Справа № 420/26077/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2023 рокум. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Попов В.Ф., розглянувши адміністративну справу за позовною заявою Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до ТОВ Виробнича компанія ПОРТ ПІДЙОМ СЕРВІС про стягнення адміністративно-господарських санкцій,
встановив:
Позивач звернувся з позовною заявою до ТОВ Виробнича компанія ПОРТ ПІДЙОМ СЕРВІС, в якій просить стягнути з ТОВ Виробнича компанія ПОРТ ПІДЙОМ СЕРВІС на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції у розмірі 10748,78 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1092,96 грн Банк - ГУ ДКСУ в Одеській області Одержувач Одеська міська ТГ ГУК в Од.обл./м.Одеса/50070000 UA618999980313191230000015744 Код ЄДРПОУ 37607526 Бюджетне кодування в призначенні платежу: *:101; код ЄДРПОУ підприємства; платежі до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю за 2022 рік).
09.10.2023 року ухвалою суду у справі відкрито спрощене провадження.
Перевіривши матеріали справи суд встановив, що позивачем пропущено строк звернення до суду.
Строк звернення до адміністративного суду встановлений ст. 122 КАС України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 122 КАСУ позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
Частиною першою статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 №875-XII (далі - Закон №875-XII) передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Статтею 20 Закону №875-XII передбачено, що адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Верховний Суд у постановах від 06.11.2020 у справі №160/8707/19, від 06.02.2018 у справі №П/811/2242/15, від 05.07.2018 у справі №809/1933/16 та від 08.08.2019 у справі №809/1931/16 зазначив, що адміністративно-господарські санкції за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів сплачується (нараховується, застосовується) підприємствами самостійно до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
При цьому, Верховним Судом зазначено, що саме з 16 квітня відповідного року у контролюючого органу виникає право на стягнення несплачених підприємством самостійно сум санкцій у судовому порядку. Крім того, на дані правовідносини поширюється строк звернення до суду, встановлений КАС України.
Отже, у вказаних постановах Верховного Суду викладено правовий висновок щодо тримісячного строку звернення до суду у справах за позовом Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, який поширюється, у тому числі, і на вимоги про стягнення санкцій.
Наведене, у свою чергу, свідчить, що звернувшись 26.09.2023 року до суду з позовом про стягнення санкцій, граничний строк сплати відповідачем яких закінчився 15.04.2023 року, позивач пропустив тримісячний строк звернення до суду із цим позовом.
За приписами ч. 3 ст. 123 КАС України якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Так, позивачем подано заяву про поновлення пропущеного строку (а.с. 14), яка мотивована відсутністю коштів для сплати судового збору.
Наведена позивачем обставина не є поважною для поновлення строку звернення до суду, адже суб`єкт владних повноважень, який утримується за рахунок державного бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору. Невжиття суб`єктом владних повноважень заходів щодо виділення коштів для сплати судового збору чи перерозподілу наявних кошторисних призначень не може вважатися поважною причиною пропуску процесуального строку для звернення до суду.
Причини пропуску строку є поважними, якщо обставини, які зумовили такі причини:
-є об`єктивно непереборними,
-не залежать від волевиявлення особи, що оскаржує судове рішення,
- пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій,
-підтверджені належними доказами.
Відсутність бюджетного фінансування не надає суб`єкту владних повноважень права в будь-який час після сплину строку звернення до суду реалізовувати право на судовий порядок врегулювання спору.
Аналогічний правовий висновок висловлений Великою Палатою Верховного Суду у Постанові №640/3393/19 від 28.04.2021 року.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 240 КАС України, суд залишає позов без розгляду з підстав визначених частинами третьою, четвертою ст. 123 КАС України
З огляду на приписи ч. 3 ст. 123 КАС України та встановлені судом обставини щодо пропуску строку звернення до суду, а також відсутності поважних підстав для його поновлення, суд дійшов висновку про залишення позовної заяви без розгляду.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про судовий збір» сплачена позивачем сума судового збору підлягає поверненню.
Керуючись ст.ст. 122, 123, п. 8, ч. 1 ст. 240 КАС України, суд
ухвалив:
Позовну заяву Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до ТОВ Виробнича компанія ПОРТ ПІДЙОМ СЕРВІС залишити без розгляду.
Повернути Одеському обласному відділенню Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (ЄДРПОУ 13901271) судовий збір у сумі 2684,00 грн за платіжною інструкцією № 304 від 14.09.2023 року.
Ухвала може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня складання повного судового рішення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Попов В.Ф.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2023 |
Оприлюднено | 14.12.2023 |
Номер документу | 115587936 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Попов В.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні