Рішення
від 12.12.2023 по справі 420/27731/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/27731/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 38912239, місце знаходження: 65065, м. Одеса, вул. Інглезі, 8) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 11 жовтня 2023 року надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 38912239, місце знаходження: 65065, м. Одеса, вул. Інглезі, 8) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8), в якій представник просить:

1. Визнати протиправним та скасувати рiшення комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань реєстрації податкових накладних №9568436/38912239 від 21.09.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 23.08.2023 р.

2. Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №7 від 23.08.2023 р. в ЄРПН датою її фактичного подання.

Крім того, представник просить стягнути з відповідача судовий збір та витрати на професійну правничу допомогу (шляхом винесення додаткового рішення).

Ухвалою від 16 жовтня 2023 року позовну заяву прийнято до провадження та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.

На обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що 15.09.2023 р. ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» направило на реєстрацію податкову накладну №7 від 23.08.2023 р. Реєстрація зазначеної податкової накладної була зупинена.

Відправленню на реєстрацію податкової накладної передували такі обставини:09.08.2023 р. між ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» (субпідрядник) та ТОВ «АЛДМІ БІЛДІНГ» було укладено договір підряду №09/08-199 на Поточний ремонт споруд цивільного захисту (заміна окремих дверних блоків в приміщенні найпростішого укриття) Одеського ліцею № 23 Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, Миколаївська дорога, 283. Того ж дня було укладено договір підряду №7 між ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» (Субпідрядник) та ТОВ «РЕТАЙР КОНСТРАКШН» (Субсубпідрядник).

Зазначена вище податкова накладна складена на підставі акта виконаних робіт від 23.08.2023 р., підписаного між ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» та Генпідрядником. Оплата за виконані роботи була здійснена на розрахунковий рахунок ТОВ «БРИСБОСФОР УКРАЇНА», а ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» в свою чергу розрахувалося з Субсубпідрядником.

На підтвердження реальності здійснення операцій Товариством було подано до контролюючого органу повідомлення про невідповідність податкової накладної №6 критеріям ризиковості, до якого були додані наступні документи:1) Договір підряду між Генпідрядником (ТОВ «АЛДМІ БІЛДІНГ») та Підрядником (ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА») 2) Договір підряду №7 від 09.08.2023 р. між Субідрядником (ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА») та Субсубпідрядником (ТОВ «РЕТАЙР КОНСТРАКШН») та акт №7 від 23.08.2023 р. виконаних робіт до цього договору 3) Виписка по рахунку ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» (підтвердження отримання оплати від ТОВ «АЛДМІ БІЛДІНГ»): оплату здійснено 30.08. у сумі 111688,43 грн. 4) Виписка по рахунку ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА», лист про уточнення призначення платежу (підтвердження здійснення розрахунків з ТОВ «РЕТАЙР КОНСТРАКШН»): оплату здійснено 13.09. у сумі 102000,00. 5) акт приймання виконаних будівельних робіт 6) довідка про вартість виконаних будівельних робіт 7) договірна ціна 8) локальний кошторис 9) підсумкова відомість ресурсів, підсумкова відомість ресурсів за прийнятними нормами

Проте, незважаючи на зазначене, щодо Товариства було прийнято оскаржуване рiшення про відмову в реєстрації податкової накладної №9568436/38912239 від 21.09.2023 р. із зазначенням підстави прийняття «надання платником документів, складених з порушенням законодавства».

Представник позивача звертає увагу, що в рішенні не вказано (всупереч вимог законодавства щодо форми та змісту такого рішення) ні переліку конкретних документів, ні пояснень щодо того, які порушення на думку контролюючого органу в них допущені.

Оскільки відповідач у спірному рішенні зазначив загальну, неконкретизовану та неоднозначну причину відмови у реєстрації податкових накладних, він прийняв невмотивоване рішення, оскільки його зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийняте негативне для платника податків рішення. Прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача шляхом скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

На виконання ухвали суду 03.11.2023 року (вхід. № ЕС/13918/23) від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого, представник проти заявлених позовних вимог заперечує та просить відмовити у їх задоволенні з огляду на таке.

Відповідно до фактичних обставин справи, 15.09.2023 Позивач засобами електронного зв`язку направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 7 від 23.08.2023 на загальну суму 111 688,43 грн., у т.ч. ПДВ 18 614,74 грн., виписану на адресу ТОВ «АЛДМІ БІЛДІНГ», код ЄДРПОУ 44483240.

За отриманою квитанцією № 1 від 15.09.2023 з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України Позивачу було повідомлено, що реєстрація податкової накладної зупинена: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (даліПорядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 23.08.2023 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку)».

Також квитанцією № 1 від 15.09.2023 було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання п. 11 Порядку №1165 Позивачем було подано до контролюючого органу Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 19.09.2023 № 7.

Разом з повідомленням ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» на розгляд комісії було надано 10 додатків, а саме: - акт приймання виконаних будівельних робіт №31 за серпень 2023 року; - банківська виписка за 13.09.2023, лист ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА»; - довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за серпень 2023 року; - локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01; - договірна ціна; - підсумкова відомість ресурсів; - банківська виписка з 28.08.2023 до 11.09.2023; - пояснення; - договір підряду №09/08-199 від 09.08.2023; - договір підряду №7 від 09.08.2023, акт виконаних робіт (надання послуг) №7 від 23.08.2023. Інших документів надано не було.

Розглянувши надані первинні документи до повідомлень, Головне управління ДПС в Одеській області звертає увагу на неповноту доказової бази щодо господарської операції з виконання будівельних робіт ТОВ «БРИСБОСФОР УКРАЇНА».

Серед наданих на розгляд Комісії документів разом з повідомленням від 19.09.2023 № 7 відсутні:

1)штатний розпис (відомості щодо працівників, найманих або залучених для виконання робіт за договором);

2)інформація щодо документів (ліцензії, дозволи, тощо), які підтверджують право і можливість субпідрядника, згідно чинного законодавства України, виконувати весь обсяг робіт, передбачених договором підряду;

3)акт допуску на об`єкт будівництва;

4)документи на придбання будівельних матеріалів, які використовувались при виконанні робіт;

5)проектна документація.

Таким чином, на момент винесення оскаржуваного рішення № 9568436/38912239 від 21.09.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 23.08.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних, Позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування доказів та подання податкової накладної.

Крім того, Головне управління ДПС в Одеській області вважає, що банківські виписки, надані Позивачем на розгляд Комісії, є сумнівними та ймовірно складеними з порушенням чинного законодавства, так як відсутнє прізвище та ініціали відповідального виконавця, підпис відповідального виконавця, підпис керівника ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» та печатка підприємства, підпис платника.

В свою чергу, з огляду на результат проведеного моніторингу реєстрації ПН/ РК, Комісією з питань зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області було прийнято рішення № 9568436/38912239 від 21.09.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 23.08.2023 у зв`язку з наданням платником податку документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

В оскаржуваному рішенні зазначено, які документи складено з порушеннямзаконодавства, а саме: «первинні документи щодо постачання/придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні».

Зі свого боку, представником позивача було подано відповідь на відзив (вхід. № ЕП/43907/23 від 03.11.2023 року та № ЕС/15471/23 від 20.11.2023 року), відповідно до змісту якої представник заперечує проти доводів відповідача та наполягає на задоволенні позовних вимогдодатково зазначившистосовно документів, що на думку представника відповідача мали бути надані, а саме:

-Штатний розпис не є первинним документом, і взагалі не стосується цієї господарської операції, так як роботи здійснювалися не співробітниками Позивача, а його підрядником (ТОВ «РЕТАЙР КОНСТРАКШН»);

-На виконання зазначених у договорі робіт законодавством не передбаченанеобхідність отримання ліцензій або дозволів;

-Договорами, укладеними Позивачем, не передбачено необхідності складання акту допуску на об`єкт будівництва, крім того, прошу звернути увагу на те, що предметом договору є ремонтні роботи (які не відносяться до робіт підвищеної небезпеки), а не будівництва, тому об`єкта будівництва в даному випадку немає ;

-Документів на придбання будівельних матеріалів Позивач не має, так як матеріали придбавалися не ним, а його підрядником (ТОВ «РЕТАЙР КОНСТРАКШН»);

-Проектна документація згідно умов договору не складалася. Всі документи, що стосуються здійснених робіт, були надані Відповідачу разом з повідомленням та містяться в матеріалах справи.

Заперечень на відповідь на відзив до суду не надходило.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.

Відповідно до інформації наявної в загальному доступі Товариство з обмеженою відповідальністю «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» зареєстровано 25.09.2013 року та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області, Малиновська державна податкова інспекція.

Основний вид господарської діяльності 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.

Інші види: 15.20 Виробництво взуття

42.91 Будівництво водних споруд

42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.

43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування

43.29 Інші будівельно-монтажні роботи

43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.

46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами

46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин

46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами

46.42 Оптова торгівля одягом і взуттям

46.46 Оптова торгівля фармацевтичними товарами

46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням

47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах

47.72 Роздрібна торгівля взуттям і шкіряними виробами в спеціалізованих магазинах

49.41 Вантажний автомобільний транспорт

69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування

41.10 Організація будівництва будівель

41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

Так, судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності 09.08.2023 року між ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» (субпідрядник) та ТОВ «АЛДМІ БІЛДІНГ» було укладено договір підряду №09/08-199 на Поточний ремонт споруд цивільного захисту (заміна окремих дверних блоків в приміщенні найпростішого укриття) Одеського ліцею № 23 Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, Миколаївська дорога, 283.

Вказаним договором передбачено такі умови:

Відповідно до п. 2.2 роботи за даним договором виконуються поетапно. Строки кожного етапу та конкретний перелік робіт, що входять до такого етапу, погоджуються сторонами у додатках до даного договору. Субпідрядник приступає до виконання робіт після отримання від Генерального підрядника погодження на виконання робіт.

Строк виконання робіт 2023 рік (п. 2.3 договору).

Сторони домовились, що вартість робіт за цим договором буде погоджена в розмірі 111 688,43 грн у т. ч. ПДВ 18 614,74 грн. (п. 5.1.2 договору)

Сторонами договору було погоджено Договірну ціну на суму 158,62486, у т.ч. ПДВ 31,72497, всього договірна ціна 190,34983.

Також, ТОВ «АЛДМІ БІЛДІНГ» затверджено локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 та підсумкові відомості ресурсів по об`єкту.

Також, судом встановлено, що 09.08.2023 року між ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» (Субпідрядник) та ТОВ «РЕТАЙР КОНСТРАКШН» (Субсубпідрядник)укладено договір підряду №7, відповідно до умов якого, субпідрядник доручає, а субсубпідрядник бере на себе зобов`язання в порядку і строки, встановлені цим договором виконати поточний ремонт споруд цивільного захисту (заміна окремих дверних блоків в приміщенні найпростішого укриття) Одеського ліцею №23 Одеської міської ради за адресою: с. Одеса, Миколаївська дорога, 283, а субпідрядник зобов`язується прийняти та оплатити виконані роботи в прядку передбаченому цим договором. (п. 1.1 договору)

Субсубпідрядник ознайомлений з підготовленою субпідрядником для генпідрядника кошторисною документацією та зобов`язується виконати роботи на її підставі, але за ціною, зазначеною у цьому договорі. (п. 1.2 договору)

Відповідно до п. 3.2 договору, субсубпідрядник виконує роботи своїми силами і засобами.

У 2-денний термін з моменту завершення робіт субсубпідрядник зобов`язаний надати субпідряднику для підписання Акт здачі-приймання виконаних робіт. Здача-приймання виконаних робіт здійснюється сторонами за актом здачі-приймання протягом 5-ти днів з моменту повідомлення субпідрядника про готовність робіт до здачі. (п. 3.6.1-3.6.2 договору)

Ціна цього договору складає 102 000,00 грн (п. 4.1 договору)

Так, судом встановлено, що на виконання умов договору та за фактом виконання робіт між сторонами договору № 7 від 09.08.2023 року було укладено Акт виконаних робіт (надання послуг) №7 від 23.08.2023 року, яким встановлено, що субсубпідрядником було виконані роботи (надані послуги) по поточному ремонту споруд цивільного захисту (заміна окремих дверних блоків в приміщенні найпростішого укриття) Одеського ліцею №23 Одеської міської ради за адресою: с. Одеса, Миколаївська дорога, 283, на загальну суму робіт 102 000,00 грн.

На підтвердження факту здійснення оплати за договором до суду надано виписку по банківському рахунку ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА», з якого вбачається, що 13.09.2023 року за надані послуги за договором № 7 від 30.08.2023 року сплачено кошти в сумі 102 000,00 грн.

Відповідно до листа ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» надісланого на адресу ТОВ «РЕТАЙР КОНСТРАКШН», ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» просить у зв`язку з помилковим зазначенням призначення платежу у платіжному дорученні від 13.09.2023 року, врахувати кошти в сумі 102 000,00 грн у якості оплати згідно договору №7 від 09.08.2023 року.

Також, судом встановлено, що між ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» та ТОВ «АЛДМІ БІЛДІНГ» підписано акт № 31 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2023 року та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за серпень 2023 року в розмірі 111 688,43 грн.

Та на підтвердження факту оплати на надані послуги до суду надано виписку з банківського рахунку ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» про надходження коштів від ТОВ «АЛДМІ БІЛДІНГ» на суму договору, а саме 111 688,43 грн, 30.08.2023 року.

Так, судом встановлено, що за фактом надання послуг ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» у відповідності до норм податкового законодавства сформовано та направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну № 7 від 23.08.2023 року на суму 111 688,43 грн.

Проте, відповідно до квитанції № 1 від 15.09.2023 року реєстрацію податкової накладної було зупинено, з підстав того, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (даліПорядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 23.08.2023 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Та запропоновано надати додаткові пояснення.

ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» на підтвердження того, що дані операція не є ризиковими надано до контролюючого органу повідомлення № 1 від 19.09.2023 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

У вказаних поясненнях, позивачем було детальніше роз`яснено суть наданих послуг та додатково надано всі необхідні документи на підтвердження реальності здійсненої операції, а саме:

1) Договір підряду між Генпідрядником (ТОВ «АЛДМІ БІЛДІНГ») та Підрядником (ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА»)

2) Договір підряду №7 від 09.08.2023 р. між Субідрядником (ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА») та Субсубпідрядником (ТОВ «РЕТАЙР КОНСТРАКШН») та акт №7 від 23.08.2023 р. виконаних робіт до цього договору

3) Виписка по рахунку ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» (підтвердження отримання оплати від ТОВ «АЛДМІ БІЛДІНГ»): оплату здійснено 30.08. у сумі 111688,43 грн.

4) Виписка по рахунку ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА», лист про уточнення призначення платежу (підтвердження здійснення розрахунків з ТОВ «РЕТАЙР КОНСТРАКШН»): оплату здійснено 13.09. у сумі 102000,00.

5) акт приймання виконаних будівельних робіт

6) довідка про вартість виконаних будівельних робіт

7) договірна ціна

8) локальний кошторис

9) підсумкова відомість ресурсів, підсумкова відомість ресурсів за прийнятними нормам.

Проте, податковим органом за результатом розгляду поданих документів було прийнято рішення № 9568436/38912239 від 21.09.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної вказано: надання платником податків копій документів складених з порушення законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Не погодившись із вказаними рішенням ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА`звернулось зі скаргою до Державної податкової служби України про його скасування, проте податковим органом було прийнято рішення № 72456/38912239/2 від 09.10.2023року, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підстава: ненадання платником податку копiй первинних документiв щодо постачання/придбання товарiв/послуг, зберiгання i транспортування, навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), у тому числi рахунки-фактури/iнвойси, акти приймання-передачiтоварiв (робiт, послуг) з урахуванням наявностi певних типових форм та галузевої специфiки, накладних.

На думку позивача, оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправним та підлягає скасуванню, адже податковим органом конкретно не зазначено, які саме подані документи не відповідають законодавству, та окрім того, представник зазначає, що всі надані до податкового органу первинні документи складені відповідно до норм законодавства та підтверджують реальність здійснених операцій.

Не погодившись із прийнятими рішеннями, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваного рішення, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.

Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

З 01.02.2020 року діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок № 1165), якийвизначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно з п. 3 Порядку №1165 Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Так, судом встановлено, що в порядку встановленого податковим законодавством за фактом виконання робіт за договором, позивачем було сформовано податкову накладну №7 від 23.08.2023 року та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією вказану податкову накладну прийнято, проте її реєстрацію зупинено з підстав: товару/послуги 41,00 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Та запропоновано надати додаткові пояснення.

У Додатку 3 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій: «Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС».

При цьому суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданої податкової накладної до категорії ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.

Сторонами не заперечується, що засобами електронного зв`язку позивачем до контролюючого органу було направлено повідомлення щодо подачі письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарської операції по зупиненій податковій накладній№7 від 03.08.2023 року,на розгляд комісії було надано 10 додатків, а саме: - акт приймання виконаних будівельних робіт №31 за серпень 2023 року; - банківська виписка за 13.09.2023, лист ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА»; - довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за серпень 2023 року; - локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01; - договірна ціна; - підсумкова відомість ресурсів; - банківська виписка з 28.08.2023 до 11.09.2023; - пояснення; - договір підряду №09/08-199 від 09.08.2023; - договір підряду №7 від 09.08.2023, акт виконаних робіт (надання послуг) №7 від 23.08.2023.

Проте, за результатами розгляду пояснень та наданих позивачем документів, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області, було прийнято рішення № 9568436/38912239 від 21.09.2023 РОКУ про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, підставою для відмови в реєстрації поданої позивачем податкової накладної було зазначено: з «наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні».

Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржувані рішення помилково, з огляду на таке.

Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що одними із видів господарської діяльності позивача є будівельні роботи, ремонтні роботи та організація таких робіт.

Позивач зазначив, що для здійснення господарської діяльності 09.08.2023 р. між ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» (субпідрядник) та ТОВ «АЛДМІ БІЛДІНГ» було укладено договір підряду №09/08-199 на Поточний ремонт споруд цивільного захисту (заміна окремих дверних блоків в приміщенні найпростішого укриття) Одеського ліцею № 23 Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, Миколаївська дорога, 283. Того ж дня було укладено договір підряду №7 між ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» (Субпідрядник) та ТОВ «РЕТАЙР КОНСТРАКШН» (Субсубпідрядник). ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» отримує грошові кошти від Генпідрядника та більшу їх частину спрямовує на оплату виконання робіт (надання послуг) Субсубпідрядником. На виконання умов договору підряду Субпідрядник виконує роботи (за допомогою Субпідрядника), про що підписуються акти з Генпідрядником, а Генпідрядник сплачує грошові кошти. При цьому за умовами Договору Субсубпідрядник виконує роботи на підставі складеної Субпідрядником для Генпідрядника кошторисної документації, але за ціною, зазначеною в Договорі Після отримання оплати від Генпідрядника, ТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» розраховується з Субсубпідрядником.

Так, на підтвердження вказаних обставин до податкового органу та до суду було надано необхідні документи, серед яких: копії договорів, договірна ціна, локальний кошторис, підсумкова відомість, акти виконаних робіт, виписки з банківського рахунку позивача на підтвердження здійснення оплати за надані послуги та інші.

Крім того, як вже зазначалось судом, позивачем було надано повідомлення щодо подачі письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарськоїоперації по зупиненій податковій накладній №7 від 03.08.2023на розгляд Комісії було надано 10 документів.

Аналіз наданих копій первинних документів надає можливість встановити послідовність дій позивача щодо здійснення такого виду робіт та надання такого виду послуг.

У свою чергу суд враховує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

В той же час, у квитанції зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 1 та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Таким чином, зупинення податкової накладної, виписаноїТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 1165.

Відповідно до ч. п. 25, 26, 27 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Згідно з п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Згідно з додатку до Порядку № 520 в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.

Так, як вбачається з матеріалів справи в оскаржуваному рішенні, податковим органом було зазначено підставою для відмови у реєстрації податкової накладної «надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства».

В графі «податкова інформація» (зазначити конкретні документи) оскаржуваного рішення, вказано: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Аналізуючи зазначену, як підставу для відмови у реєстрації поданоїТОВ «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» податкової накладної в ЄРПН, суд зазначає, що контролюючим органом не наведено конкретних документів, які саме складені чи сформовані позивачем з порушенням норм законодавства, а лише узагальнено зазначено перелік можливих документів.

Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Посилання представника відповідача на те, що на розгляд Комісії не надано документів, а саме: 1)штатний розпис (відомості щодо працівників, найманих або залучених для виконання робіт за договором); 2)інформація щодо документів (ліцензії, дозволи, тощо), які підтверджують право і можливість субпідрядника, згідно чинного законодавства України, виконувати весь обсяг робіт, передбачених договором підряду;3)акт допуску на об`єкт будівництва; 4)документи на придбання будівельних матеріалів, які використовувались при виконанні робіт; 5)проектна документація, відхиляються судом у зв`язку з тим, що про необхідність їх надання ні в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, ні в оскаржуваному рішенні вказано не було, про що не було відомо й позивачу при наданні документів разом з повідомленням.

Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірних рішень та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішення податкового органу, у зв`язку з чим, таке рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН є протиправним та підлягає скасуванню.

Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, суд зазначає таке.

Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну подану позивачем податкову накладну є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, судовий збір в розмірі 2147,20 грн належить стягненню на користь позивача за рахунок бюджетного асигнування Головного управління ДПС в Одеській області.

Стосовно стягнення витрат на правничу допомогу, суд зазначає, що у позовній заяві представник позивача не зазначає про надання всіх наявних документів з метою вирішення питання про розподіл судових витрат, а також у додатках до позовної заяви представник позивача надає попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат № 1.

Таким чином, з урахуванням ч.7 ст. 139 КАС України, вказане питання про розподіл судових витрат буде вирішено судом після надання всіх наявних документів на підтвердження понесених позивачем витрат на правничу допомогу.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 38912239, місце знаходження: 65065, м. Одеса, вул. Інглезі, 8) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9568436/38912239 від 21.09.2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 7 від 23.08.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «БРИС-БОСФОР УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 38912239, місце знаходження: 65065, м. Одеса, вул. Інглезі, 8) сплачений судовий збір в розмірі 2147,20 (дві тисячі сто сорок сім гривень гривень20 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2023
Оприлюднено14.12.2023
Номер документу115588194
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/27731/23

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 03.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Рішення від 25.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Рішення від 12.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні