Рішення
від 12.12.2023 по справі 560/14246/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/14246/23

РІШЕННЯ

іменем України

12 грудня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Державного підприємства спеціального зв`язку в особі Хмельницького обласного вузла спеціального зв`язку до Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування вимоги, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство спеціального зв`язку в особі Хмельницького обласного вузла спеціального зв`язку звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску від 07.06.2023 №Ю-7143-2201. В обґрунтування позовних вимог зазначає про відсутність можливості виконати свій обов`язок щодо сплати грошових зобов`язань. Вважає, що прийнята відповідачем вимога про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску є необґрунтованою та підлягає скасуванню.

У відзиві Головне управління ДПС у Хмельницькій області просить відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що станом на 18.09.2023 за позивачем рахується заборгованість зі сплати єдиного внеску в сумі 318 052,09 грн. і податковим органом не встановлені підстави для надання платнику будь-яких пільг щодо його сплати.

Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.

Оцінюючи обґрунтованість спірного рішення, суд виходить з такого.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 введений воєнний стан, який неодноразово продовжений і на цей час триває.

Пунктом 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України (у редакції станом на 07.03.2022) було установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Відповідно до п. 69.1. підрозділу 10 розділу XX ПК України (у редакції станом на 07.03.2022) у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. Також встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Згідно з положеннями п. 69.1 підрозділу 10 розділу XX ПК України у разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.

Порядок підтвердження можливості або неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження таких обставин затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до підпункту 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України та підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 № 375, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України затверджені: Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України; Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента; Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента.

Згідно з пунктами 1, 2 розділу І Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, затвердженого 29.07.2022 наказом Міністерства фінансів України №225 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2022 за №967/38303) цей Порядок розроблено відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України (далі Кодекс) з метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.

Дія цього Порядку поширюється на платників податків фізичних осіб резидентів України, зокрема самозайнятих осіб, юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування, та на яких покладено обов`язок зі сплати податків та зборів, подання звітності, виконання інших обов`язків, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Розділом II Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків податкових обов`язків передбачені підстави неможливості виконання платниками податків юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів):

1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;

4) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків);

5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами: посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи; юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.

6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження / знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації;

7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально.

До платників податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, які на дату набрання чинності цим Порядком мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, застосовуються такі правила.

У разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 або Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 № 225 (далі Переліки документів) до контролюючого органу в порядку передбаченому пунктом 8 цього розділу.

Відповідно до Розділу III (Розгляд документів платників податків щодо можливості чи неможливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок) Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, заява платника податків у довільній формі та відповідні документи (копії документів) розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання, з можливістю продовження терміну розгляду з урахуванням строку, передбаченого для направлення попереднього рішення. Платники податків надають документ чи кілька документів (копію документа чи документів), інформацію, що можуть бути використані для підтвердження неможливості виконання ними своїх податкових обов`язків.

Рішення контролюючого органу може бути оскаржене в адміністративному чи судовому порядку. У разі прийняття контролюючим органом рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов`язку, визначеного цим Порядком, до такого платника податків не застосовується відповідальність, передбачена Кодексом або іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, за його невиконання / несвоєчасне виконання.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд виходить з наступного.

Судом встановлено, що Хмельницьким обласним вузлом спеціального зв`язку Державного підприємства спеціального зв`язку (ЄДРПОУ 01188804) подано до Головного Управління ДПС у Хмельницькій області податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку і збору, а також сум нарахованого єдиного внеску за 2022 рік та 1 квартал 2023 року.

Заборгованість по сплаті єдиного внеску станом на 10.05.2022 складала 77 825,51 грн., станом на 31.05.2023 року 287 317,96 грн. Хмельницьким обласним вузлом спеціального зв`язку Державного підприємства спеціального зв`язку було здійснено часткове погашення задекларованих сум єдиного внеску та зараховано в ІКП по платежу 71010000 з 10.05.2022 по 31.05.2023 на суму 108 041,52 грн.

У зв`язку з виникненням заборгованості зі сплати єдиного внеску в ITC позивачу було сформовано та направлено вимогу про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску на суму 287317,96 грн. від 07.06.2023 №Ю-7143-2201. Вимогу направлено платнику рекомендованим листом з повідомленням про вручення за місцем реєстрації та вручено засобами Укрпошти.

Станом на 18.09.2023 в ITC за позивачем рахується заборгованість зі сплати єдиного внеску в сумі 318 052,09 грн.

У матеріалах справи наявне рішення від 13.10.2022 №59086/6/26-15-04-04-08, прийняте Головним управлінням ДПС у м. Києві щодо неможливості своєчасного виконання платником податків - Державним підприємством спеціального зв`язку ( ЄДРПОУ 24366929) свого податкового обов`язку. Отже, на юридичну особу Державне підприємство спеціального зв`язку та його відокремлені підрозділи поширюються приписи п. 69.1 підрозділу 10 розділу XX ПК України, оскільки останнім доведено неможливість виконання податкового обов`язку під час дії воєнного стану.

Водночас, прийняття рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку не звільняє останнього від виконання покладених на нього податкових обов`язків, оскільки платник зобов`язаний буде виконати податкові обов`язки протягом 6 місяців з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні. Також прийняття рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку не перешкоджає такому платнику податків за наявності відповідної можливості виконувати ті податкові обов`язки, які є можливість виконувати виходячи із ситуації, що має місце станом на відповідний час, проте звільняє від відповідальності за несвоєчасне виконання інших обов`язків, що не можуть бути виконанні своєчасно з об`єктивних причин.

Разом з тим, позивач не наводить будь-які інші підстави для визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 07.06.2023 № Ю-7143-2201, окрім посилання на неможливість виконання свого податкового обов`язку.

Крім того, як вбачається зі змісту спірної вимоги, у ній зазначена лише сума недоїмки, тоді як суми штрафів та пені не вказані. Таким чином, у зв`язку з прийняттям спірної вимоги позивач не зазнав будь-яких негативних наслідків у вигляді покладання на нього додаткових податкових обов`язків.

Як вбачається з наданих доказів, позивач звертався до відповідача з клопотанням від 26.07.2023 № 04/02-118 щодо реконструкції (розстрочення) заборгованості зі сплати єдиного внеску, з приводу чого податковим органом було надано відмову. Однак, оскільки оскарження вказаної відмови не є предметом спору, суд не надає окрему оцінку зазначеній обставині, позаяк вирішення вказаного питання також знаходиться в площині розсуду податкового органу.

Таким чином, відповідач довів, що діяв в межах наданих повноважень і не допустив порушення прав позивача, з огляду на що суд не вбачає достатніх підстав для скасування спірної вимоги.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 12 грудня 2023 року

Позивач:Державне підприємство спеціального зв`язку в особі Хмельницького обласного вузлу спеціального зв`язку (вул. Кам`янецька, 65,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29013 , ідентифікаційний номер - 01188804) Відповідач:Головне управління Державної податкової служби у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 44070171)

Головуючий суддя І.С. Козачок

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2023
Оприлюднено14.12.2023
Номер документу115589608
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —560/14246/23

Ухвала від 12.12.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Рішення від 12.12.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 24.08.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 10.08.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні