УХВАЛА
про зміну способу виконання рішення суду
м. Черкаси
12 грудня 2023 року Справа № 580/1675/23
Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Паламар П.Г., розглянувши матеріали заяви адвоката Слободянюка А.І. в інтересах ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання рішення суду у справі №580/1675/23 за позовом ОСОБА_1 до Лисянської селищної ради, третя особа Фермерське господарство Престиж Агролюкс про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 29.06.2023 у справі №580/1675/23 у задоволенні позову відмовити повністю.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 11.09.2023 у справі №580/1675/23 скасовано рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 29 червня 2023 року, прийнято нове рішення, яким адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено частково:
-визнано протиправним та скасовано рішення Лисянської селищної ради від 07.09.2022 року №28-27/VIII, згідно з яким ОСОБА_1 відмовлено у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2.0000 га.;
-зобов`язано Лисянську селищну раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 01.12.2021 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, розташованої на території Лисянської селищної ради Звенигородського району Черкаської області із земель комунальної власності, а саме за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 7122855100:03:001:0554;
-в іншій частині позову відмовлено;
-відстрочено виконання рішення суду у зобов`язальній частині до припинення (скасування) воєнного стану в Україні.
Додатковою постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18.09.2023 у справі №580/1675/23 стягнуто з Лисянської селищної ради (19300, Черкаська область, смт. Лисянка, площа Миру, 30; код ЄДРПОУ 26424996) на користь ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) судові витрати на професійну правничу (правову) допомогу в розмірі 21600,00 грн. (двадцять одна тисяча шістсот гривень 00 копійок) та витрати на оплату судового збору у розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривнi 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань.
Додатковою постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.09.2023 у справі №580/1675/23 стягнуто з Лисянської селищної ради (19300, Черкаська область, смт. Лисянка, площа Миру, 30; код ЄДРПОУ 26424996) на користь ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) витрати на оплату судового збору у розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривнi 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань.
27.11.2023 видано виконавчі листи щодо стягнення судового збору та витрат на професійну правову допомогу.
05.12.2023 представник ОСОБА_1 звернувся до суду з заявою про встановлення чи зміну способу і порядку виконання рішення суду, в якому просив змінити спосіб виконання рішень суду, шляхом стягнення судового збору та витрат на правничу допомогу за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Лисянської селищної ради (код ЄДРПОУ 04410982).
Заява мотивована тим, що у боржника Лисянської селищної ради відсутні відкриті рахунки, оскільки фінансові ресурси закріплено за виконавчим комітетом Лисянської селищної ради (код ЄДРПОУ 04410982).
Відповідно до ч. 1 ст. 378 КАС України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Згідно з ч. 2 ст. 378 КАС України, заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Розглянувши заяву, суд зазначає таке.
Статтею 129-1 Конституції України зазначено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.
Судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України (ч. 1 ст. 14 КАС України).
Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України (ч. 2 ст. 14 КАС України).
Частиною 1 ст. 370 КАС України зазначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, за її межами.
Як вбачається з матеріалів заяви, заявник, на виконання рішення суду у даній справі, звернувся до управління державної казначейської служби України у Лисянському районі Черкаської області із виконавчими листами Черкаського окружного адміністративного суду №580/1675/22 від 27.11.2023 про стягнення: судового збору у розмірі 2684грн.; витрат на професійну правову допомогу в розмірі 21600грн.; судового збору у розмірі 2684грн.
30.11.2023 управлінням державної казначейської служби України у Лисянському районі Черкаської області повернуто без виконання виконавчі листи Черкаського окружного адміністративного суду, з підстав того, що зазначений боржник Лисянська селищна рада не має відкритих реєстраційних рахунків в Головному управлінні, а тому казначейське обслуговування зазначеної установи не здійснюється.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим ( ч. 3 ст. 378 КАС України).
Згідно вимог ч. 1 ст. 22 Бюджетного кодексу України, для здійснення програм та заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України, головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Якщо згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради.
Пунктом 9 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного Кодексу України передбачено, що до законодавчого врегулювання безспірного списання коштів бюджету та відшкодування збитків, завданих бюджету рішення суду про стягнення (арешт) коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) виконується виключно Казначейством України. Зазначені рішення передаються до Казначейства України для виконання.
Безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється Казначейством України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за черговістю надходження таких рішень, щодо видатків бюджету - в межах відповідних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845 (надалі по тексту - Порядок № 845).
Згідно вищевказаного Порядку, боржники - це визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання.
Згідно з пунктом 2 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників безспірне списання - це операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів па підставі виконавчих документів.
Пунктом 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників передбачено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та; місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Згідно з пунктом 9 Порядку, орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли, зокрема, боржник не має відкритих рахунків в органах Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання.
Статтями 1, 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Відповідно до ст. 10 цього Закону України Про місцеве самоврядування в Україні зазначено, що міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції, повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Частинами 1, 2 ст. 11 та ч. 8 ст. 51 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що виконавчими органами міських рад є їх виконавчі комітети. Виконавчі комітети міських рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам.
Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, доходи місцевих бюджетів.
Згідно статті 28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.
Відповідно до ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні розгляд та затвердження місцевого бюджету відноситься законодавством до виключної компетенції місцевих рад.
Згідно зі ст. 28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та ст.ст. 75, 76 Бюджетного кодексу України складення проекту місцевого бюджету, його попереднє схвалення належить до повноважень виконавчих органів місцевої ради та місцевих фінансових органів.
Статтею 22 Бюджетного кодексу України визначено, що до головних розпорядників бюджетних коштів віднесено виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
З наведених законодавчих приписів вбачається, що відповідна рада затверджує місцеві бюджети, уповноважена на здійснення витрат бюджету, але безпосередньо фінансових ресурсів не має. Фінансові ресурси на виконання статей видатків закріплюються за виконавчими органами відповідних органів місцевого самоврядування (розпорядники, головні розпорядники).
Отже, виконавчий комітет відповідної ради утворений радою та здійснює фінансування видатків з місцевого бюджету.
Згідно ч. 2 ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування виконавчі органи сільських, селищних, міських рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам.
Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, як Лисянська селищна рада (код ЄДРПОУ - 26424996), так її виконавчий комітет (код ЄДРПОУ - 04410982) зареєстровані як самостійні юридичні особи, однак в силу вищенаведених законодавчих норм виконавчий комітет підзвітний та підконтрольний раді, на нього покладено обов`язки щодо виконання місцевого бюджету, який ухвалює Лисянська селищна рада.
За вказаних обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав змінити спосіб виконання судового рішення у справі, в частині стягнення судових витрат на професійну правничу (правову) допомогу в розмірі 21600,00 грн. (двадцять одна тисяча шістсот гривень 00 копійок) та витрати на оплату судового збору у розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривнi 00 копійок) згідно додаткової постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 18.09.2023 у справі №580/1675/23 та стягнення витрати на оплату судового збору у розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривнi 00 копійок) згідно додаткової постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.09.2023 у справі №580/1675/23 за рахунок бюджетних асигнувань Лисянської селищної ради (код ЄДРПОУ - 26424996) з відкритих в управлінні Державної казначейської служби України у Лисянському районі Черкаської області рахунків виконавчого комітету Лисянської селищної ради (код ЄДРПОУ - 04410982).
Керуючись ст.ст. 52, 248, 256, 294, 295, 297, 378 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Заяву про зміну способу та порядку виконання судового рішення задовольнити.
Змінити спосіб виконання судового рішення у справі №580/1675/22 за позовом ОСОБА_1 до Лисянсько селищної ради, третя особа Фермерське господарство Престиж Агролюкс про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити дії, в частині стягнення судових витрат на професійну правничу (правову) допомогу в розмірі 21600,00 грн. (двадцять одна тисяча шістсот гривень 00 копійок) та витрати на оплату судового збору у розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривнi 00 копійок) згідно додаткової постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 18.09.2023 у справі №580/1675/23 та стягнення витрати на оплату судового збору у розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривнi 00 копійок) згідно додаткової постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.09.2023 у справі №580/1675/23, шляхом стягнення зазначених судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Лисянської селищної ради (код ЄДРПОУ - 26424996) з відкритих в управлінні Державної казначейської служби України у Лисянському районі Черкаської області рахунків виконавчого комітету Лисянської селищної ради (код ЄДРПОУ - 04410982).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею, однак апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Петро ПАЛАМАР
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2023 |
Оприлюднено | 14.12.2023 |
Номер документу | 115589969 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Петро ПАЛАМАР
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні