Справа № 585/1136/23
Номер провадження 2/585/379/23
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 грудня 2023 року м.Ромни
Роменський міськрайонний суд Сумської області в складі:
головуючого судді - Євлах О.О.
за участі:
секретаря судового засідання - Безручко О.П.
представника позивача- ОСОБА_1
представника відповідача- адвоката Яковець Є.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ромни цивільну справу
за позовом Керівника Роменської окружної прокуратури в інтересах держави в особі позивача: Роменської районної державної адміністрації Сумської області
до
відповідача: ОСОБА_2
вимоги позивача: про розірвання договору оренди землі та повернення земельної ділянки,-
негайно після закінчення судового розгляду, перебуваючи в нарадчій кімнаті, ухвалив рішення про наступне:
І. Стислий виклад позиції позивача та відповідача.
1. 16 березня 2023 року керівник Роменської окружної прокуратури в інтересах в особі позивача Роменської районної державної адміністрації Сумської області звернулась до суду з позовом до ОСОБА_2 про розірвання договору оренди землі та повернення земельної ділянки.
2. Позовна заява мотивована тим, що на території Басівського старостинського округу Хмелівської сільської ради за межами с. Басівка Роменського району Сумської області розташований водний об`єкт - ставок загальною площею водного дзеркала 2,1958 га. 17.02.2006 року між громадянином ОСОБА_2 та Роменською районною державною адміністрацією укладено договір оренди земельної ділянки розташованим на ній вказаним водним об`єктом. Відповідно до пунктів 1.1, 2.1, 3.1 Договору орендодавець надає орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку з водойм для вирощування риби, яка знаходиться на території Басівської сільської ради строком на 5 років. Об`єктом оренди є земельна ділянка загальною площею 3,12 га, в т числі під водоймою 2,20 га (кадастровий номер 5924181700:03:002:00 сіножаті (водоохоронна зона) - 0,85 га (кадастровий номер 5924181700:03:002:0056), під гідроспорудами - 0,07 га (кадастровий номер 5924181700:03:002:0055). Вказана земельна ділянка передана Роменською районною державною адміністрацією у користування ОСОБА_2 відповідно до акту прийому передачі від 17.02.2006 року. Після закінчення строку дії договору, між ОСОБА_2 Роменською районною державною адміністрацією 25.03.2011 укладено договір оренди вказаної земельної ділянки строк на 5 років з переважним правом орендаря на його поновлення на новий строк. Договір зареєстрований у Відділ Держкомзему у Роменському району Сумської області, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 22.04.2011 року за №592410004000255. 21.06.2016 року між ОСОБА_2 та Роменською районною державною адміністрацією укладено Додаткову угоду про поновлення договору земельної ділянки , якою умови вказаного договору викладено в новій редакції. Відповідно до пунктів 2.1, 3.1 Договору в новій редакції в передаються земельні ділянки загальною площею 3,1218 га, в тому чи
Тобто, відповідач, орендувавши спірний водний об`єкт, не розробив та не отримав вказаних дозвільних документів, як наслідок не забезпечив правильної експлуатації водного об`єкту, допустивши самовільне скидання води, що підтверджується листом Регіонального офісу водних ресурсів у Сумській області від 08.11.2022 №923, чим грубо порушив вимоги чинного законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища та своїми діями порушив нормальне функціонування цілої екосистеми, поставивши під загрозу забезпечення природного відтворення та життєдіяльності водних організмів (риби, водні безхребетні, у тому числі молюски, ракоподібні, черви, кишковопорожнинні, наземні безхребетні у водній стадії розвитку, водорості та інші водні рослини), життя яких неможливе без перебування (знаходження) у воді.
Потрібно зауважити, що руйнування природних угрупувань та оселищ з метою їх використання в господарській діяльності є беззаперечним чинником втрати біорізноманіття. Будь-яке механічне або інше незаконне втручання у природні (еталонні) угрупування веде до їхньої незворотної трансформації, і, як результат, - втрати як біорізноманіття, так і їхньої здатності самовідтворюватися.
Таким чином, вказані вище обставини свідчать про не виконання відповідачем впродовж тривалого часу з моменту укладення договору оренди земельної ділянки з розташованим на ній водним об`єктом його істотних умов, які повинні забезпечувати охорону водного об`єкту, як невід`ємну складову навколишнього природного середовища, в тому числі і водних біоресурсів, які населяють таке середовище та є уразливими для будь-якої антропогенної діяльності.
3. Відповідач подав суду відзив на позовну заяву в якому зазначив, що позов не підлягає задоволенню зважаючи на наступне. Відповідач зазначив, що він не допускав самовільного скидання води, а з листа Регіонального офісу водних ресурсів у Сумській області від 08.11.2022 року №923 не вбачається, що скид води відбувся внаслідок людської діяльності та чиєї саме, а крім того, висновки, викладені у ньому засновані на припущеннях, не містять будь-яких розрахунків об`ємів скиду води, лист не містить посилання на відповідні методики проведення розрахунків. Відповідач у відзиві зазначає, що позов подано з пропуском позовної давності. Позовна вимога про зобов`язання повернути Роменській районній державній адміністрації Сумської області земельні ділянки загальною площею 3,1218 га не обґрунтована жодними фактичними обставинами та не ґрунтується на нормах права. Крім того, позов не містить обґрунтування вимог про розірвання Договору оренди земельної ділянки від 25.03.2011 року в частині земельних ділянок: прибережна смуга (сіножаті) - 0,8530 га (кадастровий номер 5924181700:03:002:0056), гідротехнічна споруда (гребля) 0,0730 га (кадастровий номер 5924181700:03:002:0055).
Крім того відповідач вважав, що Роменська районна державна адміністрація Сумської області не має права вимоги за цим позовом, оскільки право розпорядження відповідними земельними ділянками належить Хмелівській сільській раді Роменського району Сумської області. Також відповідач вказує на те, що в даній справі відсутні підстави для розірвання договору оренди землі та стягнення заборгованості за орендною платою у зв`язку із фактичною сплатою відповідачем орендної плати позивачу у повному обсязі, тобто відсутністю систематичного неналежного виконання орендарем обов`язку зі сплати орендної плати.
Прокурор може представляти інтереси держави в суді у виключних випадках. Які прямо передбачені законом. Розширене тлумачення випадків (підстав) для представництва прокурором інтересів держави в суді не відповідають принципу змагальності, який є однією з засад правосуддя (п.3 ч.2 ст.129 Конституції України).
Відповідач вважає, що участь прокурора у цій справі не відповідає принципам змагальності сторін та рівності усіх учасників судового процесу перед законом і судом. У зв`язку з цим відсутні підстави для представництва прокурором інтересів Держави у цій справі.
ІІ. Заяви (клопотання) учасників справи.
4. Представник позивача прокурор Хизь С.В. в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити з підстав викладених у позовній заяві.
5. Представник відповідача- адвокат Яковець Є.О. в судовому засіданні 12 грудня 2023 року у вирішенні позовних вимог покладався на розсуд суду.
6. Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_3 , суду повідомив, що живе в с.Рогинці. Знає ОСОБА_2 , відносини з ним дружні. В ОСОБА_2 є ставки біля с.Басівка. Ставки Помазан не спускав. Бобер прогриз у дамбі диру і ставок спустився. Це було двічі. Один раз літом, а один раз було взимку.
Свідок ОСОБА_4 суду повідомив, що живе в с.Рогинці. Знає ОСОБА_2 відносини дружні. Помазан це жінчин брат. Знає, що в ОСОБА_2 є ставки. Користується ними більше 10 років. Знає, що в минулому році ОСОБА_2 жалівся, що бобер прориває дамбу, у вода із ставка уходить. Їздили засипали дамбу. Більше ніж пів ставка не було води. Він допомагав заробляти греблю.
ІІІ. Інші процесуальні дії у справі.
7. Ухвалою суду від 27 березня 2023 року (а. с.43) було постановлено розглядати справу за правилами загального позовного провадження.
8. Ухвалою суду від 04 травня 2023 року підготовче провадження у справі закрито, призначено до розгляду в судовому засіданні.
ІV. Фактичні обставини, встановлені Судом, та зміст спірних правовідносин.
9. Судом встановлено, що 17.02.2006 року між громадянином ОСОБА_2 та Роменською районною державною адміністрацією укладено договір оренди земельної ділянки. Об`єктом оренди є земельна ділянка загальною площею 3,12 га, в т числі під водоймою 2,20 га (кадастровий номер 5924181700:03:002:00 сіножаті (водоохоронна зона) - 0,85 га (кадастровий номер 5924181700:03:002:0056), під гідроспорудами - 0,07 га (кадастровий номер 5924181700:03:002:0055).(а.с.10-12)
10. Земельна ділянка площею 3,12 га передана Роменською районною державною адміністрацією передана у користування ОСОБА_2 відповідно до акту приймання-передачі передачі від 17.02.2006 року та передано згідно акту про погодження та закріплення в натурі між землекористування та передачі.(а.с.13-15).
11. Після закінчення строку дії договору, між ОСОБА_2 Роменською районною держаною адміністрацією 25.03.2011 укладено Договір оренди вказаної земельної ділянки строк на 5 років з переважним правом орендаря на його поновлення на новий строк.(а.с.16-17)
12. Додатковою угодою від 21.06.2016 року ОСОБА_2 поновлено договір оренди земельної ділянки кадастровий номер 5924181700:03:002:00 , кадастровий номер 5924181700:03:002:0056 та кадастровий номер 5924181700:03:002:0055. (а.с.18-20)
13. Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 325770313 від 14.03.2023 року земельна ділянка за кадастровим номером 5924181700:03:002:0054 з цільовим призначенням для рибогосподарських потреб зареєстрована за Роменською районною державною адміністрацією. ( а.с.21-23)
14. Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 325770601 від 14.03.2023 року земельна ділянка за кадастровим номером 5924181700:03:002:0055 з цільовим призначенням для рибогосподарських потреб зареєстрована за Роменською районною державною адміністрацією. ( а.с.24-26)
15. Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 325770469 від 14.03.2023 року земельна ділянка за кадастровим номером 5924181700:03:002:0056 з цільовим призначенням для рибогосподарських потреб зареєстрована за Роменською районною державною адміністрацією. ( а.с.27-29)
16. Згідно повідомлення Хмелівської сільської ради Роменського району Сумської області № 02-32 від 19.12.2022 року земельні ділянки з розташованими на них об`єктами водного фонду з кадастровими номерами : 5924181700:03:002:0054, 5924181700:03:002:0055, 5924181700:03:002:0056, 5924181700:01:002:0233, 5924181700:01:002:0234, 5924181700:01:002:0235 за межами населених пунктів на території Басівського старостинського округу , з цільовим призначенням- для рибогосподарських потреб не переходили у комунальну власність Хмелівськуої сільської ради відповідно до п.24 розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України з набранням 27.05.2021 року чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» №1423-IX.(а.с.31).
17. Листом Регіонального Офісу водних ресурсів у Сумській області від 26.10.22 року повідомлено, що паспорт водного об`єкта площею водного дзеркала 2,1958 га, який розташовується за межами населених пунктів на території Хмелівської сільської ради Роменського району Сумської області відсутній. (а.с.33).
18. Згідно листа Регіонального Офісу водних ресурсів у Сумській області від 26.10.22 року водойма №2, що розташована біля с.Бессарабка Хмелівської ОТГ Роменського району знаходиться на безіменному струмку, який є притокою річки Хмелівка в басейні р.Сули. Ставок створений за рахунок підпору земляної греблі, у тілі якої знаходиться донна водо регулююча споруда. (а.с.34).
19. Згідно листа Роменської районної державної адміністрації від 08.03.2023 року №01-33/644 у зв`язку з відсутністю інформації в Роменській РДА щодо вчиненого порушення та з метою його усунення, Роменська РДА не заперечує щодо представництва прокурором в суді щодо розірвання договору оренди земельної ділянки від 25.03.2011 року та повернення земельних ділянок. (а.с.37).
V. Норми права
20. Згідно вимог ч.1 ст. 10 ЦПК України суд при розгляді справи керується верховенством права. В Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу; закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй, що прямо передбачено у статті 8 Конституції України.
Згідно з частиною першою статті 1 ЦК України цивільні відносини засновані на засадах юридичної рівності, вольного волевиявлення та майнової самостійності їх учасників. Основні засади цивільного законодавства визначені у статті 3 ЦК України. Свобода договору є однією із загальних засад цивільного законодавства, що передбачено у пункті 3 частини першої статті 3 ЦК України. Одним із основоположних принципів цивільного судочинства є справедливість, добросовісність та розумність, що передбачено у пункті 6 частини першої статті 3 ЦК України. Тобто дії учасників цивільних правовідносин мають відповідати певному стандарту поведінки та характеризуватися чесністю, відкритістю та повагою до інтересів іншої сторони чи сторін договору.
Згідно ст.ст. 15, 16 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Відповідно до ст. 12 ЦПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Статтею 76 ЦПК України визначено, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору (ч. 1 ст. 95 ЦПК України).
Відповідно до вимог ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
За правилами ст. 89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» відносини у галузі охорони навколишнього природного середовища в Україні регулюються цим Законом, а також земельним, водним, лісовим законодавством, законодавством про надра, про охорону атмосферного повітря, про охорону і використання рослинного і тваринного світу та іншим спеціальним законодавством.
Відповідно до ст. 1 Водного кодексу України водний об`єкт - це природний або створений штучно елемент довкілля, в якому зосереджуються води (море, лиман, річка, струмок, озеро, водосховище, ставок, канал, а також водоносний горизонт).
Частиною 1 ст. 3 Водного кодексу України визначено, що усі води (водні об`єкти) на території України становлять її водний фонд.
Водні ресурси забезпечують існування людей, тваринного і рослинного світу і є обмеженими та уразливими природними об`єктами (преамбула ВК У країни ).
Статтею 1 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» визначено, що водні біоресурси (водні біологічні ресурси) це сукупність водних організмів (гідробіонтів), життя яких неможливе без перебування (знаходження) у воді. До водних біоресурсів належать прісноводні, морські, анадромні та катадромні риби на всіх стадіях розвитку, круглороті, водні безхребетні, у тому числі молюски, ракоподібні, черви, голкошкірі, губки, кишковопорожнинні, наземні безхребетні у водній стадії розвитку, водорості та інші водні рослини.
При цьому охорона навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності людини є невід`ємною умовою сталого економічного, соціального розвитку України та спрямовані на збереження безпечного для існування живої і неживої природи навколишнього середовища, захисту життя і здоров`я населення від негативного впливу, зумовленого забрудненням навколишнього природного середовища, досягнення гармонійної взаємодії суспільства і природи, охорону, раціональне використання і відтворення природних ресурсів.
Згідно зі статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язкові для виконання сторонами.
Частиною 2 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено,що договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї сторін, у разі істотного порушення договору другою стороною та в інші випадках, встановлених договором або законом.
Відповідно до положень ст. 32 Закону України «Про оренду землі» вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання орендарем, обов`язків, передбачених статтею 25 цього Закону та умов договору.
Зокрема, орендар земельної ділянки в комплексі з розташованим на водним об`єктом зобов`язаний використовувати водний об`єкт відповідне вимог водного законодавства України (ст. 25 Закону України «Про оренду землі»).
Відповідно до положень ст.ст. 44, 51 Водного кодексу України використання водного об`єкту для рибогосподарських потреб орендарем можливе лише за наявності дозволу на спеціальне водокористування, встановлення режиму роботи водного об`єкту та наявності паспорту водного об`єкту.
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно ч. 7 ст. 15 цього Закону у договорі оренди землі в комплексі з розташованим на ній водним об`єктом зазначається зобов`язання орендаря щодо здійснення заходів з охорони та поліпшення екологічного стану водного об`єкта, експлуатації водосховищ і ставків відповідно до встановлених в установленому порядку режимів роботи, а також необхідність оформлення права користування гідротехнічними спорудами та права спеціального водокористування. Невід`ємною складовою договору оренди землі в комплексі з розташованим на ній водним об`єктом є паспорт водного об`єкта.
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про оренду землі» орендар земельної ділянки зобов`язаний, зокрема: дотримуватися режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, водного фонду; у разі оренди земельної ділянки в комплексі з розташованим на ній водним об`єктом використовувати водний об`єкт відповідно до вимог водного законодавства України.
Згідно з ст. 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов`язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу виконувати інші обов`язки щодо використання і охорони вод та відтвори водних ресурсів згідно з законодавством.
Відповідно до ст. 46 Водного кодексу України водокористування може бути двох видів - загальне та спеціальне.
Частиною 2 ст. 48 Водного кодексу України визначено, що спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарських, побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських(у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.
Частиною 1 статті 49 Водного кодексу України передбачено, спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.
У дозволі на спеціальне водокористування зазначається: ліміти забору води, використання води та скидання забруднюючих речовин у складі зворотних вод; умови спеціального водокористування; відомості ш природоохоронних заходів та строки їх реалізації та інші дані (п. 5 Порядку видачі дозволів на спеціальне водокористування, затвердженого Постановою КМУ від 13.03.2002 N321).
Відповідно до ч.ч. 5, 15 ст. 51 Водного кодексу України надання вод об`єктів у користування на умовах оренди здійснюється за наявні паспорта водного об`єкта.
У договорі оренди водного об`єкта визначаються зобов`язання що здійснення заходів з охорони та поліпшення екологічного стану води об`єкта, експлуатації водосховищ та ставків відповідно до встановлених для них центральним органом виконавчої влади, що реалізує держа політику у сфері водного господарства, режимів роботи, а також необхідність оформлення права користування гідротехнічними спорудами.
Відповідно до п. 3 Порядку розроблення та встановлення режимів роботи водосховищ комплексного призначення, водогосподарських систем каналів, затвердженого Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 07.02.2012 № 46, чинного на момент укладання Договору, режим роботи водного об`єкту встановлюється з метою забезпечення раціонального та комплексного використання водних ресурсів, забезпечення водою населені галузей економіки з урахуванням екологічних вимог та інтересів ) водокористувачів, безпечних умов життєдіяльності населення, захисту шкідливої дії вод, захисту водних ресурсів від забруднення та виснаження шляхом встановлення оптимальних режимів роботи водосховищ комплекси призначення, водогосподарських систем і каналів з урахуванням прогнозу водності.
Відповідно до статті 152 Земельного кодексу України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Згідно зі ст..131-1 Конституції України прокуратура здійснює представництво інтересів в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Відповідно до ч.3 ст.33 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Частиною 4 статті 56 ЦК України визначено, що прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Відповідно до статті 84 ЗК України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом. Право власності на земельні ділянки, визнане за державою рішенням суду, реалізується органами виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, незалежно від органу, в особі якого судом визнане таке право за державою.
Згідно статті 17 Земельного кодексу України місцеві державні адміністрації розпоряджаються землями державної власності в межах, визначених цим кодексом.
Статтею 91 ЗК України передбачено, що одним із обов`язків власника земельної ділянки є додержання ним вимог законодавства про охорону довкілля.
VІ. Оцінка Суду.
21. Оцінивши докази, подані сторонами, встановивши характер спірних правовідносин, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення.
Так відповідач ОСОБА_2 , отримавши в строкове платне користування для рибогосподарських потреб земельну ділянку з розташованим на ній водним об`єктом, не виконав покладені на нього Договором обов`язки у сфері охорони навколишнього природного середовища. Так ОСОБА_2 орендувавши спірний водний об`єкт, не розробив та не отримав дозвільних документів на спеціальне водокористування та встановлення режиму роботи водного об`єкта. При цьому під час орендування даного водного об`єкту було допущено самовільне скидання води, що негативно вплинуло на навколишнє середовище та було порушено нормальне функціонування екосистеми, поставило під загрозу забезпечення природного відтворення та життєдіяльність водних організмів (риби, водних безхребетних, у тому числі молюсків, ракоподібних черв, кишковопорожнинних, наземних безхребетних у водній стадії розвитку, водоростей та інших водних рослин), життя яких неможливе без перебування (знаходження) у воді.
Дані порушення були допущенні відповідачем, а відтак протягом тривалого часу з моменту укладення договору оренди земельної ділянки з розташованим на ній водним об`єктом, не були виконані істотні умови укладеного Договору, які повинні забезпечувати охорону водного об`єкту.
VІІ. Розподіл судових витрат між сторонами.
22. За змістом статті 141 ЦПК судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
В зв`язку з задоволення позовних вимог з відповідача на користь позивача підлягає стягнення 5368,00 гривень сплаченого позивачем судового збору при зверненні до суду з даним позовом.
У Х В А Л И В :
1. Позовні вимоги Керівника Роменської окружної прокуратури в інтересах держави в особі позивача: Роменської районної державної адміністрації Сумської області до ОСОБА_2 про розірвання договору оренди землі та повернення земельної ділянки,- задовольнити в повному обсязі.
2. Розірвати договір оренди земельної ділянки від 25.03.2011, укладений між Роменською районною держаною адміністрацією Сумської області та ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).
3. Зобов`язати ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) повернути Роменській районній держаній адміністрації Сумської області земельні ділянки загальною площею 3,1218 га, в тому числі: під водою - 2,1958 га (кадастровий номер 5924181700:03:002:0054), прибережна смуга (сіножаті) -0,8530 га (кадастровий номер 5924181700:03:002:0056), гідротехнічна споруда (гребля) - 0,0730 га (кадастровий номер 5924181700:03:002:0055).
4. Стягнути з ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Сумської обласної прокуратури (розрахунковий рахунок № UA598201720343120001000002983 в ДКСУ м. Київ, МФО 820172, код ЄДРПОУ 03527891) витрати, пов`язані зі сплатою судового збору, в сумі 5368,00 грн.
Учасникам справи, які не були присутні в судовому засіданні, або якщо судове рішення було ухвалено поза межами судового засідання чи без повідомлення (виклику) учасників справи, копія судового рішення надсилається протягом двох днів з дня його складення у повному обсязі в електронній формі у порядку, визначеному законом, - у випадку наявності у особи офіційної електронної адреси, або рекомендованим листом з повідомленням про вручення - якщо така адреса відсутня.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
До дня початку функціонування єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Роменський міськрайонний суд Сумської області.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.
Позивач: Керівник Роменської окружної прокуратури в інтересах держави в особі позивача: Роменської районної державної адміністрації Сумської області , місцезнаходження : вул.Соборна,43, м.Ромни, Сумської області, ел.адреса: ІНФОРМАЦІЯ_1
Відповідач: ОСОБА_2 , місце проживання : АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .
СУДДЯ РОМЕНСЬКОГО
МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ Оксана ЄВЛАХ
Суд | Роменський міськрайонний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2023 |
Оприлюднено | 15.12.2023 |
Номер документу | 115596714 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: щодо припинення права оренди |
Цивільне
Роменський міськрайонний суд Сумської області
Євлах О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні