Ухвала
від 14.12.2023 по справі 345/6428/23
КАЛУСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 345/6428/23

Провадження № 2-а/345/57/2023

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.12.2023 року м. Калуш

Суддя Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області Мигович О.М. ознайомившись з матеріалами адміністративного позову ОСОБА_1 до поліцейського СРПП Калуського РВП ГУНП в Івано-Франківській області старшого лейтенанта поліції Белей П.Б. про скасування протоколу про адміністративне правопорушення серії ААД № 587178 від 30.11.2023 року, -

В С Т А Н О В И В:

12.12.2023 до суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до поліцейського СРПП Калуського РВП ГУНП в Івано-Франківській області старшого лейтенанта поліції Белей П.Б. про скасування протоколу про адміністративне правопорушення серії ААД № 587178 від 30.11.2023 року.

Вирішуючи питання про відкриття провадження у справі, суд виходить з наступного.

Відповідно дост.19 КАС Україниюрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст.20КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.

Відповідно до пункту 4 частини першоїстатті 171 Кодексу адміністративного судочинства Українисуддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

За змістом ч. 1ст. 170 КАС Українисуддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо:

1) позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства;

2) у спорі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав є такі, що набрали законної сили, рішення або постанова суду, ухвала про закриття провадження в адміністративній справі;

3) настала смерть фізичної особи чи припинено юридичну особу, яка не є суб`єктом владних повноважень, які звернулися із позовною заявою або до яких пред`явлено позовну заяву, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва;

4) у провадженні цього або іншого суду є справа про спір між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав.

Протокол про адміністративне правопорушення не є рішенням суб`єкту владних повноважень в розумінніст.20 КАС України, а тому не підлягає оскарженню в порядку адміністративного судочинства.

При цьому суд звертає увагу позивача, що протокол про адміністративне правопорушення не підлягає взагалі оскарженню ні в порядкуКАС України, ні в порядкуКУпАП, оскільки протокол, на відміну від постанови про адміністративне правопорушення, за своєю природою та змістом не є рішенням суб`єкту владних повноважень. А в сенсіст. 251 КУпАПє доказом у справі про адміністративне правопорушення; фіксує певні фактичні обставини, пов`язані з вчиненням адміністративного правопорушення та не породжує ніяких прав та обов`язків для особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Питання щодо правильності складання протоколу про адміністративне правопорушення, встановлення чи відсутність в діяннях особи складу адміністративного правопорушення, надання оцінки всім доказам у тому числі і протоколу про адміністративне правопорушення, здійснюється судом під час розгляду питання про притягнення особи до адміністративної відповідальності в порядку, визначеномуКУпАП.

До такого ж висновку дійшла Велика Палата Верховного Суду у постанові від 13.03.2019 року у справі № 712/7385/17, вказавши, що оскільки дії відповідачів щодо складання протоколу про адміністративне правопорушення без ухвалення рішення про притягнення особи до адміністративної відповідальності не породжують правових наслідків для позивача та не порушують його права, то вони окремо від постанови суду про притягнення до адміністративної відповідальності не оскаржуються.

Виходячи з вищевикладеного, суддя вважає за необхідне відмовити позивачу у відкритті провадження в даній адміністративній справі.

Керуючись ст.ст.160-161,170,237,241,248,256Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

У Х В А Л И В :

У відкритті провадження у справі за адміністративним ОСОБА_1 до поліцейського СРПП Калуського РВП ГУНП в Івано-Франківській області старшого лейтенанта поліції Белей П.Б. про скасування протоколу про адміністративне правопорушення серії ААД № 587178 від 30.11.2023 року - відмовити.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня її постановлення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Суддя

СудКалуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення14.12.2023
Оприлюднено15.12.2023
Номер документу115631810
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —345/6428/23

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Мигович О. М.

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Мигович О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні