Рішення
від 04.12.2023 по справі 910/13369/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

04.12.2023Справа № 910/13369/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Бондарчук В.В., за участю секретаря судового засідання Ярошевської І.О., розглянувши у порядку загального позовного провадження

позовну заяву Благодійної організації «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"», м. Київ

до Київської міської ради, м. Київ

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Галерна затока», м. Київ

за участю Київської міської прокуратури,

про скасування рішень,

Представники:

від позивача: Дядюк О.В.;

від відповідача: Перепелицін К.М.;

від третьої особи: Іщенко Г.М.

прокурор: Самолюк Т.В.;

вільні слухачі: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Благодійна організація «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"» (далі - БО "Київський еколого-культурний центр"»/позивач) звернулася до Господарського суду міста Києва з позовом до Київської міської ради (далі - КМР/відповідач) про:

- скасування рішення Київської міської ради №434/3268 від 01.10.2007;

- скасування рішення Київської міської ради №751/751 від 27.11.2008.

Господарський суд міста Києва ухвалою від 29.08.2023 прийняв позовну заяву до розгляду, відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження, залучив до участі у справі Товариство з обмеженою відповідальністю «Галерна затока» третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача (далі - ТзОВ «Галерна затока»/третя особа), підготовче засідання призначив на 25.09.2023.

25.09.2023 до канцелярії суду від Київської міської прокуратури надійшло повідомлення про вступ у справу у порядку ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» та ст. 53 ГПК України.

25.09.2023 суд відклав підготовче засідання на 09.10.2023.

06.10.2023 до канцелярії суду від ТзОВ «Галерна затока» надійшли письмові пояснення.

09.10.2023 до канцелярії суду від позивача надійшла відповідь на письмові пояснення третьої особи; від Київської міської прокуратури надійшли пояснення по справі.

09.10.2023 суд відклав підготовче засідання на 30.10.2023.

27.10.2023 до канцелярії суду від ТзОВ «Галерна затока» надійшли додаткові письмові пояснення по справі.

30.10.2023 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 04.12.2023.

04.12.2023 у судове засідання з`явилися представники позивача, відповідача, третьої особи та прокурор.

Зокрема, представник Благодійної організації «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"» позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представники Київської міської ради та ТзОВ «Галерна затока» проти задоволення позову заперечували.

Прокурор у свою чергу просив суд позовну заяву Благодійної організації «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"» задовольнити частково.

Отже, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

01.10.2007 Київською міською радою прийнято рішення № 434/3268, яким було вирішено:

- затвердити містобудівне обґрунтування щодо внесення змін до містобудівної документації та визначення параметрів окремого об`єкта містобудування - реконструкції об`єктів і споруд під об`єкти відпочинку та спорту з подальшими їх експлуатацією та обслуговуванням, для благоустрою території з озелененням на вул. Галерній, 2 у Голосіївському районі міста Києва (п. 1);

- затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Товариству з обмеженою відповідальністю «Галерна затока» для реконструкції об`єктів і споруд під об`єкти відпочинку та спорту з подальшим їх експлуатацією та обслуговуванням, для благоустрою території з озелененням на вул. Галерній, 2 у Голосіївському районі міста Києва (п. 5);

- передати ТзОВ «Галерна затока», за умови виконання п. 7 цього рішення, у довгострокову оренду на 15 років земельну ділянку площею 43,60 га для реконструкції об`єктів і споруд під об`єкти відпочинку та спорту з подальшими їх експлуатацією та обслуговуванням, для благоустрою території з озелененням на вул. Галерній, 2 у Голосіївському районі міста Києва у зв`язку з переходом права власності на майно за рахунок міських земель, не наданих у власність чи користування (п. 6);

- визначено перелік зобов`язань ТзОВ "Галерна затока": виконати обов`язки землекористувача відповідно до вимог ст. 96 ЗК України; у місячний термін звернутись до ГУ земельних ресурсів ВО Київради із клопотанням щодо винесення меж земельної ділянки в натурі (на місцевість) та виготовлення документів, що посвідчує право користування земельною ділянкою; питання майнових відносин вирішити в установленому порядку; виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 22.08.2007 № 19-8676, Київської міської санепідстанції від 27.08.2007 № 6718, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 26.09.2007 № 05-08/5020 та Головного управління охорони культурної спадщини; питання пайової участі вирішити до початку реконструкції відповідно до рішення Київради № 271/431 від 27.02.2003 "Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва"; частину земельної ділянки в межах прибережних захисних смуг використовувати без права будівництва будь-яких споруд (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних) відповідно до вимог ст. 61 ЗК України (п. 7);

- попередити землекористувача, що використання землі не за цільовим призначенням тягне за собою припинення права користування нею відповідно до вимог ст. 139, 141 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) (п. 8).

У подальшому, Київською міською радою прийнято рішення від 27.11.2008 № 751/751 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 01.10.2007 № 434/3268», яким вирішено:

- затвердити зміни до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТзОВ «Галерна затока» для реконструкції об`єктів і споруд під об`єкти відпочинку та спорту з подальшими їх експлуатацією та обслуговуванням, для благоустрою території з озелененням на вул. Галерній, 2 у Голосіївському районі м. Києва (п. 1);

- внести зміни до рішення Київської міської ради від 01.10.2007 № 434/3268 «Про передачу ТзОВ «Галерна затока» земельної ділянки для реконструкції об`єктів і споруд під об`єкти відпочинку та спорту з подальшими їх експлуатацією та обслуговуванням, для благоустрою території з озелененням на вул. Галерній, 2 у Голосіївському районі м. Києва", а саме:

- слова «земельна ділянка» замінити словами «земельні ділянки» у відповідних відмінках;

- слова «для реконструкції об`єктів і споруд під об`єкти відпочинку та спорту з подальшими їх експлуатацією та обслуговуванням, для благоустрою території з озелененням» замінити словами «для будівництва, експлуатації та обслуговування житлово-адміністративного комплексу з приміщеннями громадського і торговельного призначення та паркінгами, з розташуванням об`єктів малоповерхової житлової забудови, з об`єктами рекреаційного призначення та багатофункціональним культурно-розважальним комплексом»;

- преамбулу рішення викласти в такій редакції: «Відповідно до статей 93, 123, 124 Земельного кодексу України, пункту 34 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та розглянувши проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки і технічну документацію із землеустрою щодо внесення змін до рішення Київської міської ради від 01.10.2007 N 434/3268, Київська міська рада» (п. 2);

- пункт 6 рішення Київради від 01.10.2007 № 434/3268 викласти в такій редакції: «Передати ТзОВ «Галерна затока», за умови виконання пункту 7 цього рішення, земельні ділянки загальною площею 43,1141 га, в тому числі в межах червоних ліній площею 0,7550 га, для будівництва, експлуатації та обслуговування житлово-адміністративного комплексу з приміщеннями громадського і торговельного призначення та паркінгами, з розташуванням об`єктів малоповерхової житлової забудови, з об`єктами рекреаційного призначення та багатофункціональним культурно-розважальним комплексом на вул. Галерній, 2 у Голосіївському районі м. Києва у зв`язку з переходом права власності на майно за рахунок земель, відведених відповідно до рішення Київської міської ради від 01.10.2007 № 434/3268 «Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю "Галерна затока" земельної ділянки для реконструкції об`єктів і споруд під об`єкти відпочинку та спорту з подальшими їх експлуатацією та обслуговуванням, для благоустрою території з озелененням на вул. Галерній, 2 у Голосіївському районі м. Києва», в тому числі:

- ділянку № 1 площею 41, 9175 га - у довгострокову оренду на 25 років, зокрема в межах прибережних захисних смуг - 22, 5510 га, водної акваторії - 3,5500 га;

- ділянку № 2 площею 0, 3373 га - у довгострокову оренду на 25 років, зокрема в межах прибережних захисних смуг - 0, 2115 га:

- ділянку № 3 площею 0, 1043 га - у довгострокову оренду на 25 років, зокрема в межах прибережних захисних смуг - 0, 1041 га;

- ділянку № 4 площею 0, 7550 га, в межах червоних ліній, - у короткострокову оренду на 5 років, зокрема в межах прибережних захисних смуг - 0, 3537 га" (п. 3);

- підпункт 7.4 пункту 7 рішення Київради від 01.10.2007 № 434/3268 викласти в такій редакції: «Виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 21.01.2008 № 19-2022, Київської міської санепідстанції від 09.07.2008 № 1142, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в м. Києві від 29.12.2007 № 05-08/10573 та Головного управління охорони культурної спадщини від 18.01.2008 № 22-56/35»;

- доповнити пункт 7 рішення Київської міської ради від 01.10.2007 № 434/3268 підпунктом 7.8, підпунктом 7.9, підпунктом 7.10, підпунктом 7.11 та підпунктом 7.12 такого змісту: « 7.8. Проектом будівництва житлових будинків передбачити місця постійного зберігання автотранспорту (крім відкритих автостоянок) у кількості, не меншій за одне машино-місце на кожні дві квартири в цих будинках»;

« 7.9. Передати Головному управлінню житлового забезпечення виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) 7 % загальної площі квартир (крім службового житла) в цих будинках на підставі пункту 38 рішення Київської міської ради від 17.01.2008 № 3/4475 «Про бюджет міста Києва на 2008 рік»;

« 7.10. Сплатити до цільового фонду спеціального фонду бюджету міста Києва на розвиток будівництва до моменту здачі в експлуатацію кошти в розмірі 5 % витрат з будівництва, виходячи з опосередкованої вартості спорудження житла, установленої Міністерством регіонального розвитку і будівництва України для міста Києва станом на день оплати, на підставі пункту 39 рішення Київської міської ради від 17.01.2008 № 3/4475 «Про бюджет міста Києва на 2008 рік»;

« 7.11. Земельну ділянку в межах червоних ліній використовувати з обмеженнями відповідно до вимог містобудівного законодавства».

Обґрунтовуючи позовні вимоги БО «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"» зазначає, що ці рішення Київської міської ради є незаконними та підлягають скасуванню, оскільки не відповідають приписам статті 61 Земельного кодексу України та статті 89 Водного кодексу України, які визначають обмеження господарської діяльності у прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах, що вже було встановлено Київським апеляційним господарським судом у постанові від 07.06.2017 у справі №910/18052/13, яка залишена без змін постановою Вищого господарського суду України від 04.10.2007 та не підлягає повторному доказуванню в судовому порядку. При цьому, БО «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"» обґрунтовує своє право на звернення до суду із цим позовом, посилаючись на положення Орхуської конвенції (ратифікована Законом України №832-XIV від 06.07.1999), якою передбачено право і гарантії доступу до судового й адміністративного оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що вчинені із порушенням права на доступ до інформації чи права на участь у процесі прийняття рішень з питань, що стосуються довкілля. Зокрема, позивач зазначає, що у 2022 році ним розроблено та у 2023 році подано через депутата Київської міської ради Ксенію Семенову на розгляд Київській міській раді проект рішення «Про оголошення природного об`єкту комплексною пам`яткою природи місцевого значення «Ліс орхідей», площею 90,572 га, в тому числі і територію «Галерного острова», який наразі знаходиться на розгляді профільних комісій Київської міської ради, водночас, під час розгляду проекту БО «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"» на комісіях Київської міської ради, позивачу стало відомо про рішення Київської міської ради №434/3268 від 01.10.2007 та №751/751 від 27.11.2008.

Оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, з огляду на таке.

Відповідно до статті 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди. Екологічні інтереси населення можуть підлягати судовому захисту на підставі частини сьомої статті 41 Конституції України, відповідно до якої використання власності не може завдавати шкоди правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі, а також приписів статті 66 Основного Закону, відповідно до якої ніхто не повинен заподіювати шкоду довкіллю.

Міжнародним документом, який закріпив зобов`язання держав у сфері доступу до правосуддя в екологічних справах, стала Орхуська конвенція.

Орхуську конвенцію ратифіковано Законом України № 832-ХІV від 06 липня 1999 року, тому її положення відповідно до статті 9 Конституції України є нормами прямої дії, а положення національного законодавства про процедури і механізми судового захисту порушених екологічних прав та інтересів можуть їх конкретизувати.

Для забезпечення належної реалізації, зокрема, екологічних прав Орхуська конвенція передбачає у статті 9 право і гарантії доступу до судового й адміністративного оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що вчинені з порушенням права на доступ до інформації чи права на участь у процесі прийняття рішень з питань, що стосуються довкілля.

Пунктом 3 статті 9 Орхуської конвенції на її Договірні Сторони покладається зобов`язання, зокрема, забезпечувати доступ громадськості до процедур оскарження дій та бездіяльності державних органів і приватних осіб, що порушують вимоги національного екологічного законодавства.

При цьому, відповідно до Орхуської конвенції представники громадськості мають право оспорювати порушення національного законодавства у сфері довкілля незалежно від того, належать такі порушення до прав на інформацію і на участь громадськості при прийнятті рішень, гарантованих Орхуською конвенцією, чи ні (згідно з Керівництвом із провадження Орхуської конвенції (ООН, 2000 рік), далі - Керівництво). Орхуська конвенція забезпечує доступ до правосуддя як на підставі власних положень, так і в порядку забезпечення дотримання національного природоохоронного законодавства.

Разом із тим, згідно із Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» сферами благодійної діяльності є, зокрема, екологія, охорона довкілля та захист тварин (стаття 3). Благодійній організації, до статутних цілей якої включено діяльність у сфері екології, охорони довкілля та захисту тварин, Орхуська конвенція надає право на доступ до правосуддя з питань довкілля у розумінні пункту 4 статті 9 цієї Конвенції.

Отже, з огляду на викладене вище, а також на висновки Великої Палати Верховного Суду у постанові від 11.12.2018 у справі №910/8122/17, суду необхідно встановити право позивача на звернення до суду із цим позовом, дослідивши статутні цілі, завдання та форми благодійної діяльності Благодійної організації «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"».

Так, згідно із п. 1.1. статуту БО «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"» (далі - фонд), остання є добровільним об`єднанням фізичних і юридичних осіб. Фонд заснували з метою здійснення благодійної діяльності, спрямованої на підтримку охорони навколишнього середовища, екології, культури, мистецтва, освіти, науки, спорту, видавничої діяльності, захисту інтересів соціально незахищених верств населення, включаючи інвалідів, пенсіонерів, ветеранів, учасників ліквідації Чорнобильської аварії, членів їх сімей, спільної реалізації ними своїх прав, задоволення та забезпечення захисту їх соціальних, економічних, інших спільних інтересів і суспільної реабілітації.

В п. 2.2. статуту наведені основні цілі фонду, зокрема:

- здійснення благодійної діяльності, спрямованої на сприяння поліпшенню охорони навколишнього середовища, екології, культури, мистецтва, освіти, науки, спорту, видавничої діяльності;

- захист інтересів соціально незахищених верств населення, включаючи інвалідів, пенсіонерів, ветеранів, учасників ліквідації Чорнобильської аварії, членів їх сімей, спільної реалізації ними своїх прав, задоволення та забезпечення захисту їх соціальних, економічних, інших спільних інтересів і суспільної реабілітації.

Пунктом 2.3. статуту визначені основні завдання фонду:

- сприяння практичному здійсненню загальнодержавних, регіональних, місцевих та міжнародних програм, що спрямовані на поліпшення соціально-економічного становища;

- сприяння поліпшення матеріального становища та соціальна реабілітація працівників сфер екології, мистецтва та культури, освіти, науки, спорту, малозабезпечених, безробітних, інвалідів, інших осіб, які потребують піклування, а також подання допомоги особам, які через свої фізичні або інші вади обмежені в реалізації своїх прав і законних інтересів;

- сприяння здійсненню екологічної діяльності, охорони флори та фауни;

- подання допомоги громадянам, які постраждали внаслідок стихійного лиха, екологічних, техногенних та інших катастроф, в результаті соціальних конфліктів, нещасних випадків, а також жертвам репресій, біженцям;

- сприяння розвитку науки і освіти, реалізації науково-освітніх програм, подання допомоги вчителям, вченим, студентам, учням;

- надання всебічної допомоги та сприяння працівникам та установам екології, мистецтва та культури, в тому числі реалізації програм соціально-культурного розвитку, доступові всіх верств населення, особливо малозабезпечених, до культурних цінностей та художньої творчості;

- подання допомоги талановитій творчій молоді;

- сприяння охороні і збереженню культурної спадщини, історико-культурного середовища, пам`яток історії та культури, місць поховання;

- подання допомоги у розвитку видавничої справи, засобів масової інформації, інформаційної інфраструктури;

- сприяння розвитку природо-заповідного фонду та природоохоронної справи, охорони біорізноманіття;

- сприяння захисту тварин від жорстокого поводження та захисту їх природних прав;

- сприяння у розвитку охорони здоров`я, масової фізичної культури, спорту і туризму, пропагування здорового способу життя, сприяння у поданні медичної допомоги населенню та здійсненні соціального догляду за хворими, інвалідами, одинокими, людьми похилого віку та іншими особами, які через свої фізичні, матеріальні чи інші особливості потребують соціальної підтримки та піклування;

- сприяння захисту материнства та дитинства, подання допомоги багатодітним та малозабезпеченим сім`ям.

Відповідно до п. 2.5. статуту форми здійснення благодійної діяльності фондом можуть бути у вигляді:

- одноразової фінансової, матеріальної та іншої допомоги;

- систематичної фінансової, матеріальної та іншої допомоги;

- фінансування конкретних цільових програм;

- допомоги на основі договорів (контрактів) про благодійну діяльність;

- дарування або дозволу на безоплатне (пільгове) використання об`єктів власності;

- дозволу на використання своєї назви, емблеми, символів;

- подання безпосередньо допомоги особистою працею, послугами чи передачі результатів особистої творчої діяльності;

- прийняття на себе витрат по безоплатному, повному або частковому утриманню об`єктів благодійництва;

- інших заходів, не заборонених законом.

Проаналізувавши наведені вище статутні цілі, завдання та форми благодійної діяльності Благодійної організації «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"» суд дійшов висновку, що метою створення і діяльності позивача є саме здійснення благодійної діяльності, спрямованої на підтримку охорони навколишнього середовища та екології.

При цьому, з матеріалів справи вбачається та наголошується позивачем, що фонд, реалізуючи одне із завдань своєї організації розробив та подав через депутата Київської міської ради Ксенію Семенову на розгляд Київської міської ради проект рішення «Про оголошення природного об`єкту комплексною пам`яткою природи місцевого значення «Ліс орхідей», площею 90,572 га, в тому числі і територію «Галерного острова».

Судом встановлено та не заперечувалося сторонами у судовому засіданні, що цей проект рішення фонду наразі перебуває на розгляді у профільних комісіях Київської міської ради, станом на час звернення до суду із цим позовом та розгляду справи по суті відповідачем не відхилено, відповідно у даному випадку суд не вбачає порушення інтересів Благодійної організації «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"», як ініціатора створення пам`ятки природи, так і порушення «суспільного інтересу», який полягає у праві громадян проживати в екологічно безпечному середовищі, оскільки наразі будь-якого будівництва за адресою: м. Київ, Голосіївський район, вул. Галерна, 2 не відбувається, а із оскаржуваного рішення від 27.11.2008 № 751/751 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 01.10.2007 № 434/3268» вбачається, що земельну ділянку відведено ТзОВ «Галерна затока» із застереженнями та обмеженнями відповідно до вимог містобудівного законодавства.

Зокрема, суд звертає увагу сторін, що будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" (п. 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466).

Так, сторони у судових засіданнях підтвердили, що станом на день розгляду цієї справи по суті, ТзОВ «Галерна затока» не отримало відповідного дозволу на виконання будівельних робіт щодо будівництва житлово-адміністративного комплексу з приміщеннями громадського і торговельного призначення та паркінгами, з розташуванням об`єктів малоповерхової житлової забудови, з рекреаційного призначення та багатофункціональним культурно-розважальним комплексом за адресою: м. Київ, Голосіївський район, вул. Галерна, 2, що унеможливлює забудову цих земельних ділянок та спростовує твердження позивача щодо необхідності представництва останнім громадськості у сфері захисту екологічних суспільних інтересів за відсутності порушеного суспільного інтересу на проживання в екологічно безпечному середовищі, внаслідок забудови земельних ділянок.

Більше того, з матеріалів справи також вбачається та не заперечується сторонами, що станом на час розгляду цієї справи по суті на земельних ділянках, відведених ТзОВ «Галерна затока» оскаржуваними рішеннями Київської міської ради, не відбувається будь-якого будівництва.

За вказаних обставин, суд дійшов висновку, що позивачем не наведено достатніх обґрунтувань порушеного права Благодійної організації «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"».

За змістом ч. 1 ст. 2 ГПК України завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Частинами 1-4 ст. 13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Аналогічна норма міститься у ч. 1 ст. 74 ГПК України.

За приписами ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Відповідно до ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Статтею 74 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до вимог ст.ст. 76, 77 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

За вказаних вище обставин, дослідивши надані сторонами докази, заслухавши у судовому засіданні представників сторін та прокурора, суд дійшов висновку про відсутність порушеного права Благодійної організації «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"», що має наслідком відмову у задоволенні позову.

Витрати по сплаті судового збору відповідно до ст. 129 ГПК України покладаються на позивача.

Керуючись статтями 74, 76, 129, 145, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 254 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Благодійної організації «Благодійний фонд Дніпровського району м. Києва "Київський еколого-культурний центр"» відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів в порядку, передбаченому ст.ст. 253-259, з урахуванням підпункту 17.5 пункту 17 розділу XI "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено: 14.12.2023.

Суддя В.В. Бондарчук

Дата ухвалення рішення04.12.2023
Оприлюднено19.12.2023
Номер документу115651373
СудочинствоГосподарське
Сутьскасування рішень

Судовий реєстр по справі —910/13369/23

Постанова від 25.03.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кравчук Г.А.

Ухвала від 20.03.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кравчук Г.А.

Ухвала від 06.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кравчук Г.А.

Ухвала від 02.01.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кравчук Г.А.

Рішення від 04.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондарчук В.В.

Ухвала від 25.09.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондарчук В.В.

Ухвала від 25.09.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондарчук В.В.

Ухвала від 29.08.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондарчук В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні