Ухвала
від 12.12.2023 по справі 911/2739/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032,тел.(044)235-95-51,е-mail:inbox@ko.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"12" грудня 2023 р. м. Київ Справа № 911/2739/19

Суддя Господарського суду Київської області Подоляк Ю.В., за участю секретаря судового засідання Руденко Н.В., розглянувши в порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом Керівника Фастівської місцевої прокуратури в інтересах державидо 1.Головного управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області (попередня назва Головне управління Держгеокадастру у Київській області) 2.Фермерського господарства «Невзгляденко»третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача:ОСОБА_1 провизнання недійсними наказів та договорівза участю представників:

прокуратури:Лук`янчук А.В. посвідчення від 01.03.2023 № 069056відповідача 1:не з`явилисьвідповідача 2:Мартиновський О.В. адвокат, ордер від 06.06.2023 серія АІ № 1405099третьої особи:не з`явилисьвстановив:

В провадженні Господарського суду Київської області перебуває справа за позовом Керівника Фастівської місцевої прокуратури в інтересах держави до Головного управління Держгеокадастру у Київській області (попередня назва Головне управління Держгеокадастру у Київській області) (далі відповідач 1/ГУ Держгеокадастру у Київській області), Фермерського господарства «Невзгляденко» (далі відповідач 2/ТОВ ФГ «Невзгляденко»), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_1 (далі третя особа) про визнання недійсними наказів Головного управління Держземагенства у Київській області від 02.04.2015 № 10-2997/15-15-сг, від 02.04.2015 № 10-3004/15-15-сг, від 02.04.2015 №10-2998/15-15-сг, від 02.04.2015 №10-3002/15-15-сг, від 02.04.2015 №10-3000/15-15-сг, від 03.07.2015 №10-0394/36-15-сг, від 04.12.2014 №10-11110/15-14-сг, від 04.12.2014 № 10-11110/15-14-сг, від 03.12.2015 №10-8385/36-15-сг, від 04.12.2014 №1011103/15-14-сг, від 04.12.2014 №10-11108/15-14-сг, від 04.12.2014 №10-11105/15-14-сг, від 04.12.2014 №10-11104/15-14-сг, від 04.12.2014 №10-11112/15-14-сг, від 02.04.2015 №10-3003-15-15-сг, від 02.04.2015 №2994/15-15-сг щодо затвердження проектів із землеустрою та надання земельних ділянок в оренду для ведення селянського фермерського господарства, що розташовані на території Фастівського району Київської області; визнання недійсними договорів оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 3224986900:01:007:0100, 3224986900:01:007:0095, 3224986900:01:007:0098, 3224986900:01:007:0096, 3224983500:01:001:0099, 3224985100:01:003:0215, 3224955600:04:001:0051, 3224984200:03:006:0346, 3224955600:04:001:0053, 3224955600:04:002:0140, 3224955600:04:001:0050, 3224955600:04:001:0054, 3224955600:04:001:0052, 3224986900:01:008:0070, 3224986900:01:008:0069 від 02.11.2015 №№ 1295, 1281, 1301, 1277, 1299, 1275, 1289, 1261, 1287, 1285, 1273, 1269, 1279, 1446, 1297, укладені з ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства.

В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на те, що оспорюванні накази ГУ Держгеокадастру у Київській області прийняті з порушенням вимог земельного законодавства, договори оренди землі укладені всупереч законодавчо встановленої процедури набуття права оренди на земельні ділянки з метою ведення фермерського господарства, оскільки громадянин ОСОБА_1 звернувся для отримання земельних ділянок за спрощеною процедурою без обов`язкового проведення земельних торгів, не маючи наміру ведення фермерського господарства особисто та вже маючи інші створені фермерські господарства. Порушення інтересів держави керівник Фастівської місцевої прокуратури вбачає у тому, що незаконне прийняття оскаржуваних наказів та на їх виконання укладання відповідачами спірних договорів суперечить принципам регулювання земельних відносин, що закріплені в ст. 14 Конституції України та ст. 6 земельного кодексу України.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює, зокрема, представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Питання представництва інтересів держави прокурором в суді врегульовано у ст. 23 Закону України «Про прокуратуру». Ця стаття визначає, що представництво прокурором інтересів держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів держави, у випадках та порядку, встановлених законом (ч. 1 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру»).

Частиною 3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» встановлено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Згідно з ч. 4 ст. 53 Господарського процесуального кодексу України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Відповідно до ч. 5 ст. 162 Господарського процесуального кодексу України у разі пред`явлення позову особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, в заяві повинні бути зазначені підстави такого звернення.

Прокурор у даній справі здійснює представництво в суді інтересів держави не зазначаючи позивачем орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Позов у цій справі прокурором подано в інтересах держави як самостійним позивачем. Таке звернення мотивоване тим, що відповідний центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, яким є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, а також її територіальні органи не наділені повноваженнями зі звернення до суду з позовами про визнання недійсними рішень органів місцевого самоврядування щодо розпорядження землями, договорів оренди землі, скасування записів про державну реєстрацію права на земельну ділянку та витребування з незаконного володіння земельних ділянок.

На час розгляду даної справи Великою Палатою Верховного Суду здійснюється перегляд судового рішення у справі № 925/1133/18 за позовом Заступника керівника Черкаської місцевої прокуратури до Черкаської міської ради, Приватного підприємства «Інвестиційно-будівельна компанія «Будгарант» про визнання незаконним і скасування рішення Черкаської міської ради та визнання недійсними змін до договору оренди землі.

Зазначений перегляд судового рішень здійснюється у подібних правовідносинах, зокрема, щодо наявності чи відсутності підстав для представництва інтересів держави прокурором як самостійним позивачем у разі, коли один орган, уповноважений здійснювати функції держави в спірних правовідносинах, прокурор визначив одним з відповідачів, а інший компетентний (контролюючий) орган прокурор не зазначив як позивачем.

Положеннями ч. 5, 6 ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» унормовано, що висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. Висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

Згідно із ч. 4 ст. 236 Господарського процесуального кодексу України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 228 Господарського процесуального кодексу України суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадку перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду.

Присутні в судовому засіданні прокурор та представник другого відповідача не заперечували проти зупинення провадження у даній справі до перегляду Великою Палатою Верховного Суду судового рішення у справі № 925/1133/18.

Враховуючи подібність правовідносин даної справи та зазначеною вище справою, судове рішення якої знаходиться на перегляді Великої Палати Верховного Суду та беручи до уваги думку присутніх в судовому засіданні прокурора та представника другого відповідача, Господарський суд Київської області вважає за доцільне зупинити провадження у даній справі до перегляду Великою Палатою Верховного Суду судового рішення у справі № 925/1133/18.

Згідно з п. 11 ч. 1. ст. 229 Господарського процесуального кодексу України провадження у справі зупиняється у випадку, встановленому п. 7 ч. 1 ст. 228 ГПК України до закінчення перегляду в касаційному порядку.

Керуючись п. 7 ч. 1 ст. 228, п. 11 ч. 1. ст. 229, ст. 232-234 Господарського процесуального кодексу України, суд

постановив:

Зупинити провадження у справі № 911/2739/19 до перегляду Великою Палатою Верховного Суду судового рішення у справі № 925/1133/18.

Дана ухвала набирає законної сили у строк та в порядку передбачених ч. 1 ст. 235 ГПК України та може бути оскаржена у строк визначений ст. 256 ГПК України в порядку передбаченому ст. 257 ГПК України з врахуванням пп. 17.5 п. 17 ч. 1 розділу ХІ «Перехідні положення» ГПК України.

Суддя Ю.В. Подоляк

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення12.12.2023
Оприлюднено18.12.2023
Номер документу115651409
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про припинення права користування земельною ділянкою щодо припинення права оренди

Судовий реєстр по справі —911/2739/19

Ухвала від 05.01.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Бабкіна В.М.

Ухвала від 12.12.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 14.11.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 24.10.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 19.09.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 22.08.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 06.06.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 25.04.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Ухвала від 16.03.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Подоляк Ю.В.

Постанова від 21.02.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Разіна Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні