Рішення
від 14.12.2023 по справі 420/2077/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2077/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2023 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Радчука А.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження справу за позовом Підприємства «Союз» у вигляді приватного підприємства (67562, с. Крижанівка, вул. Дніпропетровська дорога, 125А, код ЄДРПОУ 20967129) до Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області (вул. Степна, 4, с. Фонтанка, Одеський район, Одеська обл., 67571, код ЄДРПОУ 04379746) про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Підприємства «Союз» у вигляді приватного підприємства до Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення №1092-VII від 14.02.2020 П`ятдесят третьої сесії Крижанівської сільської ради VII скликання «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка».

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 14.02.2020 року п`ятдесят третьою сесією Крижанівської сільської ради VII скликання прийнято рішення №1092-VI «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка», яким змінюється цільове призначення та порядок використання позивачем земельних ділянок із кадастровими номерами 5122783200:01:002:0395, 5122783200:01:002:1971. Згідно затвердженого відповідачем Генерального плану с.Крижанівка, поєднаного з детальним планом території, на земельних ділянках Підприємства «СОЮЗ» планується розміщення бульвару (двох автомобільних доріг із зонами озеленення) шириною біля 40 м. зі знесенням вже існуючих споруд та об`єктів нерухомого майна, які належать позивачу на праві приватної власності.

Позивач не погоджується із вказаним рішенням та вважає, що воно порушує його права та інтереси.

Позивач посилається на те, що він є власником нерухомого майна розташованого на території Крижанівської сільської ради, рішення (дії, бездіяльність) відповідача, як органу місцевого самоврядування на відповідній території безпосередньою впливають (стосуються) на його права та законні інтереси. При цьому, рішенню відповідача про затвердження Генерального плану не передувала належна процедура врахування інтересів громадськості при розроблені містобудівної документації на місцевому рівні, яка передбачена Порядком №555 та Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». Крім того, позивачем повідомлено, що оскаржуваним рішенням вчетверте затверджено один і той же генеральний план.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями від 11.03.2020 року справа №420/2077/20 передана судді Цховребовій М.Г.

Ухвалою суду від 16.03.2020 року прийнято до розгляду позовну заяву, відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

14.04.2020 року до суду надійшов відзив на адміністративний позов, відповідно до якого відповідач не погоджується з вимогами позивача, вважає позов надуманим, оскільки оскаржувані рішення не порушують прав та інтересів приватного підприємства «Союз».

Так, відповідач стверджує, що позивач знав про планування будівництва об`єктів інфраструктури через належну йому земельну ділянку ще з 90-х років, тобто на момент отримання її у власність. Зокрема, договором купівлі-продажу земельної ділянки площею 4,6 га від 09.03.2006 між Крижанівською сільською радою та ПП «Союз» передбачено, що земельна ділянка (про яку зазначає Позивач) має наступні обмеження (сервітути): прохід чи проїзд через земельну ділянку, використання її для прокладки та ремонту лінійних інженерних споруд, проведення дренажних робіт на земельній ділянці, використання її для ремонту ліній електропередач. Також, пунктом 4 в листі начальника відділу містобудування Тефтула Г.О. від 23.11.2005, зазначено, що земельна ділянка орієнтовною площею 2,1 га, яка передбачена для комунікаційного коридору, вздовж вул. Дніпропетровська дорога не підлягає забудові капітальними спорудами та звільняється при необхідності для потреб територіальної громади.

Тобто, обмеження, на які посилається Позивач, виникли ще задовго до прийняття оскаржуваних рішень та добровільно погоджені ПП «Союз», отже стверджувати, що генеральний план порушує права Позивача неможливо, оскільки оскаржувана містобудівна документація лише крок до реалізації умов, за яких Підприємство отримало земельну ділянку у власність. Тоді як судовому захисту підлягає лише порушене право особи.

На переконання відповідача, задоволення позовних позивача та скасування рішення про затвердження генерального плану призведе до суттєвого порушення балансу інтересів суспільства та окремої юридичної особи.

У відзиві відповідач також не погоджується з висновками позивача про те, що відповідачем не було забезпечено належної процедури проведення громадських слухань містобудівної документації, затвердженої спірним рішенням. Так, 04.05.2013 в районній газеті «Слава хлібороба» (випуск № 18) сільською радою опубліковано оголошення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проектах містобудівної документації - генерального плану села Крижанівка, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка та генерального плану села Ліски, поєднаного з детальним планом території села Ліски. В оголошенні зазначено, що з проектом містобудівної документації можна ознайомитись в приміщенні Крижанівської сільської ради, пропозиції до містобудівної документації подаються до 04.06.2013. У випуску районної газети «Слава хлібороба» (випуск № 24) від 15.06.2013 опубліковано оголошення про завершення громадських слухань результати розгляду пропозицій громадськості до проекту містобудівної документації. Натомість позивач на відміну від інших дійсно зацікавлених мешканців не скористався своїм правом та не звертався до сільської ради з пропозиціями до проекту містобудівної документації.

Поряд з цим, відповідачем звернуто увагу, що чинне законодавство не вимагає у випадку скасування рішення про затвердження містобудівної документації, проводити повторні громадські слухання для її подальшого затвердження, оскільки громадським слуханням підлягають проекти містобудівної документації, а не рішення про її затвердження. При цьому, позивач оскаржує саме рішення сесії Крижанівської сільської ради, а не дії або бездіяльність посадових осіб органу місцевого самоврядування щодо проведення громадських обговорень під час розробки містобудівної документації.

З наведених підстав відповідач просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Ухвалою суду від 19.05.2021 року, занесеною до протоколу судового засідання, задоволено клопотання представників сторін та замінено відповідача по справі - Крижанівську сільську раду Лиманського району Одеської області її правонаступником Фонтанською сільською радою Одеського району Одеської області.

Також ухвалою суду від 19.05.2021 року, занесеною до протоколу судового засідання, зобов`язано відповідача Фонтанську сільську раду Одеського району Одеської області опублікувати оголошення в порядку ч. 4 ст. 264 КАС України у виданні, в якому оскаржений акт був або мав бути офіційно оприлюднений.

31.05.2021 року до суду від відповідача надійшли документи на виконання протокольної ухвали суду від 19.05.2021 року.

16.06.2021 року до суду від представника позивача надійшли додаткові пояснення.

У поясненнях позивач не погоджується з доводами, викладеними у відзиві на позовну заяву та вказує, що наслідками скасування у судовому порядку рішень суб`єкта владних повноважень щодо затвердження містобудівної документації (генерального плану населеного пункту), у тому числі з підстав порушення органом місцевого самоврядування процедури розроблення та затвердження такої документації, є втрата чинності таким нормативно-правовим актом, що зумовлює проведення процедури розроблення та затвердження генерального плану на загальних підставах - з обов`язковим дотриманням вищенаведених вимог законодавства, в тому числі ч. 3 ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної документації». Натомість, як вбачається зі змісту відзиву, в районній газеті «Слава хлібороба» від 04.05.2013 (випуск № 18) сільською радою опубліковано оголошення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проектах містобудівної документації - генерального плану с. Крижанівка. У випуску районної газети «Слава хлібороба» № 24 від 15.06.2013 опубліковано оголошення про завершення громадських слухань, результати розгляду пропозицій громадськості до проекту містобудівної документації. З наведеного випливає те, що затверджений Оскаржуваним рішенням генеральний план розроблено ще в 2013 році.

При цьому наголошено, що орган місцевого самоврядування неодноразово приймав тотожні Оскаржуваному рішення, щоразу такі рішення було оскаржено до суду та щоразу, після набрання законної сили рішенням суду про скасування генерального плану, Крижанівська сільська рада вкрай оперативно приймала нові тотожні оскаржуваним рішення.

Розпорядженням керівника апарату Одеського окружного адміністративного суду від 18.09.2023 року №619 призначено повторний автоматизований розподіл справи №420/2077/20, у зв`язку із довготривалою відпусткою головуючого судді Цховребової М. Г.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями Одеського окружного адміністративного суду від 19.09.2023 року справа №420/2077/20 передана судді Радчуку А.А.

Ухвалою суду від 25.09.2023 року справу №420/2077/20 прийнято до провадження, розгляд справи розпочато спочатку в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

У підготовчому провадженні заяви по суті справи та додаткові докази від учасників справи не надходили.

Ухвалою суду від 31.10.2023 року, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 14.11.2023 року.

07.11.2023 року до суду від представника відповідача надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності представника Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області.

14.11.2023 року до суду від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Частиною 9 статті 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи викладене, у зв`язку з відсутністю потреби у заслуховуванні свідків чи експерта, з огляду на клопотання представника позивача про розгляд справи в порядку письмового провадження та клопотання відповідача про розгляд справи без його участі, керуючись приписами ч. 9 ст. 205 КАС України, ухвалою суду, що занесена до протоколу судового засідання від 14.11.2023 року, продовжено розгляд справи у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, судом встановлено наступне.

Відповідно до Державного акту від 14.07.2006 ОД №072451, виданого на підставі Договору купівлі-продажу земельної ділянки від 09.03.2006, посвідченого державним нотаріусом Комінтернівської державної нотаріальної контори Одеської області, реєстровий номер 657, Підприємство «Союз» у вигляді приватного підприємства (далі Підприємство «Союз») є власником земельної ділянки загальною площею 4, 6000 га з кадастровим номером 5122783200:01:002:0395, яка розташована за адресою: Одеська область, Лиманський район (Комінтернівський район), сіло Крижанівка, вулиця Семена Палія (Дніпропетровська дорога), 125а, з цільовим призначенням (використанням) земельної ділянки: для розміщення автостоянки, ринку для реалізації продовольчих та господарчо-побутових товарів.

Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права на підставі договору оренди земельної ділянки від 16.04.2015 року за позивачем зареєстровано право оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5122783200:01:002:1971 за адресою: Одеська область, Лиманський район, сіло Крижанівка, вулиця Семена Палія, 125А/1, строком на 15 років для будівництва, обслуговування та ремонту об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства, цільове призначення земельної ділянки - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

14.02.2020 року п`ятдесят третьою сесією Крижанівської сільської ради VII скликання прийнято рішення №1092-VІІ «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Ліманського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка».

Вважаючи, що рішення Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області про затвердження генерального плану обмежує позивача в експлуатації його земельних ділянок, а також, що воно прийнято з порушенням процедури прийняття такого акту, у тому числі порядку доведення до фізичних та юридичних осіб інформації про розроблення генерального плану села Крижанівка, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Судом встановлено, що вказаним подіям передувало наступне.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 07 жовтня 2014 року по адміністративній справі №504/4314/13-а, визнано протиправним та скасовано рішення Крижанівського сільської ради Комінтернівського району Одеської області №627 VІ від 20 червня 2013 року «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка, та затвердження генерального плану села Ліски Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Ліски».

Згідно висновків Одеського апеляційного адміністративного суду від 07 жовтня 2014 року по адміністративній справі №504/4314/13-а, прийняттю рішення Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області №627 VІ від 17 жовтня 2014 року про затвердження генерального плану не передувала належна процедура врахування інтересів громадськості при розроблені містобудівної документації на місцевому рівні, яка передбачена Порядком проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України №555 від 25 травня 2011 року.

У касаційному порядку вказане рішення не було оскаржене.

17 жовтня 2014 року Крижанівською сільською радою Комінтернівського (Лиманського) району Одеської області прийнято рішення №1002-VІ від 17 жовтня 2014 року «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області та генерального плану села Ліски Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Ліски».

Постановою Комінтернівського районного суду Одеської області від 31.01.2017 року у справі №504/2797/16-а, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 22.06.2017 року, було скасовано рішення Крижанівської сільської ради Комінтернівського (Лиманського) району Одеської області №1002-VI.

Постанова Комінтернівського районного суду Одеської області від 31.01.2017 набрала законної сили 22.06.2017.

Надалі, постановою Верховного суду у складі колегії Касаційного адміністративного суду від 06.10.2020 року у справі №504/2797/16-а було скасовано постанову Комінтернівського районного суду Одеської області від 31 січня 2017 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 22 червня 2017 року у справі № 504/2797/16-а, а справу передано на новий розгляд до суду першої інстанції.

Ухвалою Комінтернівського районного суду Одеської області від 26.10.2020 року у справі №504/2797/16-а справу за адміністративним позовом приватного підприємства «Союз» до Крижанівської сільської ради Комінтернівського (Лиманського) району Одеської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору ТОВ «Сіті-Строй Плюс» про визнання протиправними та скасування рішення передано на розгляд до Одеського окружного адміністративного суду.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 11.08.2021 року у справі №504/2797/16-а рішення Крижанівської сільської ради Комінтернівського (Лиманського) району Одеської області №1002-VІ від 17 жовтня 2014 року «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області та генерального плану села Ліски Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Ліски» визнано протиправним та нечинним.

У рішенні від 11.08.2021 року у справі №504/2797/16-а суд дійшов такого висновку: «фактично, без додержання встановленої процедури узгодження містобудівної документації щодо спірної території, відповідач повторно не забезпечуючи право громадськості на участь у розроблені генерального плану затверджує попередній генеральний план, який був ухвалений органом місцевого самоврядування з порушенням вимог законодавства».

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11.08.2021 року у справі №504/2797/16-а набрало законної сили 30.11.2021 року.

27.07.2017 року Крижанівською сільською радою Комінтернівського Лиманського району Одеської області прийнято рішення двадцять першої сесії Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області VII скликання №468-VI затверджено генеральний план села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаний з детальним планом території села Крижанівка

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 04.09.2019 року у справі №504/3358/17 визнано протиправним та скасувано рішення двадцять першої сесії Крижанівської сільської ради VII скликання «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка» від 27 липня 2017 року №468-VII.

У вказаному рішенні суд зазначив, враховуюче те, що рішенням Комінтернівського районного суду від 31.01.2017 року скасовано рішення Крижанівської сільської ради «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області та генерального плану села Ліски Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Ліски» №1002-VI від 17.10.2014 року, відповідач повинен був виконати всі існуючи приписи законодавства України, а саме Порядку №555 та Закону №3038-VI приймаючи 27.07.2017 року на двадцять першій сесії Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області VII скликання рішення №468-VI «Про затвердження Генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаний з детальним планом території села Крижанівка» щодо необхідності проведення громадських слухань та обговорення містобудівної документації, а саме проект Генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаний з детальним планом території села Крижанівка.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 05.02.2020 року у справі №504/3358/17 рішення Одеського окружного адміністративного суду від 04.09.2019 року залишено без змін.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 04.09.2019 року у справі №504/3358/17 набрало законної сили 05.02.2020 року.

Постановою Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 18.05.2022 року рішення Одеського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2019 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 05 лютого 2020 року залишено без змін.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтями 13, 14 Конституції України встановлено, що земля є об`єктом права власності Українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Згідно з статтею 3 Земельного кодексу України (далі ЗК України) земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно з частиною 1 статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно з частиною 3 статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України від 17 лютого 2011 року № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон № 3038-VI), Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Порядком проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України 25.05.2011 № 555 (далі - Порядок № 555).

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлено Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI, який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно з частиною 1 статті 1 Закону № 3038-VІ проектна документація - це затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об`ємно - планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об`єктів будівництва; планування території на регіональному рівні - планувальна документація, яка розробляється у розвиток Генеральної схеми планування території України та визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови, використання територій адміністративно-територіальних одиниць та їх окремих частин.

Частиною першою статті 16 Закону № 3038-VІ передбачено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Згідно статті 17 Закону № 3038-VI генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану.

Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яка складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником.

Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації є замовниками, які організовують розроблення, внесення змін та подання генерального плану населеного пункту на розгляд відповідної сільської, селищної, міської ради.

Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації у встановлений строк:

1) подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні генерального плану населеного пункту;

2) визначають у встановленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування;

3) звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури (для міст Києва та Севастополя, обласних центрів, міст обласного значення), щодо визначення державних інтересів для їх врахування під час розроблення генерального плану населеного пункту;

4) повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами;

5) організовують проведення громадського обговорення проекту генерального плану;

6) забезпечують попередній розгляд проекту генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівною радою відповідного рівня;

7) узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад;

8) забезпечують розроблення проекту генерального плану населеного пункту з урахуванням обмежень у використанні земель, у тому числі обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України;

9) забезпечують здійснення стратегічної екологічної оцінки.

Генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами протягом трьох місяців з дня їх подання.

Відповідно до ч. 1 статті 19 Закону № 3038-VІ детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту або комплексного плану та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту або території за його межами без зміни функціонального призначення цієї території. Детальний план території розробляється з урахуванням обмежень у використанні земель, у тому числі обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Детальні плани територій одночасно з їх затвердженням стають невід`ємними складовими генерального плану населеного пункту та/або комплексного плану.

Згідно зі статтею 21 Закону № 3038-VI (у редакції чинній на час прийняття оскаржуваного рішення) громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.

Замовники містобудівної документації зобов`язані забезпечити:

1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення;

2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу "Охорона навколишнього природного середовища" або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості;

3) реєстрацію, розгляд та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні;

4) проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні;

5) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію;

6) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Також, частинами 4-6 статті 21 Закону №3038-VI передбачено, що оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику містобудівної документації.

Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні. Пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються.

Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.

Частиною 8 статті 21 Закону №3038-VI встановлено, що оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування в засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення таких рішень на офіційних веб-сайтах замовників містобудівної документації.

Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 року №555, який визначає механізм проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій (далі - містобудівна документація).

Згідно з пунктом 3 Порядку (у редакції, чинній на дату виникнення спірних правовідносин) замовники містобудівної документації відповідно до частини третьої статті 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забезпечують:

оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення;

оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу "Охорона навколишнього природного середовища" або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості;

реєстрацію, розгляд і врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні;

проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні;

оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні може утворюватися погоджувальна комісія.

Пунктом 5 Порядку №555 встановлено, що повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації має містити:

інформацію про мету, склад та зміст містобудівної документації, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі;

основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації;

відомості про замовника та розробника проектів містобудівної документації та підстави для їх розроблення;

інформацію про місце і строки ознайомлення з проектом містобудівної документації, пояснювальною запискою, розділом "Охорона навколишнього природного середовища", який розробляється у складі проекту містобудівної документації та одночасно є звітом про стратегічну екологічну оцінку;

інформацію про посадову особу замовника містобудівної документації, відповідальну за забезпечення організації розгляду пропозицій, та адресу, за якою можуть надсилатися пропозиції (зауваження);

відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій;

інформацію про дату, час і місце проведення громадських слухань;

інформацію стосовно запланованих інформаційних заходів (презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми, публічні конференції тощо).

Оприлюднення розроблених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх подання розробником до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради шляхом розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження брошур і повідомлень, засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення інформації на офіційному веб-сайті замовника містобудівної документації. (пункт 4 Порядку №555).

Пунктами 6, 6-1 Порядку №555 встановлено, що оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику у строк, визначений замовником містобудівної документації.

Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дати оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні та повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості щодо проекту містобудівної документації.

Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дати оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні (пункт 7 Порядку №555).

Згідно з пунктами 9-11 Порядку №555 Пропозиції (зауваження) можуть подаватися в письмовій та/або усній формі під час громадських слухань із внесенням їх до протоколу громадських слухань.

Особи, які забезпечують проведення робіт щодо розгляду пропозицій громадськості, повідомляють через засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, та офіційний веб-сайт замовника містобудівної документації про поштову адресу та електронну адресу для подання письмових пропозицій.

Пропозиції громадськості реєструються та розглядаються замовником містобудівної документації у місячний строк з дня їх надходження.

За результатами розгляду пропозицій заявнику надається відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова.

У разі наявності пропозицій громадськості, рішення про врахування яких розробник і замовник не можуть прийняти самостійно або мають місце спірні питання, особи, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, повідомляють про це відповідному органу місцевого самоврядування для прийняття останнім рішення щодо утворення погоджувальної комісії.

Пунктами 16-17 Порядку №555 визначено, що оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації здійснюється у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування в засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення затвердженої містобудівної документації на офіційних веб-сайтах замовників містобудівної документації.

Затвердження містобудівної документації без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється. Матеріали щодо розгляду пропозицій громадськості є невід`ємною складовою зазначеної документації.

З аналізу вказаних правових норм у їх сукупності слідує, що будь-яка містобудівна документація повинна розроблятися саме в інтересах мешканців територіальної громади. Чинним законодавством України передбачено право будь-якого зацікавленого члена громади зареєструватись і брати участь в громадських слуханнях. Як правило, зацікавленість полягає в тому, що рішення, яке приймається, певним чином може вплинути на права і інтереси особи, покращити або погіршити її становище.

Громадські слухання є формою діалогу між мешканцями села (міста), відповідною територіальною громадою та депутатами відповідної ради, посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть вносити пропозиції щодо питань місцевого значення.

Громадські слухання містобудівної документації на місцевому рівні відбуваються шляхом: оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні; надання особам, яка мають право на подання пропозицій до проектів містобудівної документації на місцевому рівні, строку для подання таких пропозицій; безпосереднім поданням пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування; утворення погоджувальної комісії у разі необхідності та, відповідно, оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації.

У постанові від 03 квітня 2019 року у справі №509/4722/16-а Верховний Суд зазначив, що врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації є результатом двостороннього процесу. За відсутності факту реалізації громадськістю свого права на подання пропозицій до містобудівної документації у передбаченому законом порядку у органу місцевого самоврядування, замовника та розробника містобудівної документації відсутній обов`язок з їх розгляду та, відповідно, врахування. Право громадськості брати участь в обговоренні проектів містобудівної документації було б ілюзорним, якщо б в інших учасників містобудівних правовідносин не було обов`язку враховувати ці пропозиції.

Суд зазначає, що сторонами у справі не заперечуються ті обставини, що позивач є власником та орендарем земельних ділянок, розташованих на території Фонтанської (колишня Крижанівська) сільської ради та власником розташованого на цих земельних ділянках майна.

Судом встановлено, що оскаржуваним рішенням, а саме, рішенням №1092-VII від 14.02.2020 П`ятдесят третьої сесії Крижанівської сільської ради VII скликання затверджено Генеральний план села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаний з детальним планом території села Крижанівка.

Як зазначає позивач, при прийнятті спірного рішення відповідачем не було дотримано процедури проведення громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів.

В матеріалах справи відсутні докази дотримання Фонтанською сільською радою Одеського району Одеської області встановленого Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком №555 обов`язку проведення громадського обговорення проекту такої документації.

За твердженнями відповідача, Фонтанською (Крижанівською) сільською радою додержано вимоги Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні» під час проведення громадських слухань проекту генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області та генерального плану села Ліски Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаного з детальним планом села Ліски.

Так, 04.05.2013 в районній газеті «Слава хлібороба» (випуск № 18) сільською радою опубліковано оголошення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проектах містобудівної документації - генерального плану села Крижанівка, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка та генерального плану села Ліски, поєднаного з детальним планом території села Ліски. В оголошенні зазначено, що з проектом містобудівної документації можна ознайомитись в приміщенні Крижанівської сільської ради, пропозиції до містобудівної документації подаються до 04.06.2013. У випуску районної газети «Слава хлібороба» (випуск № 24) від 15.06.2013 опубліковано оголошення про завершення громадських слухань результати розгляду пропозицій громадськості до проекту містобудівної документації. Натомість позивач на відміну від інших дійсно зацікавлених мешканців не скористався своїм правом та не звертався до сільської ради з пропозиціями до проекту містобудівної документації.

Тобто, відповідач вважає, що ним дотримано процедуру розгляду та врахування пропозицій громадськості перед затвердженням Генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка рішенням №1092-VII від 14.02.2020 вказаними вище діями.

Натомість судом встановлено, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 07.10.2014 року у справі №504/4314/13а визнано протиправним та скасовано рішення Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області №627-VІ від 20 червня 2013 року «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка, та затвердження генерального плану села Ліски Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Ліски». В касаційному порядку рішення в справі №504/4314/13а оскаржено не було.

Задовольняючи вимоги позивача суд виходив з того, що відповідачем не доведено, а судовим розглядом справи не встановлено, що затвердженню рішенням від 17.10.2014 року Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області Генерального плану передувала належна процедура врахування інтересів громадськості при розроблені містобудівної документації на місцевому рівні, яка передбачена Порядком проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України №555 від 25.05.2011 року.

Незважаючи на рішення у справі №504/4314/13а, відповідачем 17.10.2014 року рішенням Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеській області №1002-VІ вдруге затверджено генеральний план села Крижанівка Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області та генерального плану села Ліски Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Ліски.

Постановою Комінтернівського районного суду від 31.01.2017 року у справі №504/2797/16-а, яка залишена в силі ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 22.06.2017 року, рішення Крижанівської сільської ради «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області та генерального плану села Ліски Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Ліски» №1002-VI від 17.10.2014 року визнано протиправним та скасовано, серед іншого, з підстав, що відповідач не довів належного проведення громадських обговорень по питанню затвердження Генерального плану. При вирішенні спору у справі №504/2797/16-а суд не прийняв до уваги посилання відповідача на належне повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації шляхом оприлюднення 04.05.2013 у районній газеті «Слава хлібороба», а 16.06.2013 - повідомлення про їх закінчення.

Суд враховує, що постановою Верховного суду у складі колегії Касаційного адміністративного суду від 06.10.2020 року у справі №504/2797/16-а було скасовано постанову Комінтернівського районного суду Одеської області від 31 січня 2017 року, а справу направлено на новий розгляд.

При новому розгляді справи №504/2797/16-а Одеський окружний адміністративний суд рішенням від 11 серпня 2021 року, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 30 листопада 2021 року, позов також задовольнив та встановив, що рішення Крижанівської сільської ради Комінтернівського (Лиманського) району Одеської області № 1002-VІ від 17 жовтня 2014 року прийняте з порушенням встановленого законодавством порядку, зокрема щодо його оприлюднення та процедури проведення громадських слухань. Ці рішення набрали законної сили.

Суд звертає увагу, що 27.07.2017 року, тобто, після набрання законної сили Постановою Комінтернівського районного суду від 31.01.2017 року у справі №504/2797/16-а, якою рішення Крижанівської сільської ради «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області та генерального плану села Ліски Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Ліски» №1002-VI від 17.10.2014 року визнано протиправним та скасовано, Фонтанська (Крижанівська) сільська рада повторно, без проведення громадських слухань, прийняла рішення №468-VII від 27 липня 2017 року про затвердження Генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаний з детальним планом території села Крижанівка.

Натомість, рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 04.09.2019 року у справі №504/3358/17, залишеним без змін Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 05.02.2020 року, визнано протиправним та скасовано рішення двадцять першої сесії Крижанівської сільської ради VII скликання «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка» від 27 липня 2017 року №468-VII.

У вказаному рішенні суд також наголосив на тому, що відповідач повинен був виконати всі існуючи приписи законодавства України, а саме Порядку №555 та Закону №3038-VI приймаючи 27.07.2017 року на двадцять першій сесії Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області VII скликання рішення №468-VI «Про затвердження Генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаний з детальним планом території села Крижанівка» щодо необхідності проведення громадських слухань та обговорення містобудівної документації.

Не звертаючи уваги на вище перелічені судові рішення, відповідач 14.02.2020 року, тобто, через 9 днів після набрання законної сили рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 04.09.2019 року у справі №504/3358/17, яким скасовано рішення Крижанівської сільської ради «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка» від 27 липня 2017 року №468-VII, прийняв оскаржуване у даній справі рішення Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка.

Отже, оскаржуваним рішення Фонтанською сільською радою Одеського району Одеської області було вчетверте затверджено один і той же генеральний план села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, незважаючи на наявність судових рішень щодо протиправності попередніх рішень, якими було затверджено Генеральний план.

Таким чином, без додержання встановленої процедури узгодження містобудівної документації щодо спірної території, відповідач вкотре не забезпечуючи право громадськості на участь у розроблені генерального плану затверджує попередній генеральний план, який був ухвалений органом місцевого самоврядування з порушенням вимог законодавства.

Твердження відповідача відносно забезпечення належної процедури проведення громадських слухань містобудівної документації, затвердженої оскарженим рішенням не знайшли при розгляді справи свого підтвердження.

Посилання на те, що чинне законодавство не вимагає у випадку скасування рішення про затвердження містобудівної документації, проведення громадських слухань для її подальшого затвердження, оскільки громадським слуханням підлягають проекти містобудівної документації, а не рішення про її затвердження суд відхиляє.та зазначає, що наслідками скасування у судовому порядку рішень суб`єкта владних повноважень щодо затвердження містобудівної документації (у даному випадку - генерального плану населеного пункту), в тому числі з підстав порушення органом місцевого самоврядування процедури розроблення та затвердження такої документації, є втрата чинності таким нормативно-правовим актом, що зумовлює проведення процедури розроблення та затвердження генерального плану на загальних підставах - з обов`язковим дотриманням вищенаведених вимог законодавства, в тому числі ч. 5 ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної документації» та Порядку №555.

У відзиві відповідач посилається на те, що позивач при зверненні з даним позовом до суду ставить особисті інтереси над інтересами територіальної громади села Фонтанка (Крижанівка).

Разом з цим, суд не приймає вказані доводи, скільки це жодним чином не впливає на необхідність виконання органом місцевого самоврядування встановленого статтею 19 Конституції України обов`язку діяти лише в межах повноважень та у спосіб, що встановлені Конституцією та законами України.

Також суд не приймає доводи відповідача щодо відсутності порушеного права позивача та зазначає, що позивач є членом Фонтанської (Крижанівської) територіальної громади, власником земельних ділянок та нерухомого майна розташованого на території Фонтанської (Крижанівської) сільської ради Одеського (Лиманського) району Одеської області, відтак, рішення (дії, бездіяльність) відповідача, як органу місцевого самоврядування на відповідній території, безпосередньо впливають (стосуються) на його права та законні інтереси, у тому числі на право брати участь у проведенні процедури громадських обговорень, висловлювати свої пропозиції та зауваження та на їх врахування при затвердженні містобудівної документації.

Суд зауважує, що наслідком, який виникає у результаті не проведення процедури розгляду пропозицій громадськості, є заборона затвердження відповідним органом місцевого самоврядування містобудівної документації, а саме рішення, прийняте не у відповідності до вимог законодавства - скасуванню.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що рішення №1092-VII від 14.02.2020 П`ятдесят третьої сесії Крижанівської сільської ради VII скликання «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка» є протиправним та підлягає скасуванню.

У контексті оцінки кожного аргументу (доводу), наданого стороною, суд звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах Проніна проти України (пункт 23) і Серявін та інші проти України (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів і інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

В пункті 42 рішення Європейського суду з прав людини у справі Бендерський проти України від 15 листопада 2007 року, заява № 22750/02, зазначено, що відповідно до практики, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, судові рішення мають у достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються. Межі такого обов`язку можуть різнитися залежно від природи рішення та мають оцінюватися в світлі обставин кожної справи.

З огляду на такий підхід Європейського суду з прав людини до оцінки аргументів сторін, суд вважає, що решта аргументів відповідача, які мають значення для правильного вирішення спору, на вирішення спірних правовідносин не впливають та не змінюють судовий розсуд цього спору за результатами судового процесу.

В адміністративному судочинстві принцип верховенства права зобов`язує суд надавати законам та іншим нормативно-правовим актам тлумачення у спосіб, який забезпечує пріоритет прав людини при вирішенні справи. Тлумачення законів та нормативно-правових актів не може спричиняти несправедливих обмежень прав людини.

Частиною 2 статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на Відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Згідно зі ст. 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судом встановлено, що під час звернення до суду з даним позовом Підприємством «Союз» у вигляді приватного підприємства було сплачено судовий збір у розмірі 2102,00 грн, який підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 7, 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Підприємства «Союз» у вигляді приватного підприємства (67562, с. Крижанівка, вул. Дніпропетровська дорога, 125А, код ЄДРПОУ 20967129) до Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області (вул. Степна, 4, с. Фонтанка, Одеський район, Одеська обл., 67571, код ЄДРПОУ 04379746) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення №1092-VII від 14.02.2020 П`ятдесят третьої сесії Крижанівської сільської ради VII скликання «Про затвердження генерального плану села Крижанівка Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, поєднаного з детальним планом території села Крижанівка».

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області (вул. Степна, 4, с. Фонтанка, Одеський район, Одеська обл., 67571, код ЄДРПОУ 04379746) на користь Підприємства «Союз» у вигляді приватного підприємства (67562, с. Крижанівка, вул. Дніпропетровська дорога, 125А, код ЄДРПОУ 20967129) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2102,00 (дві тисячі сто дві) грн.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.

Суддя А.А. Радчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2023
Оприлюднено18.12.2023
Номер документу115661508
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —420/2077/20

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 19.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Рішення від 14.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 24.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 16.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні