ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
14 грудня 2023 року м. Дніпросправа № 202/6228/22
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача: Шальєвої В.А.
суддів: Іванова С.М., Чередниченка В.Є.,
розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 08 грудня 2022 року (суддя Ісаєва Д.А.) в справі № 202/6228/22 за позовом ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Товариство з обмеженою відповідальністю «Спектр Транс Оіл», про визнання протиправною та скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення,
встановиВ:
ОСОБА_1 звернувся до Індустріального районного суду м. Дніпропетровська з адміністративним позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті (далі Укртрансбезпека), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Товариство з обмеженою відповідальністю «Спектр Транс Оіл», про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення серії АА № 00000812 за частиною другою статті 132-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП).
Рішенням Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 08 грудня 2022 року в задоволенні позову відмовлено.
В апеляційній скарзі позивач просить скасувати постанову з підстав неправильного застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, ухвалити нове рішення про задоволення позову.
Апелянт зазначає, що 28 травня 2022 року між позивачем як орендодавцем та ТОВ «Спектр Транс» як орендарем укладено договір оренди транспортного засобу, яким передано транспортний засіб Scania R124LA, номерний знак НОМЕР_1 , у користування орендодавцю разом із напівпричепом марки Haller, номерний знак НОМЕР_2 , строком до 28 травня 2024 року, що підтверджено також актом прийому-передачі від 28 травня 2022 року. Територіальним сервісним центром МВС № 1249 31 травня 2022 року зареєстровано право користування транспортним засобом за ТОВ «Спектр Транс Оіл» строком до 28 травня 2024 року, що підтверджено свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 та НОМЕР_4 та повідомленням ТСЦ МВС № 1249.
Позивач не є належним суб`єктом відповідальності відповідно до положень частини першої статті 14-3 КУпАП, а судом першої інстанції такі доводи позивача не досліджені.
Крім того, судом першої інстанції не в повній мірі встановлені обставини справи, не надана оцінка змісту товарно-транспортної накладної № ЕКС00002892 від 26 червня 2022 року.
У відзиві на апеляційну скаргу відповідач просить залишити рішення суду першої інстанції без змін, відмовивши у задоволенні апеляційної скарги.
Справа судом розглянута без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами на підставі п. 1 ч. 1 ст. 311 КАС України у зв`язку з відсутністю клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю.
Перевіривши законність і обґрунтованість рішень суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд доходить до висновку, що апеляційна скарга має бути задоволена з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 25 серпня 2022 року старшим державним інспектором відділу впровадження систем автоматичної фіксації порушень Департаменту реалізації державної політики та нагляду (контролю) за безпекою на наземному транспорті Семенченко Л.М. складено постанову серії АА №00000812, згідно з якою ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17 000,00 грн. У вказаній постанові встановлено, що 29 червня 2022 року о 15 год. 00 хв. за адресою: М-30, км. 440+527, Вінницька обл. автоматичним пунктом фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті зафіксовано транспортний засіб Scania R124LA, д.н.з. НОМЕР_1 , у зв`язку із тим, що відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених п. 22.5 ПДР України, навантаження на одинарну вісь транспортного засобу на 14,3% (1,652 тон) при дозволеному максимальному навантаженні на вісь 11,5 тон, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 132-1 КУпАП.
Фактичні зафіксовані параметри ТЗ: кількість вісей 5 шт., спарені колеса 2 вісь, відстань між вісями 1-2: 3580 мм, 2-3:4560 мм, 3-4:1340 мм., 4-5:1310 мм, навантаження на вісь 1-7477 кг, 2-15657 кг., 3-5791 кг., 4-5326 кг, 5-5574 кг, загальна маса 39825 кг.
Відповідно до копії свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 , транспортний засіб Scania R124LA, д.н.з. НОМЕР_1 , належить ОСОБА_1
28 травня 2022 року між позивачем як орендодавцем та ТОВ «СПЕКТР ТРАНС» як орендарем укладено договір оренди, за яким передано в платне користування відповідний транспортний засіб (вказаний вище) разом із спеціалізованим напівпричепом марки HALLER, д.н.з. НОМЕР_2 , який також належить позивачу. Строк оренди складає до 28 травня 2024 року. Транспортний здається в оренду для ведення господарської діяльності, перевезення вантажів та участі у міжнародному русі.
Актом прийому-передачі від 28 травня 2022 року підтверджено передання транспортного засобу орендодавцем орендарю.
Відповідно до наданої позивачем товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) № ЕКС00002892 від 26 червня 2022 року перевезення вантажу здійснювалось третьою особою у кількості 26,04 т.
Суд першої інстанції відхилив довід позивача, що маса транспортного засобу разом із вантажем не перевищувала встановленої законом норми (40 000 кг), оскільки відсутні докази того, що відповідний вантаж перевезено саме у період складення оскаржуваної постанови.
Врахувавши, що за законодавством допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) при оформленні відповідного дозволу та внесення плати за проїзд, а позивачем не надано доказів щодо наявності в нього зазначеного дозволу, а також доведеність факту того, що автомобіль, власником якого є позивач, рухався автомобільними дорогами з перевищенням навантаження на одинарну вісь транспортного засобу, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідачем з урахуванням ч. 1 ст. 14-2 КУпАП правомірно притягнуто позивача до адміністративної відповідальності.
Судом першої інстанції також вказано, що оскаржувана постанова містить інформацію про місце вчинення правопорушення, посилання на дату, час вчинення правопорушення, номер транспортного засобу, тип порушення - перевантаження (перевищення вагових норм за параметром навантаження на одинарну вісь), суму штрафу та інформацію про транспортний засіб, включаючи відомості про його власника, у справі наявна повна інформація з фотографіями щодо моменту вчинення правопорушення, постанова містить інформацію щодо маси перевищення вагової норми та її відсоток, посилання на нормативні габаритно-вагові параметри транспортного засобу на даній ділянці автомобільної дороги, відомості про марку, модель, номерний знак транспортного засобу, відповідальну особу, тому суд першої інстанції вважав, що відповідачем правомірно винесено оскаржувану постанову, якою накладено адміністративне стягнення на позивача.
Здійснюючи апеляційний перегляд справи в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд визнає приведений висновок необґрунтованим, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є власником транспортного засобу спеціалізованого вантажного сідлового тягача Е марки Scania R124LA, номерний знак НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію серії НОМЕР_5 , та спеціалізованого напівпричепу цистерни марки Haller S-7W37, номерний знак НОМЕР_2 , свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_6 (а.с. 19).
28 травня 2022 року між позивачем як орендодавцем та ТОВ «Спектр Транс Оіл» як орендарем укладено договір оренди транспортного засобу, яким передано транспортний засіб Scania R124LA, номерний знак НОМЕР_1 , у користування орендодавцю разом із напівпричепом марки Haller, номерний знак НОМЕР_2 , строком до 28 травня 2024 року, що підтверджено актом прийому-передачі від 28 травня 2022 року (а.с. 20-22).
Територіальним сервісним центром МВС № 1249 31 травня 2022 року зареєстровано право користування цими транспортними засобами за ТОВ «Спектр Транс Оіл» строком до 28 травня 2024 року, що підтверджено свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 та НОМЕР_4 (а.с. 23-24).
Постановою по справі про адміністративне правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорту, зафіксоване в автоматичному режимі, старшого державного інспектора відділу впровадження систем автоматичної фіксації порушень Департаменту реалізації державної політики та нагляду (контролю) за безпекою на наземному транспорті Державної служби України з безпеки на транспорті Семененко Л.М. серії АА № 00000812 від 25 серпня 2022 року на ОСОБА_1 накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17 000,00 грн. за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 132№ КУпАП, яке полягає у тому, що 29 червня 2022 року о 15 годині 00 хвилин за адресою: М-30, км 440 + 527, Вінницька область зафіксовано транспортний засіб марки Scania R124LA, номерний знак НОМЕР_1 . Відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України: навантаження на одинарну вісь ТЗ на 14,3% (1 652 тон) при дозволеному максимальному навантаженні на вісь 11,5 т (а.с. 18).
В постанові вказано фактичні зафіксовані параметри транспортного засобу: кількість вісей 5 шт., спарені колеса 2 вісь; відстань між вісями 1-2 3580 мм, 2-3 4560 мм, 4-5 1310 м; навантаження на вісь 1 7477 кг, 2 15657 кг, 3 5791 кг, 4 5326 кг, 5 5574 кг; загальна маса 39 825 кг.
Постанова містить відомості про технічний засіб, яким в автоматичному режимі зафіксовано правопорушення, WIM 55, 055*003, свідоцтво про повірку технічного засобу та строк дії UA.TR. 001 35 545-21 № 546-21, 544-21 до 28 грудня 2022 року.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.
Правові та соціальні основи дорожнього руху з метою захисту життя та здоров`я громадян, створення безпечних і комфортних умов для учасників руху та охорони навколишнього природного середовища визначає Закон України «Про дорожній рух» від 30 червня 1993 року № 3353-XII (далі Закон № 3353-ХІІ), відповідно до частини першої статті 29 якого до участі у дорожньому русі допускаються транспортні засоби, конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов`язковому технічному контролю, пройшов такий контроль.
Частиною другою статті 29 Закону № 3353-ХІІ встановлено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається в порядку встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, і за плату, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Частиною четвертою статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05 квітня 2001 року № 2344-III (далі Закон № 2344-ІІІ) встановлено, що у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
У розумінні Закону № 2344-ІІІ великоваговий транспортний засіб - транспортний засіб з вантажем або без вантажу, хоча б один з вагових параметрів якого перевищує встановлені на території України допустиму максимальну масу чи осьове навантаження; великогабаритний транспортний засіб - транспортний засіб з вантажем або без вантажу, хоча б один з габаритних параметрів якого перевищує встановлені на території України допустимі параметри.
Відповідно до пункту 22.1 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, (далі Правила дорожнього руху) маса вантажу, що перевозиться, і розподіл навантаження на осі не повинні перевищувати величин, визначених технічною характеристикою даного транспортного засобу.
Відповідно до статті 33 Закону України «Про автомобільні дороги» від 08 вересня 2005 року № 2862-IV рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно з підпунктами б) в) пункту 22.5 Правил дорожнього руху в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, рух транспортних засобів та їх составів допускається у разі, коли їх параметри не перевищують:
б) фактичної маси: вантажні автомобілі: двовісний автомобіль - 18 т (для доріг державного значення) та 14 т (для доріг місцевого значення); трьохвісний автомобіль - 25 т (26 т - для трьохвісних автомобілів, якщо ведуча вісь обладнана здвоєними колесами та максимальне навантаження на кожну вісь не перевищує 9.5 тони) (для доріг державного значення) та 21 т (для доріг місцевого значення); чотирьохвісний автомобіль - 32 т (для доріг державного значення) та 24 т (для доріг місцевого значення); чотирьохвісний автомобіль з двома рульовими вісями та ведучими вісями, оснащеними спареними колесами 38 т (для доріг державного значення) та 24 т (для доріг місцевого значення); комбіновані транспортні засоби: двовісний автомобіль (тягач) з двовісним напівпричепом 36 т (для доріг державного значення) та 24 т (для доріг місцевого значення); двовісний автомобіль (тягач) з трьохвісним напівпричепом 40 т (для доріг державного значення) та 24 т (для доріг місцевого значення); трьохвісний автомобіль (тягач) з двовісним або трьохвісним напівпричепом 40 т (для доріг державного значення) та 24 т (для доріг місцевого значення); двовісний автомобіль (тягач) з трьохвісним напівпричепом (контейнеровоз), що здійснює перевезення одного або більше контейнерів або змінних кузовів загальною максимальною довжиною 13,716 метра, 42 т (для доріг державного значення) та 24 т (для доріг місцевого значення); трьохвісний автомобіль (тягач) з двовісним або трьохвісним напівпричепом (контейнеровоз), що здійснює перевезення одного або більше контейнерів або змінних кузовів загальною максимальною довжиною 13,716 метра, - 44 т (для доріг державного значення) та 24 т (для доріг місцевого значення); автопоїзди: двовісний або трьохвісний автомобіль з двовісним або трьохвісним причепом 40 т (для доріг державного значення) та 24 т (для доріг місцевого значення);
в) навантаження на вісь: на одинарну вісь - 11,5 т для доріг державного значення; на здвоєні осі, якщо відстань між осями: менш як 1 метр 11,5 для доріг державного значення; від 1 до 1,3 метра 16 т для доріг державного значення; від 1,3 до 1,8 метра при неспарених колесах 18 т для доріг державного значення; від 1,3 до 1,8 метра при спарених колесах, за умови, що навантаження на кожну вісь не перевищує 9,5 тонни, 19 т для доріг державного значення; від 1,3 до 1,8 метра чотирьохвісних автомобілів, ведучі вісі яких оснащені спареними колесами, за умови, що навантаження на кожну ведучу вісь не перевищує 11,5 тонни, 23 т для доріг державного значення, від 1,8 до 2,5 метра для причепів та напівпричепів 20 т для доріг державного значення.
Частиною другою статті 132№ КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм під час руху великогабаритними і великоваговими транспортними засобами автомобільними дорогами, вулицями або залізничними переїздами у вигляді накладення штрафу в розмірі: п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5% до 10% включно; однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10%, але не більше 20%; двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20%, але не більше 30%; трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30%.
За правилами, встановленими статтею 14-3 КУпАП, яка визначає відповідальність за адміністративні правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, передбачені частиною другою статті 122-2, частинами другою і третьою статті 132-1 цього Кодексу, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі (за допомогою комплексу технічних засобів автоматичного визначення вагових, габаритних та інших параметрів транспортного засобу з функціями фотозйомки та/або відеозапису, що функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах), несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу - належний користувач транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на момент запиту відсутні відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, - особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи (частина перша).
Відповідальна особа, зазначена у частині першій цієї статті, або особа, яка ввезла транспортний засіб на територію України, звільняється від відповідальності за адміністративні правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, у випадках, передбачених статтею 279-7 цього Кодексу (частина третя).
У випадку, що розглядається, належним користувачем транспортних засобів спеціалізованого вантажного сідлового тягача Е марки Scania R124LA, номерний знак НОМЕР_1 , та спеціалізованого напівпричепу цистерни марки Haller S-7W37, номерний знак НОМЕР_2 , є ТОВ «Спектр Транс Оіл», який використовує ці транспортні засоби на підставі договору оренди транспортного засобу, строком дії з 28 травня 2022 року по 28 травня 2024 року.
При цьому відомості про належного користувача транспортних засобів мали бути внесені до Єдиного державного реєстру транспортних засобів, оскільки ТСЦ 1249 зареєстровано право користування ТОВ «Спектр Транс Оіл» цими транспортними засобами та видані орендарю свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (а.с. 23-24).
Порядок ведення Єдиного державного реєстру транспортних засобів затверджений наказом МВС України від 06 листопада 2020 року № 779, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2020 року за № 1337/35620 (далі Порядок ведення ЄДРТЗ).
Відповідно до пункту 3 цього Порядку до ЄДРТЗ уноситься інформація про транспортні засоби, що використовуються на вулично--дорожній мережі загального користування і підлягають державній або відомчій реєстрації, відомості про їх власників (співвласників), належних користувачів, закріплені номерні знаки та реєстраційні документи на такі транспортні засоби (далі - об`єкти обліку).
За положеннями пункту 8 Порядку ведення ЄДРТЗ унесення відомостей про належного користувача транспортного засобу до ЄДРТЗ здійснюється відповідно до Порядку внесення відомостей про належного користувача транспортного засобу до Єдиного державного реєстру транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2018 року № 1197.
Порядок внесення відомостей про належного користувача транспортного засобу до Єдиного державного реєстру транспортних засобів затверджений постановою Кабінет Міністрів України № 1197 від 14 листопада 2018 року (був чинним до 13 січня 2023 року, далі Порядок № 1197).
Відповідно до пункту 5 Порядку № 1197 відомості про належного користувача до Реєстру вносяться через: 1) територіальні органи з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС); 2) веб-додаток, розміщений на офіційному веб-сайті Головного сервісного центру МВС; 3) Єдиний державний вебпортал електронних послуг.
Згідно з пунктом 6 Порядку № 1197 сервісними центрами МВС відомості про належного користувача вносяться до Реєстру за принципом екстериторіальності (незалежно від місцезнаходження або реєстрації місця проживання/перебування особи, реєстрації транспортного засобу).
Пунктом 30 Порядку № 1197 передбачено, що внесення до Реєстру відомостей про належного користувача, який користується транспортним засобом на підставі договору оренди (найму, позички), здійснюється в сервісному центрі МВС за заявою належного користувача.
За положеннями пункту 39 Порядку № 1197 на підставі інформації, що міститься в заяві та документах, що додаються до неї, до Реєстру вносяться такі відомості: 1) дата і час внесення відомостей; 2) спосіб внесення відомостей (через веб-сайт Головного сервісного центру МВС, Єдиний державний вебпортал електронних послуг або шляхом звернення до сервісних центрів МВС із зазначенням номера сервісного центру МВС); 3) прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) належного користувача, його дата народження; 4) повне найменування та код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб); 5) адреса місця проживання (перебування) фізичної особи або адреса місцезнаходження юридичної особи; 6) назва, серія (за наявності), номер, дата видачі документа, що посвідчує особу, підтверджує громадянство України чи спеціальний статус особи, та найменування органу, який його видав; 7) реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті); 8) марка, модель, номерний знак, свідоцтво про реєстрацію та ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN). У разі відсутності такого номера вноситься номер однієї із складових частин транспортного засобу (кузова, шасі, рами); 9) відомості про абонентський номер засобу рухомого (мобільного) зв`язку власника транспортного засобу та належного користувача; 10) адреси електронної пошти власника транспортного засобу та належного користувача; 11) строк, на який вносяться відомості про належного користувача до Реєстру; 12) посада працівника - у разі коли до Реєстру вносяться відомості про працівників юридичної особи.
Пунктом 16 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388 (в редакції постанови вид 23 грудня 2009 року № 1371), за бажанням власника транспортного засобу - фізичної особи надати право керування таким засобом іншій фізичній особі чи за бажанням фізичної або юридичної особи, якій власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортними засобами, сервісний центр МВС видає за зверненням такого власника тимчасовий реєстраційний талон на строк, зазначений у його заяві, або документах, які підтверджують право користування і (або) розпорядження транспортним засобом.
Відтак, оскільки позивач належними доказами (свідоцтвом по реєстрацію транспортних засобів НОМЕР_3 та НОМЕР_4 ) підтверджено реєстрацію Територіальним сервісним центром МВС № 1249 31 травня 2022 року право користування транспортними засобами за ТОВ «Спектр Транс Оіл» строком до 28 травня 2024 року, суд визнає доведеним, що належним користувачем спеціалізованого вантажного сідлового тягача Е марки Scania R124LA, номерний знак НОМЕР_1 , та спеціалізованого напівпричепу цистерни марки Haller S-7W37, номерний знак НОМЕР_2 , станом на 29 червня 2022 року (дата вчинення правопорушення) було саме ТОВ «Спектр Транс Оіл».
Враховуючи, що ОСОБА_1 передано в оренду ТОВ «Спектр Транс Оіл» транспортні засоби (спеціалізований вантажний сідловий тягач Е марки Scania R124LA, номерний знак НОМЕР_1 , та спеціалізований напівпричеп цистерна марки Haller S-7W37, номерний знак НОМЕР_2 ), тобто станом на 29 червня 2022 року (дата вчинення правопорушення) саме ТОВ «Спектр Транс Оіл» було належним користувачем цих транспортних засобів, то ОСОБА_1 не може нести відповідальність за частиною другою статті 132-1 КУпАП.
Доводи відповідача про відсутність в ЄДРТЗ інформації про належного користувача транспортних засобів не підтверджено будь-якими доказами.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що позивач не є особою, яка уповноважена на внесення інформації до ЄДРТЗ, та не має нести негативні наслідки та додаткові обов`язки у разі не внесення відповідним державним органом інформації про належного користувача переданих ним в оренду транспортних засобів до ЄДРТЗ.
Підсумовуючи викладене, суд доходить до висновку про протиправність накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення за правопорушення, передбачене частиною другою статті 132-1 КУпАП, постановою по справі про адміністративне правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорту, зафіксоване в автоматичному режимі, серії АА № 00000812 від 25 серпня 2022 року.
Інші доводи апелянта судом не оцінюється, позаяк судом визнано достатнім для висновку про протиправність постанови приведених вище обставин.
З урахуванням відсутності належних, достатніх та достовірних доказів вчинення позивачем порушення п. 22.5 Правил дорожнього руху України, суд визнає необґрунтованим висновок суду першої інстанції про доведеність вчинення позивачем адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 132-1 КУПАП, відповідно, постанова про накладення адміністративного стягнення має бути скасована, справа про адміністративну правопорушення закрита, як передбачено пунктом 3 частини третьої статті 286 КАС України.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України на користь позивача мають бути стягнуті судові витрати зі сплати судового збору в загальному розмірі 1342,00 грн., з яких 536,80 грн. судовий збір, сплачений за подання позову, 805,20 грн. судовий збір за подання апеляційної скарги.
Оскільки предметом позову в цій справі є рішення суб`єкта владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності, судове рішення суду апеляційної інстанції згідно з ч. 3 ст. 272 КАС України не підлягає оскарженню в касаційному порядку.
Керуючись ст. ст. 6, 7, 8, 9, 242, 243, 268-272, 286, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 08 грудня 2022 року в справі № 202/6228/22 задовольнити.
Рішення Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 08 грудня 2022 року в справі № 202/6228/22 за позовом ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Товариство з обмеженою відповідальністю «Спектр Транс Оіл», про визнання протиправною та скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення скасувати.
Ухвалити в справі № 202/6228/22 нове рішення.
Позов ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - Товариство з обмеженою відповідальністю «Спектр Транс Оіл», про визнання протиправною та скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову серії АА № 00000812 від 25 серпня 2022 року, якою на ОСОБА_1 накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17 000,00 грн. за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого частиною другою статті 132№ КУпАП.
Закрити справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 .
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (ЄДРПОУ 39816845, просп. Перемоги, 14, м. Київ, 01135) на користь ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_7 , АДРЕСА_1 ) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) грн.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її ухвалення 14 грудня 2023 року та відповідно до ч. 3 ст. 272 КАС України касаційному оскарженню не підлягає.
Повне судове рішення складено 14 грудня 2023 року.
Суддя-доповідачВ.А. Шальєва
суддяС.М. Іванов
суддяВ.Є. Чередниченко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2023 |
Оприлюднено | 18.12.2023 |
Номер документу | 115664256 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Шальєва В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні