Рішення
від 04.12.2023 по справі 924/787/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"04" грудня 2023 р. Справа № 924/787/23

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Мухи М.Є., за участю секретаря судового засідання Лежніної Я.С. розглянувши матеріали

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "НАРС ЦЕНТР" м. Хмельницький

до Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Хмельницькгаз" м. Хмельницький

про скасування рішення

Представники сторін:

позивача: Бейлик А.Б. адвокат

відповідача: ОСОБА_9 адвокат

Рішення ухвалюється після оголошеної в судовому засіданні 27.11.2023р. перерви.

У судовому засіданні відповідно до ст.240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Процесуальні дії по справі.

Ухвалою від 24.07.2023р. відкрито провадження у справі, підготовче засідання призначене на 21.08.2023р. У підготовчих засіданнях 21.08.2023р., 04.09.2023р., 25.09.2023р., 04.10.2023р. оголошувалась перерва до 18.10.2023. У підготовчому засіданні 18.10.2023р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 02.11.2023р. Ухвалою від 02.11.2023р. судове засідання відкладено на 27.11.2023р. У судовому засіданні 27.11.2023р. оголошувалась перерва до 04.12.2023р.

Виклад позицій учасників справи, заяви, клопотання.

Позивач звернувся із позовом до суду про скасування рішення комісії АТ "Хмельницькгаз" з розгляду акту про порушення №КМ 000832 від 01.02.2023р. оформленого протоколом засідання комісії з розгляду актів про порушення споживачами природного газу вимог Кодексу ГРС від 02.03.2023р. Обґрунтовуючи позовні вимоги посилається на положення Кодексу ГРС та зазначає, що для притягнення будь якої особи (споживача або несанкціонованого споживача) за такі порушення Кодексу як наявність несанкціонованого газопроводу, використання природного газу несанкціонованим споживачем, працівники оператора ГРМ, зобов`язані встановити особу, яка здійснила самовільне під`єднання несанкціонованого газопроводу, наявність прокладеного несанкціонованого газопроводу до приміщення особи споживача або несанкціонованого споживача та факт використання або несанкціонованого відбору природного газу несанкціонованим споживачем.

Проте, матеріали перевірки, акту про порушення та рішення комісії про задоволення Акту про порушення та донарахування об`єму та обсягу природного газу як вказує позивач, не містять жодних доказів того, що ТОВ "Нарс Центр" здійснило самовільне під`єднання несанкціонованого газопроводу, наявності взагалі будь-якого газопроводу (його прокладання чи під`єднання) до приміщення, яке перебуває у власності ТОВ "Нарс Центр" та безпосереднє використання відбирання ТОВ "Нарс Центр" природного газу в приміщенні "Санвузол" чи будь яким іншим чином.

Позивач наголошує, що акт про порушення №КМ 000832 від 01.02.2023р. в порушення норм Кодексу ГРС складено неправомірно відносно та за участю ТОВ "Нарс Центр", яке не є, а ні споживачем, а ні несанкціонованим споживачем (про що описано вище); вказано, що він складений на об`єкті: "нежитлове приміщення офіс", хоча такого приміщення немає у власності ТОВ "Нарс Центр". Позивач є власником приміщення "санвузол", проте відносно даного приміщення не було проведено жодних дій (оглядів тощо) в тому числі і там не складались ніякі документи. В акті вказано, що він складений зокрема Слідчим СУ ГУНП в Хмельницькій області Мазуром А.В. посвідчення № 0008675.

Також звертає увагу суду на те, що в процесі складення Акту та на засіданні комісії оператора ГРМ (АТ "Хмельницькгаз") у складі комісії були присутні також Слідчий СУ ГУНП в Хмельницькій області Мазур А.В. та працівники СБУ, що прямо суперечить кодексу ГРС, адже залучення таких осіб не передбачено Законом. Аналогічно і таких повноважень у слідчого ГУНП в Хмельницькій області та працівників СБУ щодо складення актів та прийняття участі в засіданні комісії з розгляду актів про порушення теж немає.

Відповідач у відзиві на позов проти позовних вимог заперечує та зазначає, що для встановлення наявності несанкціонованого газопроводу та несанкціонованого відбору природного газу відповідно до пункту 1 глави 2 розділу XI Кодексу газорозподільних систем є достатнім встановлення факту самовільно під`єднаного газопроводу (газового відводу, штуцеру, патрубку), у тому числі без наявного підключеного газового обладнання, фізично з`єднаного, зокрема ввареного, врізаного, з газорозподільною системою або газовою мережею внутрішнього газопостачання, витрата (споживання) природного газу через який не обліковується комерційним вузлом обліку (лічильником) газу. Зауважує, що відповідно 1 глави 5 розділу XI Кодексу газорозподільних систем доказом під`єднання несанкціонованого газопроводу є акт про порушення від 01.02.2023 р. та відеозапис складання акту про порушення. Відповідач повідомляє, що посадові особи АТ "Хмельницькгаз" 01.02.2023 року приймали участь у проведенні слідчих дій на вимогу СУ ГУНП в Хмельницькій області та УСБУ в Хмельницькій області в рамках досудового кримінального провадження №12023240000000013 від 09.01.2023 року за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 4 ст. 292 КК України. Під час проведення слідчих дій працівниками СУ ГУНП в Хмельницькій області (огляду земельної ділянки кадастровий номер 6810100000:20:006:0041) було складено протокол огляду місця події від 01.02.2023 року з відеофіксацією. Зокрема, в протоколі огляду місця події від 01.02.2023 року зафіксовано факт наявності несанкціонованого газопроводу, а також його приналежність ТОВ "Нарс Центр": "В ході огляду працівниками АТ "Хмельницькгаз" біля стояка проведено шурфування ґрунту. В результаті чого виявлено місце несанкціонованого під`єднання (врізку) в підвідний газопровід середнього тиску на глибині 1 м. Діаметр підвідного газопроводу становить 32 мм, діаметр несанкціонованого газопроводу складає 20 мм. Несанкціонований газопровід підземно прокладений до будівлі, яка розміщена праворуч фундаменту, де він виходить назовні та на який встановлено редуктор РДГС 10 та запірну арматуру (кран). Далі несанкціонований газопровід прокладено повітряним шляхом до офісного приміщення ТОВ "Нарс Центр". Перед будівлею даний газопровід підземно під`єднано до існуючого стояка, який веде в котельню товариства. Зауважує, що вказані обставини підтверджуються і відеофіксацією, яка є додатком до протоколу огляду місця події від 01.02.2023 року, а саме, на відеофіксації встановлено, що несанкціонований поліетиленовий газопровід врізаний в розподільчий газопровід середнього тиску діаметром 32 мм (файл 0000 на 15 хв. 40 с.).

Також зазначає, що представниками АТ "Хмельницькгаз" встановлено, що вказаний газопровід прокладено підземно до регулятора тиску, далі надземно по опорах опускається до стояка будівлі, що надає можливість безоблікового споживання газу. При застосуванні приладу газоаналізатор "Езсіегз" біля редуктора газу, прилад зафіксував 850 ррм і продовжував зростати, що вказує на під`єднання несанкціонованого газопроводу до діючої мережі та на можливість безперешкодного безоблікового споживання природного газу (файл відеозапису "0000" на 18 хв. 20 с.). На відеозаписі також зафіксовано факт прокладення поліетиленового несанкціонованого газопроводу до будівлі, що належить ТОВ "Нарс Центр" та який прокладено в його приміщення через газовий стояк (файл відеозапису "0000" з 25 хв. 59 с. по 29 хв. 26 с.). Зауважує, що в подальшому, за добровільною згодою директора ТОВ "Нарс Центр" ОСОБА_2 проведено огляд котельні ТОВ "Нарс Центр", розміщеної в цокольному поверсі вказаної будівлі. Оглядом котельні виявлено газопровід, не виявлено вузла обліку газу (лічильника) та газоспоживаючого обладнання (файл відеозапису "0000" з 40 хв. 10 с.).

На другому відеозаписі (файл відеозапису "0001" 00 хв. 15 с.) зафіксовано, факт врізки несанкціонованого поліетиленового газопроводу в розподільчий підвідний газопровід, будівництво якого здійснювалось у 2003 році. Робочий проект газифікації доданий до матеріалів справи. Таким чином, доводи позивача щодо відсутності причетності до несанкціонованого газопроводу, як вказує відповідач, спростовуються наявними та доданими доказами до матеріалів справи.

Відповідач зауважує, що АТ "Хмельницькгаз" на момент складання акту про порушення №000832 від 01.02.2023 року було невідомо чи погодиться споживач/несанкціонований споживач підписати акт чи відмовлятиметься від підписання акту про порушення. За таких обставин, представниками АТ "Хмельницькгаз" зазначено в акті про порушення працівника слідчого управління ГУНП в Хмельницькій області Мазура А.В., який є незаінтересованою особою в розумінні п.4 гл. V розділу XI Кодексу ГРМ. Звертає увагу суду, що Кодекс ГРС містить норми, які допускають та врегульовують порядок підписання актів про порушення незаінтересованими особами, які не є працівниками Оператора ГРМ.

Окрім того, АТ "Хмельницькгаз" як Оператор ГРМ приймав участь у слідчих діях слідчого управління ГУНП в Хмельницькій області під час проведення яких і встановлено наявність несанкціонованого газопроводу.

У позові просить відмовити.

Розглядом матеріалів справи встановлено таке.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 24.06.2023р. ТОВ "Нарс Центр" на праві оренди належить земельна ділянка кадастровий номер 6810100000:20:006:0041 площею 0,8111 га, на якій розміщено санвузол загальною площею 19,5 кв.м., адреса: м. Хмельницький вул. Вінницьке шосе, 12/2Д. Відповідно до технічного паспорту на санвузол, останній складається із коридору, шести туалетів та двох вмивальників.

01.02.2023р. заступником начальника СВ СУ ГУНП в Хмельницькій області Мазуром А.В. в присутності понятих ОСОБА_3, ОСОБА_4, за участю директора ТОВ "Нарс Центр" ОСОБА_2 проведено огляд земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:20:006:0035 за адресою м. Хмельницький, вул. Вінницьке шосе, 12/2Д. Межі вказаної ділянки визначені в її східній частині інженером - землевпорядником ОСОБА_1 . Земельна ділянка огороджена, на ній розташовані офісні, складські та інші приміщення. Із східної сторони на земельній ділянці розташований об`єкт незавершеного будівництв, а саме монолітно - бетонний фундамент з металевими наземними конструкціями, який примикає до огорожі, що межує із проїжджою частиною. Направо від вказаного фундаменту розташована будівля трьохповерхова, яка розташована за межами земельної ділянки, що підлягає огляду.

Оглядом об`єкту незавершеного будівництва з лівої сторони виявлено газовий стояк діаметром 25мм, який перебуває на балансі АТ "Хмельницькгаз", безпосередньо біля виходу якого виявлено осівший грунт. Даний стояк не під`єднаний до газоспоживаючого обладнання та заглушений. В ході огляду працівниками АТ "Хмельницькгаз" біля стояка проведено шунтування ґрунту в результаті чого виявлено місце несанкціонованого під`єднання (врізку) у підвідний газопровід середнього тиску на глибині 1 м. Діаметр підвідного газопроводу становить 32 мм, діаметр несанкціонованого газопроводу складає 20 мм. Несанкціонований газопровід підземно прокладений до будівлі, яка розміщена праворуч фундаменту, де він виходить назовні та на який встановлено редуктор РДГС 10 та запірну арматуру (кран). Далі несанкціонований газопровід прокладено повітряним шляхом до офісного приміщення ТОВ "Нарс Центр". Повз будівлю даний газопровід підземно під`єднано до існуючого стояка який веде в котельню товариства. В подальшому за добровільною згодою ОСОБА_2 проведено огляд котельні ТОВ "Нарс Центр" розміщеної в цокольному приміщенні вказаної будівлі. Оглядом котельні виявлено газопровід, не виявлено вузла обліку газу (лічильника) та газоспоживаючого обладнання.

Протокол огляду містить зауваження ОСОБА_2 , який вказав, що до початку огляду працівники АТ "Хмельницькгаз" здійснили відкриття запірної арматури (кран) на газовому стояку, який був закритий та здійснили пуск газу до частини газової труби яка була від`єднана. Після цього, від`єднану частину труби було під`єднано до іншої труби. Також наголосив, що відношення до даних труб немає.

01.02.2023р. складено Акт про порушення № КМ 000832 від 01.02.2023 р. за участю споживача (його представника) Директора ТОВ "Нарс Центр" Семенюка Сергія Дмитровича.

Згідно п. 2 акту його складено на об`єкті: "нежитлове приміщення офіс ТОВ "Нарс Центр", м. Хмельницький, вул. Вінницьке шосе 12/2 Д. Вказано про встановлення порушень кодексу ГРС: Розділ XI глава 2 п. 1. п.п. 1 - наявність несанкціонованого газопроводу; Розділ XI глава 2 п.І. п.п.6 - використання природного газу споживачем за відсутністю чи після розірвання договору розподілу природного газу.

В акті також зазначено про встановлення несанкціонованого газопроводу (поліетиленовий) діаметром 20 мм., який врізаний підземно в розподільчий газопровід середнього тиску. Даний газопровід прокладений підземно по території забудови до регулятора тиску РДГС 10 а далі надземно проходить по опорах до заглушки стояка поточної будівлі, який під 'єднано таким чином, що дає змогу використання газу.

В п. 3.3. Акту про порушення вказано: "Описова частина: Несанкціонований поліетиленовий газопровід діаметром 20 мм. під`єднано до розподільчого газопроводу діаметром 32 мм.". Відмічено, що до протоколу огляду додається фото-відео-фіксація порушення, протокол огляду від 01.02.23 р. Також вказано, що акт про порушення зокрема складено працівником поліції слідчим Мазуром А.В. посв. 0008675.

У графі акту зауваження, пропозиції споживача (його представника) директор ТОВ "Нарс Центр" ОСОБА_2 вказав, що будь-якого відношення до несанкціонованого газопроводу не має, газ не використовувався.

Наказом АТ "Хмельницькгаз" від 28.02.2022р. №59 створено комісію з розгляду актів про порушення юридичних осіб у складі: голова комісії - директор комерційний - Надольний О.В.; заступники голови комісії директор технічний - Дідич Д.А., начальник відділу комерційного балансування - Курганський Д.Л. Члени комісії: начальник виробничо - технічного управління - Кришевський Д.М.; адвокат управління в Хмельницькій обл. АО "Правовий Альянс" Карасевич В.А., ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 (один з представників); представник відділу фінансово-економічної безпеки - Притир В.А., ОСОБА_5, ОСОБА_6 (один з представників); провідний інженер з метрології лабораторії з повірки лічильників, обчислювачів, коректорів та перетворювачів - Новощинський В.А.; представник територіального органу регулятора - (за згодою); представник відділу метрології. Секретар комісії: головний фахівець відділу з продажів - Безмага Г.М. Наказ № 296 від 15.09.2021 р. вважати таким, що втратив чинність.

Розгляд вищевказаного акту було винесено на засідання комісії з розгляду актів про порушення споживачами природного газу вимог Кодексу ГРС, однак згідно протоколу від 16.02.2023р. перенесено на іншу дату.

Рішенням комісії з розгляду актів про порушення споживачами природного газу вимог Кодексу ГРС, оформленого протоколом від 02.03.2023р., задоволено акт про порушення № 000832 від 01.02.2023р. за адресою: м. Хмельницький, вул. Вінницьке шосе, 12/2Д , затверджено акт - розрахунок не облікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартість за період з 12.09.2022р. по 31.01.2023р.

Згідно акту розрахунку не облікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу за період порушення 142 доби (з 12.09.2022р. по 31.01.2023р.) розрахунковий не облікований об`єм природного газу складає 1170983 м.куб, вартістю 58918372,95грн.

Позивачем до матеріалів справи додано висновок експерта №10773/023 від 12.09.2023р. за результатами будівельно - технічної експертизи проведеної на замовлення ТОВ "Нарс Центр" на вирішення якої було поставлено такі питання: "Чи наявний надземний трубопровід з поліетиленових труб, який придатний для постачання природного газу та проходить від місця встановлення регулятору тиску РДГС 10, що зазначений в акті про порушення № КМ000832 від 01.02.2023 року, до приміщення санвузла загальною площею 19,5 кв.м., що розташоване по вул. Вінницьке шосе, 12/2Д в м. Хмельницькому та перебуває у власності ТОВ "Нарс Центр"?" "Чи наявний надземний трубопровід з поліетиленових труб, який придатний для постачання природного газу та проходить від місця встановлення регулятору тиску РДГС 10, що зазначений в акті про порушення № КМ000832 від 01.02.2023 року, до приміщення мийки автомобілів загальною площею 394,7 кв.м., що розташоване по вул. Вінницьке шосе, 12/2Д в м. Хмельницькому та перебуває у власності ТОВ "Ринок "Поділля-Авто"?"

По першому питанню за результатами проведеного натурного огляду 02.08.2023 року було встановлено відсутність надземного трубопроводу з поліетиленових труб, який придатний для постачання природного газу та проходить від місця встановлення регулятора тиску РДГС 10, що зазначений в акті про порушення № КМ000832 від 01.02.2023 року, до приміщення санвузла загальною площею 19,5 кв.м., що розташоване по вул. Вінницьке шосе, 12/2Д у м. Хмельницькому та перебуває у власності ТОВ "Нарс Центр". Крім того зазначається, що виявлений не суцільний надземний трубопровід з поліетиленових труб діаметром 25, 32 та 50 мм, проходить на відстані мінімум 90 м від приміщення санвузла.

По другому питанню за результатами проведеного натурного огляду 02.08.2023 року було встановлено відсутність надземного трубопроводу з поліетиленових труб, який придатний для постачання природного газу та проходить від місця встановлення регулятора тиску РДГС 10, що зазначений в акті про порушення № КМ000832 від 01.02.2023 року, до приміщення мийки автомобілів загальною площею 394,7 кв.м., що розташоване по вул. Вінницьке шосе, 12/2Д у м. Хмельницькому та перебуває у власності ТОВ "Ринок "Поділля-Авто".

Виявлений на території забудови надземний трубопровід з різних поліетиленових труб діаметром 25, 32 та 50 мм, який проходить від місця становлення регулятора тиску, що зазначений в акті про порушення, до приміщення мийки автомобілів, враховуючи відсутність суцільного герметичного контуру та необхідних з`єднань, станом на момент проведеного натурного огляду не придатний для постачання природного газу або будь-яких інших рідин та газів.

В матеріалах справи наявна копія робочого проекту газифікації міні котельні з м/м котлом для опалення адмін приміщень ТОВ "Ринок "Поділля Авто" по вул. Вінницьке шосе, 12 у м. Хмельницькому.

Позивач вважаючи рішення комісії АТ "Хмельницькгаз" з розгляду акту про порушення №КМ 000832 від 01.02.2023р. оформленого протоколом засідання комісії з розгляду актів про порушення споживачами природного газу вимог Кодексу ГРС від 02.03.2023р. незаконним звернувся із даним позовом до суду.

Норми права, застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, не визнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.

Згідно ст. 15 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання іншою особою.

Захист свого особистого немайнового або майнового права та інтересу в суді кожна особа вправі здійснювати шляхом звернення з позовом, предмет якого або кореспондує із способами захисту, визначеними у ст. 16 ЦК України, договором або іншим законом. Відповідно до п.1 ч.2, 4, ч.3,4 ст. 11 ЦК України, підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є, зокрема, договори та інші правочини, інші юридичні факти. Цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Згідно з Кодексом газорозподільних систем, затвердженим постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2494 від 30 вересня 2015 року, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 06 листопада 2015 року за № 1379/27824, забороняється під`єднання несанкціонованого газопроводу.

Відповідно до пункту 4 глави 1 розділу І Кодексу газорозподільних систем несанкціонований газопровід - це самовільно під`єднаний газопровід (газовий відвід, штуцер, патрубок), у тому числі без наявного підключеного газового обладнання, фізично з`єднаний, зокрема вварений, врізаний, з газорозподільною системою або газовою мережею внутрішнього газопостачання, витрата (споживання) природного газу через який не обліковується комерційним вузлом обліку (лічильником газу).

Самовільне під`єднання - це під`єднання несанкціонованого газопроводу та/або газових приладів чи пристроїв до газорозподільної системи, внутрішньобудинкової системи газопостачання або газових мереж внутрішнього газопостачання об`єкта споживача з порушенням встановленої законодавством процедури.

У пункті 1 глави 2 розділу ХІ Кодексу газорозподільних систем передбачено, що до порушень споживача та несанкціонованого споживача, які кваліфікуються як несанкціонований відбір природного газу з ГРМ (крадіжка газу) та внаслідок яких щодо них здійснюється нарахування необлікованих об`ємів (обсягів) природного газу, належать: 1) наявність несанкціонованого газопроводу; 2) несанкціоноване відновлення газоспоживання; 3) несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ (комерційного ВОГ, зокрема лічильника газу); 4) несанкціоноване підключення газових приладів на об`єкті споживача, який обліковується за нормами споживання; 5) несанкціоноване підключення газових приладів, внаслідок якого перевищується діапазон обчислення вузла обліку (сумарна номінальна потужність газових приладів і пристроїв перевищує діапазон обчислення вузла обліку); 6) використання природного газу споживачем за відсутності чи після розірвання договору розподілу природного газу.

Відповідно до пункту 1 параграфу 3 розділу XI Кодексу газорозподільних систем, у разі виявлення Оператором ГРМ несанкціонованого газопроводу або несанкціонованого втручання в роботу лічильника газу, розрахунок об`єму необлікованого природного газу здійснюється за граничними об`ємами споживання природного газу населенням (додаток Х цього Кодексу) з урахуванням усіх газових приладів і пристроїв споживача (фізичної особи) за період з дня останнього контрольного зняття показань лічильника (контрольного огляду вузла обліку або його перевірки) до дня виявлення порушення (але не більше ніж за 6 місяців) та з урахуванням строку на його усунення. Якщо несанкціонований газопровід проведений шляхом прихованих заходів або фізичною особою, яка є несанкціонованим споживачем, початок періоду, за який визначається об`єм необлікованого природного газу, визначається з дня набуття споживачем (фізичною особою) права власності/користування на житлові (підсобні) приміщення, але не більше двох років, що передували дню виявлення порушення.

Для встановлення наявності несанкціонованого газопроводу та несанкціонованого відбору природного газу необхідно відповідно до пункту 1 глави 2 розділу XI Кодексу газорозподільних систем достатнім встановлення факту самовільно під`єднаного газопроводу (газовий відвід, штуцер, патрубок), у тому числі без наявного підключеного газового обладнання, фізично з`єднаного, зокрема ввареного, врізаного, з газорозподільною системою або газовою мережею внутрішнього газопостачання, витрата (споживання) природного газу через який не обліковується комерційним вузлом обліку (лічильником) газу.

Як встановлено матеріалами справи, згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 24.06.2023р. ТОВ "Нарс Центр" на праві оренди належить земельна ділянка кадастровий номер 6810100000:20:006:0041 площею 0,8111 га, на якій розміщено санвузол загальною площею 19,5 кв.м., адреса: м. Хмельницький, вул.Вінницьке шосе, 12/2Д.

01.02.2023р. складено Акт про порушення №КМ 000832 від 01.02.2023 р. за участю споживача (його представника) Директора ТОВ "Нарс Центр" Семенюка Сергія Дмитровича.

Згідно п. 2 акту його складено на об`єкті: "нежитлове приміщення офіс ТОВ "Нарс Центр", м. Хмельницький, вул. Вінницьке шосе 12/2 Д. Вказано про встановлення порушень кодексу ГРС: Розділ XI глава 2 п. 1. п.п. 1 - наявність несанкціонованого газопроводу; Розділ XI глава 2 п.І. п.п.6 - використання природного газу споживачем за відсутністю чи після розірвання договору розподілу природного газу.

В акті також зазначено про встановлення несанкціонованого газопроводу (поліетиленовий) діаметром 20 мм., який врізаний підземно в розподільчий газопровід середнього тиску. Даний газопровід прокладений підземно по території забудови до регулятора тиску РДГС 10 а далі надземно проходить по опорах до заглушки стояка поточної будівлі, який під`єднано таким чином, що дає змогу використання газу.

В п. 3.3. Акту про порушення вказано: "Описова частина: Несанкціонований поліетиленовий газопровід діаметром 20 мм. під`єднано до розподільчого газопроводу діаметром 32 мм.". Відмічено, що до протоколу огляду додається фото-відео-фіксація порушення, протокол огляду від 01.02.23 р. Також вказано, що акт про порушення зокрема складено працівником поліції слідчим Мазуром А.В. посв. 0008675.

У графі акту зауваження, пропозиції споживача (його представника) директор ТОВ "Нарс Центр" ОСОБА_2 вказав, що будь-якого відношення до несанкціонованого газопроводу не має, газ не використовувався.

Відповідно до протоколу огляду місяця події від 01.02.2023р. складеного заступником начальника СВ СУ ГУНП в Хмельницькій області Мазуром А.В. в присутності понятих ОСОБА_3, ОСОБА_4, за участю директора ТОВ "Нарс Центр" ОСОБА_2 було проведено огляд земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:20:006:0035 за адресою м. Хмельницький, вул. Вінницьке шосе, 12/2Д. Межі вказаної ділянки визначені в її східній частині інженером - землевпорядником Войтюком Б.І. Земельна ділянка огороджена, на ній розташовані офісні, складські та інші приміщення. Із східної сторони на земельній ділянці розташований об`єкт незавершеного будівництв, а саме монолітно - бетонний фундамент з металевими наземними конструкціями, який примикає до огорожі, що межує із проїжджою частиною. Направо від вказаного фундаменту розташована будівля трьохповерхова, яка розташована за межами земельної ділянки, що підлягає огляду.

Натомість судом береться до уваги, що протокол огляду місця події та акт про порушення №000832 від 01.02.2023р. не містить інформації щодо огляду земельної ділянки кадастровий номер 6810100000:20:006:0041 яка перебуває в оренді у ТОВ "Нарс Центр" та розміщеного на її території приміщення "Санвузол". Дана обставина також підтверджується відеозаписом на диску DVD, що є додатком до протоколу огляду місця події від 01.02.2023р. та який було досліджено судом у судовому засіданні 04.12.2023р.

Згідно з п.п. 1 п. 1 гл. 2 р. ХІ Кодексу газорозподільних систем до порушень несанкціонованого споживача, які кваліфікуються як несанкціонований відбір природного газу з ГРМ (крадіжка газу) та внаслідок яких щодо них здійснюється нарахування необлікованих об`ємів (обсягів) природного газу, належить наявність несанкціонованого газопроводу.

А відповідно до пункту 4 глави 1 розділу І Кодексу газорозподільних систем несанкціонованим споживачем є, зокрема, юридична особа, яка без укладання договору розподілу природного газу з оператором газорозподільної системи або на об`єкті, який не підключений до ГРМ в установленому порядку, здійснює несанкціонований відбір природного газу.

Однак, судом береться до уваги, що відповідачем не доведено наявність на земельній ділянці ТОВ "Нарс Центр" несанкціонованого газопроводу.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Статтею 77 ГПК України визначено допустимість доказів. Так, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Як передбачено ст.79 Господарського процесуального кодексу України, наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання. Згідно з позицією Верховного Суду, висловленою у постанові від 11.09.2020 року у справі № 910/16505/19, тлумачення змісту цієї статті свідчить, що нею покладено на суд обов`язок оцінювати докази, обставини справи з огляду на їх вірогідність, яка дозволяє дійти висновку, що факти, які розглядаються скоріше були (мали місце), аніж не були. Стандарт доказування "вірогідності доказів", на відміну від "достатності доказів", підкреслює необхідність співставлення судом доказів, які надає позивач та відповідач. Тобто, з введенням в дію нового стандарту доказування необхідним є не надати достатньо доказів для підтвердження певної обставини, а надати їх саме ту кількість, яка зможе переважити доводи протилежної сторони судового процесу.

Доводи позивача про відсутність в матеріалах справи доказів на підтвердження наявності саме на земельній ділянці ТОВ "Нарс Центр" несанкціонованого газопроводу суд вважає переконливими, так як при нарахуванні плати за необлікований (донарахований) об`єм природного газу обов`язок доведення несанкціонованого відбору несанкціонованим споживачем природного газу, в тому числі шляхом обладнання несанкціонованого газопроводу, покладено саме на оператора ГРМ. Проте, такі докази у матералах справи відсутні.

Як вже зазначив суд, згідно з п.п. 1 п. 1 гл. 2 р. ХІ Кодексу газорозподільних систем до порушень споживача та несанкціонованого споживача, які кваліфікуються як несанкціонований відбір природного газу з ГРМ (крадіжка газу) та внаслідок яких щодо них здійснюється нарахування необлікованих об`ємів (обсягів) природного газу, належать наявність несанкціонованого газопроводу.

Однак, сама по собі наявність несанкціонованого газопроводу не є підставою для нарахування необлікованих об`ємів (обсягів) природного газу. Обов`язковою умовою при визначенні такого порушення як підключення несанкціонованого газопроводу, на переконання суду, є встановлення чи наявне під`єднання несанкціонованого газопроводу та/або газових приладів чи пристроїв до газорозподільної системи, внутрішньобудинкової системи газопостачання або газових мереж внутрішнього газопостачання об`єкта несанкціонованого споживача, яким, як стверджує відповідач, є ТОВ "Нарс Центр".

Оскільки матеріалами справи не підтверджено проходження несанкціонованого газопроводу до приміщення позивача, який виявлено представниками поліції, СБУ та АТ "Хмельницькгаз" 01.02.2023р під час огляду земельної ділянки з кадастровим номером 6810100000:20:006:0035 (згідно протоколу огляду місця події) (натомість у позивача в оренді перебуває земельна ділянка з кадастровим номером 6810100000:20:006:0041 за адресою м. Хмельницьктй, вул. Вінницьке шосе 12/2Д), не підтверджено факт використання або несанкціонованого відбору природного газу, суд вважає, що ТОВ "Нарс Центр" не є несанкціонованим споживачем, який вчинив таке порушення, як несанкціонований газопровід, та у нього відсутня можливість несанкціонованого відбору природного газу з виявленого несанкціонованого газопроводу. Крім іншого, судом звертається увага на висновок експерта №10773/023 від 12.09.2023р. за результатами будівельно - технічної експертизи проведеної на замовлення ТОВ "Нарс Центр" по першому питанню якого зазначено, що за результатами проведеного натурного огляду 02.08.2023 року було встановлено відсутність надземного трубопроводу з поліетиленових труб, який придатний для постачання природного газу та проходить від місця встановлення регулятора тиску РДГС 10, що зазначений в акті про порушення № КМ000832 від 01.02.2023 року, до приміщення санвузла загальною площею 19,5 кв.м., що розташоване по вул. Вінницьке шосе, 12/2Д у м. Хмельницькому та перебуває у власності ТОВ "Нарс Центр". Крім того зазначається, що виявлений не суцільний надземний трубопровід з поліетиленових труб діаметром 25, 32 та 50 мм, проходить на відстані мінімум 90 м від приміщення санвузла.

З огляду на вищенаведене, та враховуючи, що рішення, оформлене протоколом від 02.03.2023р. про задоволення акту про порушення № 000832 від 01.02.2023р., складеного відносно ТОВ "Нарс Центр", було винесено на підставі акта про порушення № 000832 від 01.02.2023р., а наявність порушення, про яке зазначає АТ "Хмельницькгаз" (наявність несанкціонованого газопроводу та використання природного газу споживачем за відсутності чи після розірвання договору розподілу природного газу), в свою чергу, не знайшло свого підтвердження, то суд приходить до висновку про скасування рішення Комісії з розгляду актів про порушення споживачами природного газу вимог Кодексу ГРС, внаслідок яких здійснюється розрахунок необлікованого (донарахування) АТ "Хмельницькгаз", оформленого протоколом від 02.03.2023р.

Розподіл судових витрат.

Витрати із сплати судового збору покладаються на відповідача у зв`язку із задоволенням позову.

Керуючись ст. ст. 20, 24, 27, 73, 74, 76-80, 86, 129, 231, 232, 233, 236-238, 240-242, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Скасувати рішення комісії АТ "Хмельницькгаз" з розгляду акту про порушення КМ 000832 від 01.02.2023р. оформлене протоколом засідання комісії з розгляду актів про порушення споживачами природного газу вимог Кодексу ГРМ від 02.03.2023р.

Стягнути з Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Хмельницькгаз" (м. Хмельницький, проспект Миру, 41, код ЄДРПОУ 05395598) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Нарс Центр" (м. Хмельницький, вул. Вінницьке шосе, 12/2 Д, код ЄДРПОУ 39192263) - 2684грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні) витрат на оплату судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення господарського суду може бути оскаржено до Північно-західного апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складання повного тексту судового рішення. Порядок подання апеляційної скарги визначений ст. 257 ГПК України.

Повний текст рішення складено 13.12.2023р.

Суддя М.Є. Муха

Віддруковано 1 примірник до матеріалів справи.

Направлено на адресу ел.пошти позивачу (адвокату Бейлику А.Б. ІНФОРМАЦІЯ_1)

Відповідачу направлено до електронного кабінету.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення04.12.2023
Оприлюднено18.12.2023
Номер документу115680671
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо оскарження актів (рішень) суб'єктів господарювання та їхніх органів, посадових та службових осіб у сфері організації та здійснення господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —924/787/23

Рішення від 21.12.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Рішення від 04.12.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 13.12.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 02.11.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 24.07.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні