Ухвала
від 15.12.2023 по справі 160/32802/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА

15 грудня 2023 р.Справа №160/32802/23

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Златін С.В., розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро" про забезпечення адміністративного позову , яка подана після подання позовної заяви, -

УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро" (далі - позивач) звернулося в суд з позовом до Державної податкової служби України (далі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати наказ Державної податкової служби України від 20.10.2023 № 872 «Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2024 рік» в частині закріплення ТОВ «АБК ДНІПРО» за Північним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків (№ з/п 835, стовбчик 4 «Територіальний орган ДПС, що здійснює податкове супроводження великих платників податків» Додатку до наказу «Реєстр великих платників податків на 2024 рік»);

- зобов`язати Державну податкову службу України внести зміни до наказу ДПС України від 20.10.2023 № 872 «Про затвердження Реєстру платників податків на 2024 рік» шляхом заміни Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (№ з/п 835, стовбчик 4 «Територіальний орган ДПС, що здійснює податкове супроводження великих платників податків» Додатку до наказу «Реєстр великих платників податків на 2024 рік»).

Після подання позовної заяви позивачем подано заяву про забезпечення позову, у якій позивач просить:

зупинити дію наказу Державної податкової служби України від 20.10.2023 № 872 «Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2024 рік» в частині закріплення ТОВ «АБК ДНІПРО» за Північним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків (№ з/п 835, стовбчик 4 «Територіальний орган ДПС, що здійснює податкове супроводження великих платників податків» Додатку до наказу «Реєстр великих платників податків на 2024 рік»);

заборонити Державній податковій службі України вчиняти будь-які дії та приймати рішення щодо зміни місця обліку Товариства з обмеженою відповідальністю "Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро" (код ЄДРПОУ 36710304) і переведення його на облік в Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків;

заборонити Північному міжрегіональному управлінню ДПС по роботі з великими платниками податків вчиняти будь-які дії щодо взяття на облік Товариства з обмеженою відповідальністю "Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро" (код ЄДРПОУ 36710304);

заборонити Східному міжрегіональному управлінню ДПС по роботі з великими платниками податків вчиняти будь-які дії щодо зняття з податкового обліку Товариства з обмеженою відповідальністю "Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро" (код ЄДРПОУ 36710304)

В обґрунтування вказаної заяви позивач зазначає, що за умови дії оскаржуваного наказу в найближчі тижні відповідач, на підставі цього наказу очевидно прийме рішення про зміну місця обліку позивача і переведення його в інше місце обліку. Східне міжрегіональне управлінню ДПС по роботі з великими платниками податків зніме позивача з обліку, а Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків візьме позивача на свій облік без жодного волевиявлення останнього. Як наслідок, навіть у випадку задоволення позову, вже буде унеможливлено захист та поновлення прав і інтересів позивача в силу того, що негативні для нього наслідки вже настануть. Так, скасування оскаржуваного в частині, що стосується позивача, прямо запобігає неправомірному переведенню позивача до іншого органу обліку. Разом з тим, скасування такого наказу після здійснення такого неправомірного переведення не призведе до відновлення прав та інтересів позивача в силу того, що позивач вже потерпатиме від негативних наслідків та не існує нормативного механізму їх припинення, тобто повернення платника податків до органу обліку з якого, його було переведено на підставі неправомірного наказу. Так, до набранням чинності рішенням у справі, відповідачем вже будуть реалізовані неправомірно нав`язані інші правила податкового обліку і звітності, які встановлені для великих платників податку та змінено регіон місцезнаходження контролюючого органу, що в умовах воєнного стану ускладнює або унеможливлює нормальну комунікацію між платником та органом податкової служби, суттєво збільшує витрати позивача на транспорт, відрядження, оплату праці працівників для потреб такої комунікації. Основним видом діяльності позивача є виробництво спирту коньячного, зернового дистиляту, алкогольних напоїв, оптова та роздрібна торгівля алкогольними напоями. Під час здійснення даної господарської діяльності позивач щотижня по кілька разів отримує марки акцизного податку; для їх отримання за кожною заявкою необхідно здійснити кілька візитів до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з метою збирання відповідного пакету документів, а потім до ГУ ДПС у Дніпропетровській області з метою подання пакету документів. Позивач вказує на явні ознаки протиправності оскаржуваного рішення, оскільки позивач не змінював податкову адресу у 2023 році, місцезнаходження позивача є Дніпропетровська область.

Розглянувши заяву про забезпечення позову, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 4 ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України), подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

Згідно з частиною першою статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Згідно з частиною другою статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Частиною першою статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб (частина друга статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України).

З аналізу наведених норм вбачається, що заходи забезпечення позову повинні відповідати і бути співмірними заявленим позовним вимогам, безпосередньо пов`язаними з предметом спору, необхідними і достатніми для забезпечення виконання судового рішення. При цьому, заявник обов`язково повинен обґрунтувати свою заяву і з цією метою подати докази наявності фактичних обставин, з якими пов`язує застосування певного заходу забезпечення позову. Доказами у даному випадку вважатимуться будь-які відомості, що вказують на ймовірне порушення чиїхось прав (свобод, інтересів) під час провадження у справі.

З огляду на зміст заяви про забезпечення позову та додані до нього матеріали, суд звертає увагу і на такі норми матеріального права.

Згідно п.64.7 ст. 64 Податкового кодексу України, Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, визначає порядок обліку платників податків у контролюючих органах та порядок формування Реєстру великих платників податків на відповідний рік з урахуванням критеріїв, визначених цим Кодексом для великих платників податків.

У разі включення платника податків до Реєстру великих платників податків на нього поширюються особливості, визначені цим Кодексом для великих платників податків.

Після включення платника податків до Реєстру великих платників податків та отримання повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про таке включення платник податків зобов`язаний стати на облік за основним місцем обліку в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр, та за неосновним місцем обліку в такому територіальному органі центрального органу виконавчої влади або його структурних підрозділах щодо наявних у межах населеного пункту за місцезнаходженням територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням за переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або через які провадиться діяльність такого великого платника податків.

Щодо великих платників податків, які самостійно не стали на облік у територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, або його структурних підрозділах, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, приймає рішення про зміну основного та неосновного місця обліку таких великих платників податків та переведення їх на облік у територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, або його структурні підрозділи.

У разі прийняття рішення про переведення великого платника податків на облік у територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, чи інший контролюючий орган, відповідні контролюючі органи зобов`язані протягом 20 календарних днів після прийняття такого рішення здійснити взяття на облік/зняття з обліку такого платника податків.

Великий платник податків, щодо якого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, прийнято рішення про переведення на облік у контролюючий орган, що здійснює супроводження великих платників податків, чи інший контролюючий орган, після взяття його на облік за новим місцем обліку зобов`язаний сплачувати податки за місцем попереднього обліку у контролюючих органах, а подавати податкову звітність та виконувати інші обов`язки, передбачені цим Кодексом, за новим місцем обліку.

Наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011 р. затверджено Порядок обліку платників податків і зборів (далі - Порядок).

У відповідності до п. 10.22 розділу Х Порядку, якщо відповідно до критеріїв, визначених підпунктом 14.1.24 пункту 14.1 статті 14 розділу I, та згідно з пунктом 64.7 статті 64 глави 6 розділу II Податкового кодексу України в установленому порядку платника податків включено/не включено до Реєстру великих платників податків на наступний рік, внаслідок чого змінюється основне та неосновне місце обліку платника податків, контролюючі органи здійснюють переведення такого платника податків до/з контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, з урахуванням таких особливостей:

1) з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр великих платників податків, здійснюється взяття на облік великого платника податків згідно з Порядком формування Реєстру великих платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2015 року № 911, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09 листопада 2015 року за № 1395/27840;

2) дані про взяття на облік платника податків, якого включено / не включено до Реєстру великих платників податків та відомості щодо якого містяться в Єдиному державному реєстрі, передаються до Єдиного державного реєстру у день взяття на облік у контролюючому органі за новим місцем обліку із зазначенням дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків взято на облік.

Згідно п.2 оскаржуваного наказу відповідач зобов`язав керівників відповідних органів податкової служби забезпечити взяття на облік/зняття з обліку платників, включених до Реєстру у термін по 05.01.2024 року.

Аналізуючи викладене вище, суд звертає увагу, що до набранням чинності рішенням у даній справі, на підставі оскаржуваного наказу, відповідачем очевидно буде прийнято рішення про зміну місця обліку позивача і переведення його в інше місце обліку, Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків зніме позивача з обліку, а Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків візьме позивача на свій облік без жодного волевиявлення останнього. Тобто, навіть у випадку задоволення позову, вже буде унеможливлено захист та поновлення прав і інтересів позивача в силу того, що негативні для нього наслідки вже настануть.

Згідно пп. 10.2 розд. 10 наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» у разі зміни місцезнаходження суб`єкта господарювання та його реєстрації як платника податків за новим місцезнаходженням сплата визначених податковим законодавством загальнодержавних податків і зборів, які розподіляються між державним та місцевими бюджетами, та місцевих податків і зборів здійснюється за місцем попередньої реєстрації платника податків до закінчення поточного бюджетного періоду.

Таким чином, у разі зміни місцезнаходження суб`єкта господарювання суб`єкти господарювання продовжують сплачувати визначені законодавством податки і збори за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду та щодо таких податків подавати податкові декларації та виконувати інші обов`язки платника податків, а контролюючий орган стосовно такого платника податків здійснює адміністрування таких податків, зборів.

За вказаних обставин у разі прийняття ймовірно рішення суду про задоволення заявлених позивачем позовних вимог, позивач продовжить протягом 2024 року сплачувати визначені законодавством податки і збори за місцем попередньої реєстрації (м. Харків) до закінчення поточного бюджетного періоду та щодо таких податків подавати податкові декларації та виконувати інші обов`язки платника податків, а контролюючий орган,який має місцезнаходження у м. Харків стосовно такого платника податків буде здійснювати адміністрування таких податків, зборів.

Подання звітності до податкового органу не за місцезнаходженням позивача утруднить ведення податкової звітності та податкового обліку для позивача, оскільки вимагатиме поїздок працівників позивача до м. Харків.

За таких обставин суд вважає, що реалізація вказаного наказу не можлива до надання судом оцінки на предмет її правомірності, оскільки в іншому разі при задоволенні цього позову, поновити порушені права та інтереси позивача буде неможливим або істотно ускладненим. Судовий захист порушеного права має бути реальним, а не ілюзорним.

Такий спосіб забезпечення позову не порушить прав і законних інтересів відповідача чи інших осіб.

Отже, здійснивши оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів забезпечення позову, з урахуванням співмірності таких заходів заявленим позовним вимогам, суд приходить до висновку, що заява позивача про забезпечення позову підлягає задоволенню.

При цьому суд звертає увагу, що вжиття заходів забезпечення позову за заявою позивача не є вирішенням публічного-правового спору по суті без фактичного його розгляду судом. Зупинення дії наказу та заборона податкових органів вчиняти будь-які ніяк не змінює обсягу прав та обов`язків сторін у спорі, а лише тимчасово забороняє застосування передбачених нею заходів до вирішення спору в даній справі.

Керуючись статтями 150, 154, 241, 243, 248 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Заяву Товариство з обмеженою відповідальністю "Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро" про забезпечення позову задовольнити.

2. Зупинити дію наказу Державної податкової служби України від 20.10.2023 № 872 «Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2024 рік» в частині закріплення ТОВ «АБК ДНІПРО» за Північним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків (№ з/п 835, стовбчик 4 «Територіальний орган ДПС, що здійснює податкове супроводження великих платників податків» Додатку до наказу «Реєстр великих платників податків на 2024 рік»);

3. Заборонити Державній податковій службі України вчиняти будь-які дії та приймати рішення щодо зміни місця обліку Товариства з обмеженою відповідальністю "Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро" (код ЄДРПОУ 36710304) і переведення його на облік в Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків;

4. Заборонити Північному міжрегіональному управлінню ДПС по роботі з великими платниками податків вчиняти будь-які дії щодо взяття на облік Товариства з обмеженою відповідальністю "Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро" (код ЄДРПОУ 36710304);

5. Заборонити Східному міжрегіональному управлінню ДПС по роботі з великими платниками податків вчиняти будь-які дії щодо зняття з податкового обліку Товариства з обмеженою відповідальністю "Алкогольно-безалкогольний комбінат Дніпро" (код ЄДРПОУ 36710304).

Ухвала набирає чинності з 15.12.2023 і підлягає негайному виконанню на підставі ч. 1 ст. 156 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути пред`явлена до виконання до 15.12.2026.

Стягувач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Алкогольно-безалкогольний комбінат «Дніпро» (51000, Дніпропетровська область, Царичанський район, смт. Царичанка, вул. Царичанська, 168, код ЄДРПОУ 36710304).

Боржники: Державна податкова служба України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393); Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (61052, м.Харків, вул. Благовіщенська, 30, код ЄДРПОУ 44131658); Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (49031, м. Дніпро, пр-т. Олександра Поля, 57, код ЄДРПОУ 43968079).

Відповідно до статті 154 КАС України ухвалу про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Златін

Дата ухвалення рішення15.12.2023
Оприлюднено18.12.2023
Номер документу115681656
СудочинствоАдміністративне
Сутьзабезпечення адміністративного позову , яка подана після подання позовної заяви

Судовий реєстр по справі —160/32802/23

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 15.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 09.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 03.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 15.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні