Ухвала
від 15.12.2023 по справі 560/18971/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/18971/23

УХВАЛА

15 грудня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А. розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області" про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Судом відкрито провадження в цій справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

До суду відповідачем подано клопотання про залишення позовної заяви без розгляду.

Клопотання мотивує тим, що позивач пропустив шестимісячний строк звернення до адміністративного суду зі вказаним позовом. Звертає увагу суду, що при визначенні початку шестимісячного строку суд має з`ясувати момент, коли особа фактично дізналась або мала реальну можливість дізнатись про наявність відповідного порушення (рішення, дії, бездіяльності), а не коли вона з`ясувала для себе, що певні рішення, дії чи бездіяльність стосовно неї є порушенням. Зазначає, що позивач повинен був дізнатися про порушення свого права на перерахунок пенсії, в тому числі і права на отримання довідки станом на 29.01.2020, 01.01.2021, 01.01.2022, 01.01.2023. До адміністративного суду зі вказаним позовом позивач звернувся 26.10.2023, тобто з пропуском шестимісячного строку. Вказана позиція відповідає правовим висновкам Верховного суду у постанові від 12.04.2023 у справі №380/14933/22.

Надаючи правову оцінку поданому клопотанню, суд зазначає та враховує наступне.

Згідно із ч. 2 ст. 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно із ч.1 та ч. 2 ст. 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку. Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону.

Згідно із ч. 18 ст. 43 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, встановлює, що у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.

Відповідно до ч. 3 ст. 51 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Суд враховує, що згідно частини 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Однак суд критично оцінює посилання відповідача саме на висновки Верховного Суду, викладені в постанові від 12 квітня 2023 року в справі №380/14933/22, і не враховує їх при розгляді цієї справи, виходячи з такого.

Верховний Суд у постанові від 02.08.2022 у справі № 440/6017/21 сформулював правову позицію у питанні підстав для видачі суб`єктом владних повноважень довідки про грошове забезпечення військовослужбовців для перерахунку пенсії у зв`язку з щорічною зміною розміру прожиткового мінімуму.

Зазначеної правової позиції Верховний Суд дотримується в своїх постановах, зокрема від 05.07.2023 в справі № 160/24227/21, від 12.07.2023 в справі № 420/14380/21.

Крім того, Верховний Суд ухвалою від 02 червня 2023 року в справі №380/14954/22 відмовив у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою відповідача, в якій він просив скасувати судове рішення першої та апеляційної інстанцій та залишити позов без розгляду. Як на підставу касаційного оскарження відповідач покликався на те, що суди попередніх інстанцій вирішили спір без урахування висновків Верховного Суду, викладених у постанові від 12 квітня 2023 року в справі 3380/14933/22, зазначаючи, що позивач пропустив шестимісячний строк звернення до суду, визначений ч. 2 ст. 122 КАС України.

Підсумовуючи суд зазначає, що вищенаведені постанови та ухвала Верховного Суду прийняті в часі пізніше, ніж постанова від 12.04.2023 у справі № 380/14933/22, на яку посилається відповідач, і у всіх зазначених постановах та ухвалі Верховний Суд дотримується чіткої та послідовної правової позиції у питанні підстав для видачі суб`єктом владних повноважень довідки про грошове забезпечення військовослужбовців для перерахунку пенсії у зв`язку з щорічною зміною розміру прожиткового мінімуму.

Відтак, позивачем не порушено строків звернення до суду, тому у задоволенні клопотання відповідача про залишення позовної заяви без розгляду слід відмовити.

Керуючись статтями 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

у задоволені клопотання державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області" про залишення позовної заяви без розгляду відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Головуючий суддя Д.А. Божук

Дата ухвалення рішення15.12.2023
Оприлюднено18.12.2023
Номер документу115683928
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —560/18971/23

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 04.04.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 15.12.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Рішення від 15.12.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні