Постанова
від 09.06.2010 по справі 2а-4498/10/10/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

09.06.10 Справа №2а-4498/10/10/0170

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді - Кудряшової А.М.,

при секретарі судового зас ідання - Левченко Д.С.,

за участю представників ст орін:

від позивача - не з' явивс я;

від відповідача - не з'явивс я,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Управління Пенс ійного фонду України в м. Євпа торія АР Крим

до Приватного підприємств а «Гірське повітря»

про стягнення заборговано сті по страховим внескам на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування та ф інансовим (штрафним) санкція м,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим звернулось Управлі ння Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим та прос ить стягнути з ПП «Гірське по вітря» на користь позивача п о страховим внескам на загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування за період з серпня 2009 року по січень 2010 ро ку у сумі 11689,45 гривень та фінанс овим (штрафним) санкціям у сум і 3,35 гривень, а в загалі 11692,80 грив ень.

Позивач та відповідач у суд ове засідання не з'явились, пр о дату, час та місце розгляду с прави були повідомлені належ ним чином: позивач під розпис ку, відповідач за адресою, заз наченою у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців, що п ідтверджується поштовим пов ідомленням та через друкован ий засіб масової інформації відповідно до положень ст.. 39 К АС України; відповідач клопо тання про неможливість розгл яду справи без участі предст авника відповідача не надав, про причини неприбуття не по відомив; позивач надав клопо тання про розгляд справи за й ого відсутності, зазначив, що сума заборгованості на час р озгляду справи не сплачена, т ому позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Суд, враховуючі клопотання позивача про розгляд справи за їх відсутністю, приймаючи до уваги, ненадання відповід ачем доказів неможливості уч асті його представника у суд овому засіданні з поважних п ричин, відсутність у матеріа лах справи клопотання про не можливість розгляду справи б ез участі представника відпо відача, з урахуванням того, що в матеріалах справи достатн ьо доказів для з' ясування о бставин по справі, керуючись ч.3 ст. 122, ст.128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності представникі в позивача та відповідача.

Дослідивши подані докумен ти та матеріали справи, всебі чно і повно з' ясувавши всі ф актичні обставини, на яких ґр унтуються позовні вимоги, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, судом встано влене наступне.

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.

Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - пере даний на вирішення адміністр ативного суду публічно-прав овий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа або інши й суб'єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадов а чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вл адних управлінських функці й на основі законодавства, в тому числі на виконання де легованих повноважень.

Відповідно до пунктів 1, 3 Пол оження про Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 № 1 21/2001, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління с олідарною системою загально обов'язкового державного пен сійного страхування, провади ть збір, акумуляцію та облік с трахових внесків, інших надх оджень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства, забезпечує с воєчасне і в повному обсязі ф інансування та виплату пенсі й, а також забезпечує збиранн я та акумулювання коштів, при значених для пенсійного забе зпечення.

Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення п ро Управління Фонду) управлі ння Пенсійного фонду Україн и у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підв ідомчими відповідно головни м управлінням Фонду в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві та Севастопо лі, що разом з цими управління ми утворюють систему органів Фонду.

Відповідно до підпункту 6 пу нкту 2.2 Положення про Управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян, збирає у встановленому порядку відповідну звітніст ь, проводить планові та позап ланові перевірки фінансово-б ухгалтерських документів, зв ітів та інших документів щод о правильності обчислення та сплати страхових внесків, ці льового використання коштів Фонду в організаціях, що здій снюють виплату і доставку пе нсій.

Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у. Відповідно до п. 7 частини 1 ст атті 64, абзацом 8 частини 3 стат ті 106 Закону орган Пенсійного фонду має право звертатися д о суду з позовами про стягнен ня недоїмки.

Таким чином, Управління Пен сійного фонду України в м. Євп аторія АР Крим, реалізуючі св ої завдання та функції в прав овідносинах з фізичними та ю ридичними особами виступає я к суб' єкт владних повноваже нь, який здійснює владну комп етенцію.

Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, згідно з пунктом 4 частини 1 якої компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.

З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юрид ичними особами та органами П енсійного фонду України, у то му числі стосовно стягнення заборгованості з фінансових (штрафних) санкції та пені.

Відповідно до частини 1 та 2 с татті 5 Закону України "Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV ві д 09.07.2003 року (далі - Закон) всі від носини, які виникають між суб ' єктами системи загальнооб ов' язкового державного пен сійного страхування регулюю ться виключно зазначеним зак оном, яким також визначаютьс я порядок нарахування, обчис лення та сплати страхових вн есків, стягнення заборговано сті за цими внесками, організ ація та порядок здійснення у правління в системі загально обов' язкового державного п енсійного страхування.

Контроль за правильним нар ахуванням, своєчасним та пов ним перерахуванням та надход женням страхових внесків, ін ших платежів, здійснюється о рганами Пенсійного фонду. Ві дповідно до пункту 7 частини 1 статті 64, абзацу 8 частини 3 стат ті 106 Закону України "Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування" орган Пе нсійного фонду має право зве ртатися до суду з позовами пр о стягнення недоїмки.

Згідно з пунктом 1 частини 1 с татті 14 Закону України "Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування" стра хувальниками визнаються роб отодавці - підприємства, уста нови, організації незалежно від форм власності, виду діял ьності та господарювання, як і використовують працю фізич них осіб на умовах трудового договору або на інших умовах , передбачених законодавство м, або за договорами цивільно -правового характеру. Частин ою 1 статті 15 Закону України "Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування" в изначено, що платниками стра хових внесків є страхувальни ки, зазначені у статті 14 Закон у.

Приватне підприємство «Гі рське повітря» (код ЄДРПОУ 2230382 4, юридична адреса: 97405, АР Крим , м. Євпаторія, вул. Некрасова, б уд 55, кв. 4) є юридичною особою, зареєстрованою як платник в Управлінні ПФУ в м. Євпаторія АР Крим за реєстраційним ном ером 03020322 (а.с.6), у зв'язку з чим від повідач є страхувальником та платником страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування.

Згідно з пунктами 4, 6 частини 2 статті 17 Закону України "Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування" стр ахувальник зобов' язаний по давати звітність територіал ьним органам Пенсійного фонд у у строки, в порядку та за фор мою, встановленими Пенсійним фондом; нараховувати, обчисл ювати і сплачувати у встанов лені строки та в повному обся зі страхові внески. Відповід но до частини 3 статті 20 Закону територіальні органи Пенсій ного фонду мають право обчис лювати страхові внески лише на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, зв ітності, що подається страху вальником, бухгалтерських та інших документів, що підтвер джують суму заробітної плати (доходу), на які нараховуються страхові внески. Частиною 6 ст атті 20 даного Закону встановл ено, що страхувальники зобов ' язані сплачувати страхові внески, нараховані за відпов ідний базовий звітний період , не пізніше ніж через 20 календ арних днів з дня закінчення ц ього періоду. Базовий період для виду страхувальника, до я кого відноситься відповідач , встановлений зазначеною но рмою закону - один календарни й місяць.

Судом встановлено, що відпо відно до розрахунків суми ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування, що підлягают ь сплаті за серпень 2009 року від повідач зобов' язався сплат ити 3725,92 гривень (а.с.7), за вересен ь 2009 року - 3028,08 гривень (а.с.8), за ж овтень 2009 року - 2059,35 гривень (а.с .9), за листопад 2009 року - 1782,16 грив ень (а.с.10), за грудень 2009 року - 17 58,57 гривень (а.с.11), за січень 2010 рок у - 1348,16 гривень (а.с.11), а взагалі - 13702,24 гривень.

Згідно з розрахунком суми п озовних вимог, повідомленням Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторії від 01.06.201 0 року № 983/08-03-20-29, карткою особовог о рахунку відповідача станом на 02.06.2010 року сума заборгованос ті за серпень 2009 року з урахува нням часткової сплати у сумі 2012,79 гривень становить 1713,13 гриве нь (3725,92-2012,79 гривень = 1713,13 гривень), з а вересень, жовтень, листопад , грудень 2009 року та січень 2010 ро ку залишилась не сплаченою.

Таким чином, на порушення пу нктів 4, 6 частини 2 статті 17, част ини 6 статті 20 Закону відповід ач своєчасно не сплатив в пов ному обсязі заборгованість з а серпень 2009 року в сумі 1713,13 грив ень - до 20.09.2009 року; за вересень 2009 року - 3028,08 гривень - до 20.10.2009 ро ку, за жовтень 2009 року - 2059,35 грив ень - до 20.11.2009 року, листопад 2009 р оку - 1782,16 гривень - до 20.12.2009 рок у; за грудень 2009 року - 1758,57 гриве нь - до 20.01.2010 року та за січень 20 10 року - 1348,16 гривень - до 20.02.2010 ро ку, зазначених ним самостійн о в розрахунках сум страхови х внесків.

Частиною 2 статті 106 Закону вс тановлено, що суми страхових внесків, своєчасно не сплаче ні страхувальниками у строки , визначені статтею 20 Закону, в важаються простроченою забо ргованістю із сплати страхов их внесків (далі недоїмка) і ст ягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідно до пп. 4 частини 2 с татті 17 Закону страхувальник зобов'язаний подавати звітн ість територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в п орядку та за формою, встановл еними Пенсійним фондом.

Відповідно до пункту 4 части ни 9 статті 106 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» № 1058-ІV від 09.07.2003 року за донарахув ання територіальним органом Пенсійного фонду або страху вальником сум своєчасно не о бчислених та не сплачених ст рахових внесків накладаєтьс я штраф у розмірі 5 відсотків з азначених сум за кожний повн ий або неповний місяць, за яки й донараховано ці суми.

Судом встановлено, що рішен ням № 1185 від 10.09.2009 року про застос ування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсі йного фонду України або стра хувальником сум своєчасно не нарахованих та не сплачених страхових внесків до ПП «Гір ське повітря» застосована фі нансова санкція у розмірі 3,35 г ривень.

Дане рішення 10 вересня 2009 рок у було отримано відповідачем , що підтверджується відмітк ою на тексті рішення (а.с. 14).

Згідно з розрахунком фінан сових санкцій ПП «Гірське по вітря» органом пенсійного фо нду донараховано страхових в несків на обов' язкове пенсі йне страхування у розмірі 3,44 г ривень, тому суд приходить до висновку, що позивачем право мірно застосовані фінансові санкції у розмірі 3,35 гривень, я кі вірно розраховувались на суми донарахованих страхови х внесків виходячи з 5% зазначе ної суми за кожний повний міс яць, за який донараховані ці с уми (а.с. 14 зворотна сторінка).

Приймаючи до уваги, що відпо відачем станом на день розгл яду справи заборгованість з фінансових санкцій в сумі 3,35 г ривень не погашена, вона підл ягає стягненню з відповідача .

Згідно з частиною 3 статті 106 Закону територіальні органи Пенсійного фонду за формою т а в строки, встановлені Управ лінням Пенсійного фонду Укра їни надсилають страхувальни кам, які мають недоїмку вимог у про її сплату.

Пунктом 8.2. Інструкції про по рядок нарахування і сплати с трахувальниками і застрахов аними особами внесків на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування до Пенсій ного фонду України, органи Пе нсійного фонду направляють с трахувальникам вимогу про сп лату недоїмки у випадку, якщо страхувальник має на кінець звітного періоду заборгован ість по сплаті страхових вне сків. При цьому вимога формує ться на підставі облікових д аних карток особових рахункі в страхувальника.

З матеріалів справи вбачає ться, що УПФУ в м. Євпаторія АР К направлено вимоги про спла ту боргу ПП «Гірське повітря » № Ю 658-6 від 03.03.2010 року на суму заб оргованості станом на 01.01.2010 рок у - 11692,80 гривень у тому числі: п о недоїмки із страхових внес ків - 11689,45 гривень; по фінансов им (штрафним) санкціям - 3,35 гри вень. Дана вимога отримана ві дповідачем - 22.03.2010 року, що під тверджується підписом на кор енці вимоги (а.с.13).

Сума недоїмки визначена ві рно, на підставі розрахунків сум страхових внесків, здійс нених відповідачем та даних карток особових рахунків стр ахувальника, які сформовані у відповідності до розрахунк ів сум страхових внесків на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування, що п ідлягають сплаті.

Суд зазначає, що у визначени й абзацом 3 частини 3 ст.106 Закон у № 1058- IV 10-денний строк відповід ач встановлені у вимогах сум и недоїмки зі сплати страхов их внесків, фінансових санкц ії та пені не оскаржив, тому су ма заборгованості вважаєтьс я погодженою.

Станом на 02.06.2010 року за ПП «Гір ське повітря» значиться забо ргованість зі сплати страхов их внесків та фінансових сан кцій в сумі 11692,80 гривень, що підт верджується розрахунком поз овних вимог, повідомленням п озивача та карткою особового рахунку відповідача.

Приймаючи до уваги, що у мат еріалах справи відсутні відо мості про погашення відповід ачем заборгованість зі сплат и страхових внесків на загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування та фінанс ових санкцій по страховим вн ескам, позовні вимоги підляг ають задоволенню у повному о бсязі в сумі 11692,80 гривень.

Відповідно до абзацу 6 части ни 6 статті 20 Закону України "Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування", п . 5.1.6. Інструкції про порядок об числення і сплати страхуваль никами та застрахованими осо бами внесків на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування до Пенсійного фонд у України, затвердженою Пост ановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 р оку №21-1, яка зареєстрована в Мі ністерстві юстиції України 1 6 січня 2004 р. за №64/8663, перерахуван ня страхових внесків здійсню ється страхувальником одноч асно з одержанням (перерахув анням) коштів на оплату праці , у тому числі в безготівковій або натуральній формі або з в иручки від реалізації товарі в (послуг). При цьому відповідн о до частини 15 статті 106 Закону України "Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування" строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та ш трафів не застосовується.

Крім того, згідно із частино ю 12 статті 20 Закону України "Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування" ст рахові внески підлягають спл аті незалежно від фінансовог о стану платника та мають прі оритет перед всіма іншими зо бов' язаннями, у тому числі і з сплати податків та інших об ов' язкових платежів.

Таким чином, позовні вимоги Управління ПФУ в м. Євпаторія АР Крим підлягають задоволе нню.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються, тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.

Судом 09 червня 2010 року оголош ена вступна та резолютивна ч астина постанови, а 10 червня 2010 року постанова складена у по вному обсязі.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160-163,167 КАС У країни, суд -

П ОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повні стю.

2. Стягнути з Приватного під приємства «Гірське повітря» (код ЄДРПОУ 22303824, юридична адрес а: 97405, АР Крим, м. Євпаторія, вул . Некрасова, буд 55, кв. 4) на кор исть Управління Пенсійного ф онду України в м. Євпаторія АР Крим заборгованість у сумі 116 92 (одинадцять тисяч шістсот де в' яносто дві) гривень 80 копій ок, у тому числі: по страховим внескам на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування за період з серпня 2009 ро ку по січень 2010 року у сумі 11689 (од инадцять тисяч шістсот вісім десят дев' ять) гривень 45 копі йок та фінансовим (штрафним) с анкціям у сумі 3 (три) гривень 35 копійок.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги). Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то п останова набирає законної си ли через 10 днів з дня отриманн я особою копії постанови, у ра зі неподання нею заяви про ап еляційне оскарження.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го адміністративного апеляц ійного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).

Суддя Кудряшова А.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.06.2010
Оприлюднено12.10.2010
Номер документу11569846
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4498/10/10/0170

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні