Постанова
від 28.09.2010 по справі 2а-5180/09/2/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 вересня 2010 р. Справа №2а-5180/09/2/0170

Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі головуючого с удді Яковлєва С.В. , при секрет арі Дрягіні В.П.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Державної інсп екції з енергозбереження

до Відкритого акціонерно го товариства «Сімферопольс ький моторний завод»

про стягнення підвищеної п лати за нераціональне викори стання газу та інших паливно -енергетичних ресурсів

за участю представників:

від позивача - Удалов О.В . - представник, довіреність № 10/122-1747 від 21.07.2010 року; Мікрюкова О.Г. - представник, довірен ість № 10/122-1885 від 02.09.2010 року

від відповідача - не з' яв ився;

Суть спору: Державна інспек ція з енергозбереження (далі позивач) звернулась до Окруж ного адміністративного суду АР Крим з адміністративним п озовом до Відкритого акціоне рного товариства «Сімферопо льський моторний завод» (дал і - відповідач) про стягненн я 19940,37 грн. підвищеної плати за н ераціональне використання г азу та інших паливно-енергет ичних ресурсів, у зв' язку з п орушенням законодавства з пи тань забезпечення ефективно го використання енергетични х ресурсів.

Ухвалою суду від 19.06.2009 року пр овадження у справі зупинено до набрання законної сили по становою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 17. 03.2009 року по справі №2а-8874/08/5 за поз овом ВАТ «Сімферопольський моторний завод» до Державно ї інспекції з енергозбережен ня про визнання протиправною та скасування постанови.

28.07.2010 року від позивача надій шло клопотання про поновленн я провадження у справі, у зв' язку тим, що адміністративну справу № 2а-8874/08/5/0170 за позовом ВАТ «Сімферопольський моторний завод» до Державної інспекц ії з енергозбереження про ви знання протиправною та скасу вання постанови розглянуто 0 8.07.2010 року Севастопольським ап еляційним адміністративним судом.

Ухвалою суду від 29.07.2010 року пр овадження у справі поновлено .

Представники позивача у су довому засіданні наполягали на задоволенні позовних вим ог з підстав, викладених у адм іністративному позові, з ура хуванням ухвали Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду у справі № 2а-8 874/08/5/0170.

Відповідач у судове засіда ння не з`явився, про час, дату т а місце його проведення був п овідомлений належним чином, клопотання про розгляд справ и за його відсутності до суду не надав, про причини неявки с уд не повідомив.

Представники позивача нап олягали на розгляді справи з а наявними в ній матеріалами .

Суд, приймаючи до уваги думк у представників позивача, вр аховуючи ненадання відповід ачем доказів неможливості йо го участі у судовому засідан ні з поважних причин, відсутн ість у матеріалах справи кло потання про неможливість роз гляду справи без участі його представника, керуючись ст. 12 8 КАСУ, вважає можливим продов жити розгляд справи на підст аві наявних у ній доказів.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд

ВСТАНОВИВ:

Територіальним управл інням Державної інспекції з енергозбереження по АР Крим та м. Севастополю проведено к омплексну перевірку викорис тання паливно-енергетичних р есурсів ВАТ «Сімферопольськ ий моторний завод», за резуль татами якої складено акт №18-2/03- 01-59. Перевіркою встановлено, зо крема, відсутність компенсац ії реактивної потужності, не введення в дію конденсаторні установки, у зв' язку з чим рі чна перевитрата електроенер гії в електромережах підприє мства склала 14243,12кВт*ч/рік.

На підставі акту перевірки Територіальним управлінням Державної інспекції з енерг озбереження по АР Крим та м. Се вастополю 28.11.2008 року прийнято п останову №18-2/03-06-59П про сплату пі двищеної плати за нераціонал ьне використання газу та інш их паливно-енергетичних ресу рсів, якою відповідач зобов' язаний сплатити компенсацію перетоків реактивної енергі ї. Підвищена плата складає 19940,3 7грн.

Постановою Окружного адмі ністративного суду АР Крим в ід 17.03.2009 року у справі № 2а-8874/08/5 у за доволенні позову Відкритого акціонерного товариства «Сі мферопольський моторний зав од» про визнання протиправно ю та скасування постанови Те риторіального управління Де ржавної інспекції з енергозб ереження по АР Крим та м. Севас тополю №18-2/03-06-59П від 28.11.2008 року від мовлено.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 08.07.2010 року у справ і № 2а-8874/08/5, яка набрала законної сили, апеляційну скаргу Відк ритого акціонерного товарис тва «Сімферопольський мотор ний завод» залишено без задо волення, постанову Окружного адміністративного суду АР К рим від 17.03.2009 року у справі № 2а-8874/ 08/5 залишено без змін.

Так, під час розгляду справи № 2а-8874/08/5 судовими інстанціями встановлено, що застосування компенсувальних пристроїв , які передбачені проектною ч и спеціалізованою організац ією є обов' язковим, проте у 20 08 році та на час проведення пе ревірки Відкритого акціонер ного товариства «Сімферопол ьський моторний завод», пров адилася реконструкція компе нсаторних установок з метою переведення їх з ручного реж иму в автоматичний, тобто заз начені установки на заводі н е працювали.

Суб' єктами правового рег улювання відносин у сфері ен ергозбереження, згідно ст. 5 За кону України «Про енергозбе реження», є юридичні та фізич ні особи, в результаті діяльн ості яких здійснюються, зокр ема, проведення енергозбері гаючої політики та заходів щ одо енергозбереження в усіх галузях народного господарс тва - промисловості, транспор ті, будівництві, сільському г осподарстві тощо, соціальній сфері та побуті, а також у сфе рі міждержавного та міжнарод ного співробітництва.

Пунктом «е» статті 11 Закону передбачені економічні захо ди для забезпечення енергозб ереження, зокрема, введення п лати за нераціональне викори стання паливно-енергетичних ресурсів у вигляді надбавок до діючих цін та тарифів зале жно від перевитрат паливно-е нергетичних ресурсів щодо ви трат, встановлених стандарта ми.

Частиною 4 чт.17 Закону передб ачено, що юридичні і фізичні о соби повинні відшкодувати зб итки, заподіяні ними внаслід ок порушень законодавства пр о енергозбереження, в порядк у та розмірах, встановлених з аконодавством України.

Згідно п.4 Положення про Дер жавну інспекцію з енергозбер еження, затвердженого Постан овою Кабінету Міністрів Укра їни №1039 від 29.06.2000р. державна інсп екція з енергозбереження має право, зокрема, застосовуват и економічні санкції до підп риємств відповідно до законо давства у разі виявлення фак тів перевитрати ними зазначе них ресурсів унаслідок неефе ктивного (марнотратного) їх в икористання.

Відповідно до п.12 Положення , за результатами перевірки і нспектор складає акт . У разі в иявлення порушень з питань е нергозбереження складаєтьс я припис, який обов'язковий дл я виконання підприємством. А кт підписується працівником Інспекції, що проводив перев ірку та керівником (головним інженером) підприємства, яке перевірялося. У разі незгоди керівництва підприємства з висновками акта, воно може ос каржити його до Національног о агентства України з питань забезпечення ефективного ви користання енергетичних рес урсів.

Пунктом 15 Положення рішення про сплату підвищеної плати за неефективне використання енергоресурсів приймається відповідно до законодавства України на підставі акта пер евірки підприємства, складен ого інспектором і оформлюєть ся постановою про сплату під вищеної плати. Перший примір ник постанови залишається в Інспекції, а другий примірни к у триденний термін після оф ормлення постанови надсилає ться (видається повноважному представнику) підприємству для сплати ним підвищеної пл ати.

Відповідно до п.6.9.4 Правил те хнічної експлуатації електр оустановок споживачів, затве рджених наказом Міністерств а палива та енергетики Украї ни №258 від 25.07.2006р., зареєстровани м в Міністерстві юстиції Укр аїни 25.10.2006р. №1143/13017 тип, потужність , місце встановлення і режим р оботи компенсувальних прист роїв вибирається проектною ч и спеціалізованою організац ією відповідно до технічних умов електропередавальної о рганізації на приєднання еле ктроустановок, технічних хар актеристик та режимів роботи електроустановок споживачі в з урахуванням вимог діючих НД з компенсації реактивної потужності.

Розташування конденсаторі в і режими їх роботи повинні з адовольняти умови найбільшо го зниження втрат активної п отужності від реактивних нав антажень з урахуванням вимог щодо підтримання рівня напр уги на затискачах приймачів.

Згідно пп.8) п.10.2 Правил корист ування електричною енергією , затверджених постановою На ціональної комісії з питань регулювання електроенергет ики України №28 від 31.07.1996р., зареєс трованих в Міністерстві юсти ції України 02.08.1996р. №417/1442 спожива ч електричної енергії зобов' язаний, зокрема, здійснювати компенсацію перетікань реак тивної електричної енергії з метою енергозбереження та д отримання показників якості електричної енергії.

Згідно пп.3 п. ІІ Постанови Ка бінету Міністрів України «Пр о заходи щодо ефективного ви користання газу в народному господарстві» №699 від 02.09.1993р. якщ о перевитрати газу та інших п аливно-енергетичних ресурсі в викликані недодержанням те хнологічної дисципліни (неза довільний стан устаткування , відсутність або недотриман ня роботи устаткування за ре жимними або технологічними к артками, відсутність теплоут илізаційного устаткування, с истем автоматики), споживач с плачує за річний обсяг перев итрат газу та інших паливно-е нергетичних ресурсів у двокр атному розмірі встановленої на них ціни.

За таких обставин, враховую чи факти, встановлені судови ми інстанціями під час розгл яду справи № 2а-8874/08/5, суд вважає, щ о позовні вимоги належить за довольнити у повному обсязі.

У судовому засіданні, яке ві дбулось 28.09.2010 року, оголошено вс тупну та резолютивну частини постанови.

Відповідно до ст. 163 КАС Украї ни постанова оформлена та пі дписана 05.10.2010року.

Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Відкритого акц іонерного товариства «Сімфе ропольський моторний завод» (99022, АР Крим, м. Сімферополь, вул . Генерала Васильєва, 27а; р/р 260033000 667 Банк «Південний», МФО 324913, ЄДР ПОУ 03112751) на користь Державного бюджету України 19940,37 грн. підви щеної плати за нераціональне використання паливно-енерге тичних ресурсів (код платежу 21081200, призначення платежу: «Штр афні санкції за порушення за конодавства з питань забезпе чення ефективного використа ння енергетичних ресурсів»; р/р Державної інспекції з ене ргозбереження № 35229004000194 в УДК в м . Києві, МФО 820019, ЄДРПОУ 21655283).

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Як овлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення28.09.2010
Оприлюднено12.10.2010
Номер документу11569944
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5180/09/2/0170

Постанова від 28.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні