ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 жовтня 2010 р. Справа №2а-12946/10/10/0170
20:11 м. Сімферопо ль
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М. ,
при секретарі - Левченко Д.С.,
за участю представників ст орін:
від позивача - Федорук Н.Л. , довіреність №1306/02-29 від 07.10.10, пас порт ЕЕ841891;
від третьої особи - не з'яв ився,
від відповідача - не з'явив ся,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Виконавчого ко мітету Євпаторійської міськ ої ради АР Крим,
третьої особи, яка не заявля є самостійних вимог на предм етс спору на стороні позивач а - Євпаторійський міський ві дділ Головного управління Мі ністерства внутрішніх справ України в АР Крим
до Євпаторійської місько ї організації партії "Союз"
про заборону проведення пі кетів зі встановленням намет ів,
ВСТАНОВИВ:
Виконавчий комітет Євп аторійської міської ради АР Крим - позивач - 08 жовтня 2010 року звернувся до Окружного адмін істративного суду АР Крим з а дміністративним позовом про заборону проведення пікетів зі встановленням палаток з 10 жовтня 2010 року по 29 жовтня 2010 рок у з 08.00 до 20.00 в м. Євпаторії по про спекту Леніна, трамвайна зуп инка - площа Театральна, перех рестя вул. Дувановської і пр. Л еніна Євпаторійській міські й організації партії "Союз" (97400 , АР Крим, м. Євпаторія, вул. Деми шева, 130, ЗКПО 34192761). Позовні вимог и мотивовані посиланням на в имоги ст.39, 140 Конституції Украї ни, ст.11 Конвенції про захист п рав людини і основоположних свобод, ст.1 Закону України “Пр о основи національної безпек и України”; позивач зазначає , що відповідач просив узгоди ти проведенні пікетів зі вст ановленням палаток на тривал ий термін в місцях розташува ння ліній міського трамвая т а автомобільної дороги. Крім того, разом з відповідачем до позивача звернулось з анало гічними повідомленнями про у згодження проведення пікеті в в той же час та в тих же місця х голови міських організацій Народної партії, партії Силь них України, партії Зелених У країни, партії Регіонів, що, на думку позивача, може призвес ти до протистояння різних по літичних сил з протилежними поглядами і утворення реальн ої загрози завдання шкоди зд оров' ю та життю мешканців м іста, блокуванню вільного до ступу людей та руху автотран спорту по центру міста, досту пу до органу місцевого самоу правління, розташованого за адресою - пр. Леніна, 2, навпро ти Театральної площі в м. Євпа торії, порушити санітарно-еп ідеміологічне благополуччя як учасників пікету і осіб, що не приймають у ньому участь.
В судовому засіданні предс тавник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі, з підстав ви кладених у позові.
Представник третьої особи , яка не заявляє самостійних в имог на предмет спору, на стор оні позивача - Євпаторійськ ий міський відділ Головного управління Міністерства вну трішніх справ України в Авто номній Республіці Крим - у суд ове засідання, про дату, час та місце розгляду справи був сп овіщений належним чином, пр о причини неприбуття не пові домив та не надав клопотання щодо неможливості розгляду справи за його відсутністю.
Відповідач про дату, час та місце розгляду справи сповіщ ений належним чином за телеф оном Євпаторійської міської організації партії "Союз" - 0656927729, 08 жовтня 2010 року о 14 годин і 00 хвилин, у судове засідання не прибув, про причини неприб уття не повідомив та не надав клопотання щодо неможливост і розгляду справи за його від сутністю. Приймаючі до уваги , обмежений термін розгляду с прави, визначені у ст. 182 КАС Укр аїни, з урахуванням думки пре дставника позивача, враховую чі, що в матеріалах справи дос татньо доказів для з' ясуван ня обставин по справі, суд вва жає можливим проведення розг ляду справи за відсутністю н е з'явившихся учасників проц есу на підставі наявних у мат еріалах документів.
Заслухавши пояснення пред ставників позивача, дослідив ши матеріали справи, всебічн о і повно з' ясувавши всі фак тичні обставини, на яких ґрун тується позов, об' єктивно о цінивши докази, які мають юри дичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, судом встановлено насту пне.
Відповідач 29 вересня 2010 року звернувся до позивача з пові домленням №91 про проведення з 10 жовтня 2010 року по 17 жовтня 2010 ро ку включно з 08.00 годин до 20.00 годи н Євпаторійською міською орг анізацією партії “Союз” буду ть розташовуватись агітацій ні палатки за адресами: площа Театральна - біля трамвайно ї зупинки та на перехрестя ву л. Дуванівської та пр. Леніна в м. Євпаторії. Також 29.09.2010 року ві дповідач звернувся до позива ча з повідомленням №90 про пров едення з 10 жовтня 2010 року по 17 жо втня 2010 року включно з 08.00 годин до 20.00 годин Євпаторійською мі ською організацією партії “С оюз” пікетів з використанням каркасних палаток та символ іки партії “Союз” за адресою : пр. Леніна - площа Театральна . У наведеному повідомленні т акож зазначається, що акція б уде проходити згідно Закону України “Про вибори депутаті в Верховної Ради АР Крим, місц евих рад та сільських, селищн их, міських голів”.
Позивач не погодив проведе ння пікету з використанням к аркасних палаток та символік и партії “Союз”з 08.00 годин до 20.00 годин в період з 10.10.2010 року по 17.10. 2010 року за адресами: пр. Леніна - Театральна площа, площа Те атральна біля трамвайної зуп инки, перехрестя вул. Дуванов ської - пр. Леніна, та звернув ся з позовною заявою до Окруж ного адміністративного суду АР Крим про заборону проведе ння пікету. Судом встановлен о, що листом від 06.10.2010 року №7391/02-27 п озивач повідомив відповідач а про те, що в зазначених місця х розташовані трамвайна ліні я та автомобільна дорога; раз ом з відповідачем до Виконав чого комітету звернулись з п овідомленнями про проведенн я масових заходів зі встанов ленням палаток також і грома дські організації Народної п артії, Партії зелених Україн и, Партії регіонів, партії “Си льна Україна”, у зв' язку з чи м проведення заявленої акції може привести к протистоянн ю різних політичних сил з про тилежними поглядами і утворе нню реальної загрози безпеки життєдіяльності громадян, а також, враховуючі масовість заходів, буде блокувати віль ний прохід людей та рух транс портних засобів по центру мі ста, порушувати санітарний п орядок.
Судом з' ясовано, що як на п ідставу для задоволення позо вних вимог позивач посилаєть ся на вимоги ст.39, 140 Конституці ї України, ст.11 Конвенції про з ахист прав людини і основопо ложних свобод, ст.1 Закону Укра їни “Про основи національної безпеки України”та зазначає , що відповідач просив узгоди ти проведенні пікетів зі вст ановленням палаток на тривал ий термін в місцях розташува ння ліній міського трамвая т а автомобільної дороги. Крім того, разом з відповідачем до позивача звернулось з анало гічними повідомленнями про у згодження проведення пікеті в в той же час та в тих же місця х голови міських організацій Народної партії, партії Силь них України, партії Зелених У країни, партії Регіонів, що, на думку позивача, може призвес ти до протистоянню різних по літичних сил с протилежними поглядами і утворенні реальн ої загрози завдання шкоди зд оров' ю та життю мешканців м іста, блокуванню вільного до ступу людей та руху автотран спорту по центру міста, досту пу до органу місцевого самоу правління, розташованого за адресою - пр. Леніна, 2, навпро ти Театральної площі, поруши ти санітарно-епідеміологічн е благополуччя як учасників пікету і осіб, що не приймають у ньому участь.
На підтвердження зазначен их обставин позивачем надано листи Комунального підприєм ства “Трамвайне управління і м. І.А. Пятецького”від 06.10.2010 року №569 та Відділу ДАІ по обслугов уванню адміністративної тер иторії м. Євпаторія і автотех нічної інспекції при управлі нні ДАІ ГУ МВС України в АР Кри м від 06.10.2010 року №11/22-7641, а також зая вки Євпаторійських міських о рганізацій партії Регіонів, Народної партії, Партії зеле них України, Партії Сильних У країни.
Судом досліджені зазначен і заявки Євпаторійських місь ких партійних організацій вк азаних політичних партій та встановлено, що у заявках заз начено про проведення агітац ійних пікетів на площі Театр альній по пр. Леніна, перехрес ті вул. Дуванської та пр. Ленін а, на трамвайній зупинці “кін отеатр “Ракета”. При цьому в п овідомленні Євпаторійської міської організації Партії Регіонів також зазначено про встановлення палатки.
Статтею 140 Конституції Укра їни визначено, що місцеве сам оврядування є правом територ іальної громади - мешканців села, селища, міста - самостій но вирішувати питання місцев ого значення в рамках Консти туції і законів України. Місц еве самоврядування здійснює ться територіальною громадо ю у порядку, встановленому за коном, як безпосередньо, так і через органи місцевого само врядування: сільські, селищн і, міські ради та їх органи.
Органи місцевого самовряд ування в межах повноважень, в изначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими д о виконання на відповідній т ериторії (ст. 144 Конституції Ук раїни).
Відповідно до Закону Украї ни "Про місцеве самоврядуван ня в Україні" сільські, селищн і, міські ради є органами місц евого самоврядування, які пр едставляють відповідні тери торіальні громади і здійснюю ть від їх імені та у їх інтерес ах функції і повноваження мі сцевого самоврядування, визн ачені Конституцією України, іншими законами (ст. 10).
Відповідно до ст. 38 Закону Ук раїни “Про місцеве самовряду вання в Україні” до відання в иконавчих органів сільських , селищних, міських рад належи ть вирішення відповідно до з акону питань про проведення зборів, мітингів, маніфестац ій і демонстрацій, спортивни х, видовищних та інших масови х заходів, здійснення контро лю за забезпеченням при їх пр оведенні громадського поряд ку. Разом з тим, Конституція Ук раїни та Кодекс адміністрати вного судочинства України на діляє орган виконавчої влади , орган місцевого самоврядув ання повноваженнями щодо зве рнення до суду з позовною зая вою про обмеження щодо реалі зації права на мирні зібранн я.
Статтею 73 Закону України "Пр о місцеве самоврядування в У країні" визначає, що акти місц евих рад, прийняті в межах над аних їм повноважень, обов'язк ові для виконання всіма розт ашованими на відповідній тер иторії органами виконавчої в лади, об'єднаннями громадян, п ідприємствами, установами, о рганізаціями і громадянами.
Рішенням Євпаторійської м іської ради від 21 квітня 2009 рок у №5-43/3 "Про порядок організації і проведення масових заході в в м. Євпаторії" затверджені П оложення про порядок організ ації і проведення масових за ходів в місті Євпаторії (Дода ток №1) та Перелік місць, які пр опонуються для проведення ма сових заходів в місті Євпато рії (Додаток №2). Вищезазначені Положення і Перелік встанов люють порядок організації і проведення недержавних масо вих заходів в місті Євпаторі ї шляхом визначення порядку, форми і строку звернення орг анізаторів таких заходів, по рядку повернення заяв (повід омлень) без розгляду, підстав для відмови у погоджені та ін ше, а також рекомендовані міс ця проведення заходів.
Аналізуючи рішення Євпато рійської міської ради від 21 кв ітня 2009 року №5-43/3 "Про порядок ор ганізації і проведення масов их заходів в м. Євпаторії", суд вважає необхідним вказати, щ о положення цього рішення св ідчать про звуження останнім конституційних прав громадя н на мирні збори шляхом встан овлення штучних умов необхід них для реалізації громадяна м такого права в м. Євпаторії т а заборони проведення таких зборів у центральній частині міста, у зв' язку з чим при ви рішені справи керуючись прин ципом законності (ч.4 ст.9 КАС Ук раїни) суд не застосовує зазн ачений нормативно-правовий а кт Євпаторійської міської ра ди, а застосовує правові акти , які мають вищу юридичну силу (КАС України, Конституцію Укр аїни та Конвенцію про захист прав людини та основоположн их свобод).
Крім того, стаття 11 Конвенці ї про захист прав людини та ос новоположних свобод містить два пов'язаних між собою прав а: право на свободу зібрань та право на свободу об'єднань, та к, зокрема передбачено, що:
- кожен має право на с вободу мирних зібрань та на с вободу об'єднання з іншими, вк лючаючи право створювати про фспілки і вступати до них для захисту своїх інтересів;
- здійснення цих пра в не підлягає жодним обмежен ням, за винятком тих, які встан овлені законом в інтересах н аціональної або громадської безпеки, для охорони порядку або запобігання злочинам, дл я охорони здоров'я або моралі чи з метою захисту прав і своб од інших осіб і є необхідними в демократичному суспільств і. Ця стаття не перешкоджає за провадженню законних обмеже нь на здійснення цих прав осо бам, що входять до складу збро йних сил, поліції або органів державного управління.
На думку суду, таке поєднанн я двох свобод в одному положе нні не є випадковим, адже своб ода об'єднання фактично міст ить як компонент свободу зіб рань.
Відповідно до сталої практ ики Європейського суду з пра в людини свобода мирних зібр ань, як і свобода вираження, "є фундаментальним правом у де мократичному суспільстві та … є однією з підвалин такого с успільства" (Rassemblement jurassien et Unite jurassienne v. Switzerla nd, 1980).
Згідно статті 39 Конституції України громадяни мають пра во збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, по ходи і демонстрації, про пров едення яких завчасно сповіща ються органи виконавчої влад и чи органи місцевого самовр ядування. Обмеження щодо реа лізації цього права може вст ановлюватися судом відповід но до закону і лише в інтереса х національної безпеки та гр омадського порядку - з метою з апобігання заворушенням чи з лочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Особливості провадження у справах за адміністративним и позовами суб'єктів владних повноважень про обмеження щ одо реалізації права на мирн і зібрання передбачені статт ею 182 КАС України.
За вимогами частині 5 статті 182 КАС України суд задовольня є позов про обмеження щодо ре алізації права на мирні зібр ання лише у разі створення ре альної небезпеки заворушень чи злочинів, загрози здоров'ю населення або правам і свобо дам інших людей через провед ення зборів, мітингів, поході в, демонстрацій чи інших зібр ань. Крім того суд задовольня є вимоги позивача в інтереса х національної безпеки та гр омадського порядку (при цьом у законодавець вживає сполуч ник "та", а не "чи" і "або"), що означ ає необхідність встановленн я наявності одразу двох чинн иків - порушення національно ї безпеки та громадського по рядку.
Відповідно до статті 1 Закон у України "Про основи націона льної безпеки України" націо нальна безпека це захищеніст ь життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспіл ьства і держави, за якої забез печуються сталий розвиток су спільства, своєчасне виявлен ня, запобігання і нейтраліза ція реальних та потенційних загроз національним інтерес ам; національні інтереси - жит тєво важливі матеріальні, ін телектуальні і духовні цінно сті Українського народу як н осія суверенітету і єдиного джерела влади в Україні, визн ачальні потреби суспільства і держави, реалізація яких га рантує державний сувереніте т України та її прогресивний розвиток.
Статтею 3 вищезгаданого Зак ону передбачено, що об'єктом н аціональної безпеки є людина і громадянин - їхні конституц ійні права і свободи. Згідно і з статтями 27, 34, 49 та 50 Конституці ї України кожен має право зах ищати своє життя і здоров'я, жи ття і здоров'я інших людей від протиправних посягань; держ ава забезпечує санітарно-епі демічне благополуччя; кожен має право на безпечне для жит тя і здоров'я довкілля.
Законодавчого визначення громадського правопорядку н е має. Водночас, суд доходить д о висновку, що під "громадськи м правопорядком" слід розумі ти зумовлену закономірностя ми соціального розвитку сист ем правил та інститутів, що за безпечують упорядкованість суспільних відносин і надаю ть їм певну організаційну фо рму. Отже громадський порядо к у вузькому розумінні означ ає відсутність правопорушен ь.
Тобто умовою можливого обм еження щодо реалізації права на мирні зібрання є створенн я реальної небезпеки заворуш ень чи злочинів, загрози здор ов'ю населення або правам і св ободам інших людей через про ведення зборів, мітингів, пох одів, демонстрацій чи інших з ібрань та лише в інтересах на ціональної безпеки та громад ського порядку.
Як вбачається із матеріалі в справи проведення масових заходів відповідачем буде зд ійснюватися з мирною метою, і ними не планується сприяння чи створювання загрози заво рушень, злочинів, загрози здо ров'ю населення або правам і с вободам інших людей. Допусти мих доказів, яки б спростовув али ці матеріали справи з бок у представника позивача під час судового розгляду суду н е надано.
Приймаючі до уваги, що Євпат орійська міська організація партії “Союз” виконала необ хідні та істотні, передбачен і частиною 2 статті 39 Конститу ції України та статті 11 Конвен ції про захист прав і основни х свобод людини умови для про ведення пікету на: пр. Леніна - площа Театральна, перетин ву л. Дувановської - пр. Леніна у м. Євпаторії АР Крим 10 жовтня 2010 року з 08 години до 20 годин нем ає.
Відповідно до ст.ст. 22, 23 Конст итуції України, кожна особа м ає право на вільний розвиток своєї особистості, отже, як вв ажає суд, свідоме рішення осо би брати участь в пікеті саме на пр. Леніна - площа Театрал ьна у м. Євпаторії є її правом, якщо воно не порушує права ін ших осіб, та залишається її св ідомим вибором.
Однак, суд зазначає, що відп овідно до ч.5 ст.182 КАС України с уд задовольняє вимоги позива ча в інтересах національної безпеки та громадського поря дку в разі, якщо визнає, що про ведення зборів, мітингів, пох одів, демонстрацій чи інших з ібрань може створити реальну небезпеку заворушень чи зло чинів, загрозу здоров'ю насел ення або правам і свободам ін ших людей. У постанові суду за значається спосіб обмеження щодо реалізації права на мир ні зібрання.
Приймаючі до уваги, що поста новою Окружного адміністрат ивного суду АР Крим від 08.10.2010 ро ку по справі № 2-12945/10/18/0170 за адміні стративним позовом Виконавч ого комітету Євпаторійської міської ради до Євпаторійсь кої міської організації Наро дна Партія про обмеження пра в на проведення пікету, обмеж ено реалізацію права на мирн і зібрання шляхом встановлен ня дати мирного зібрання Євп аторійській міській організ ації Народної Партії 10 жовтня 2010 року та визначення строку п роведення мирного зібрання з а адресою: м. Євпаторії на про спекті Леніна, трамвайна зуп инка - площа Театральна, перех рестя вул. Дуванівській і пр. Леніна, 1, з 08-00 до 18-00 годин, тобто ф актично дозволено проведенн я мирного зібрання іншої пол ітичної партії за той самою а дресою у той самий час.
Крім того, матеріали справи свідчать про те, що разом з ві дповідачем до позивача зверн улись з повідомленнями Євпат орійські міські організації Народної партії, Партії регі онів, Партії зелених України Партії Сильних України які м ають різні політичні погляди і різну політичну направлен ість про проведення за тими с амими адресами: пр. Леніна - пл оща Тетральна, перетин вул. Ду ванської та пр. Леніна, площа Т еатральна, трамвайна зупинка - про проведення пікетів.
На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що за плановані відповідачем захо ди відвернуть значні сили і з асоби правоохоронних органі в для підтримання громадсько го порядку та забезпечення н ебезпеки, що може сприяти зро станню правопорушень і злочи нів в інших районах міста.
Вивчивши документи справи , суд прийшов до висновку, що м ожливо існування реальної не безпеки порушення громадськ ого порядку, виникнення прот истояння різних політичних с ил та завдання шкоди здоров'ю громадян, у разі проведення в ідповідачем 10 жовтня 2010 року у період з 08 години до 20 годин пік ету за адресою - пр. Леніна - п лоща Театральна в м. Євпаторі ї АР Крим, але у той же час, суд з вертає увагу, що відповідач м ає право проведення у встано вленому законом порядку піке ту Євпаторійською міською ор ганізацією партії “Союз” у і ншому місті без зіткнень з ін шими політичними направленн ями. При цьому для виразу мети проведення пікету є достотн им протягом одного дня. Таким чином, вимоги позивача щодо з аборони Євпаторійській місь кій організації партії "Союз " реалізації права на мірні зі брання шляхом проведення пік етів зі встановленням палато к з 10 жовтня 2010 року по 29 жовтня 201 0 року з 08.00 до 20.00 в м. Євпаторії по проспекту Леніна, трамвайна зупинка - площа Театральна, пе рехрестя вул. Дуванівська і п р. Леніна є такими, що підлягаю ть задоволенню.
Однак, як свідчать матеріал и справи, Євпаторійська місь ка організація партії "Союз" з аявила про проведення з 10 жов тня 2010 року по 17 жовтня 2010 року ( включно) агітаційних пікетів , робота яких буде здійснюват ися з 08-00 до 20-00 годин за адресою: м. Євпаторія, пр. Леніна, Театр альна площа - біля трамвайної зупинки та перетин вулиць Ду ванівська та пр. Леніна. Агіта ційні пікети виставляються н а період проведення передвиб орної агітації з метою розпо всюдження агітаційних матер іалів, які висвітлюють прогр амні положення кандидатів по виборам 31 жовтня 2010 року від Є впаторійської міської орган ізації Народної партії.
Відповідно до ст. 47 Закону Ук раїни “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Ре спубліки Крим, місцевих рад т а сільських, селищних, міськи х голів”№ 2487-VI від 10.07.2010р. зі зміна ми та доповненнями (далі - За кон № 2487-VI) передвиборна агітац ія - це здійснення будь-якої ді яльності з метою спонукання виборців голосувати за або н е голосувати за кандидатів у депутати, кандидатів на поса ду сільського, селищного, міс ького голови. Право вести пер едвиборну агітацію мають міс цеві організації партій, кан дидати у депутати від яких за реєстровані в багатомандатн ому виборчому окрузі, а також кандидати у депутати в одном андатному, одномандатному ма жоритарному виборчому окруз і, кандидати на посаду сільсь кого, селищного, міського гол ови, зареєстровані відповідн ою територіальною виборчою к омісією для участі у місцеви х виборах. Громадяни України мають право вільно і всебічн о обговорювати політичні, ді лові та особисті якості канд идатів на посаду сільського, селищного, міського голови, к андидатів у депутати.
Передвиборна агітація зді йснюється в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не с уперечать Конституції та зак онам України.
Передвиборна агітація мож е здійснюватися:
1) шляхом проведення зборів, зустрічей з виборцями, мітин гів, демонстрацій, процесій, п ублічних дебатів, дискусій т а інших масових заходів;
2) шляхом розповсюдження дру кованих агітаційних матеріа лів;
3) через засоби масової інфо рмації;
4) в інших формах, що не супере чать Конституції та законам України.
З урахуванням вищевикладе ного, суд дійшов висновку про відсутність доказів дотрима ння відповідачем встановлен ого діючим законодавством по рядку підготовки, формування та проведення передвиборної агітації.
На підставі викладеного, су д не вбачає законних підстав для проведення Євпаторійськ ою міською організацією парт ії “Союз” масових заходів з 10 жовтня 2010 року по 17 жовтня 2010 ро ку, робота яких буде здійснюв атися з 08-00 до 20-00 годин за адресо ю: м. Євпаторія, пр-т Леніна, Те атральна площа, перехрестя в ул. Дувановської і пр.. Леніна у вигляді агітаційних пікеті в, оскільки, як зазначив відпо відач у повідомленні від 29.09.2010р . вказані агітаційні пікети в иставляються на період прове дення передвиборної агітаці ї, однак, при цьому судом встан овлено недотримання відпові дачем встановленого Законом України Про вибори депутаті в Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих ра д та сільських, селищних, місь ких голів ” № 2487-VI від 10.07.2010 року по рядку підготовки, формування та проведення передвиборної агітації.
Крім того, суд вважає необхі дним зазначити, що згідно з ча стиною 1 статті 48 Закону Украї ни “Про вибори депутатів Вер ховної Ради Автономної Респу бліки Крим, місцевих рад та сі льських, селищних, міських го лів” від 10.07.2010 року №2487-VI проведен ня публічних заходів для вед ення передвиборної агітації здійснюється відповідно до закону агітаційні заходи про водяться відповідно до закон одавства. Частиною 2 зазначен ої статті передбачено, що міс цева організація партії, кан дидати в депутати в одноманд атному, одномандатному мажор итарному виборчому окрузі, к андидат на посаду сільського , селищного, міського голови п опередньо повідомляє відпов ідну територіальну виборчу к омісію про час і місце провед ення запланованих публічних заходів передвиборної агіта ції.
На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що пр о проведення агітаційних зах одів відповідач повинен був повідомити відповідну терит оріальну виборчу комісію, то ді як позивач є органом місце вого самоврядування і не мож е узгоджувати проведення агі таційних заходів, тому агіта ційні заходи про які ставить питання позивач можуть бути проведені тільки після пові домлення у встановленому пор ядку територіальної виборчо ї комісії.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб'єкт владни х повноважень, а відповідаче м - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.
Керуючись ст.ст. 19, 39 Конститу ції України, ст. 160-163, 182 КАС Україн и, суд-
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задоволь нити.
2. Заборонити Євпаторійські й міській організації партії "Союз" (97400, АР Крим, м. Євпаторія, в ул. Демишева, 130, ЗКПО 34192761) реаліз ацію права на мірні зібрання шляхом проведення пікетів з і встановленням наметів з 10 жо втня 2010 року по 29 жовтня 2010 року з 08.00 до 20.00 в м. Євпаторії по проспе кту Леніна, трамвайна зупинк а - площа Театральна, перехрес тя вул. Дуванівська і пр. Ленін а.
Постанова підлягає викона нню негайно.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ку дряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2010 |
Оприлюднено | 12.10.2010 |
Номер документу | 11569966 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні