Ухвала
від 12.12.2023 по справі 304/2749/23
ПЕРЕЧИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 304/2749/23 Провадження № 1-кс/304/704/2023

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2023 рокум. Перечин

Слідчий суддя Перечинського районного суду Закарпатської області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , т.в.о. заступника керівника Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у Закарпатській області ОСОБА_3 , розглянувши його клопотання, погоджене прокурором відділу Закарпатської обласної прокуратури ОСОБА_4 , на підставі матеріалів досудового розслідування, внесених до ЄРДР за № 72023071250000037 від 01 грудня 2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України, про огляд,

У С Т А Н О В И В:

т.в.о. заступника керівника Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у Закарпатській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення огляду будівлі пансіонату по догляду за особами похилого віку «Наша родина», прилеглої до нього території, усіх будівель, споруд та майна, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення. Клопотання мотивує тим, що Територіальним управління БЕБ у Закарпатській області проводиться досудове розслідування даного кримінального провадження, в ході якого серед іншого встановлено, що службові особи ТОВ «РІК ТРЕЙТ» (код ЄДРПОУ 42986914) спільно з ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , ФОП ОСОБА_7 та іншими особами здійснюють господарську діяльність в приватних пансіонатах «Родинне Тепло», «Турбота та догляд» та «Наша родина» без відображення відомостей про прибутки в податковому обліку, чим ухиляються від сплати податків у зазначених розмірах. Відомості про кримінальне правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань на підставі листа Представника Уповноваженої Верховної Ради України у Закарпатській області від 29 листопада 2023 року, згідно якого на підставі ст. 13, 191 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» нею, співробітниками відділу сприяння роботі регіональних представництв Секретаріату Уповноваженого та представниками громадськості 22 листопада 2023 року здійснено моніторинговий візит до приватного пансіонату по догляду за людьми похилого віку «Родинне тепло» у АДРЕСА_2 . В ході перевірки виявлено, що послуги щодо догляду із забезпечення проживання для осіб похилого віку та осіб, потребуючих спеціального догляду (підопічних) надає ФОП ОСОБА_5 , який відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, проживає у АДРЕСА_3 та основними видами діяльності якого є стоматологічна практика, діяльність із догляду за хворими із забезпеченням проживання, надання інших послуг догляду із забезпеченням проживання та надання послуг догляду із забезпеченням проживання для осіб похилого віку та інвалідів. Вказує, що зазначений пансіонат здійснює свою діяльність поза правовим полем, оскільки у порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг» від 27 січня 2021 року № 99 та статті 15 Закону України «Про соціальні послуги» такий не внесено до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг. Договори про надання соціальної послуги пансіонатом укладаються не з підопічним, а з їх родичами, при цьому довіреності на вчинення таких дій від родичів чи рішення суду про призначення їх опікунами чи піклувальниками підопічних не вимагаються. Форма договору, який укладається в пансіонаті, не відповідає формі Типового договору про надання соціальних послуг, яка затверджена Наказом Міністерства соціальної політики України 23 грудня 2020 року № 847. До того ж, у своїй діяльності вищевказані суб`єкти господарювання грубо нехтують правами людей та не забезпечують належні умови проживання та догляду за особами похилого віку. Заклад не має ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики та укладеного договору із закладом охорони здоров`я, соціальні послуги надаються особами, з якими закладом не укладені трудові договори. Так, доглядальниці пансіонату «Родинне тепло» ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , у вказаному закладі офіційно не працевлаштовані, а заробітну плату отримують щотижнево у готівковій формі від адміністратора ОСОБА_10 ІНФОРМАЦІЯ_3 . Також детектив зазначає, що за результатами огляду податкової звітності ТОВ «РІК ТРЕЙТ» та ФОП ОСОБА_5 встановлено, що послуги з догляду за особами похилого віку надаються вказаними суб`єктами господарювання без належного їх відображення у податковій звітності. Оплата за договорами про надання соціальної послуги нерідко здійснюється замовниками послуги в готівковій формі та не оприбутковується, внаслідок чого службовими особами цих суб`єктів господарювання здійснюється умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку. Аналогічні порушення були виявлені і в діяльності пансіонатів по догляду за літніми людьми « ІНФОРМАЦІЯ_4 » у АДРЕСА_4 , де свою діяльність здійснює ФОП ОСОБА_6 , та пансіонату « ІНФОРМАЦІЯ_5 » у АДРЕСА_1 , де свою діяльність здійснює ФОП ОСОБА_7 . Таким чином, на думку детектива, є достатньо підстав вважати, що ТОВ «РІК ТРЕЙТ» (код ЄДРПОУ 42986914 спільно з ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , ФОП ОСОБА_7 надають послуги з догляду за особами похилого віку без відображення відомостей про отримані доходи у податковій звітності, в чому вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України. Оскільки з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, а саме підтвердження факту надання ФОП ОСОБА_7 послуг з догляду за особами похилого віку без відображення доходів від такої діяльності у податковій звітності, кількості отримувачів соціальних послуг та періоду надання таких послуг, виникла необхідність в отриманні дозволу на проведення огляду нерухомості пансіонату по догляду за літніми людьми «Наша родина» у АДРЕСА_1 , який згідно з довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право власності зареєстровано за громадянином Франції ОСОБА_11 , після чого планується призначення аналітичного дослідження та експертизи податкової звітності (судово-податкової експертизи) для встановлення точної суми несплачених до державного бюджету податків та обов`язкових зборів, тому просить клопотання задовольнити.

У судовому засіданні детектив ОСОБА_3 клопотання підтримав та просив таке задовольнити з наведених у ньому підстав.

Слідчий суддя, заслухавши пояснення детектива, вивчивши матеріали клопотання, прийшов до такого висновку.

Згідно з ч. 1 ст. 40 КПК України слідчий несе відповідальність за законність та своєчасність здійснення процесуальних дій.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 40 КПК України слідчий, серед іншого, уповноважений звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотаннями про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.

Пунктом 1 ч. 3 ст. 216 КПК України передбачено, що детективи органів Бюро економічної безпеки України здійснюють досудове розслідування кримінальних правопорушень, передбачених, зокрема статтею 212 КК України.

Статтею 30 Конституції України кожному гарантується недоторканність житла. Не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

З метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей, документів та комп`ютерних даних (ч. 1 ст. 237 КПК).

Частина 2 статті 237 КПК України передбачає, що огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Як видно з матеріалів клопотання, службові особи ТОВ «РІК ТРЕЙТ» (код ЄДРПОУ 42986914) спільно з ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , ФОП ОСОБА_7 та іншими особами здійснюють господарську діяльність в приватних пансіонатах «Родинне Тепло», «Турбота та догляд» та «Наша Родина» без відображення відомостей про прибутки в податковому обліку, чим ухиляються від сплати податків у значних розмірах.

Відомості про вказане кримінальне правопорушення 01 грудня 2023 року були внесені до ЄРДР за № 72023071250000037 з правовою кваліфікацією за ч. 1 ст. 212 КК України.

Як видно з Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №356801622 від 02 грудня 2023 року, будинок АДРЕСА_1 належить на праві приватної власності громадянину Франції ОСОБА_11 .

З повідомлення представника Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Закарпатській області ОСОБА_12 № 10887.2/23/53 від 29 листопада 2023 року вбачається, що на підставі статей 13, 19-1 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» ним, співробітниками відділу сприяння роботі регіональних представництв Секретаріату Уповноваженого та представниками громадськості 22 листопада 2023 року здійснено моніторинговий візит до приватного пансіонату по догляду за людьми похилого віку «Родинне тепло», що розташований за адресою: АДРЕСА_2 . Згідно з даними, які містяться у Договорах про надання соціальних послуг, послуги щодо догляду із забезпеченням проживання для осіб похилого віку та осіб, потребуючих спеціального догляду (підопічних) надає ФОП ОСОБА_5 . В ході проведення моніторингового візиту було виявлено суттєві порушення в діяльності вказаного приватного пансіонату, зокрема такий у порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг» від 27 січня 2021 року № 99 та статті 15 Закону України «Про соціальні послуги» не внесено до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, а отже заклад здійснює свою діяльність поза правовим полем. Договори про надання соціальної послуги укладаються не з підопічними, а з їх родичами. Водночас ФОП не вимагає довіреності на вчинення такий дій від родичів або рішення суду про призначення їх опікунами/піклувальниками підопічних. До того ж форма договору, який укладається в пансіонаті, не відповідає формі Типового договору про надання соціальних послуг, затвердженій наказом Міністерства соціальної політики України від 23 грудня 2020 року № 847. Крім того, заклад не має ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики та укладеного договору із закладом охорони здоров`я; соціальні послуги надаються особами, з якими закладом не укладені трудові договори, тобто без працевлаштування працівників. Харчування у пансіонаті забезпечується із порушенням санітарно гігієнічних вимог. Також додатково повідомляється про можливу діяльність з порушенням чинного законодавства приватних пансіонатів: « ІНФОРМАЦІЯ_4 », який розташований за адресою: АДРЕСА_4 . Згідно з даними, які містяться у Договорах про надання соціальних послуг, послуги щодо догляду із забезпеченням проживання осіб похилого віку та осіб, потребуючих спеціального догляду (підопічних) надає фізична особа підприємець ОСОБА_6 ; « ІНФОРМАЦІЯ_5 », який розташований за адресою: АДРЕСА_1 . Згідно з даними, які містяться у Договорах про надання соціальних послуг, послуги щодо догляду із забезпеченням проживання осіб похилого віку та осіб, потребуючих спеціального догляду (підопічних) надає фізична особа підприємець ОСОБА_7 , основним видом діяльності згідно КВЕД 87.30 надання послуг догляду із забезпеченням проживання для осіб похилого віку.

Відповідно до ч. 1 ст. 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі Конвенція) кожен має право на повагу до свого житла.

Разом з цим, слідчий суддя вважає проведення огляду зазначеної у клопотанні території законною метою розслідування кримінального правопорушення, оскільки у інший спосіб здобути докази неможливо, тобто втручання у здійснення права власника на недоторканість майна здійснюється «згідно із законом».

Вказане узгоджується з позицією Європейського суду з прав людини, викладеною у п. 104 Рішення від 07 листопада 2013 року у справі «Бєлоусов проти України», зокрема Суд нагадує, що будь-яке втручання згідно з п. 1 ст. 8 Конвенції повинно бути виправданим у розумінні п. 2 вказаної статті як таке, що здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві задля досягнення однієї або більше законних цілей, що в ньому наводяться. Головною метою статті 8 Конвенції є захист особи від свавільного втручання державних органів.

Також у п. 45 Рішення Європейського суду з прав людини від 28 квітня 2005 року у справі «Бук проти Німеччини», де Суд висловив свою думку щодо проведення обшуків та неодноразово постановляв, що договірні держави можуть за необхідності вдаватися до таких дій з метою отримати докази на підтвердження факту вчинення певних правопорушень … Критерії, які Суд враховує при з`ясуванні такого питання це тяжкість правопорушення, у зв`язку з яким проводиться обшук та виїмка, обставини, за яких ухвалено відповідну постанову, зокрема наявність інших доказів на той момент, статус приміщення, яке підлягає обшуку.

Аналогічні твердження також викладені й у Рішенні від 07 листопада 2013 року у справі «Геращенко проти України», у п. 131 якого Суд погоджується з тим, що необхідність виявлення доказів злочину може обумовити обшук приміщення третьої особи.

Отже, з урахуванням вищевикладеного та приймаючи до уваги відомості, отримані в ході проведення досудового розслідування, слідчий суддя прийшов до висновку, що є всі підстави надати дозвіл на проведення огляду будівлі пансіонату по догляду за особами похилого віку «Наша родина», прилеглої до нього території, усіх будівель, споруд та майна, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , задля встановлення зазначених у клопотанні обставин.

Керуючись ст. 30 Конституції України, ст. 40, 233, 234, 235 КПК України, слідчий суддя

П О С Т А Н О В И В :

клопотання т.в.о. заступника керівника Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у Закарпатській області ОСОБА_3 про огляд задовольнити.

Надати дозвіл на проведення огляду будівлі пансіонату по догляду за особами похилого віку «Наша родина», прилеглої до нього території, усіх будівель, споруд та майна, що розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України.

Строк дії даної ухвали до 30 грудня 2023 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПеречинський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення12.12.2023
Оприлюднено19.12.2023
Номер документу115702686
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —304/2749/23

Ухвала від 12.12.2023

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І. І.

Ухвала від 12.12.2023

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І. І.

Ухвала від 12.12.2023

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І. І.

Ухвала від 12.12.2023

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І. І.

Ухвала від 12.12.2023

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І. І.

Ухвала від 12.12.2023

Кримінальне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Ганько І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні