Ухвала
від 28.09.2010 по справі 2-а-10330/09/2570
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-10330/09/2570 Головуючий у 1-й інстанції: Житняк Л.О.

Суддя-доповідач: Василе нко Я.М

У Х В А Л А

Іменем України

"28" вересня 2010 р. м. Київ

Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенка Я.М.,

суддів Умнової О.В., Кузьмен ка В.В.,

при секретарі Киричуку Р.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, без фікс ування його за допомогою зву козаписувального технічног о засобу згідно до ч. 1 ст. 41 КАС У країни, апеляційну скаргу то вариства з обмеженою відпові дальністю «Чернігівська м' ясна компанія»на постанову Ч ернігівського окружного адм іністративного суду від 25.08.2009 у справі за його позовом до Дер жавної податкової інспекції у Бахмацькому районі Черніг івської області, за участі Пр окуратури Чернігівської обл асті про визнання нечинним п одаткових повідомлень-рішен ь, -

В С Т А Н О В И В:

21.07.2009 позивач звернувся до Чернігівського окружного ад міністративного суду із позо вом про визнання нечинними п одаткові повідомлення-рішен ня № 0000282310/0 та № 0000292310/0 від 19.05.2009.

Постановою Чернігівського окружного адміністративног о суду від 25.08.2009 у позові відмов лено.

Не погоджуючись із зазначе ною постановою позивачем под ана апеляційна скарга, в якій він просить скасувати оскар жувану постанову, як таку, що п остановлена із порушенням но рм матеріального та процесуа льного права.

Заслухавши у засіданні апе ляційного суду доповідача, п еревіривши матеріали справи , колегія суддів вважає, що апе ляційна скарга не підлягає з адоволенню, виходячи з насту пних підстав.

Як встановлено судом першо ї інстанції та вбачається з м атеріалів справи, ТОВ «Черні гівська м'ясна компанія»до 01.0 1.2009 використовувала спеціаль ний режим оподаткування пода тком на додану вартість вста новленими п. 11.21 та п. 11.29 ст. 11 Закон у № 168/97-ВР (скорочена) та загальн ий режим оподаткування, тобт о здійснювала розрахунки з б юджетом з податку на додану в артість.

З 01.01.2009 ТОВ «Чернігівська м'яс на компанія»зареєстровано с уб'єктом спеціального режиму оподаткування податком на д одану вартість, відповідно д о свідоцтва про реєстрацію.

На підставі направлень від 22.04.2009 № 16, від 07.05.2009 № 22 головними дер жавними податковими ревізор ами-інспекторами відділу кон тролю за відшкодуванням ПДВ управління податкового конт ролю юридичних осіб ДПА у Чер нігівській області радникам и податкової служби Романе нко Ю.І та Маковій І.М. у п еріод з 22.04.2009 по 15.05.2009 була проведе на позапланова виїзна переві рка ТОВ «Чернігівська м'ясна компанія»з питань достовірн ості нарахування сум бюджетн ого відшкодування податку на додану вартість у сумі 127638 грн . за грудень 2008 року, яка виникл а за рахунок від'ємного значе ння з ПДВ, що декларувалось в п еріод з червня 2008 року по листо пад 2008 року та достовірності н арахування бюджетного відшк одування податку на додану в артість у розмірі 603929 грн. за сі чень 2009 року, яка виникла за рах унок від'ємного значення з ПД В, що декларувалась за період з листопада 2007 року по січень 2 009 року.

За результатами перевірки складено акт перевірки Держ авної податкової адміністра ції в Чернігівській області від 15.05.2009 № 16/23/32785947, де зазначено, що перевіркою встановлено пору шення позивачем порядку веде ння податкового обліку.

На підставі вищезазначено го висновку прийняті податко ві повідомлення-рішення № 00002823 10/0 та № 0000292310/0 від 19.05.2009, якими зменше но суму бюджетного відшкодув ання податку на додану варті сть за січень 2009 року в розмірі 603929 грн. та визначено суму пода ткового зобов'язання з подат ку на додану вартість в розмі рі 54931,80 грн. (в. т. ч. 39237,00 грн. основно го платежу та 15694,80 грн. штрафних (фінансових) санкцій).

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої ін станції мотивував своє рішен ня тим, висновки акту перевір ки та спірні рішення відпові дача є правомірними.

Доводи апелянта полягають у тому, що ним не було допущен о порушень в застосуванні но рм податкового законодавств а, в тому числі порядку нараху вання, виплат і використання коштів, спрямованих для випл ат дотацій с/г товаровиробни ком, за продані ними переробн им підприємствам молоко та м 'ясо в живій вазі, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 12.05.1999 № 805, вимог пп. 11.21 ст. 11 Закону України від 03. 04.1997 № 168/97-ВР «Про податок на дода ну вартість»та абз. 4 «Порядку заповнення. та подання подат кової декларації з податку н а додану вартість», затвердж ену Наказом Державної податк ової адміністрації України в ід 30.05.1997 № 166.

Крім того, апелянт посилаєт ься на те, що постановою КМ Укр аїни від 28.03.2007 № 596 внесено зміни до «Порядку нарахування, вип лат і використання коштів, сп рямованих для виплати дотаці й сільськогосподарськими то варовиробниками за поставле ні ними переробним підприємс твам м'ясо в живій вазі», затве рдженого постановою КМ Украї ни від 12.05.1999 № 805, якими виключена норма, яка дозволяє відносит и суми ПДВ з придбаних товарі в, пов'язаних з виробництвом м олока та м'яса в живій вазі, що поставляються с/г підприємс твами переробним підприємст вам, до складу податкового кр едиту, який відображався в де кларації з розрахунків з бюд жетом.

Крім того, посилаючись на на каз ДПА України від 15.06.2005 № 213, яки м затверджений «Порядок запо внення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість», апелянт вважає , що вказаним порядком не пере дбачено складання скорочено ї декларації по операціях з п оставки м'яса живою вагою пер еробним підприємствам, тому що такі операції не підпадаю ть під спеціальні режими опо даткування в редакції рядків 0131, 0132, 0133 скороченої декларації.

Враховуючи, що ТОВ «Чернігі вська м'ясна компанія»до 01.01.2009 в икористовувала спеціальний режим оподаткування ПДВ вст ановленими пунктами 11.21 та 11.29 ст . 11 Закону (скорочена) та загаль ний режим оподаткування, тоб то здійснювала розрахунки з бюджетом з ПДВ, а із 01.01.2009 - зареєс тровано суб'єктом спеціально го режиму оподаткування ПДВ, відповідно до свідоцтва про реєстрацію, апелянт вважає, щ о ним не порушено вимоги пп.7.4.3 п.7.4 ст. 7 абз. 2 п. «а»пп. 8-1.15.1 п 8-1.15 ст. 8-1 Закону № 168/97, п. 5.8 «Порядку запов нення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість, затвердженого Н аказом ДПА України від 30.05.1997 № 166.

Колегія суддів вважає дово ди апелянта безпідставними т а погоджується з рішенням су ду першої інстанції, виходяч и з наступного.

Визначаючи особливості оп одаткування господарюючих с уб'єктів у сфері сільського г осподарства, законодавцем вн есено зміни до ст. 8 Закону № 168/97, яка встановлює спеціальний режим оподаткування діяльно сті у сфері сільського і лісо вого господарства та рибальс тва.

Отже, позивач, як сільського сподарське підприємство під падало до 01.01.2009 під дію п. 11.21 ст. 11 З акону України від 03.04.1997 № 168/97-ВР «П ро податок на додану вартіст ь»зі змінами та доповненнями і подавало до податкового ор гану дві податкові деклараці ї з ПДВ: податкову декларацію з ПДВ (скорочену) сільськогос подарського підприємства ві дповідно до п.11.21 Закону № 168/97 та п одаткову декларацію з ПДВ, за якою здійснюються розрахунк и з бюджетом.

В скорочених податкових де клараціях за листопад - груде нь 2007 року, січень - березень 2008 р оку, поданих до Бахмацької МД ПІ, ТОВ «Чернігівська м'ясна к омпанія»відобразило в загал ьному обсязі поставок операц ії з поставок м'яса свиней в жи вій вазі переробним підприєм ствам за нульовою ставкою ПД В, а в складі податкового кред иту зазначених декларацій - с уми ПДВ від отриманих в зазна чених періодах товарно-матер іальних цінностей для забезп ечення виробництва та реаліз ації м'яса свиней в живій вазі .

08.12.2008 до податкового органу Т ОВ «Чернігівська м'ясна комп анія»подані уточнюючі розра хунки податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помило к за звітні (податкові) період и до податкових декларацій з ПДВ за листопад - грудень 2007 ро ку, січень - березень 2008 року, за якими здійснюються розрахун ки з бюджетом (загальні).

Зазначеними уточнюючими р озрахунками позивач збільши в обсяги поставок за рахунок віднесення до них операцій з поставки переробним підприє мствам м'яса свиней в живій ва зі (рядок 2.2 колонки А уточнююч их розрахунків), а також розмі р податкового кредиту від от риманих на дату дії постанов и КМ України від 12.05.1999 № 805 (у редак ції постанови Кабінету Мініс трів України від 28.03.2007 № 596) товар но-матеріальних цінностей дл я забезпечення виробництва т а реалізації м'яса свиней в жи вій вазі відповідно до подат кових накладних, які виписан і постачальниками підприємс тва та які були включені ТОВ « Чернігівська м'ясна компанія »до податкових декларацій ск орочених з ПДВ відповідно до п. 11.21 ст. 11 Закону № 168/97-ВР за листо пад - грудень 2007 року, січень - бе резень 2008 року (рядок 10.1 колонок А та Б уточнюючих розрахункі в).

Здійснюючи такі збільшенн я позивач заповнив рядок 8.5 ут очнюючих розрахунків в розмі рі 516879 грн., які зараховуються п ідприємством до складу подат кового кредиту наступного по даткового періоду - до рядка 23 .3 декларації з ПДВ за січень 2009 року, за якою здійснюються ро зрахунки з бюджетом. Також, по зивач переніс суму ПДВ до ряд ків 25 та 25.1 податкової декларац ії за січень 2009 року, за якою зд ійснюються розрахунки з бюдж етом, заявивши тим самим бюдж етне відшкодування ПДВ на ба нківський рахунок.

Проте, відповідно до пп. 6.2.6 п. 6.2 ст. 6 Закону № 168/97, який був чинн ий до 01.01.2009, встановлено, що опер ації з поставки переробним п ідприємствам молока та м'яса живою вагою сільгоспвиробни ками всіх форм власності і го сподарювання оподатковують ся за нульовою ставкою.

В свою чергу, колегія суддів звертає увагу на, що ця норма встановлює лише розмір ставк и податку, а право акумуляції сільгосппідприємствами усі х форм власності сум ПДВ за ре алізовані ними молоко, худоб у, птицю, вовну, а також за моло чну продукцію та м'ясопродук ти, вироблені у власних перер обних цехах, та порядок випла ти їм дотації переробними пі дприємствами визначено п. 11.21 с т. 11 Закону № 168/97, яким уповноваж ено КМ України визначити пор ядок нарахування і використа ння зазначених коштів.

Такий механізм затверджен о постановою КМ України від 28. 03.2007 № 596 «Про внесення змін до по станови Кабінету Міністрів У країни від 26.02.1999 № 271 і від 12.05.1999 № 805», яка діяла в періоді з 21.04.2007 по 11.04. 2008 у періоді, в якому ТОВ «Черні гівська м'ясна компанія»пост авки переробним підприємств ам м'яса свиней в живій вазі та суми ПДВ від придбаних товар но-матеріальних цінностей дл я забезпечення виробництва т а реалізації м'яса свиней в жи вій вазі відносило до спеціа льних декларацій з ПДВ відпо відно до п. 11.21 ст. 11 Закону № 168/97, а п отім шляхом подання уточнююч их розрахунків перенесла до бюджетної декларації з ПДВ з а січень 2009 року та заявила бюд жетне відшкодування.

Пунктом 12 Порядку нарахуван ня, виплат і використання кош тів, спрямованих для виплат д отацій сільськогосподарськ им товаровиробникам за поста влені ними переробним підпри ємствам молоко та м'ясо в живі й вазі, затвердженого постан овою КМ України від 12.05.1999 № 805 в ре дакції постанови КМ України від 28.03.2007 № 596, передбачено, що на п ідставі даних бухгалтерсько го обліку сільськогосподарс ькі товаровиробники щомісяц я складають окрему податкову декларацію з податку на дода ну вартість поставлених ними молока, худоби, птиці, вовни, а також молочної продукції та м'ясопродуктів, вироблених у власних переробних цехах.

Крім того, різниця між ПДВ, щ о надходить від покупців, та п одатком на додану вартість, с плаченим постачальникам, пер ераховується підприємством з поточного на окремий рахун ок, а залишок податкового кре диту покривається податкови ми зобов'язаннями наступних податкових періодів.

Зазначеним Порядком не пер едбачено норми, згідно з якою б суми ПДВ, сплачені (нарахова ні) сільгоспвиробниками по о пераціях з придбання товарів (послуг) та використаних в меж ах господарської діяльності , пов'язаної з операціями з пос тавки переробним підприємст вам молока і м'яса живою вагою , включаються до податкової д екларації, за якою здійснюют ься розрахунки з бюджетом (за гальною).

Отже, всі операції з поставк и переробним підприємствам м олока та м'яса в живій вазі та реалізації м'яса та м'ясної пр одукції власного виробництв а в періоді з 21.04.2007 по 11.04.2008 і відпо відно податковий кредит, сфо рмований для забезпечення ви робництва та реалізації м'яс а та м'ясної продукції, в тому числі м'яса в живій вазі повин ні були позивачем відображат ись в спеціальній (скорочені й) декларації, як того вимагає п. 11.21 ст. 11 Закону № 168/97.

У виправлення виявленого п орушення, відповідачем право мірно було проведено зменшен ня від'ємного значення рядкі в 23.3, 23 декларації з ПДВ, за якою здійснюються розрахунки з бю джетом (загальної), на 516587 грн. (д ане порушення відображене на стор. 34-51 акту перевірки).

Безпідставним є посилання позивача на доручення КМ Укр аїни від 20.06.2008 № 32170/0/1-08 та лист ДПА У країни від 11.07.2008 № 13980/7/16-1117, оскільки названим дорученням КМ Укра їни не вносив жодних змін з за значених питань до своєї пос танови від 27.03.2007 № 596. Так, зокрема , п. 2.16 названого Доручення зобо в'язано: «Мінфіну, ДПА надати т ериторіальним органам держа вної податкової служби роз'я снення щодо включення сільго сптоваровиробниками податк ового кредиту за операціями з поставки молока та м'яса у жи вій масі переробним підприєм ствам за нульовою ставкою до податкової декларації платн ика податку, за якою здійснюю ться розрахунки з бюджетом і відшкодування з бюджету под аткового кредиту за цією дек ларацією за податкові період и 2007-2008 років, за які такий подат ковий кредит не був відшкодо ваний».

Таким чином, доручення Кабі нету Міністрів України та ли ст ДПА України не вносять змі н до чинного законодавства т а не дають безпосередніх вка зівок щодо відшкодування под аткового кредиту по операція х з продажу молока та м'яса в ж ивій вазі, що були здійснені п ід час дії Постанови Кабінет у Міністрів України № 805 в реда кції Постанови № 596.

Отже, сільськогосподарськ і товаровиробники, які з 28.03.2007 п о 02.04.2008 здійснювали за нульовою ставкою ПДВ операції з поста вки переробним підприємства м молока та м'яса в живій вазі, таким чином такі товаровиро бники повинні були відобража ти суми ПДВ щодо придбаних то варів (послуг), пов'язаних з ви робництвом таких молока та м 'яса в живій вазі, у спеціальні й декларації з ПДВ (скорочена форма).

Правомірність висновків в ідповідача про порушення поз ивачем вимог пп. 7.4.3 п. 7.4 ст. 7 ст. 8-1.15 Закону № 168/97-ВР та вимог п. 5.8 Поря дку заповнення та подання по даткової декларації з податк у на додану вартість, затверд женого наказом ДПА України в ід 30.05.1997 № 166, зареєстрованого в М ін'юсті України 09.07.1997 за № 250/2054 (в ре дакції, чинній на дату поданн я податкової декларації за с ічень 2009 року), підтверджуєтьс я наступним.

Так, наказ ДПА України від 21.0 1.2009 № 8 «Про внесення змін до под аткової звітності з податку на додану вартість», зареєст рований у Мінюсті України 30.01.20 09 за № 90/16106, яким внесено зміни до порядку заповнення та подан ня податкової декларації з П ДВ, затвердженого наказом ДП А України від 30.05.1997 № 166, набрав чи нності з 10.02.2009. Наказ розроблени й відповідно до положень ст. 8 Закону України «Про податок на додану вартість»з урахува нь змін та доповнень, внесени х Законом України від 31.10.2008 № 639-VI « Про першочергові заходи щодо запобігання негативним насл ідкам фінансової кризи та пр о внесення змін до деяких зак онодавчих актів.

Таким чином, суб'єкти спеціа льного режиму оподаткування діяльності у сфері сільсько го та лісового господарства, а також рибальства подають д екларацію за січень 2009 року ві дповідно до вимог та за формо ю, запроваджених вищезазначе ним наказом.

Даним наказом внесено змін и до форми податкової деклар ації з ПДВ, затвердженої нака зом ДПА України від 30.05.1997 № 166, зар еєстрованим у Міністерстві ю стиції України 09.07.1997 за № 250/2054, та в икладено у новій редакції фо рму податкової декларації з ПДВ (скороченої), затверджену наказом ДПА України від 23.10.1998 № 499, зареєстрованим у Міністер стві юстиції України 10.11.1998 за № 715/3155.

Крім того, внесено відповід ні зміни до Порядку заповнен ня та подання податкової дек ларації з податку на додану в артість, затвердженого наказ ом ДПА України від 30.05.1997 № 166, заре єстрованим в Міністерстві юс тиції України 09.07.1997 за № 250/2054, відп овідно до яких для платників , які зареєстровані як суб'єкт и спеціального режиму оподат кування, у податковій деклар ації (скороченій) відображаю ться лише операції з поставк и сільськогосподарських тов арів (послуг), вироблених (нада них) у результаті здійснення діяльності відповідно до пп . 8-1.15.2 - 8-1.15.6 п. 8-1. 15 ст. 8-1 Закону та пос танови КМ України від 21.01.2009 № 23 «П ро затвердження переліку вид ів діяльності, на які поширюю ться норми ст. 8 Закону України «Про податок на додану варті сть», інші операції - у податко вій декларації, за якою здійс нюються розрахунки з бюджето м (загальній), відповідно до ре дакції абзацу третього пп. 8-1.15. 1 п. 8.15 ст. 8 Закону. Податкова дек ларація з ПДВ (загальна) та под аткова декларація з податку на додану вартість (скорочен а) доповнюються рядками, в яки х зазначаються показники, по в'язані з відображенням част кового використання товарів (послуг), основних фондів, виг отовлених та/або придбаних, я кі частково використовуютьс я сільськогосподарським під приємством для виготовлення сільськогосподарських това рів (послуг), а частково для ін ших товарів (послуг).

Сума сплаченого (нарахован ого) податкового кредиту роз поділяється виходячи з частк и використання таких товарів (послуг), основних фондів в оп ераціях сільськогосподарсь кого виробництва та відповід но в інших операціях.

Указаний розподіл відбува ється у тому періоді, у якому з дійснювалось таке виготовле ння та/або придбання, а розпод ілені суми відповідно включа ються до значень рядків 10, 12, 13 де кларації з податку на додану вартість та декларації з под атку на додану вартість (скор оченої), довідково відобража ються у рядках 10-1, 12-1, 13-1 податков ої декларації (скороченої).

Позивачем не було врахован о, що коригування, пов'язане з використанням раніше придба них товарів (послуг), основних фондів частково для виготов лення сільськогосподарськи х товарів (послуг), а частково - для інших, проводиться виход ячи із залишкової вартості о сновних фондів та вартості з алишків товарів, що використ овуються чи підлягають викор истанню в сільськогосподарс ькому виробництві, відповідн о до частки використання так их товарів (послуг), основних ф ондів в операціях сільського сподарського виробництва та в інших операціях, але не нижч е питомої ваги вартості сіль ськогосподарських товарів (п ослуг), розрахованої відпові дно до вимог п. 8-1.6 ст. 8-1 Закону № 1 68/97:

- у разі зміни напряму викор истання товарів (послуг), осно вних фондів з іншої діяльнос ті на діяльність у сфері сіль ського і лісового господарст ва та рибальства;

- при реєстрації сільського сподарського підприємства я к суб'єкта спеціального режи му оподаткування.

У рядку 16.3 податкової деклар ації (скороченої) коригуванн я відображається зі знаком « +»(до збільшення). У рядку 16.3 под аткової декларації, у якій ві дображається інша діяльніст ь, - зі знаком «-«(до зменшення).

Суд звертає увагу на неспро можність обґрунтувань позив ача, оскільки до Бахмацької М ДПІ за січень 2009 року позиваче м подані дві податкові декла рації з ПДВ з додатками:

- податкова декларація з ПДВ спеціального режиму оподатк ування діяльності у сфері сі льського господарства (скоро чена, вх. від 20.02.2009 № 2541) відповідно до вимог ст. 8 Закону № 168/97, в якій повинні відображатися лише операції, пов'язані із сільсь когосподарським виробництв ом;

- податкова декларація з ПДВ , за якою здійснюються розрах унки з бюджетом (загальна, вх. від 20.02.2009 № 2539), в якій відображают ься всі інші операції.

Колегія суддів звертає ува гу на те, що позивачем у рядках 16.3 вищенаведених податкових декларацій в порушення вимог пп. 7.4.3 п. 7.4 ст. 7, п. 8-1.15 Закону № 168/97 та п . 5.8 Порядку № 166 не здійснено кор игування податкового кредит у із залишкової вартості ран іше придбаних основних фонді в та вартості залишків товар но-матеріальних цінностей, щ о використовуються чи підляг ають використанню в сільсько господарському виробництві , відповідно до частки викори стання таких товарів (послуг ), основних фондів в операціях сільськогосподарського вир обництва та в інших операція х, але не нижче питомої ваги ва ртості сільськогосподарськ их товарів (послуг), розрахова ної відповідно до вимог пунк ту 8-1.6 ст. 8-1 цього ж Закону, що при звело до завищення розміру п одаткового кредиту податков ої декларації (загальної) з ПД В за січень 2009 року, за якою зді йснюються розрахунки з бюдже том, на суму 651897 грн. та заниженн я розміру податкового кредит у податкової декларації з ПД В (скороченої) спеціального р ежиму оподаткування діяльно сті у сфері сільського госпо дарства за січень 2009 року на цю ж суму (а. с. 19-28).

Крім того, колегія суддів вв ажає за необхідне звернути у вагу на порушення позивачем правильності декларування р озміру податкових зобов' яз ань та податкового кредиту п одаткової декларації з ПДВ з а січень 2009 року, за якою здійсн юються розрахунки з бюджетом .

Так, для платників, які заре єстровані як суб'єкти спеціа льного режиму оподаткування , у податковій декларації (ско роченій) відображаються лише операції з поставки сільськ огосподарських товарів (посл уг), вироблених (наданих) у рез ультаті здійснення діяльнос ті відповідно до підпунктів 8.15.2 - 8.15.6 п. 8.15 ст. 8 Закону та постано ви КМ України від 21.01.2009 № 23 «Про з атвердження переліку видів д іяльності, на які поширюютьс я норми ст. 8 Закону України «П ро податок на додану вартіст ь», інші операції - у податкові й декларації, за якою здійсню ються розрахунки з бюджетом, відповідно до редакції абз. 3 пп. 8-1. 15.1, п. 8-1.15 ст. 8-1 цього Закону.

Відповідно до п. 6 Переліку в идів діяльності, на які пошир юються норми ст. 8-1 Закону № 168/97, з атвердженого Постановою Каб інету Міністрів України від 25.01.2009 № 23 до виду діяльності, на я кий поширюються норми ст. 8-1 За кону України «Про податок на додану вартість»відноситьс я одержання сперми кнурів.

Отже, оскільки перевіркою в становлено, що в порушення ви мог п. 8-1.2, п. 8-1.7, абзацу б) пп. 8-1. 15.2, п. п . 8-1. 15.5 ст. 8-1 Закону № 168/97, п. 6 Перелік у видів діяльності, на які пош ирюються норми ст. 8 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість», затвердженого Пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 25.01.2009 № 23, пп. 5.3.1 п. 5.3 р. 5 Пор ядку заповнення та подання п одаткової декларації з подат ку на додану вартість, затвер дженого наказом ДПА України від 30.05.1997 № 166, зі змінами, внесени ми наказом ДПА України від 21.01.2 009 № 8, ТОВ «Чернігівська м'ясна компанія»до складу податков их зобов'язань податкової де кларації з ПДВ за січень 2009 рок у, за якою здійснюються розра хунки з бюджетом, включено су ми ПДВ в розмірі 1000 грн. від пос тавленого генетичного матер іалу власного виробництва (с перми кнурів) фермерському г осподарству «Лео і партнери» код 32154677, с. Шами Козелецького р- ну Чернігівської області на загальну суму 6000,00 грн. (рядок 1 д екларації) відповідно до под аткових накладних від 08.01.2009 № 7/1 н а суму 3000 грн., вт.ч. ПДВ - 500 грн. та від 26.01.2009 № 26/1 на суму 3000 грн., в т.ч . ПДВ - 500 грн. Таким чином суд в изнає, що відповідачем право мірно встановлено, що позива чем завищено розмір податков их зобов'язань декларації з п одатку на додану вартість за січень 2009 року, за якою здійсню ються розрахунки з бюджетом (загальна) на суму 1 000,00 грн. та за нижено розмір податкових зоб ов'язань декларації з ПДВ спе ціального режиму оподаткува ння діяльності у сфері сільс ького господарства (скорочен ої) за січень 2009 року на суму 1000 г рн. (стор. 10-12 акту перевірки).

Підпункт 8-1.15.1. п. 8-1.15 ст. 8-1 Закону № 168/97 дає визначення виробничи х факторів, з положень якого в бачається, що вказаний розпо діл відбувається у тому пері оді, в якому здійснюється так е виготовлення та/або придба ння.

Крім того, у січні 2009 року поз ивачем поставлено покупцям с ільськогосподарську продук цію (свиней та генетичний мат еріал - сперму кнурів) на 1123667 грн ., в т. ч. ПДВ - 187278 грн. Поставку інш ої продукції, яка зазначаєть ся у декларації, за якою здійс нюються розрахунки з бюджето м (загальній), позивач не здійс нював.

При цьому, в січні 2009 року ТОВ «Чернігівська м'ясна компан ія» придбавало виробничі фак тори для їх використання у ви робництві та поставці сільсь когосподарської продукції, а ле частину з придбаного, на за гальну суму 24964,06 грн. позивач ві дніс до обсягів придбання по даткової декларації з ПДВ, за якою здійснюються розрахунк и з бюджетом (загальної) і суму ПДВ у розмірі 4992,82 грн. до податк ового кредиту даної декларац ії.

З огляду на встановлене, оск ільки апелянт здійснював в с ічні 2009 року тільки виробницт во та поставку сільськогоспо дарської продукції - свиней т а генетичного матеріалу (спе рми кнурів), тому він повинен б ув відобразити ПДВ в розмірі 4992,82 грн. від придбаних товарів (послуг), які використовуютьс я даним сільськогосподарськ им підприємством для виробни цтва сільськогосподарської продукції (виробничих факто рів) у податковій декларації з ПДВ (скороченій) спеціально го режиму оподаткування діял ьності у сфері сільського го сподарства за січень 2009 року, а не в декларації з ПДВ, за якою здійснюються розрахунки з б юджетом (загальній).

Таким чином, апелянтом дійс но завищено розмір податково го кредиту податкової деклар ації з ПДВ за січень 2009 року, за якою здійснюються розрахунк и з бюджетом (загальної), на су му 4992,82 грн. та, відповідно, заниж ено розмір податкового креди ту податкової декларації з П ДВ (скороченої) спеціального режиму оподаткування діяльн ості у сфері сільського госп одарства за січень 2009 року на с уму 4992,82 грн.

Оскільки позивачем завище но розмір податкового кредит у податкової декларації з ПД В за якою здійснюються розра хунки з бюджетом (загальної) з а січень 2009 року, на суму 656890 грн., то перевіркою встановлено з аниження розміру різниці між сумою податкового зобов'яза ння та сумою податкового кре диту даної декларації на 651897 гр н.

Таким чином, перевіркою дос товірності нарахування бюдж етного відшкодування за січе нь 2009 року обґрунтовано встан овлено:

- завищення залишку від'ємно го значення попереднього зві тного (податкового) періоду, щ о включається до складу пода ткового кредиту поточного зв ітного (податкового) періоду - січня 2009 року (рядок 23 декларац ії) - на 516 587,00 грн.;

- завищення залишку від'ємно го значення попереднього под аткового періоду за вирахува нням суми податку, яка підляг ає сплаті до бюджету за підсу мками поточного звітного пер іоду - січня 2009 року (рядок 24 декл арації) - на 1 129 247,00 грн.; і, відповід но,

- завищення суми бюджетного відшкодування податку на до дану вартість за січень 2009 рок у (рядки 25, 25.1 декларації) - на 603 929,00 грн.;

- завищення залишку від'ємно го значення, який після бюдже тного відшкодування включає ться до складу податкового к редиту наступного податково го періоду (рядок 26 декларації ) - на 525 318,00 грн.;

- заниження суми ПДВ, яка під лягає нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточ ного звітного періоду, з урах уванням залишку від»ємного з начення попереднього звітно го періоду (рядок 27 декларації ) - на 39 237,00 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

При цьому, апелянтом не нада но належних доказів на підтв ердження правомірності свої х вимог.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 200 КАС Укра їни залишити апеляційну скар гу без задоволення, а постано ву суду - без змін, з урахува нням того, що суд першої інста нції правильно встановив обс тавини справи та ухвалив суд ове рішення з додержанням но рм матеріального та процесуа льного права.

Керуючись ст.ст. 41, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Чернігівська м' ясн а компанія»- залишити без за доволення, а постанову Черні гівського окружного адмініс тративного суду від 25.08.2009 - без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення т а може бути оскаржена до Вищо го адміністративного суду Ук раїни в порядку та строки, вст ановлені статтею 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Головуючий:

Судді:

Повний текст ухвали в иготовлено 04.10.2010.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2010
Оприлюднено12.10.2010
Номер документу11571550
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-10330/09/2570

Ухвала від 28.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні