печерський районний суд міста києва
Справа № 757/55037/23-п
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 грудня 2023 року м. Київ
Суддя Печерського районного суду м. Києва Гречана С.І., розглянувши матеріали, які надійшли з Головного управління ДПС у м. Києві про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Києва, директора ТОВ «ТРАНС ЛІГАЛ КОМПАНІ», проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 ,
за ч.1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
В С Т А Н О В И В:
10.10.2023 о 15 год. 00 хв. у ході проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ТРАНС ЛІГАЛ КОМПАНІ», що розташоване за адресою: м. Київ, вул. Шота Руставелі, 11 пов. 3, ОСОБА_1 , будучи директором ТОВ «ТРАНС ЛІГАЛ КОМПАНІ», код ЄДРПОУ 45143512 допустила порушення вимог п.п. «г» п. 198.5 ст. 198, п. 200.1, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування ПДВ (рядок 20.2 Декларації) за липень 2023 року на 336 667 грн.; вимог п. 201.1, п. 201.7, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, п. 18 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, не складено та не зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну за липень 2023 року на суму ПДВ 336 667 грн. Відповідальність за вказане правопорушення передбачена ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
ОСОБА_1 у судове засідання не з`явилася, подала письмові пояснення та з підстав наведених у них просила закрити провадження у справі про притягнення її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.
Вивчивши матеріали справи, суд дійшов висновку про необхідність повернення вказаних матеріалі на дооформлення.
Як вбачається з матеріалів справи, 10.10.2023 відносно директора ТОВ «ТРАНС ЛІГАЛ КОМПАНІ» ОСОБА_1 було складено протокол про адміністративне правопорушення № 33632 на підставі акту № 64804/26-15-07-04-03/45143512 від 10.10.2023, згідно якого при проведенні документальної позапланової виїзної перевірки вказаним товариством було встановлено порушення вимог п.п. «г» п. 198.5 ст. 198, п. 200.1, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування ПДВ (рядок 20.2 Декларації) за липень 2023 року на 336 667 грн.; вимог п. 201.1, п. 201.7, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, п. 18 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, не складено та не зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну за липень 2023 року на суму ПДВ 336 667 грн.
Проте, направляючи матеріали справи відносно ОСОБА_1 до Печерського районного суду м. Києва, Головнним управлінням ДПС у м. Києві було долучено лише витяг з акту документальної позапланової перевірки ТОВ «ТРАНС ЛІГАЛ КОМПАНІ» № 64804/26-15-07-04-03/45143512 від 10.10.2023, який слугував підставою для складання протоколу про адміністративне правопорушення відносно директора даного товариства, ОСОБА_1 і згідно даних цього акту було лише виявлено порушення.
Відповідно до вимог ст. 256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Крім того, у матеріалах справи відсутні докази направлення запрошення ОСОБА_1 як директору ТОВ «ТРАНС ЛІГАЛ КОМПАНІ», для підписання та ознайомлення зі складеним відносно неї протоколом про адміністративне правопорушення.
Статтею 58.1.Податкового кодексу України, визначено, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт:
-невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації;
-завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу;
-заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій (митній) декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки;
Відповідно до п. 86.8. Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Крім того, до матеріалів справи не надано доказів, що уповноваженими особами Головного управління ДПС у м. Києві прийнято, надіслано та вручено у встановленому законом порядку податкове повідомлення-рішення, без наявності якого, згідно приписів п. 86.7 ст. 86 ПК України, посилання на акт перевірки є безпідставним, оскільки акт перевірки є лише службовим документом, що фіксує проведення перевірки та містить висновки інспектора у ході її проведення.
Вказані недоліки обмежують суд у всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи у їх сукупності та позбавляє можливості встановити обставини скоєного ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, а відтак з`ясування цих даних можливе лише шляхом проведення доопрацювання зазначених адміністративних матеріалів.
За таких обставин, вивчивши матеріали адміністративної справи, оцінивши факт неможливості розгляду адміністративного матеріалу без належного його оформлення, суд дійшов висновку, що матеріали за протоколом № 33632 від 10.10.2023 відносно ОСОБА_1 не відповідають вимогам чинного законодавства, а тому, зазначений матеріал не може бути розглянутий судом і підлягає поверненню до Головного управління ДПС у м. Києві, для належного оформлення.
На підставі викладеного, керуючись ч. 1 ст. 163-1, ст.ст. 251, 255, 256, 278 КУпАП,
П О С Т А Н О В И В :
Матеріали справи відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП повернути до Головного управління ДПС у м. Києві, для належного оформлення.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя Світлана ГРЕЧАНА
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2023 |
Оприлюднено | 20.12.2023 |
Номер документу | 115732386 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Печерський районний суд міста Києва
Гречана С. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні