Постанова
від 29.09.2023 по справі 760/16062/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

С О Л О М ' Я Н С Ь К И Й Р А Й О Н Н И Й С У Д М І С Т А К И Є В А

вул. Максима Кривоноса, 25, м. Київ, 03037; тел. (044) 249-79-26, факс:249-79-28;

вул. Грушецька, 1, м. Київ, 03113; тел.: (044) 456-51-65; факс: 456-93-08

e-mail:inbox@sl.ki.court.gov.ua, web: https://sl.ki.court.gov.ua

Код ЄДРПОУ: 02896762


Провадження 3/760/5884/23

В справі 760/16062/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 вересня 2023 року суддя Солом`янського районного суду міста Києва Коробенко С.В. розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , агента з митного оформлення ТОВ «Глобал-Лоджистик», зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України,

В С Т А Н О В И В :

19 липня 2023 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки ОСОБА_1 за порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України, на підставі протоколу про порушення митних правил № 0181/10000/23 від 22 лютого 2023 року.

Згідно із протоколом про порушення митних правил № 0181/10000/23 від 22.02.2023 - 17.02.2023, з метою митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів «холодильне, морозильне обладнання та частини до них», одержувачем яких виступало ТОВ «Генеральна підрядна компанія «ЛЕНД» (код ЄДРПОУ 37268251), а декларантом ТОВ «ГЛОБАЛ-ЛОДЖИСТИК» (код ЄДРПОУ 33946719) ОСОБА_1 на підставі договору про надання послуг митного брокера від 14.01.2013 № 14DF, до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Західний» Київської митниці подано електронну митну декларацію типу ІМ/40/АА № 23UA100100424058U7.

У вказаній митній декларації декларантом заявлені наступні відомості про товар № 1: «Холодильне обладнання, електричне, промислове, холодильні вітрини (з холодильним агрегатом) для встановлення в супермаркетах та магазинах, не містять радіообладнання та приймально-передавальних пристроїв, не містять озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів (відсутній холодоагент в обладнанні): Холодильна вітрина ARGUS MP GI R452AL260 (серійний номер 1VCL026601) (1166L) 9599516 - 1 шт; Холодильна вітрина ARGUS MP GI R452AL260 (серійний номер 1VCL026501) (1166L)9599516 - 1 шт; Торгівельна марка: Oscartielle. Виробник: Oscartielle S.p.A. Країна виробництва: ІТ».

Даний товар декларантом класифіковано за кодом згідно з УКТЗЕД 8418501900

Разом із митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 01.08.2018 № OTL2018 з додатковими угодами від 12.02.2019 № 1 та від 05.07.2021 № 2, укладений між ТОВ «Генеральна підрядна компанія «ЛЕНД» (Україна) та компанією «OSCARTIELLE S.P.A.» (Італія), інвойс від 31.01.2023 № 31/V05, CMR від 03.02.2023 б/н, та інші документи, зазначені в графі 44 митної декларації.

Крім цього, декларант ОСОБА_1 у графі 44 цієї митної декларації зазначила код документу «5216», що згідно розділу 5 «Документи та відомості, шо підтверджують дотримання обмежень,. встановлених законами України, щодо переміщення окремих товарів через митний кордон України» Класифікатора документів, сертифікатів, дозволів та додаткової інформації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 № 1011 (із змінами), означає - заява декларанта або уповноваженої ним особи, у вигляді внесення коду до митної декларації, про відсутність озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів у товарах.

20.02.2022, з урахуванням п. 2 ст. 338 МК України, посадовою особою підрозділу митного оформлення проведено митний огляд товарів, за результатами якого складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу № 23UA100100424058U7.

Під час митного огляду товарів та їх фотографування, серед іншого, встановлено, шо «...на товарі № 1 виявлено маркування щодо наявності хладогенту «REFRIGERANTE REFRIGERANT R452A», «MASSA WEIGHT 0.97 KG/0,97 KG 4,15 t CO2 EQ».

Відповідно до даних офіційного порталу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (https://mepr.gov.ua) слідує, що суміш «R452A» відноситься до таких, що містить у своєму складі фторовані парникові гази, оскільки до її складу входить речовини «R- 125» та «R-32».

Згідно з пунктом 30 частини 1 статті 1 Закону України від 12.12.2019 № 376-ІХ «Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами» фторовані парникові гази - будь-які речовини, зазначені в додатку 2 до цього Закону, які існують самостійно або в суміші, первинні, рекуперовані, регенеровані або оброблені для рециклінгу чи їх ізомери, та мають потенціал глобального потепління вище нуля.

Речовини з позначеннями HFC-125 (CH2CF3) та HFC-32 (CH2F2) зазначені у додатку № 2 до Закону України від 12.12.2019 № 376-ІХ Перелік фторованих парникових газів, їх потенціал глобального потепління.

Згідно з додатком № 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 № 1466 «Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2023 рік» речовини найменуванням «Пентафторетан (ГФВ-125)» та «Дифторметан (ГФВ-32)» відносяться до переліку контрольованих речовин (озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню.

Відповідно до додатку № 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 № 1466, товари, що класифікуються за кодом 8418 згідно з УКТ ЗЕД «Холодильники, морозильники та інше холодильне або морозильне обладнання, електричне або інших типів; теплові насоси, крім установок для кондиціонування повітря, товарної позиції 8415», відносяться до переліку товарів та обладнання, що можуть містити контрольовані речовини (озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню (крім товарів та обладнання, що перевозяться у контейнерах з особистими речами).

Отже, за результатами проведення митного огляду встановлена недостовірність відомостям, зазначеним у графах 31 та 44 митної декларації № 23UA100100424058U7 (заявлено «Не містять озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів (відсутній холодоагент в обладнанні)»).

Таким чином, під час митного контролю встановлено, що у митній декларації № 23UA100100424058U7 заявлені недостовірні відомості про товар - «Холодильна вітрина ARGUS MP GI R452AL260 (серійний номер 1VCL026601) (1166L) 9599516 - 1 шт; Холодильна вітрина ARGUS MP GI R452AL260 (серійний номер 1VCL026501) (1166L)9599516 - 1 шт» який містить контрольовану речовину: охолоджувальну рідину R452A (фреон/хладогент). що с сумішшю з вмістом «R-125» (Пентафторетан (ГФВ-125) та «R-32» (Дифторметан (ГФВ-32). що включені до Переліку контрольованих речовин (озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів), експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню (додаток 2), затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 27.12.2022 № 1466.

Посилаючись на встановлений Митним кодексом України порядок декларування товарів у разі їх переміщення через митний кордон України, митний орган наводить положення частини 2 статті 266 цього Кодексу, якими передбачено, що перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.

Таким чином, на думку митного органу, агентом з митного оформлення ТОВ «ГЛОБАЛ-ЛОДЖИСТИК» ОСОБА_1 не заявлено у митній декларації № 23UA100100424058U7 за встановленою формою точні та достовірні відомості (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари (товар № 1), які підлягають обов`язковому декларуванню, а саме наявність у товарах «Холодильна вітрина ARGUS MP GI R452AL260 (серійний номер 1VCL026601) (1166L) 9599516 - 1 шт; Холодильна вітрина ARGUS MP GI R452AL260 (серійний номер 1VCL026501) (1166L)9599516 - 1 шт» охолоджувальної рідини R452A (фреон/холодоагент), що є сумішшю фторованих парникових газів, включених до Переліку контрольованих речовин (додаток 2) затверджених постановою КМУ від 27.12.2022 № 1466).

Отже, на думку митного органу, в діях громадянки України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України.

На підставі ст. 511 МК України за цим протоколом було тимчасово вилучено дві холодильних вітрини як безпосередні предмети порушення митних правил.

Представник митного органу в судовому засіданні підтримав обгрунтованість протоколу про порушення митних правил № 0181/10000/23 від 22.02.2023 щодо наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України та просив визнати її винною й накласти адміністративне стягнення.

Представник ОСОБА_1 в судовому засіданні вину останньої у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав, просив справу закрити на підставі п.1 ст. 247 КпАП України, за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення. Посилався на те, що норми МК України зобов`язують декларанта відображати відомості про товар, виходячи з інформації, яка зазначена в товаросупровідних документах, що і зробила ОСОБА_1 . Крім того зазначав, що жодного доказу наявності в товарі охолоджувальної рідини R452A суду не надано, а при здійсненні митних формальностей встановлення в товарі такої речовини визначено лише на підставі візуального вивчення тексту на маркуванні товару. Також посилався на те, що митним органом не взято до уваги отриманих за його ж запитами про міжнародну адміністративну допомогу відповідей з митних органів Італійської Республіки та з заводу-виробника (експортеру) товару.

Заслухавши представника Київської митниці, представника Бабінської О.В., дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про те, що адміністративна справа у відношенні ОСОБА_1 підлягає закриттю, у зв`язку із відсутністю в її діях складу правопорушення з наступних підстав.

Як встановлено в судовому засіданні, 17.02.2023 декларантом ТОВ «ГЛОБАЛ-ЛОДЖИСТІК» ОСОБА_1 , яка діяла на підставі договору про надання послуг митного брокера від 14.01.2023 № 14DF, до відділу митного ооформлення № 1 митного поста «Західний» Київської митниці подано електронну митну декларацію типу ІМ/40/АА № 23UA100100424058U7.

В митній декларації декларантом заявлено відомості про товар № 1: Холодильне обладнання, електричне, промислове, холодильні вітрини (з холодильним агрегатом) для встановлення в супермаркетах та магазинах, не містять радіообладнання та приймально-передавальних пристроїв, не містять озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів (відсутній холодоагент в обладнанні): Холодильна вітрина ARGUS MP GI R452AL260 (серійний номер 1VCL026601) (1166L) 9599516 - 1 шт; Холодильна вітрина ARGUS MP GI R452AL260 (серійний номер 1VCL026501) (1166L)9599516 - 1 шт; Торгівельна марка: Oscartielle. Виробник: Oscartielle S.p.A. Країна виробництва: ІТ (Італія).

Поставка товару на митну територію України, на адресу імпортера ТОВ «Генеральна підрядна компанія «ЛЕНД» (код ЄДРПОУ 37268251) здійснювалась згідно із зовнішньоекономічним контрактом від 01.08.2018 № OTL2018 з додатковими угодами від 12.02.2019 № 1 та від 05.07.2021 № 2, укладеним між ТОВ «Генеральна підрядна компанія «ЛЕНД» (Україна) та компанією «OSCARTIELLE S.P.A.» (Італія).

Разом вказаним контрактом митному органу було надано наступні документи: інвойс компанії «OSCARTIELLE S.P.A.» від 31.01.2023 № 31/V05, CMR від 03.02.2023 б/н, документ компанії «OSCARTIELLE S.P.A.» від 31.01.2023 із назвою «Декларація відсутності озоноруйнівних речовин та фторованих парнікових газів (CFC-речовин)» та інші документи, зазначені в графі 44 митної декларації.

Згідно із Декларацією відсутності озоноруйнівних речовин та фторованих парнікових газів (CFC-речовин) від 31.01.2023 заявляє про те, що товар за інвойсом від 31.01.2023, а саме холодильна вітрина ARGUS MP GI R452A L 260 (серійний номер 1VCL026601) та ARGUS MP GI R452A L260 (серійний номер 1VCL026501) не містять холодоагента і останній буде заправлений в ці моделі під час процесу складання.

Із урахуванням таких відомостей, агентом з митного оформлення ТОВ «ГЛОБАЛ-ЛОДЖИСТИК» ОСОБА_1 у поданій нею митному органу електронній митній декларації типу ІМ/40/АА № 23UA100100424058U7 щодо товару № 1 було зазначено (графа 31): «Холодильне обладнання, електричне, промислове, холодильні вітрини (з холодильним агрегатом) для встановлення в супермаркетах та магазинах, не містять радіообладнання та приймально-передавальних пристроїв, не містять озоноруйнівних речовин та фторованих парникових газів (відсутній холодоагент в обладнанні): Холодильна вітрина ARGUS MP GI R452AL260 (серійний номер 1VCL026601) (1166L) 9599516 - 1 шт; Холодильна вітрина ARGUS MP GI R452AL260 (серійний номер 1VCL026501) (1166L)9599516 - 1 шт; Торгівельна марка: Oscartielle. Виробник: Oscartielle S.p.A. Країна виробництва: ІТ». Сам цей товар класифіковано за кодом згідно з УКТЗЕД 8418501900 (графа 33 митної декларації).

20.02.2023 посадовою особою митного органу проведено митний огляд товарів, за результатами якого складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу, в пункті 8.3.4 якого зазначено: «Митний огляд проведено вибірково, з частковим розкриттям пакувальних місць і вибірковим обстеженням транспортного засобу, у урахуванням п. 2 ст. 338 МКУ… В оглянутих місцях знаходиться товар, який за маркуванням, зовнішніми ознаками та інформацією зазначеною в МД ідентифікується як: холодильне, морозильне обладнання, сотії для холодильної вітрини. На упаковці оглянутих товарів та на товарах наявне маркування "Oscartielle" та маркування з зазначенням артикулів. Також за результатом проведення митного огляду на товарі № 1 виявлено маркування щодо наявності хладогенту "REFRIGERANTE REFRIGERANT R452A", "MASSA WEIGHT 0.97 KG/0,97 KG 4,15 tC02 EQ". B процесі здійснення митного огляду було здійснено фотографування оглянутих одиниць товару та його пакування, маркування та характерних особливостей, фотографи розміщено в електронному вигляді під ЕМД (Наявні технічні засоби не мають можливості візуально відображати дату та час проведення фотозйомки). Митний огляд проведено з використанням наступних технічних засобів митного контролю: фотокамера.»

Таким чином, наявність охолоджувальної рідини R452A (фреон/холодоагент) була визначена митним органом виключно як припущення за результатами вибіркового огляду та візуального виявлення маркування етикетки на товарі, із використанням фотокамери.

Будь-яких доказів того, що митним органом здійснювалось встановлення фактичної наявності в товарі охолоджувальної рідини R452A (фреон/холодоагент), шляхом її виявлення, подальшого дослідження або інших процесуальних дій - матеріали справи не містять.

Більш того, митними органами України направлялися відповідні запити до митних органів Італійської Республіки та до компанії «OSCARTIELLE S.P.A.» стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки, зокрема щодо підтвердження експортних даних, наявності в товарі холодоагента R452A та видачі компанією «OSCARTIELLE S.P.A.» листа стосовно відсутності такого в товарі ARGUS MP GI R452A L 260 (серійний номер 1VCL026601) та ARGUS MP GI R452A L260 (серійний номер 1VCL026501).

Листом Агенції акцизів, митниці та монополії Італії від 28.04.2023 надано експортну декларацію, а листом компанії «OSCARTIELLE S.P.A.» від 06.06.2023 підтверджено видачу Декларації відсутності озоноруйнівних речовин та фторованих парнікових газів (CFC-речовин) від 31.01.2023 відносно відсутності холодоагента в обладнанні.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права, свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно із ст. 472 МК України порушенням митних правил є недекларування товарів (крім тих, що переміщуються через митний кордон України громадянами), транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Суб`єктивна сторона передбаченого ст. 472 МК України правопорушення передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер недекларування товарів.

Частиною 1 ст. 266 МК України визначено, що декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.

Згідно із ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, на які накладено електронний підпис декларанта або уповноваженої ним особи.

Частиною 6 цієї статті встановлено, що умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом та міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 5 ч. 8 ст. 257 МК України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів, зокрема такі відомості про товари: найменування; звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); код товару згідно з УКТ ЗЕД; назва країни походження товарів (за наявності); опис упаковки (кількість, вид); кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; фактурна вартість товарів; митна вартість товарів та метод її визначення; відомості про уповноважені банки декларанта; статистична вартість товарів.

Частиною 9 ст. 257 МК України визначено, що митним органам забороняється вимагати внесення до митної декларації інших відомостей, ніж зазначені у цій статті.

Правила заповнення графи 31 «Пакування та опис товарів - Маркування та номери - Номер контейнера (номери контейнерів) - Кількість і вид» митної декларації визначено Порядком заповнення митних декларацій за формою єдиного адміністративного документа, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651 (в редакції наказу від 23.09.2022 № 296).

За визначеними п. 2 розд. ІІ цього Порядку правилами заповнення графи 31 митної декларації (МД) при поміщенні товарів у митний режим імпорту: під номером 1 зазначаються торговельне найменування товару та опис товару відповідно до товаросупровідних, транспортних документів в обсязі, достатньому для його розпізнання та віднесення до коду згідно з УКТЗЕД у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД, а також, у разі необхідності надання забезпечення сплати митних платежів відповідно до розділу X Митного кодексу України, застосування ставок податків.

Якщо у графі 33 МД код товару згідно з УКТЗЕД зазначається на рівні десяти знаків, в окремих полях електронної МД або у разі використання МД на паперовому носії - електронної копії МД на паперовому носії без зазначення у паперовому примірнику зазначаються за формою «електронного інвойсу» в розрізі кожного найменування товару відомості, необхідні для ідентифікації товарів, що є в наявності: найменування товару (згідно з рахунком або іншим документом, що визначає вартість товару); артикул (марка, модель, сорт, тип, тощо); найменування торговельної марки (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах) (зазначається повністю без будь-яких скорочень; якщо оригінальне написання найменування торговельної марки виконується мовою, в якій використовується латинський алфавіт, в графі таке найменування зазначається латинськими літерами); виробник (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); літерний код альфа-2 країни виробництва товару (за бажанням Декларанта); кількість (в одиницях виміру згідно з рахунком або іншим документом, що визначає вартість товару); код одиниці виміру за рахунком або іншим документом, що визначає вартість товару, згідно з класифікатором одиниць вимірювання та обліку, що використовуються у процесі оформлення МД; ціна за одиницю товару (у валюті, в якій складено рахунок або інший документ, який визначає вартість товару); вартість задекларованої кількості одиниць (у валюті, в якій складено рахунок або інший документ, який визначає вартість товару); для товарів, щодо яких законодавством визначена інформація, необхідна для ідентифікації та/або класифікації таких товарів,- передбачена відповідними актами законодавства інформація про товар, у тому числі у вигляді кодів.

Вимог щодо іншого обсягу переліку відомостей, що підлягають внесенню до графи 31 митної декларації при зазначенні коду товару згідно з УКТЗЕД на рівні десяти знаків чинне законодавство не містить.

Код товару за УКТЗЕТ було визначено декларантом ОСОБА_1 саме на рівні десяти знаків - 8418501900 і правильність такої класифікації по товарній позиції за УКТЗЕД митним органом не оспорюється.

Варто також зауважити, що наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2012 №998 затверджено Класифікатор додаткової інформації, необхідної для ідентифікації товарів, що вноситься до електронного інвойсу, який додається до митної декларації, заповненої на бланку єдиного адміністративного документа (далі - Класифікатор) та встановлено, що цей Класифікатор застосовується при декларуванні з використанням митної декларації, зокрема, товарів, крім гуманітарної допомоги та товарів, що класифікуються у товарних позиціях 8701 - 8707, 8711, 8716 згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності, що розміщуються у митний режим імпорту.

Додатковою інформацією товару «Холодильні прилавки та вітрини (з холодильним агрегатом або випаровувачем)» із кодом за УКТЗЕД 8418501900 є лише наступна: місткість (об`єм); новий чи такий, що був у використанні; марка товару.

Наведене свідчить про те, що закони України та нормативно-правові акти з питань митної справи дозволяють декларувати товар, виходячи із інформації, яка зазначена в товаросупровідних документах.

Наведеним, у даному випадку, і скористалась ОСОБА_1 , здійснивши декларування товару за встановленою процедурою і формою, зазначивши у митній декларації відомості про товар згідно товаросупровідних документів, чим виконала вимоги Порядку заповнення митних декларацій за формою єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651 (в редакції наказу від 23.09.2022 № 296), а тому неправомірність дій останньої не вбачається. Також не встановлено наявності у ОСОБА_1 прямого умислу на порушення митних правил чи необережності у виді самовпевненості або недбалості.

Також не можна погодитися із посиланнями митного органу на недотримання ОСОБА_1 положень ч. 2 ст. 266 МК України.

Згідно із наведеною нормою, перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.

Тобто, Митним кодексом України визначено права декларанта з метою виконання покладеного на нього обов`язку, зокрема, здійснення фізичного огляду товару, що надійшов. Однак, за змістом вказаної норми це є правом декларанта, що на відміну від обов`язку, полягає у тому, що особа на власний розсуд, при наявності певних обставин чи фактів, може вчинити певні дії або утриматись від їх вчинення.

Із матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 не скористалась своїм правом згідно з ч.2 ст. 266 МК України та не здійснювала фізичного огляду товарів перед подачею митної декларації, проте законодавство не зобов`язує останню як декларанта проводити перед подачею митної декларації обов`язковий фізичний огляд товарів.

Склад будь-якого адміністративного правопорушення передбачає наявність чотирьох взаємозумовлених взаємопов`язаних елементів: об`єкта та об`єктивної сторони, суб`єкта і суб`єктивної сторони і відсутність хоча б однієї із вказаних ознак виключає наявність протиправного діяння.

Статтею 495 МК України та ст.ст. 251, 252 КУпАП встановлено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 62 Конституції України визначений конституційний принцип презумпції невинуватості, виходячи з якого вина особи, яка притягається до відповідальності, повинна бути доведена органом, який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об`єктивність яких не викликала б жодних сумнівів. При цьому обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, а також докази, отримані з істотним порушенням прав та свобод гарантованих Конституцією, законами та міжнародними договорами, є недопустимими і не можуть використовуватись для обґрунтування звинувачення.

В силу принципу презумпції невинуватості, всі сумніви у винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості.

Норми статтей 245, 280 КУпАП встановлюють завдання у справах про адміністративні правопорушення, а саме: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування всіх обставин справи, вирішення її в точній відповідності із законом.

Згідно зі ст. 252 КУпАП орган (посадова особа), що розглядає справу про адміністративне правопорушення оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Таким чином, суд приходить до висновку про відсутність діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Згідно з ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку із відсутністю, в тому числі, складу адміністративного правопорушення.

З огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення та враховуючи вимоги закону, що сумніви мають трактуватись на користь притягуваного до відповідальності, вбачається, що в її діях відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 472 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю.

Згідно з ч. 4 ст. 283 КУпАП постанова у справі про адміністративне правопорушення повинна містити вирішення питання про вилучені речі і документи.

Згідно із ч. 3 ст. 243 МК України, якщо за рішенням суду по справі до особи, яка вчинила порушення митних правил, не буде застосовано стягнення у вигляді конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, або провадження у справі про порушення митних правил буде припинено, ці товари, транспортні засоби можуть бути видані власникові або уповноваженій ним особі лише після здійснення їх митного оформлення зі сплатою відповідних митних платежів, якщо таке оформлення не було попередньо здійснено, а митні платежі не сплачувалися. При цьому у разі припинення провадження у справі про порушення митних правил за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення витрати митного органу на зберігання зазначених вище товарів, транспортних засобів власником цих товарів, транспортних засобів або уповноваженою ним особою не відшкодовуються.

З огляду на зазначені положення МК України, тимчасово вилучений товар належить повернути власнику - Товариству з обмеженою відповідальністю «Генеральна підрядна компанія «ЛЕНД» (код ЄДРПОУ 37268251), без стягнення витрат за зберігання на складі митниці.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 243, 458, 472, 527-529 МК України, ст.ст. 9, 247, 283, 284, 294 КУпАП, суд-

П О С Т А Н О В И В:

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ст. 472 МК України закрити у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Вилучений відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0181/10000/23 від 22.02.2023 товар, а саме:

-холодильна вітрина ARGUS MP GI R452AL260 в кількості 1 штука,

-холодильна вітрина ARGUS MP GI R452AL260 в кількості 1 штука,

а всього - 2 штуки, повернути Товариству з обмеженою відповідальністю «Генеральна підрядна компанія «ЛЕНД» (код ЄДРПОУ 37268251).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя :

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.09.2023
Оприлюднено20.12.2023
Номер документу115732691
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення

Судовий реєстр по справі —760/16062/23

Постанова від 29.09.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні