ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12.12.2023м. ДніпроСправа № 904/3121/23Суддя Господарського суду Дніпропетровської області Новікова Р.Г. за участю секретаря судового засідання Барабанова Д.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Український газотехнічний центр» м. Дніпро
до Акціонерного товариства «ДТЕК Дніпровські електромережі» м. Дніпро
про стягнення суми боргу в розмірі 73245грн08коп, пені в розмірі 17891грн86коп, 3% річних в розмірі 1156грн, інфляційних втрат в розмірі 657грн42коп.
представники:
від позивача: Коган Р.В., ордер серія АЕ №1178967 від 15.06.2023, адвокат;
від відповідача: Ластіна Ю.С., довіреність №470/2022 від 22.09.2022, адвокат;
вільний слухач: ОСОБА_1
СУТЬ СПОРУ: Товариство з обмеженою відповідальністю "Український газотехнічний центр" звернулось до Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі" про стягнення суми боргу в розмірі 73245грн08коп, пені в розмірі 5962грн15коп, 3% річних в розмірі 331грн, інфляційні втрати в розмірі 146грн49коп.
В обґрунтування заявлених вимог позивач послався на порушення відповідачем зобов`язань з оплати робіт, виконаних на підставі договору підряду №1560-ДнЕМ від 09.08.2022 (з урахуванням додаткових угод №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 та №1560-ДнЕМ/7 від 28.03.2023).
Позивач вказав, що на підставі договору (з урахуванням додаткових угод) виконав роботи на загальну суму 258352грн.98коп., прийняті відповідачем без зауважень. Це підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за березень 2023 року та актом №3 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2023 року, підписаними сторонами кваліфікованим електронним підписом 31.03.2023.
Позивач повідомляв, що платіжною інструкцією №2763391 від 07.12.2022 відповідач сплатив аванс в розмірі 185107грн20коп
Позивач стверджував, що відповідач мав сплатити залишок вартості виконаних робіт в розмірі 73245грн.08коп. не пізніше 14.04.2023. Станом на день подання позову сума боргу дорівнює 73245грн.08коп. (258352грн98коп - 185107грн20коп = 73245грн08коп).
Посилаючись на пункт 13.4 договору, позивач нарахував та заявив до стягнення пеню в розмірі 5962грн.15коп. за період 15.04.2023 - 09.06.2023.
На підставі статті 625 Цивільного кодексу України позивач нарахував та заявив до стягнення суму інфляційних втрат в розмірі 146грн.49коп. за період квітень - травень 2023 року та 3% річних в розмірі 331грн. за період 15.04.2023 - 09.06.2023.
Позивач вказав, що орієнтовний розмір витрат на правничу допомогу становить 20000грн.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 20.06.2023 суд залишив без руху позовну заяву та запропонував позивачу усунути недоліки позовної заяви.
На адресу суду 27.06.2023 надійшла заява позивача про усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 03.07.2023 суд прийняв позов до розгляду, відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін за наявними матеріалами.
На адресу суду 20.07.2023 надійшов відзив відповідача про незгоду із заявленими позовними вимогами.
Відповідач вказав, що позивач повинен був виконати роботи за договором №1560-ДнЕМ від 09.08.2022 (з урахуванням додаткових угод №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 та №1560-ДнЕМ/7 від 28.03.2023) з капітального ремонту адміністративно-побутового комплексу Центральний регіон АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» (інв. №010000021054/000) протягом 27календарних днів з моменту передачі об`єкта в ремонт та сплати авансу, тобто в строк до 03.01.2023.
Відповідач зазначив, що період прострочення виконання робіт становив 04.012023 - 30.03.2023, оскільки роботи були завершені позивачем 31.03.2023.
На підставі пункту 13.1 договору №1560-ДнЕМ від 09.08.2022 відповідач нарахував неустойку в розмірі 31468грн22коп та штраф в розмірі 25915грн01коп.
Посилаючись на підпункти 13.1.7 - 13.1.10 пункту 13.1 договору №1560-ДнЕМ від 09.08.2022 відповідач заявив про право в односторонньому порядку зменшити суму, що підлягає перерахуванню на суму штрафних санкцій.
Також відповідач повідомив, що орієнтовний розмір витрат на правничу допомогу дорівнює 20000грн. Докази на підтвердження витрат надаватимуться додатково.
На адресу суду 08.08.2023 надійшла відповідь позивача на відзив.
Позивач вказав, що на момент підписання акту виконаних робіт від 31.03.2023 у відповідача були відсутні зауваження щодо строку виконання робіт.
Позивач наполягав на відсутності підстав для нарахування відповідачем штрафних санкцій, оскільки строк виконання робіт змінювався і це підтверджено відповідачем.
Позивач також посилався на підпункти 3.4.4, 3.4.5 пункту 3.4 договору №1560-ДнЕМ від 09.08.2022 та зазначав про узгодження виконання додаткових робіт, не врахованих кошторисною документацією. В листі №1-22/03 від 22.03.2023 позивач повідомляв відповідача щодо строків виготовлення матеріалів (профільований лист) для монтажу. Відповідач не надав відповіді на цей лист. На думку позивача, це свідчить про узгодження відповідачем строків монтажу профільованого листа.
Позивач вважає завищеним розмір втрат відповідача на правничу допомогу.
На адресу суду 21.08.2023 надійшли заперечення відповідача на відповідь на відзив, сформовані в системі «Електронний суд».
Відповідач зазначив, що зауваження до акту виконаних робіт не складались, оскільки були відсутні зауваження до якості виконаних робіт. Це не означає, що роботи були виконані в строк. Строк виконання робіт сторонами не коригувався, додаткові угоди з цього приводу сторонами не укладались.
Відповідач повідомив, що на підставі договору №1560-ДнЕМ від 09.08.2022 нарахував штрафні санкції в загальному розмірі 57383грн23коп та направив на електронну адресу позивача лист №33330/1001 від 07.07.2023 про затримку оплати за виконані роботи на суму штрафних санкцій.
На адресу суду 28.08.2023 надійшли додаткові пояснення позивача.
Позивач наполягав на зміні строку виконання робіт.
Позивач вказав на безпідставність нарахування штрафних санкцій за порушення строку виконання робіт, оскільки відповідні заяви під час підписання акту виконаних робіт відповідачем не складались.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 04.09.2023 суд вирішив перейти до розгляду справи №904/3121/23 за правилами загального позовного провадження; призначив підготовче судове засідання на 20.09.2023; зобов`язав позивача надати для огляду в засіданні оригінал договору №1560-ДнЕМ від 09.08.2022 з усіма додатками та додатковими угодами до нього.
На адресу суду 19.09.2023 надійшла заява позивача про долучення доказів на виконання ухвали суду від 04.09.2023.
Позивач надав копії додаткових угод №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 та №1560-ДнЕМ/7 від 28.03.2023 до договору №1560-ДнЕМ від 09.08.2022 в електронному вигляді, підписаних сторонами за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
Позивач повідомив, що ці додаткові угоди наявні у позивача лише в електронному вигляді.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 20.09.2023, занесеною до протоколу судового засідання від 20.09.2023, оголошено перерву в підготовчому засіданні до 24.10.2023.
На адресу суду 04.10.2023 надійшла заява позивача про долучення до матеріалів справи копій: договору підряду №1560-ДнЕМ від 09.08.2022 та додаткових угод з додатками №1560-ДнЕМ/1 від 16.09.2022, №1560-ДнЕМ/3 від 25.10.2022; №1560-ДнЕМ/5 від 29.12.2022; №1560-ДнЕМ/6 від 30.12.2022.
На адресу суду 19.10.2023 надійшла заява позивача про збільшення позовних вимог. Позивач просив стягнути суму боргу в розмірі 73245грн08коп, пеню в розмірі 17891грн86коп за період з 15.04.2023 - 24.10.2023, 3% річних в розмірі 1156грн за період з 15.04.2023 - 24.10.2023, інфляційні втрати в розмірі 657грн42коп за період квітень - жовтень 2023року.
Суд прийняв до розгляду заяву позивача про збільшення позовних вимог. Предметом розгляду у справі є позовні вимоги про стягнення з відповідача суми боргу в розмірі 73245грн08коп, пені в розмірі 17891грн86коп, 3% річних в розмірі 1156грн, інфляційні втрати в розмірі 657грн42коп.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 24.10.2023, занесеною до протоколу судового засідання від 24.10.2023, оголошено перерву в підготовчому засіданні до 06.11.2023.
На адресу суду 06.11.2023 надійшли заперечення відповідача про незгоду із заявленими збільшеними позовними вимогами.
Відповідач підтримав раніше викладену правову позицію, посилаючись на підпункт 13.1.10 пункту 13.1 договору щодо наявності права у замовника (відповідача) в односторонньому порядку зменшити суму, що підлягає перерахуванню, на суму штрафних санкцій.
Відповідач вказав, що повідомляв позивача листом №33330/1001 від 07.07.2023 про нарахування штрафних санкцій в розмірі 57383грн23коп.
За розрахунками відповідача, позивачу мала бути сплачена сума в розмірі 15862грн55коп (258352грн98коп вартість виконаних робіт - 185107грн20коп отриманий позивачем аванс - 57383грн23коп штрафні санкції). Саме на цю суму боргу позивач мав право нараховувати пеню, 3%річних та інфляційну складову.
Також відповідач послався на частину 6 статті 232 Господарського кодексу України та зазначив, про нарахування позивачем пені за межами 6місяців.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 06.11.2023 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до розгляду по суті на 22.11.2023.
В судовому засіданні відповідач повідомив про перерахування позивачу платіжною інструкцією №3197243 від 03.11.2023 суми в розмірі 15862грн55коп.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 22.11.2023, занесеною до протоколу судового засідання від 22.11.2023, оголошено перерву в судовому засіданні до 12.12.2023.
З`ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами в межах заявлених позовних вимог, заслухавши пояснення представників сторін, суд установив таке.
Між Акціонерним товариством «ДТЕК Дніпровські електромережі» (далі - замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Український газотехнічний центр» (далі - підрядник) був укладений договір підряду №1560-ДнЕМ від 09.08.2022 (далі - договір від 09.08.2022).
Також сторонами підписані додаткові угоди №1560-ДнЕМ/1 від 16.09.2022, №1560-ДнЕМ/2 від 21.09.2022, №1560-ДнЕМ/3 від 25.10.2022, №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022, №1560-ДнЕМ/5 від 29.12.2022, №1560-ДнЕМ/6 від 30.12.2022, №1560-ДнЕМ/7 від 28.03.2023 до договору від 09.08.2022.
В пункті 1.1 договору від 09.08.2022 (в редакції додаткової угоди №1560-ДнЕМ/2 від 21.09.2022) визначено, що замовник доручає, а підрядник зобов`язується відповідно до умов договору, виконати роботи (далі - роботи) (код робіт згідно з державним класифікатором продукції та послуг: 41.00) з капітального ремонту будівель Східних ВЕМ, Новомосковського ОРЕМ, Синельниківського ОРЕМ та Павлоградського ОРЕМ АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» (далі - об`єкт), а замовник приймає та оплачує належним чином виконані роботи.
Відповідно до пунктів 1.2 - 1.5, 1.8, 1.9 договору від 09.08.2022 кількісні характеристики робіт, виконуваних за цим договором, на час укладення договору є орієнтовними та будуть уточнюватись замовником для кожного окремого об`єкта, шляхом укладення додаткових угод до цього договору.
Найменування, кількість обладнання, що монтується за цим договором, визначається після розроблення проектної та кошторисної документації за кожним окремим об`єктом та будуть уточнюватись шляхом укладення додаткових угод до цього договору.
Обсяги закупівлі робіт можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків.
Фронт робіт - Дніпропетровська область. Об`єкт визначається додатковою угодою. Місцезнаходження об`єкта визначається додатковою угодою.
Згідно з пунктами 2.1, 2.3 договору від 09.08.2022 договірна ціна (додаток №1 до договору) робіт за цим договором визначається на основі кошторису (додаток №2 до договору), є орієнтовною на дату укладання договору та становить 4905814грн58коп (з ПДВ).
Договірна ціна робіт за кожним окремим об`єктом узгоджується сторонами шляхом укладення додаткових угод до цього договору.
Узгоджені додатковими угодами до цього договору договірні ціни є твердими та визначаються на підставі розробленої підрядником та прийнятої і затвердженої замовником проектно-кошторисної документації.
Договірна ціна за кожним окремим об`єктом може бути змінена лише за взаємною згодою сторін підписанням додаткової угоди у разі виникнення таких обставин:
- внесення змін до Технічного завдання або Проектної документації (підпункт 2.3.2.1 пункту 2.3 договору від 09.08.2022);
- потреби в виконанні додаткових робіт, що виникла під час капітального ремонту, та не врахованих кошторисною документацією до додаткової угоди, виявити які на стадії укладення договору не було можливим (підпункт 2.3.2.2 пункту 2.3 договору від 09.08.2022);
- замовник залишає за собою право після підписання додаткової угоди скоригувати обсяг робіт (підпункт 2.3.2.3 пункту 2.3 договору від 09.08.2022);
Згідно з підпунктами 2.3.4, 2.3.5 пункту 2.3 договору від 09.08.2022 у разі виникнення обставин, передбачених підпунктом 2.3.2.2 договору, підрядник зобов`язаний протягом 2 днів письмово повідомити замовника про обставини, що призвели до виконання таких робіт, та подати замовнику пропозиції з відповідними розрахунками. Замовник протягом 5 днів розглядає зазначені пропозиції, приймає рішення по суті та повідомляє про нього підрядника.
Підрядник зобов`язаний зупинити виконання додаткових робіт у разі неодержання у визначений підпунктом 2.3.4 строк відповіді на своє повідомлення.
Пунктом 2.4 договору від 09.08.2022 передбачено, що розрахунки за договором здійснюватимуться наступним чином:
- замовник перераховує на поточний рахунок підрядника аванс в розмірі 50% від договірної ціни з нарахуванням ПДВ за кожним окремим об`єктом, зазначеним в додатковій угоді, визначеної згідно з пунктами 2.2 - 2.3 договору, впродовж 5 календарних днів після підписання сторонами додаткової угоди до договору;
- перерахування замовником на поточний рахунок підрядника остаточного розрахунку на підставі актів виконаних робіт за формою №КБ-2в (далі - акти КБ-2в), актів приймання-передавання змонтованого обладнання та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою №КБ-3 (далі - довідка КБ-3) на 15 календарний день з дати підписання акта КБ-2в та довідки КБ-3.
Якщо останній день строку для оплати, що встановлений цим договором, припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, днем закінчення такого строку є перший за ним робочий день.
Розмір здійсненого підряднику авансового платежу враховується при здійсненні остаточного розрахунку за цим договором шляхом зменшення суми, що підлягає оплаті підрядникові.
Розмір суми остаточного розрахунку коригується замовником на суму штрафних санкцій, застосованих до підрядника згідно з положеннями цього договору, додаткових витрат та збитків понесених замовником, що підлягають компенсації підрядником згідно з умовами договору.
Пунктами 8.1, 3.1 договору від 09.08.2022 встановлено, що замовник за актом приймання-передачі будівельного майданчику (фронту робіт) передає підряднику будівельний майданчик (фронт робіт) та допускає підрядника за актом допуску і (або) нарядом допуску на об`єкт.
Підрядник зобов`язаний розпочати виконання робіт протягом 5робочих днів з моменту надання йому будівельного майданчика - фронту робіт за актом приймання-передачі об`єкта.
В пункті 3.2 договору від 09.08.2022 вказано, що строки виконання робіт, початок та закінчення робіт/етапів робіт за кожним окремим об`єктом узгоджуються сторонами шляхом укладання додаткової угоди до договору та визначаються календарним графіком виконання робіт, що є невід`ємною частиною такої додаткової угоди. Замовник має право контролювати виконання робіт у строки, встановлені додатковою угодою до договору.
Згідно з пунктом 3.4 договору від 09.08.2022 строки виконання робіт можуть змінюватися за згодою сторін із внесенням відповідних змін у календарний графік виконання робіт у разі:
- прийняття органами законодавчої, виконавчої та місцевої влади законодавчих та нормативних актів, що безпосередньо унеможливлюють подальше виконання робіт (підпункт 3.4.1 пункту 3.4 договору від 09.08.2022);
- виникнення обставини непереборної сили (підпункт 3.4.2 пункту 3.4 договору від 09.08.2022);
- прострочення замовником термінів передачі будівельних майданчиків (фронту робіт) більш ніж на 10 календарних днів (підпункт 3.4.3 пункту 3.4 договору від 09.08.2022);
- внесення змін до Технічного завдання або Проектної документації, якщо це безпосередньо тягне за собою збільшення строків виконання Робіт (підпункт 3.4.4 пункту 3.4 договору від 09.08.2022);
- у разі потреби в виконанні додаткових робіт, не врахованих кошторисною документацією, що виникла під час капітального ремонту (підпункт 3.4.5 пункту 3.4 договору від 09.08.2022);
- результату дій/бездіяльності третіх осіб, що безпосередньо унеможливлюють належне виконання робіт, за винятком випадків, коли ці дії зумовлені залежними від підрядника обставинами (підпункт 3.4.6 пункту 3.4 договору від 09.08.2022);
- призупинення робіт за офіційним повідомленням замовника (підпункт 3.4.7 пункту 3.4 договору від 09.08.2022);
- виконання за ініціативою замовника додаткових випробувань, перевірок, досліджень та інше. Робіт та матеріальних ресурсів, що безпосередньо впливає на строк виконання робіт (підпункт 3.4.8 пункту 3.4 договору від 09.08.2022);
- несвоєчасного надання обладнання, що згідно умов цього договору надається замовником (підпункт 3.4.9 пункту 3.4 договору від 09.08.2022);
- в інших випадках, що безпосередньо впливають на строки виконання Робіт (за винятком випадків, коли це зумовлено порушенням або неналежним виконанням підрядником умов цього договору) (підпункт 3.4.10 пункту 3.4 договору від 09.08.2022).
У таких випадках питання щодо зміни строків виконання робіт, викликані дією вищевказаних обставин та їх наслідків, погоджуються замовником та підрядником та оформляється відповідними змінами в календарному графіку виконання робіт з укладенням додаткової угоди до договору
Пунктом 3.6 договору від 09.08.2022 на підрядника покладений обов`язок негайно повідомити замовника про неможливість закінчення робіт у строки, зазначені в цьому договорі, а також про наявність будь-яких затримок в забезпеченні об`єкту матеріальними ресурсами, які необхідні для виконання робіт, вантажопідйомними або транспортними засобами, або про наявність інших обставин, що можуть призвести до порушення зазначених в календарному графіку виконання робіт термінів та/або строків виконання робіт.
Відповідно до пункту 8.5 договору від 09.08.2022 підрядник буде повідомляти замовника про виникнення обставин, що загрожують виконанню договору з вини замовника, протягом 7календарних днів з дня їх виникнення. Замовник протягом 7робочих днів з дня одержання повідомлення від підрядника надасть йому відповідь щодо прийнятих рішень та запланованих заходів.
Підпунктом 13.1.1 пункту 13.1 договору від 09.08.2022 визначено, що за порушення строків виконання робіт підрядник сплачує неустойку (пеню) в розмірі 0,1% від договірної ціни за кожний день прострочення, а за прострочення понад 30 (тридцять) днів підрядник додатково сплачує замовнику штраф у розмірі 7% від договірної ціни.
Підпунктом 13.1.7 пункту 13.1 договору від 09.08.2022, зокрема, встановлено, що у разі порушення підрядником зобов`язань за цим договором, замовник має право направити підряднику вимогу про оплату штрафних санкцій та збитків (далі - вимога) і до її оплати підрядником затримати оплату за виконані роботи на суму штрафних санкцій та/або збитків із звільненням замовника від відповідальності за дану затримку.
Підрядник зобов`язується здійснити оплату штрафних санкцій та збитків протягом 5календарних днів з моменту направлення замовником вимоги підряднику. При цьому замовник на свій розсуд має право сплатити підряднику вартість робіт до сплати останнім замовнику штрафних санкцій та/або відшкодування збитків.
Відповідно до підпунктів 13.1.8 - 13.1.10 пункту 13.1 договору від 09.08.2022 при нездійсненні підрядником оплати штрафних санкцій та збитків замовнику, замовник має право застосувати до підрядника оперативно-господарську санкцію згідно цього договору.
Зобов`язання підрядника виконати роботи відповідно до вимог договору, нормами та чинними стандартами, що належать до предмета договору, а також виконати інші положення та вимоги цього договору забезпечуються оперативно-господарською санкцією. Під оперативно-господарською санкцією розуміється право замовника утримати суму нарахованих штрафних санкцій у зв`язку з невиконанням або неналежним виконанням договору та заподіяних збитків із сум, які підлягають виплаті підряднику. Оперативно-господарська санкція застосовується до підрядника після того, як він не сплатив до терміну, обумовлений в цьому розділі цього договору, спрямовану на його адресу вимогу.
У разі несвоєчасного перерахування штрафних санкцій відповідно до цього договору, замовник має право при перерахуванні підряднику грошових коштів за виконані роботи, в односторонньому порядку зменшити суму, що підлягає перерахуванню на суму штрафних санкцій.
Пунктом 13.4 договору від 09.08.2022 передбачено, що замовник несе відповідальність за порушення грошових зобов`язань, а саме за письмовою вимогою підрядника сплачує пеню в розмірі облікової ставки НБУ від несвоєчасно сплачених сум за кожний день прострочення.
Відповідно до пункту 15.1 договору від 09.08.2022 зміна договору здійснюється шляхом зміни або доповнення його умов за ініціативою будь-якої сторони на підставі додаткової угоди. Додаткова угода є невід`ємною частиною договору.
В пунктах 16.1, 16.2 договору від 09.08.2022 сторони визначили повноважних представників замовника (Слинько Іван Вікторович) та підрядника (Швецов Михайло Олександрович) на час виконання договору та вказали реквізити електронних поштових скриньок замовника (SlinkoIV@dtek.com), підрядника (ugtc@ukr.net).
Згідно з пунктом 17.1 договору від 09.08.2022 цей договір набирає чинності з дня його підписання уповноваженими представниками обох сторін і діє до 31.12.2022, а в частині виконання зобов`язань - до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за цим договором, що виникли під час дії договору. Сторони дійшли згоди, що датою підписання договору вважається дата зазначена в верхньому правому куті на першій сторінці договору.
Додатковою угодою №1560-ДнЕМ/6 від 30.12.2022 сторони узгодили продовжити строк дії договору до 31.03.2023.
В додаткових угодах №1560-ДнЕМ/1 від 16.09.2022, №1560-ДнЕМ/3 від 25.10.2022, №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 (в редакції додаткової угоди №1560-ДнЕМ/7 від 28.03.2023), №1560-ДнЕМ/5 від 29.12.2022 до договору від 09.08.2022 сторони визначали об`єкти та їх місцезнаходження; кількісні характеристики робіт для кожного окремого об`єкта; найменування та кількість обладнання за кожним окремим об`єктом; календарні графіки виконання робіт; договірну ціну.
Сума боргу в розмірі 73245грн08коп, яку просить стягнути позивач, є вартістю несплачених робіт з капітального ремонту адміністративно-побутового комплексу Центральний регіон АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» (смт. Петриківка, вул. Переможна, 20), що виконувались позивачем на підставі додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 (в редакції додаткової угоди №1560-ДнЕМ/7 від 28.03.2023) до договору від 09.08.2022.
Так, в пункті 1.1 додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 до договору від 09.08.2022 вказано, що замовник доручає, а підрядник зобов`язується власними силами відповідно до умов договору виконати капітальні ремонти 7 об`єктів замовника, у тому числі, капітальний ремонт адміністративно-побутового комплексу Центральний регіон АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» інвентарний номер 010000021054/0000, за адресою: Дніпропетровська область, смт. Петриківка, вул. Переможна, 20.
Пунктом 1.2 додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 до договору від 09.08.2022 визначено, що загальна вартість робіт становить 734662грн59коп (з ПДВ). Ціна є твердою та визначена у договірній ціні (додаток №1), що додається до цієї додаткової угоди та є невід`ємною частиною договору. Загальна вартість робіт складається з вартості робіт, вартості матеріальних ресурсів, що надаються підрядником.
Згідно з пунктом 1.3 додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 до договору від 09.08.2022 строки виконання робіт, початок та закінчення робіт визначаються Календарним графіком виконання робіт, який додається до цієї додаткової угоди та є невід`ємною частиною договору.
Пунктами 1.4, 1.5 додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 до договору від 09.08.2022 передбачено, що розрахунки за роботи за цією додатковою угодою будуть здійснюватися відповідно до пункту 2.4 договору.
Замовник виплачує підрядникові авансовий платіж у розмірі 50% від договірної ціни - 367331грн30коп (з ПДВ).
Відповідно до пунктів 1.6 - 1.10 додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 до договору від 09.08.2022 додаткові угоди та інші договірні документи (заявки, специфікації, додаткові угоди, додатки до договору, інше), первинні бухгалтерські документи (в тому числі, акти наданих послуг/виконаних робіт/акти приймання-передачі, видаткові накладні, за виключенням, товарно-транспортних накладних), листи та інші документи за договором, можуть бути оформлені сторонами в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) або на паперовому носії. Документи за договором набувають чинності з дати підписання обома сторонами (в тому числі, з використанням КЕП) та можуть бути скріплені печатками сторін.
Сторони погодили, що документи за договором можуть складатися в електронній формі та підписуватися сторонами з використанням КЕП в будь-якому з таких сервісів: «Вчасно» (vchasno.com.ua), M.E.Doc та в інших (надалі - сервіс для електронного підписання).
Сторони встановили наступних повноважних представників під час обміну документами між сторонами в сервісі для електронного підписання: від замовника - VoznyakAGe@dtek.com; від підрядника - p-vika@a-teleport.com
Підписання та обмін документами в сервісі для електронного підписання здійснюється у порядку та строки, встановлені в договорі.
Роздруківки/копії електронних документів, підписані за допомогою КЕП, можуть бути засвідчені уповноваженим представником сторони за правилами засвідчення вірності копій документів
Пунктом 1.11 додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 до договору від 09.08.2022 визначено, що договірна ціна (додаток №1), Календарний графік виконання робіт (додаток №2) з дня укладання цієї додаткової угоди стають невід`ємними частинами договору.
Відповідно до договірної ціни (додаток №1 до додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 до договору від 09.08.2022) щодо капітального ремонту адміністративно-побутового комплексу Центральний регіон АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» (смт. Петриківка, вул. Переможна, 20) загальна вартість робіт за об`єктом становить 370214грн40коп.
Згідно з Календарним графіком виконання робіт (додаток №2 до додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 до договору від 09.08.2022) тривалість робіт з капітального ремонту адміністративно-побутового комплексу Центральний регіон АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» (смт. Петриківка, вул. Переможна, 20) становить 24календарних дні.
У примітках до Календарного графіку виконання робіт зазначено, що термін виконання робіт складає 27 календарних днів за відсутності форс-мажорних обставин. Дата початку робіт визначається датою передачі об`єкту в ремонт та датою оплати авансу.
Відповідно до додаткової угоди №1560-ДнЕМ/7 від 28.03.2023 до договору від 09.08.2022 сторони внесли зміни до пункту 1.1 додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 щодо найменування з урахуванням актів дефектів (додаток №2). Кількість об`єктів замовника збільшилась до 8. Виконання підрядником капітального ремонту адміністративно-побутового комплексу Центральний регіон АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» (смт. Петриківка, вул. Переможна, 20) залишилось серед узгоджених робіт.
Пунктом 1.2 додаткової угоди №1560-ДнЕМ/7 від 28.03.2023 до договору від 09.08.2022 встановлено, що загальна вартість робіт за об`єктами становить 612884грн98коп (з ПДВ).
В пунктах 1.3 - 1.5 додаткової угоди №1560-ДнЕМ/7 від 28.03.2023 до договору від 09.08.2022 сторони узгодили:
- змінити додаток №1 до додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 та викласти його в редакції додатку №1 до цієї додаткової угоди. Додаток №1 до додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 втрачає свою силу з моменту набрання чинності цією додатковою угодою.
- додати новий додаток №2 та викласти його в редакції додатка №2 до цієї додаткової угоди;
- до цієї додаткової угоди додається та є невід`ємною частиною договору додаток №1, додаток №2.
Усі інші умови договору не порушені цією додатковою угодою залишаються незмінними. Сторони підтверджують свої зобов`язання щодо їх виконання.
Відповідно до договірної ціни (додаток №1 до додаткової угоди №1560-ДнЕМ/7 від 28.03.2023 до договору від 09.08.2022) щодо капітального ремонту адміністративно-побутового комплексу Центральний регіон АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» (смт. Петриківка, вул. Переможна, 20) загальна вартість робіт за об`єктом становила 401715грн05коп.
Платіжною інструкцією №2763391 від 07.12.2022 відповідач перерахував позивачу аванс в розмірі 185107грн20коп за виконання позивачем робіт з капітального ремонту адміністративно-побутового комплексу Центральний регіон АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» (смт. Петриківка, вул. Переможна, 20).
В матеріалах справи наявні підписані сторонами 31.03.2023 - акт №3 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2023року на суму 228609грн07коп; акт №3 вартості устаткування до акта приймання виконаних будівельних робіт за березень 2023року на суму 29743грн91коп; довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за березень 2023року на суму 258352грн98коп.
З огляду на загальну вартість виконаних будівельних робіт та витрати за березень 2023року (258352грн98коп) та сплачений відповідачем аванс (185107грн20коп), позивач заявив до стягнення суму боргу в розмірі 73245грн08коп.
Заперечуючи проти задоволення вимог, відповідач послався на - порушення позивачем строку виконання робіт, несплату позивачем нарахованих відповідачем штрафних санкцій за порушення строку виконання робіт, застосування оперативно-господарської санкції шляхом утримання суми несплачених штрафних санкцій із суми, що підлягала виплаті підряднику.
Позивач наполягав на - виконанні робіт в межах строку, узгодження сторонами продовження строку виконання робіт, відсутності акту приймання-передачі будівельного майданчику.
Щодо строку виконання будівельних робіт за додатковою угодою №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 до договору від 09.08.2022 суд зазначає таке.
Як зазначалось раніше, в якості додатків до додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 сторони визначили - договірну ціну (додаток №1) та Календарний графік виконання робіт (додаток №2).
Додатковою угодою №1560-ДнЕМ/7 від 28.03.2023 сторони виклали в новій редакції договірну ціну (додаток №1) та додали новий додаток №2 - дефектні акти щодо кожного з об`єктів.
Календарний графік виконання робіт (додаток №2 до додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022) залишився незмінним. В матеріалах справи відсутні докази виключення сторонами цього додатку або викладення його в новій редакції.
Згідно з Календарним графіком виконання робіт (додаток №2 до додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022) тривалість робіт щодо адміністративно-побутового комплексу Центральний регіон АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» (смт. Петриківка, вул. Переможна, 20) становить 24днів.
Водночас, у примітках до Календарного графіку виконання робіт зазначено, що термін виконання робіт складає 27 календарних днів за відсутності форс-мажорних обставин. Дата початку робіт визначається датою передачі об`єкту в ремонт та датою оплати авансу.
Сторони не надали суду складений та підписаний акт приймання-передачі відповідачем позивачу будівельного майданчику (фронту робіт) щодо адміністративно-побутового комплексу Центральний регіон АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» (смт. Петриківка, вул. Переможна, 20). Також відсутні докази письмові звернення позивача до відповідача про неможливість розпочати виконання робіт внаслідок ненадання будівельного майданчику (фронту робіт).
Оскільки роботи виконані позивачем, будівельний майданчик був переданий позивачу. Але в матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази, що дозволяють визначити дату передачі будівельного майданчику (фронту робіт) замовником підряднику.
Водночас сторони узгодили, що дата початку робіт також визначається датою оплати авансу.
Платіжною інструкцією №2763391 від 07.12.2022 відповідач перерахував позивачу аванс в розмірі 185107грн20коп за виконання позивачем робіт з капітального ремонту адміністративно-побутового комплексу Центральний регіон АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» (смт. Петриківка, вул. Переможна, 20).
Таким чином роботи мали бути виконанні протягом 27календарних днів від 07.12.2022, тобто до 02.01.2023.
В пункті 3.4 договору від 09.08.2022 сторонами визначені підстави, за наявності яких, строки виконання робіт можуть змінюватися за згодою сторін із внесенням відповідних змін у календарний графік виконання робіт шляхом укладення додаткової угоди до договору. Зокрема, це прострочення замовником термінів передачі будівельних майданчиків (фронту робіт) більш ніж на 10 календарних днів (підпункт 3.4.3 пункту 3.4 договору від 09.08.2022) та у разі потреби в виконанні додаткових робіт, не врахованих кошторисною документацією, що виникла під час капітального ремонту (підпункт 3.4.5 пункту 3.4 договору від 09.08.2022).
В матеріалах справи відсутні укладені сторонами додаткові угоди до договору про зміну строків виконання робіт, визначених Календарним графіком виконання робіт (додаток №2 до додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022).
Згідно з пунктами 1 протоколу №1222-1 від 28.12.2022 оперативної наради з капітального ремонту систем вентиляції (встановлення рекуператорів) до приміщень укриттів АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» за участю представників замовника та підрядника, визначених пунктом 16.1, 16.2 договору від 09.08.2022, за результатами наради було вирішено - продовжити до 31.01.2023 виконання робіт з капітального ремонту систем вентиляції укриттів, зокрема, згідно з договором №1560-ДнЕМ від 09.08.2022 (додаткова угода №1560-ДнЕМ/4 від 01.12.2022); підряднику надати відкоригований графік виконання робіт.
Вказаний протокол №1222-1 від 28.12.2022 оперативної наради є попереднім погодженням сторонами необхідності внесення змін строків виконання робіт. Але сторони не реалізували цю домовленість у вигляді укладеної додаткової угоди про зміну строків виконання робіт, визначених Календарним графіком виконання робіт (додаток №2 до додаткової угоди №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022).
Акт приймання виконаних будівельних робіт за березень 2023року, акт вартості устаткування до акта приймання виконаних будівельних робіт за березень 2023року та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за березень 2023року підписані сторонами 31.03.2023. Таким чином роботи виконані за межами встановленого строку (27календарних днів від дати оплати авансу).
Щодо строку оплати вартості виконаних робіт суд зазначає таке.
З огляду на положення пункту 2.4 договору від 09.08.2022 та частину 5 статті 254 Цивільного кодексу України остаточна вартість виконаних робіт в розмірі 73245грн08коп мала бути сплачена відповідачем в строк до 17.04.2023.
Докази виконання відповідачем зобов`язання з оплати суми боргу в розмірі 73245грн08коп в строк до 17.04.2023 в матеріалах справи відсутні.
Під час розгляду справи платіжною інструкцією №3197243 від 03.11.2023 відповідач сплатив позивачу суму в розмірі 15862грн55коп.
Щодо застосування відповідачем оперативно-господарської санкції та зменшення в односторонньому порядку суми боргу на суму штрафних санкцій, суд зазначає таке.
Відповідно до статті 235 Господарського кодексу України за порушення господарських зобов`язань до суб`єктів господарювання та інших учасників господарських відносин можуть застосовуватися оперативно-господарські санкції - заходи оперативного впливу на правопорушника з метою припинення або запобігання повторенню порушень зобов`язання, що використовуються самими сторонами зобов`язання в односторонньому порядку. До суб`єкта, який порушив господарське зобов`язання, можуть бути застосовані лише ті оперативно-господарські санкції, застосування яких передбачено договором. Оперативно-господарські санкції застосовуються незалежно від вини суб`єкта, який порушив господарське зобов`язання.
Частиною 2 статті 236 Господарського кодексу України передбачено, що перелік оперативно-господарських санкцій, встановлений у ч.1 цієї статті, не є вичерпним. Сторони можуть передбачити у договорі також інші оперативно-господарські санкції.
Частинами 1, 2, 3 статті 237 Господарського кодексу України визначено, що підставою для застосування оперативно-господарських санкцій є факт порушення господарського зобов`язання другою стороною. Оперативно-господарські санкції застосовуються стороною, яка потерпіла від правопорушення, у позасудовому порядку та без попереднього пред`явлення претензії порушнику зобов`язання. Порядок застосування сторонами конкретних оперативно-господарських санкцій визначається договором. У разі незгоди з застосуванням оперативно-господарської санкції заінтересована сторона може звернутися до суду з заявою про скасування такої санкції та відшкодування збитків, завданих її застосуванням. Оперативно-господарські санкції можуть застосовуватися одночасно з відшкодуванням збитків та стягненням штрафних санкцій.
Виходячи з аналізу положень статті 237 Господарського кодексу України особливістю оперативно-господарських санкцій є те, що, на відміну від штрафних, до яких вдаються виключно за рішенням суду, вони застосовуються самими сторонами зобов`язання в односторонньому порядку, тобто без попередження заздалегідь. Оперативно-господарські санкції застосовують безпосередньо самі суб`єкти господарських відносин в оперативному порядку, тобто без звернення до судових або інших уповноважених органів, і без згоди іншої сторони зобов`язання - це, зокрема, є головною умовою застосування сторонами таких санкцій, про що має бути пряма вказівка в договорі. При цьому до суб`єкта, який порушив господарське зобов`язання, можуть бути застосовані лише ті оперативно-господарські санкції, які передбачено договором (подібна за змістом правова позиція наведена у постановах Верховного Суду від 20.08.2018 у справі №905/2464/17, від 20.10.2020 у справі №905/267/19, від 01.09.2021 у справі №904/5496/20).
Враховуючи наведені норми права, застосування оперативно-господарських санкцій є правом сторони і таке право надано незалежно від вини іншої сторони, яка, в разі незгоди, не обмежена правом на оскарження таких санкцій в судовому порядку.
Як зазначалось раніше, пунктом 13.1 договору від 09.08.2022 за порушення строків виконання робіт передбачена сплата підрядником неустойки (пеню) в розмірі 0,1% від договірної ціни за кожний день прострочення та штрафу в розмірі 7% від договірної ціни за прострочення понад 30 (тридцять) днів.
Зобов`язання підрядника виконати роботи відповідно до вимог договору, нормами та чинними стандартами, що належать до предмета договору, а також виконати інші положення та вимоги цього договору забезпечуються оперативно-господарською санкцією. Під оперативно-господарською санкцією розуміється право замовника утримати суму нарахованих штрафних санкцій у зв`язку з невиконанням або неналежним виконанням договору та заподіяних збитків із сум, які підлягають виплаті підряднику. Оперативно-господарська санкція застосовується до підрядника після того, як він не сплатив до терміну, обумовлений в цьому розділі цього договору, спрямовану на його адресу вимогу.
У підпунктах 13.1.7 - 13.1.10 пункту 13.1 договору від 09.08.2022 сторонами визначені підстави застосування замовником оперативно-господарської санкції:
- у разі порушення підрядником зобов`язань за цим договором, замовник має право направити підряднику вимогу про оплату штрафних санкцій;
- підрядник зобов`язується здійснити оплату штрафних санкцій протягом 5календарних днів з моменту направлення замовником вимоги підряднику;
- при нездійсненні підрядником оплати штрафних санкцій замовнику, замовник має право застосувати до підрядника оперативно-господарську санкцію та в односторонньому порядку зменшити суму, що підлягає перерахуванню підряднику за виконані роботи, на суму штрафних санкцій.
В матеріалах справи наявна вимога замовника №23562/1001 від 17.05.2023 про сплату підрядником нарахованої за порушення строків виконання робіт за додатковою угодою №1560-ДнЕМ/4 від 09.12.2022 неустойки в розмірі 92668грн21коп за період з 04.01.2023 по 10.05.2023 та 7% штрафу в розмірі 51482грн34коп.
В листі-відповіді №35 від 31.05.2023 підрядник не погодився із застосуванням штрафних санкцій та додатково звернув увагу замовника на підписання 31.03.2023 акту приймання виконаних будівельних робіт.
Згідно з поясненнями представників сторін, наведене вище листування між сторонами відбувалось шляхом обміну листами на поштові електронні скриньки товариств.
В листі №33330/1001 від 07.07.2023 замовник вказав на помилковість попереднього розрахунку штрафних санкцій та просив підрядника сплатити в строк до 30.06.2023 суму в розмірі 57383грн23коп, до складу якої увійшла неустойка в розмірі 31468грн22коп за період 04.01.2023 - 30.03.2023 та 7% штраф в розмірі 25915грн.01коп. При розрахунку неустойки та штрафу замовник використав договірну вартість в розмірі 370214грн40коп. Замовник попередив підрядника про можливість застосування оперативно-господарської санкції, передбаченої підпунктами 13.1.8, 13.1.9 договору від 09.08.2022.
Згідно з поясненнями представника відповідача лист - вимога №33330/1001 від 07.07.2023 був направлений на електронну поштову скриньку позивача (ugtc@ukr.net). Позивач не спростував цю обставину.
Оскільки в листі №33330/1001 від 07.07.2023 замовник визначив строк оплати до 30.06.2023, положення підпункту 13.1.7 пункту 13.1 договору від 09.08.2022 щодо строку оплати штрафних санкцій в даному випадку не застосовуються.
Водночас, враховуючи визначений замовником строк оплати (30.06.2023) та дату направлення листа-вимоги №33330/1001 від 07.07.2023 (07.07.2023), суд застосовує положення статті 530 Цивільного кодексу України та зазначає, що вимога замовника про сплату штрафних санкцій мала бути виконана підрядником в строк до 14.07.2023.
Відповідно, право на застосування оперативно-господарської санкції та зменшення в односторонньому порядку розміру суми боргу за рахунок штрафних санкцій виникло у відповідача 15.07.2023.
Під час розгляду справи відповідач перерахував позивачу суму боргу в розмірі 15862грн55коп платіжною інструкцією №3197243 від 03.11.2023.
На підставі статті 231 Господарського процесуального кодексу України суд закриває провадження у справі в частині стягнення суми боргу в розмірі 15862грн55коп.
Враховуючи застосування відповідачем оперативно-господарської санкції у вигляді зменшення в односторонньому порядку розміру суми боргу за рахунок штрафних санкцій, позовні вимоги про стягнення суми боргу в розмірі 57382грн53коп не підлягають задоволенню.
На підставі пункту 13.4 договору від 09.08.2022 за порушення строку оплати суми боргу в розмірі 73245грн08коп позивач нарахував та заявив до стягнення пеню в розмірі 17891грн86коп за період 15.04.2023 - 24.10.2023.
Суд перевірив складений позивачем розрахунок пені. Позивач не врахував положення статті 232 Господарського кодексу України, визначив помилкову дату початку порушення зобов`язання, не врахував застосування відповідачем оперативно-господарської санкції та зменшення суми боргу за рахунок штрафних санкції з 15.07.2023.
Відповідно до частини 6 статті 232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.
Пунктом 7 розділу ІХ «Прикінцеві положення» Господарського кодексу України встановлено, що під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 232, 269, 322, 324 цього Кодексу, продовжуються на строк дії такого карантину.
Постановою Кабінету Міністрів України «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» №651 від 27.06.2023 з 24 години 00 хвилин 30.06.2023 на всій території України відмінений карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Таким чином після завершення карантину (після 30.06.2023) відсутня можливість нараховувати штрафні санкції понад шести місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.
За розрахунками суду обґрунтований розмір пені становить 10640грн04коп та складається з сум:
- пені в розмірі 8829грн54коп, нарахованої з 18.04.2023 по 14.07.2023 за порушення строку оплати суми боргу в розмірі 73245грн08коп;
- пені в розмірі 1810грн50коп, нарахованої з 15.07.2023 по 18.10.2023 за порушення строків оплати суми боргу в розмірі 1515862грн55коп.
В задоволенні позовних вимог про стягнення пені в розмірі 7251грн82коп слід відмовити.
На підставі статті 625 Цивільного кодексу України за порушення строку оплати суми боргу в розмірі 73245грн08коп позивач нарахував та заявив до стягнення 3% річних в розмірі 1156грн за період 15.04.2023 - 24.10.2023, інфляційні втрати в розмірі 657грн42коп за період квітень - жовтень 2023року.
Суд перевірив складені позивачем розрахунки 3%річних та інфляційних втрат. Позивач визначив помилкову дату початку порушення зобов`язання, не врахував застосування відповідачем оперативно-господарської санкції та зменшення суми боргу за рахунок штрафних санкції з 15.07.2023.
За розрахунками суду обґрунтований розмір 3%річних становить 662грн75коп та складається з сум:
- 3%річних в розмірі 529грн77коп, нарахованих з 18.04.2023 по 14.07.2023 за порушення строку оплати суми боргу в розмірі 73245грн08коп;
- 3%річних в розмірі 132грн98коп, нарахованих з 15.07.2023 по 24.10.2023 за порушення строків оплати суми боргу в розмірі 1515862грн55коп.
В задоволенні позовних вимог про стягнення 3%річних в розмірі 493грн25коп слід відмовити.
За розрахунками суду обґрунтований розмір інфляційних втрат становить 509грн91коп. В задоволенні позовних вимог про стягнення інфляційних втрат в розмірі 147грн51коп слід відмовити.
Згідно зі статтею 129 Господарського процесуального кодексу України витрати позивача зі сплати судового збору покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Враховуючи часткове задоволення позовних вимог, суд покладає на відповідача витрати позивача зі сплати судового збору в розмірі 799грн14коп.
Керуючись нормами Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, статтями 3, 4, 13, 20, 41, 42, 74, 76, 77, 78, 79, 86, 91, 123, 126, 129, 231, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Український газотехнічний центр» до Акціонерного товариства «ДТЕК Дніпровські електромережі» про стягнення суми боргу в розмірі 73245грн08коп, пені в розмірі 17891грн86коп, 3% річних в розмірі 1156грн, інфляційних втрат в розмірі 657грн42коп - задовольнити частково.
Закрити провадження у справі в частині стягнення суми боргу у розмірі 15862грн55коп у зв`язку з відсутністю предмету спору.
Стягнути з Акціонерного товариства «ДТЕК Дніпровські електромережі» (Ідентифікаційний код 23359034; місцезнаходження: 49107, м. Дніпро, Запорізьке шосе, буд. 22) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Український газотехнічний центр» (Ідентифікаційний код 31596048; місцезнаходження: 49046. М. Дніпро, вул. Шлюзова, буд. 29) пеню в розмірі 10640грн04коп, 3% річних в розмірі 662грн75коп, інфляційні втрати в розмірі 509грн91коп, витрати зі сплати судового збору в розмірі 799грн14коп.
Відмовити в задоволенні решти позовних вимог.
Видати наказ після набрання рішенням суду законної сили.
В судовому засіданні 12.12.2023 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Рішення суду може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення підписаний 19.12.2023.
Суддя Р.Г. Новікова
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2023 |
Оприлюднено | 21.12.2023 |
Номер документу | 115742622 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань підряду |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Парусніков Юрій Борисович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні