Справа № 686/24966/23
Провадження № 3/686/7899/23
ПОСТАНОВА
13 грудня 2023 року м. Хмельницький
Суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області Данькова С.О., з участю захисника Ксьондзика Ю. Ю., розглянувши матеріали, які надійшли від Департаменту запобігання політичної корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , фізичної особи-підприємця,
за ч. 1 ст. 212-15 КУпАП, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 будучи фізичною особою підприємцем уклав договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму 134 520,00 грн. та 30.05.2022 року та 03.06.2022 року здійснив грошові внески на підтримку політичної партії «Слуга Народу» на загальну суму 77 900,99 грн. з порушенням вимог Закону України «Про політичні партії в Україні».
Зазначені кошти були перераховані на поточний рахунок Хмельницької обласної територіальної організації політичної партії «Слуга Народу» НОМЕР_1 , МФО 43675248, відкритий в АТ "Укрексімбанк" з призначенням платежу: «Внесок на підтримку Хмель. об.орг.пол.партії "Слуга Народу" від ОСОБА_1 АДРЕСА_2 д.н. 09.01.2000р».
Згідно з відкритими відомостями електронної системи публічних закупівель України ProZorro, ОСОБА_1 як фізична особа-підприємець уклав договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму 134 520,00 грн., що понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок (124 050,00 гривень), а саме:
від 10.02.2022 №172139CTII з Дитячо-юнацькою спортивною школою з хокею «СОКІЛ» (ЄДРПОУ 43197718) про надання послуг служби технічної підтримки програмних 3 продуктів 18 468,00 гривень. Термін дії договору до 31.12.2022;
від 11.02.2022 № 9216СТП з Хмельницьким обласним бюро судово-медичної експертизи (ЄДРПОУ 02004166) про надання послуг служби технічної підтримки програмних продуктів KBS на загальну суму 18 468,00 гривень. Термін дії договору до 31.12.2022;
від 09.02.2022 №73872СТП з Комунальним некомерційним підприємством «Березнегуватська центральна районна лікарня» Березнегуватської селищної ради (ЄДРПОУ 01998377) про надання послуг служби технічної підтримки програмних продуктів KBS на загальну суму 32 376,00 гривень. Термін дії договору до 31.12.2022;
від 10.02.2022 №93230СТП з Комунальним некомерційним підприємством «Другий Черкаський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» (ЄДРПОУ 02004982) про надання послуг служби технічної підтримки програмних продуктів KBS на загальну суму 21 480,00 гривень. Термін дії договору до 31.12.2022;
від 09.02.2022 №171008СТП з Державною установою «Державний центр олімпійської підготовки зі стрибків у воду» (ЄДРПОУ 39115608) про надання послуг служби технічної підтримки програмних продуктів KBS на загальну суму 18 468,00 гривень. Термін дії договору до 31.12.2022;
від 02.02.2022 №213644СТП з Державним підприємством «Реінтеграція та відновлення» (ЄДРПОУ 43600078) про надання послуг служби технічної підтримки комп?ютерної програми KBS. Бухгалтерія комунального підприємства на загальну суму 25 260,00 гривень. Термін дії договору до 31.12.2022.
Засновником Дитячо-юнацької спортивної школи з хокею «СОКІЛ» (ЄДРПОУ 43197718) є Київська міська рада (код ЄДРПОУ 22883141); засновником Хмельницького обласного бюро судово-медичної експертизи (ЄДРПОУ 02004166) є Хмельницька обласна рада (код ЄДРПОУ 00022651); засновником Комунального некомерційного підприємства «Березнегуватська центральна районна лікарня» Березнегуватської селищної ради (ЄДРПОУ 01998377) є Березнегуватська селищна рада (код ЄДРПОУ 04375808); засновником Комунального некомерційного підприємства «Другий Черкаський міський центр первинної медико-санітарної ДОПОМОГИ» (ЄДРПОУ 02004982) є Черкаська міська рада (код ЄДРПОУ 25212542).
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами. Крім того, засновником Державної установи «Державний центр олімпійської підготовки зі стрибків у воду» (ЄДРПОУ 39115608) є Міністерство молоді та спорту України (код ЄДРПОУ 38649881); засновником Державного підприємства «Реінтеграція та відновлення» (ЄДРПОУ 43600078) є Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (код ЄДРПОУ 40446210).
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст.1 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» систему центральних органів виконавчої влади складають міністерства України (далі - міністерства) та інші центральні органи виконавчої влади. Система центральних органів виконавчої влади є складовою системи органів виконавчої влади, вищим органом якої є Кабінет Міністрів України. Міністерства забезпечують формування та реалізують державну політику в одній чи декількох сферах, інші центральні органи виконавчої влади виконують окремі функції з реалізації державної політики.
Отже, держава та територіальна громада в спосіб та порядок, передбачений Законом України «Про публічні закупівлі», забезпечила свої потреби у послугах.
Таким чином, станом на дату здійснення внесків на підтримку політичної партії (30.05.2022, 03.06.2022) ОСОБА_1 (фізична особа - підприємець) уклав договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади на загальну суму 134 520,00 грн., що більше ніж гранична загальна сума, яка складає 124 050,00 грн. 2 481,00 грн. - прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 1 січня 2022 року відповідно до ст. 7 Закону України «Про державний бюджет України 2022 рік» х 50), чим порушив вимоги п. 9 ч. 1 ст. 15 Закону.
Згідно з випискою з рахунку UA663223130000026002000044845 Хмельницька обласна територіальна організація політичної партії «Слуга Народу» 26.12.2022 повернула ОСОБА_1 внески на загальну суму 77 900,99 грн.
Під час розгляду справи в суді правопорушником заявлено клопотання про відкладення розгляду справи для надання можливості укладення договору з захисником, узгодження позиції захисту та правову допомогу, яке судом задоволено.
В подальшому у судове засідання ОСОБА_1 не з`являвся, захисником надано відомості про перебування на лікуванні, а саме витяг з е-лікарняного - до 12.12.2023 року. На розгляд справи 13.12.2023 року правопорушник не з`явився, захисником пред`явлено лише копію довідки №162 про тимчасову непрацездатність з відміткою про звільнення від занять від відвідувань дошкільного навчального закладу по 14.12.2023 року, доказів про неможливість прибуття у зв`язку з станом здоров`я суду не надано.
З врахуванням того, що як Національним агентством листом від 22.08.2023 року №50-22/19235-23 так і в суді, правопорушнику роз`яснено права передбачені ст.63 Конституції України та ст. 268 КУпАП, тому права ОСОБА_1 визначені законодавством в даному конкретному випадку порушені не були.
Зважаючи на встановлені законом строки розгляду справи, неодноразові клопотання про відкладення розгляду справи, які суд оцінює як намагання затягнути такий розгляд з метою уникнення адміністративної відповідальності, а також враховуючи, що інкриміноване адміністративне правопорушення не відноситься до категорії справ, за якими присутність особи, яка притягається до відповідальності, є обов`язковою, суд вважає можливим розглянути справу за відсутності ОСОБА_1 , з участю захисника та на підставі наявних у справі доказів.
В судовому засіданні захисник Ксьондзик Ю. Ю., просив закрити справу про адміністративне правопорушення у зв`язку з закінченням строків притягнення до зазначеної відповідальності. У своєму клопотанні зазначив, що факт здійснення внесків мав бути перевірений Національним агентством з питань запобігання корупції під час перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи та витрати і зобов`язання фінансового характеру та відповідно мав бути складений протокол не пізніше 09 жовтня 2022 року. Крім того, зазначив, що під час перевірки НАЗК здійснювались запити, в банківську установу 14 червня 2023 року, отже працівникам контролюючого органу було вже відомо про вчинене ОСОБА_1 провопорушення.
Такі покликання не заслуговують на увагу виходячи з наступного.
Вивчивши протокол про адміністративне правопорушення та дослідивши долучені до нього матеріали, а також пояснення сторони захисту, приходжу до висновку, що у діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Стаття 212-15 КУпАП передбачає відповідальність, зокрема, за порушення встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії.
Відповідно до п.9 ч.1 ст.15 Закону не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п?ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.
Судом встановлено, що правопорушення вчинене ОСОБА_1 виявлено під час здійснення НАЗК державного контролю за дотриманням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичної партії.
Так, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» передбачає відновлення подання звітів політичних партіями та функцій НАЗК щодо їх перевірки, зупинених ще у 2020 році. Через COVID-19 та воєнний стан. Востаннє партії звітували щодо свого фінансування у ІІІ кварталі 2020 року.
Відповідно до п.п. 4 п. 1 Закону України «Про захист інтересів суб`єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни», наразі у період воєнного стану або стану війни будь-які перевірки щодо своєчасності та повноти будь-яких звітів чи документів звітного характеру уповноваженими органами не здійснюються, у тому числі перевірки звітів партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Для забезпечення здійснення державного контролю за додержанням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичних партій НАЗК звернулося до банківської установи АТ «УКРЕМСІМБАНК» для отримання відповідної інформації щодо фінансування політичних партій внескодавцями.
Відповідно до наданою АТ «УКРЕМСІМБАНК» інформацією містить 2 транзакції 03.05.2022 року та 03.06.2022 року щодо здійснення грошових внесків на підтримку Хмельницької обласної територіальної організації політичної партії «Слуга Народу» на загальну суму 77900, 99 грн. від ОСОБА_1 .
Відповідно до ч. 4 ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених ст. 212-15, 121-21 КУпАП, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Початок обчислення строку виявлення адміністративного правопорушення є момент, коли особою, уповноваженою на складання протоколу, зібрано та проаналізовано докази та зроблено висновки про наявність у діях особи складу адміністративного правопорушення. Процесуально такий висновок оформляється у вигляді протоколу про адміністративне правопорушення.
Слід відмітити, що сам факт виявлення порушення порядку надання внеску на підтримку політичної партії не може свідчити про наявність складу адміністративного правопорушення.
Такий факт може бути встановлено лише після проведення відповідної перевірки та, зокрема, відібрання пояснень і складання протоколу, що може свідчити про дату виявлення адміністративного правопорушення, оскільки лише після їх отримання можливо встановити всі необхідні ознаки складу правопорушення за ст. 212- 15 КУпАП, в тому числі суб`єктивну сторону.
Відповідно до положень ст. 255 КУпАП уповноважені на те посадові особи Національного агентства мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 212-15 КУпАП.
Заступник Голови Національного агентства за Законом є уповноваженою особою Національного агентства (абз.1 ч.1 ст.13 Закону).
Отже, після отримання від ОСОБА_1 пояснення по суті вчинення правопорушення уповноваженою особою НАЗК складено протокол про адміністративне правопорушення від 14.09.2023 року №50-35/8, тому днем виявлення вчиненого адміністративного правопорушення слів вважати 14.09.2023 року.
Факт вчинення адміністративного правопорушення підтверджується доказами, наявними в матеріалах справи, а саме:
- протоколом про адміністративне правопорушення від 14 вересня 2023 року №50-35/8;
- відповіддю на запит з АТ «Державний експортно-імпортний банк України» з додатком;
- копією договору №172139СТП від 10.02.2022 року про надання послуг технічної підтримки програмних продуктів облікових систем;
- копією додатковою угодою №1 до Договору №172139СТП від 10.02.2022 року про надання послуг технічної підтримки програмних продуктів облікових систем з додатками;
- копією договору №9216СТП від 11.02.2022 року про надання послуг служби технічної підтримки програмних продуктів KBS з додатками;
- копією договору №73872СТП від 09.02.2022 року про надання послуг служби технічної підтримки програмних продуктів KBS з додатками;
- копією договору №93230СТП від 10.02.2022 року про надання послуг служби технічної підтримки програмних продуктів KBS з додатками;
- копією договору №171008СТП від 09.02.2022 року про надання послуг служби технічної підтримки програмних продуктів KBS з додатками;
- копією договору №213644СТП від 02.02.2022 року про надання послуг служби технічної підтримки комп`ютерної програмних KBS. Бухгалтерія комунального підприємства з додатками;
- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємств та громадських формувань;
- поясненням ОСОБА_1 з додатками від 05.09.20223 року.
Таким чином, дослідивши зібрані та досліджені в судовому засіданні докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-15 КУпАП.
Відповідно до ст.40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
Керуючись ст.ст. 283, 284 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у розмірі 70 (сімдесяти) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1190 (одна тисяча сто дев`яносто) грн. з конфіскацією суми внеску на підтримку політичної партії, наданої з порушенням закону, в розмірі 77 900,99 грн.
Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в розмірі 536 грн. (п`ятсот тридцять шість) грн. 80 коп.
Копію постанови скерувати до Департаменту запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції для відома.
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником до Хмельницького апеляційного суду через Хмельницький міськрайонний суд протягом 10 днів дня її винесення.
Суддя
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2023 |
Оприлюднено | 21.12.2023 |
Номер документу | 115745453 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку ПП, порушення порядку надання або отримання держ. фінансування статутної діяльності ПП, порушення порядку надання або отримання фінансової підтримки для здійснення передвиборної агітації |
Адмінправопорушення
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Данькова С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні