Рішення
від 18.12.2023 по справі 380/21466/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 грудня 2023 рокусправа № 380/21466/23

Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Морської Галини Михайлівни, розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАЙДЕНТ КОНСТРАКШН» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАЙДЕНТ КОНСТРАКШН» (далі - позивач) звернувся в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - відповідач 2), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2023 №9208253/44445645 (щодо податкової накладної №1 від 19.06.2023) та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 19.06.2023, складену ТОВ "Трайдент Констракшн" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання - 12.07.2023;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2023 №9208257/44445645 (щодо податкової накладної №2 від 19.06.2023) та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 19.06.2023, складену ТОВ "Трайдент Констракшн" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання - 12.07.2023;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2023 №9208254/44445645 (щодо податкової накладної №3 від 20.06.2023) та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 20.06.2023, складену ТОВ "Трайдент Констракшн" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання - 12.07.2023;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2023 №9208252/44445645 (щодо податкової накладної №5 від 20.06.2023) та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 20.06.2023, складену ТОВ "Трайдент Констракшн" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання - 12.07.2023;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2023 №9208255/44445645 (щодо податкової накладної №10 від 22.06.2023) та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №10 від 22.06.2023, складену ТОВ "Трайдент Констракшн" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання - 12.07.2023;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2023 №9208256/44445645 (щодо податкової накладної №11 від 23.06.2023) та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №11 від 23.06.2023, складену ТОВ "Трайдент Констракшн" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання - 12.07.2023;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2023 №9208249/44445645 (щодо податкової накладної №13 від 23.06.2023) та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №13 від 23.06.2023, складену ТОВ "Трайдент Констракшн" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання - 12.07.2023;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2023 №9208250/44445645 (щодо податкової накладної №15 від 26.06.2023) та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №15 від 26.06.2023, складену ТОВ "Трайдент Констракшн" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання - 12.07.2023;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2023 №9208258/44445645 (щодо податкової накладної №16 від 27.06.2023) та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №16 від 27.06.2023, складену ТОВ "Трайдент Констракшн" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання - 12.07.2023;

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2023 №9208251/44445645 (щодо податкової накладної №17 від 27.06.2023) та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №17 від 27.06.2023, складену ТОВ "Трайдент Констракшн" в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання - 12.07.2023.

Ухвалою від 15.09.2023 відкрите провадження у справі, визначено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні).

Ухвалою від 17.11.2023 суд відмовив Головному управлінню ДПС у Львівській області у задоволенні клопотань про розгляд справи за правилами загального провадження та з викликом сторін.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 05.04.2023 року Позивачем було укладено договір підряду № 05-04/23 (надалі Договір) з Товариством з обмеженою відповідальністю "Галицька Перспектива" ЄДРПОУ 43175186 (ІПН 431751813073). За період червень 2023р. згідно договору генерального підряду № 05-04/23 від 05.04.2023р профінансовано робіт в сумі 13 412 000,00 грн , що підтверджується платіжними інструкціями та банківськими виписками по рахунку. З отриманих коштів профінансовано авансові платежі на придбання матеріалів та супутніх послуг. На підставі вказаних авансових платежів складено та подано у встановленому законодавством порядку для реєстрації податкові накладні № 1 від 19.06.2023р. на суму 500 000,00грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн., № 2 від 19.06.2023р. на суму 500 000,00грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн., № 3 від 20.06.2023р. на суму 6 000 000,00грн в т.ч. ПДВ 100 000,00 грн., № 5 від 20.06.2023р. на суму 500 000,00грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн., № 10 від 22.06.2023р. на суму 1 207 000,00грн в т.ч. ПДВ 201 166,67 грн., № 11 від 23.06.2023р. на суму 1 320 000,00грн в т.ч. ПДВ 220 000,00 грн., № 13 від 23.06.2023р. на суму 1 000 000,00грн в т.ч. ПДВ 166 666,67 грн., № 15 від 26.06.2023р. на суму 890 000,00грн в т.ч. ПДВ 148 333,33 грн., № 16 від 27.06.2023р. на суму 1 350 000,00грн в т.ч. ПДВ 225 000,00 грн., № 17 від 27.06.2023р. на суму 2 000 000,00грн в т.ч. ПДВ 333 333,33 грн.

Згідно із відомостями квитанцій, що надійшли в електронний кабінет позивача, Відповідачем 1 реєстрація ПН зупинена. Контролюючим органом запропоновано подати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН. Відповідачу 1 позивачем скеровані Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо реєстрації ПН, в яких надані пояснення щодо операції, а разом із повідомленням скеровані сканкопії первинних документів, які підтверджують господарську операцію. Однак, спірними рішеннями Відповідач 1 відмовив в реєстрації ПН. Із змісту рішення слідує, що підставою для таких відмов контролюючий орган вказав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

Стверджує, що контролюючим органом не було направлено платнику податку повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень, а одразу прийняте рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Разом з тим зазначена в Рішеннях про відмову в реєстрації ПН інформація не відповідає дійсності, оскільки всі долучені Позивачем документи до Повідомлень складені в суворій відповідності до вимог чинного законодавства України та податкових норм. Крім того, варто звернути увагу на те, що в Рішеннях про відмову в реєстрації ПН контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних без вказівки які саме документи складені з порушенням законодавства. Застосоване загальне поняття. При цьому, можливість розуміння платником податків, які саме документи на думку комісії складено з порушення вимог законодавства, прямо залежить від визначення контролюючим органом чіткого переліку документів, чого зроблено не було. Із вказаних підстав Позивач вважає спірні рішення такими, що суперечать вимогам законодавства, порушують його права та інтереси у сфері господарської діяльності, а тому підлягають скасуванню, а ПН - реєстрації.

Відповідач 1 надіслав суду відзив, у якому заперечили проти позову, мотивуючи тим, що Комісією Головного управління ДПС у Львівській області прийнято рішення від 18.07.2023 №9208253/44445645, №9208257/44445645, №9208254/44445645, №9208252/44445645, №9208255/44445645, №9208256/44445645, №9208249/44445645, №9208250/44445645, №9208258/44445645, №9208251/44445645 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 19.06.2023, №2 від 19.06.2023, №3 від 20.06.2023, №5 від 20.06.2023, №10 від 22.06.2023, №11 від 23.06.2023, №13 від 23.06.2023, №15 від 26.06.2023, №16 від 27.06.2023, №17 від 27.06.2023 оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідних рішень про реєстрацію зазначених податкових накладних.

Стверджує: «…Відповідно до пункту 2.29 Інструкції №22, платник має право в будь-який час до списання платежу з рахунку відкликати з банку, що його обслуговує, платіжні доручення в порядку, визначеному внутрішніми правилами цього банку. Отже, надання платіжних доручень без виписок з особового банківського розрахункового рахунку платника не може бути достатнім підтвердженням надходження коштів на банківський розрахунковий рахунок отримувача, оскільки після виписки платіжного доручення воно може бути відкликано до дати валютування. Позивачем не було надано проектної документації для виконання робіт, саме: проектні рішення, розрахунки, плани, специфікації та інші необхідні документи. Також, відсутні акти приймання-передачі робіт. Відповідно до Договору підряду №05- 04/23 п.1 пп.1.2 «Склад та обсяги робіт, що доручаються на виконання Підряднику визначені проектною документацією в межах положень Договору та усіх додатків до нього» така документація була відсутня на розгляді Комісії регіонального рівня - Просимо врахувати, що не надано: - жодних первинних документів щодо закупівлі матеріалів для здійснення господарської діяльності; - первинних документів щодо наявності власних чи орендованих основних засобів для здійснення діяльності. - Звертаємо увагу суду, що не надано документації щодо наявності трудових ресурсів доданий до позову та на розгляд комісії штатний розклад не може бути доцільним доводом, а лише свідчить про бажане. Згідно переліку видів діяльності Позивача свідчить, що кількість трудових ресурсів є недостатня та/або не відповідає певним видам діяльності. Не долучено документації, щодо об`єктів оподаткування.…». Таким чином, на момент винесення оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН, позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Прядку № 520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних саме з цих підстав контролюючий орган відмовив в реєстрації податкової накладної. Враховуючи вищенаведене, у Головного управління ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішень про відмову у реєстрації спірних податкових накладних, а тому такі є правомірними.

Щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних ПН, стверджує, що повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу, відтак зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні ПН в ЄРПН є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд зазначає наступне.

ТОВ "ТРАЙДЕНТ КОНСТРАКШН" (ЄДРПОУ 44445645), місцезнаходження юридичної особи: 79052, м. Львів, вул. Рудненська, буд. 8, дата взяття на облік платника податків 31.01.22; ІПН 444456413079; дата реєстрації платником ПДВ 01.03.22р.

Видами діяльності Позивача згідно з даними Єдиного державного реєстру є: 41.20 будівництво житлових і нежитлових будівель (основний) 41.10 організація будівництва будівель 43.11 знесення 43.12 підготовчі роботи на будівельному майданчику 43.13 розвідувальне буріння 43.21 електромонтажні роботи 43.22 монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування 43.29 інші будівельно-монтажні роботи 43.31 штукатурні роботи 43.32 установлення столярних виробів 43.33 покриття підлоги й облицювання стін 43.34 малярні роботи та скління 43.39 інші роботи із завершення будівництва 43.91 покрівельні роботи 43.99 інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у. 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна 68.32 управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту 71.12 діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах 73.12 посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації 77.32 надання в оренду будівельних машин і устаткування.

В межах здійснення власної господарської діяльності Позивач виконує будівельно-монтажні роботи для ТОВ «Галицька Перспектива» на об`єкті «Будівництво комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Роксоляни у місті Львові».

Будівництво здійснюється на підставі декларації про провадження господарської діяльності №028860/23 від 11.03.2023 року, отриманої Позивачем та дозволу на виконання будівельних робіт №ІУ013230528858 від 05.06.2023р, отриманого ТОВ «Галицька Перспектива»

05.04.2023 року Позивачем було укладено договір підряду № 05-04/23 (надалі Договір) з Товариством з обмеженою відповідальністю "Галицька Перспектива" ЄДРПОУ 43175186 (ІПН 431751813073).

Згідно з п. 1.1 Договору: «1.1. Замовник доручає, а Підрядник приймає на себе зобов`язання виконати будівельні роботи на об`єкті будівництва (надалі об`єкт будівництва): Будівництво комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Роксоляни у місті Львові (надалі Роботи), а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.»

Також, згідно з п. 3.1. Договору, Сторонами досягнуто згоди про те, що фінансування робіт будівництва здійснюється шляхом їх авансування. При цьому, у відповідності до п. 3.2. остаточні розрахунки за виконані роботи здійснюються за фактом їх виконання на підставі підписаних Сторонами Актів виконаних робіт, не пізніше 10 банківських днів з моменту їх двостороннього підписання, шляхом переказу коштів на рахунок Підрядника. Повний та остаточний розрахунок між сторонами передбачено після підписання кінцевих актів виконаних робіт (Розділ 6 Договору).

За період червень 2023 року згідно договору генерального підряду № 05-04/23 від 05.04.2023 профінансовано робіт в сумі 13 412 000,00 грн , що підтверджується платіжними інструкціями та банківськими виписками по рахунку. З отриманих коштів профінансовано авансові платежі на придбання матеріалів та супутніх послуг. Фактично роботи на об`єкті будівництва розпочались в кінці червня. Станом на 28.07.2023 ще повністю не виконано етап робіт що підлягає актуванню, тож актів виконаних робіт не оформлено.

Відтак, у відповідності до умов Договору було здійснено наступні авансові платежі:

- згідно платіжної інструкцій № 1 від 19.06.2023 в сумі 500 000,00грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн., на підставі оплати виписано податкову накладу № 1 від 19.06.2023 на суму 500 000,00грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн.

- згідно платіжної інструкцій № 2 від 19.06.2023 в сумі 500 000,00грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн., на підставі оплати виписано податкову накладу № 2 від 19.06.2023 на суму 500 000,00грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн.

- згідно платіжної інструкцій № 12 від 20.06.2023 в сумі 6 000 000,00грн в т.ч. ПДВ 100 000,00 грн., на підставі оплати виписано податкову накладу № 3 від 20.06.2023 на суму 6 000 000,00грн в т.ч. ПДВ 100 000,00 грн.

- згідно платіжної інструкцій № 10 від 20.06.2023. в сумі 500 000,00грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн., на підставі оплати виписано податкову накладу № 5 від 20.06.2023 на суму 500 000,00грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн.

- згідно платіжної інструкцій № 15 від 22.06.2023 в сумі 1 207 000,00грн в т.ч. ПДВ 201 166,67 грн., на підставі оплати виписано податкову накладу № 10 від 22.06.2023 на суму 1 207 000,00грн в т.ч. ПДВ 201 166,67 грн.

- згідно платіжної інструкцій № 21 від 23.06.2023 в сумі 1 320 000,00грн в т.ч. ПДВ 220 000,00 грн., на підставі оплати виписано податкову накладу № 11 від 23.06.2023 на суму 1 320 000,00грн в т.ч. ПДВ 220 000,00 грн.

- згідно платіжної інструкцій № 20 від 23.06.2023 в сумі 1 000 000,00грн в т.ч. ПДВ 166 666,67 грн., на підставі оплати виписано податкову накладу № 13 від 23.06.2023 на суму 1 000 000,00грн в т.ч. ПДВ 166 666,67 грн.

- згідно платіжної інструкцій № 24 від 26.06.2023 в сумі 890 000,00грн в т.ч. ПДВ 148 333,33 грн., на підставі оплати виписано податкову накладу № 15 від 26.06.2023 на суму 890 000,00грн в т.ч. ПДВ 148 333,33 грн.

- згідно платіжної інструкцій № 27 від 27.06.2023 в сумі 1 350 000,00грн в т.ч. ПДВ 225 000,00 грн., на підставі оплати виписано податкову накладу № 16 від 27.06.2023 на суму 1 350 000,00грн в т.ч. ПДВ 225 000,00 грн.

- згідно платіжної інструкцій № 26 від 27.06.2023 в сумі 2 000 000,00грн в т.ч. ПДВ 333 333,33 грн., на підставі оплати виписано податкову накладу № 17 від 27.06.2023 на суму 2 000 000,00грн в т.ч. ПДВ 333 333,33 грн.

На підставі вказаних авансових платежів складені та подані у встановленому законодавством порядку для реєстрації податкові накладні № 1 від 19.06.2023 на суму 500 000,00грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн., № 2 від 19.06.2023 на суму 500 000,00грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн., № 3 від 20.06.2023 на суму 6 000 000,00грн в т.ч. ПДВ 100 000,00 грн., № 5 від 20.06.2023 на суму 500 000,00грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн., № 10 від 22.06.2023 на суму 1 207 000,00грн в т.ч. ПДВ 201 166,67 грн., № 11 від 23.06.2023 на суму 1 320 000,00грн в т.ч. ПДВ 220 000,00 грн., № 13 від 23.06.2023 на суму 1 000 000,00грн в т.ч. ПДВ 166 666,67 грн., № 15 від 26.06.2023 на суму 890 000,00грн в т.ч. ПДВ 148 333,33 грн., № 16 від 27.06.2023 на суму 1 350 000,00грн в т.ч. ПДВ 225 000,00 грн., № 17 від 27.06.2023 на суму 2 000 000,00грн в т.ч. ПДВ 333 333,33 грн.

Реєстрацію податкових накладних № 1 від 19.06.2023, № 2 від 19.06.2023, № 3 від 20.06.2023, № 5 від 20.06.2023, № 10 від 22.06.2023, № 11 від 23.06.2023, № 13 від 23.06.2023, № 15 від 26.06.2023, № 16 від 27.06.2023, № 17 від 27.06.2023 було зупинено та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами обробки всіх вищенаведених податкових накладних Автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України було направлено Квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Квитанції), в яких зазначено: «Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної … в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/ послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник «D» = 0000%, «Р» = 10000».

Після отримання Позивачем квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних для підтвердження реальності здійснення операцій Позивачем надані пояснення та копії документів, що підтверджується квитанціями про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Так разом із поясненнями були надані наступні документи:

1. Витяг з ЄДР ТОВ "Трайдент Констракшн";

2. Штатний розпис ТОВ " Трайдент Констракшн " станом на 03.07.2023р.;

3. Декларації про провадження господарської діяльності № 28860/23 від 11.03.2023р.;

4. Дозвіл на виконання будівельних робіт №ІУ013230528858 від 05.06.2023р.;

5. Витяги з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку кадастровий номер 4610136300:06:017:0082

6. Витяги з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку кадастровий номер 4610136300:06:017:0083;

7. Витяги з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку кадастровий номер 4610136300:06:017:0084;

8. Витяги з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку кадастровий номер 4610136300:06:017:0085;

9. Витяги з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку кадастровий номер 4610136300:06:017:0086;

10. Витяги з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку кадастровий номер 4610136300:06:017:0087;

11. Витяги з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку кадастровий номер 4610136300:06:017:0088;

12. Витяги з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку кадастровий номер 4610136300:06:017:0089;

13. Договір підряду № 05-04/23 від 05.04.2023р. з ТОВ "Галицька перспектива";

14. Платіжна інструкція № 1 від 19.06.2023р.;

15. Платіжна інструкція № 2 від 19.06.2023р.;

16. Платіжна інструкція № 10 від 20.06.2023р.;

17. Платіжна інструкція № 12 від 20.06.2023р.;

18. Платіжна інструкція № 15 від 22.06.2023р.;

19. Платіжна інструкція № 20 від 23.06.2023р.;

20. Платіжна інструкція № 21 від 23.06.2023р.;

21. Платіжна інструкція № 24 від 26.06.2023р.;

22. Платіжна інструкція № 26 від 27.06.2023р.;

23. Платіжна інструкція № 27 від 27.06.2023р.;

24. Виписка по рахунку від 19.06.2023р.;

25. Виписка по рахунку від 20.06.2023р.;

26. Виписка по рахунку від 22.06.2023р.;

27. Виписка по рахунку від 23.06.2023р.;

28. Виписка по рахунку від 26.06.2023р.;

29. Виписка по рахунку від 27.06.2023р.

За результатами розгляду Повідомлень, контролюючим органом було прийнято Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2023 №9208253/44445645, №9208257/44445645, №9208254/44445645, №9208252/44445645, №9208255/44445645, №9208256/44445645, №9208249/44445645, №9208250/44445645, №9208258/44445645, №9208251/44445645, відповідно до яких було відмовлено у реєстрації податкових накладних із зазначенням причини: «Надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».

В розділі «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)» не конкретизовано, які саме документи складено з порушенням законодавства та вказано загальне поняття: «Договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них. Первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунківфактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків».

Рішення комісії оскаржене позивачем в адміністративному порядку.

Так Позивач звертався до Відповідача-2 зі Скаргами щодо рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, до яких було долучено копії тих документів, що долучались до Повідомлень. За результатами розгляду цих Скарг Відповідачем-2 було прийнято Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі, якими залишено скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Не погодившись із цими рішеннями, позивач звернувся до суду.

Надаючи оцінку позиціям сторін у справі, суд застосовує наступні правові норми.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно із п.п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (п. 188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.7 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних в електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 11.12.2019 Кабінетом Міністрів України прийняв постанову № 1165, якою затвердив Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Правові норми застосовуються у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин.

За змістом п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку № 1165).

Відповідно до п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).

Як встановлено судом, реєстрація ПН зупинена з тієї підстави, що «…«Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України було направлено Квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Квитанції), в яких зазначено: «Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної … в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/ послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник «D» = 0000%, «Р» = 10000». Пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Суд відмічає, що у квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165.

Водночас механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; - розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Відповідно до п. 9 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

- або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

- або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

- або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Згідно п. 10 Порядку № 520, Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Суд відмічає, що контролюючим органом не було направлено платнику податку повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень, а одразу прийняте рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Разом з тим зазначена в Рішеннях про відмову в реєстрації ПН інформація не відповідає дійсності, оскільки всі долучені Позивачем документи до Повідомлень складені в суворій відповідності до вимог чинного законодавства України та податкових норм.

Також в Рішеннях про відмову реєстрації ПН контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних без вказівки які саме документи складені з порушенням законодавства.

Суд звертає увагу, що контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію ПН.

При цьому, суд наголошує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Із досліджених матеріалів справи суд встановив, що позивач надав відповідачу-1 всі документи на підтвердження здійснення господарської операції для реєстрації ПН № 1 від 19.06.2023, № 2 від 19.06.2023, № 3 від 20.06.2023, № 5 від 20.06.2023, № 10 від 22.06.2023, № 11 від 23.06.2023, № 13 від 23.06.2023, № 15 від 26.06.2023, № 16 від 27.06.2023, № 17 від 27.06.2023, перелік яких наведений вище.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Одночасно в межах спірних правовідносин суд звертає особливу увагу на те, що, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Отже, зважаючи на надання позивачем достатньо первинних документів для спростування тверджень відповідача-1 щодо ризиковості здійснення операції, та враховуючи, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію ПН № 1 від 19.06.2023, № 2 від 19.06.2023, № 3 від 20.06.2023, № 5 від 20.06.2023, № 10 від 22.06.2023, № 11 від 23.06.2023, № 13 від 23.06.2023, № 15 від 26.06.2023, № 16 від 27.06.2023, № 17 від 27.06.2023, суд дійшов висновку про протиправність рішення відповідача-1 від 18.07.2023 №9208253/44445645, №9208257/44445645, №9208254/44445645, №9208252/44445645, №9208255/44445645, №9208256/44445645, №9208249/44445645, №9208250/44445645, №9208258/44445645, №9208251/44445645 про відмову в реєстрації ПН № 1 від 19.06.2023, № 2 від 19.06.2023, № 3 від 20.06.2023, № 5 від 20.06.2023, № 10 від 22.06.2023, № 11 від 23.06.2023, № 13 від 23.06.2023, № 15 від 26.06.2023, № 16 від 27.06.2023, № 17 від 27.06.2023.

Отже, відповідність обсягу реалізованих позивачем товарів/послуг підтверджується належними та допустимими письмовими доказами, які за допомогою сервісу Електронний кабінет платника були надіслані позивачем Державній податковій службі України для врахування під час вирішення питання про реєстрацію податкової накладної.

При цьому, відповідач-1 в оскаржуваному рішенні не навів доводів щодо порушень законодавства при складенні поданих документів.

Суд не бере до уваги твердження відповідача про надання позивачем до суду документів, які не були подані під час надання пояснень до податкового органу, оскільки висновок суду про протиправність спірних рішень відповідача 1 ґрунтуються виключно на документах, які подані позивачем у електронному вигляді до податкового органу та зазначені у квитанції та поясненнях позивача. Також суд зауважує, що позивачем подані банківські виписки із особового рахунку, відтак посилання відповідача про їх відсутність є помилковою.

Крім цього суд звертає увагу, що податкові накладні сформовані за першою подією отриманням авансового платежу, відтак будь-які документи щодо виконання робіт, аванс на які останній отримав, у нього відсутні.

За таких обставин, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 18.07.2023 №9208253/44445645, №9208257/44445645, №9208254/44445645, №9208252/44445645, №9208255/44445645, №9208256/44445645, №9208249/44445645, №9208250/44445645, №9208258/44445645, №9208251/44445645 про відмову в реєстрації ПН № 1 від 19.06.2023, № 2 від 19.06.2023, № 3 від 20.06.2023, № 5 від 20.06.2023, № 10 від 22.06.2023, № 11 від 23.06.2023, № 13 від 23.06.2023, № 15 від 26.06.2023, № 16 від 27.06.2023, № 17 від 27.06.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Щодо вимоги про зобов`язання відповідача-2 зареєструвати в Єдиному реєстрі ПН № 1 від 19.06.2023, № 2 від 19.06.2023, № 3 від 20.06.2023, № 5 від 20.06.2023, № 10 від 22.06.2023, № 11 від 23.06.2023, № 13 від 23.06.2023, № 15 від 26.06.2023, № 16 від 27.06.2023, № 17 від 27.06.2023 датою їх подання на реєстрацію, суд зазначає таке.

Відповідно до вимог пп. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

Згідно з нормами п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства та були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Суд вважає помилковим твердження відповідача про наявність у нього дискреційних повноважень щодо реєстрації зазначеної ПН та передчасність вимоги про зобов`язання її реєстрації, оскільки зміст дискреційних повноважень передбачає законність будь-якого із можливих рішень суб`єкта владних повноважень, прийнятого ним у певній ситуації, а судом встановлено незаконність рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 18.07.2023 №9208253/44445645, №9208257/44445645, №9208254/44445645, №9208252/44445645, №9208255/44445645, №9208256/44445645, №9208249/44445645, №9208250/44445645, №9208258/44445645, №9208251/44445645.

Відтак, беручи до уваги вимоги КАС України щодо ефективності способу захисту порушеного права, суд вважає, що порушене право позивача підлягає захисту шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані позивачем ПН № 1 від 19.06.2023, № 2 від 19.06.2023, № 3 від 20.06.2023, № 5 від 20.06.2023, № 10 від 22.06.2023, № 11 від 23.06.2023, № 13 від 23.06.2023, № 15 від 26.06.2023, № 16 від 27.06.2023, № 17 від 27.06.2023, датою їх первинного подання на реєстрацію.

Висновки суду у цій справі узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 02.04.2019 у справі № 822/1878/18 та від 18.07.2019 у справі №1740/2004/18.

Відтак, покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкову накладну не вважатиметься втручанням у її дискреційні повноваження.

З огляду на викладене вище, суд задовольняє позовні вимоги повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, усі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2023 №9208253/44445645, №9208257/44445645, №9208254/44445645, №9208252/44445645, №9208255/44445645, №9208256/44445645, №9208249/44445645, №9208250/44445645, №9208258/44445645, №9208251/44445645.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 19.06.2023, № 2 від 19.06.2023, № 3 від 20.06.2023, № 5 від 20.06.2023, № 10 від 22.06.2023, № 11 від 23.06.2023, № 13 від 23.06.2023, № 15 від 26.06.2023, № 16 від 27.06.2023, № 17 від 27.06.2023, складені Товариством з обмеженою відповідальністю "ТРАЙДЕНТ КОНСТРАКШН " (ЄДРПОУ 44445645, адреса: 79052, м. Львів, вул. Рудненська, 8) датою їх подання на державну реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ЄДРПОУ ВП 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАЙДЕНТ КОНСТРАКШН " (ЄДРПОУ 44445645, адреса: 79052, м. Львів, вул. Рудненська, 8) судовий збір у сумі 13420 (тринадцять тисяч чотириста двадцять) грн 00 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАЙДЕНТ КОНСТРАКШН " (ЄДРПОУ 44445645, адреса: 79052, м. Львів, вул. Рудненська, 8) судовий збір у сумі 13420 (тринадцять тисяч чотириста двадцять) грн 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд, а у разі реєстрації офіційної електронної адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

СуддяМорська Галина Михайлівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2023
Оприлюднено21.12.2023
Номер документу115754980
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/21466/23

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 29.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 28.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 01.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 01.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 19.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні