Ухвала
від 19.12.2023 по справі 380/1417/23
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

про відмову у зупиненні дії рішення

19 грудня 2023 року

м. Київ

справа №380/1417/23

провадження №К/990/37868/23; К/990/39471/23

Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Єзерова А.А.,

розглянувши клопотання Івано-Франківської міської ради та Комунального підприємства «Муніципальні ринки» Івано-Франківської міської ради про зупинення дії рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21.06.2023 та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2023 у справі №380/1417/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий Сервіс» до Івано-Франківської міської ради, третя особа - Комунальне підприємство «Муніципальні ринки» Івано-Франківської міської ради, про визнання протиправним та скасування рішення,

у с т а н о в и в:

У 2023 році Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий Сервіс» звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Івано-Франківської міської ради, третя особа - Комунальне підприємство «Муніципальні ринки» Івано-Франківської міської ради, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Івано-Франківської міської ради 31 сесії восьмого демократичного скликання від 02.12.2022 №213-31 «Про припинення договору оренди».

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 21.06.2023, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2023, позов задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції та постановою суду апеляційної інстанції, Івано-Франківська міська рада та Комунальне підприємство «Муніципальні ринки» Івано-Франківської міської ради оскаржили їх у касаційному порядку. Також, подані касаційні скарги містять клопотання про зупинення дії рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21.06.2023 та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2023 у справі №380/1417/23.

Ухвалами Верховного Суду від 20.11.2023 та від 28.11.2023 відкрито касаційне провадження за касаційними скаргами Івано-Франківської міської ради та Комунального підприємства «Муніципальні ринки» Івано-Франківської міської ради на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21.06.2023 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2023 у справі №380/1417/23.

Зокрема, зазначеними ухвалами установлено для учасників справи десятиденний строк для подання до суду заперечення на клопотання Івано-Франківської міської ради та Комунального підприємства «Муніципальні ринки» Івано-Франківської міської ради про зупинення дії рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21.06.2023 та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2023 у справі №380/1417/23.

Клопотання про зупинення оскаржуваних рішень у цій справі мотивовані тим, що справа №380/1417/23 не підсудна адміністративному суду, а має розглядатися у порядку господарського судочинства і позов з аналогічним предметом розглядається господарським судом. Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 05.07.2023 у справі №909/1066/22 у задоволенні позову ТОВ «Торговий сервіс» відмовлено. Західним апеляційним господарським судом відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ТОВ «Торговий сервіс». У ході, розгляду справи №909/1066/22 у порядку господарського судочинства рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21.06.2023 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2023 у справі №380/1417/23, як такі, що набрали законної сили можуть використати:

- для доведення наявності преюдиційних фактів, а саме незаконності рішення Івано-Франківської міської ради від 02.12.2022 №213-31, яке є предметом позову також і у справі №909/1066/22;

- для закриття провадження у справі №909/1066/22 з підстав відсутності предмету спору.

Скориставшись своїм процесуальним правом, Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий Сервіс» подало заперечення на клопотання Комунального підприємства «Муніципальні ринки» Івано-Франківської міської ради про зупинення рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21.06.2023 та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2023 у справі №380/1417/23 з огляду на те, що наведені у заяві підстави зупинення дії оскаржуваного рішення, ґрунтуються на припущеннях та переконаннях.

Інших заперечень на клопотання Івано-Франківської міської ради та Комунального підприємства «Муніципальні ринки» Івано-Франківської міської ради про зупинення дії рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21.06.2023 та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2023 у справі №380/1417/23 до Верховного Суду не надходило.

Суд, розглянувши клопотання Івано-Франківської міської ради та Комунального підприємства «Муніципальні ринки» Івано-Франківської міської ради про зупинення дії рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21.06.2023 та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2023 у справі №380/1417/23 дійшов такого висновку.

За приписами частини першої статті 375 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 340 КАС України суддя-доповідач у порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує питання про зупинення виконання судових рішень, які оскаржуються.

Зупинення виконання (дії) оскаржуваного судового рішення є правом, а не обов`язком суду касаційної інстанції, і можливе лише за наявності для цього обґрунтованих, поважних причин. Сама по собі незгода скаржника з оскаржуваним судовим рішенням не є підставою для зупинення його виконання (дії), а сподівання і припущення на певні результати касаційного розгляду справи не можуть бути підставою для зупинення виконання (дії) судового рішення, яке набрало законної сили.

Відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Для зупинення виконання (дії) судових рішень, яке допускається як виняток, мають бути вагомі причини.

Згідно зі статтею 370 КАС України та статтею 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами; невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Тлумачення статті 375 КАС України також свідчить про те, що заява про зупинення дії має містити належне обґрунтування потреби зупинення дії судового рішення та до неї мають бути долучені, за наявності, докази, що свідчили б про загрозу настання незворотних наслідків у разі незупинення дії такого рішення.

Розгляд питання про зупинення дії оскаржуваних судових рішень має на меті не допустити порушення прав, свобод та охоронюваних законом інтересів, як особи, що подала касаційну скаргу, так і інших осіб, які беруть участь у справі, якщо такі наслідки можуть настати у зв`язку з виконанням оскаржуваних судових рішень.

Своєю чергою, для зупинення дії оскаржуваних судових рішень необхідна наявність поважних причин, які б давали підстави для зупинення виконання судового рішення.

Однак, заявлені клопотання про зупинення дії рішення суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції не містять виняткових підстав для такого зупинення. Тому на підставі статті 375 Кодексу адміністративного судочинства України у задоволенні клопотання Івано-Франківської міської ради та Комунального підприємства «Муніципальні ринки» Івано-Франківської міської ради про зупинення дії рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21.06.2023 та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2023 у справі №380/1417/23 слід відмовити.

Керуючись ст. 248, 340, 375 КАС України, Верховний Суд

у х в а л и в:

1. Клопотання Івано-Франківської міської ради та Комунального підприємства «Муніципальні ринки» Івано-Франківської міської ради про зупинення дії рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21.06.2023 та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2023 у справі №380/1417/23 залишити без задоволення.

2. Копію ухвали про відмову у зупиненні виконання судового рішення надіслати учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не оскаржується.

Суддя А.А. Єзеров

Дата ухвалення рішення19.12.2023
Оприлюднено20.12.2023
Номер документу115761277
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —380/1417/23

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 07.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні