Постанова
від 20.12.2023 по справі 363/4766/23
ВИШГОРОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

"20" грудня 2023 р. Справа № 363/4766/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2023 року суддя Вишгородського районного суду Київської області

Олійник С.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління ДПС у Київській області щодо

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , головного бухгалтера ТОВ «Роксана», яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,

про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 155-1 КУпАП,

в с т а н о в и в:

01 вересня 2023 року до Вишгородського районного суду Київської області для розгляду надійшла справа про адміністративне правопорушення № 363/4767/23 щодо ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 155-1 КУпАП.

Відповідно до матеріалів справи, за результатом проведення з 10 серпня по 17 серпня 2023 року фактичної перевірки ТОВ «Роксана» (код ЄДРПОУ 30845527) з питань дотримання Податкового кодексу України, Законів України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про ліцензування видів господарської діяльності», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні від 29.12.2017 р. №148 головним державним інспектором Головного управління ДПС у Київській області Чекіним О.Є. 17 серпня 2023 р. складено протокол №1609/10-36-07-08 про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 155-1 КУпАП, а саме: 12.08.2023 р. о 20 год. 46 хв. у ресторані (м. Вишгород, вул. Спаська, 25) під час проведення розрахункової операції через РРО, без відображення цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку в розрахунковому документі №4125, чим порушено пункти 1, 2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

З доданого до протоколу про адміністративне правопорушення №1609/10-36-07-08 від 17.08.2023 р. акту (довідки) фактичної перевірки від 17.08.2023 р. №17627/10/30/07/ НОМЕР_1 вбачається, що контролюючим органом виявлено згідно з фіскальним чеком № 4125 від 12.08.2023 року реалізацію вина ігристого « ОСОБА_2 » на суму 325,00 грн. без відображення цифрового значення штрихового коду марки акцизного збору.

Надалі, 01 вересня 2023 року до Вишгородського районного суду Київської області для розгляду надійшла справа про адміністративне правопорушення № 363/4766/23 щодо ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 155-1 КУпАП.

Відповідно до матеріалів справи, за результатом проведення з 10 серпня по 17 серпня 2023 року фактичної перевірки ТОВ «Роксана» (код ЄДРПОУ 30845527) з питань дотримання Податкового кодексу України, Законів України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про ліцензування видів господарської діяльності», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні від 29.12.2017 р. №148 головним державним інспектором Головного управління ДПС у Київській області Чекіним О.Є. 17 серпня 2023 р. складено протокол №1610/10-36-07-08 про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 155-1 КУпАП, а саме: 13.08.2023 р. о 18 год. 33 хв. у ресторані «Вишеград» (м. Вишгород, вул. Шолуденка 17-а) під час проведення розрахункової операції через РРО, без зазначення цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку в розрахунковому документі №8883, чим порушено пункти 1, 2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

З доданого до протоколу про адміністративне правопорушення №1610/10-36-07-08 від 17.08.2023 р. акту (довідки) фактичної перевірки від 17.08.2023 р. №17626/10/16/07/ НОМЕР_1 вбачається, що контролюючим органом виявлено згідно з фіскальним чеком №8883 від 13.08.2023 року реалізацію шампанського «Prosecco» (0,75 л) по ціні 800,00 грн. без відображення цифрового значення штрихового коду марки акцизного збору.

У судовому засіданні ОСОБА_1 вину та викладені в протоколах обставини не визнала, просила справу про адміністративне правопорушення підлягає закрити на підставі п. 1 ст. 247 КупАП.

Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов наступного.

Частина 1 ст. 155-1КУпАП встановлює адміністративну відповідальність за порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Об`єктом правопорушень, передбачених коментованою статтею, є суспільні відносини у сфері здійснення розрахункових операцій. Об`єктивна сторона правопорушення виражається у таких формах: - порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

З диспозиції зазначеної статті випливає, що вона носить бланкетний характер і лише описує безпосередньо саме правопорушення, але для повного визначення ознак цього правопорушення відсилає до законодавчо встановленого порядку проведення розрахунків у певній сфері.

Відповідно до п. 11 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов`язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.

Судом встановлено, що у протоколі №1609/10-36-07-08 про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 155-1 КУпАП, зазначено, що ОСОБА_1 порушила пункти 1, 2 вище вказаного закону, а фактичний опис правопорушення вказує на порушення п. 11 вище вказаного закону, що дає підстави стверджувати, що в даному випадку мало місце неправильна кваліфікація можливого порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з боку ОСОБА_1 .

Суб`єктивна сторона правопорушень, передбачених статтею 155-1 КУпАП, характеризується наявністю вини у формі прямого умислу.

Суб`єктами правопорушень, передбачених ч. 1 статтею 155-1 КУпАП можуть бути особи, які відповідно до своїх функціональних обов`язків здійснюють розрахункові операції, а також посадові особи, до компетенції яких належить організація здійснення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Закон виключає можливість притягнення особи до адміністративної відповідальності за відсутності складу правопорушення, при цьому якщо відсутній хоча б один з елементів складу правопорушення відсутній склад правопорушення в цілому. Обов`язок доведення наявності в діях правопорушника складу правопорушення, передбаченого певною статтею КУпАП покладається на осіб, які відповідно до КУпАП уповноважені складати протокол про адміністративне правопорушення.

Згідно з ст. 26 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг за порушення вимог цього Закону притягуються контролюючими органами до адміністративної відповідальності згідно із законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (в редакції Закону № 2164-VIII від 05.10.2017) відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

За несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних відповідальність несуть особи, які склали та підписали ці документи відповідно до ч.8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Доказів складання та підписання ОСОБА_1 фіскального чеку ТОВ «Роксана» від 12.08.2023 року №4125 до матеріалів протоколу №1609/10-36-07-08 від 17.08.2023 р. про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 155-1 КУпАП, не надано.

Як вбачається із наявної у матеріалах справи копії фіскального чека №8883 від 13.08.2023 року, вказаний чек містить цифрові значення штрихових кодів марок акцизного податку серія та номер по всім реалізованим алкогольним напоям. Зокрема, при реалізації шампанського «Prosecco» 0,75 л по ціні 800,00 грн. зазначено код УКТЗЕД 2204109300 та серію/номер акцизної марки: ААБВ13734, із копії фіскального чека № 4125 від 12.08.2023 року реалізацію вина ігристого « ОСОБА_2 » на суму 325,00 грн. цифрового значення штрихового коду марки акцизного збору.

Жодних невідповідностей вказаного фіскального документу вимогам закону судом не встановлено.

ОСОБА_1 не є керівником ТОВ «Роксана», посадової інструкції чи інших доказів покладення на неї посадових обов`язків по здійсненню розрахункових касових операцій чи їх організацію, забезпеченню фіксування фактів здійснення господарських операцій у первинних документах, у т.ч. із застосуванням РРО, контролюючим органом, не надано.

Враховуючи ці обставини, суд дійшов висновку, що матеріали справи про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 не містять у собі належних та допустимих доказів, які б підтверджували наявність в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 155-1 КУпАП України.

У відповідності з п. 2 ч. 1 ст. 278 КУпАП, орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання, зокрема чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

Згідно зі ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Аналіз зібраних у справі доказів не підтверджує обставин, що містяться у протоколах про адміністративне правопорушення, складених стосовно цієї особи.

За висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 18.07.2019 р. у справі за №216/5226/16-а (2-а/216/33/17), притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за умови наявності юридичного складу адміністративного правопорушення, в тому числі, встановлення вини особи в його вчиненні, яка підтверджена належними та допустимими доказами, а не підтвердження здійснення правопорушення відповідними доказами, не породжує правових підстав для притягнення його до адміністративної відповідальності. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 26 червня 2019 року у справі за №536/1703/17, адміністративне провадження №К/9901/3839/17 (ЄДРСРУ № 82707106).

У своїх рішеннях «Ірландія проти Сполученого Королівства» від 18.01.1978 року, «Коробов проти України» від 21.10.2011 року ЄСПЛ звертає увагу, що при оцінці доказів суд, як правило, застосовує критерій доведення «поза розумним сумнівом», така доведеність може випливати із співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків.

Стандарт доведення вини «поза розумним сумнівом» означає, що при доведенні винуватості особи не повинно залишатися жодного «розумного сумніву» в цьому, тоді як наявність такого «розумного сумніву» у винуватості особи є підставою для його виправдання. Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості.

Суд зазначає, що вказані та досліджені судом докази у своїй сукупності не доводять поза розумним сумнівом факт наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченогост. 155-1 ч. 1 КУпАП.

Керуючись п. 1 ст. 247, ст. 283-285, 287-290, 294 КУпАП,

постановив:

Справи про вчинення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 155-1 КУпАП, № 363/4766/23 та № 363/4767/23 об`єднати в одне провадження та присвоїти номер 363/4766/23.

Закрити провадження у справі відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 155-1 КУпАП, у зв`язку з відсутністю у її діях складу адміністративних правопорушень.

Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляції через Вишгородський районний суд протягом 10 днів з дня її винесення.

Суддя С.В. Олійник

Дата ухвалення рішення20.12.2023
Оприлюднено22.12.2023
Номер документу115775520
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку проведення розрахунків

Судовий реєстр по справі —363/4766/23

Постанова від 20.12.2023

Адмінправопорушення

Вишгородський районний суд Київської області

Олійник С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні