Ухвала
від 20.12.2023 по справі 331/8221/23
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

20.12.2023

Справа № 331/8221/23

Провадження № 1-кс/331/2431/2023

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 грудня 2023року м. Запоріжжя

Слідча суддяЖовтневого районногосуду м.Запоріжжя ОСОБА_1 ,із участюсекретаря ОСОБА_2 ,розглянувши клопотанняслідчого вОВС 1-говідділення слідчоговідділу УСБУв Запорізькійобласті капітанаюстиції ОСОБА_3 , погодженеіз прокурором,який здійснюєпроцесуальне керівництвоу кримінальномупровадженні прокурором Якимівськоговідділу Мелітопольськоїокружної прокуратуриЗапорізької області ОСОБА_4 ,про арештмайна у кримінальному провадженні № 22023080000001771, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 30 жовтня 2023 року за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.7 ст.111-1 КК України,

У С Т А Н О В И Л А :

Слідчий звернувся до слідчоїсудді зклопотанням про арешт майна у кримінальному провадженні № 22023080000001771, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 30 жовтня 2023 року за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.7 ст.111-1 КК України.

В обґрунтуванняподаного клопотаннязазначив,що 24.02.2022 Наказом Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією рф проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено введення в Україні воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який неодноразово продовжувався, в тому числі 07.02.2023 Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 06.02.2023 №58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким передбачено його продовження з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб, який діє по теперішній час.

Так, відповідно до положень ч. 1 ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 (в редакції від 07.05.2022, далі за текстом Закон №1207-VII), тимчасово окупована російською федерацією територія України (далі тимчасово окупована територія) є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Тимчасова окупація російською федерацією територій України, визначених частиною першою статті 3 цього Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для російської федерації жодних територіальних прав.

Тимчасово окупованою територією, відповідно до п.7 ч.1 ст.1-1 Закону №1207-VII, є частини території України, в межах яких збройні формування російської федерації та окупаційна адміністрація російської федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування російської федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації російської федерації.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №197 від 11.07.2023 «Про затвердження змін до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», яким було затверджено зміни до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року

№ 309 м.Бердянськ Запорізької області, належить до переліку тимчасово окупованих російською федерацією територій з 26.02.2022 року.

Після остаточної військової окупації м.Бердянськ Запорізької області, представниками збройних формувань російської федерації фактично узурповано всі владні повноваження на тимчасово окупованій території громади шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, запровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності громади, фактичної ліквідації приватної власності, свободи слова, пересування та волевиявлення, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного і психологічного впливу до окремих категорій суспільства та верств населення, в тому числі шляхом незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування.

Продовжуючи встановлення тотального контролю та розповсюджуючи свою владу на захоплених військових шляхом територіях м.Бердянська Запорізької області, представники збройних формувань рф, діючи за підтримки місцевих колаборантів, окупаційної адміністрації та інших лояльних до держави-агресора верств місцевого населення із числа діючих та колишніх співробітників правоохоронних органів України, створили на тимчасово окупованій території Запорізької області незаконний правоохоронний орган «УВД по г.Бердянск и Бердянского района», створеному на території тимчасово окупованого м.Бердянськ Запорізької області, який розташовано за адресою: Запорізька область, м.Бердянськ, вул. Шевченко, буд.31, який наділений повноваженнями правоохоронного органу.

Відповідно до ч.1 ст.2 ЗУ «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» до правоохоронних органів у тому числі віднесено органи Національної поліції України.

Відповідно до ч.1 ст.2 ЗУ «Про Національну поліцію»завданнями поліції є:

1) забезпечення публічної безпеки і порядку;

2) охорона прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави;

3) протидії злочинності;

4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.

Тобто правоохоронний орган це державна установа діяльність якої спрямована на захист національної безпеки, забезпечення стану законності й правопорядку, захист прав, свобод та інтересів громадян, суспільства і держави та на реалізацію інших законодавчо визначених функцій держави.

Також правоохоронні органи це державні органи, що на підставі відповідного законодавства здійснюють правоохоронну діяльність.

Правоохоронна діяльність це вид державної діяльності, яка здійснюється з метою охорони права спеціально уповноваженими органами шляхом застосування юридичних заходів впливу в суворій відповідності з законом і при неухильному дотриманні встановленого ним порядку і може бути реалізована через систему правоохоронних органів. З метою здійснення правоохоронної діяльності створюються відповідні органи, які називаються правоохоронними.

Таким чином правоохоронні органи це існуючі в суспільстві й державі установи та організації, що здійснюють правоохоронну та правозахисну функції, основне завдання яких полягає в забезпеченні законності, захисту прав та законних інтересів громадян, юридичних осіб, боротьбі з кримінальними та іншими правопорушеннями. Під правоохоронним органом розуміють державну установу, яка діє в системі органів влади й виконує на основі закону державні функції (владні, організаційно-розпорядчі, контрольні тощо) в різних сферах внутрішньої та зовнішньої діяльності держави.

Так, після окупації військами рф м. Бердянськ та Бердянського району Запорізької не пізніше квітня 2022 року (більш точна дата органом досудового розслідування не встановлена) на вказаній території окупантами створено незаконний правоохоронний орган «УВД по г. Бердянск и Бердянского района» за адресою м. Бердянськ, вул. Шевченка, б.31. На даний орган представниками окупаційної адміністрації покладено здійснення функцій щодо: забезпечення публічної безпеки, захисту прав і свобод громадян, протидії злочинності, фіксація та документування правопорушень, та інше.

Таким чином на незаконний орган, орган «УВД по г. Бердянск и Бердянского района» покладено завдання щодо здійснення правоохоронної діяльності на тимчасово окупованій території м. Бердянськ та Бердянського району Запорізької області.

Тобто, незаконний орган створений представниками окупаційної адміністрації не пізніше квітня 2022 року (більш точна дата органом досудового розслідування не встановлена) «УВД по г. Бердянск и Бердянского района» за адресою м. Бердянськ, вул. Шевченка, б.31 є правоохоронним органом.

Також встановлено, що ОСОБА_5 , у квітні 2022 року (більш точна дата та час органом досудового розслідування не встановлені), перебуваючи на території м. Бердянськ Запорізької області, яке з 28.02.2022 і на час повідомлення про підозру знаходиться під тимчасовою окупацією збройних сил російської федерації (далі зс рф), діючи умисно, із власних корисливих та ідеологічних мотивів, з метою підтримання окупаційної влади, встановленої збройними формуваннями російської федерації, маючи проросійські погляди та критичне ставлення до діючої законної влади в Україні, усвідомлюючи протиправність своїх дій та бажаючи настання негативних наслідків, прийняв пропозицію невстановлених осіб із числа представників окупаційної влади м. Бердянськ та добровільно зайняв посаду «помощник оперуполномоченного отдела водной полиции» у незаконну правоохоронному органі «УВД по г. Бердянск и Бердянскому району», створеному на території тимчасово окупованого м. Бердянськ Запорізької області, який розташовано за адресою: Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Шевченка, буд. 31 та в грудні 2022 року (більш точна дата та час органом досудового розслідування не встановлено) зайняв посаду «полицейский» у незаконну правоохоронному органі «линейное отделение водной полиции в морском порту Бердянск ЛО ГУВД по Запорожской области на транспорте» та на займаних посадах здійснював несення служби, чергування, що серед іншого включало в себе контроль та патрулювання прибережної зони в районі Бердянського морського торговельного порту.

Так, ОСОБА_5 , зайнявши зазначені посади, відповідно до займаних посад, будучи наділеним повноваженнями діяти від імені незаконно створеного правоохоронного органу, «УВД по г. Бердянск и Бердянского района» та «линейное отделение водной полиции в морском порту Бердянск ЛО ГУВД по Запорожской области на транспорте», створеному на тимчасово окупованій території м. Бердянськ Запорізької області, здійснював протиправну діяльність в інтересах держави-агресора та з метою підтримання окупаційної влади на території м. Бердянськ Запорізької області, здійснював несення служби, чергування, що серед іншого включало в себе контроль та патрулювання прибережної зони в районі Бердянського морського торговельного порту.

Таким чином, громадянин України ОСОБА_5 за викладених вище обставин обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.7 ст.1111 КК України добровільне зайняття громадянином України посади в незаконних правоохоронних органах, створених на тимчасово окупованій території.

30.09.2023 у кримінальному провадженні №22023080000001771 від 30.10.2023

ОСОБА_5 , повідомлено про підозру за ч.7 ст.1111 КК України, шляхом публікації у газеті Урядовий кур`єр скороченого тексту повідомлення про підозру у газеті загальнодержавного значення Урядовий кур`єр а також опубліковано повний текст повідомлення про підозру на офіційному сайті Офісу Генерального прокурора України.

Також повідомлення про підозру вручено захиснику підозрюваного ОСОБА_5 адвокату, що діє на підставі доручення для надання безоплатної правової допомоги, який був залучений органом досудового розслідування для захисту інтересів особи, яка підозрюється у вчиненні тяжкого злочину.

З метою виклику ОСОБА_5 для вручення письмового повідомлення про підозру, а також участі у слідчих діях за участю підозрюваного на сайті «Офіс Генерального прокурора» у розділі «Повістки про виклик та відомості про здійснення спеціального досудового розслідування» опубліковано текст повідомлення про підозру відносно ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.7 ст.1111 КК України та повістки про виклик ОСОБА_5 до СВ УСБУ в Запорізькій області на 07, 08 та 09 листопада 2023 року. А також аналогічні повідомлення публікувалися у газеті Урядовий кур`єр у розділі оголошення у номері НОМЕР_1 (7619) від 03.11.2023 опубліковано оголошення про виклик ОСОБА_5 до СВ УСБУ в Запорізькій області на 07, 08 та 09 листопада 2023 року.

Проте, на даний час ОСОБА_5 не з`явився за викликом та жодним чином не повідомив про причини неявки, у зв`язку з чим є всі підстави вважати, що підозрюваний переховується від органу досудового розслідування з метою уникнення кримінальної відповідальності.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта № 950142623245, ОСОБА_5 на праві спільної часткової власності належить 1/2 частина земельної ділянки з кадастровим номером: 2324583900:01:002:0103 загальною площею 4,58 Га.

Наразі в органу досудового розслідування є достатні підстави вважати, що наявні ризики відчуження та знищення наведеного вище майна з метою унеможливлення застосування до нього заходів забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна та подальшої його конфіскації, орган досудового розслідування вважає за доцільне, здійснити розгляд цього клопотання без повідомлення про це підозрюваного та сторону захисту, з метою запобігання настанню негативних наслідків для кримінального провадження.

Слідчий ОСОБА_3 у судове засідання не прибув, надавши заяву із проханням розглядати справу у його відсутності.

Відповідно до ч.2 ст.172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Отже, слідча суддя вважає можливим розглянути вказане клопотання без участі підозрюваного.

Слідча суддя, дослідивши матеріали клопотання, доходить наступних висновків.

Відповідно доч.1ст.170КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Відповідно до ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: збереження речових доказів; спеціальної конфіскації; конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Відповідно до статті 1 Протоколу 1Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод,будь-якеобмеження прававласності повинно здійснюватися, зокрема, на умовах, передбачених законом. При цьому, обмеження прававласності маєпереслідувати законнумету задопомогою засобів, які є пропорційними меті (Beyeler проти Італії(Рішення Великої Палати від 5 січня 2000 року, заява № 33202/96, параграф 107).

В судовому засіданні встановлено, що слідчим відділом УСБУ в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22023080000001771, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 30 жовтня 2023 року за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.7 ст.111-1 КК України

Санкція ч.7 ст. 111-1 КК України, яка інкримінована ОСОБА_5 передбачає застосування додаткового покарання у вигляді конфіскації майна, тому накладення арешту на майно підозрюваного є необхідним для забезпечення можливої конфіскації майна останнього.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта № 950142623245, ОСОБА_5 на праві спільної часткової власності належить 1/2 частина земельної ділянки з кадастровим номером: 2324583900:01:002:0103 загальною площею 4,58 Га.

З огляду на викладене, слідча суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого про накладення арешту на нерухоме майно, яке належить підозрюваному ОСОБА_5 підлягає задоволенню у повному обсязі, у зв`язку з доведеністю мети такого арешту, закріпленого п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 170-173, 309 КПК України, слідча суддя

У Х В А Л И Л А:

Клопотання слідчого в ОВС 1-го відділення слідчого відділу УСБУ в Запорізькій області капітана юстиції ОСОБА_3 , погоджене із прокурором, який здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні прокурором Якимівського відділу Мелітопольської окружної прокуратури Запорізької області ОСОБА_4 , про арешт майна у кримінальному провадженні № 22023080000001771, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 30 жовтня 2023 року за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.7 ст.111-1 КК України задовольнити.

Накласти арешт шляхом заборони відчуження, користування та розпорядження на майно, яке на праві спільної часткової власності належить підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме:

- 1/2 земельної ділянки з кадастровим номером: 2324583900:01:002:0103 загальною площею 4,58 Га, Запорізька область, Приазовський район, с/рада. Новокостянтинівська.

Копію ухвали не пізніше наступного робочого дня після її постановлення надіслати для відома ОСОБА_5 та захиснику ОСОБА_6 .

Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана протягом п`яти днів з дня її оголошення до Запорізького апеляційного суду.

Подання апеляційної скарги на ухвалу слідчого судді зупиняє набрання нею законної сили, але не зупиняє її виконання.

Слідча суддя ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення20.12.2023
Оприлюднено25.04.2024
Номер документу115785210
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —331/8221/23

Ухвала від 20.12.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Пивоварова Ю. О.

Ухвала від 20.12.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Пивоварова Ю. О.

Ухвала від 20.12.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Пивоварова Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні