Постанова
від 14.12.2023 по справі 480/3619/23
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2023 р.Справа № 480/3619/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Рєзнікової С.С.,

Суддів: Бегунца А.О. , Мельнікової Л.В. ,

за участю секретаря судового засідання Реброва А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Сумській області на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 25.05.2023, головуючий суддя І інстанції: Шаповал М.М., вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, повний текст складено 30.05.23 по справі № 480/3619/23

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІРЕЛ ІНДАСТРІС"

до Головного управління ДПС у Сумській області , Державної податкової служби України

про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІРЕЛ ІНДАСТРІС", звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України, в якому просив суд:

- визнати протиправним і скасувати рішення Головного управління ДПС у Сумській області від 09.01.2023 № 8042478/39343796 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 07.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним і скасувати рішення Головного управління ДПС у Сумській області від 09.01.2023 № 8042480/39343796 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 07.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 07.10.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 07.10.2022.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачем зазначено про протиправність оскаржуваних рішень контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 25.05.2023 позов задоволено.

Визнано протиправним і скасовано рішення Головного управління ДПС у Сумській області від 09.01.2023 № 8042478/39343796 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 07.10.2022 і № 8042480/39343796 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 07.10.2022 Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІРЕЛ ІНДАСТРІС в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання податкові накладні № 1 і № 4 від 07.10.2022 Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІРЕЛ ІНДАСТРІС.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІРЕЛ ІНДАСТРІС" в рахунок повернення витрат на сплату судового збору 2684 гривні.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем, Головним управлінням ДПС у Сумській області, подано апеляційну скаргу, згідно з якою апелянт просить суд скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права.

Позивач не скористався своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Колегія суддів заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги рішення суду першої інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що позивач, ТОВ "ТІРЕЛ ІНДАСТРІС" зареєстроване з метою здійснення господарської діяльності з наступними КВЕД: 41.10 Організація будівництва будівель, 43.39 Інші роботи із завершення будівництва, 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, 42.11 Будівництво доріг і автострад, 42.13 Будівництво мостів і тунелів, 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику, 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 52.21 Послуги суміжні з наземними перевезеннями, 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Для ведення діяльності позивач має власні основні засоби (складські приміщення) необхідне обладнання, орендовані транспортні засоби та спеціальну техніку.

З 01.07.2019 позивач є платником податку на додану вартість, що підтверджується копією витягу з реєстру платників.

05.08.2022 між позивачем (субпідрядник) та ТОВ "Бахмачгазбудсервіс" (генпідрядник) укладено договір субпідряду № 05-08/22, згідно з умовами якого субпідрядник зобов`язується надати послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Сумської області (автомобільна дорога О 190205 Буринь - Зарічне).

Судовим розглядом встановлено, що ТОВ "ТІРЕЛ ІНДАСТРІС" повністю забезпечує свої виробничі потреби у трудових ресурсах за рахунок власних штатних працівників у кількості 12-ти осіб. Перелік відповідних посад затверджено штатним розписом підприємства. Заробітна плата виплачується вчасно, податки нараховуються до бюджету вчасно та в повному обсязі. Позивачем надано копії відповідних документів для підтвердження вказаних фактів.

Для виконання робіт за договором субпідряду позивач використовував техніку (асфальтоукладач, грейдер, котки дорожні, навантажувач фронтальний, спеціалізований напівпричіп-платформа), яка орендована у ТОВ "ДМ БУД" згідно з договором оренди транспортних засобів № 2 від 29.07.2022. Послуги фрезерування надавало ТОВ "Бахмачгазбудсервіс" за договором послуг спецтехніки № 08-08/22 від 08.08.2022, що підтверджується копією акту надання послуг № 16082022 від 16.08.2022 на суму 107 100,00 грн з ПДВ.

Асфальтобетонна суміш та бітумна емульсія для виконання робіт придбана у ТОВ "Бахмачгазбудсервіс" за договором поставки № 01/07/22 від 01.07.2022, що підтверджується копіями видаткових накладних.

Придбання позивачем паливно-мастильних матеріалів для використання у господарській діяльності здійснювалось ним у постачальника ТОВ "Стаб Плюс" за договором № 01/08/22 від 01.08.2022, що підтверджується копією видаткової накладної № 8 від 23.08.2022, акту списання пального № 1 від 31.08.2022. З метою підтвердження вказаних обставин позивачем додатково надано копії накладних-вимог на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів, подорожніх листів та водійських посвідчень.

Перевезення матеріалів (асфальтобетонної суміші та бітумної емульсії) на об`єкт здійснювалось ТОВ "Бахмачгазбудсервіс" та ПП "Івестрембуд" згідно з договором послуг спецтехніки № 01/08 від 01.08.2022, що підтверджується копіями товарно-транспортних накладним, копії яких долучено до матеріалів справи.

Вищезазначене підтверджується також заключною випискою за період 04.10.2022, період з 12.10.2022 по 13.10.2022, оборотно-сальдовими відомостями по рахунках 631, 361, 01, 201, 203, копії яких знаходяться в матеріалах справи

За фактом виконаних робіт позивачем складена та направлена на реєстрацію податкова накладна № 1 від 07.10.2022 на загальну суму 2 592 471,52 грн, в тому числі податок на додану вартість - 432 078,59 грн та № 4 від 07.10.2022 на загальну суму 1 969 590,94 грн, в тому числі податок на додану вартість - 328 265,16 грн.

31.10.2022 відповідачем надіслано позивачу квитанцію, якою останнього повідомлено про те, що реєстрація податкової накладної № 1 від 07.10.2022 зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

14.11.2022 відповідачем надіслано позивачу квитанцію, якою повідомлено останнього про те, що реєстрація податкової накладної № 4 від 07.10.2022 зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України та запропоновано надати пояснення га копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою реєстрації податкових накладних позивачем направлено контролюючому органу письмові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання про реєстрацію податкових накладних № 1 та № 4 від 07.10.2022, а саме: пояснення № 04/01-1 від 04.01.2023, договір субпідряду № 05-08/22 від 05.08.2022, договір поставки 01/07/2022 від 01.07.2022, договір № 08-08/22 послуг спецтехнікою від 08.08.2022, договір купівлі-продажу нежитлового приміщення від 05.10.2021, акт приймання-передачі за договором купівлі-продажу від 05.10.2021 № 1368, договір купівлі-продажу нежитлового приміщення від 05.10.2021, акт приймання-передачі за договором купівлі-продажу від 05.10.2021 № 1369, договір купівлі-продажу нежитлового приміщення від 05.10.2021, акт приймання-передачі за договором купівлі-продажу від 05.10.2021 № 1370, виписка банку (заключна виписка за період з 04.10.2022 по 04.10.2022), довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати від 07.10.2022, акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт від 07.10.2022, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати від 07.10.2022, акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт від 07.10.2022, акт № 16082022 здачі-приймання робіт (надання послуг) від 16.08.2022, акт надання послуг № 92 від 20.08.2022, акт надання послуг № 93 від 20.08.2022, акт надання послуг № 4 від 30.09.2022, акт надання послуг № 9 від 31.10.2022, акт звірки взаємних розрахунків за період 01.08.2022-09.12.2022, штатний розпис, товаро-транспортна накладна № 183 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 184 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 185 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 187 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 188 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 189 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 190 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 191 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 192 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 193 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 194 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна №196 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 197 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 198 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 199 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 200 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 201 від 19.08.2022; товаро-транспортна накладна № 109 від 16.08.2022; товаро-транспортна накладна № 151 від 18.08.2022; товаро-транспортна накладна № 146 від 18.08.2022; товаро-транспортна накладна №199 від 20.08.2022, свідоцтво про реєстрацію машини, податкова накладна № 1 від 07.10.2022, податкова накладна № 4 від 07.10.2022, оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за жовтень-листопад 2022 року, оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за жовтень 2022 року, оборотно-сальдова відомість по рахунку 01 за жовтень 2022 року, наказ № 1-03 "Про введення в експлуатацію основних засобів", видаткова накладна № 26 від 16.08.2022, видаткова накладна №27 від 17.08.2022, видаткова накладна № 28 від 18.08.2022, видаткова накладна № 29 від 19.08.2022, видаткова накладна № 30 від 20.08.2022, квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (податкова накладна № 1 від 07.10.2022), квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (податкова накладна № 4 від 07.10.2022).

Розглянувши пояснення позивача, комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН ГУ ДПС у Сумській області прийняла рішення № 8042478/39343796 та №8042480/39343796 від 09.01.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 07.10.2022 та № 4 від 07.10.2022.

Підставами для відмови в реєстрації податкових накладних № 1, № 4 від 07.10.2022 зазначено ненадання платником податку копій наступних документів: "первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймсіння-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні".

Не погодившись з рішеннями контролюючого органу про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з їх обґрунтованості.

Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції та зазначає наступне.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення ЄРПН встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Згідно з п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 1 Додатку 3 до Порядку Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з п. п. 10, 11 Порядку, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН (надалі - Порядок № 520).

Відповідно до п. 1 Порядку № 520, цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.п. 2-4 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п. 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Судовим розглядом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної № 1, № 4 від 07.10.2022 стала відповідність операції п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, у зв`язку із чим позивачу було запропоновано подати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначених в податкових накладних.

Як вже вище зазначалось, позивачем було подано пояснення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по відмовленим податковим накладним.

За результатами розгляду наданих позивачем письмових пояснень та документів, комісією ГУ ДПС у Сумській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладних.

На момент розгляду даної справи позивачем надано необхідний обсяг документів на підтвердження проведеної господарської операції та даних, зазначених у податковій накладній №1 від 07.10.2022 та № 4 від 07.10.2022.

Колегія суддів зазначає, що при зупиненні реєстрації податкових накладних, податковий орган не навів переліку документів, які необхідно надати позивачу на підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній, а у оскаржуваних рішеннях не зазначив, що надані документи, складені з порушенням законодавства, про що свідчить відсутність відповідної відмітки у таких рішеннях.

Судовим розглядом встановлено, що позивач для виконання робіт за договором субпідряду забезпечений основними засобами, має персонал, використовує у своїй діяльності орендовану техніку, здійснює закупівлю палива, що вказано в податковій накладній і яке було реалізовано в процесі господарської діяльності та видано податкові накладні.

З урахуванням встановлених по справі обставин суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про необґрунтованість оскаржуваних рішень контролюючого органу та про наявність підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправними і скасування рішення Головного управління ДПС у Сумській області від 09.01.2023 № 8042478/39343796 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 07.10.2022 і № 8042480/39343796 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 07.10.2022 Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІРЕЛ ІНДАСТРІС в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Враховуючи, що підставою для відмови в реєстрації податкової накладної контролюючим органом обрано лише її відповідність критеріям ризиковості платника податку, а обґрунтованість цієї підстави не знайшла свого підтвердження під час судового розгляду справи, колегія суддів вважає правомірним висновок суду першої інстанції, що належним способом захисту порушеного права позивача в спірних правовідносинах є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні № 1 і № 4 від 07.10.2022 Товариства з обмеженою відповідальністю "ТІРЕЛ ІНДАСТРІС датою їх подання.

Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовані наведеними вище обставинами та нормативно - правовим обґрунтуванням, у зв`язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Сумській області залишити без задоволення.

Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 25.05.2023 по справі №480/3619/23 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя С.С. РєзніковаСудді А.О. Бегунц Л.В. Мельнікова Повний текст постанови складено 20.12.2023 року

Дата ухвалення рішення14.12.2023
Оприлюднено22.12.2023
Номер документу115798636
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —480/3619/23

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 14.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Постанова від 14.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Постанова від 14.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Постанова від 14.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні