Ухвала
від 13.11.2023 по справі 760/24698/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

С О Л О М ' Я Н С Ь К И Й Р А Й О Н Н И Й С У Д М І С Т А К И Є В А

вул. Максима Кривоноса, 25, м. Київ, 03037; тел. (044) 249-79-26, факс:249-79-28;

вул. Грушецька, 1, м. Київ, 03113; тел.: (044) 456-51-65; факс: 456-93-08

e-mail:inbox@sl.ki.court.gov.ua, web: https://sl.ki.court.gov.ua

Код ЄДРПОУ: 02896762


Провадження 1-кс/760/10211/23

В справі 760/24698/23

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

І. Вступна частина

13 листопада 2023 року слідчий суддяСолом`янського районногосуду містаКиєва ОСОБА_1 за участю секретаря ОСОБА_2 розглянув клопотанням прокурора Солом`янської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про арешт майна в межах досудового розслідування кримінального провадження, внесеного 31.03.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023102090000068, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

ІІ. Мотивувальна частина

До Солом`янського районного суду міста Києва надійшло клопотання, з якого вбачається, що слідчим відділом Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції в місті Києві під процесуальним керівництвом Солом`янської окружної прокуратури міста Києва здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного 31.03.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023102090000068, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

У клопотанні прокурор просила накласти арешт на тимчасово вилучене 18.10.2023 в ході проведення обшуку за місцем ведення господарської діяльності ТОВ «ЕКСПРЕС-Т» (ЄДРПОУ 37445259), що за адресою: м. Київ, вул. Світлицького, буд. 35, офіси №36, №44, №57, майно, а саме на:

- договір про надання послуг з перевезення вантажів, в тому числі нафтопродуктів №25/05/2022-ЕТ від 25.05.2022 на 3 арк.;

- договір про надання послуг з перевезення вантажів, в тому числі нафтопродуктів №05-02/1-2023ЕТ-АО від 02.05.2022 на 4 арк.;

- договір про надання послуг з перевезення вантажів, в тому числі нафтопродуктів №25/05/2022-ЕТ від 25.05.2022 на 3 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 002 на 1 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 002 на 1 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 002 на 1 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 001 на 1 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 002 на 1 арк.;

- довідка з вартості на 1 арк.;

- чек-лист проверки автомобиля при получинии на 5 арк.;

- чек-лист проверки автомобиля при получинии на 5 арк.;

- довідка з вартості на 1 арк.;

- довідка з вартості на 1 арк.;

- довідка з вартості на 1 арк.;

- Лист з комерційними пропозиціями на 7 арк.;

- список осіб на 5 арк.;

- технічні характеристики евакуатора на 8 арк.;

- акт ЕХ-000000863 здачі-прийняття робіт (надання послуг) на 1 арк.;

- договір про надання послуг з перевезення вантажів, в тому числі нафтопродуктів №25/05-22/ЕТ від 25.05.2022 на 4 арк.;

- акт надання послуг №1586 від 28.09.2023 на 1 арк.;

- заявка №394 від 28.10.2021 на 1 арк.;

- акт примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» від 19.10.2019 на 1 арк.;

- бланки акті примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» в кількості 42 шт. на 42 арк.;

- акт примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» від 17.10.2019 на 1 арк.;

- акт примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» від 13.10.2019 на 1 арк.;

- акт примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» від 16.06.2019 на 1 арк.;

- договір №2020 про надання послуг з ремонту складових частин кодісних транспортних засобів від 07.02.2020 року на 3 арк.;

- договір про надання послуг перевезення вантажів №1412-ЕХ21-5 від 14.12.2021 на 1 арк.;

- договір про надання послуг перевезення вантажів №TR-34358 від 01.03.2020 на 9 арк.;

- Акт надання послуг №598-29 від 19.11.2022 на 1 арк.;

- договір №29/08-22П від 29.08.2022 на 3 арк.;

- договір поставки №1908 від 19.08.2021 на 2 арк.;

- договір поставки №2291-2021 від 25.11.2021 на 5 арк.;

- акт примання-передачі послуг №1338 від 24.09.2021 на 1 арк.;

- зведений реєстр на 2 арк.;

- квитанція №2103006 від 26.09.2019 на 1 арк.;

- бланк акту приймання-передачі в кільксоті 2 шт. на 2 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 01.12.2020-26.01.2021 на 2 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 19.11.2021-23.12.2021 на 2 арк.;

- перелік водіїв та автомобілів на 4 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 1 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 1 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 на 2 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 1 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 1 арк.;

- Витяг на 1 арк.;

- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на 1 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 2 арк.;

- договір про надання послуг перевезення вантажів №0101-19ас від 01.01.2019 на 2 арк.;

- договір найму автотрнаспорту №2020/01/05-АС/ЕТ від 05.01.2020 на 5 арк.;

- договір №24/03/2023 найму транспортного засобу від 24.03.2023 на 4 арк.;

- акт здачі-приймання робіт №1353 від 30.11.2021 на 1 арк.;

- акт здачі-приймання робіт №1464 від 31.05.2021 на 1 арк.;

- акт здачі-приймання робіт №1353 від 30.11.2021 на 1 арк.;

- акт здачі-приймання робіт №1084 від 22.02.2022 на 1 арк.;

- бланки актів приймання-передачі на 1 арк. в кількості 19 шутк;

- акт прийому-передачі від 24.03.2023 на 1 арк.;

- договір оренди транспортних засобів №2021/10/01-ЕТ/АС від 01.10.2021 на 7 арк.;

- договір найму транспортних засобів №2020/04/01-Е-Т/ЕС-R від 01.10.2021 на 6 арк.;

- договір оренди транспортних засобів №2021/10/01-ЕТ/ЕС від 01.10.2021 на 4 арк.;

- договір оренди транспортних засобів №2020/02/01-Е-Т/ЕС від 02.01.2020 на 6 арк.;

- свідоцтво №100340286 на 1 арк.;

- опис на 1 арк.;

- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на 8 арк.;

- свідоцтво про держану реєстрацію юридичної особи ТОВ «ЕКСПРЕС-Т» на 1 арк.;

- статут ТОВ «ЕКСПРЕС-Т» на 14 арк.;

- штатний розпис ТОВ «ЕКСПЕДИЦІЯ» на 1 арк.;

- довідка вартості на 1 арк.;

- штатний розпис ТОВ «ЕКСПЕДИЦІЯ» на 1 арк.;

- копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу ТОВ «ЕКСПЕДИЦІЯ777» на 1 арк.

Досудовим розслідуванням встановлено, службові особи Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), шляхом зловживання своїм службовим становищем в інтересах третіх осіб, маючи на меті єдиний умисел, у період часу з 01.01.2019 по 31.12.2022, без додержання процедури проведення державних закупівель, відбору та перевірки підприємств на відповідність нормативно-визначеним умовам, уклали договори про надання послуг з транспортування, з наступними суб`єктами господарської діяльності: КП «КИЇВТРАНСПАРКСЕРВІС», код ЄДРПОУ (35210739); КП «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ», код ЄДРПОУ (32955518); ТОВ «АВТОСОС-СЕРВІС», код ЄДРПОУ (35690209); ТОВ «ЕВАКУАТОР СЕРВІС», код ЄДРПОУ (38216911); ТОВ «ПАРКІНГ УКРАЇНА», код ЄДРПОУ (40578600); ТОВ «ЕКСПЕДИЦІЯ 777», код ЄДРПОУ (43156100); ТОВ «УКРТРАНСКОНТРАКТ», код ЄДРПОУ (41793513); ТОВ «ЕКСПРЕСАВТОКОМ», код ЄДРПОУ (44035865); ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 .

Також, досудовим розслідуванням встановлено, що до протиправної діяльності було залучено працівників Управління (Інспекції) з паркування Департаменту транспортної інфраструктури, які за вказівкою керівництва та всупереч підставам, визначеним ст. 265-4 КУпАП, мали тимчасово затримувати та транспортувати з території Солом`янського району та загалом м.Києва, максимальну кількість транспортних засобів, після чого, водії або власники були змушені оплатити надану послугу на підставі рахунку, сформованого працівниками Управління за значно завищеними цінами та всупереч Наказу № 967/1218/869 від 10.10.2013 року затвердженого Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, який передбачає розмір оплати за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках). Вказаний наказ передбачає наступну суму за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках), а саме: до 2000 кг включно- 600 гривень; від 2000 до 3000 кг- 700 гривень; від 3000 кг- 850 гривень. Зберігання транспортного засобу на спеціальному майданчику (стоянці): за першу-сьому добу, включно- 120 гривень; за кожну наступну добу, починаючи з восьмої доби- 20 гривень.

Натомість, водії або власники транспортних засобів сплачують: -1270 гривень- вартість евакуації, вказана сума перераховується безпосередньо на рахунки підприємців, які здійснюють послуги з евакуації транспортних засобів згідно договорів, 144 гривні за кожний день зберігання на штрафмайданчику, починаючи з восьмої доби- 24 гривні за добу (одержувач- ГУК у м. Києві); 10 відсотків комісії за обробку платежів і послугу швидкого оформлення документів для повернення авто без черг, вказана комісія перераховується на рахунок ТОВ «Універсальні платіжні рішення», код ЄДРПОУ (37973023); та штраф за неправильне паркування у розмірі- 680 гривень (одержувач- ГУК у м. Києві), якщо сплатити штраф протягом 10 днів з моменту його призначення, то сума штрафу зменшується вдвічі.

Державною аудиторською службою України складено аудиторський звіт державного фінансового аудиту виконання Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) бюджетних програм за період з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2022 року за № 17-22/12 від 05.07.2023.

Зокрема, під час аудиту підлягало перевірці дотримання Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (далі - Департамент транспорту) законодавства при укладанні договорів з підприємствами, установами та організаціями, які проводять діяльність, пов`язану з транспортуванням транспортних засобів при тимчасовому затриманні транспортного засобу способом доставки для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку у разі вчинення порушення ПДР.

Департамент транспорту, керуючись Кодексом України про адміністративні правопорушення, Положенням про Департамент транспорту, рішенням Київської міської ради від 27 вересня 2018 року №1530/5594 «Про уповноваження посадових осіб (інспекторів з паркування) Департаменту транспорту, Порядком №990, на офіційному порталі КМДА викладав оголошення про намір укласти договори про транспортування транспортних засобів, тимчасово затриманих інспекторами з паркування, із суб?єктами господарської діяльності (перевізниками), на таких умовах:

- реєстрація перевізника як юридичної особи відповідно до чинного законодавства України;

- наявність у перевізника евакуаторів, що можуть здійснювати перевезення транспортних засобів до п?яти тони у спосіб, що унеможливлює механічне пошкодження транспортного засобу при його завантаженні розвантаженні та перевезенні;

- наявність у перевізника договору обов?язкового страхування цивільної відповідальності;

- наявність у перевізника договору страхування відповідальності перевізника;

- забезпечення проведення необхідних заходів щодо технічного контролю стану евакуатору, у тому числі устаткування для завантаження / розвантаження транспортного засобу стану, а також медичного огляду працівників;

- забезпечення застосування евакуаторів у режимі 24/7;

- наявність у перевізника цілодобової диспетчерської служби для координації робіт із застосування евакуаторів.

Предметом проекту Договору було надання послуг з транспортування транспортного засобу на спеціальний майданчик чи стоянку Національної поліції, її територіальних органів, за допомогою спеціалізованого автомобіля евакуатора (евакуації) транспортних засобів фізичних та/або юридичних осіб, що тимчасово затримані інспектором з паркування Департаменту транспорту у випадках, передбачених чинним законодавством України.

До складу послуг включено виїзд автомобіля-евакуатора, навантаження, транспортування та розвантаження транспортного засобу. Виконавець отримує на власний рахунок оплату вартості послуг із доставлення транспортного засобу до місця зберігання від особи, яка керувала транспортним засобом на момент вчинення правопорушення.

Проектом договору було передбачено, що розмір плати за транспортування тимчасово затриманих транспортних засобів, здійснюється в межах компетенції посадовими особами Департаменту згідно з Порядком розподілу обов`язків.

Відповідно до розділу 2 Положення про відділ забезпечення розгляду справ про адміністративні правопорушення Управління «інспекції) з паркування Департаменту транспорту, затвердженого наказом директора Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації від 23.11.2021 №Н-303 одним з основних завдань відділу є:

- розроблення та забезпечення укладання договорів з юридичними особами та фізичними особами - підприємцями, які провалять діяльність, пов`язану з транспортуванням транспортних засобів та інших договорів, за напрямом діяльності Інспекції;

- здійснювати контроль за виконанням умов договорів з юридичними особами та фізичними особами - підприємцями, які провадять діяльність, пов`язану з транспортуванням транспортних засобів тощо.

Зважаючи на викладене, Департамент транспорту укладав договори з юридичними особами та фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з транспортуванням транспортних засобів, без застосування загальних умов укладання договорів, що породжують господарські зобов`язання визначених статтями 626, 901 Цивільного кодексу та пунктами 17 та 22 частини першої статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів».

Упродовж 2019-2022 років Департамент транспорту, як Замовник, уклав з 15 юридичними та фізичними особами - підприємцями як Виконавцями (КП «Київтранспарксервіс», КП «Центр організації дорожнього руху», ТОВ «Експедиція 777», ТОВ «Експресавтоком», ТОВ «Укртрансконтракт», ТОВ «ТД «Імпорт-Трейд», ТОВ «Рабісто», ТОВ «Паркінг Україна», ФОП-П ОСОБА_6 , ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 , ТОВ «АВТОСОС-СЕРВІС», ТОВ «АЛГА ТРАНС», ТОВ «Бітум інвест», ТОВ «Евакуатор Сервіс») договори, предметом яких є надання Виконавцем Замовникові послуг з доставлення (транспортування) на спеціальний майданчик чи стоянку Національної поліції за допомогою спеціального автомобіля-евакуатора транспортного засобу, тимчасово затриманого головним інспектором з паркування Управління (інспекції) Департаменту транспорту (далі - послуги з евакуації).

Відповідно до укладених договорів Виконавець отримує на власний рахунок оплату вартості послуг з доставлення транспортного засобу до місця зберігання від особи, яка керувала транспортним засобом на момент вчинення правопорушення, або відповідальної особи, зазначеної в частині першій статті 14-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, або особа, яка увезла затриманий транспортний засіб на територію України. Оплата за евакуацію транспортних засобів здійснюється фізичними особами - власниками або користувачами в безготівковій формі на рахунки підприємств, що здійснюють транспортування до майданчика тимчасового затримання.

Відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» послуга - це діяльність виконавця з надання (передачі) споживачеві певного визначеного договором матеріального чи нематеріального блага, що здійснюється за індивідуальним замовленням споживача.

Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 цього самого Закону споживач - це фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов?язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов?язків найманого працівника для задоволення його особистих потреб.

Наразі відповідно до пункту 14.1.185 Податкового кодексу України постачання послуг - це будь-яка операція, що не є постачанням товарів, а також надання послуг, що споживаються у процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності, у тому числі постачання послуг за рішенням органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або в примусовому порядку.

Частиною другою статті 11 Цивільного кодексу України визначено, що підставами виникнення цивільних прав та обов?язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до частини першої статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін.

Тобто надання послуг з примусового транспортування транспортного засобу на спеціальний майданчик чи стоянку при порушенні ПДР відбувається з ініціативи інспекторів з паркування Управління (інспекція) з паркування Департаменту транспорту як представників органів місцевого самоврядування, а не з ініціативи власника транспортного засобу або його водія та, як наслідок, є наданням послуг у примусовому порядку.

Департамент транспорту як Замовник послуги не отримує певного матеріального чи нематеріального блага, що здійснюється за його індивідуальним замовленням, а саме послуги з транспортування транспортних засобів від підприємств, установ та організацій, які провадять діяльність, пов?язану з транспортуванням транспортних засобів.

Наразі договори публічної оферти між власником та/або водієм транспортного засобу з Виконавцями послуг щодо транспортування транспортного засобу на спеціальний майданчик чи стоянку не укладалися та, відповідно, її вартість не погоджувалася.

Договорами, укладеними у 2022 році, визначено, що розмір плати визначається самостійно Виконавцем відповідно до законодавства України (посилань на нормативно-правові документи немає). Виконавець несе відповідальність за встановлення розміру плати за доставлення (транспортування) затриманих транспортних засобів на спеціальний майданчик. Умови, економічного обґрунтування розміру плати договорами не передбачено.

Умовами укладених упродовж 2019-2021 років договорів передбачено, що розмір плати за транспортування тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальний майданчик чи стоянку має бути економічно обґрунтованим та визначається Виконавцем відповідно до законодавства України.

Упродовж 2019-2022 років вартість послуг з евакуації (зокрема виїзд евакуатора, завантаження, транспортування на спеціальний майданчик чи стоянку (місце зберігання) та розвантаження тимчасово затриманого транспортного засобу, які надавали усі Виконавці, становила 1 270,00 грн з ПДВ.

Для аудиторського дослідження надано калькуляції вартості надання КП «Київтранспарксервіс» та КП «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ» послуг з евакуації, вартість яких - 1 270,00 грн. з ПДВ.

Розрахунку вартості надання послуг з евакуації проведено відповідно до Методичних рекомендацій з формування собівартості перевезень (робіт, послуг) на транспорті, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 05 лютого 2001 року № 65.

Інші розрахунки (калькуляції), які обґрунтовують вартість послуг, що надавали Виконавці (крім КП «Київтранспарксервіс» та КП «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ»), для аудиторського дослідження не надані.

Статтею 10 Закону України «Про ціни і ціноутворення» визначено, що суб?єкти господарювання під час провадження господарської діяльності використовують: вільні ціни, державні регульовані ціни.

Відповідно до статті 13 цього Закону державне регулювання цін здійснює Кабінет Міністрів України, органи виконавчої влади, державні колегіальними органами та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень способом:

1) встановлення обов`язкових для застосування суб`єктами господарювання: фіксованих цін; граничних цін; граничних рівнів торговельної надбавки (націнки) та постачальницько-збутової надбавки (постачальницької винагороди); граничних нормативів рентабельності; розміру постачальницької винагороди; розміру доплат, знижок (знижувальних коефіцієнтів);

2) запровадження процедури декларування зміни ціни та/або реєстрації ціни.

Наразі фіксована ціна - це обов`язкова для застосування суб?єктами господарювання ціна, встановлена Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади та державними колегіальними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень та компетенції (пункт 13 частини першої статті 1 Закону України «Про ціни і ціноутворення»).

Розміри плат за евакуацію визначено наказом Міністерства внутрішніх справ, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від 10 жовтня 2013 року № 967/1218/869 «Про затвердження розмірів плат за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках)» (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 листопада 2013 року за № 1887/24419) (далі - Наказ № 967/1218/869).

Пунктом 1 цього Наказу визначено, що розміри плат за транспортування і зберігання транспортного засобу на спеціальному майданчику чи стоянці (далі - Розмір плати) стягуються з водіїв, власників (співвласників) тимчасово затриманого транспортного засобу і застосовуються незалежно від форми власності майданчика (стоянки) усіма підприємствами, установами та організаціями, які провадять діяльність, пов?язану із доставленням та зберіганням транспортних засобів (крім бюджетних установ).

Відповідно до пункту 2 Наказу № 967/1218/869 вартість за послуг (розмір плат) з транспортування транспортного засобу на спеціальний майданчик (стоянку) повною масою: до 2000 кг включно - 600 грн без ПДВ, від 2000 до 3000 кг - 700 грн без ПДВ, від 3000 - 850 грн без ПДВ.

Тобто вартість послуг за примусове транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках) є державними регульованими (фіксованими) цінами та розмір яких визначається згідно з Наказом № 967/1218/869.

Зважаючи на викладене, розмір плати за примусове транспортування тимчасово затриманих транспортних засобів (за рішенням інспекторів з паркування, як представників органів місцевого самоврядування) вагою до 2000 кг коштує не більше 720 грн (600 грн + 20% ПДВ).

Відповідно до інформації КП «ГІОЦ», упродовж 2021-2022 років, мешканцями та гостями міста Києва через «Платформу цифрових мобільних сервісів «Київ цифровий» сплачено коштів за транспортування 92 812 од. тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальний майданчик на загальну суму 117,87 млн грн, примусові послуги надані 10 юридичними особами та/або фізичними-особами підприємцями, а саме:

- КП «Київтранспарксервіс» - 4462 од. на суму 5,66 млн грн;

- КП «Центр організації дорожнього руху» - 37 486 од. на 47,61 млн грн;

-TOB «ABTOCOC-CEPBIC» - 1 843 од. на суму 2,34 млн грн;

-ТОВ «УКРТРАНСКОНТРАКТ» - 5 731 на суму 7,28 млн грн;

-ТОВ «Евакуатор Сервіс» - 6 433 од. на суму 8,17 млн грн;

-ТОВ «Експедиція 777» - 21 637 од. на суму 27,48 млн гри;

-ТОВ «Експресавтоком» - 2 320 од. на суму 2,95 млн грн;

-ТОВ «Паркінг Україна» - 4 053 од. на суму 5,15 млн грн;

-ФОП Лук`яненко €.О. - 6 818 од. на суму 8,66 млн грн;

-ФОП ОСОБА_6 - 2 029 од. на суму 2,58 млн гривень.

Отже, 10 юридичними особами та/або фізичними особами - підприємцями упродовж 2021-2022 років отримано доходів (плати) за транспортування 92 812 од. тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальний майданчик, за рішенням інспекторів з паркування як представників органів місцевого самоврядування на загальну суму 117,87 млн грн з розрахунку 1270,0 грн з ПІДВ за одну примусову послугу без урахування вимог Наказу № 967/1218/869.

Недотримання вимог пункту 2 Наказу № 967/1218/869 під час визначення та утримання плати за транспортування тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальні майданчики (стоянки) за рішенням інспекторів з паркування як представників органів місцевого самоврядування призвело до сплати мешканцями та гостями міста Києва коштів за примусову послугу у, розмірі більшому (1270 грн ПДВ), ніж визначеному (720 грн з ПДВ).

Тобто зазначене може свідчити про те, що Виконавці (надавачі) послуг необґрунтовано отримали доходів за примусове транспортування 1 од. транспортного засобу на суму 550,0 грн з ПДВ (різниця між 1 270 грн та 720 грн).

Зважаючи на викладене, через брак управлінських рішень Департаменту транспорту упродовж 2021-2022 років десяти юридичними особами та/або фізичними особами - підприємцями під час надання примусової послуги щодо транспортування 92 812 од. транспортних засобів стягнуто з їх власників та/або їх користувачів плату у розмірі більшому (1270 грн з ПДВ), ніж визначено Наказом № 967/1218/869 (720 грн з ПДВ), що призвело до отримання ними зайвих коштів з рахунків громадян на суму 51,04 млн грн, у тому числі:

КП «Київтранспарксервіс» - 2,45 млн грн;

КП «Центр організації дорожнього руху» - 20,62 млн грн;

ТОВ «АВТОСОС-СЕРВІС» - 1,01 млн грн;

ТОВ «УКРТРАНСКОНТРАКТ» - 3,15 млн грн;

ТОВ «Евакуатор Сервіс» - 3,54 млн грн;

ТОВ «Експедиція 777» - 11,90 млн грн;

ТОВ «Експресавтоком» - 1,27 млн грн;

TOB «Паркінг Україна» - 2,23 млн грн;

ФОП ОСОБА_4 - 3,75 млн грн;

ФОП ОСОБА_6 - 1,12 млн гривень.

Зважаючи на викладене, брак прийнятих Департаментом транспорту управлінських рішень, неналежний контроль за діяльністю надавачів послуг з примусового транспортування тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальні майданчики (стоянки), за рішенням інспекторів з паркування як представників органів місцевого самоврядування призвели до порушення прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб щодо стягнення плати за транспортування у розмірі більшому, ніж встановлено наказом МВС, Мінекономрозвитку та Мінфіну від 10.10.2013 № 967/1218/869 «Про затвердження розмірів плат за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках)», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.11.2013 за № 1887/24419.

Крім цього, через брак управлінських рішень Департаменту транспорту упродовж 2021-2022 років десяти юридичними особами та/або фізичними особами- підприємцями під час надання примусової послуги щодо транспортування 92 812 од. транспортних засобів стягнуто з їх власників та/або їх користувачів плату у розмірі більшому (1270 грн ПІДВ), ніж визначено Наказом № 967/1218/869 (720 грн з ПДВ), що призвело до необґрунтованого отримання ними коштів з рахунків громадян на суму 51,04 млн гривень.

18.10.2023, слідчим СВ Солом`янського УП ГУНП у м. Києві на підставі ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва було проведено обшук за місцем ведення господарської діяльності ТОВ «ЕКСПРЕС-Т» (ЄДРПОУ 37445259), що за адресою: м. Київ, вул. Світлицького, буд. 35, офіси №36, №44, №57, під час якого було виявлено та вилучено наступні документи, а саме:

- договір про надання послуг з перевезення вантажів, в тому числі нафтопродуктів №25/05/2022-ЕТ від 25.05.2022 на 3 арк.;

- договір про надання послуг з перевезення вантажів, в тому числі нафтопродуктів №05-02/1-2023ЕТ-АО від 02.05.2022 на 4 арк.;

- договір про надання послуг з перевезення вантажів, в тому числі нафтопродуктів №25/05/2022-ЕТ від 25.05.2022 на 3 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 002 на 1 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 002 на 1 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 002 на 1 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 001 на 1 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 002 на 1 арк.;

- довідка з вартості на 1 арк.;

- чек-лист проверки автомобиля при получинии на 5 арк.;

- чек-лист проверки автомобиля при получинии на 5 арк.;

- довідка з вартості на 1 арк.;

- довідка з вартості на 1 арк.;

- довідка з вартості на 1 арк.;

- Лист з комерційними пропозиціями на 7 арк.;

- список осіб на 5 арк.;

- технічні характеристики евакуатора на 8 арк.;

- акт ЕХ-000000863 здачі-прийняття робіт (надання послуг) на 1 арк.;

- договір про надання послуг з перевезення вантажів, в тому числі нафтопродуктів №25/05-22/ЕТ від 25.05.2022 на 4 арк.;

- акт надання послуг №1586 від 28.09.2023 на 1 арк.;

- заявка №394 від 28.10.2021 на 1 арк.;

- акт примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» від 19.10.2019 на 1 арк.;

- бланки акті примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» в кількості 42 шт. на 42 арк.;

- акт примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» від 17.10.2019 на 1 арк.;

- акт примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» від 13.10.2019 на 1 арк.;

- акт примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» від 16.06.2019 на 1 арк.;

- договір №2020 про надання послуг з ремонту складових частин кодісних транспортних засобів від 07.02.2020 року на 3 арк.;

- договір про надання послуг перевезення вантажів №1412-ЕХ21-5 від 14.12.2021 на 1 арк.;

- договір про надання послуг перевезення вантажів №TR-34358 від 01.03.2020 на 9 арк.;

- Акт надання послуг №598-29 від 19.11.2022 на 1 арк.;

- договір №29/08-22П від 29.08.2022 на 3 арк.;

- договір поставки №1908 від 19.08.2021 на 2 арк.;

- договір поставки №2291-2021 від 25.11.2021 на 5 арк.;

- акт примання-передачі послуг №1338 від 24.09.2021 на 1 арк.;

- зведений реєстр на 2 арк.;

- квитанція №2103006 від 26.09.2019 на 1 арк.;

- бланк акту приймання-передачі в кільксоті 2 шт. на 2 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 01.12.2020-26.01.2021 на 2 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 19.11.2021-23.12.2021 на 2 арк.;

- перелік водіїв та автомобілів на 4 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 1 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 1 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 на 2 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 1 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 1 арк.;

- Витяг на 1 арк.;

- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на 1 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 2 арк.;

- договір про надання послуг перевезення вантажів №0101-19ас від 01.01.2019 на 2 арк.;

- договір найму автотрнаспорту №2020/01/05-АС/ЕТ від 05.01.2020 на 5 арк.;

- договір №24/03/2023 найму транспортного засобу від 24.03.2023 на 4 арк.;

- акт здачі-приймання робіт №1353 від 30.11.2021 на 1 арк.;

- акт здачі-приймання робіт №1464 від 31.05.2021 на 1 арк.;

- акт здачі-приймання робіт №1353 від 30.11.2021 на 1 арк.;

- акт здачі-приймання робіт №1084 від 22.02.2022 на 1 арк.;

- бланки актів приймання-передачі на 1 арк. в кількості 19 шутк;

- акт прийому-передачі від 24.03.2023 на 1 арк.;

- договір оренди транспортних засобів №2021/10/01-ЕТ/АС від 01.10.2021 на 7 арк.;

- договір найму транспортних засобів №2020/04/01-Е-Т/ЕС-R від 01.10.2021 на 6 арк.;

- договір оренди транспортних засобів №2021/10/01-ЕТ/ЕС від 01.10.2021 на 4 арк.;

- договір оренди транспортних засобів №2020/02/01-Е-Т/ЕС від 02.01.2020 на 6 арк.;

- свідоцтво №100340286 на 1 арк.;

- опис на 1 арк.;

- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на 8 арк.;

- свідоцтво про держану реєстрацію юридичної особи ТОВ «ЕКСПРЕС-Т» на 1 арк.;

- статут ТОВ «ЕКСПРЕС-Т» на 14 арк.;

- штатний розпис ТОВ «ЕКСПЕДИЦІЯ» на 1 арк.;

- довідка вартості на 1 арк.;

- штатний розпис ТОВ «ЕКСПЕДИЦІЯ» на 1 арк.;

- копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу ТОВ «ЕКСПЕДИЦІЯ777» на 1 арк.

Постановою слідчого СВ Солом`янського УП ГУНП у м. Києві від 18.10.2023 вказане майно визнано речовими доказами.

Дослідивши матеріали додані до клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про розгляд клопотання на підставі наявних матеріалів.

Відповідно до ч.1 ст.98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до ч. ч. 1, 2ст. 170 КПК Україниарештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.

Метою арешту майна є збереження речових доказів, спеціальної конфіскації, конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи, відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Арештованим може бути майно, яким володіє, користується чи розпоряджається підозрюваний, обвинувачений, засуджений, треті особи, юридична особа, до якої може бути застосовано заходи кримінально-правового характеру за рішенням, ухвалою суду, слідчого судді.

Прокурор зазначила та обґрунтувала, що вказане майно є речовим доказом. Зокрема, визнане речовими доказами постановою від 18.10.2023.

Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги, що у слідства існує сукупність підстав вважати, що вилучені документи відповідають критеріям доказів відповідно до статті 98 КПК України, оскільки є безпосередніми предметами кримінального правопорушення, а також місять відомості щодо механізму його вчинення, суд погоджується з заявленою прокурором необхідністю накладення арешту на вказані документи, які визнано речовими доказами, з метою забезпечення їх збереження та запобігання можливості знищення, а також проведення експертного дослідження.

ІІІ. Резолютивна частина

Керуючись ст.ст.98, 131,132,170,172,173,372 КПК України, слідчий суддя ухвалив:

1.Клопотання задовольнити.

Накласти арешт на тимчасово вилучене 18.10.2023 в ході проведення обшуку за місцем ведення господарської діяльності ТОВ «ЕКСПРЕС-Т» (ЄДРПОУ 37445259), що за адресою: м. Київ, вул.Світлицького, буд. 35, офіси №36, №44, №57, майно, а саме на:

- договір про надання послуг з перевезення вантажів, в тому числі нафтопродуктів №25/05/2022-ЕТ від 25.05.2022 на 3 арк.;

- договір про надання послуг з перевезення вантажів, в тому числі нафтопродуктів №05-02/1-2023ЕТ-АО від 02.05.2022 на 4 арк.;

- договір про надання послуг з перевезення вантажів, в тому числі нафтопродуктів №25/05/2022-ЕТ від 25.05.2022 на 3 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 002 на 1 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 002 на 1 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 002 на 1 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 001 на 1 арк.;

- акт проведення вимірів витрат плива спеціальним автомобілем моделі IVECO150 державний номер НОМЕР_1 номер 002 на 1 арк.;

- довідка з вартості на 1 арк.;

- чек-лист проверки автомобиля при получинии на 5 арк.;

- чек-лист проверки автомобиля при получинии на 5 арк.;

- довідка з вартості на 1 арк.;

- довідка з вартості на 1 арк.;

- довідка з вартості на 1 арк.;

- Лист з комерційними пропозиціями на 7 арк.;

- список осіб на 5 арк.;

- технічні характеристики евакуатора на 8 арк.;

- акт ЕХ-000000863 здачі-прийняття робіт (надання послуг) на 1 арк.;

- договір про надання послуг з перевезення вантажів, в тому числі нафтопродуктів №25/05-22/ЕТ від 25.05.2022 на 4 арк.;

- акт надання послуг №1586 від 28.09.2023 на 1 арк.;

- заявка №394 від 28.10.2021 на 1 арк.;

- акт примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» від 19.10.2019 на 1 арк.;

- бланки акті примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» в кількості 42 шт. на 42 арк.;

- акт примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» від 17.10.2019 на 1 арк.;

- акт примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» від 13.10.2019 на 1 арк.;

- акт примання передачі ТОВ «Автосос сервіс» від 16.06.2019 на 1 арк.;

- договір №2020 про надання послуг з ремонту складових частин кодісних транспортних засобів від 07.02.2020 року на 3 арк.;

- договір про надання послуг перевезення вантажів №1412-ЕХ21-5 від 14.12.2021 на 1 арк.;

- договір про надання послуг перевезення вантажів №TR-34358 від 01.03.2020 на 9 арк.;

- Акт надання послуг №598-29 від 19.11.2022 на 1 арк.;

- договір №29/08-22П від 29.08.2022 на 3 арк.;

- договір поставки №1908 від 19.08.2021 на 2 арк.;

- договір поставки №2291-2021 від 25.11.2021 на 5 арк.;

- акт примання-передачі послуг №1338 від 24.09.2021 на 1 арк.;

- зведений реєстр на 2 арк.;

- квитанція №2103006 від 26.09.2019 на 1 арк.;

- бланк акту приймання-передачі в кільксоті 2 шт. на 2 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 01.12.2020-26.01.2021 на 2 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 19.11.2021-23.12.2021 на 2 арк.;

- перелік водіїв та автомобілів на 4 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 1 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 1 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 на 2 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 1 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 1 арк.;

- Витяг на 1 арк.;

- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на 1 арк.;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 ТОВ «АВСТОСОС СЕРВІС» на 2 арк.;

- договір про надання послуг перевезення вантажів №0101-19ас від 01.01.2019 на 2 арк.;

- договір найму автотрнаспорту №2020/01/05-АС/ЕТ від 05.01.2020 на 5 арк.;

- договір №24/03/2023 найму транспортного засобу від 24.03.2023 на 4 арк.;

- акт здачі-приймання робіт №1353 від 30.11.2021 на 1 арк.;

- акт здачі-приймання робіт №1464 від 31.05.2021 на 1 арк.;

- акт здачі-приймання робіт №1353 від 30.11.2021 на 1 арк.;

- акт здачі-приймання робіт №1084 від 22.02.2022 на 1 арк.;

- бланки актів приймання-передачі на 1 арк. в кількості 19 шутк;

- акт прийому-передачі від 24.03.2023 на 1 арк.;

- договір оренди транспортних засобів №2021/10/01-ЕТ/АС від 01.10.2021 на 7 арк.;

- договір найму транспортних засобів №2020/04/01-Е-Т/ЕС-R від 01.10.2021 на 6 арк.;

- договір оренди транспортних засобів №2021/10/01-ЕТ/ЕС від 01.10.2021 на 4 арк.;

- договір оренди транспортних засобів №2020/02/01-Е-Т/ЕС від 02.01.2020 на 6 арк.;

- свідоцтво №100340286 на 1 арк.;

- опис на 1 арк.;

- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на 8 арк.;

- свідоцтво про держану реєстрацію юридичної особи ТОВ «ЕКСПРЕС-Т» на 1 арк.;

- статут ТОВ «ЕКСПРЕС-Т» на 14 арк.;

- штатний розпис ТОВ «ЕКСПЕДИЦІЯ» на 1 арк.;

- довідка вартості на 1 арк.;

- штатний розпис ТОВ «ЕКСПЕДИЦІЯ» на 1 арк.;

- копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу ТОВ «ЕКСПЕДИЦІЯ777» на 1 арк.

2.Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

3.Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до Київського апеляційного суду. Якщо ухвалу слідчого судді було постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання копії судового рішення.

Слідчий суддя:

Дата ухвалення рішення13.11.2023
Оприлюднено25.04.2024
Номер документу115824392
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —760/24698/23

Ухвала від 13.11.2023

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні