ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 грудня 2023 рокуСправа №160/12613/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Озерянської С.І., розглянувши за правилами загального позовного провадження у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу №160/12613/23 за позовною заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Приватного підприємства «Дорінвест» про стягнення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ:
07.06.2023 року Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить стягнути податковий борг з Приватного підприємства «Дорінвест» (ЄДРПОУ 36980925) до бюджету у розмірі 4 270 299,73 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що на теперішній час в інтегрованих картках платника податків по відповідачу обліковується не заявлений до суду податковий борг на загальну суму 4 270 299,73 грн. Враховуючи несплату такого боргу відповідачем у добровільному порядку, він підлягає стягненню до Державного бюджету України в судовому порядку.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.06.2023 року адміністративний позов було залишено без руху, оскільки позовна заява була подана без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Позивачем були усунені недоліки зазначені в ухвалі Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.06.2023 року.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.06.2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 160/12613/23 за позовом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Приватного підприємства «Дорінвест» про стягнення податкового боргу. Розглядати справу вирішено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.09.2023 року постановлено подальший розгляд адміністративної справи № 160/12613/23 за позовом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Приватного підприємства «Дорінвест» про стягнення податкового боргу здійснювати за правилами загального позовного провадження.
Ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.06.2023 року та 08.09.2023 року та судові повістки були направлені на адресу місцезнаходження відповідача, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Поштові повідомлення повернуті на адресу суду з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою».
Отже, відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України ухвали та судові повістки Дніпропетровського окружного адміністративного суду вважаються належним чином врученими Приватному підприємству «Дорінвест».
Відповідачем у строк встановлений судом в ухвалах про відкриття провадження та про продовження розгляду справи в порядку загального позовного провадження не було надано відзиву на позовну заяву.
Справу розглянуто судом в порядку письмового провадження, враховуючи вимоги статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши повно і всебічно письмові докази, які містяться в матеріалах справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Приватне підприємство «Дорінвест» перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.
В період з 04.10.2021 року по 08.10.2021 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПП «Дорінвест».
Відповідно акту перевірки Приватного підприємства «Дорінвест» № 3566/04-36-07-1936980925 від 19.10.2021 року встановлено порушення: п.5, п.ll ПСБО 11, п.44.1, п.44.2 ст.44, п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 року зі змінами і доповненнями, підприємством занижено податок на прибуток на загальну суму 4 268 434 грн., в тому числі: за 2019 рік 4 268 434 грн.; п. 188.1 ст.188 Податкового кодексу України від 02.12.10 року №2755-VI (із змінами та доповненнями) ПП «ДОРІНВЕСТ» занижено податок на додану вартість на загальну суму 880 грн., в т.ч. по періодом: грудень 2017 - 880 грн.; п. 201.10 статті 201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-Vl (зі змінами та доповненнями) ПП «ДОРІНВЕСТ» порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. За дане порушення передбачено застосування штрафної санкції відповідно п.120',2 ст.1201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями); абз.1 п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями підприємством не подано податкові декларації з податку на прибуток за 2018 рік; абз. 1 п.120.1 ст. 120 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-Vl (зі змінами та доповненнями) підприємством не подано податкові декларації з податку на додану вартість за грудень 2017 року.
На підставі акту документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства «Дорінвест» № 3566/04-36-07-1936980925 від 19.10.2021 року, податковим органом прийнято податкове повідомлення рішення від 14.12.2021 року № 0200310719, яким збільшено суму грошового зобов`язання на загальну суму 4 268 434 грн.; податкове повідомлення рішення від 14.12.2021 року № 0200330719, яким застосовано штрафні санкції за неподання/несвоєчасне подання до контролюючого органу податкової декларації по податку на прибуток підприємства за 2018 рік у загальній сумі 340,00 грн.; податкове повідомлення рішення від 14.12.2021 року № 0200340719, яким збільшено суму грошового зобов`язання на загальну суму 1100 грн.; податкове повідомлення рішення від 14.12.2021 року № 0200350719, яким застосовано штрафні санкції за неподання/несвоєчасне подання до контролюючого органу податкової декларації по податку на прибуток підприємства за грудень 2017 року у загальній сумі 340,00 грн.; податкове повідомлення рішення від 14.12.2021 року № 0200360719, яким застосовано штрафні санкції за відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у загальній сумі 440,00 грн.; податкове повідомлення рішення від 14.12.2021 року № 0200340719 на суму основного зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 154 грн..
Зазначені податкові повідомлення-рішення були направлені до відповідача засобами поштового зв`язку та отримані, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.
За відповідачем станом на день звернення з позовною заявою обліковується податковий борг у розмірі 4 270 299,73 грн. який складається з сум податкових повідомлень - рішень від 14.12.2021 року та пені у розмірі 371,73 грн.
Відповідачем інформації щодо оскарження у судовому порядку податкових повідомлень- рішень, або сплати податкового боргу, надано не було.
Несплата відповідачем податкового боргу в добровільному порядку стала підставою для звернення позивача з даним позовом до адміністративного суду.
Вирішуючи позовні вимоги по суті спору, суд враховує наступне.
Відповідно до статті 16 Податкового кодексу України, платники податків зобов`язані сплачувати належні суми податків у встановлені законом терміни.
Згідно з пунктами 36.1, 36.2 статті 36 Податкового кодексу України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Відповідно до підпунктів 54.3.3, 54.3.5 пункту 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених Податковим кодексом України або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган; дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених ПКУ, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.
Якщо згідно з нормами статті 54 Податкового кодексу України, сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому Податковим кодексом України (п. 54.5 ст. 54 Податкового кодексу України).
У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу (абзац перший п. 57.3 ст. 57 ПКУ).
Згідно з пунктом 56.15 статті 56 Податкового кодексу України скарга, подана із дотриманням строків, визначених абзацом першим п. 56.3 ст. 56 Податкового кодексу України, зупиняє виконання платником податків грошових зобов`язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.
Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов`язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.
Відповідно до абзацу восьмого пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків, крім випадку, передбаченого п.п. 108 прим. 1.2.2 п. 108 прим. 1.2 ст. 108 прим. 1 Податкового кодексу України.
Отже, грошові зобов`язання за зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями відповідача за є узгодженими та набули статусу податкового боргу.
Податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, на суму такого грошового зобов`язання (підпункт 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).
Оскільки податкові зобов`язання відповідачем не сплачено в установлений чинним законодавством строк, таке зобов`язання набуло статусу податкового боргу.
За підпунктом 14.1.153 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
На виконання пунктів 59.1, 59.4 статті 59 Податкового кодексу України, відповідачу було направлено з повідомленням про вручення податкову вимогу від 09.02.2022 року № 0005928-1307-0403 на суму 4270299,73 грн., яку було повернуто на адресу відправника з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Доказів оскарження відповідачем даної податкової вимоги матеріали справи не містять.
Відповідно до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Статтею 20 Податкового кодексу України визначені права контролюючих органів.
Так, згідно з підпунктом 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючий орган має право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Отже, податковому органу надано право звертатись з позовами про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Згідно з пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно з пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Оскільки, станом на час розгляду справи відповідачем не сплачено узгоджену суму грошового зобов`язання, внаслідок чого податковий борг в сумі 4 270 299,73 грн. підлягає стягненню в судовому порядку.
На підставі викладеного позов Головного управління ДПС у Дніпропетровській області підлягає задоволенню.
Щодо розподілу судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки доказів понесення судових витрат, які пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз позивачем не надано, відсутні підстави для стягнення таких витрат з відповідача.
Керуючись статтями 139, 205, 241-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А; ЄДРПОУ 44118658) до Приватного підприємства «Дорінвест» (51925, Дніпропетровська обл., м. Кам`янське, тупик Шкільний, буд. 3, ЄДРПОУ 36980925) стягнення податкового боргу задовольнити.
Стягнути податковий борг з Приватного підприємства «Дорінвест» до бюджету у розмірі 4 270 299 грн. 73 коп. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.І. Озерянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2023 |
Оприлюднено | 25.12.2023 |
Номер документу | 115826064 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні