Рішення
від 20.12.2023 по справі 320/14022/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 грудня 2023 року № 320/14022/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «МІШ КРАФТ» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «МІШ КРАФТ» (далі також ТОВ «МІШ КРАФТ», позивач) до Головного управління ДПС у м. Києві (далі також ГУ ДПС у м. Києві, відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 28 листопада 2022 року № 339360413 (далі також оскаржуване рішення).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до абзацу першого пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України корона вірусної хвороби (COVID-19), у тому числі щодо порушення граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції не застосовуються, і тому позивач вважає спірне рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01 травня 2023 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Заперечуючи проти заявлених позовних вимог відповідач, у наданому суду відзиві наголошує, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте податковим органом відповідно до вимог чинного законодавства, посилаючись на обставини, викладені в акті перевірки та наданому суду відзиві.

Викладені у відзиві відповідача доводи були заперечені позивачем у поданій до суду відповіді на відзив.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Посадовими особами відповідача було проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та / або розрахунків коригування до податкових накладних ТОВ «МІШ КРАФТ» (ПН 42063953).

За результатами проведеної перевірки складено акт від 26 жовтня 2022 року №32734/Ж5/26-15-04-13-03/42063953 (далі також акт перевірки), яким встановлено порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідальність за що передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України.

В подальшому на підставі результатів камеральної перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 28 листопада 2022 року № 339360413, яким до позивача за затримку реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у розмірі 36 512, 05 грн.

За наслідками адміністративного оскарження, рішенням Державної податкової служби України від 13 лютого 2023 року № 3518/6/99-00-06-03-01-06 спірне податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу без задоволення.

Не погоджуючись з таким рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із положеннями статті 75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Види документальних перевірок, порядок планування, проведення та оформлення їх результатів, що проводяться контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.2 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, встановлюються Митним кодексом України.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах, повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у разі невідповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пунктами 2, 3 частини першої та пунктом 10 частини другої статті 5 Закону України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», своєчасність та повнота сплати узгодженої суми грошового зобов`язання у вигляді авансового внеску з податку на прибуток підприємств, визначеного відповідно до пункту 141.13 статті 141 цього Кодексу, на підставі даних Реєстру пунктів обміну іноземної валюти.

Відповідно до п. 86.2 статті 86 ПК України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Згідно із п. 86.8 статті 86 ПК України, податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

За наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та додаткових документів і пояснень, зокрема документів, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, поданих у порядку, встановленому цією статтею, податкове повідомлення-рішення приймається в порядку та строки, визначені пунктом 86.7 цієї статті.

Відповідно до п. 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до п. 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Так, відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

В межах спірних правовідносин судом встановлено, що згідно додатку до податкового повідомлення-рішення від 28 листопада 2022 року б/н «Розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних», податковим органом застосовано такі розміри штрафу:

- податкова накладна / розрахунок коригування № 132 від 15 червня 2022 року (5 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 117 від 07 червня 2022 року (5 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 110 від 02 червня 2022 року (5 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 128 від 10 червня 2022 року (5 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 125 від 09 червня 2022 року (5 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 113 від 07 червня 2022 року (5 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 114 від 06 червня 2022 року (5 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 129 від 13 червня 2022 року (5 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 121 від 08 червня 2022 року (5 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 112 від 03 червня 2022 року (6 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 109 від 02 червня 2022 року (7 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 127 від 14 червня 2022 року (8 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 134 від 15 червня 2022 року (8 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 111 від 03 червня 2022 року (8 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 126 від 14 червня 2022 року (8 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 145 від 15 червня 2022 року (8 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 108 від 02 червня 2022 року (8 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 118 від 08 червня 2022 року (8 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 123 від 09 червня 2022 року (8 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 131 від 15 червня 2022 року (8 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 122 від 10 червня 2022 року (8 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 124 від 09 червня 2022 року (8 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 104 від 02 червня 2022 року (8 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 135 від 15 червня 2022 року (8 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 119 від 08 червня 2022 року (13 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 130 від 13 червня 2022 року (13 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 116 від 08 червня 2022 року (13 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 115 від 08 червня 2022 року (13 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 133 від 15 червня 2022 року (13 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 120 від 08 червня 2022 року (13 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 157 від 24 червня 2022 року (10 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 155 від 24 червня 2022 року (10 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 171 від 27 червня 2022 року (6 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 138 від 16 червня 2022 року (11 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 147 від 17 червня 2022 року (12 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 151 від 22 червня 2022 року (12 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 190 від 13 червня 2022 року (27 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 20 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 150 від 22 червня 2022 року (12 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 147 від 17 червня 2022 року (12 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 189 від 13 червня 2022 року (27 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 20 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 137 від 21 червня 2022 року (12 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 169 від 06 липня 2022 року (1 день затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 175 від 06 липня 2022 року (1 день затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 182 від 13 липня 2022 року (12 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 186 від 13 липня 2022 року (12 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 164 від 04 липня 2022 року (12 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 167 від 01 липня 2022 року (11 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 219 від 13 липня 2022 року (12 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 170 від 06 липня 2022 року (12 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 298 від 03 червня 2022 року (70 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 40 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 297 від 30 червня 2022 року (52 дня затримки реєстрації) розмір штрафу 30 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 299 від 03 червня 2022 року (70 днів затримки реєстрації) розмір штрафу 40 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 286 від 03 серпня 2022 року (1 день затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %;

- податкова накладна / розрахунок коригування № 353 від 29 вересня 2022 року (3 дня затримки реєстрації) розмір штрафу 10 %.

Обґрунтовуючи протиправність прийнятого відповідачем спірного рішення, позивач у своєму позову зазначає, що відповідно до пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

порушення вимог законодавства в частині:

обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;

порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 червня 2023 року № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», відмінено з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 р. на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Відтак, на думку позивача, штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), у якому завершується дія карантину не застосовуються (тобто червень 2023 року).

Суд не погоджується із даними твердження платника податку з огляду на наступне.

Відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Згідно з пунктом 69.1-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України, платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються, крім камеральних перевірок (абзац другий підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України).

Відповідно до підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Оскільки норма пункту 69-2 підрозділу 10 розділу XX ПК України була прийнята пізніше від пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України, саме таке положення податкового законодавства підлягає врахуванню при регулюванні спірних правовідносин.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про те, що спірне податкове повідомлення-рішення ґрунтується на нормах податкового законодавства та не підлягає скасуванню.

Відповідно до статті 244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:

1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;

2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.

Відповідно до положень чч. 1 та 2 статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно положень статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Частинами 1 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача не підлягають задоволенню.

Враховуючи положення статті 139 КАС України, судові витрати не підлягають розподілу.

Керуючись статтями 9, 14, 73 - 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

в и р і ш и в:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Я.В. Горобцова

Горобцова Я.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2023
Оприлюднено25.12.2023
Номер документу115828295
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —320/14022/23

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 09.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Рішення від 20.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 01.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні