Рішення
від 20.12.2023 по справі 420/21741/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/21741/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом ПП "КАССІС ТРЕЙД " (Овідіопольська дуга, 3, м.Одеса, 65058, код ЄДРПОУ 44711061) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5. м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166). Державної податкової служби України (Львівська пл. 8., м.Київ - 53. 04655, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ПП "КАССІС ТРЕЙД " до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України в якому позивач просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного Управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків від 01.08.2023 року за 9283304/44711061 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 05.07.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Приватного підприємства «КАССІС ТРЕЙД » від 05.07.2023 року № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ПП «КАССІС ТРЕЙД » було складено податкову накладну № 1 від 05.07.2023 та направлено для реєстрації в ЄРПН 14.07.2023.

Проте, згідно квитанції від 14.07.2023 року «документ збережено. реєстрація зупинена.». Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 05.07.2023 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 31.09, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"=1.0864%, "Р"-0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ПП «КАССІС ТРЕЙД » на адресу податкового органу надіслано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинена №1 від 02.08.2023 року з копіями первинних документів, що підтверджують господарську операцію за податковою накладною, а саме: Договір оренди офісного приміщення від 01 травня 2023р. №09/23, акт прийому- передачі Приміщення, акти надання послуг за вищевказаним договором, платіжні інструкції щодо оплат за вищевказаним договором; Договір про надання експлуатаційних послуг і відшкодування комунальних послуг від 10 травня 2023р. №06/23, акти виконаних робіт, послуг, платіжні інструкції щодо оплат за вищевказаним договором; Договір оренди складських приміщень від 01 лютого 2023р. б/н з додатковою угодою, акт приймання-передачі складського приміщення, акти надання послуг за вищевказаним договором, платіжні інструкції щодо оплат за вищевказаним договором; Штатний розклад ПП «КАССІС ТРЕЙД » станом на 01 липня 2023р.; Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою 20-ОПП; Договір про виконання робіт від 16 червня 2023р. № 13, акт надання послуг за вищевказаним договором, платіжна інструкція щодо оплати за вищевказаним договором; Договір про виконання робіт від 16 червня 2023р. №14, акт здачі-приймання робіт (надання послуг) за вищевказаним договором, платіжна інструкція щодо оплати за вищевказаним договором; Договір поставки №31/23-П від 03 липня 2023р., видаткова накладна за вищевказаним договором, ТТН на відвантаження товару за вищевказаним договором платіжна інструкція щодо оплати за вищевказаним договором; разовий договір на перевезення вантажу б/н від 05.07.2023, акт здачі- приймання робіт (надання послуг) за вищевказаним договором, платіжна інструкція щодо сплати за вищевказаним договором.

Проте, 01.08.2023 року комісією ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування B Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 9283304/44711061 від 01.08.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 05.07.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із наданням платником податку копій документів, складених із порушенням.

ПП «КАССІС ТРЕЙД » не погоджується із зазначеним рішенням, позивач вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку із чим звернувся до суду з даним позовом.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у відповідності до ст. 262 КАС України.

Від відповідачів надійшов відзив на позовну заяву в якому не погоджується з позовними вимогами та зазначає, що позивач засобами електронного зв`язку направив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 1 від 05.07.2023 на загальну суму 312000 грн. у т.ч. ПДВ 52000 грн., виписані на адресу ТОВ «УК «ЧОРНОМОРСЬКИЙ», код ЄДРПОУ 43052481. Згідно квитанції № 1 до податкової накладної № 1 від 05.07.2023 за результатами обробки «документ прийнято. реєстрація зупинена.» Відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 05.07.2023 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 31.09, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. За отриманою квитанцією з єдиного вікна приймання звітності ДПС України Позивачу було повідомлено, що реєстрація відповідної податкової накладної зупинена. Також, даною квитанцією запропоновано платнику надати пояснення та / або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової. Надалі платник податку направив засобами електронного зв`язку повідомлення зупинено № 2 від 26.07.2023 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій ПН/РК. Однак, за рішенням комісії від 01.08.2023 № 9283304/44711061 Позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної № 1 від 05.07.2023. Разом з Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних № 2 від 26.07.2023 на розгяд Комісії 3 питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС в Одеській області Позивачем надана платіжна інструкція № 745 від 05.07.2023 складена з порушеннями чинного законодавства, а саме відсутні обов`язкові реквізити, зокрема підпис відповідальної особи.

З огляду на результат проведеного моніторингу реєстрації ПН/РК, Комісією з питань зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС в Одеській області було прийнято рішення від 01.08.2023 № 9283304/44711061 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 05.07.2023.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд встановив наступне: ПП «КАССІС ТРЕЙД » укладений Договір поставки №31/23-П від 03 липня 2023р. з ТОВ «АКВІЛОН ПІВДЕНЬ» (код ЄДРПОУ 42602859), за яким ТОВ «АКВІЛОН ПІВДЕНЬ» були поставлені матеріали (фарба в асортименті та пов`язані матеріали) на користь ПП «КАССІС ТРЕЙД ».

Вищезазначені матеріали були поставлені згідно видаткової накладної № РН-0001153 від 05.07.2023р на суму 152162,98 грн, у т.ч. 25360,50 грн ПДВ.

Оплата за вищезазначені матеріали була здійснена в повному розмірі в сумі 152162,98 грн, у т.ч. 25360,50 грн ПДВ, згідно платіжної інструкції №71 від 05.07.2023р.

Перевезення вищезазначених матеріалів на склад було здійснено згідно разового договору- заявки на перевезення вантажу б/н від 05.07.2023 між ТОВ «НАУМ» (код ЄДРПОУ 39915100) та ПП «КАССІС ТРЕЙД ». Перевезення вантажу було оформлене актом здачі-приймання робіт (надання послуг) №47 від 05 липня 2023р. на суму 3000,00 грн, у т.ч. 500,00 грн ПДВ. Оплата за виконані роботи з перевезення вантажу була здійснена в повному розмірі в сумі 3000,00 грн, у т.ч. 500,00 грн ПДВ, згідно платіжної інструкції №89 від 17 липня 2023р.

За результатом перевезення вантажу була складена ТТН №P0026 від 05.07.2023р. за якою ТОВ «НАУМ» був перевезений вантаж від ТОВ «АКВІЛОН ПІВДЕНЬ» на склад ПП «КАССІС ТРЕЙД », вартість вантажу склала 152162,98 грн, у т.ч. 25360,50 грн ПДВ.

З метою здійснення робіт з фарбування лавок ПП «КАССІС ТРЕЙД » укладений Договір №13 від 16 червня 2023р. з ФОП ОСОБА_1 (код ДРФО НОМЕР_1 ), за яким ФОП ОСОБА_1 були виконані роботи з фарбування лавок на користь ПП «КАССІС ТРЕЙД ».

Згідно умов Договору №13 від 16 червня 2023р. роботи з фарбування лавок були виконані з матеріалів (фарба в асортименті та пов`язані матеріали) ПП «КАССІС ТРЕЙД », попередньо придбаних у ТОВ «АКВІЛОН ПІВДЕНЬ».

Передача матеріалів для виконання робіт була оформлена видатковою накладною (у переробку) №3 від 05 липня 2023р. та відбулась на складі ПП «КАССІС ТРЕЙД », розташованому за адресою: Україна, м.Одеса, вул. Овідіпольська Дуга, 3.

За результатом виконання робіт з фарбування лавок був оформлений АКТ здачі- приймання робіт (надання послуг) №13 від 10 липня 2023р. на суму 83200,00 грн без ПДВ. Оплата за виконані роботи була здійснена в повному розмірі в сумі 83200,00 грн без ПДВ згідно платіжної інструкції №84 від 13 липня 2023p.

Виконання робіт з фарбування лавок, було здійснено на підставі укладеного між ПП «КАССІС ТРЕЙД » і ТОВ «УК «ЧОРНОМОРСЬКИЙ» Договору про виконання робіт №14 від 16 червня 2023р.

За результатом виконання робіт був оформлений акт здачі- приймання робіт (надання послуг) №6 від 10 липня 2023р. на суму 312000,00 грн, у т.ч. ПДВ 52000,00 грн.

Оплата за виконані роботи була здійснена в повному розмірі в сумі 312000,00 грн, у т.ч. ПДВ 52000,00 грн, згідно платіжної інструкції №745 від 05 липня 2023p.

ПП «КАССІС ТРЕЙД » було складено податкову накладну № 1 від 05.07.2023 та направлено для реєстрації в ЄРПН 14.07.2023

Як вбачається з квитанції від 14.07.2023 року документ прийнято, проте реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 05.07.2023 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 31.09, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"=1.0864%, "Р"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

01.08.2023 року комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації прийнято рішення №92883304/44711061, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням, додатково зазначено: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходив з такого: відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. 201.1. ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10. ст. 201 ПК України, передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.10 р. (далі Порядок № 1246) визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015

р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

З 01.02.20 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.19 р. № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі Порядок №1165), яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п.2 Порядку №1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм пп. "а" або "б" п. 185.1 ст. 185, пп. "а" або "б" п. 187.1 ст. 187, абзацу 1 п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Як вбачається із змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних, підставою для такого зупинення став п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток № 1 до Порядку № 1165), відсутність товару/послуги, зазначеної в ПН, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПК/РК до ПН на збільшення суми податкових зобов`язань, яку подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку.

Суд звертає увагу, що посилання у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних на п.1 Критеріїв ризиковості не розкриває зміст та не конкретизує підстав зупинення реєстрації податкових накладних, а також не відображає переліку документів, необхідних податковому органу для реєстрації таких накладних.

Верховний Суд у постановах від 16.04.19 р. у справі № 826/10649/17, від 28.11.19 р. у справі № 1640/2650/18, від 03.11.21 р. у справі № 360/2460/20 вказав, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Відповідно до матеріалів справи, у квитанції не конкретизовано, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до неї, які визначені пунктом 11 Порядку № 1165.

Формальне зазначення у квитанціях пропозиції "надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН" є лише дублюванням норми пп. 3 п. 11 Порядку № 1165.

Умови такої пропозиції дають підстави позивачу самостійно визначати перелік необхідних документів, що в подальшому виключає посилання відповідача на їх недостатність чи неповноту та спростовує доводи про недостатність документів, поданих позивачем на підтвердження реальності проведених операцій.

Таким чином, жодних відомостей стосовно господарської операції з контрагентом відповідач 1 у квитанціях не зазначає, але витребує документи та пояснення, які спростовують цю податкову інформацію, не зазначаючи при цьому їх перелік.

За таких умов, рішення податкового органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії та породжує неоднозначне їх трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.19 р. затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).

Згідно п.4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

За приписами п.5 Порядку №520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

За приписами п. 11 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

З оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної вбачається, що він не містить конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містить загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є надання платником податку копій документів, складених із порушенням, додатково зазначено: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем виконано вимоги контролюючого органу та надано відповідні пояснення до яких долучено копії наявних документів а саме: Договір оренди офісного приміщення від 01 травня 2023р. №09/23, акт прийому- передачі Приміщення, акти надання послуг за вищевказаним договором, платіжні інструкції щодо оплат за вищевказаним договором; Договір про надання експлуатаційних послуг і відшкодування комунальних послуг від 10 травня 2023р. №06/23, акти виконаних робіт, послуг, платіжні інструкції щодо оплат за вищевказаним договором; Договір оренди складських приміщень від 01 лютого 2023p. б/н з додатковою угодою, акт приймання-передачі складського приміщення, акти надання послуг за вищевказаним договором, платіжні інструкції щодо оплат за вищевказаним договором; Штатний розклад ПП «КАССІС ТРЕЙД » станом на 01 липня 2023р.; Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою 20-ОПП; Договір про виконання робіт від 16 червня 2023р. № 13, акт надання послуг за вищевказаним договором, платіжна інструкція щодо оплати за вищевказаним договором; Договір про виконання робіт від 16 червня 2023р. №14, акт здачі-приймання робіт (надання послуг) за вищевказаним договором, платіжна інструкція щодо оплати за вищевказаним договором; Договір поставки №31/23-П від 03 липня 2023р., видаткова накладна за вищевказаним договором, ТТЗ на відвантаження товару за вищевказаним договором платіжна інструкція щодо оплати за вищевказаним договором; разовий договір на перевезення вантажу б/н від 05.07.2023, акт здачі- приймання робіт (надання послуг) за вищевказаним договором, платіжна інструкція щодо сплати за вищевказаним договором.

Суд дійшов висновку, що позивачем надано повний пакет документів щодо здійснення господарської операції.

Не надаючи оцінки наданим позивачем первинним документам, податковий орган прийняв рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 05.07.2023 р.

Доказів та обґрунтувань того, що подані документи складені або оформлені з порушенням вимог чинного законодавства відповідачем не надано.

Що стосується зауважень відповідача до платіжної інструкції №745 від 05.07.2023 року, а саме щодо відсутності на ній обов`язкових реквізитів, зокрема підпису відповідальної особи, які викладені у відзиві, суд відхиляє наведені обґрунтування відповідача.

Так, посилання відповідача на Постанову Правління Національного банку України від 04.07.2018 № 75 «Про затвердження Положення про організацію бухгалтерського обліку в банках України» є неприйнятними, адже це Положення встановлює основні вимоги щодо організації бухгалтерського обліку в банках України.

Платіжна інструкція від 05.07.2023 року є документом, що формується у системі клієнт-банка. Позивач не несе відповідальність за форму та зміст банківського документу в частині тих реквізитів, що заповнюються автоматично згідно з алгоритмом, затвердженим банком.

Тобто, якщо б відповідач повідомив позивачу про наявність у нього зауважень/сумнівів щодо платіжної інструкції №745 від 05.07.2023 року, то позивач мав би змогу надати підтверджуючи документи.

Натомість, суд зазначає, що доводи відповідача щодо того, що надана позивачем платіжна інструкція не містить обов`язкових реквізитів, є недійсною і не може бути підставою для бухгалтерського обліку, що стало підставою відмови у реєстрації податкової накладної №1 від 05.07.2023 року, наведені лише у відзиві на позовну заяву та не були відомі платнику податків під час зупинення реєстрації ПН та прийняття відповідачем рішення про відмову реєстрації ПН.

Наявні в матеріалах справи документи у повній мірі підтверджують реальність вищевказаних господарських операцій, за наслідками якої складено та направлено для реєстрації податкові накладні.

Таким чином, відповідачами не доведено правомірність рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної, відтак спірне рішення підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 19 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно п. 20 Порядку № 1246 внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

За таких підстав, суд дійшов висновку, що порушені права позивача підлягають поновленню шляхом зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Приватного підприємства «КАССІС ТРЕЙД » від 05.07.2023 року № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.

Суд зазначає, що зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну датою її фактичного направлення/надходження є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 25 листопада 2022 року по справі № 320/3484/21, від 27 жовтня 2022 року по справі № 360/3253/20, від 03 листопада 2021 року по справі № 360/2460/20.

Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу на підставі наданих доказів, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ПП «КАССІС ТРЕЙД » слід стягнути сплачений судовий збір у розмірі 2684, 00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 132, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ПП "КАССІС ТРЕЙД" (Овідіопольська дуга, 3, м.Одеса, 65058, код ЄДРПОУ 44711061) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5. м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166). Державної податкової служби України (Львівська пл. 8., м.Київ - 53. 04655, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного Управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків від 01.08.2023 року за 9283304/44711061 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 05.07.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Приватного підприємства «КАССІС ТРЕЙД » від 05.07.2023 року № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ПП "КАССІС ТРЕЙД" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Д.К. Василяка

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2023
Оприлюднено25.12.2023
Номер документу115829447
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/21741/23

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 07.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Рішення від 20.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні