Рішення
від 14.12.2023 по справі 920/204/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

14.12.2023м. СумиСправа № 920/204/23

Господарський суд Сумської області у складі судді Джепи Ю.А., при секретарі судового засідання Саленко Н.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні справу № 920/204/23

за позовом: Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Сумигаз» (40021, м. Суми, вул. Лебединська, буд. 13, код 03352432)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрне» (42324, Сумська область, Сумський район, с. Постольне, вул. Центральна, буд. 90, код 32891580)

про стягнення 18 778,69 грн

за участю представників сторін:

від позивача Сіденко Л.В.,

від відповідача - Пігуль В.І.,

УСТАНОВИВ:

До господарського суду звернувся позивач з позовною заявою до відповідача, у якій просить суд стягнути з відповідача на користь позивача вартість необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу у розмірі 18 778,69 грн, а також позивач просить суд відшкодувати витрати по сплаті судового збору за рахунок відповідача.

Стислий виклад позицій сторін по справі. Заяви, які подавались сторонами. Процесуальні дії, які вчинялись судом.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями від 28.02.2023 справу № 920/204/23 розподілено для розгляду судді Джепі Ю.А.

Ухвалою Господарського суду Сумської області від 01.03.2023 постановлено прийняти позовну заяву до розгляду, відкрити провадження у справі № 920/204/23; справу розглядати у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами; призначити розгляд справи по суті на 04.04.2023.

Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якому він заперечує проти позовних вимог та зазначає, що основним видом діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрне» є вирощування зернових, олійних та технічних культур, для технологічної доробки зернових використовується природний газ. Договір на постачання природного газу в 2022 році №41АР 16-7-611-19 від 20.08.2019 укладений з Товариством з обмеженою відповідальністю «ЙЕ Енергія», погодження ціни на природний газ узгоджується додатковою угодою, а в разі використання природного газу складається акт приймання передачі в двох примірниках. За липень 2022 року складений Акт №РГК 82011250 від 31.07.2022, а ціна на липень узгоджена в розмірі 25, 886576 грн за 1 м. куб без урахування ПДВ. Для сушіння зернових використовується зерно сушарка М 819 виробництва Польща, а для обліку газу встановлено комерційний вузол обліку/лічильник КУРС-01-G-65 заводський №2368, коректор OE-VPT 068/50, заводський №28147. В 2022 році природний газ до складання Акту про порушення № SM000316 від 29.07.2022 не використовувався, про що свідчать покази звіту коректора OE-VPT за січень 2022 року та ті, що зафіксовані в Акті про порушення № SM000316 та у доказах фотофіксації.

Після отримання від ДП «Укрметртестстандарт» довідки №39-1-1/25790 від 11.08.2022 про непрацездатність коректору об`єму газу OE-VPT зав. №28147, виробник ТОВ «Слот» м. Івано Франківськ та довідки №39-1-3/25791 від 11.08.2022 про непрацездатність лічильника газу ультразвукового КУРС G-65 АІ, заводський №02368 виробник ТОВ ВКФ «Курс» м. Дніпропетровськ вказані прилади були відправлені на ремонт та позачергову повірку.

ТОВ «Слот» м. Івано Франківськ надало технічне заключення про причини відмови коректора OE-VPT від 31.08.2022 де вказано, що вихід коректора з ладу могло виникнути внаслідок дії на нього зовнішніх електричних завад (пробій катодного захисту, грозові розряди, електрозварювальні роботи на газопроводі), тобто після проведення розгляду комісією Акту про порушення № SM 000316 ТОВ «Аграрне» за ремонт та додаткову перевірку засобів ВОГ понесло збитків на суму більше 40 тисяч гривень з причин, які від ТОВ «Аграрне» незалежні.

Відповідач вважає необгрунтованим надання позивачем довідки про несправність лічильника газу, виданої Державним підприємством «Житомирстандартметрологія» від 14.12.2017.

Також відповідач зазначає, що згідно Постанови Міністерства інтеграції України №75 від 25.04.2022 та №248 від 28.10.2022 територія Миколаївської громади Сумської області, де знаходиться ТОВ «Аграрне», відносилось до зони, де велись бойові дії у березні, квітні, липні, серпні, вересні, жовтні до 28.11.2022, тому вихід з ладу засобів ВОГ вважає доцільним віднести до форс мажорних обставин.

На виконання умов договору розподілу природного газу шляхом підписання Заяви приєднання №09420WORG4EP01 в 2022 році ТОВ «Аграрне» сплатило АТ «Сумигаз» 25 801, 44 грн з урахуванням ПДВ за розподіл 12404,4 м. куб природного газу. При цьому ТОВ «ЙУ Енерія», що є постачальником природного газу у 2022 році, не має претензій до ТОВ «Аграрне» за донарахування обсягів газу, так як у липні 2022 року газ не постачали. Договір на постачання природного газу між АТ «Сумигаз» і ТОВ «Аграрне» відсутній.

Враховуючи викладене, відповідач у відзиві просив відмовити у задоволенні позовних вимог, а також розглядати справу №920/204/23 в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою від 28.03.2023 у справі № 920/204/23 суд постановив задовольнити клопотання відповідача щодо розгляду справи в порядку загального позовного провадження, викладене у відзиві від 13.03.2023 № 16 (вх. № 934 від 14.03.2023) у справі № 920/204/23; подальший розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження зі стадії відкриття провадження у справі відповідно до частини шостої статті 250 ГПК України; замінити засідання для розгляду справи по суті, призначене ухвалою Господарського суду Сумської області від 01.03.2023 про відкриття провадження у справі № 920/204/23 на 04.04.2023, 10:00, підготовчим засіданням.

Представником позивача подано відповідь на відзив від 28.03.2023 б/н (Вх. №240 від 28.03.2023), в якому заперечує проти доводів відповідача, зазначає, що позовні вимоги є обґрунтованими, сума заборгованості позивача перед відповідачем нарахована у відповідності до чинного законодавства та просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

04.04.2023 судом протокольною ухвалою продовжено строк підготовчого провадження та оголошено перерву до 09.05.2023. Проте 09.05.2023 розгляд зазначеної справи не відбувся у зв`язку з відпусткою судді Джепи Ю.А. з 09.05.2023 до 11.05.2023, що унеможливлювало розгляд справи, однак не було підставою для проведення повторного автоматизованого розподілу справи.

Ухвалою суду від 12.05.2023 постановлено призначити підготовче засідання на 15.06.2023, 10:30

Ухвалою суду від 15.06.2023 постановлено закрити підготовче провадження та призначити справу до розгляду по суті в судове засідання на 25.07.2023, 12:00.

Водночас, судовий розгляд по суті, призначений на 25.07.2023, 12:00, не відбувся у зв`язку з оголошенням на території Сумської області повітряної тривоги 25.07.2023 з 09:54 до 12:27 у зв`язку із збройною агресією російської федерації проти України.

Ухвалою суду від 26.07.2023 постановлено призначити справу № 920/204/23 до судового розгляду по суті в судове засідання на 05.09.2023, 10:30.

У період з 28.08.2023 до 10.09.2023 суддя Джепа Ю.А. перебувала у відпустці.

Ухвалою суду від 11.09.2023 у справі № 920/204/23 судом постановлено призначити справу № 920/204/23 до судового розгляду по суті в судове засідання на 17.10.2023, 10:00.

17.10.2023 судом оголошено перерву до 08.11.2023, 14:30.

Водночас розгляд справи по суті, призначений на 08.11.2023, 14:30, не відбувся у зв`язку з оголошенням на території Сумської області повітряної тривоги у зв`язку із збройною агресією російської федерації проти України.

Ухвалою суду від 10.11.2023 у справі № 920/204/23 судом постановлено призначити розгляд справи № 920/204/23 по суті в судове засідання на 14.12.2023, 12:30.

У судовому засіданні 14.12.2023 приймали участь представники позивача та відповідача.

Судовий процес, на виконання статті 222 Господарського процесуального кодексу України фіксувався за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Відповідно до статті 233 Господарського процесуального кодексу України рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами.

У судовому засіданні 14.12.2023 на підставі статті 240 Господарського процесуального кодексу України, судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

Між AT «Сумигаз» і ТОВ «Аграрне» 01.01.2016 було укладено договір розподілу природного газу шляхом підписання Заяви-приєднання №09420WORG4EP016 до умов договору розподілу природного газу (для споживача, що не є побутовим) на умовах Типового договору, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2498. Цей Договір укладається на невизначений строк (п. 12.1 Договору) та сторонами не заперечується.

Договір розподілу природного газу, який є договором приєднання та у відповідності до п. 1.1 якого зазначений типовий договір розподілу природного газу є публічним, регламентує порядок та умови переміщення природного газу з метою фізичної доставки Оператором ГРМ обсягів природного газу, які належать споживачам (їх постачальникам), до об`єктів споживачів, а також правові засади санкціонованого відбору природного газу з газорозподільної системи.

Обов`язковою умовою надання Споживачу послуги з розподілу природного газу є наявність у Споживача об`єкта, підключеного в установленому порядку до газорозподільної системи Оператора ГРМ.

У споживача (ТОВ «Аграрне») встановлено комерційний вузол обліку газу (лічильник Курс-01-G-65, заводський номер №2368, коректор OE-VPT 0.68/50, заводський номер № 28147).

Пунктом 7.2. Типового договору визначено, що оператор ГРМ має право перевіряти роботу комерційного вузла обліку (лічильника газу), у тому числі встановленого на об`єкті споживача, у порядку, визначеному Кодексом газорозподільних систем.

29.07.2022 працівниками АТ «Сумигаз» під час контрольного огляду вузла обліку природного газу було виявлено роботу комерційного вузла обліку газу в позаштатному режимі, внаслідок чого споживання природного газу не обліковувалося, а саме: непрацездатність коректора газу.

Комерційний вузол обліку газу ТОВ «Аграрне» складається з двох основних частин - лічильника Курс - 01 та коректора OE-VPT 0.68/50.

Враховуючи той факт, що комерційний вузол обліку відповідача включає лічильник газу та коректор об`єму газу, останні, у сукупності, є єдиним вузлом, який здійснює комерційний облік природного газу. Наявність позаштатного режиму роботи лічильника газу була зафіксована у Акті про порушення від 29.07.2022 № SM000316.

Відтак, зважаючи на встановлення факту позаштатного режиму роботи вузла обліку газу ТОВ «Аграрне», що зафіксовано у відповідному акті про порушення, відсутні підстави приймати показники коректора газу зі збоєм.

В Акті про порушення від 29.07.2022 зазначено, що виявлено роботу комерційного вузла обліку газу чи його складових в позаштатному режимі, внаслідок чого споживання природного газу не обліковувалося.

Під час складання Акту представник відповідача не робив до нього будь-яких зауважень чи заперечень.

Про дату та час розгляду Акту на засіданні комісії Оператора ГРМ відповідача було повідомлено заздалегідь належним чином шляхом внесення відповідного запису до Акту, а саме, засідання комісії було заплановане на 25.08.2022 о 10:00 год за адресою: м. Суми, вул. Береста, буд.21.

25.08.2022 за результатами розгляду комісією з розгляду актів про порушення, яке проводилось без участі представника ТОВ «Аграрне» (у зв`язку з неявкою), було прийняте рішення про визнання акту про порушення від 29.07.2022 № SM000316 правомірним та таким, що підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до пункту 12 глави 5 розділу XI Кодексу ГРМ вартість необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу, яка пред`являється до сплати споживачу (несанкціонованому споживачу) в результаті задоволення акта про порушення, зазначається в окремому платіжному рахунку Оператора ГРМ, який надається під особистий підпис споживача (несанкціонованого споживача) або надсилається йому рекомендованим поштовим відправленням разом із супровідним листом, що оформлюється у довільній формі.

Якщо об`єм та/або вартість необлікованого (донарахованого) природного газу буде оскаржуватися споживачем (несанкціонованим споживачем) у судовому порядку, тоді до винесення остаточного рішення у судовій справі заборгованість за необлікований (донарахований) об`єм природного газу не вважається простроченою.

З урахуванням прийнятого комісією з розгляду актів про порушення рішення відносно ТОВ «Аграрне», було проведено нарахування необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу: з 07:00 год 01.07.2022 по 12:00 год 29.07.2022, що дорівнює 677 годин, середньодобові значення споживання природного газу становить 9,44 м3/добу, середньогодинне - 0,393 м3/год, відповідно 0,393 * 677 - 266,03 м3. Всього нараховано 266,03 м3 на суму 18 778,69 грн.

Позивачем на адресу відповідача листом від 19.10.2022 за вих. № 400- Сл-9627-1022 було направлено акт-розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу і його вартості та рахунок на оплату № 62018657 від 07.10.2022 на суму 18 778,69 грн.

Оцінка суду, висновки суду та законодавство, що підлягає застосуванню.

Згідно зі ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Згідно зі ст.18 Закону «Про ринок природного газу» приладовий облік природного газу здійснюється з метою отримання та реєстрації достовірної інформації про обсяги і якість природного газу під час його транспортування, розподілу, постачання, зберігання та споживання. Приладовий облік природного газу здійснюється з метою визначення за допомогою вузла обліку природного газу обсягів його споживання та/або реалізації, на підставі яких проводяться взаєморозрахунки суб`єктів ринку природного газу.

Вимоги до складових частин вузла обліку природного газу, правил експлуатації приладів обліку, порядку вимірювання обсягів та визначення якості природного газу визначаються технічними регламентами та нормами, правилами і стандартами, що встановлюються і затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в нафтогазовому комплексі (ч.2 ст.18 Закону).

Відповідно до пункту 6 глави 6 розділу X Кодексу Газорозподільних систем у разі виявлення позаштатного режиму роботи комерційного ВОГ чи його складових, пошкодження ЗВТ або пошкодження пломб чи захисних елементів власник (користувач), на території або у приміщенні якого встановлений комерційний ВОГ чи його складові, має терміново поінформувати про це Оператора ГРМ та за потреби вжити заходів для недопущення аварійної ситуації з урахуванням техніки безпеки.

Позаштатний режим роботи комерційного ВОР зокрема, включає:

1) витоки газу з елементів та конструкції комерційного ВОГ, у тому числі імпульсних ліній манометрів, датчиків тиску і температури тощо;

2) відсутність зміни показань лічильника газу (обчислювача або коректора об`єму газу), загальмованість або рух з ривками зчитувального механізму при фактичній витраті (споживанні) природного газу;

3) наявність сторонніх шумів та нехарактерних звуків при роботі лічильника газу чи іншого ЗВТ;

4) індикація або наявність повідомлень про порушення в роботі ЗВТ, в тому числі про необхідність зміни елементів живлення;

5) забруднення або відкладання осадів, потрапляння сторонніх предметів до внутрішньої порожнини вимірювального трубопроводу або лічильника газу чи на робочі поверхні первинних перетворювачів;

6) інші ознаки порушень вимог щодо експлуатації ЗВТ, які можуть вплинути на результати вимірювання.

Якщо внаслідок позаштатного режиму роботи комерційного ВОГ чи його складових буде підтверджено факт необлікованого чи облікованого частково об`єму розподіленого (спожитого, переданого) природного газу, розрахунок необлікованих (облікованих частково) об`ємів природного газу за період несправності комерційного ВОГ чи його складових здійснюється відповідно до вимог цього Кодексу

До відновлення роботи комерційного ВОГ або його складових в нормальному режимі за бажанням споживача (суміжного суб`єкта ринку природного газу) може бути припинено газопостачання на його об`єкт.

Відповідно до пункту 1 глави 2 розділу X Кодексу Газорозподільних систем, приладовий облік природного газу в точці вимірювання може складатися з:

- комерційного ВОГ з використанням звужуючого пристрою з обчислювачем об`єму газу;

- комерційного ВОГ з використанням лічильника газу в комплекті з вбудованим чи окремим коректором або обчислювачем об`єму газу;

- комерційного ВОГ з використанням побутового лічильника газу.

Згідно з п. 4 глави 1 розділу І Кодексу Газорозподільних систем:

- вузол обліку природного газу/вузол обліку/ВОГ - сукупність засобів вимірювальної техніки, зокрема лічильник газу або звужуючий пристрій, та допоміжних засобів, призначених для вимірювання, реєстрації результатів вимірювання та розрахунків об`єму природного газу, зведених до стандартних умов, визначених законодавством;

- комерційний вузол обліку/комерційний ВОГ - вузол обліку природного газу, організований відповідно до вимог цього Кодексу для комерційного обліку природного газу при визначенні об`єму (обсягу) передачі та розподілу (споживання/постачання) природного газу в точці комерційного обліку;

- комерційний облік природного газу - визначення об`ємів (обсягів) передачі та розподілу (споживання/постачання) природного газу в точках комерційного обліку на підставі даних комерційних вузлів обліку та інших регламентних процедур у передбачених цим Кодексом випадках.

- коректор об`єму газу - сукупність засобів вимірювальної техніки, які вимірюють тиск і температуру газу, що протікає у вимірювальному трубопроводі, обчислюють об`єм газу за стандартних умов, перетворюючи вихідні сигнали від лічильника газу;

- лічильник газу - засіб вимірювальної техніки, який використовується для вимірювання, запам`ятовування та відображення об`єму (обсягу) природного газу, що проходить через нього, та є складовою комерційного (дублюючого) вузла обліку.

Пунктом 6 глави 2 розділу 9 Кодексу Газорозподільних систем передбачено, що вимірювання об`єму природного газу повинні проводитись тільки з використанням електронних обчислювачів/коректорів газу. Програмне забезпечення обчислювача/коректора газу і накопичені в його пам`яті результати вимірювання об`єму газу повинні бути захищені від несанкціонованого втручання.

Комерційний вузол обліку газу ТОВ «Аграрне» складається з двох основних частин - лічильника Курс - 01 та коректора OE-VPT 0.68/50.

Враховуючи той факт, що комерційний вузол обліку відповідача включає лічильник газу та коректор об`єму газу, останні, у сукупності, є єдиним вузлом, який здійснює комерційний облік природного газу.

Наявність позаштатного режиму роботи лічильника газу була зафіксована у Акті про порушення від 29.07.2022. № SM000316.

Пунктом 3 глави 2 розділу XI Кодексу газорозподільних систем передбачено, що до порушень (за умови відсутності несанкціонованого втручання в ГРМ або роботу ЗВТ), що сталися внаслідок пошкодження чи позаштатного режиму роботи комерційного ВОГ або його складових (які кваліфікуються як "не з вини споживача"), але внаслідок яких споживачу здійснюється перерахунок розподіленого (спожитого) об`єму природного газу, належать:

1) пошкодження ЗВТ (лічильника газу) або робота комерційного ВОГ чи його складових в позаштатному режимі, внаслідок чого витрата (споживання) природного газу комерційним ВОГ не обліковується або обліковується некоректно;

2) фіксація коректором чи обчислювачем об`єму газу даних щодо збоїв в роботі комерційного ВОГ або його складових, внаслідок чого об`єм розподіленого (спожитого) природного газу за попередній період визначений некоректно;

3) виявлення помилок в конфігурації даних обчислювача об`єму газу, що були введені при його первинному програмуванні, чи в протоколі параметризації (діаметр газопроводу звужуючого пристрою, кількість імпульсів, параметрів ФХП тощо), внаслідок чого об`єм розподіленого (спожитого) природного газу за попередній період визначений некоректно;

4) перевищення діапазону обчислення вузла обліку тощо.

Тобто, відповідно до акта про порушення мало місце порушення вимог Кодексу газорозподільних систем, передбачені підпунктом 1 пунктом 3 глави 2 розділу XI Кодексу газорозподільних систем ("робота комерційного ВОГ чи його складових в позаштатному режимі").

В Акті про порушення від 29.07.2022 зазначено: виявлено роботу комерційного вузла обліку газу чи його складових в позаштатному режимі, внаслідок чого споживання природного газу не обліковувалося.

Для забезпечення усунення виявленого 29.07.2022 порушення Кодексу ГРМ лічильник Курс-01 G650 Б, зав № 2368 припинено газопостачання. У подальшому ЗВТ (лічильник та коректор) знятий на повірку, про що складено протокол щодо направлення ЗВТ позачергову або експертну повірку №2907 від 29.07.2022, який також був підписаний представником Споживача - Пігуль В.І.

Частиною 2 ст. 8 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» встановлено, що експлуатація засобів вимірювальної техніки, які застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (далі - законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки), здійснюється з дотриманням правил застосування таких засобів, встановлених у нормативно-правових актах, і вимог щодо їх експлуатації, встановлених в експлуатаційних документах на такі засоби.

Згідно з пп. 5.6.6., 5.6.7. Національного стандарту України ДСТУ 2708:2006 Метрологія. Повірка засобів вимірювальної техніки. Організація та порядок проведення (надалі ДСТУ 2708:2006) якщо в результаті повірки засіб вимірювальної техніки визнають не придатним до застосування, то вчений зберігай еталону або державний повірник (повірник), анулює свідоцтво про повірку і (або) гасить попередній відбиток повірочного тавра чи робить відповідний запис в експлуатаційних документах. Анулювання результатів повірки одного засобу вимірювальної техніки, які наведено у свідоцтві про повірку, оформлене на декілька однотипних засобів вимірювальної техніки, роблять закреслюючи номер відповідного засобу вимірювальної техніки, про що треба засвідчити підписом вченого зберігача еталону або державного повірника (повірника) та печаткою (або відбитком таврагасника). На засоби вимірювальної техніки, що визнані непридатними до застосування за результатами повірки, оформлюють довідку про непридатність, яку видають заявнику на його вимогу. Форми довідок про непридатність наведено у додатку Б ДСТУ 2708:2006.

Спеціальними положеннями нормативно-технічних документів, якими регламентуються спірні правовідносини сторін, прямо передбачено оформлення придатності або непридатності приладу обліку певними документами встановленої форми, а саме: 1) у випадку придатності засобу вимірювальної техніки до експлуатації - або відбитком повірочного тавра на засобі вимірювальної техніки і (або) свідоцтвом про повірку чи записом з відбитком повірочного тавра у відповідному розділі експлуатаційних документів (за формою додатку А ДСТУ 2708:2006); 2) у випадку непридатності засобу вимірювальної техніки до експлуатації - довідка про непридатність (за формою додатку Б ДСТУ 2708:2006).

За результатами повірки лічильника від 11.08.2022, відповідно до протоколу повірки № 140, лічильник Курс-01 G650 Б, зав № 2368 визнано непридатним, коректор ОЕ-VРТ 0.68/50- визнаний непридатним до експлуатації.

Відповідно до ч.7 ст.18 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» спори з питань уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, розв`язуються в судовому порядку.

Спірних питань стосовно повноважень Державного підприємства «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів» на проведення повірок під час розгляду комісією актів про порушення не було. Довідка про непридатність від 11.03.2022 № 39-1-3/25791 та Довідка про непридатність від 11.08.2022 № 39-1-3/25790 дійсні, в судовому порядку не скасовані.

Відповідності до підпункту 1 п. 4 глави 4 розділу XI Кодексу газорозподільних систем, у разі виявлення Оператором ГРМ пропущення строку періодичної повірки лічильника газу або звужуючого пристрою з вини споживача, несправності лічильника газу або звужуючого пристрою (перетворювача різниці тиску), що сталася внаслідок його пошкодження або позаштатного режиму роботи, за умови відсутності несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ перерахунок об`єму розподіленого (спожитого) природного газу проводиться з урахуванням такого: при визначенні лічильника газу або звужуючого пристрою (перетворювача різниці тиску) непридатними до застосування за результатами позачергової або експертної повірки. а також при пропущенні строку періодичної повірки лічильника газу або звужуючого пристрою з вини споживача об`єм переданого (прийнятого) газу розраховується за номінальною потужністю неопломбованого газоспоживаючого обладнання - перерахунок проводиться за період з дати виходу з ладу ЗВТ (з дати початку прострочення періодичної повірки) до моменту встановлення та опломбування справного та повіреного ЗВТ.

З огляду на приписи Кодексу газорозподільних систем, при виявленні порушень роботи лічильників та донарахуванні обсягів газу, встановлена позивачем непридатність лічильників покладає на відповідача обов`язок оплатити вартість донарахованого об`єму природного газу.

При цьому нормами Кодексу газорозподільних систем передбачено донарахування за самим лише фактом непридатності приладу обліку, і воно не ставиться у залежність від наявності або відсутності вини споживача або несанкціонованого втручання споживача в роботу ЗВТ, а перерахунок об`єму розподіленого (спожитого) природного газу проводиться за номінальною потужністю неопломбованого газоспоживаючого обладнання за період з дати виходу з ладу ЗВТ до моменту встановлення та опломбування справного та повіреного ЗВТ; або за період з початку розрахункового періоду до дати встановлення та опломбування справного та повіреного ЗВТ, якщо дату виходу з ладу ЗВТ неможливо достовірно визначити.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 26.12.2019 у справі № 906/102/18.

Отже, з огляду на імперативні приписи Кодексу газорозподільних систем, при виявленні порушень роботи лічильника та коректора, та донарахуванні обсягів газу, встановлена непридатність покладає відповідача у справі обов`язок оплатити вартість донарахованого об`єму природного газу.

Акт про порушення від 29.07.2022 № SM000316 був складений у присутності представника споживача, відповідального за газове господарство ТОВ «Аграрне», Пігуль В.І., про що свідчить підпис у зазначеному раніше Акті.

Відповідно до абз.2 п.2 глави 5 розділу XI Кодексу газорозподільних систем, акт про порушення складається в двох примірниках, один з яких залишається у споживача (несанкціонованого споживача), який має право внести до акта про порушення свої зауваження та заперечення.

За приписами п.8 глави 5 Розділу XI Кодексу газорозподільних систем, зокрема, акт про порушення має бути розглянутим комісією з розгляду актів про порушення оператора ГРМ, яка визначає його правомірність та приймає щодо нього відповідне рішення.

При складанні акта про порушення представник оператора ГРМ зазначає в ньому про необхідність споживача (несанкціонованого споживача) бути присутнім на засіданні комісії, на якому буде розглянуто складений акт про порушення, та визначає:

1) місцезнаходження комісії з розгляду актів про порушення;

2) дату та орієнтовний час проведення засідання комісії, на якому буде розглядатися складений акт про порушення;

3) контактний телефон особи Оператора ГРМ (для уточнення інформації щодо часу та місця засідання комісії).

Пунктом 8 гл.5 розділу XI Кодексу газорозподільних систем передбачено, що акт про порушення має бути розглянутим комісією з розгляду актів про порушення оператора ГРМ, яка визначає його правомірність та приймає щодо них відповідне рішення.

Пунктом 10 глави 5 розділу XI Кодексу газорозподільних систем, споживач (несанкціонований споживач) зобов`язаний бути присутнім на засіданні комісії з огляду актів про порушення, на якому буде розглядатися складений на нього акт про порушення.

За неможливості бути присутнім на засіданні особисто споживач (несанкціонований споживач) має право дати письмову згоду у довільній формі на проведення засідання без його присутності або у присутності його уповноваженої особи.

У разі неприбуття споживача (несанкціонованого споживача) та/або уповноваженої ним особи на засідання комісії остання розглядає складений акт про порушення без його участі.

Під час складання Акту представник споживача не зробив до нього будь-яких зауважень чи заперечень. Про дату та час розгляду Акту на засіданні комісії Оператора ГРМ Споживача було повідомлено заздалегідь належним чином шляхом внесення відповідного запису до Акту, а саме, засідання комісії було заплановане на 25.08.2022р. о 10.00 за адресою: м. Суми, вул. Береста, буд.21).

Так, 25.08.2022 за результатами розгляду комісією з розгляду актів про порушення, яке проводилось без участі представника ТОВ «Аграрне» (оскільки останній в призначений дату та час розгляду акту про порушення не з`явився), було прийняте рішення про визнання акту про порушення від 29.07.2022 № SM000316 правомірним та таким, що підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до пункту 12 глави 5 розділу XI Кодексу газорозподільних систем вартість необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу, яка пред`являється до сплати споживачу (несанкціонованому споживачу) в результаті задоволення акта про порушення, зазначається в окремому платіжному рахунку Оператора ГРМ, який надається під особистий підпис споживача (несанкціонованого споживача) або надсилається йому рекомендованим поштовим відправленням разом із супровідним листом, що оформлюється у довільній формі.

Якщо об`єм та/або вартість необлікованого (донарахованого) природного газу буде оскаржуватися споживачем (несанкціонованим споживачем) у судовому порядку, тоді до винесення остаточного рішення у судовій справі заборгованість за необлікований (донарахований) об`єм природного газу не вважається простроченою.

З урахуванням прийнятого комісією з розгляду актів про порушення рішення відносно ТОВ «Аграрне», було проведено нарахування необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу: з 07.00 год. 01.07.2022 по 12.00 год. 29.07.2022, що дорівнює 677 годин, середньодобові значення споживання природного газу становить 9,44 м3/добу, середньогодинне - 0,393 м3/год., відповідно 0,393 * 677 - 266,03 м3.

Всього нараховано 266,03 м3 на суму 18 778,69 грн.

Позивачем на адресу відповідача листом від 19.10.2022р.за вих. № 400- Сл-9627-1022 було направлено акт-розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу і його вартості та рахунок на оплату № 62018657 від 07.10.2022 на суму 18 778,69 грн.

Таким чином, виявлене порушення зафіксоване належним чином у відповідності до вимог Кодексу ГРМ. Акт про порушення розглянуто комісією з розгляду актів про порушення та проведено перерахунок (донарахування) розподіленого об`єму спожитого газу, відтак вартість донарахованого об`єму природного газу, яку Споживач на підставі зазначених вище норм, повинен компенсувати в повному обсязі оператору ГРМ - АТ «Оператор газорозподільної системи «Сумигаз» становить 18 778,69 грн.

Доводи відповідача про те, що постачальник природного газу ТОВ «ЙЕ Енергія» у 2022 році не має претензій до ТОВ «Аграрне» за донарахування обсягів газу, так як у липні 2022 року газ не постачали, не є підставою для відмови у задоволенні позовних вимог, з огляду на наступне.

Пунктом 11 глави 5 розділу ХІ Кодексу газорозподільних систем встановлено, що за результатами розгляду акта про порушення на засіданні комісії може бути прийнято рішення про його задоволення (повністю або частково), або необхідність додаткового обстеження чи перевірки, або додаткових пояснень тощо, або скасування акта про порушення.

При задоволенні комісією акта про порушення складається акт-розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості.

При складанні акта-розрахунку враховується таке:

1) розрахований відповідно до вимог цього розділу необлікований (донарахований) об`єм природного газу, що припадає на період до 01 числа місяця, в якому прийнято рішення комісії щодо задоволення акта про порушення (тобто до закритого балансового періоду), не потребує коригування (включення до) закритих періодів, а його вартість в повному обсязі має бути компенсована споживачем (несанкціонованим споживачем) Оператору ГРМ. При цьому вартість природного газу визначається за цінами закупівлі природного газу Оператором ГРМ протягом періоду необлікованого природного газу;

2) розрахований відповідно до вимог цього розділу необлікований (донарахований) об`єм природного газу, що припадає на період після 01-го числа місяця, в якому прийнято рішення комісії щодо задоволення акта про порушення, включається в баланс поточного календарного місяця за загальними правилами і вважається об`ємом постачання природного газу споживачу його діючим постачальником. Виключенням є об`єм природного газу, нарахований несанкціонованому споживачу та споживачу, у якого відсутній постачальник, вартість якого має бути компенсована Оператору ГРМ за цінами закупівлі ним природного газу в поточному календарному місяці;

3) при розрахунку необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу має бути віднятий об`єм природного газу, фактично сплачений споживачем протягом періоду порушення. Виключенням є несанкціонований відбір природного газу поза охопленням комерційного вузла обліку;

4) при розрахунку необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу пільги та субсидії, на які має право побутовий споживач, не враховуються.

Згідно п.12 глави 5 розділу ХІ Кодексу газорозподільних систем вартість необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу, яка пред`являється до сплати споживачу (несанкціонованому споживачу) в результаті задоволення акта про порушення, зазначається в окремому платіжному рахунку Оператора ГРМ, який надається під особистий підпис споживача (несанкціонованого споживача) або надсилається йому рекомендованим поштовим відправленням разом із супровідним листом, що оформлюється у довільній формі.

Тобто, виявлене порушення зафіксоване належним чином у відповідності до вимог Кодексу ГРМ. Акт про порушення розглянуто комісією з розгляду актів про порушення та проведено перерахунок (донарахування) розподіленого об`єму спожитого газу, відтак вартість донарахованого об`єму природного газу, яку Споживач на підставі зазначених вище норм, повинен компенсувати в повному обсязі оператору ГРМ - АТ «Оператор газорозподільної системи «Сумигаз», що становить 18 778,69 грн., а не постачальнику ТОВ «ЙЕ Енергія».

Крім того, обсяги поставленого природного газу у 2022 році не можуть співпадати з наданими послугами розподілу природного газу у 2022 році, оскільки з 01.01.2020 змінився порядок розрахунку за РЗП.

Відповідно до положень глави 6 розділу VI Кодексу ГРМ, в редакції постанови №2080 від 07.10.2019:

- Річна замовлена потужність об`єкта (об`єктів) споживача на розрахунковий календарний рік визначається Оператором ГРМ виходячи з фактичного обсягу споживання природного газу цим об`єктом за газовий рік, що передував розрахунковому календарному року, який визначається відповідно до вимог цього Кодексу.

- Розмір величини річної замовленої потужності для споживача, що не є побутовим, визначається Оператором ГРМ виходячи з наявних об`єктів, зазначених у заяві-приєднанні, що є додатком до договору розподілу природного газу.

- З 01 січня 2020 року річна замовлена потужність об`єкта (об`єктів) споживача на розрахунковий календарний рік визначається Оператором ГРМ виходячи з фактичного обсягу споживання природного газу цим об`єктом за газовий рік, що передував розрахунковому календарному року, який визначається відповідно до вимог цього Кодексу, але не може бути меншою за:

39 куб.м для об`єкта побутового споживача, на якому природний газ використовується тільки для приготування їжі;

126 куб.м для об`єкта побутового споживача, на якому природний газ використовується для підігріву води та приготування їжі;

314 куб.м - дляоб`єктапобутового споживача, на якому природний газ використовується комплексно, у тому числі для опалення, або об`єкта споживача, що не є побутовим.

- Оператор ГРМ зобов`язаний до 12 жовтня щорічно за підсумками газового року проінформувати споживача про фактичний обсяг споживання природного газу всіма об`єктами споживача за попередній газовий рік та одночасно повідомити його, що зазначений обсяг споживання газу за замовчуванням споживача буде визначений як розмір річної замовленої потужності споживача на наступний календарний рік. У такому повідомленні Оператор ГРМ одночасно має зазначити про: величину річної замовленої потужності на поточний календарний рік; величину потужності, яка розрахована для щомісячної оплати споживачем у поточному календарному році; величину потужності, яка розрахована для щомісячної оплати споживачем у наступному календарному році; покази лічильника природного газу/інші дані, за якими було сформовано (станом на 30 вересня поточного року) розмір річної замовленої потужності (за замовчуванням) на наступний календарний рік (для побутових споживачів).

- Споживач, що не є побутовим, має право не пізніше ніж до 20 жовтня календарного року, що передує розрахунковому (крім замовлення потужності на 2020 рік, яке здійснюється до 01 листопада), подати Оператору ГРМ уточнену заявку на величину річної замовленої потужності сумарно по всіх його об`єктах з розбивкою по кожному об`єкту в газорозподільній зоні відповідного Оператора ГРМ на розрахунковий календарний рік. У такому разі, якщо фактичний обсяг використання потужності (протягом календарного року) буде перевищувати замовлену споживачем річну потужність сумарно по всіх його об`єктах, величина перевищення має бути сплачена споживачем за півторакратною вартістю тарифу на розподіл природного газу на користь Оператора ГРМ відповідно до договору розподілу природного газу.

- Фактичний обсяг використання потужності визначається виходячи із фактичного обсягу споживання природного газу наростаючим підсумком протягом відповідного календарного року.

Отже, починаючи з 01.01.2020 розрахунки споживача за послугу розподілу природного газу здійснюються не на підставі визначених обсягів розподіленого (спожитого) природного газу за відповідний розрахунковий місяць, а виходячи з величини річної замовленої потужності об`єкта споживача, яка визначається Оператором ГРМ виходячи з фактичного обсягу споживання природного газу цим об єктом за газовий рік, що передував розрахунковому календарному року, який визначається відповідно до вимог цього Кодексу.

Взаємовідносини, пов`язані з розподілом природного газу споживачам, у тому числі побутовим споживачам, підключеним до/через ГРМ, включаючи забезпечення Оператором ГРМ цілодобового їх доступу до ГРМ для споживання (розподілу) належного їм (їх постачальникам) природного газу, регулюються договором розподілу природного газу, укладеним між Оператором ГРМ та споживачем відповідно до вимог глави 3 розділу VI цього Кодексу (абз. 3 п. 5 гл. 3 розд. І Кодексу ГРМ у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

З огляду на викладені норми, відносини транспортування (постачання) та розподілу газу мають різну правову природу. Тому навіть припинення газопостачання (не отримання природного газу, як товару) не змінює обов`язку Відповідача сплатити вартість послуг з розподілу природного газу, що не є предметом судового розгляду справи, проте зазначено Відповідачем у відзиві.

З огляду на вищезазначене, суд дійшов висновку про те, що послуга з розподілу не складається лише з фактичного переміщення природного газу розподільчою системою трубопроводів. До послуги з розподілу також входить цілодобове надання фактичного доступу замовленої потужності об`єктів споживача до газорозподільної системи, що означає - наявність технічної можливості у будь-який час, необхідний споживачеві, скористатись можливістю розпочати газоспоживання.

Щодо тверджень відповідача про необхідність віднести вихід з ладу засобів ВОГ до форс мажорних обставин, у зв`язку із тим, що територія Миколаївської громади Сумської області, де знаходиться ТОВ «Аграрне», суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог статей 42, 44 ГК України підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Підприємництво здійснюється на основі, зокрема, комерційного розрахунку та власного комерційного ризику.

Підприємництво здійснюється на власний ризик, при цьому відповідний ризик може бути зумовлений не лише суб`єктивними, тобто залежними від волі суб`єкта господарювання, чинниками, а й такими факторами (обставинами), які виникають (настають) з об`єктивних, незалежних від нього причин.

Тобто, суб`єкт підприємницької діяльності вправі обирати спосіб здійснення ним підприємницької діяльності, здійснюючи її на свій ризик, і самостійно відповідати за результати своїх дій, він вільний у виборі напрямків і методів роботи, незалежний у прийнятті рішень, діє своєю волею та за своїми інтересами, вільний у встановленні прав і обов`язків по договорам, що укладаються, у визначенні будь-яких умов договорів, що укладаються.

Відповідач не надав доказів того, що підприємство зупинило роботу у зв`язку з воєнним станом та відбулось механічне пошкодження лічильника та коректора газу саме внаслідок бойових дій.

Стаття 218 Господарського кодексу України унормовує, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб`єкт господарювання за порушення господарського зобов`язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов`язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності. Не вважаються такими обставинами, зокрема, порушення зобов`язань контрагентами правопорушника, відсутність на ринку потрібних для виконання зобов`язання товарів, відсутність у боржника необхідних коштів.

Відповідно до частини п`ятої статті 236 ГПК України обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів сторін та їх відображення у судовому рішенні, суд спирається на висновки, яких дійшов Європейський суд з прав людини у рішенні від 18.07.2006 у справі «Проніна проти України», в якому Європейський суд з прав людини зазначив, що пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.

Поряд з цим, за змістом пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень та висновків Європейського суду з прав людини, викладених у рішеннях у справах «Трофимчук проти України», «Серявін та інші проти України» обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент на підтримку кожної підстави. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Судом були досліджені документи, які надані сторонами у справі, аргументи сторін та надана їм правова оцінка. Стосовно інших доводів сторін, які детально не зазначені в рішенні, то вони не підлягають врахуванню, оскільки суперечать встановленим судом фактичним обставинам справи та не стосуються предмета доказування по даній справі.

Стосовно розподілу судових витрат суд зазначає наступне.

Статтею 123 ГПК України передбачено, що судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи; 3) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 4) пов`язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду.

Відповідно до статті 129 ГПК України судовий збір покладається: 1) у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін; 2) у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в дохід бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Якщо інше не передбачено законом, у разі залишення позову без задоволення, закриття провадження у справі або залишення без розгляду позову позивача, звільненого від сплати судового збору, судовий збір, сплачений відповідачем, компенсується за рахунок держави в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Відповідно до вимог статті 129 ГПК України, судовий збір в сумі 2 684,00 грн підлягає відшкодуванню позивачеві за рахунок відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 123, 129, 130, 185, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

1. Задовольнити позов.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрне» (42324, Сумська область, Сумський район, с. Постольне, вул. Центральна, буд. 90, ідентифікаційний код 32891580) на користь Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Сумигаз» (40021, м. Суми, вул. Лебединська, буд. 13, код 03352432) 18 778, 69 грн (вісімнадцять тисяч сімсот сімдесят вісім гривень шістдесят дев`ять копійок) вартість необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу та 2 684, 00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні) судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Згідно із частинами першою, другою статті 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 256 та статті 257 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: 1) рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду; 2) ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом десяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 261 цього Кодексу.

Суд звертає увагу учасників справи, що відповідно до частини сьомої статті 6 ГПК України особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Повні реквізити сторін зазначені у пункті 2 резолютивної частини цього рішення.

Повний текст рішення складений та підписаний суддею 22.12.2023.

СуддяЮ.А. Джепа

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення14.12.2023
Оприлюднено25.12.2023
Номер документу115857090
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —920/204/23

Рішення від 14.12.2023

Господарське

Господарський суд Сумської області

Джепа Юлія Артурівна

Ухвала від 10.11.2023

Господарське

Господарський суд Сумської області

Джепа Юлія Артурівна

Ухвала від 11.09.2023

Господарське

Господарський суд Сумської області

Джепа Юлія Артурівна

Ухвала від 26.07.2023

Господарське

Господарський суд Сумської області

Джепа Юлія Артурівна

Ухвала від 15.06.2023

Господарське

Господарський суд Сумської області

Джепа Юлія Артурівна

Ухвала від 12.05.2023

Господарське

Господарський суд Сумської області

Джепа Юлія Артурівна

Ухвала від 28.03.2023

Господарське

Господарський суд Сумської області

Джепа Юлія Артурівна

Ухвала від 01.03.2023

Господарське

Господарський суд Сумської області

Джепа Юлія Артурівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні