ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 грудня 2023 року ЛуцькСправа № 140/6694/22
Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Денисюка Р.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до Фермерського господарства Аіс-Агро про стягнення фінансових санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, позивач) звернулося в суд з позовом до Фермерського господарства Аіс-Агро (далі ФГ «Аіс-Агро», відповідач) про стягнення фінансових санкцій в сумі 500000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що працівниками ГУ ДПС у Волинській області 18.02.2022 було проведено фактичну перевірку місця зберігання пального, що знаходиться за адресою: Волинська обл., Володимирський р-н, с. Селіски, де здійснює торгівельну діяльність ФГ «Аіс-Агро». За результатами перевірки складено акт від 24.02.2022 № 03/1415/09-01/35387709, яким встановлено здійснення позивачем зберігання пального без відповідної ліцензії. На підставі акту перевірки винесено рішення про застосування фінансових санкцій в сумі 500000,00 грн, які відповідачем не сплачені.
З врахуванням наведеного, просить стягнути з відповідача вказану суму заборгованості у судовому порядку.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 17.10.2022 відкрито провадження у справі та постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (а.с. 17).
Ухвалою суду від 28.10.2022 зупинено провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням в справі №140/5140/22 за позовом Фермерського господарства Аіс Агро до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення (а.с.25) та ухвалою суду від 17.11.2023 провадження у даній справі поновлено (а.с. 31).
Відповідач у встановлений судом строк відзиву на позовну заяву не подав.
Згідно із частиною шостою статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Враховуючи те, що відповідач пред`явлені позовні вимоги не оспорив, відзив на позов та клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін у встановлений судом строк не подав, тому суд вважає можливим розглянути справу за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов не підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що на підставі наказу відповідача від 17.02.2022 №215-п Про проведення фактичної перевірки СГ ФГ «Аіс-Агро», направлень на проведення перевірки від 17.02.2022 працівниками ГУ ДПС у Волинській області 18.02.2022 проведено фактичну перевірку ФГ «Аіс-Агро» за місцем здійснення господарської діяльності за адресою: Волинська обл., Володимирський р-н, с. Селіски. За результатами перевірки складено акт перевірки від 24.02.2022 № 03/1415/09-01/35387709, яким зафіксовано, що ФГ Аіс-Агро отримало ліцензію на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки від 28.01.2020 номер 03010414202000080, адреса Володимир-Волинський район, село Зоря. Згідно реєстру акцизних накладних системи електронного адміністрування пального та спирту етилового за період з 01.01.2021 по 31.12.2021 встановлено, що позивач здійснював зберігання пального важкі дистиляти (дизель) за адресою Володимир-Волинський район, село Овлочин загальним об`ємом 134 420,27 л. Під час перевірки головним бухгалтером Рекретюк Т.С. завірені копії товарно-транспортних накладних та видаткових накладних на поставку дизельного палива до ФГ Аіс-Агро, згідно яких адреса розвантаження дизельного палива вказана Володимир- Волинський район, село Овлочин, чим порушено статтю 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального.
На підставі акту перевірки, ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення від 07.07.2022 №000284-09 про застосування до ФГ Аіс-Агро на підставі частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР фінансових санкцій у розмірі 500000,00 грн зберігання пального без наявності ліцензії.
Вказане рішення стало підставою для звернення ГУ ДПС у Волинській області до суду з позовом про стягнення із ФГ Аіс-Агро фінансових санкцій в сумі 500000,00 грн.
При цьому, рішення про застосування фінансових санкцій від 07.07.2022 №000284-09 ФГ Аіс-Агро оскаржено в судовому порядку до Волинського окружного адміністративного суду та рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 03.01.2023 у справі №140/5140/22, яке набрало законної сили 08.05.2022, рішення ГУ ДПС у Волинській області про застосування фінансових санкцій від 07.07.2022 №000284-09 визнано протиправним та скасоване.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України визначає Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального №481/95-ВР (далі Закон №481/95-ВР).
Статтею 15 Закону №481/95-BP також встановлено, що суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.
Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п`ять років.
Суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються: підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету; підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву; суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Суб`єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або ліцензію на зберігання пального не отримують.
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Суб`єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб`єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження.
Відповідно до частини першої статті 17 Закону №481/95 за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Приписами частини другої статті 17 Закону №481/95 передбачено, що до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500000 грн.
Механізм застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" визначає порядок, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 № 790 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) (надалі - Порядок №790).
Відповідно до пункту 10 Порядку № 790 у разі невиконання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 790 рішення про застосування фінансових санкцій може бути оскаржено у місячний термін в установленому законодавством порядку.
Предметом даного спору є стягнення із ФГ «Аіс-Агро» фінансових санкцій в сумі 500000,00 грн. Таке стягнення зумовлене прийняттям ГУ ДПС у Волинській області рішення від 07.07.2022 № 000284-09 про застосування до ФГ «Аіс-Агро» фінансових санкцій за зберігання пального без наявності ліцензії.
Вказане рішення було предметом розгляду судової справи №140/5140/22 за позовом ФГ «Аіс-Агро» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення від 07.07.2022 № 000284-09 про застосування фінансових санкцій.
Суд зазначає, що рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 03.01.2023 у справі №140/5140/22 позов задоволено повністю; визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС у Волинській області про застосування фінансових санкцій від 07.07.2022 № 000284-09. Відповідно до відомостей КП «Діловодство спеціалізованого суду» дане рішення суду набрало законної сили 08.05.2023.
Отже, рішення про застосування до ФГ «Аіс-Агро» фінансових санкцій в сумі 500000,00 грн, яке стало підставою для звернення ГУ ДПС у Волинській області з позовом про стягнення заборгованості скасоване у судовому порядку.
Відповідно до частини 4 статті 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Згідно з частиною 2 статті 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Згідно з пунктом 14 Порядку №790 у разі скасування рішення про застосування фінансових санкцій сплачені суми штрафів підлягають поверненню у строки та у порядку, визначені законодавством.
З огляду на встановлені у справі обставини, які свідчать про те, що рішення від 07.07.2022 № 000284-09, відповідно до якого у відповідача утворилась заборгованість зі сплати фінансових санкцій, на день розгляду вказаної справи є скасованим у судовому порядку, суд приходить висновку про відсутність підстав для стягнення визначеної у позові заборгованості.
Відтак, позовні вимоги є безпідставними та до задоволення не підлягають.
Керуючись статтями 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову Головного управління ДПС у Волинській області до Фермерського господарства Аіс-Агро про стягнення фінансових санкцій відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Суддя Р.С. Денисюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2023 |
Оприлюднено | 25.12.2023 |
Номер документу | 115865596 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні