Постанова
від 09.04.2010 по справі 2а-1889/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

09 квітня 2010 року 13:01 № 2а-1889/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,

при секретарі судового зас ідання Костик В.П.,

за участю представників:

позивача - Литвин чук В.О. (довіреність від 10.03.2010 р. № 63),

прокуратури - Радзів іла Б.В. (посвідчення від 07.10.2009 р. № 214),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Заступника прокурора Дарн ицького району міста Києва в інтересах держави в особі Де ржавної податкової інспекці ї у Дарницькому районі міста Києва

до Об' єднання підприємств «Українська індустріальна к орпорація-І»

про стягнення податкового бор гу в розмірі 112 663, 01 грн., -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн увся Заступник прокурора Дар ницького району м. Києва в інт ересах держави в особі ДПІ у Д арницькому районі м. Києва з п озовом до ОП «Українська інд устріальна корпорація-1»про стягнення податкового боргу в розмірі 112 663, 01 грн.

Відповідно до п. 1.1 та підпунк ту 6 п. 2.3 Положення про управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, затвердженого постано вою правління Пенсійного фон ду України від 30 квітня 2002 року № 8-2 (у редакції постанови прав ління Пенсійного фонду Украї ни від 25 лютого 2008 року № 5-5), Управ ління Пенсійного фонду Украї ни у районах, містах і районах у містах є органами Управлін ня Пенсійного фонду України, підвідомчими відповідно гол овним управлінням Управлінн я Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Сев астополі, що разом з цими упра вліннями утворюють систему о рганів Управління Пенсійног о фонду України, мають право с тягувати з платників страхов их внесків їх несплачені сум и.

Статтею 60 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що у випадках, в становлених законом, прокуро р можуть звертатися до адмін істративного суду із адмініс тративними позовами про захи ст прав, свобод та інтересів і нших осіб і брати участь у цих справах.

Стаття 121 Конституції Украї ни уповноважує прокуратуру з дійснювати функцію представ ництва інтересів громадянин а або держави в суді у випадка х, визначених законом.

Відповідно до ст. 36-1 Закону У країни «Про прокуратуру»від 05 листопада 1991 року № 1789-XІІ (із зм інами та доповненнями) предс тавництво прокуратурою інте ресів громадянина або держав и в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держа ви процесуальних та інших ді й, спрямованих на захист у суд і інтересів громадянина або держави у випадках, передбач ених законом.

Підставою представництва у суді інтересів держави - ная вність порушень або загрози порушень економічних, політ ичних та інших державних інт ересів внаслідок протиправн их дій (бездіяльності) фізичн их або юридичних осіб, що вчин яються у відносинах між ними або з державою.

Формами представництва є, з окрема звернення до суду з по зовами або заявами про захис т прав і свобод іншої особи, не визначеного кола осіб, прав ю ридичних осіб, коли порушуют ься інтереси держави.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що у відповідача наявна забо ргованість по орендній платі за землю з юридичних осіб в ро змірі 112 580, 48 грн. та по податку з власників транспортних засо бів в розмірі 82, 53 грн.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні та просив задовольнити позовні вимоги.

У судові засідання 23 березн я та 09 травня 2010 року уповноваж ені представники відповідач а не з' явились.

Відповідач належним чином повідомлений судом про дату , час та місце судового розгля ду відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Від відповідача відзиву на позовну заяву, заперечень пр оти позову, будь-яких пояснен ь, заяв чи клопотань до суду не надходило.

Заслухавши пояснення пред ставників позивача та прокур атури, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з' я сувавши всі фактичні обстави ни справи, об' єктивно оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, с уд дійшов висновку, що позовн і вимоги підлягають задоволе нню з огляду на таке.

30 січня 2008 року ОП «Українськ а індустріальна корпорація-1 »подало до ДПІ у Дарницькому районі м. Києва податкову дек ларацію орендної плати за зе мельні ділянки державної і к омунальної власності за 2008 рі к (вхідний № 1038), в якому була виз начена сума податку у загаль ному розмірі 112 613, 34 грн. за жовте нь - грудень 2008 року (37 537, 78 грн. - щомісячно).

18 лютого 2008 року відповідаче м було подано до податкового органу розрахунок суми пода тку з власників транспортних засобів та інших самохідних машині і механізмів на 2008 рік, де була визначена сума подат ку в розмірі 93, 75 грн. за перший т а другий квартал 2008 року (93, 75 грн . - щоквартально).

Під час судового розгляду б уло встановлено, що у відпові дача існувала переплата по о рендній платі за земельні ді лянки державної і комунально ї власності в сумі 32, 86 грн. та по податку з власників транспо ртних засобів та інших самох ідних машині і механізмів в с умі 11, 32 грн., що підтверджуєтьс я довідкою позивача.

Вказані суми податкового з обов' язання відповідачем у встановлений законом строк в повному обсязі сплачені не були.

19 грудня 2008 року ДПІ у Дарниць кому районі м. Києва направил а відповідачу першу податков у вимогу № 1/2814 від 19.12.2008 р. на суму 75 125, 23 грн., в тому числі 82, 53 грн. - под аток з власників транспортни х засобів та інших самохідни х машині і механізмів та 75 042, 70 г рн. - орендна плата за земельні ділянки державної і комунал ьної власності.

Як вбачається з матеріалів справи, вказана податкова ви мога була направлена відпові дачу з повідомленням про вру чення, однак повернулась до Д ПІ у Дарницькому районі м. Киє ва у зв' язку з відсутністю в ідповідача за його місцезнах одженням, про що було складен о акт № 2814 від 09.02.2009р.

У зв' язку з непогашенням в ідповідачем податкового бор гу після направлення йому пе ршої податкової вимоги ДПІ у Дарницькому районі м. Києва 11 березня 2009 року направила йом у другу податкову вимогу № 2/826 в ід 11.03.200р. на загальну суму консо лідованого податкового борг у у розмірі 112 663, 01 грн., в тому чис лі 82, 53 грн. - податок з власник ів транспортних засобів та і нших самохідних машині і мех анізмів та 112 580, 48 грн. - орендна плата за земельні ділянки де ржавної і комунальної власно сті.

Вказана податкова вимога б ула направлена відповідачу з повідомленням про вручення, однак повернулась до ДПІ у Да рницькому м. Києва у зв' язку з відсутністю відповідача з а його місцезнаходженням, пр о що було складено акт № 2/826 від 13.03.2009р.

Перша та друга податкові ви моги були розміщені на дошці податкових оголошень 09 лютог о 2009 року та 13 березня 2009 року, про що було складено відповідні акт № 2814 та 826 від 09 лютого 2009 року та 13 березня 2009 року.

Однак, після проведених под атковим органом заходів сума податкового боргу відповіда чем в повному обсязі сплачен а не була та залишається непо гашеною у розмірі 112 663, 01 грн. (112 580, 00 грн. - орендна плата за земе льні ділянки державної і ком унальної власності + 82, 53 грн. - по даток з власників транспортн их засобів та інших самохідн их машині і механізмів).

Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зобо в' язань юридичних або фізич них осіб перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами з податків і зборів (обов' яз кових платежів), включаючи зб ір на обов' язкове державне пенсійне страхування та внес ки на загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що засто совуються до платників подат ків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сф ері зовнішньоекономічної ді яльності, та визначає процед уру оскарження дій органів с тягнення є Закон України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами».

Відповідно до п. 4.1.1 ст. 4 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»платник податків самостій но обчислює суму податкового зобов' язання, яку зазначає у податковій декларації, крі м випадків, передбачених під пунктом «г»підпункту 4.2.2 пунк ту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї ста тті.

Відповідно до п. 5.1.ст. 5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »податкове зобов' язання, са мостійно визначене платнико м податків у податковій декл арації, вважається узгоджени м з дня подання такої податко вої декларації.

Зазначене податкове зобов ' язання не може бути оскарж ене платником податків в адм іністративному або судовому порядку.

Таким чином, суми податкови х зобов' язань ОП «Українськ а індустріальна корпорація-1 », самостійно визначені ним у податковому розрахунку по о рендній платі з юридичних ос іб № 1038 від 30.01.2008 р. та податку з вл асників транспортних зборів № 4174 від 18.02.2008 р., вважаються узгод женими з дня подання таких по даткових розрахунків.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про податок з власн иків транспортних засобів та інших самохідних машин і мех анізмів» податок з власників транспортних засобів та інш их самохідних машин і механі змів сплачується юридичними особами - щоквартально рівни ми частинами до 15 числа місяця , що настає за звітним квартал ом.

Частиною першою ст. 17 Закону України «Про плату за землю» передбачено, що податкове зо бов' язання по земельному по датку, а також по орендній пла ті за землі державної та кому нальної власності, визначене у податковій декларації на п оточний рік, сплачується рів ними частками власниками та землекористувачами земельн их ділянок за місцезнаходжен ням земельної ділянки за баз овий податковий (звітний) пер іод, який дорівнює календарн ому місяцю, щомісячно протяг ом 30 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) мі сяця.

Згідно підпункту 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами»узгоджена сума податк ового зобов' язання, не спла чена платником податків у ст роки, визначені цією статтею , визнається сумою податково го боргу платника податків.

Порядок стягнення податко вого боргу передбачений ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами».

Відповідно до підпункту 6.2.1 п . 6.2 ст. 6 Закону України «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами»у разі коли плат ник податків не сплачує уз годжену суму податкового зобов' язання в установлені строки, податковий орган над силає такому платнику податк ів податкові вимоги.

Відповідно до пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 ви щевказаного Закону податков і вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодж еної суми податкового зобов' язання. Перша податкова вимо га містить повідомлення про факт узгодження податк ового зобов' язання та виник нення права податкової заста ви на активи платника податк ів, обов' язок погасити суму податкового боргу та можлив і наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та

час проведення пуб лічних торгів з їх продажу.

Відповідно до п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Зак ону податкова вимога вважаєт ься надісланою (врученою) юри дичній особі, якщо її передан о посадовій особі такої юрид ичної особи під розписку або надіслано листом з повідомл енням про вручення.

Згідно п.6.3.2. п. 6.3 ст. 6 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»у р азі коли у платника податків , якому було надіслано першу п одаткову вимогу, виникає нов ий податковий борг, друга под аткова вимога має містити су му консолідованого боргу. Пр и цьому окрема податкова вим ога щодо такого нового подат кового боргу не виставляєтьс я.

Консолідованим вважається борг, визначений у першій под атковій вимозі, збільшений н а суму нового податкового бо ргу, що виник до виставлення д ругої податкової вимоги.

Перша та друга податкові ви моги вважаються такими, що вр учені відповідачу відповідн о до вимог підпункту 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»та п. 5.8 Порядку направ лення органами державної под аткової служби України подат кових вимог платникам податк ів, затвердженого наказом Де ржавної податкової адмініст рації України від 03 липня 2001 ро ку № 266, зареєстровано в Мініст ерстві юстиції України 16 липн я 2001 року № 595/5786.

Суд приходить до висновку, щ о ДПІ у Дарницькому районі м. К иєва було дотримано порядок направлення першої та другої податкових вимог.

Наявність податкового бор гу в загальному розмірі 112 663, 01 г рн. , у тому числі податок з вла сників транспортних засобів та інших самохідних машині і механізмів в розмірі 82, 53 грн. т а 112 580, 48 грн. - орендна плата за зе мельні ділянки державної і к омунальної власності підтве рджується також довідками по зивач та копією зворотного б оку облікової картки платник а з орендної плати та податку з власників транспортних за собів станом на 27 листопада 2009 року, наявними в матеріалах с прави.

На день розгляду справи сум а податкового боргу відповід ачем не погашена.

Згідно з підпунктом 3.1.1 п. 3.1. ст . 3 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»активи платника пода тків можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 цього ж З акону, є виключно податкові о ргани.

Згідно з п. 11 ст. 10 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»(в редакції н а момент виникнення спірних правовідносин) державні пода ткові інспекції в районах, мі стах без районного поділу, ра йонах у містах, міжрайонні та об' єднані державні податко ві інспекції подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна.

Пунктом одинадцятим ст. 11 ць ого ж Закону передбачено пра во органів державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірах, встановлени х законами України.

Враховуючи ч. 1 ст. 71 КАС Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення, крім випадків, встанов лених статтею 72 цього Кодексу .

Отже, враховуючи викладене , та з огляду на те, що відповід ачем не надано суду доказів, я кі б спростовували доводи по зивача, позовні вимоги про ст ягнення з відповідача податк ового боргу в сумі 112 663, 01 грн. є о бґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони - суб' єкта владних пов новажень, суд присуджує з інш ої сторони всі здійснені нею документально підтвердженн і судові витрати, пов' язані із залученням свідків та про веденням судових експертиз.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають .

Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити по вністю.

2 Стягнути з Об' єднання під приємств «Українська індуст ріальна корпорація-І»(місцез находження: 02099, м. Київ, вул. Бори спільська, 6, корпус 61, ідентифі каційний код 30369465) до Державног о бюджету України суму подат кового боргу в загальному ро змірі 112 663 (сто дванадцять тися ч шістсот шістдесят три) грн. 0 1 коп., у тому числі податок з вл асників транспортних засобі в та інших самохідних машині і механізмів в розмірі 82 (вісі мдесят дві) грн. 53 коп. та 112 580 (сто дванадцять тисяч п' ятсот в ісімдесят) грн. 48 коп. - орендна плата за земельні ділянки де ржавної і комунальної власно сті.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова суду пер шої інстанції набирає законн ої сили після закінчення цьо го строку. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя О.В. Дегтярьова

Дата виготовлення та п ідписання повного тексту пос танови - 11 травня 2010 року.

Дата ухвалення рішення09.04.2010
Оприлюднено13.10.2010
Номер документу11586952
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1889/10/2670

Ухвала від 15.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Постанова від 09.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні