ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22 вересня 2010 року 14:25 № 12/245
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Баранова Д.О. за участю секретаря судового засідання Наумець О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом
ОСОБА_1
до
Головного управління Пенсійного фонду України у м. Києві
про
зобов'язання вчинити певні дії щодо перерахунку пенсії
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про зобов'язання вчинити певні дії щодо перерахунку пенсії.
Ухвалою суду (суддя Цвіркун Ю.І.) від 25.07.2008р. у справі відкрито провадження.
У зв’язку із закінченням повноважень у судді Цвіркуна Ю.І. протоколом розподілу справ між суддями, справу №12/245 передано на розгляд судді Баранову Д.О.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що він знаходиться на обліку в Головному Управлінні Пенсійного фонду України в місті Києві і отримує пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб". Відповідно до ст. 63 цього Закону всі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку із зміною розміру хоча б одного із видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій всіх нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Постановою Кабінету Міністрів України №594 від 28.03.2007р "Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу у 2007 році" з метою підвищення рівня соціального захисту військовослужбовців Міністерству оборони України дозволено здійснювати у поточному році, починаючи з 01.04.2007р. преміювання військовослужбовців понад встановлений законодавством розмір в межах видатків, передбачених для грошового забезпечення в 2007 році. Наказом Міністра оборони України №175 від 14.04.2007р. "Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України" з 1 квітня 2007 року введені в дію граничні розміри премії, яка може бути виплачена у відсотках від грошового забезпечення. Таким чином, на думку позивача, на виконання зазначеного наказу №175 відповідач повинен був провести перерахунок пенсії позивачу починаючи з 01.04.2007р. та провести виплату заборгованості, яка виникла на день звернення до суду. Покликається, що наказ №175 від 14.04.2007р. не потребує реєстрації в Міністерстві юстиції України, носить загальний характер, а тому його слід вважати нормативно-правовим актом.
Відповідач письмових заперечень на позовну заяву не подав, в судовому засіданні представник просив відмовити в задоволенні позовних вимог, оскільки перерахунок пенсій проводиться органами Пенсійного фонду України відповідно до порядку, який встановлює Кабінет Міністрів України. Наказ Міністра оборони України №175 від 14.04.2007 року не є нормативним актом, який підлягає обов'язковому виконанню всіма іншими органами влади, в тому числі і відповідачем. Також зазначив, що премія, яку позивач просив врахувати для обчислення нового розміру пенсії, носить тимчасовий характер, виплата її дозволена за наявності передбачених підстав лише в межах видатків, встановлених у кошторисах військових частин для грошового забезпечення військовослужбовців у 2007 році.
Провадження у справі зупинялось з 04.08.2008р. до 10.06.2009р. до набрання законної сили рішення по адміністративній справі за позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Міністра оборони України, треті особи –Пенсійний фонд України, Всеукраїнське громадське об’єднання “Комітет по захисту прав військовослужбовців та працівників МВС і СБ України “За справедливість”, про визнання недійсним міністерського акта - Наказом Міністра оборони України №175 від 14.04.2007р. "Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України".
У зв'язку з неявкою позивача розгляд справи відкладався з 24.03.2010р. на 26.05.2010р., 07.07.2010р., 22.09.2010р.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення позивача, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України у м. Києві і отримує пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб".
Відповідно до ст. 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби, та військової служби за контрактом, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення за останньою штатною посадою перед звільненням, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, установлених законодавством.
Статтею 105 Закону України "Про державний бюджет України на 2007 рік" передбачено, що умови грошового забезпечення військовослужбовців (осіб рядового і начальницького складу) затверджуються виключно Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України №594 від 28.03.2007р. "Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу у 2007 році" з метою підвищення рівня соціального захисту військовослужбовців Міністерству оборони України дозволено здійснювати у поточному році, починаючи з 01.04.2007р. преміювання військовослужбовців понад встановлений законодавством розмір в межах видатків, передбачених для грошового забезпечення в 2007 році.
Наказом Міністра оборони України №175 від 14.04.2007р. "Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України" з 01.04.2007 року введені в дію граничні розміри премії, які можуть бути виплачені у відсотках від грошового забезпечення.
У серпні 2007 року позивач звернувся до Управління Пенсійного фонду України з заявою про перерахунок пенсії з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України №594 від 28.03.2007р. та наказу Міністра оборони України №175 від 14.04.2007р.
Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві листами №20482/12 від 14.09.2007р. та №23212/12 від 27.09.2007р. відмовило позивачу в задоволенні заяви, зазначивши, що підстав для перерахунку пенсії немає, оскільки постановою Кабінету Міністрів України №594 від 28.03.2007р. не передбачено змін до інших нормативно-правових актів в частині розміру фонду преміювання, і тому, що наказ Міністра оборони України №175 від 14.04.2007р. не зареєстрований міністерством юстиції України.
Відповідно до ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" всі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку із зміною розміру хоча б одного із видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій всіх нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і проводиться у порядку, встановленому Кабінетом міністрів України, у строки, передбачені частиною другою ст. 51 цього Закону.
Аналіз змісту вищезазначених норм права свідчить про те, що преміювання військовослужбовців, визначене постановою Кабінету Міністрів України №594 від 28.03.2007р. не може бути підставою для перерахунку пенсії відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, оскільки носить тимчасовий характер. Виплата такої премії дозволена за наявності передбачених підстав тільки в межах видатків, передбачених у кошторисах військових частин для грошового забезпечення військовослужбовців лише у 2007 році.
Постановою окружного адміністративного суду міста Києва від 28.02.2008р. по справі №12/224 за позовом ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Міністра оборони України, треті особи –Пенсійний фонд України, Всеукраїнське громадське об’єднання “Комітет по захисту прав військовослужбовців та працівників МВС і СБ України “За справедливість”, про визнання недійсним міністерського акта - Наказу Міністра оборони України №175 від 14.04.2007р. "Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України" відмовлено в задоволенні позовних вимог. Зазначена постанова ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2009р. залишена без змін.
Як вбачається зі змісту постанови від 28.02.2008р. суд дійшов висновку, що Наказом Міністра оборони України №175 від 14.04.2007р. "Про встановлення граничних розмірів премії військовослужбовцям Збройних Сил України" не є нормативно-правовим актом.
Крім цього, як з’ясовано судом під час розгляду та вирішення справи, постанова Кабінету Міністрів України №594 від 28.03.2007 року та наказ Міністра оборони України №175 від 14.04.2007 року втратили чинність.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про правомірність дій Головного управління Пенсійного фонду України у м. Києві щодо відмови позивачу в перерахунку пенсії.
Зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.О. Баранов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2010 |
Оприлюднено | 13.10.2010 |
Номер документу | 11586969 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Баранов Д.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні