Рішення
від 22.12.2023 по справі 440/14118/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

. 22 грудня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/14118/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Чеснокової А.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтогазмонтаж" до Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про визнання протиправним та скасування наказу, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про визнання протиправним та скасування наказу № 432/ПНС від 18 серпня 2023 року "Про утворення комісії із повторного спеціального розслідування нещасного випадку із смертельним наслідком".

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці без достатніх не те правових підстав провело повторне спеціальне розслідування, оскільки рішенням Полтавського апеляційного суду Полтавської області у справі № 552/554/20 такий обов`язок покладено на Управління Держпраці в Полтавській області, а не на його правонаступника.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

19 жовтня 2023 року до суду надійшов відзив, за змістом якого відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував та просив у задоволенні позовних вимог відмовити. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці в розумінні постанови Кабінету Міністрів України № 14 від 12 січня 2022 "Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці" набуло статусу Управління Держпраці в Полтавській області, а відтак за усіма зобов`язаннями, що покладені на останнього, відповідач відповідає в повному обсязі.

Правом на подання відповіді на відзив позивач не скористався.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини четвертої статті 229 вказаного Кодексу.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.

03 травня 2019 року на виробничій базі ТОВ "Натогазмонтаж" за адресою: м. Полтава вул. Квітки Цісик, 33, близько о 10:50 стався нещасний випадок за участю ОСОБА_1 . Постраждалий ОСОБА_1 працював у ТОВ "Натогазмонтаж" електрозварником ручного зварювання за сумісництвом.

У зв`язку з нещасним випадком наказом Управління Держпраці у Полтавській області від 16 травня 2019 року за № 63-н утворена комісія у складі: начальника відділу гірничого нагляду Управління Держпраці у Полтавській області, страхового експерта з охорони праці Миргородського відділень: управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області; технічного інспектора праці Центральної ради профспілки працівників нафтової та газової промисловості Україна головного механіка, відповідальної особи з питань охорони праці ТОВ "Нафтогазмонтаж" уповноваженого найманими працівниками особою з питань охорони праці ТОВ "Нафтогазмонтаж".

У період з 16 травня 2019 року по 22 жовтня 2019 року комісією проведено спеціальне розслідування нещасного випадку та складено Акт від 22 жовтня 2019 року.

За наслідками спеціального розслідування комісією було складено Акт розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку, гострого професійного захворювання (отруєння), аварії, що стався (сталось/сталась) 03 травня 2019 року о 10:50 в ТОВ "Натогазмонтаж" без підпорядкування, від 22 жовтня 2019 року за формою Н-1/П.

ТОВ "Натогазмонтаж" не погодилось з повнотою спеціального розслідування та оскаржило Акт спеціального розслідування в судовому порядку.

02 червня 2022 року Київський районний суд міста Полтави ухвалив рішення у справі № 552/554/20 за позовом третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору ТОВ "Натогазмонтаж" до позивача ОСОБА_2 , та відповідача Управління Держпраці в Полтавській області про скасування Акту розслідування нещасного випадку, пов`язаного з виробництвом форми Н-1. Вказаним рішенням у задоволенні позову ТОВ "Натогазмонтаж" відмовлено.

04 квітня 2023 року Полтавський апеляційний суд своєю постановою у справі № 552/554/20 скасував рішення Київського районного суду міста Полтави та виніс постанову, якою ухвалив нове рішення, згідно з яким скасував акт розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку гострого професійного захворювання (отруєння), аварії, що стався 03 травня 2019 року о 10:50 на ТОВ "Натогазмонтаж" від 22 жовтня 2019 року за формою Н-1/П; зобов`язав Управління Держпраці України у Полтавській області провести повторне спеціальне розслідуванні нещасного випадку гострого професійного захворювання (отруєння), аварії, що стався 03 травня 2019 року о 10:50 в ТОВ "Натогазмонтаж" та скласти акт за формою Н-1, відповідно до порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійні» захворювань та аварій на виробництві затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 337.

18 серпня 2023 року Північно-східне міжрегіональне управління державної служби з питань праці видало наказ № 432/ПНС "Про утворення комісії із повторного спеціального розслідування нещасного випадку із смертельним наслідком", яким утворено комісію із повторного спеціального розслідування нещасного випадку із смертельним випадком , який стався 03 травня 2019 року з працівником ТОВ "Натогазмонтаж" ОСОБА_1 у складі згідно з додатком (п.1 Наказу). Відповідно до п.2 Наказу комісії із повторного спеціального розслідування нещасного випадку із смертельним наслідком наказано провести розслідування відповідно до вимог Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою КМУ від 17 квітня 2019 року № 337.

Мотивуючи прийняття зазначеного Наказу № 432/ПНС від 18 серпня 2023 року відповідач у преамбулі зазначив, що повторне спеціальне розслідування повинно проводитись у зв`язку з надходженням копії постанови Полтавського апеляційного суду від 04 квітня 2023 року про скасування акту спеціального розслідування нещасного випадку із смертельним наслідком, що стався 03 травня 2019 року о 10:50 з працівником ТОВ "Натогазмонтаж" (код ЄДРПОУ 33812944) ОСОБА_1 і зобов`язанням Управління Держпраці України в Полтавській області провести повторне спеціальне розслідування. При цьому відповідач посилається на пункти 10, 15, 57, 58, 59 Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою КМУ № 337 від 17 квітня 2019 року.

Позивач не погодився із зазначеним наказом, у зв`язку із чим звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися, суд дійшов таких висновків.

Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, відповідно постанови Кабінету Міністрів України № 14 від 12 січня 2022 "Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці" (далі - Постанова №14) утворено як юридичну особу публічного права Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці.

Відповідно до пункту 1 Положення "Про Державну службу України з питань праці", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 96 від 11 лютого 2015 року, Державна служба України з питань праці (далі - Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем`єра України - Міністра економіки, який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Підпунктом 1 пункту 3 Постанови № 14 врегульовано, що територіальні органи Державної служби з питань праці, які ліквідуються згідно з пунктом 1 цієї постанови, продовжують здійснювати повноваження та функції, покладені на зазначені органи, до завершення здійснення заходів, пов`язаних з утворенням міжрегіональних територіальних органів Державної служби з питань праці і прийняттям рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються.

Підпунктом 3 пункту 3 Постанови № 14 установлено, що міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, що утворюються згідно з пунктом 2 цієї постанови, виконують завдання і функції територіальних органів Державної служби з питань праці, які ліквідуються згідно з пунктом 1, а саме: Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці виконує завдання і функції Управління Держпраці у Полтавській області.

Державною службою України з питань праці наказом № 231 від 02 грудня 2022 року прийнято рішення про покладення на Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці повноважень та виконання функцій, визначених Положенням про Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, затвердженим наказом Державною службою України з питань праці № 173 від 23 вересня 2022 року (далі - Положення).

Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці є новоствореною установою згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 104801070001092004 та набуло статусу юридичної особи з 17 жовтня 2022 року, якій присвоєно ідентифікаційний код 44730367.

У силу закону та відповідно до Положення, Міжрегіональне управління реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Постановою № 14 не передбачено правонаступництва територіальних органів, які ліквідуються згідно з пунктом 1, а лише визначено завдання і функції територіальних органів Державної служби з питань праці, які ліквідуються згідно з пунктом 1.

У свою чергу згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління Держпраці в Полтавській області перебуває в процесі припинення з 20 січня 2022 року.

Відповідно до наказу Державної служби України з питань праці № 231 від 02 грудня 2022 року "Про можливість забезпечення здійснення повноважень та виконання функцій" Управління Держпраці у Полтавській області з 05 грудня 2022 року припинило здійснення повноважень та виконання функцій з реалізації державної політики у відповідних сферах.

Станом на дату розгляду справи судом в Управлінні Держпраці у Полтавській області немає жодного працівника, закриті всі рахунки, передані всі матеріали як спеціальних розслідувань, так і єдині справи перевірок з питань охорони праці та дотримання законодавства про працю. Тобто Управління Держпраці у Полтавській області виконує свої повноваження тільки щодо ліквідації як юридичної особи відповідно до Постанови № 1074 "Про затвердження Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади" (далі - Постанова № 1074).

Відповідно до пункту 3 cтатті 105 Цивільного кодексу України пepeдбaчeнo, щo від дня пpизнaчeння ліквідaційнoї комісії дo нeї пepexoдять ycі пoвноваження щoдo yпpaвління cпpaвaми Управління Держпраці у Полтавській області. Цe дoзвoляє cтвepджyвaти, щo тaкa кoміcія є yпoвновaжeним пpeдcтaвником Управління. Рaзoм із тим щo кoмісія не має cтaтycy юpидичнoї ocoби, a управління, щo ліквідується, в пepіoд його poбoти cтaтycy юpидичнoї ocoби нe втpaчaє. Тaким чинoм, ycі oпepaції Управління Держпраці у Полтавській області, oфopмляютьcя бeзпocepeдньо в Управлінні, y вcіx дoкyмeнтax використовуються реквізити Управління. А голова ліквідаційної комісії (члени комісії) є представником Управління та працює від його імені.

Відповідно до пункту 18 Порядку № 1074 до комісії з припинення органу виконавчої влади або територіального органу (далі - комісія) з моменту затвердження її персонального складу переходять повноваження щодо управління справами в частині забезпечення здійснення заходів, пов`язаних з реорганізацією або ліквідацією відповідно органу виконавчої влади або територіального органу.

Ураховуючи той факт, що триває ліквідація органу державної влади (публічного права), а не суб`єкта господарювання (приватного права), Голова ліквідаційної комісії здійснює лише заходи щодо ліквідації органу відповідно до пункту 21 Постанови № 1074.

Отже, на момент винесення постанови Полтавського апеляційного суду від 04 квітня 2023 року у справі № 552/554/20 Управління Держпраці у Полтавській області вже не мало повноважень на виконання завдань та функцій, покладених на органи Держпраці та функції, в тому числі проведення повторного спеціального розслідування нещасного випадку гострого професійного захворювання (отруєння), аварії, що стався 03 травня 2019 року о 10:50 з працівником ТОВ "Нафтогазмонтаж" та складання акта за формою Н-1, відповідно до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 337 (далі - Порядок № 337).

У зв`язку із скасуванням акта спеціального розслідування від 22 жовтня 2019 року, виконанням постанови Полтавського апеляційного суду від 04 квітня 2023 року у справі № 552/554/20 та наданих наказом Державної служби України з питань праці завдань і повноважень, Міжрегіональним управлінням видано наказ № 432/ПНС від 18 серпня 2023 року "Про утворення комісії із повторного спеціального розслідування нещасного випадку із смертельним наслідком".

Станом на дату винесення наказу Міжрегіонального управління № 432/ПНС від 18 серпня 2023 року повноваження щодо розслідування нещасного випадку мало лише Міжрегіональне управління, а не два управління разом, як про те зазначає Позивач.

Управління Держпраці у Полтавській області перебуває в процесі припинення як юридична особа і виконує тільки ті функції, які передбачені Постановою № 1074 "Про затвердження Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади".

Під час розгляду справи в Київському районному суді міста Полтави у справі № 552/554/20 Управління Держпраці у Полтавській області брало участь у засіданні, а під час розгляду апеляційної скарги ТОВ "Нафтогазмонтаж" Управління Держпраці у Полтавській області участі не брало, оскільки станом на 04 квітня 2023 року виконувало тільки повноваження з ліквідації.

Щодо складу комісії спеціального розслідування Міжрегіональне управління заперечувало факт виключення ОСОБА_3 та ОСОБА_4 з членів комісії та пояснило, що Закон України "Про охорону праці" визначає основні засади реалізації конституційного права працівників на охорону життя і здоров`я у процесі трудової діяльності, на належні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні.

Процедура розслідування нещасних випадків на виробництві визначена Порядком розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 337 (далі - Порядок № 337), який визначає процедуру проведення розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, що сталися з особами, визначеними частиною першою статті 29 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування".

Розслідування (спеціальне розслідування) проводиться у разі настання нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння), у тому числі, про які своєчасно не повідомлено роботодавцю чи внаслідок яких втрата працездатності потерпілого настала не одразу. Спеціальному розслідуванню підлягають гострі професійні захворювання (отруєння), що призвели до тяжких чи смертельних наслідків.

Відповідно до пункту 15 Порядку № 337 до складу спеціальної комісії входять: посадова особа Держпраці та/або її територіального органу (голова комісії); представник робочого органу Фонду; представник уповноваженого органу чи наглядової ради підприємства (у разі її утворення) або місцевої держадміністрації чи органу місцевого самоврядування у разі, коли зазначений орган відсутній; керівник (спеціаліст) служби охорони праці підприємства (установи, організації) або посадова особа, на яку роботодавцем покладено виконання функцій з охорони праці, Документ сформований в системі а у разі її відсутності - представник роботодавця; представник первинної організації профспілки, членом якої є постраждалий (у разі її відсутності - уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці); представник профспілкового органу вищого рівня або територіального профоб`єднання; представник місцевої держадміністрації або органу місцевого самоврядування у разі, коли нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) сталися з особами, які працюють на умовах цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, фізичними особами - підприємцями, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, членами фермерського господарства; лікар з гігієни праці територіального органу Держпраці (у разі настання гострого професійного захворювання (отруєння); посадові особи органів Держпродспоживслужби, ДСНС (у разі потреби та за відповідним погодженням).

У разі потреби до складу комісії можуть включатися посадові особи Держпраці та/або її територіального органу за галузевим напрямом. Міжрегіональне управління наголошує, що пунктом 15 Порядку № 337 визначений вичерпний перелік членів спеціальної комісії, якого входить представник профспілкового органу вищого рівня або територіального профоб`єднання, а не вимога переліку членів спеціальної комісії з заміною її членів.

Суд погоджується з доводами відповідача про те, що Порядком № 337 не встановлено заборони участі у комісії більше одного представника територіального органу Держпраці.

Відхиляючи доводи Позивача про порушення при формуванні складу комісії, суд зазначає про таке.

Судом встановлено, що до спеціальної комісії від ТОВ "Нафтогазмонтаж" включено трьох представників: Солонець Віталій Володимирович (представник уповноваженого органу ТОВ "Нафтогазмонтаж"), ОСОБА_5 (заступник директора з питань охорони праці ТОВ "Нафтогазмонтаж") та ОСОБА_6 (уповноважений найманими працівниками особи з питань охорони праці ТОВ "Нафтогазмонтаж").

Протоколом № 1 від 24 серпня 2023 року засідання комісії з повторного розслідування нещасного випадку із смертельним наслідком, що стався 03 травня 2019 року о 10:50 з електрозварювальником ручного зварювання ОСОБА_1 головою комісії спеціального розслідування є ОСОБА_7 , яка ознайомила членів комісії з листом ТОВ "Нафтогазмонтаж" № 271 від 23 серпня 2023 року щодо складу комісії з повторного спеціального розслідування нещасного випадку, у якому висловлено заперечення щодо включення до складу комісії гр. ОСОБА_3 та гр. ОСОБА_4 .

Зі змісту протоколу № 1 від 24 серпня 2023 року встановлено, що ОСОБА_3 та ОСОБА_4 мали статус членів комісії та брали участь у засіданні. Під час проведення спеціального розслідування жодних заперечень з боку ТОВ "Нафтогазмонтаж" не надходило. Заперечень щодо складу комісії від членів комісії та представника сім`ї потерпілого також не надходило. Протокол №1 від 24 серпня 2023 року підписаний власноруч кожним з членів комісії.

Відповідно до пункту 14 Порядку № 337, Держпраці та/або її територіальним органом утворюється комісія із спеціального розслідування. Відповідно до змісту пункту 15 Порядку № 337, у разі потреби до складу комісії можуть включатися посадові особи Держпраці та/або її територіального органу за галузевим напрямом.

Відповідно до даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ "Нафтогазмонтаж" (код ЄДРПОУ 33812944) здійснює, зокрема, такі види господарської діяльності:

09.10 Надання допоміжних послуг у сфері добування нафти та природного газу;

43.13 Розвідувальне буріння;

46.63 Оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва;

46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами;

46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;

71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.

Відповідно до підпункту 2 пункту 4 Положення № 173 Міжрегіональне управління координує відповідно до законодавства роботу місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, інших суб`єктів господарювання у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду.

Відповідно до пунктів 1, 2 Постанови КМУ "Про затвердження Положення про порядок здійснення державного гірничого нагляду" № 134 від 21 лютого 1995 року державний гірничий нагляд - це нагляд за додержанням підприємствами, установами, організаціями та громадянами (далі користувачі) актів законодавства, правил і норм щодо ведення робіт, пов`язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, а також використанням і переробкою мінеральної сировини. Державний гірничий нагляд покладається на Держпраці та її територіальні органи.

Дорошин Олександр Васильович начальник відділу гірничого нагляду Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці, який має певні спеціальні знання щодо гірничого законодавства, а тому його залучення до складу спеціальної комісії є доцільним, і необхідним відповідно до вищезазначеного положення пункту 15 Порядку № 337.

Позивач зауважив, що потерпілий ОСОБА_1 не був членом жодної профспілки.

В силу положень пункту 15 Порядку № 337 до складу спеціальної комісії, крім іншого, входять представник первинної організації профспілки, членом якої є постраждалий (у разі її відсутності - уповноважена найманими працівниками особа з питань охорони праці) та представник профспілкового органу вищого рівня або територіального профоб`єднання.

На виконання вимог пункту 15 Порядку № 337 наказом Міжрегіонального управління № 432/ПНС від 18 серпня 2023 року залучено до спеціального розслідування Прокопенка Романа Миколайовича - заступника голови Полтавської обласної ради профспілок.

З огляду на викладене, суд погоджується з доводами відповідача про правомірність включення до складу спеціальної комісії уповноваженої найманими працівниками особи з питань охорони ТОВ "Нафтогазмонтаж" - Данька Сергія Григоровича, оскільки потерпілий ОСОБА_1 не був членом жодного профспілкового комітету.

Отже, склад спеціальної комісії утворено з дотриманням вимог чинного законодавства.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно вимог статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У дослідженому судом випадку відповідачем доведено правомірність та обґрунтованість спірного наказу, а позивачем не надано доказів його протиправності.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Підстави для розподілу судових витрат у розумінні статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В :

. Відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтогазмонтаж" (вул. Полтавська, 44, м. Гадяч, Полтавська область, 37300, ЄДРПОУ 33812944) до Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (вул. Пушкіна, 119, м. Полтава, Полтавська область, 360014, ЄДРПОУ 44730367) про визнання протиправним та скасування наказу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на це рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.О. Чеснокова

Дата ухвалення рішення22.12.2023
Оприлюднено25.12.2023
Номер документу115879919
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування наказу

Судовий реєстр по справі —440/14118/23

Постанова від 18.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Рішення від 22.12.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні