Ухвала
від 21.12.2023 по справі 372/5823/23
ОБУХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 372/5823/23

Провадження 1-кс-1530/23

ухвала

Іменем України

21 грудня 2023 року Слідчий суддя Обухівського районного суду Київської області ОСОБА_1

при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

представника власника майна ОСОБА_4 ,

розглянувши у залі судових засідань Обухівського районного суду Київської області клопотаннязаступника керівника Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_5 про арешт майна,

В С Т А Н О В И В:

Прокурор звернувсядо судуіз клопотаннямпро арештмайна укримінальному провадженні№ 42023112340000253 від 02.10.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченогоч. 4 ст.190 КК України.

На обґрунтування клопотання прокурор зазначив, що до Обухівської окружної прокуратури надійшли матеріали перевірки управління стратегічних розслідувань в Київській області ДСР НП України, про те що невстановлені особи шляхом обману заволоділи 31 земельними ділянками з кадастровими номерами 3222210100:01:311:0005, 3222210100:01:311:0006, 3222210100:01:311:0007, 3222210100:01:311:0008, 3222210100:01:311:0009, 3222210100:01:311:0010, 3222210100:03:341:0026, 3222210100:03:341:0028, 3222210100:03:341:0029, 3222210100:03:341:0030, 3222210100:03:341:0031, 3222210100:03:341:0032, 3222210100:03:341:0033, 3222210100:03:341:0034, 3222210100:03:341:0035, 3222283600:02:307:0067, 3222283600:02:307:0055, 3222283600:02:307:0056, 3222283600:02:307:0057, 3222283600:02:307:0058, 3222283600:02:307:0060, 3222283600:02:307:0061, 3222283600:02:307:0062, 3222283600:02:307:0063, 3222283600:02:307:0064, 3222283600:02:307:0065, 3222283600:02:307:0066, 3222283600:02:307:0069, 3222283600:02:307:0054, 3222283600:02:307:0068, та 3222283600:02:307:0059 шляхом реєстрації вказаних земельних ділянок на фізичних осіб, які не звертались із заявами щодо відведення їм у приватну власність земельних ділянок та не реєстрували право власності на них.

За даним фактом внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань №42023112340000253 від 02.10.2023 за ознаками злочину, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України.

02.10.2023 заступником керівника Обухівської окружної прокуратури Київської області постановою про визначення підслідності здійснення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні доручено слідчим слідчого відділу Обухівського РУП ГУ НП в Київській області.

У ході досудового розслідування встановлено, що відповідно до наказів в.о. начальника голови комісії з ліквідації Головного управління Держгеокадастру у Київській області № 10-17705/15-20-сг від 25.11.2020 затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність та надано:

- гр-ці ОСОБА_6 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0067) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ці ОСОБА_7 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0055) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_8 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0056) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_9 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0057) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_10 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0058) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_11 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0060) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_12 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0061) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_13 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0062) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ці ОСОБА_14 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0063) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_15 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0064) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_16 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0065) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_17 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0068) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_18 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0069) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_19 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0054) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_20 власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0066) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Київській області № 10-17826/15-20-сг від 27.11.2020 затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність та надано: гр-ці ОСОБА_21 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222283600:02:307:0059) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Київській області № 10-17821/15-20-сг від 27.11.2020 затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність та надано: гр-ну ОСОБА_22 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:03:341:0026) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Київській області № 10-19440/15-20-сг від 29.12.2020 затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність та надано: гр-ці ОСОБА_23 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:03:341:0028) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Київській області № 10-19440/15-20-сг від 29.12.2020 затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність та надано: гр-ці ОСОБА_24 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:03:341:0031) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- на підставі наказу ГУ Держгеокадастру у Київській області № 10-17708/15-20-сг від 25.11.2020 затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність та надано:

- гр-ну ОСОБА_25 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:01:311:0005) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_26 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:01:311:0006) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_27 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:01:311:0007) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_28 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:01:311:0008) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_29 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:01:311:0010) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_30 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:01:311:0009) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_31 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:03:341:0029) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_32 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:04:341:0030) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_33 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:03:341:0032) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ну ОСОБА_34 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:03:341:0033) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ці ОСОБА_35 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:03:341:0034) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області;

- гр-ці ОСОБА_36 у власність земельну ділянку площею 2,000 га (кадастровий номер 3222210100:03:341:0035) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для особистого селянського господарства, розташовану на території Кагарлицької міської ради Кагарлицького району Київської області.

В подальшому вказані тридцять одна земельні ділянки, через уповноважених довіреностями від первинних землевласників громадян ОСОБА_37 та ОСОБА_38 відповідно до договорів купівлі-продажу земельних ділянок реалізовані та перейшли у приватну власність гр-на ОСОБА_39 .

В 2021 році гр-н ОСОБА_40 володіючи вищевказаними тридцять однією земельною ділянкою об`єднав їх у п`ять земельних ділянок на підставі нотаріально посвідчених заяв про об`єднання земельних ділянок № НОМЕР_1 від 19.08.2021 року, № НРМ 703861 від 19.08.2021 року, № НРМ 703862 від 19.08.2021 року, № НРМ 703859 від 19.08.2021 та №НРМ 703858 від 19.08.2021, а саме:

1. земельна ділянка загальною площею 4,0 га із кадастровим номером 3222210100:03:341:0040 складається із земельних ділянок: 3222210100:03:341:0032 та 3222210100:03:341:0034;

2. земельна ділянка загальною площею 21,363 га із кадастровим номером 3222210100:01:311:0011 складається із земельних ділянок: 3222210100:03:341:0026, 3222210100:03:341:0028, 3222210100:03:341:0033, 3222210100:03:341:0035, 3222210100:01:311:0005, 3222210100:01:311:0008, 3222210100:01:311:0007, 3222210100:01:311:0009, 3222210100:01:311:0006, 3222210100:01:311:0010 та 3222210100:03:341:0029;

3. земельна ділянка загальною площею 3,6666 га із кадастровим номером 3222210100:03:341:0041 складається із земельних ділянок: 3222210100:03:341:0030 та 3222210100:03:341:0031;

4. земельна ділянка загальною площею 16,0 га із кадастровим номером 3222283600:02:307:0074 складається із земельних ділянок: 3222283600:02:307:0056, 3222283600:02:307:0058, 3222283600:02:307:0067, 3222283600:02:307:0059, 3222283600:02:307:0055, 3222283600:02:307:0060, 3222283600:02:307:0057 та 3222283600:02:307:0061;

5. земельна ділянка загальною площею 16,0 га із кадастровим номером 3222283600:02:307:0075 складається із земельних ділянок: 3222283600:02:307:0062, 3222283600:02:307:0063, 3222283600:02:307:0064, 3222283600:02:307:0065, 3222283600:02:307:0066, 3222283600:02:307:0069, 3222283600:02:307:0054 та 3222283600:02:307:0068.

Крім того, встановлено що 22.10.2021 ОСОБА_41 земельні ділянки із кадастровими номерами 3222283600:02:307:0074 та 3222283600:02:307:0075 загальною площею 32,0 га, передані в оренду ФГ «ТЕАМ» строком на 10 років.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Земельного кодексу України - Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України (в редакції 2020 року) передбачено: частина 1. Громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

частина 2. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

частина 6. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

частина 7. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

частина 9. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відповідно до ст. 121 Земельного кодексу України - громадяни України мають право на безоплатну передачу їм у власність земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара;

Відповідно до ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу України - центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Допитані в якості свідків первинні набувачі вказаних земельних ділянок повідомили, що вони жодних заяв та клопотань про виділення їм у приватну власність для ведення особистого селянського господарства вищевказаних земельних ділянок не писали та не підписували, проектів землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок їм у власність не замовляли, хто саме скористався без їх відома та участі їх правом на безоплатне отримання у власність земельних ділянок їм не відомо.

Таким чином, є достатні підстави вважати, що 5 об`єднаних земельних ділянок:

1. площею 4,0 га із кадастровим номером 3222210100:03:341:0040;

2. площею 21,363 га із кадастровим номером 3222210100:01:311:0011;

3. площею 3,6666 га із кадастровим номером 3222210100:03:341:0041;

4. площею 16,0 га із кадастровим номером 3222283600:02:307:0074;

5. площею 16,0 га із кадастровим номером 3222283600:02:307:0075, загальною площею 61,029 га протиправно оформленні та передані у приватну власність громадян, що спричинило майнову шкоду Кагарлицькій ОТГ Київської області.

05.12.2023 року 5 (п`ять) земельних ділянок, а саме:

1. площею 4,0 га із кадастровим номером 3222210100:03:341:0040;

2. площею 21,363 га із кадастровим номером 3222210100:01:311:0011;

3. площею 3,6666 га із кадастровим номером 3222210100:03:341:0041;

4. площею 16,0 га із кадастровим номером 3222283600:02:307:0074;

5. площею 16,0 га із кадастровим номером 3222283600:02:307:0075, визнано речовими доказами у кримінальному проваджені №42023112340000253 від 02.10.2023.

Відповідно до ч.1 ст.98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, що були об`єктом кримінально протиправних дій, набуті кримінально протиправним шляхом.

У відповідності до ст. 131 КПК України з метою досягнення дієвості кримінального провадження застосовуються заходи забезпечення кримінального провадження, зокрема арешт майна.

Враховуючи вищевикладене, з метою досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту та обставин кримінального провадження, а також з метою забезпечення збереження речових доказів у кримінальному провадженні та запобігання можливості здійснити реалізації, передачі, перереєстрації, об`єднання, поділ, відчуження вказаного майна іншій особі/особам, та для забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушенняКагарлицькій ОТГ, наявна необхідністьу застосуванніарешту5 (п`яти) земельних ділянокзагальною площею 61,029 га.,з кадастровими номерами, а саме:3222210100:03:341:0040;3222210100:01:311:0011;3222210100:03:341:0041;3222283600:02:307:0074та 3222283600:02:307:0075,приватної форми власності громадянина ОСОБА_42 , які розташовані в адміністративних межах Зеленоярського старостинського округу Кагарлицької територіальної громади Обухівського району Київської області, які являютьсяречовими доказамиу даномукримінальному провадженні,з метоюзабезпечення збереженняречових доказіву кримінальномупровадженні тазабезпеченні відшкодуванняшкоди,завданої внаслідоккримінального правопорушення, тому прокурор просить клопотання задовольнити.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, додатково зазначив, що були допитані особи які повідомили, що жодних заяв вони не писали, крім того, вказані земельні ділянки визнано речовим доказом.

В судовому засіданні представник власника майна проти задоволення клопотання заперечив, з підстав викладених у письмових запереченнях, додатково зазначив, що прокурором не наведено жодних підстав, що земельні ділянки є речовим доказом в розумінні КПК України. Цілі та мета арешту майна зазначеного в клопотанні не відповідають вимогам положень ст. 98, 170 КПК України.

Заслухавшипояснення учасників,дослідивши матеріалисправи,вважаю клопотаннятаким,що підлягаєзадоволенню зважаючи на наступне.

Арешт майна є одним із заходів забезпечення кримінального провадження, передбачений п. 7 ч. 2 ст. 131 КПК України. Частиною 1 ст. 131 КПК України встановлено, що заходи кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно п. 1 ч.1 ст. 170 КПК Україниарештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Відповідно до ч. 2ст. 170 КПК Україниарешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У кримінальному провадженні слідчий суддя, застосовуючи вид обтяження, в даному випадку арешт майна, має неухильно дотримуватись вимог закону. При накладенні арешту на майно слідчий суддя має обов`язково переконатися в наявності доказів на підтвердження вчинення кримінального правопорушення. При цьому закон не вимагає аби вони були повними та достатніми на цій стадії кримінального провадження, однак вони мають бути такими, щоб слідчий суддя був впевнений у тому, що дані докази можуть дати підстави для пред`явлення обґрунтованої підозри у вчиненні того чи іншого злочину. Крім того, наявність доказів у кримінальному провадженні має давати слідчому судді впевненість у тому, що в даному кримінальному провадженні необхідно накласти вид обмеження з метою уникнення негативних наслідків.

Прокурор, обґрунтовуючи своє клопотання в розумінні вимогст. 171 КПК України,зазначив мету відповідно до положеньст. 170 КПК України, з якою пов`язує необхідність у накладенні такого арешту, з метою збереження речових доказів.

Згідно положеньст. 98 КПК Україниречовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до вимог ч. 10ст. 170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Виходячи з положень наведених норм права, майно, яке, на переконання органу досудового розслідування, має одну або декілька ознак наведених вст. 98 КПК Україниможе набути статусу речового доказу за рішенням слідчого.

Відповідно до положень ч. 3ст. 110 КПК України, рішення слідчого, прокурора приймаються у формі постанови.

Відповідно до ст. 175 КПК України ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Оскільки слідчому судді надано постанову про визнання майна як речового доказу у кримінальному провадженні, у рамках якого подано клопотання, воно відповідає критеріям ст. 98 КПК України, клопотання прокурора про накладення арешту, слід задовольнити.

Таким чином, у судовому засіданні встановлено усі, передбачені ст.132, 173 КПК України, підстави до задоволення внесеного прокурором клопотання.

Керуючись ст.ст.98,131,132,170-174,376 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотанняклопотаннязаступника керівника Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_5 про арешт майна задовольнити.

Накласти арешт на земельні ділянкизагальною площею 61,029 га, які розташовані в адміністративних межах Зеленоярського старостинського округу Кагарлицької територіальної громади Обухівського району Київської області та, а саме: площею 4,0 га із кадастровим номером 3222210100:03:341:0040, площею 21,363 га із кадастровим номером 3222210100:01:311:0011, площею 3,6666 га із кадастровим номером 3222210100:03:341:0041,площею 16,0 га із кадастровим номером 3222283600:02:307:0074, площею 16,0 га із кадастровим номером 3222283600:02:307:0075, що належать громадянину ОСОБА_43 РНОКПП: НОМЕР_2 на праві приватної власності,із забороною вчинення будь-яких дій пов`язаних з їхоб`єднанням, поділом,відчуженням, передачею в оренду та зміною цільового призначення.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвалу може бути оскаржено в апеляційному порядку безпосередньо до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня проголошення ухвали; у разі якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання копії цієї ухвали.

Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 22.12.2023.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудОбухівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення21.12.2023
Оприлюднено27.12.2023
Номер документу115897109
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти власності Шахрайство

Судовий реєстр по справі —372/5823/23

Ухвала від 30.01.2024

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Фрич Тетяна Вікторівна

Ухвала від 06.02.2024

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Тиханський О. Б.

Ухвала від 06.02.2024

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Тиханський О. Б.

Ухвала від 06.02.2024

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Тиханський О. Б.

Ухвала від 06.02.2024

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Тиханський О. Б.

Ухвала від 21.12.2023

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Тиханський О. Б.

Ухвала від 21.12.2023

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Тиханський О. Б.

Ухвала від 13.12.2023

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Тиханський О. Б.

Ухвала від 13.12.2023

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Тиханський О. Б.

Ухвала від 17.11.2023

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Тиханський О. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні