Ухвала
від 01.08.2022 по справі 991/2763/22
ВИЩИЙ АНТИКОРУПЦІЙНИЙ СУД

991/2763/22

1-кс/991/2780/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 серпня 2022 року місто Київ

Слідчий суддя Вищого антикорупційного суду ОСОБА_1 за участю детектива ОСОБА_2 , яка діє за дорученням від 01.08.2022р. (далі - детектив), розглянувши клопотання Керівника Другого підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України ОСОБА_3 від 28.07.2022 №15/1304цт, погоджене з Начальником першого відділу управління Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення оперативно-розшукових заходів у межах матеріалів оперативно-розшукової справи № 228цт/2021 від 19.11.2021 категорії «Розробка», заведеної за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 28 ч. 4 ст. 368, ч. 4 ст. 369 Кримінального кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

01.08.2022р. до Вищого антикорупційного суду надійшло клопотання про надання дозволу на проведення оперативно-розшукових заходів в межах оперативно-розшукової справи № 228цт/2021 від 19.11.2021 категорії «Розробка».

Протоколом автоматичного визначення слідчого судді для розгляду клопотання визначено слідчого суддю Вищого антикорупційного суду ОСОБА_1 .

Як зазначено в клопотанні, у провадженні Другого підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України знаходиться оперативно-розшукова справа №228цт/2021 від 19.11.2021 категорії «Розробка».

Оперативно-розшукова справа заведена на підставі п. 1. ч. 1. ст. 6 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 28 ч. 4 ст. 368, ч. 4 ст. 369 Кримінального кодексу України.

В ході проведення оперативно-розшукової діяльності встановлено, що учасники організованої групи діючи спільно з посадовими особами Міністерства розвитку громад та територій України, переслідуючи намір привласнити бюджетні кошти розробили злочинну схему закупівлі резервного запасу обладнання та матеріалів для об`єктів тепло-, водопостачання за рахунок державних коштів.

Відповідно до розробленої схеми учасники організованої групи ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , перебуваючи у змові з Першим заступником Міністра розвитку громад та територій України ОСОБА_7 та іншими посадовими особами вказаного Міністерства, за допомогою останнього забезпечили виділення коштів з державного бюджету у сумі 1 400 000 000 гривень для проведення Українським державним науково-дослідним і проектно-вишукувальним інститутом «УКРНДІводоканалпроект» (код ЄДРПОУ 02494911) закупівлі вище зазначеного обладнання та матеріалів. Одночасно з цим ОСОБА_5 та ОСОБА_6 підшукали представників суб`єктів підприємницької діяльності, які виявили бажання долучитися до незаконної діяльності та продати необхідне обладнання і матеріали ДІ «УкрНДІводоканалпроект» на умовах визначених ОСОБА_5 , а саме повернути частини з перерахованих бюджетних коштів, у розмірі від 25 до 30 відсотків від суми договорів для їх подальшого привласнення. Отримані відсотки привласнених коштів учасники організованої групи мають намір розділити між собою у визначених ОСОБА_5 пропорціях, при цьому посадові особи Міністерства розвитку громад та територій України мають отримати від 7 до 10 відсотків від суми привласнених грошових коштів.

Обставинами, що дають підстави детективам підозрювати осіб у підготовці до вчинення злочину є те, що учасники організованої групи, об`єднавшись у стійке угрупування та виношуючи намір на отримання неправомірної вигоди розробили злочинну схему, відповідно до якої вони забезпечуватимуть підготовку тендерної документації і технічних завдань для ДІ «УкрНДІводоканалпроект», узгоджують та координують свої дії з представниками Міністерства розвитку громад та територій України з метою прийняття відповідних рішень про виділення ДІ «УкрНДІводоканалпроект» бюджетних коштів на проведення закупівель, а також відібрано підприємства, які здійснюватимуть постачання обладнання та матеріалів для об`єктів тепло-, водопостачання для ДІ «УкрНДІводоканалпроект» згідно з укладеними договорами. У свою чергу підприємства, які задіянні в злочинній схемі, передаватимуть ОСОБА_5 25-30 відсотків від суми грошових коштів отриманих за результатами виконання умов договорів про постачання обладнання та матеріалів, які останній розподілятиме між учасниками організованої групи, зокрема, службовими особами Міністерства розвитку громад та територій України у розмірі 7-10 відсотків від загальної суми привласнених коштів.

Під час ведення оперативно-розшукової справи 08 червня 2022 року отримано дозвіл слідчого судді Вищого антикорупційного суду на проведення оперативно-розшукових заходів відносно ОСОБА_5 . За результатами проведення оперативно-розшукових заходів підтверджено причетність ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 до діяльності організованої групи та встановлено, що він виконує роль організатора злочинної діяльності вказаної організованої групи.

Відповідно до ч.ч. 5 та 6 ст. 12 КК України злочини, передбачені ч.5 ст.191, ч. 3 ст. 28 ч. 4 ст. 368, ч. 4 ст. 369 КК України є тяжким та особливо тяжким.

З метою отримання доказів, які самостійно або в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для з`ясування обставин підготовки злочинів, встановлення осіб за допомогою та при участі яких планується вчинення злочинів, а також з метою фіксації фактичних даних про готування до вчинення вказаними особами злочинів, з огляду на неможливість отримання таких даних у інший законний спосіб, у детективів виникла необхідність у продовжені проведення оперативно-розшукових заходів відносно ОСОБА_5 .

Розглянувши подане клопотання, заслухавши доводи детектива, дослідивши надані детективом матеріали, слідчий суддя дійшов до висновку, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» - завданням оперативно-розшукової діяльності є пошук і фіксація фактичних даних про протиправні діяння окремих осіб та груп, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, розвідувально-підривну діяльність спеціальних служб іноземних держав та організацій з метою припинення правопорушень та в інтересах кримінального судочинства, а також отримання інформації в інтересах безпеки громадян, суспільства і держави.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», - оперативно-розшукова діяльність ґрунтується на принципах верховенства права, законності, дотримання прав і свобод людини.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» - підставами для проведення оперативно-розшукової діяльності є наявність достатньої інформації, одержаної в установленому законом порядку, що потребує перевірки за допомогою оперативно-розшукових заходів і засобів, зокрема про: кримінальні правопорушення, що готуються, осіб, які готують вчинення кримінального правопорушення. Зазначені підстави можуть міститися в заявах, повідомленнях громадян, посадових осіб, громадських організацій, засобів масової інформації, у письмових дорученнях і постановах слідчого, вказівках прокурора, ухвалах слідчого судді, суду, матеріалах правоохоронних органів, у запитах і повідомленнях правоохоронних органів інших держав та міжнародних правоохоронних організацій, а також запитах повноважних державних органів, установ та організацій, визначених Кабінетом Міністрів України, про перевірку осіб у зв`язку з їх допуском до державної таємниці, до роботи з ядерними матеріалами та на ядерних установках.

Зазначені підстави можуть міститися, зокрема, в повідомленнях громадян і посадових осіб.

В межах оперативно-розшукової справи, перевіряється інформація, яка отримана від громадянина (п. 15 ст. 8 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність»), з відповідною фіксацією і аналізом, формуванням інформаційних звітів і додатків до них.

З огляду на положення ч. 2 ст. 8 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», прийняття рішення про проведення оперативно-розшукових заходів, подання та розгляд відповідних клопотань, проведення оперативно-розшукових заходів, фіксація та використання їх результатів, проведення цих заходів до постановлення ухвали слідчого судді та інші питання їх проведення регулюються згідно з положеннями глави 21 Кримінального процесуального кодексу України з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом, щодо мети проведення оперативно-розшукових заходів, суб`єкта ініціювання та проведення цих заходів, обґрунтування клопотання про їх проведення та підстав для його задоволення слідчим суддею, використання результатів оперативно-розшукових заходів та інших питань, обумовлених специфікою мети їх проведення.

В межах оперативно-розшукової діяльності встановлено, що ОСОБА_5 може зустрічатися в публічно доступних місцях з іншими учасниками організованої групи, з якими може обговорювати деталі вчинення злочинів, злочинні схеми, які учасники організованої групи мають намір використовувати під час вчинення злочину, а також отримувати неправомірну вигоду, яку в подальшому буде передавати іншим учасникам групи, що матиме доказове значення.

Враховуючи вищезазначене, для пошуку, фіксації та перевірки відомостей про поведінку ОСОБА_5 та тих, з ким він контактує у публічно доступних місцях, необхідно провести оперативно-розшуковий захід - спостереження за особою, який полягає у візуальному спостереженні за ним з використанням відеозапису, фотографування, спеціальних технічних засобів для спостереження.

Разом з цим, ОСОБА_5 може зустрічатись із іншими учасниками групи, з якими буде обговорювати можливі схеми вчинення злочинів та осіб яких учасники організованої групи планують залучити до вчинення злочинів, суми грошових коштів, які учасники групи планують привласнити. З огляду на викладене є підстави вважати, що його розмови, інші звуки, рухи, дії, пов`язані з його діяльністю або місцем перебування тощо, можуть містити відомості, які мають значення для оперативно-розшукової діяльності. Наведене зумовлює необхідність у проведенні щодо ОСОБА_5 оперативно-розшукових заходів - аудіо, відеоконтролю особи.

Під час ведення оперативно-розшукової справи встановлено,що ОСОБА_5 та інші учасники організованої групи здійснюють свою діяльність в офісі НОМЕР_2 за адресою: АДРЕСА_1 . Зазначений офіс учасники організованої групи використовують, як постійне робоче місце, де вони здійснюють підготовку документів та обговорюють схеми вчинення злочину, осіб яких учасники організованої групи планують залучити до вчинення злочину, а також можуть передавати частину з привласнених коштів іншим учасниками організованої групи. Проведеними оперативно-розшуковими заходами отримано достатні підстави вважати, що обмін інформацією між ОСОБА_5 та іншими особами, які виношують намір на вчинення злочинів, в тому числі особливо тяжких злочинів, може відбуватися за допомогою використання електронної інформаційної системи, в тому числі через точку доступу Wi-Fi "ABRS", наявною за адресою: АДРЕСА_2 , від ноутбуків, мобільних терміналів та інші електронних пристроїв.

Внаслідок зазначеного виникла необхідність у проведенні щодо ОСОБА_5 оперативно-розшукового заходу - обстеження публічно недоступних місць, житла чи іншого володіння особи - офісу 227, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , та фактично належить ТОВ «Мудра сова», код ЄДРПОУ 40906884, шляхом таємного проникнення до нього, у тому числі з використанням технічних засобів, з метою виявлення і фіксації слідів вчинення особливо тяжкого злочину, речей і документів, виготовлення копій чи зразків зазначених речей та документів а також встановлення технічних засобів аудіо-, відеоконтролю особи.

Також викладені обставини обумовлюють необхідність в проведення відносно ОСОБА_5 оперативно-розшукового заходу у вигляді зняття інформації з електронних інформаційних систем, який полягає у пошуку, виявленню і фіксації відомостей, що містяться в електронній інформаційній системі або їх частин, доступ до електронної інформаційної системи або її частини, а також отримання таких відомостей без відома її власника, володільця або утримувача, що передаються через ноутбуки, мобільні термінали та інші електроні пристрої, якими користується ОСОБА_5 , в тому числі, що передаються через точку доступу Wi-Fi "ABRS" від ноутбуків, мобільних терміналів та інших електронних пристроїв, які наявні в офісі ОСОБА_5 , за адресою: АДРЕСА_2 .

Крім того, проведеними оперативно-розшуковими заходами отримано достатні підстави вважати, що обмін інформацією між ОСОБА_5 та іншими особами, які виношують намір на вчинення злочинів, в тому числі особливо тяжких злочинів, зокрема обговорення планів вчинення злочинів, залучення інших осіб до їх вчинення, подальших шляхів приховування слідів злочину та уникнення кримінальної відповідальності, може відбуватися під час спілкування по мобільному телефону з ІМЕІ НОМЕР_3 , що знаходяться у фактичному володінні і користуванні ОСОБА_5 .

Оскільки ОСОБА_5 систематично веде розмови по вказаному телефону обговорюючи питання стосовно підготовки до вчинення особливо тяжких злочинів, вважаю за доцільне провести зняття інформації з електронних комунікаційних мереж, а саме: контроль за телефонними розмовами, що полягає в негласному проведенні із застосуванням відповідних технічних засобів, у тому числі встановлених на електронних комунікаційних мережах, спостереження, відбору та фіксації змісту телефонних розмов, іншої інформації та сигналів (SMS, MMS, факсимільний зв`язок, модемний зв`язок тощо), які передаються телефонним каналом зв`язку, що контролюється; зняття інформації з каналів зв`язку, що полягає в негласному одержанні, перетворенні і фіксації із застосуванням технічних засобів, у тому числі встановлених на електронних комунікаційних мережах, у відповідній формі різних видів сигналів, які передаються каналами зв`язку мережі Інтернет, інших мереж передачі даних, що контролюються («Viber», «WhatsApp», «Line», «Telegram», «Signal», «FaceTime»).

Проведення оперативно-розшукових заходів надасть можливість в повній мірі зафіксувати фактичні дані злочинної діяльності ОСОБА_5 та отримати докази, які самостійно, або в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для з`ясування обставин підготовки злочинів або встановлення осіб, за допомогою та при участі яких планується вчинення злочинів, в тому числі особливо тяжких злочинів.

Спостереження за особою у публічно доступних місцях з використанням відеозапису, фотографування, спеціальних технічних засобів для спостереження та аудіо-, відеоконтроль особи, обстеження публічно недоступних місць, житла чи іншого володіння особи необхідно проводити впродовж 2 (двох) місяців, оскільки процес підготовки документів для участі у відкритих торгах, виділення субвенції та придбання комунальної техніки потребує тривалого часу. Отримання доказів вчинення даних дій на кожному етапі є необхідних для підтвердження злочинної діяльності організованої групи та отримання фактичних даних, які матимуть суттєве значення для з`ясування обставин підготовки злочинів та їх вчинення.

При цьому негласне обстеження публічно недоступних місць, житла чи іншого володіння особи, аудіо-, відеоконтроль особи, аудіо-, відеоконтроль місця, спостереження за особою, зняття інформації з електронних комунікаційних мереж, електронних інформаційних мереж, накладення арешту на кореспонденцію, здійснення її огляду та виїмки, установлення місцезнаходження радіоелектронного засобу проводяться на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за клопотанням керівника відповідного оперативного підрозділу або його заступника, погодженого з прокурором. Ці заходи застосовуються виключно з метою запобігання вчиненню тяжкого або особливо тяжкого злочину, запобігання і припинення терористичних актів та інших посягань спеціальних служб іноземних держав та організацій, якщо іншим способом одержати інформацію неможливо.

Відповідно до статті 9-1 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» - ведення оперативно-розшукових справ здійснюється щодо осіб, стосовно яких є дані про участь у підготовці до вчинення кримінального правопорушення, - до встановлення та фіксації фактичних даних про протиправні діяння, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, але не більше шести місяців.

Слідчим суддею досліджено та взято до уваги факт продовження до 19.11.2022р.строку ведення згаданої оперативно-розшукової справи на підставі відповідної постанови від 16.05.2022р.

Проаналізувавши надані детективом матеріали, слідчий суддя прийшов до висновку про достатність вказаних відомостей для надання дозволу для їх перевірки шляхом здійснення оперативно-розшукових заходів відносно ОСОБА_5 , з метою підтвердження або спростування викладеної у клопотанні інформації у встановленому законом порядку та запобігання вчинення кримінальних правопорушень, що можуть мати місце.

Відповідно до статті 249 КПК України - строк дії ухвали слідчого судді про дозвіл на проведення негласної слідчої (розшукової) дії не може перевищувати два місяці.

Ідентифікуючі дані щодо особи підтверджені у судовому засіданні.

Враховуючи викладене, керуючись ст.2, 246-248, 260, 263, 264, 267, 268, 269 КПК України, ст. 4, 6, 8, 9 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», слідчий суддя

П О С Т А Н О В И В:

1. Клопотання детектива задовольнити.

2. Надати дозвіл Національному антикорупційному бюро України на проведення оперативно-розшукових заходів відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , строком на два місяці, з дня постановлення цієї ухвали, в межах строків ведення оперативно-розшукової справи, у вигляді:

- спостереження за особою та тими, з ким він контактує у публічно доступних місцях з використанням відеозапису, фотографування, спеціальних технічних засобів для спостереження;

- аудіо-, відеоконтроль особи;

- обстеження публічно недоступних місць, житла чи іншого володіння особи, а саме офісу 227, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , та належить ТОВ «Мудра сова», код з ЄДРПОУ 40906884, шляхом таємного проникнення в нього, у тому числі з використанням технічних засобів, з метою виявлення і фіксації слідів вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, речей і документів, виготовлення копій чи зразків зазначених речей та документів, а також встановлення технічних засобів аудіо-, відеоконтролю особи;

- зняття інформації з електронних інформаційних систем, який полягає у пошуку, виявленню і фіксації відомостей, що містяться в електронній інформаційній системі або їх частин, доступ до електронної інформаційної системи або її частини, а також отримання таких відомостей без відома її власника, володільця або утримувача, що передаються через ноутбуки, мобільні термінали та інші електроні пристрої, якими користується ОСОБА_5 , в тому числі, що передаються через точку доступу Wi-Fi "ABRS" від ноутбуків, мобільних терміналів та інші електронних пристроїв, які наявні в офісі ОСОБА_5 , за адресою: АДРЕСА_2 ;

- зняття інформації з електронних комунікаційних мереж та отримання інформації про абонентські номери телефонів, їх реєстраційних даних, об`єкта справи та його зв`язків, а також про додаткові номери в місцях ймовірного перебування об`єкта та його зв`язків по телефону ІМЕІ НОМЕР_3 (мереж, що забезпечують передавання знаків, сигналів, письмового тексту, зображень та звуків або повідомлень будь-якого виду між підключеними до неї телекомунікаційними мережами доступу).

Строк дії ухвали до 01.10.2022 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудВищий антикорупційний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2022
Оприлюднено26.12.2024
Номер документу115902111
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення негласної слідчої дії

Судовий реєстр по справі —991/2763/22

Ухвала від 01.08.2022

Кримінальне

Вищий антикорупційний суд

Федоров О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні