Ухвала
від 16.02.2023 по справі 991/1407/23
ВИЩИЙ АНТИКОРУПЦІЙНИЙ СУД

991/1407/23

1-кс/991/1432/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 лютого 2023 року місто Київ

Слідчий суддя Вищого антикорупційного суду ОСОБА_1 за участю детектива ОСОБА_2 , який діє за дорученням від 16.02.2023р. (далі - детектив), розглянувши клопотання заступника керівника Четвертого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України ОСОБА_3 від 15.02.2023 №19/1597цт, погоджене з прокурором Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Офісу Генерального прокурора І.Кожем.яка, про надання дозволу на проведення оперативно-розшукових заходів у межах матеріалів оперативно-розшукової справи № 287цт категорії «Розробка» під умовною назвою «ФОНД», заведеної 14.02.2023р.-

В С Т А Н О В И В:

16.02.2023р. до Вищого антикорупційного суду надійшло клопотання про надання дозволу на проведення оперативно-розшукових заходів в межах оперативно-розшукової справи № 287цт категорії «Розробка» під умовною назвою «ФОНД», заведеної 14.02.2023р.

Протоколом автоматичного визначення слідчого судді для розгляду клопотання визначено слідчого суддю Вищого антикорупційного суду ОСОБА_1 .

Відповідно до поданого клопотання, 14 лютого 2023 року, на підставі отриманої в установленому законом порядку інформації, старшим детективом Національного бюро першого відділу детективів Четвертого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів ОСОБА_2 заведено оперативно-розшукову справу № 287цт категорії «Розробка» під умовною назвою «ФОНД» стосовно 3 осіб, які готуються до вчинення тяжкого злочину, а саме:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 РНОКПП НОМЕР_1 , уродженця с. Лучинці, Рогатинського району, Івано-Франківської області, зареєстрованого: АДРЕСА_1 , - начальника Тернопільської обласної військової адміністрації.

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , уродженця та жителя міста Тернопіль, зареєстрованого: АДРЕСА_2 , Працює в Департаменті цифрової трансформації Тернопільської ОВА, призначений відповідальною особою по роботі із телекомунікаційною системою «ШЛЯХ», адміністратором якої є Укртрансбезпека.

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП - НОМЕР_3 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 . Працює директором БО «Україно-Турецький Благодійний фонд» (Код ЄДРПОУ 43517100).

Відповідно до отриманої оперативної інформації, 19 березня 2020 року Указом Президента України №97/2020 ОСОБА_4 призначено головою Тернопільської обласної державної адміністрації.

25 листопада 2020 року ОСОБА_4 обрано депутатом Тернопільської обласної ради.

24 лютого 2022 року Указом Президента України №68/2022 утворено Тернопільську обласну військову адміністрацію і ОСОБА_4 , призначено начальником Тернопільської ОВА. За рекомендацією свого товариша ОСОБА_4 призначив ОСОБА_5 відповідальною особу по роботі із телекомунікаційною системою «ШЛЯХ», адміністратором якої є Укртрансбезпека. ОСОБА_5 в свою чергу має залучити керівників Благодійних фондів, які будуть підшукувати осіб, для подальшого включення в систему «ШЛЯХ» та отримувати грошові кошти для подальшої передачі ОСОБА_4 , а також здійснює перевірку та внесення у систему «ШЛЯХ» документів, які надходять електронної поштою та поштову скриньку ОВА від відправників та отримувачів гуманітарної допомоги. Отримує вказівки від голови Тернопільської ОВА ОСОБА_4 щодо включення тих чи інших осіб в систему «ШЛЯХ».

Також встановлено, що Указом Президента України Володимира ЗЕЛЕНСЬКОГО №27/2023 «Про Уведення в дію рішення Ради національної безпеки і оборони від 23 січня 2023 року «Про деякі питання щодо перетину державного кордону України в умовах воєнного стану». Цим рішенням встановлюється, що для включення в систему «ШЛЯХ», адміністратором, якої є «Укртрансбезпека» додатково потрібно подавати довідку з місця роботи (для безробітних з територіального центру зайнятості), а також довідку з ТЦК про відсутність бронювання на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування. ОСОБА_5 встановив добрі відносини із директоркою БО «Україно-Турецький Благодійний фонд» (Код ЄДРПОУ 43517100) ОСОБА_6 . Остання у компаніях хвалиться своїми зв`язками із посадовими особами Тернопільської ОВА, керівниками Територіальних центрів комплектування та може вирішувати питання щодо включення в систему «ШЛЯХ» на даний час сума неправомірної вигоди збільшилась до 7000 доларів США з однієї особи у зв`язку із збільшенням ризиків бути викритими правоохоронними органами.

На даний час ОСОБА_6 , за проханням ОСОБА_5 , здійснюються пошук осіб, які погодяться на умови злочинної групи на чолі із ОСОБА_4 , передавати неправомірну вигоду за прийняття рішення щодо включення в систему «ШЛЯХ».

Таким чином, наявні дані свідчать про участь вищезазначених осіб у готуванні до вчинення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, який відповідно до ст.12 КК України, є тяжким.

На підставі викладеного, у детективів виникла необхідність у проведенні відносно ОСОБА_6 , оперативно-розшукового заходу - зняття інформації з електронних комунікаційних мереж (мереж, що забезпечують передавання знаків, сигналів, письмового тексту, зображень та звуків або повідомлень будь-якого виду між підключеними до нього комунікаційними мережами доступу) за абонентським номером НОМЕР_4 , а саме:

- контроль за телефонними розмовами, що полягає в негласному проведенні із застосуванням відповідних технічних засобів, у тому числі встановлених на електронних комунікаційних мережах, спостереження, відбору та фіксації змісту телефонних розмов, іншої інформації та сигналів (SMS, MMS, факсимільний зв`язок, модемний зв`язок), які передаються телефонним каналом зв`язку, що контролюється;

- зняття інформації з електронних комунікаційних мереж, що полягає в негласному одержанні, перетворенні і фіксації із застосуванням технічних засобів, у тому числі встановлених на електронних комунікаційних мережах, у відповідній формі різних видів сигналів, які передаються каналами зв`язку мережі Інтернет, інших мереж передачі даних, що контролюються.

Разом з тим, як пояснив детектив, ОСОБА_6 схильна до зміни мобільних терміналів із картками операторів мобільного зв`язку з метою конспірації власної протиправної діяльності щодо готування до вчинення злочинів. Також, ОСОБА_6 може зустрічатися з іншими встановленими та невстановленими особами в публічно доступних та публічно недоступних місцях. У зв`язку з наведеним, для встановлення місцезнаходження ОСОБА_6 необхідно провести оперативно-розшуковий захід - установлення місцезнаходження радіообладнання (радіоелектронного засобу) по абонентському номеру НОМЕР_4 , що полягає у застосуванні технічних засобів для отримання від мережевої інфраструктури або мобільного кінцевого (термінального) обладнання відомостей про місцезнаходження мобільного кінцевого (термінального) обладнання (точки його підключення до мережі), а в мережі фіксованого зв`язку - даних про фізичну адресу кінцевого пункту мережі, без розкриття змісту повідомлень, що передаються.

Крім того встановлено, ОСОБА_6 в публічно доступних місцях контактує із можливими співучасниками та іншими невстановленими особами, з метою обговорення своїх протиправних планів, а тому для пошуку, фіксації та перевірки відомостей про поведінку ОСОБА_6 та тих, з ким вона контактує у публічно доступних місцях, відносно останньої необхідно провести оперативно-розшуковий захід - спостереження за особою, який полягає у візуальному спостереженні з використанням відеозапису, фотографування та спеціальних технічних засобів для спостереження.

Зустрічі, спілкування, інші вербальні та невербальні способи передачі інформації, що використовує ОСОБА_6 під час підготовки та реалізації своїх протиправних намірів, дають підстави вважати, що його розмови, інші звуки, рухи, дії, пов`язані з його діяльністю або місцем перебування тощо, можуть містити відомості, які матимуть важливе значення для підтвердження або спростування факту підготовки до вчинення злочину, що потребує їх фіксації шляхом проведення оперативно-розшукового заходу - аудіо-, відеоконтролю особи в місцях її перебування.

Встановлено, що з метою проведення зустрічей та обговорення обставин готування до вчинення тяжкого кримінального правопорушення, ОСОБА_6 використовує нежитлове приміщення (перебуває у приватній власності ОСОБА_7 , РНОКПП НОМЕР_5 ), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_4 та знаходиться на четвертому поверсі. Вхід до офісу розміщений ліворуч від виходу з центральних сходів на четвертий поверх та містить на дверях табличку із написом «Україно-Турецький Благодійний фонд». Тому виникла необхідність у проведенні щодо ОСОБА_6 оперативно-розшукових заходів - обстеження публічно недоступних місць, шляхом таємного проникнення в них, у тому числі з використанням технічних засобів, з метою виявлення і фіксації готування до вчинення особливо тяжкого злочину, речей і документів, виготовлення копій чи зразків зазначених речей і документів, встановлення та зняття технічних засобів аудіо-, відеоконтролю.

Крім того, встановлено, що обмін інформацією щодо готування до вчинення злочину між ОСОБА_6 та особами, що проходять по справі, може відбуватись під час спілкування за допомогою інтернет-месенджерів (Viber, WhatsApp, Telegram, iMessage, Signal), аккаунти у яких зареєстровані на ОСОБА_6 , з використанням її абонентського телефонного номеру НОМЕР_4 .

Таким чином, на переконання детектива, необхідно провести щодо ОСОБА_6 оперативно-розшуковий захід щодо зняття інформації з електронних інформаційних систем, а саме пошук, виявлення і фіксація відомостей, що містяться в електронних інформаційних системах або їх частинах, доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, а також отримання таких відомостей без відома їх власника, володільця або утримувача.

Як було зазначено детективом, ОСОБА_6 у спілкуванні з незнайомими особами обережний, намагається вести скритний, подвійний спосіб життя, не виказуючи дійсних своїх намірів, уникає телефонних розмов в присутності сторонніх осіб, проінформований про форми та методи оперативно-розшукової діяльності. У зв`язку з чим гласними методами отримати інформацію про готування останнього до вчинення особливо тяжкого корупційного злочину неможливо.

З метою отримання доказів, які самостійно або в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для з`ясування обставин підготовки злочинів, або встановлення осіб за допомогою та при участі яких планується вчинення злочинів, з огляду на неможливість отримання таких даних у інший законний спосіб, у детективів Національного антикорупційного бюро України виникла необхідність у проведенні оперативно-розшукових заходів відносно ОСОБА_6 .

Розглянувши подане клопотання, заслухавши доводи детектива, дослідивши надані детективом матеріали, слідчий суддя дійшов до висновку, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» - завданням оперативно-розшукової діяльності є пошук і фіксація фактичних даних про протиправні діяння окремих осіб та груп, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, розвідувально-підривну діяльність спеціальних служб іноземних держав та організацій з метою припинення правопорушень та в інтересах кримінального судочинства, а також отримання інформації в інтересах безпеки громадян, суспільства і держави.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», - оперативно-розшукова діяльність ґрунтується на принципах верховенства права, законності, дотримання прав і свобод людини.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» - підставами для проведення оперативно-розшукової діяльності є наявність достатньої інформації, одержаної в установленому законом порядку, що потребує перевірки за допомогою оперативно-розшукових заходів і засобів, зокрема про: кримінальні правопорушення, що готуються, осіб, які готують вчинення кримінального правопорушення. Зазначені підстави можуть міститися в заявах, повідомленнях громадян, посадових осіб, громадських організацій, засобів масової інформації, у письмових дорученнях і постановах слідчого, вказівках прокурора, ухвалах слідчого судді, суду, матеріалах правоохоронних органів, у запитах і повідомленнях правоохоронних органів інших держав та міжнародних правоохоронних організацій, а також запитах повноважних державних органів, установ та організацій, визначених Кабінетом Міністрів України, про перевірку осіб у зв`язку з їх допуском до державної таємниці, до роботи з ядерними матеріалами та на ядерних установках. Зазначені підстави можуть міститися, зокрема, в повідомленнях громадян і посадових осіб.

В межах оперативно-розшукової справи, перевіряється інформація, яка отримана від громадянина (п. 15 ст. 8 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність»), з відповідною фіксацією і аналізом, формуванням інформаційних звітів і додатків до них.

З огляду на положення ч. 2 ст. 8 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», прийняття рішення про проведення оперативно-розшукових заходів, подання та розгляд відповідних клопотань, проведення оперативно-розшукових заходів, фіксація та використання їх результатів, проведення цих заходів до постановлення ухвали слідчого судді та інші питання їх проведення регулюються згідно з положеннями глави 21 Кримінального процесуального кодексу України з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом, щодо мети проведення оперативно-розшукових заходів, суб`єкта ініціювання та проведення цих заходів, обґрунтування клопотання про їх проведення та підстав для його задоволення слідчим суддею, використання результатів оперативно-розшукових заходів та інших питань, обумовлених специфікою мети їх проведення.

Відповідно до статті 9-1 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» - ведення оперативно-розшукових справ здійснюється щодо осіб, стосовно яких є дані про участь у підготовці до вчинення кримінального правопорушення, - до встановлення та фіксації фактичних даних про протиправні діяння, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, але не більше шести місяців.

Слідчим суддею досліджено та взято до уваги факт заведення згаданої оперативно-розшукової справи № 287цт категорії «Розробка» під умовною назвою «ФОНД», заведеної 14.02.2023р.

Проаналізувавши надані детективом матеріали, слідчий суддя прийшов до висновку про достатність вказаних відомостей для надання дозволу для їх перевірки шляхом здійснення оперативно-розшукових заходів відносно ОСОБА_6 з метою підтвердження або спростування викладеної у клопотанні інформації у встановленому законом порядку та запобігання вчинення кримінальних правопорушень, що можуть мати місце.

Оперативно-розшукові заходи необхідно проводити впродовж 2 (двох) місяців, адже процес реалізації запланованого причетними особами потребує тривалого часу.

Ідентифікуючі дані щодо особи підтверджені у судовому засіданні.

Враховуючи викладене, керуючись ст.2, 246-248, 260, 263, 264, 267, 268, 269 КПК України, ст. 4, 6, 8, 9 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність», слідчий суддя

П О С Т А Н О В И В:

1. Клопотання детектива задовольнити.

2. Надати дозвіл на проведення оперативно-розшукових заходів відносно: ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП - НОМЕР_3 строком 2 місяці з моменту постановлення ухвали, а саме:

2.1. Зняття інформації з електронних комунікаційних мереж (мереж, що забезпечують передавання знаків, сигналів, письмового тексту, зображень та звуків або повідомлень будь-якого виду між підключеними до нього комунікаційними мережами доступу) за абонентським номером НОМЕР_4 , що належить та використовується ОСОБА_6 , а саме: контроль за телефонними розмовами, що полягає в негласному проведенні із застосуванням відповідних технічних засобів, у тому числі встановлених на електронних комунікаційних мережах, спостереження, відбору та фіксації змісту телефонних розмов, іншої інформації та сигналів (SMS, MMS, факсимільний зв`язок, модемний зв`язок), які передаються телефонним каналом зв`язку, що контролюється, а також отримання інформації про абонентські номери телефонів, їх реєстраційних даних, об`єкта справи та його зв`язків, та додаткові номери в місцях ймовірного перебування об`єкта та його зв`язків; зняття інформації з каналів зв`язку, що полягає в негласному одержанні, перетворенні і фіксації із застосуванням технічних засобів, у тому числі встановлених на електронних комунікаційних мережах, у відповідній формі різних видів сигналів, які передаються каналами зв`язку мережі Інтернет, інших мереж передачі даних, що контролюються. Проведення вказаного заходу доручити уповноваженим підрозділам ДОТЗ Служби безпеки України в інтересах Національного антикорупційного бюро України;

2.2. Установлення місцезнаходження радіообладнання (радіоелектронного засобу) по абонентському номеру НОМЕР_4 , який належить та використовується ОСОБА_6 , що полягає у застосуванні технічних засобів для отримання від мережевої інфраструктури або мобільного кінцевого (термінального) обладнання відомостей про місцезнаходження мобільного кінцевого (термінального) обладнання (точки його підключення до мережі), а в мережі фіксованого зв`язку - даних про фізичну адресу кінцевого пункту мережі, без розкриття змісту повідомлень, що передаються.

2.3. Спостереження за особою ОСОБА_6 , та особами, з ким ОСОБА_6 контактує, із використанням відеозапису, фотографування, спеціальних технічних засобів для спостереження;

2.4. Аудіо-, відеоконтроль особи ОСОБА_6 в місцях її перебування;

2.5. Обстеження публічно недоступних місць, з метою встановлення (зняття) технічних засобів аудіо-, відеоконтролю особи, виготовлення копій (зразків) речей та документів, що можуть свідчити про готування до вчинення тяжкого кримінального правопорушення, а саме: нежитлового приміщення (перебуває у приватній власності ОСОБА_7 , РНОКПП НОМЕР_5 ), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_4 , яке знаходиться на четвертому поверсі. Вхід до нежитлового приміщення розміщений ліворуч від виходу з центральних сходів на четвертий поверх та містить на дверях табличку із написом «Україно-Турецький Благодійний фонд».

2.6. Зняття інформації з електронних інформаційних систем (Viber, WhatsApp, Telegram, iMessage, Signal) за аккаунтами, що використовує ОСОБА_6 з ідентифікаційними ознаками - номером телефону НОМЕР_4 , та у відповідному мобільному терміналі із вказаним номером, а саме пошук, виявлення і фіксація відомостей, що містяться в електронних інформаційних системах або їх частинах, доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, а також отримання таких відомостей без відома їх власника, володільця або утримувача.

Строк дії ухвали - до 16.04.2023 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудВищий антикорупційний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2023
Оприлюднено26.12.2024
Номер документу115902129
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення негласної слідчої дії

Судовий реєстр по справі —991/1407/23

Ухвала від 16.02.2023

Кримінальне

Вищий антикорупційний суд

Федоров О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні