Рішення
від 25.12.2023 по справі 160/15178/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 грудня 2023 рокуСправа №160/15178/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Бондар М.В. розглянувши у спрощеному (письмовому) провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна Товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» (далі ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ», позивач) до Міністерства розвитку громад та територій України (далі Міністерство, відповідач), в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача в частині виключення Товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» з переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва, як такого, що не відповідає критеріям, у зв`язку з відсутністю експертів, що працюють на постійній основі за напрямком здійснення експертизи проектів будівництва у частині забезпечення механічного опору та стійкості, а також експертизи кошторисної частини проектної документації, яке було оформлено протоколом №92 робочої групи з формування переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям і можуть здійснювати експертизу проектів будівництва від 01.07.2021;

- зобов`язати Міністерство розвитку громад, території та інфраструктури України включити Товариство з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» до переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» є юридичною особою, що здійснює експертизу проектної документації на будівництво об`єктів з 14.06.2016 до 06.07.2021. 06.07.2021 листом Мінрегіону позивача було повідомлено про те, що «За результатами розгляду наявної актуальної інформації, наданої експертними організаціями, Мінрегіоном встановлено невідповідність експертних організацій підпунктам 1 і 2 пункту 2 Критеріїв, яким повинні відповідати експертні організації, що здійснюють експертизу проектів будівництва, затверджених наказом Мінрегіону від 15.08.2017 року №204, зареєстрованим у Мінюсті 18.09.2017 року за №1140/31008, а саме відсутність експертів, що працюють на постійній основі (за основним місцем роботи) за напрямком здійснення експертизи проектів будівництва у частині забезпечення механічного опору та стійкості, а також експертизи кошторисної частини проектної документації. Робочою групою з формування Переліку експертних організації, які відповідають критеріям і можуть здійснювати експертизу проектів будівництва, (протокол №92 від 01.07.2021 року) прийнято рішення щодо виключення експертних організацій (за списком) з Переліку експертних організацій та Реєстру будівельної діяльності, як такі, що не відповідають Критеріям». Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.02.2022 у справі №160/22673/21 визнано протиправними дії Міністерства розвитку громад та території України щодо виключення ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» з Переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва, що були вчинені на виконання Протоколу №92 засідання Робочої групи з формування Переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям та можуть здійснювати експертизу проектів будівництва від 01.07.2021. Щодо позовної вимоги про зобов`язання Міністерства розвитку громад та території України включити (поновити) ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» до Переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва, суд у справі №160/22673/21 дійшов висновку, що на час розгляду цієї справи, позивач не звертався до суду із вимогою до відповідача про визнання рішення протиправним та його скасування в частині виключення експертних організацій (за списком) з Переліку експертних організацій та Реєстру будівельної діяльності, як таких, що не відповідають Критеріям, у зв`язку з відсутністю експертів, що працюють на постійній основі за напрямком здійснення експертизи проектів будівництва у частині забезпечення механічного опору та стійкості, а також експертизи кошторисної частини проектної документації, яке було оформлено протоколом №92 від 01.07.2021. З урахуванням викладеного, вимоги позивача в цій частині є передчасними та такими, що задоволенню не підлягають. Тому, позивач змушений звернутися з новим позовом до суду, в якому просить скасувати оскаржуване рішення та зобов`язати відповідача включити позивачу до Переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва. На підставі викладеного, просить суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 05.07.2023 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

21.08.2023 на адресу суду від представника Міністерства розвитку громад та територій України надійшов відзив на позов, в якому відповідач заперечує проти задоволення, посилаючись на те, що в судовому порядку вже розглядались спірні правовідносини відносно оскаржуваного позивачем рішення Мінрегіону та встановлені всі обставини, проте позивач в свою чергу зловживає процесуальними правами і повторно звертається до суду з аналогічним обґрунтуванням та позовними вимогами, проте вже до Мінінфраструктури. У справі №160/22673/21 судом не було зобов`язано Мінрегіон розглянути заяву позивача та включити його до Переліку. Водночас, оскільки спірні правовідносини виникли в 2021 році, на даний час питання включення позивача до Переліку може вирішуватись виключно Експертною комісією з формування та ведення переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям та можуть здійснювати експертизу проектів будівництва, утвореною наказом Мінінфраструктури від 03.05.2023 №351, яка керується Порядком розроблення, здійснення експертизи та застосування проектів повторного використання у будівництві, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.10.2022 №1160, Критеріями та Порядком №204 і тільки на підставі поданих в установленому порядку актуальних у 2023 році документів від експертної організації, а відтак є дискреційними повноваженнями відповідача. У випадку задоволення позовних вимог про зобов`язання Мінінфраструктури включити позивача до Переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва, таке рішення призведе до втручання у дискреційні повноваження Мінінфраструктури.

14.09.2023 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій останній не погоджується з доводами, викладеними у відзиві та наголошує, що суд у рішенні від 04.02.2022 у справі №160/22673/21 вказав, що для розгляду вимоги про зобов`язання скасувати оскаржуване рішення слід спочатку звернутися з вимогою про визнання рішення відповідача протиправним та його скасування в частині виключення експертних організацій з Переліку експертних організацій, що фактично і зроблено в даному провадженні.

02.10.2023 до суду від відповідача надійшли заперечення, в яких відповідачем підтримано вимоги, викладені у відзиві на позов.

Дослідивши матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Судом встановлено, що ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» (код ЄДРПОУ 39796515) з 20.05.2015 зареєстроване юридичною особою, номер запису 12241020000072929, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Основним видом діяльності за КВЕД є 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у.; інші: 43.21 Електромонтажні роботи 84.25 Діяльність пожежних служб 85.59 Інші види освіти, н.в.і.у. 69.10 Діяльність у сфері права 71.11 Діяльність у сфері архітектури 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах 71.20 Технічні випробування та дослідження 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів.

З 14.06.2016 до 06.07.2021 позивач здійснював експертизу проектної документації на будівництво об`єктів.

Листом Міністерства розвитку громад та територій України від 22.02.2018 №7/15-1916 позивачу було повідомлено про рішення Робочої групи (протокол №72 від 20.02.2018 року) щодо відповідності позивача вимогам встановленим «Критеріями, яким повинні відповідати експертні організації, що здійснюють експертизу проектів будівництва» затверджені наказом Мінрегіону № 204 від 15.08.2017 року зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 вересня 2017 року за № 1140/31008. Також повідомлено про внесення відповідачем до Переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям, що оприлюднюється на офіційному веб-сайті Міністерства, інформації щодо здійснення експертизи проектів будівництва ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» за відповідними напрямами.

09.04.2021 позивач направив на адресу Міністерства розвитку громад та територій України лист №015 про направлення щоквартального звіту за 1-й квартал 2021 року з додатками за встановленими формами.

01.07.2021 відбулося засідання Робочої групи з формування Переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям та можуть здійснювати експертизу проектів будівництва.

У протоколі Робочої групи від 01.07.2021 №92 зазначено, що за результатами опрацювання наявної актуальної інформації, наданої експертними організаціями, Мінрегіоном виявлено невідповідність експертної організації ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» підпунктам 1 і 2 пункту 2 Критеріїв, а саме відсутність експертів, що працюють на постійній основі (за основним місцем роботи) за напрямом здійснення експертизи проектів будівництва у частині забезпечення механічного опору та стійкості та експертизи кошторисної частини проектної документації.

Рішенням Робочої групи з формування Переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям і можуть здійснювати експертизу проектів будівництва, оформленим протоколом № 92 від 01.07.2021 вирішено виключити експертну організацію ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» з Переліку експертних організацій та Реєстру будівельної діяльності, як таку, що не відповідає Критеріям, про що повідомити організацію листом Мінрегіону.

Не погоджуючись з рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд застосовує правові норми в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин.

Відповідно до частини другої статті 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, відомості про які внесені таким органом до Реєстру будівельної діяльності. До проведення експертизи залучаються (у тому числі на підставі цивільно-правових договорів) експерти з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, які пройшли професійну атестацію, що проводилася із залученням представників 'відповідних центральних органів виконавчої влади, та отримали відповідний кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення професійної атестації таких експертів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 року № 197 затверджено Положення про Міністерство розвитку громад та територій України (далі - Положення №197).

Абзацом 2 пункту 1 Положення №197 визначено, що Мінрегіон є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну регіональну політику, державну політику у сфері розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою, державну житлову політику і політику у сфері благоустрою населених пунктів, державну політику у сфері житлово-комунального господарства, державну політику у сфері поводження з побутовими відходами, державну політику у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури, державну політику у сфері технічного регулювання у будівництві, а також забезпечує формування державної політики у сфері архітектурно-будівельного контролю та нагляду, у сфері контролю житлово-комунального господарства та у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2022 №1343 «Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» перейменовано Міністерство інфраструктури на Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури (пункт 1). Реорганізовано Міністерство розвитку громад та територій шляхом приєднання до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури (пункт 2). Установлено, що Міністерство розвитку громад та територій, що припиняється згідно з цією постановою, продовжує виконувати функції та повноваження у визначених сферах до завершення здійснення заходів з приєднання до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури, якому передаються функції та повноваження Міністерства розвитку громад та територій. Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури є правонаступником майна, прав і обов`язків Міністерства розвитку громад та територій, що реорганізується (пункт 3).

Відповідно до пунктів 3, 4 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання діяльності центральних органів виконавчої влади» від 17.12.2022 №1400, яка набрала чинності 20.12.2022, з 19.02.2023 втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Міністерство розвитку громад та територій України» від 30.04.2014 №197 (із змінами).

Згідно з абзацом першим пункту 7 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 року №560, експертизу проводять експертні організації незалежно від форми власності, що відповідають визначеним Мінрегіоном критеріям і відомості про які внесені Мінрегіоном до Реєстру будівельної діяльності.

На виконання зазначених пунктів розроблені Критерії, яким повинні відповідати експертні організації, що здійснюють експертизу проектів будівництва, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства 15.08.2017 року № 204 (далі - Критерії).

Процедуру формування та ведення переліку експертних організацій, які здійснюють експертизу проектів будівництва визначає Порядок формування та ведення переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку (далі Міністерство), будівництва та житлово-комунального господарства України 15.08.2017 № 204 (далі - Порядок №204).

Згідно з пунктами 4, 5 Порядку №204 Міністерство або саморегулівна організація розглядає подані документи і протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня їх надходження включає експертну організацію до Переліку або у разі невідповідності Критеріям, яким повинні відповідати експертні організації, що здійснюють експертизу проектів будівництва, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 15 серпня 2017 року № 204 (далі - Критерії), утримується від включення її до Переліку.

Рішенням Мінрегіону від 20.02.2018 включено TOB «АН «ЕКСПЕРТ» до «Переліку експертних організацій, що відповідають Критеріям встановленим наказом Мінрегіону від 15.08.2017 № 204, як таке, що може проводити експертизу проектів будівництва» про, що позивача було повідомлено листом №7/15-1916 від 22.02.2018 та одночасно оприлюднено цю інформацію на офіційному сайті.

Згідно із пунктом 9 Порядку № 204, з метою підтримання в актуальному стані Переліку експертні організації, включені до нього, щокварталу до 10 числа місяця, наступного за звітним, подають відповідну інформацію до Міністерства або саморегулівної організації.

Зміни до Переліку вносяться: 1) на підставі листа експертної організації щодо включення її до Переліку з наданням підтвердних документів; 2) на підставі щоквартальної інформації, яка подається експертними організаціями відповідно до пункту 9 цього Порядку (пункт 11 Порядку №204).

На виконання пункту 9 Порядку №204 листом від 09.04.2021 № 015, позивачем направлено відповідачу щоквартальний звіт за 1-й квартал 2021 року з додатками за встановленими формами.

За результатами опрацювання наданої позивачем інформації, відповідачем виявлено невідповідність експертної організації ТОВ «АГЕНЦЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» підпунктам 1 та 2 пункту 2 Критеріям (наказ № 204 від 15.08.2017 року).

Так, відповідно до підпунктів 1 та 2 пункту 2 Критеріїв, експертні організації, що здійснюють експертизу проектів будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із значними наслідками (ССЗ), крім вимог, визначених у пункті 1 цих Критеріїв, повинні мати у своєму складі відповідно до напрямів, за якими планується проводити експертизу:

-щодо додержання нормативів з питань міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, - експертів, які працюють на постійній основі, стосовно забезпечення механічного опору та стійкості об`єктів виробничого та невиробничого призначення; лінійних об`єктів інженерно- транспортної інфраструктури та експертизи доріг (у разі проведення експертизи проектів будівництва таких об`єктів);

-щодо проведення експертизи кошторисної частини проектної документації - одного або більше експертів, які працюють на постійній основі (у разі експертизи проектів будівництва, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі - державні кошти)), з питань експертизи кошторисної частини проектної документації.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.06.2018 №131 утворено Робочу групу з формування Переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям та можуть здійснювати експертизу проектів будівництва та затверджено Положення про Робочу групу з формування Переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям та можуть здійснювати експертизу проектів будівництва (далі по тексту - Положення про робочу групу).

Відповідно до абзацу 2 пункту 7 Положення про робочу групу за результатами розгляду зазначених пропозицій приймається рішення щодо включення/утримання від включення експертної організації до Переліку.

Абзацом 3 пункту 7 Положення про робочу групу визначено, що рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували більш як половина присутніх на засіданні членів Робочої групи.

Так, 01.07.2021 відбулося засідання Робочої групи з формування Переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям та можуть здійснювати експертизу проектів будівництва.

У протоколі Робочої групи від 01.07.2021 №92 зазначено, що за результатами опрацювання наявної актуальної інформації, наданої експертними організаціями, Мінрегіоном виявлено невідповідність експертної організації ТОВ «АГЕНЦЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» підпунктам 1 і 2 пункту 2 Критеріїв, а саме відсутність експертів, що працюють на постійній основі (за основним місцем роботи) за напрямом здійснення експертизи проектів будівництва у частині забезпечення механічного опору та стійкості та експертизи кошторисної частини проектної документації.

Рішенням Робочої групи з формування Переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям і можуть здійснювати експертизу проектів будівництва, оформленим протоколом № 92 від 01.07.2021 вирішено виключити експертну організацію ТОВ «АГЕНЦЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» з Переліку експертних організацій та Реєстру будівельної діяльності, як таку, що не відповідає Критеріям, про що повідомити організацію листом Мінрегіону.

Листом Мінрегіону 06.07.2021 за №7/15.1/9767-21 позивачу повідомлено про те, що за результатами розгляду наявної актуальної інформації, наданої експертними організаціями, Мінрегіоном встановлено невідповідність експертних організацій підпунктам 1 і 2 пункту 2 Критеріїв, яким повинні відповідати експертні організації, що здійснюють експертизу проектів будівництва, затверджених наказом Мінрегіону від 15.08.2017 року №204, зареєстрованим у Мінюсті 18.09.2017 за №1140/31008, а саме відсутність експертів, що працюють на постійній основі (за основним місцем роботи) за напрямком здійснення експертизи проектів будівництва у частині забезпечення механічного опору та стійкості, а також експертизи кошторисної частини проектної документації. Також зазначено, що відповідно до протокольного рішення Робочої групи з формування Переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям і можуть здійснювати експертизу проектів будівництва (протокол № 92 від 01.07.2021) експертні організації (за списком) у місячний термін мають усунути вказані порушення та поінформувати Мінрегіон. У разі ненадходження до Мінрегіону інформації щодо виправлених порушень у вказаний строк, питання про визнання експертних організацій (за списком) такими, що не відповідають Критеріям, буде розглянуто на наступному засіданні Робочої групи.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.02.2022 у справі №160/22673/21 позов ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» задоволено частково та визнано протиправними дії Міністерства розвитку громад та території України щодо виключення Товариства з обмеженою відповідальністю "Агенція незалежного інспектування "Експерт" з Переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва, що були вчинені на виконання Протоколу №92 засідання Робочої групи з формування Переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям та можуть здійснювати експертизу проектів будівництва від 01.07.2021.

Рішення суду набрало законної сили 24.06.2022.

Суд у цій справі виходив з того, що в підпунктах 1 і 2 пункту 2 Критеріїв зазначено про відсутність експертів, що працюють на постійній основі за напрямом здійснення експертизи проектів будівництва у частині забезпечення механічного опору та стійкості та експертизи кошторисної частини проектної документації, однак поняття «за основним місцем роботи» не зазначається. Тому, за умови відсутності визначення поняття «праця на постійній основі» на законодавчому рівні, вищевказане трактування цього поняття відповідачем (за основним місцем роботи), не містить під собою жодного правового підґрунтя. Крім того, відповідач не зазначив у листі Мінрегіону про прийняте рішення щодо виключення експертної організацій з Переліку експертних організацій та Реєстру будівельної діяльності, як такої, що не відповідає Критеріям. Натомість в листі лише зазначено, що експертні організації (за списком) у місячний термін мають усунути вказані порушення та поінформувати Мінрегіон. У разі ненадходження до Мінрегіону інформації щодо виправлених порушень у вказаний строк, питання про визнання експертних організацій (за списком) такими, що не відповідають Критеріям, буде розглянуто на наступному засіданні Робочої групи. Тобто, зміст такого листа передбачає, що рішення щодо виключення експертної організації буде прийняте на наступному засіданні робочої комісії, в разі ненадходження до Мінрегіону інформації щодо виправлених порушень у місячний строк. Однак, фактично протоколом № 92 від 01.07.2021 зафіксовано рішення робочої комісії виключити експертну організацію ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» з Переліку експертних організацій та Реєстру будівельної діяльності, як таку, що не відповідає Критеріям та зазначено про необхідність повідомити організацію листом Мінрегіону. За таких обставин, вимоги позивача про визнання протиправними дій відповідача щодо виключення позивача з Переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва, що були вчинені на виконання Протоколу №92 засідання Робочої групи з формування Переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям та можуть здійснювати експертизу проектів будівництва від 01 липня 2021 року є такими, що підлягають задоволенню. Щодо вимоги позивача про зобов`язання відповідача включити (поновити) позивача до Переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва, суд зазначає наступне. На час розгляду цієї справи, позивач не звертався до суду із вимогою до відповідача про визнання рішення протиправним та його скасування в частині виключення експертних організацій (за списком) з Переліку експертних організацій та Реєстру будівельної діяльності, як таких, що не відповідають Критеріям, у зв`язку з відсутністю експертів, що працюють на постійній основі за напрямком здійснення експертизи проектів будівництва у частині забезпечення механічного опору та стійкості, а також експертизи кошторисної частини проектної документації, яке було оформлено протоколом №92 від 01.07.2021.

Відповідно до частини 4 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Враховуючи той факт, що рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.02.2022 у справі №160/22673/21 визнано протиправними дії Міністерства щодо виключення ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» з Переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва, що були вчинені на виконання Протоколу №92 засідання Робочої групи з формування Переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям та можуть здійснювати експертизу проектів будівництва від 01.07.2021, що є суттєвими та впливають на законність прийнятого рішення, з метою ефективного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне скасувати оскаржуване рішення та зобов`язати Міністерство розвитку громад, території та інфраструктури України включити ТОВ «АГЕНЦЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» до переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва.

Згідно з частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд доходить висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 5368,00 грн., що документально підтверджується платіжною інструкцією №1285 від 29.06.2023.

Отже, враховуючи задоволення позовних вимог, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду підлягає стягненню з Міністерства розвитку громад та територій України за рахунок бюджетних асигнувань в сумі 5368,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» (адреса: вул. Набережна Заводська, 82, м. Дніпро, 49128; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39796515) до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України (адреса: проспект Берестейський, 14, м. Київ, 01135; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 37472062) про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства розвитку громад та територій України в частині виключення Товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» з переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва, як такого, що не відповідає критеріям, у зв`язку з відсутністю експертів, що працюють на постійній основі за напрямком здійснення експертизи проектів будівництва у частині забезпечення механічного опору та стійкості, а також експертизи кошторисної частини проектної документації, яке було оформлено протоколом №92 робочої групи з формування переліку експертних організацій, які відповідають Критеріям і можуть здійснювати експертизу проектів будівництва від 01.07.2021.

Зобов`язати Міністерство розвитку громад, території та інфраструктури України включити Товариство з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» до переліку експертних організацій, що здійснюють експертизу проектів будівництва.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України судові витрати у розмірі 5368 (п`ять тисяч триста шістдесят вісім) гривень 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя М.В. Бондар

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2023
Оприлюднено27.12.2023
Номер документу115902740
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —160/15178/23

Постанова від 22.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 26.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 25.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 25.07.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 05.07.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні