П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 грудня 2023 р.м. ОдесаСправа № 400/4003/22
Перша інстанція: суддя Величко А.В.,
повний текст судового рішення
складено 19.09.2023, м. Миколаїв
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Кравченка К.В.,судді Джабурія О.В.,судді Вербицької Н.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс» на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2023 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс» до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
У вересні 2022 року товариство з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс» (далі позивач, Товариство) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі відповідач, ГУ ДПС), в якому просило визнати протиправними та скасувати наступні податкові повідомлення-рішення відповідача від 09.11.2021 року:
- №957414290902, яким до позивача застосовано штраф в розмірі 100000,00 грн. за порушення вимог підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України;
- №957514290902, яким до позивача застосовано штраф в розмірі 1020,00 грн. за ненадання в повному обсязі запитуваних документів.
В обґрунтування позовних вимог було зазначено, що спірні податкові повідомлення рішення є неправомірними, оскільки прийняті на підставі помилкових висновків акту фактичної перевірки №7535/14-29-09-02-11/41396475 від 18.10.2021 року про порушення позивачем вимог підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України у вигляді не обладнання позивачем на акцизному складі з уніфікованим номером 1017291 рівнемірами-лічильниками двох резервуарів та не обладнання витратомірами-лічильниками трьох місць відпуску пального наливом, а також позивач вказує на безпідставність висновку акту перевірки про порушення позивачем вимог п.85.2 ст.85 ПК України у вигляді ненадання позивачем витребуваних документів.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 19.09.2023 року відмовлено у задоволенні позовних вимог.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, позивач має ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним з терміном дії з 02.07.2021 року по 02.07.2026 року. 02.07.2021 року ТОВ «Автопарк-сервіс» зареєстровано акцизний склад з уніфікованим номером 1017291, найменування акцизного складу - Автогаззаправка, місцезнаходження акцизного складу: вул. Центральна, 1-А, м.Нова Одеса, Новоодеський район, Миколаївська область.
05.10.2021 року начальником Головного управління ДПС в Миколаївській області було прийнято наказ №1860-П про проведення фактичної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-Сервіс», яким наказано провести фактичну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-Сервіс» за місцем здійснення діяльності: вул. Центральна, 1-А, м.Нова Одеса, Новоодеський район, Миколаївська область, тривалістю 10 діб. Перевірку провести за період діяльності з 01.07.2019 року на момент закінчення перевірки з метою здійснення контролю за дотриманням платниками податків законодавства в частині виробництва, обліку, обігу, зберігання та транспортування підакцизних товарів.
Посадовими особами відповідача здійснено вихід за місцем здійснення діяльності: вул. Центральна, 1-А, м. Нова Одеса, Новоодеський район, Миколаївська область.
Уповноваженими представниками ГУ ДПС було пред`явлено направлення на перевірку від 05.10.2021 року №2382/14-29-09-02-10, №2383/14-29-09-02-10 та службові посвідчення посадових осіб, що прибули на перевірку відповідно до наказу та направлень.
Перевірка здійснена в присутності ОСОБА_1 - оператора АЗС.
За результатами вказаної вище перевірки Головним управлінням ДПС в Миколаївській області складено акт №7535/14-29-09-02-11/41396475 від 18.10.2021 року «Про результати фактичної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального, контроль за виконанням якого покладений на органи ДПС» (надалі Акт перевірки), яким встановлено, зокрема, порушення ТОВ «Автопарк-Сервіс»:
- пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України від 02.12.2010 року №2755, зі змінами та доповненнями;
- п.85.2 ст.85 ПК України від 02.12.2010 року №2755, зі змінами та доповненнями.
В Акті перевірки зазначено, що на акцизному складі з уніфікованим номером 1017291 розташовано 4 резервуара, а саме:
- посудина працююча під тиском, ємністю 4,8 м.куб. з уніфікованим номером 1017291/1 (сер/ід. №112647), який обладнано пристроєм («СЕНС» перетворювач магнітний поплавковий ПМП-201 з серійним номером 26326;
- посудина працююча під тиском, ємністю 4,8 м.куб. з уніфікованим номером 1017291/2 (сер/ід. №112648), який обладнано пристроєм «СЕНС» перетворювач магнітний поплавковий ПМП-201 з серійним номером 29062;
- резервуар наземний одностайний PH 1-7/3-1900, ємністю 3 м.куб. з уніфікованим номером 1017291/2/3 (сер/ід. №257), який обладнано пристроєм «СЕНС» перетворювач магнітний поплавковий ПМП-201 з серійним номером 25841;
- резервуар наземний одностійний PH 1-7/3-1900, ємністю 7 м.куб. з уніфікованим номером 1017291/2/4 (сер./ід. №112647), який обладнано пристроєм «СЕНС» перетворювач магнітний поплавковий ПМП-201 з серійним номером 25839.
Крім того, на Автогаззаправці за адресою: вул.Центральна, 1-А, м.Нова Одеса, Новоодеський район, Миколаївська область розташовано 3 паливороздавальні колонки:
- колонка заправна «Астра 2-07» з серійним номером 090401;
- колонка заправна «Астра 2-09» з серійним номером 120203;
- колонка заправна DRESSEEP WAYNE 373 з серійним номером 87278.
За змістом Акту перевірки порушення позивачем пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України полягає в тому, що позивачем не обладнано рівнемірами-лічильниками два резервуара на акцизному складі з уніфікованим номером 1017291 та не обладнано витратомірами-лічильниками три місця відпуску пального наливом з акцизного складу з уніфікованим номером 1017291.
Порушення п.85.2 ст.85 ПК України полягає у ненаданні позивачем в повному обсязі запитуваних документів по письмовому запиту про надання документів (копій документів) від 06.10.2021 року, який отримано оператором АЗС ТОВ «Автопарк-Сервіс» - ОСОБА_1 06.10.2021 року.
На підставі Акту перевірки контролюючим органом прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 09.11.2021 року:
- №957414290902, яким до позивача застосовано адміністративний штраф у розмірі 100000 грн. за порушення пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України;
- №957514290902, яким до позивача застосовано адміністративний штраф у розмірі 1020,00 грн. за порушення п.85.2 ст.85 ПК України.
Позивач оскаржив податкові повідомлення-рішення в адміністративному порядку до ДПС України, долучивши до своєї скарги наступні документи: перша та остання сторінки Паспорту на «Устройство «СЕНС» Переобразователь магнитний поплавковий ПМП-201» 3ав.№26326; перша та остання сторінки Паспорту на «Устройство «СЕНС» Переобразователь магнитний поплавковий ПМП-201» Зав.№29062; перша та остання сторінки Паспорту на «Устройство «СЕНС» Переобразователь магнитний поплавковий ПМП-201» Зав.№25841; перша та остання сторінки Паспорту на «Устройство «СЕНС» Переобразователь магнитний поплавковий ПМП-201» 3ав.№25839; Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №195/449; Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №195/450; Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №195/451; титульна сторінка та сторінка 42 настанови з експлуатації колонки газороздавальної АСТРА-2-07 (08,09) (до колонки газороздавальної з серійним номером 090401); титульна сторінка та сторінка 44 настанови з експлуатації колонки газороздавальної АСТРА-2-07 (08,09) (до колонки газороздавальної з серійним номером 120203); титульна сторінка та сторінка 20 формуляру колонки паливо роздавальної DRESSER WAYNE373; видаткові накладні від 04.07.2021 року №2 та від 16.09.2021 року №4; декларації про відповідність №014/0620 та №017/0121.
ДПС України було прийнято рішення №8498/6/99-00-06-03-01-06, яким скаргу ТОВ «Автопарк-Сервіс» було залишено без задоволення.
Не погоджуючись з рішеннями податкового органу, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Оцінюючи правомірність податкового повідомлення-рішення від 09.11.2021 року №957414290902, яким до позивача застосовано адміністративний штраф у розмірі 100000,00 грн. за порушення пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до абз.1 пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками (абз.3 пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України).
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками (абз.4 пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України).
Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників (абз.5 пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України).
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (абз.6 пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України).
Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів (абз.7 пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України).
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу (абз.8 пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України).
Відповідно до п.2 Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 року №891 (надалі - Порядок №891):
- витратомір-лічильник (далі - витратомір) - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для безперервного вимірювання, запам`ятовування та відображення у фактичних умовах вимірювання кількості пального, що проходить через вимірювальний перетворювач у закритих, повністю заповнених трубопроводах;
- рівнемір - лічильник рівня пального у резервуарі (далі - рівнемір) - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для вимірювання рівня пального, за яким обчислюється об`єм пального, що перебуває у резервуарі, за градуювальною таблицею резервуара;
- резервуар - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки у вигляді стаціонарної споруди або ємності, який призначений для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання та для якого встановлена залежність його місткості від абсолютної висоти рівня пального в резервуарі, що оформлено у вигляді градуювальної таблиці.
Згідно з підпунктом 12 підрозділу 5 Розділу XX ПК України розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки:
акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;
акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;
акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.
Відповідно до пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України (в редакцій чинній на момент виникнення спірних правовідносин) необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового, та/або масового витратоміра на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, та/або місці отримання/відпуску спирту етилового у виробництво продукції, визначеної у підпунктах "д"-"ж" підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового, та/або масовий витратомір.
Як вже зазначено вище, порушення позивачем приписів пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України полягає в тому, що позивачем не обладнано рівнемірами-лічильниками два резервуари на акцизному складі з уніфікованим номером 1017291 та не обладнано витратомірами-лічильниками три місця відпуску пального наливом з акцизного складу з уніфікованим номером 1017291.
Відповідно, нарахована податковим повідомленням-рішенням №957414290902 за порушення пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України загальна сума штрафу у розмірі 100000,00 грн. складається з таких сум:
- 40000,00 грн. за не обладнання рівнемірами-лічильниками двох резервуарів на акцизному складі з уніфікованим номером 1017291;
- 60000,00 грн. за не обладнання витратомірами-лічильниками трьох місць відпуску пального наливом з акцизного складу з уніфікованим номером 1017291.
Як зазначив суд першої інстанції і це відповідає матеріалам справи, на спростування вказаного порушення позивач як до скарги в порядку адміністративного оскарження, так і до даного позову, долучив документи щодо позитивного результату повірки та оцінки відповідності витратомірів-лічильників та резервуарів на належному йому акцизному складі з уніфікованим номером 1017291 Автогаззаправка по вул.Центральна, 1-А, м.Нова Одеса, а саме:
- Паспорт на «Устройство «СЕНС» Переобразователь магнитний поплавковий ПМП-201» зав. №26326;
- Паспорт на «Устройство «СЕНС» Переобразователь магнитний поплавковий ПМП-201» зав. №29062;
- Паспорт на «Устройство «СЕНС» Переобразователь магнитний поплавковий ПМП-201» зав. №25841;
- Паспорту на «Устройство «СЕНС» Переобразователь магнитний поплавковий ПМП-201» зав. №25839;
- Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №195/449;
- Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №195/450;
- Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №195/451;
- титульна сторінка та сторінка 42 настанови з експлуатації колонки газороздавальної АСТРА-2-07 (08,09) (до колонки газороздавальної з серійним номером 090401);
- титульна сторінка та сторінка 44 настанови з експлуатації колонки газороздавальної АСТРА-2-07 (08,09) (до колонки газороздавальної з серійним номером 120203);
- титульна сторінка та сторінка 20 формуляру колонки паливо-роздавальної DRESSER WAYNE373;
- видаткові накладні від 04.07.2021 року №2 та від 16.09.2021 року №4;
- декларації про відповідність №014/0620 та №017/0121.
Стосовно нарахування штрафної санкції на суму 40000,00 грн. за не обладнання рівнемірами-лічильниками двох резервуарів на акцизному складі з уніфікованим номером 1017291, позивач зазначив, що на час проведення фактичної перевірки всі наявні на акцизному складі з уніфікованим номером 1017291 резервуари були обладнані рівнемірами-лічильниками, які мали діючу оцінку відповідності, що підтверджено деклараціями про відповідність №014/0620 від 15.06.2020 року та №17/0121 від 22.01.2021 року.
Відхиляючи такі доводи позивача, суд першої інстанції підтвердив надання позивачем документів в підтвердження заявленої позиції щодо здійснення обліку палива спеціальними сертифікованими рівнемірами-лічильниками, але зазначив, що позивачем не надано документів, які б підтверджували строки встановлення та підключення рівнемірів-лічильників до вищезазначених резервуарів, а також фактичну дату встановлення наявних рівнемірів-лічильників.
У відзиві на позов відповідач зазначає, що з наданих позивачем декларацій про відповідність №014/0620 від 15.06.2020 року та №017/0121 від 22.01.2021 року неможливо ідентифікувати партію або конкретні засоби вимірювальної техніки, які вводяться в обіг та на які складено декларації.
Колегія суддів з такою оцінкою суду першої інстанції та наведеними доводами відповідача погодитися не може, виходячи з наступного.
Як вже зазначено вище, в Акті перевірки (стор.4) податковий орган зазначив, що всі наявні на акцизному складі з уніфікованим номером 1017291 4 резервуари обладнані пристроями «СЕНС» - перетворювач магнітний поплавковий ПМП-201, та вказав серійні номери кожного з них, а саме:
- посудина працююча під тиском, ємністю 4,8 м.куб. з уніфікованим номером 1017291/1 (сер/ід. №112647), який обладнано пристроєм «СЕНС» - перетворювач магнітний поплавковий ПМП-201 з серійним номером 26326;
- посудина працююча під тиском, ємністю 4,8 м.куб. з уніфікованим номером 1017291/2 (сер/ід. №112648), який обладнано пристроєм «СЕНС» - перетворювач магнітний поплавковий ПМП-201 з серійним номером 29062;
- резервуар наземний одностайний PH 1-7/3-1900, ємністю 3 м.куб. з уніфікованим номером 1017291/2/3 (сер/ід. №257), який обладнано пристроєм «СЕНС» - перетворювач магнітний поплавковий ПМП-201 з серійним номером 25841;
- резервуар наземний одностійний PH 1-7/3-1900, ємністю 7 м.куб. з уніфікованим номером 1017291/2/4 (сер./ід. №112647), який обладнано пристроєм «СЕНС» - перетворювач магнітний поплавковий ПМП-201 з серійним номером 25839.
Отже, сам відповідач підтверджує той факт, що всі наявні на акцизному складі з уніфікованим номером 1017291 резервуари на час проведення перевірки були обладнані відповідними засобами вимірювальної техніки, що фактично спростовує доводи суду першої інстанції про не підтвердження позивачем строків встановлення та підключення рівнемірів-лічильників до вищезазначених резервуарів, а також фактичну дату встановлення наявних рівнемірів-лічильників.
При цьому, висновок про не обладнання двох резервуарів рівнемірами-лічильниками обґрунтовується з посиланням на абз.4 пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України, відповідно до якого у разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Дослідивши надані позивачем Декларації про відповідність №014/0620 від 15.06.2020 року та №017/0121 від 22.01.2021 року (а.с.72-75), колегія суддів вважає, що перелічені на сторінці 2 цих декларацій засоби вимірювальної техніки - Перетворювач магнітний поплавковий ПМП-201 «СЕНС» з серійними (заводськими) номерами 25839, 25841, 26326 та 29062 мають оцінку відповідності, яка була актуальною на час проведення фактичної перевірки.
Стверджуючи в Акті перевірки, що на акцизному складі з уніфікованим номером 1017291 позивачем не обладнано рівнемірами-лічильниками два резервуари, податковий орган не визначає ці конкретні два резервуари з чотирьох, які виявлені при перевірці, і відповідно не пояснює, чому надані позивачем одні й ті ж самі декларації про відповідність №014/0620 від 15.06.2020 року та №017/0121 від 22.01.2021 року одночасно підтверджують оцінку відповідності і не підтверджують інших.
Постановою Кабінету Міністрів України №374 від 04.06.2015 року затверджений «Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці», до якого у п.61 включені рівнеміри.
Наказом Мінекономіки №1747 від 13.10.2016 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.11.2016 року за №1417/29547, «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями» встановлений міжповірочний інтервал для рівнемірів 1-2 роки в залежності від типу рівнеміра (п.61 з приміткою 12).
Згідно з приміткою 12 для рівнемірів акустичних, буйкових, зондових, гідрологічних, метроштоків установлено міжповірочний інтервал 1 рік; ультразвукових, радіолокаційних, радарних, рефлексних, мікроімпульсних, мікроімпульсних рефлексних, ємнісних, мікрохвильових, гідростатичних, магнітострикційних, сервопривідних, герконових, комплексів технічних засобів обліку нафтопродуктів у резервуарах - 2 роки.
Таким чим, як вірно вказує апелянт, для рівнемірів позивача, якими в даму випадку є пристрої «СЕНС» - перетворювач магнітний поплавковий ПМП-201 з серійними номерами 25839, 25841, 26326, строк чергової повірки наставав тільки 15.06.2022, а для рівнеміра з серійним номером 29062 цей строк настав 22.01.2023 року.
Колегія суддів вважає, що позивачем доведений той факт, що на час проведення фактичної перевірки 06.10.2021 року всі наявні на акцизному складі з уніфікованим номером 1017291 резервуари були обладнані рівнемірами-лічильниками, які мали діючу оцінку відповідності, що підтверджено деклараціями про відповідність №014/0620 від 15.06.2020 року та №17/0121 від 22.01.2021 року, що, в свою чергу, спростовує висновок Акту перевірки про не обладнання позивачем рівнемірами-лічильниками двох резервуарів на акцизному складі з уніфікованим номером 1017291, та свідчить про неправомірність застосування до позивача за таке порушення штрафної санкції на суму 40000,00 грн. податковим повідомленням-рішенням №957414290902.
Вказані декларації про відповідність №014/0620 від 15.06.2020 року та №017/0121 від 22.01.2021 року надавались позивачем до Скарги на спірні повідомлення-рішення, а тому вони повинні були бути враховані податковим органом під час адміністративного оскарження спірних повідомлень-рішень.
При цьому, колегія суддів погоджується з доводами апелянта про помилковість посилань відповідача та суду першої інстанції на дату внесення інформації до Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарів стосовно дати встановлення на резервуари рівномірів з серійними номерами 25841 та 25839 - 04.08.2021 року та на дату складання видаткової накладної від 16.09.2021 року №4, за якою ТОВ «Автопарк-сервіс» придбало два рівнеміра ПМП-201 тільки у вересні 2021 року, адже ці обставини жодним чином не спростовують правомірність використання позивачем вищевказаних рівномірів на правах користування до моменту їх придбання у власність.
Що стосується нарахування податковим повідомленням-рішенням №957414290902 штрафної санкції на суму 60000,00 грн. за не обладнання витратомірами-лічильниками трьох місць відпуску пального наливом з акцизного складу з уніфікованим номером 1017291, то колегія суддів зазначає наступне.
Доводячи помилковість застосування такого штрафу, позивач посилається на надані ним копії свідоцтв про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №195/449, №195/450, №195/451, а також на копії сторінок формуляру колонки паливо роздавальної DRESSER WAYNE373 з серійним номером 87278, та копії сторінок настанов з експлуатації колонок газороздавальних АСТРА-2-07 (08,09) з інформацію щодо проходження повірки колонками заправними «Астра 2-09» з серійним номером 120203 та «Астра 2-07» з серійним номером 090401.
Суд першої інстанції відхилив посилання позивача на вказані документи, дійшовши висновку, що ці документи не підтверджують той факт, що на час проведення фактичної перевірки вказані паливо роздавальна колонка DRESSER WAYNE373 з серійним номером 87278 та колонки заправні «Астра 2-09» з серійним номером 120203 та «Астра 2-07» з серійним номером 090401 відповідали вимогам законодавства та мали позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства.
Колегія суддів погоджується з такою оцінкою суду першої інстанції, яка ґрунтується на наступному.
Відповідно до вже зазначеного наказу Мінекономіки №1747 від 13.10.2016 року, яким затверджені міжповірочні інтервали законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, міжповірочний інтервал паливороздавальні колонки для заправки автомобілів: світлими нафтопродуктами, мастилами, скрапленим газом, стисненим газом становить 1 рік (п.53).
Суд першої інстанції вірно зазначив, що надані до матеріалів справи копії свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №195/449 та копії сторінок формуляру колонки паливо роздавальної DRESSER WAYNE373 містять інформацію щодо проходження колонкою заправною DRESSEP WAYNE 373 з серійним номером 87278 повірки лише 11.10.2021 року.
Копія свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №195/450 та сторінок настанови з експлуатації колонки газороздавальної АСТРА-2-07 (08,09) містять інформацію щодо проходження колонкою заправною «Астра 2-09» з серійним номером 120203 повірки - 11.10.2021 року.
Копія свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №195/451 та сторінок настанови з експлуатації колонки газороздавальної АСТРА-2-07 (08,09) містять інформацію щодо проходження колонкою заправною «Астра 2-07» з серійним номером 090401 повірки. Відтиски повірочних тавр датовані 13.07.2012 року та 11.10.2021 року.
Оскільки вихід на фактичну перевірку акцизного складу з уніфікованим номером 1017291 відбувся 06.10.2021 року, то колегія суддів погоджується з відповідачем, що на час такої перевірки наявні на такому акцизному складі роздавальна колонка DRESSER WAYNE373 з серійним номером 87278, а також колонки заправні «Астра 2-09» з серійним номером 120203 та «Астра 2-07» з серійним номером 090401 не мали діючого позитивного результату повірки, що в розумінні абз.4 пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України свідчить про необладнання цих колонок витратомірами-лічильниками.
Апелянт такі висновки суду не спростував належними доказами.
За таких обставин є правомірним нарахування відповідачем податковим повідомленням-рішенням №957414290902 штрафної санкції на суму 60000,00 грн. за не обладнання витратомірами-лічильниками трьох місць відпуску пального наливом з акцизного складу з уніфікованим номером 1017291.
Оцінюючи правомірність податкового повідомлення-рішення від 09.11.2021 року №957514290902, яким до позивача застосовано адміністративний штраф у розмірі 1020,00 грн. за порушення п.85.2 ст.85 ПК України, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до п.85.2 ст.85 ПК України платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
При цьому в силу п.85.4 ст.85 ПК України при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
Відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дати закінчення перевірки.
Згідно з п.121.1 ст.121 ПК України незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
В Акті перевірки (стор.2 та 3) перераховуються документи, які не були надані до перевірки позивачем.
11.10.2021 року відповідачем був складений акт ненадання документів (копій документів) №1455/14-29-09-02-12/41396475 станом на 11.10.2021 року, а 13.10.2021 року відповідачем також складений акт ненадання документів (копій документів) №1465/14-29-09-02-12/41396475 станом на 13.10.2021 року, згідно яких запитувані документи відповідачу надано не було.
Відповідач стверджує, що під час виходу 06.10.2021 року на фактичну перевірку акцизного складу з уніфікованим номером 1017291 перевіряючими письмовий запит про надання документів (копій документів) від 06.10.2021 року був вручений оператору АЗС ТОВ «Автопарк-Сервіс» Воробйову О.І..
Позивач даний факт не заперечує, та в апеляційній скарзі фактично підтверджує вручення такого запиту своєму працівнику ОСОБА_1 ..
Незважаючи на ненадання відповідачем до матеріалів справи засвідченої копії відповідного запиту про надання документів із доказами його вручення оператору АЗС ТОВ «Автопарк-Сервіс» Воробйову О.І., колегія суддів з урахуванням визнання позивачем цього факту та в силу приписів ч.1 ст.78 КАС України вважає таким, що не підлягає доведенню та визнається сторонами факт вручення працівнику позивача 06.10.2021 року відповідного запиту про надання документів під час виходу на фактичну перевірку акцизного складу з уніфікованим номером 1017291.
Враховуючи, що в процедурі проведення фактичної перевірки акцизного складу з уніфікованим номером 1017291 оператор АЗС ТОВ «Автопарк-Сервіс» ОСОБА_1 виконував свої посадові обов`язки з реалізації палива від імені ТОВ «Автопарк-Сервіс», а відповідно і представляв це Товариство в такій перевірці, вручення перевіряючими цій особі відповідного запиту про надання документів не суперечить законодавству, та створює для позивача відповідний обов`язок по наданню запитуваних документів.
Невиконання позивачем такого обов`язку тягне за собою відповідальність, передбачену п.121.1 ст.121 ПК України у вигляді штрафу в розмірі 1020 гривень.
Оскільки позивач не спростував доводів податкового органу про ненадання позивачем документів за відповідним запитом, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про правомірність податкового повідомлення-рішення від 09.11.2021 року №957514290902.
Таким чином, за результатами даного апеляційного перегляду податкове повідомлення-рішення №957414290902 підлягає визнанню протиправним та скасуванню на суму 40000,00 грн., а в решті оскаржувані повідомлення-рішення скасуванню не підлягають.
За таких обставин рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям по справі нової постанови про часткове задоволення позовних вимог, шляхом визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 09.11.2021 року №957414290902 на суму 40000,00 грн., та відмовою у задоволенні решти позовних вимог
Відповідно до ч.3 ст.139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Судові витрати позивача складаються з сум судового збору за подання позовної заяви в сумі 2481,00 грн. та апеляційної скарги в сумі 3721,50 грн., а всього в загальній сумі 6202,50 грн..
Враховуючи, що позивачем сплачені суми судового збору в мінімальному розмірі, передбаченому п.3 ст.4 Закону України «Про судовий збір», тому при частковому задоволенні цього позову понесені позивачем судові витрати не підлягають пропорційному розподілу між сторонами, а стягуються з відповідача на користь позивача в повному обсязі.
За таких обставин апеляційна скарга позивача підлягає частковому задоволенню.
Керуючись ст.315, ст.317, ст.321, ст.322, ст.325, ст.328 КАС України, апеляційний суд,
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс» - задовольнити частково.
Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2023 року - скасувати.
Прийняти по справі нову постанову про часткове задоволення позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Автопарк-сервіс».
Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Миколаївській області від 09 листопада 2021 року №957414290902 в частині застосування штрафу на суму на суму 40000,00 гривень.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути з Головного управління ДПС у Миколаївській області (код ЄДРПОУ 44104027) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою «Автопарк-сервіс» (код ЄДРПОУ 22447500) судові витрати в сумі 6202 (шість тисяч двісті дві) гривні 50 копійок.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення з підстав, передбачених ст.328 КАС України.
Головуючий суддя К.В. КравченкоСудді О.В. Джабурія Н.В. Вербицька
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2023 |
Оприлюднено | 27.12.2023 |
Номер документу | 115906858 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Кравченко К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні