Постанова
від 30.11.2023 по справі 742/5039/23
ПРИЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 3/742/2119/23

Єдиний унікальний № 742/5039/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2023 року м.Прилуки

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області у складі: головуючої - судді Короткої А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Чернігівській області Департаменту стратегічних розслідувань НП України, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 , громадянина України, пенсіонера, військовослужбовця в/ч НОМЕР_2 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ч.2 ст.172-4 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В :

З протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №223/2023 від 29.08.2023 вбачається, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді командира третього взводу охорони роти охорони першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 , маючи військове звання «старший лейтенант», будучи військовою посадовою особою Збройних Сил України та суб`єктом на якого поширюються вимоги Закону України «Про запобігання корупції» відповідно до пп. «г» п.1 ч.1 ст.3 Закону, порушив встановлені п.2 ч.1 ст.25 Закону обмеження щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України, крім випадку, передбаченого абзацом першим частини другої цієї статті, а саме: в період з 01.10.2022по 26.06.2023 входив до складу правління ТОВ «САВАЛ-СПЕЦБУД» (ЄДРПОУ 44899614), де був засновником та директором, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.2 ст.172-4 КУпАП.

Окрім цього, як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №224/2023 від 29.08.2023, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді старшого офіцера першого відділу Прилуцького районного територіального центру комплексування та соціальної підтримки Чернігівської області, маючи військове звання «старший лейтенант», будучи військовою посадовою особою Збройних Сил України та суб`єктом на якого поширюються вимоги Закону України «Про запобігання корупції» відповідно до пп. «г» п.1 ч.1 ст.3 Закону, порушив встановлені п.2 ч.1 ст.25 Закону обмеження щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України, крім випадку, передбаченого абзацом першим частини другої цієї статті, а саме в період з 26.06.2023року по16.07.2023 року входив до складу правління ТОВ «САВАЛ-СПЕЦБУД» (ЄДРПОУ 44899614), де був засновником та директором, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.2 ст.172-4 КУпАП.

Справу про адміністративне правопорушення №742/5039/23 (провадження 3/742/2119/23), відносно ОСОБА_1 про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2ст.172-4КУпАП слід об`єднати в одне провадження зі справою №742/5040/23 (провадження 3/742/2120/23) про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-4 КУпАП. Об`єднаній справі присвоїти номер справою №742/5039/23 (провадження 3/742/2119/23), оскільки дана справа надійшла до суду першою.

Відповідно дост.36 КУпАП,якщо особавчинила кількаадміністративних правопорушень,справи проякі одночаснорозглядаються однимі тимже органом(посадовоюособою),стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину визнав та підтвердив обставини, які були викладені у складеному щодо нього протоколі про адміністративне правопорушення, в чому щиро розкаявся та просив суворо його не карати.

Згідно зі ст.245,280 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи і вирішення її у точній відповідності з законом.

Відповідно дост.251 КУпАП фактичні дані, що стосуються справи, зокрема наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні, інші обставини, встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, іншими документами.

Підпунктом «г» п. 1 ч. 1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що суб`єктами, на яких поширюється дія Закону є військові посадові особи Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби, курсантів вищих військових навчальних закладів, курсантів вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути, курсантів факультетів, кафедр та відділень військової підготовки.

Відповідно до ч.12 ст.6 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військові посадові особи - це військовослужбовці, які обіймають штатні посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або які спеціально уповноважені на виконання таких обов`язків згідно із законодавством.

Наказом начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 №198 від 26.06.2023 командира третього взводу охорони роти охорони першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_1 призначено на посаду старшого офіцера першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Згідно х займаною посадою командира третього взводу охорони роти охорони першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 є посадовою особою, наділеною владними повноваженнями з метою здійснення організаційно-розпорядчих функцій і забезпечення узгодженості в діяльності інших учасників службових відносин.

Враховуючи вищевикладене, ОСОБА_1 , командир третього взводу охорони роти охорони першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 є відповідно п.п. «г» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом на якого поширюється дія цього Закону, в т.ч. вимоги ст.25 Закону, як на військову посадову особу.

Статтями 2, 3 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» визначено, що кожен громадянин України, вступаючи на військову службу до Збройних Сил України, бере офіційне зобов`язання неухильно додержуватися Конституції України, цього Закону, Законів України «Про Збройні Сили України», «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію», інших законів України, а також прийнятих відповідно до них указів Президента України та інших нормативно - правових актів щодо забезпечення обороноздатності держави, виконання військового обов`язку, проходження військової служби, служби у військовому резерві та статусу військовослужбовців, а також міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України та сумлінно виконувати обов`язки військової служби.

Відповідно до п.9 ст.1 Закону України«Про запобіганнякорупції» правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Згідно зі ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється: входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді)), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України, крім випадку, передбаченого абзацом першим частини другої цієї статті.

Відповідно доч.2ст.25Закону України«Про запобіганнякорупції» особа,призначена (обрана)на посаду,зазначену впункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, якщо особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником ТОВ «Савал-Спецбуд» є ОСОБА_1 , розмір частки засновника становить 6000,00 грн, директором також являється ОСОБА_1 .

Проте, всупереч вищезазначених вимог Закону, командир третього взводу охорони роти охорони першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_1 , в порушення вимог п 2 ч.1 ст.25 Закону з 01.10.2022 та з 26.06.2023 є засновником та директором ТОВ «Савал-Спецбуд» (ЄДРПОУ 44899614).

Вислухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, та дослідивши матеріали справи, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 дійсно вбачаються ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-4 КУпАП, а саме: порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), що також підтверджується, як даними протоколів №223/2023 від 29.08.2023 та №223/2023 від 29.08.2023, в яких ОСОБА_1 погодився з викладеними обставинами, а також його особистими поясненнями наданими ним в судовому засідання, а також іншими матеріалами об`єднаної справи, однак зважаючи на малозначність вчиненого та на те, що тяжких чи негативних наслідків від скоєного не настало, враховуючи той факт, що раніше до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 не притягувався, суд вважає за можливе застосувати до нього покарання менше, ніж передбачено санкцією відповідної статті, та звільнити останнього від адміністративної відповідальності, передбаченої ч.2 ст.172-4 КУпАП, обмежившись усним зауваженням.

На підставівикладеного таЗакону України«Про запобіганнякорупції», Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», Законів України «Про Збройні Сили України», «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію», керуючись ст.22, 36, 172-4 ч.2, 268, 283-285 КУпАП, суд

П О С Т А Н О В И В :

Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності, передбаченої ч.2 ст.172-4 КУпАП, у зв`язку з малозначністю вчиненого адміністративного правопорушення і обмежитись усним зауваженням.

У разі несплати штрафу в установлений ч.1 ст.307 КУпАП у п`ятнадцятиденний строк у порядку примусового виконання з порушника стягнути подвійний розмір штрафу.

Постанова суду може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її винесення до Чернігівського апеляційного суду через Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області.

Суддя Анна КОРОТКА

СудПрилуцький міськрайонний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення30.11.2023
Оприлюднено27.12.2023
Номер документу115924561
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності

Судовий реєстр по справі —742/5039/23

Постанова від 30.11.2023

Адмінправопорушення

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Коротка А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні