Ухвала
від 19.12.2023 по справі 496/168/23
БІЛЯЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 496/168/23

Провадження № 1-кс/496/2811/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2023 року м. Біляївка

Біляївський районний суд Одеської області у складі:

слідчого судді ОСОБА_1

за участю секретаря ОСОБА_2

розглянувши увідкритому судовомузасіданні клопотанняслідчого СВОдеського районногоуправління поліції№2Головного управлінняНаціональної поліціїв Одеськійобласті старшоголейтенанта поліції ОСОБА_3 протимчасовий доступдо речейі документів,за матеріаламидосудового розслідування,внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022162250000861 від 10.12.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України,

В С Т А Н О В И В:

Слідчий звернулася до суду з вказаним клопотанням, мотивуючи тим, що в ході розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022162250000861 від 10 грудня 2022 року внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_1 №20/7-VІІІ від 18.11.2021 відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Наказу Держжитлокомунгоспу України від 25.04.2005 № 60 «Про затвердження Порядку визначення виконавчу житлово-комунальних послуг», Протоколу конкурсної комісії від 16.11.2021 № 1 «Конкурсу з визначення виконавця послуг з централізованого водопостачання в селах Маяки та Надлиманське», визначено з 18.11.2021 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) виконавцем послуг централізованого водопостачання в селах ІНФОРМАЦІЯ_2 та ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Крім того, вказаним рішенням зобов`язано ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » здійснити подання розрахунків витрат для встановлення тарифів централізованого водопостачання в селах Маяки та Надлиманське.

Інформувати споживачів про намір встановити тарифи, у спосіб та строки визначені законодавством.

У подальшому, Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_1 №27/1-2021 від 30.11.2021 розглянуто звернення директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_4 щодо затвердження економічно обґрунтованого тарифу на послуги у централізованого водопостачання від 18.11.2021 № 6, відповідно до Закону України від 09.11.2017 № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги», наказу ІНФОРМАЦІЯ_5 від 30.07.2012 № 390 «Про затвердження Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад», та ІНФОРМАЦІЯ_1 затверджено тариф на послуги водопостачання, здійснювані ГОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та встановлено вартість для: населення - 16,50 гри./1м3, бюджетних установ - 17,40 грн./м3, інших, споживачів - 18,30 грн./1м3. Зобов`язано ввести в дію тарифи з 29 листопада 2021 року, відповідальність за проведення розрахунку складових тарифів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » покладено на директора підприємства ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Далі, Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_1 №5/13-2022 від 24.02.2022 розглянувши звернення директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_4 щодо затвердження економічно обґрунтованих змін тарифу на послуги централізованого водопостачання від 08.02.2022 № 08/02-22, відповідно до Закону України від 09.11.2017 № 2189-УШ «Про житлово-комунальні послуги», постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги наказу ІНФОРМАЦІЯ_5 від 30.07.2012 № 390 «Про затвердження Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад», ІНФОРМАЦІЯ_1 затвердив тариф на послуги водопостачання, здійснювані ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та встановлено вартість для всіх споживачів 21,50 грн./1м3. Зобов`язано ввести в дію тарифи з 01 березня 2022 року, відповідальність за проведення розрахунку складових тарифів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » покладено на директора підприємства ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Так, в ході допиту потерпілих встановлено, що через представників (контролерів) попереднього водопостачальника Філія « ІНФОРМАЦІЯ_6 » їх було повідомлено про необхідність переоформлення договорів у приміщені ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою: АДРЕСА_1 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». Їм попередньо не було відомо, про припинені діяльності Філія « ІНФОРМАЦІЯ_6 », про передачу майнового водопровідного комплексу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », про проведення конкурсу з надання послуг з водопостачання та про участь у ньому будь яких претендентів окрім як ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Крім того встановлено, що майновий водопровідний комплекс будувався силами та за власні кошти саме жителів громади, від закупівлі матеріалів до сплати послуг за прокладення трубопроводу (риття траншей, укладку трубопроводу та інше).

ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » під час дії воєнного стану на території України всупереч Указу Президента України від 24 лютого 2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» та Постанови Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 року № 502 «Про Деякі питання регулювання діяльності у сфері комунальних послуг у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану», істотно підвищив ціни на холодну воду з 16,50 грн. до 21,50 грн., посилаючись па Рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 №5/13-2022 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання», яке здійснює ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та яке прийнято нібито саме 24 лютого 2022 року, під час проголошення воєнного стану, при нападі агресора на територій України та розпочатих бойових діях.

Враховуючи викладене є підстави вважати, що Рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 №5/13-2022 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання» було прийнято формально, без участі членів ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Рахунки з тарифом 21,50 грн. вперше надійшли лише в квітні 2022 року потім до серпня знову застосовувався тариф 16,50 грн. і з серпня 2022 року на 21,50 грн. Про будь які зміни в тарифах не повідомлялося, ні ІНФОРМАЦІЯ_7 , ні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». Тарифи змінювалися на власний розсуд керівника підприємства, не маючи жодних правових підстав.

У подальшому, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » надіслано приписи громадянам якими зобов`язують їх протягом 14 днів встановити прилад обліку води за межі приватної власності керуючись нібито вимогами п. 13 Наказу Міністерства Регіонального Розвитку Будівництва та житлово-комунального господарства України № 206 від 09.08.2018 року.

Крім того, керівництво та представники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » протиправно примушують встановити прилад обліку води за межі приватної власності, збудувати водопровідний колодязь з переносом приладів обліку води на землі загального користування, на вулицю, а фактично на територію проїзду вулиці.

Крім тоговстановлено,що станомна теперішнійчас ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 )здійснює користуваннякомунальним майном-зовнішніми інженернимимережами водопостачаннята водовідведення(ціліснимимайновими комплексами)розташованими натериторіях с.Маяки,с.Надлиманське,с.Удобне,с.Лібенталь,с.Йосипівка,таотримує відцього прибутокбез сплатив бюджет ІНФОРМАЦІЯ_8 обов`язкової орендної плати за користування комунальним майном, без укладання договорів оренди комунального майна з ІНФОРМАЦІЯ_9 , тобто всупереч ЗУ «Про особливості передачі в оренду об`єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності».

Враховуючи, що в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та необхідні для подальшого проведення досудового розслідування та неможливістю іншими способами встановити обставини, які передбачаються довести за допомогою цих документів, виникла необхідність здійснити тимчасовий доступ до копій документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_9 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), у зв`язку з чим слідчий звернувся до суду з вказаним клопотанням.

Крім того, слідчий просить розгляд клопотання без виклику осіб у володіння яких знаходяться інформація, оскільки існує загроза зміни або знищення вказаних документів.

Слідчий ОСОБА_3 в судове засідання не з`явилася, однак в прохальній частині клопотання просила розглянути клопотання без її участі та участі прокурора.

Дослідивши додані до клопотання документи, матеріали кримінального провадження, суд дійшов наступного висновку.

Статтею 160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Клопотання слідчого, яке надійшло до суду, відповідає вимогам КПК України.

Згідно з ч.ч. 5, 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Згідно з ч.7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей, документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей та документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

В ході досудового розслідування вказаного кримінального правопорушення виникла необхідність вилучити вказані документи, які мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та необхідні для подальшого проведення досудового розслідування та неможливістю іншими способами встановити обставини, які передбачаються довести за допомогою цих документів.

Разом з цим, слідчий ОСОБА_3 у клопотанні просить надати слідчому СВ Одеського РУП №2 ГУНП в Одеській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 , в тому числі слідчим; ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , та іншим слідчим, які входять до складу слідчої групи по розслідуванню кримінального провадження №12022162250000861 від 10.12.2022 року, та прокурорам групи прокурорів у вказаному кримінальному провадженні дозвіл на тимчасовий доступ до оригіналів речей та документів речей та документів .

Проте, суд вважає, що клопотання в цій частині підлягає частковому задоволенню, оскільки оглянувши витяг з єдиного реєстру досудових розслідувань встановлено, що серед слідчих, які здійснюють досудове розслідування в рамках кримінального провадження №12022162250000861, відсутні слідчі СВ ОРУП №2 ГУНП в Одеській області ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , таким чином надати вказаним слідчим тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю не є можливим. Постанова про створення слідчо-оперативної групи у вказаному кримінальному провадженні в матеріалах справи відсутня.

Виходячи з наведеного, клопотання підлягає частковому задоволенню, необхідно надати тимчасовий доступ лише особам, які зазначені у витягу з ЄРДР, які здійснюють досудове розслідування у кримінальному провадженні.

Враховуючи викладене, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст. ст. 159-164,166 КПК України, слідчий суддя -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання слідчого СВОдеського районногоуправління поліції№2Головного управлінняНаціональної поліціїв Одеськійобласті старшого лейтенантаполіції ОСОБА_3 про тимчасовийдоступ доречей ідокументів,за матеріаламидосудового розслідування,внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022162250000861 від 10.12.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.366 КК України - задовольнити частково.

Надати слідчому слідчого відділу Одеського РУП №2 ГУНП в Одеській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 , в тому числі слідчим: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , та прокурорам у кримінальному провадженні №12022162250000861 від 10.12.2022 року на тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_9 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , з можливістю вилучення:

- завірених належним чипом копій документів, які стали підставою для прийняття рішення ІНФОРМАЦІЯ_7 від 24.02.2023 за №5/13-2022 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання, які здійснює ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в тому числі: пояснювальну записку щодо потреби встановлення тарифів, що містить обґрунтування планових витрат ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за їх складовими, аналіз результатів фінансові господарської діяльності за базовий період та очікувані зміни у плановом періоді; інформацію про ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » із зазначенням відомостей про наявність у нього ліцензії на провадження централізованого водопостачання та водовідведення, кількості споживачів у розрізі їх категорій, переліку цих споживачів із зазначенням їх місцезнаходження / місця проживання, системи оподаткування ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » особливостей виробництва, транспортування та постачання комунальних послуг, контактної інформації; документів, які містять інформацію про середньооблікову чисельність персоналу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », витрат на оплату праці для врахування в тарифах, пояснення та обґрунтування змін, копію штатного розпису ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »; копію колективного договору ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (за наявності); копію інвестиційної програми ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », розроблену відповідно до вимог нормативно-правових актів у відповідній сфері (за наявності); копії установчих документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (статуту, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб; копії розпорядчих документів про облікову політику ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з визначенням бази розподілу понесених витрат; копії договорів, укладених ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » іншими суб`єктами господарювання для забезпечення транспортування та постачання питної води (централізованого водопостачання); завірених належним чином копій документів що містять інформацію щодо балансової вартості основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів із розбивкою за групами та видами діяльності станом на перше число місяця, в якому подаються розрахунки тарифів.

-завірених належнимчином копійконкурсної документаціїщодо передачів орендуТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »об`єктів водопостачанняводовідведення,що перебуваютьу комунальнійвласності,які розташованіна територіяхсіл Маяки,Надлиманське,Иосипівка,Лібенталь таУдобне,в томчислі завіреніналежним чином:рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо передачів орендуТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »об`єктів водопостачаннята водовідведення(цілісногомайнового комплексу,зовнішніх інженернихмережі щоперебувають укомунальній власності;договорів орендипро передачів орендуТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »об`єктів водопостачаннята водовідведення(цілісногомайнового комплексу,зовнішніх інженерниймереж розташованихна територіяхсіл Маяки,Надлиманське,Йосипівка,Лібенталь таУдобне),що перебуваютьу комунальнійвласності;заяв суб`єктівгосподарювання,в томучислі ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_10 »,які поданідо ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо отриманняв орендуоб`єктів водопостачаннята водовідведення(цілісногомайнового комплексу,зовнішніх інженернихмереж розташованихна територіяхсіл Маяки,Надлиманське,Йосипівка Лібентальта Удобне),що перебуваютьу комунальнійвласності ІНФОРМАЦІЯ_1 ;усі рішеннясесії ІНФОРМАЦІЯ_1 про прийняттіпропозиції щодопередачі воренду (абовідмову)об`єкта водопостачаннята водовідведення(цілісногомайнового комплексу,зовнішніх інженернихмереж розташованихна територіяхсіл Маяки,Надлиманське,Йосипівка,Лібенталь таУдобне),що перебуваютьу комунальнійвласності ІНФОРМАЦІЯ_1 ;усіх документівщодо організаційно-технічної підготовкиоб`єктів водопостачаннята водовідведення,що перебуваютьу комунальнійвласності ІНФОРМАЦІЯ_1 (проведенняінвентаризації основнихзасобів ітоварно-матеріальнихцінностей ускладі такогооб`єкта;впорядкування та відновлення технічної та будівельної документації щодо об`єкта; визначення вартості об`єкта (ринкова вартість)); документів, які свідчать про погодження умов конкурсу з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері житлово-комунальної господарства; рішень ІНФОРМАЦІЯ_1 про затвердження конкурсної комісії, утворення конкурсної комісії (її склад та порядок роботи), оголошення конкурсу, визначення розміру реєстраційного внеску; платіжних документів щодо сплати реєстраційного внеску претендентами; усіх заявок суб`єктів господарювання (претендентів) поданих для участі у конкурсі з доданими документами; усіх рішень конкурсної комісії щодо прийняття або відхилення заявок претендентів (суб`єктів господарювання); пропозицій суб`єктів господарювання про виконання умов конкурсу; усіх висновків конкурсної комісії.

- завірених належним чином копій документів, які підтверджують факт перебування у комунальній власності ІНФОРМАЦІЯ_9 (або інших юридичних осіб засновником яких ( ІНФОРМАЦІЯ_9 ) об`єктів у сферах водопостачання та водовідведення ( цілісного майнового комплексу; зовнішніх інженерних мереж розташованих на територіях сіл Маяки, Надлиманське, Йосипівка, Лібенталь та Удобне).

-завірених належнимчином копійплатіжних документів,які підтверджуютьфакт орендноїплати ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » закористування комунальниммайном ІНФОРМАЦІЯ_1 -об`єктами сферахводопостачання таводовідведення (цілісним майновимкомплексом, зовнішніми інженерними мережами розташованих на територіях сіл Маяки, Надлиманське, Йосипівка, Лібенталь та Удобне) починаючи з 18.11.2021 та до теперішнього часу.

Строк дії ухвали два місяці.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудБіляївський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення19.12.2023
Оприлюднено25.04.2024
Номер документу115925039
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —496/168/23

Ухвала від 09.02.2024

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Горяєв І. М.

Ухвала від 19.12.2023

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Горяєв І. М.

Ухвала від 12.10.2023

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Драніков С. М.

Ухвала від 13.10.2023

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Драніков С. М.

Ухвала від 12.10.2023

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Драніков С. М.

Ухвала від 09.10.2023

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Драніков С. М.

Ухвала від 09.10.2023

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Драніков С. М.

Ухвала від 24.08.2023

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Горяєв І. М.

Ухвала від 24.08.2023

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Горяєв І. М.

Ухвала від 24.08.2023

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Горяєв І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні