Ухвала
від 26.12.2023 по справі 290/1164/23
РОМАНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Україна

Романівський районнийсуд Житомирської області

290/1164/23

У Х В А Л А

26 грудня 2023 року смт. Романів

Романівський районний суд Житомирської області в складі судді Кірічука М.М., з участю секретаря судового засідання Панасюк К.О., розглянувши цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 про усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою,-

ВСТАНОВИВ:

В серпні 2023 року адвокат Сачок А.В. в інтересах ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до ОСОБА_2 , в якому просить усунути перешкоди у користуванні позивачем належною їй земельною ділянкою за кадастровим номером 1821484200:04:000:0114 площею 0,3582 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, відповідно до державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯА №121479 від 10 лютого 2005 року, шляхом скасування рішення з індексним номером 38209325 від 17 листопада 2017 року щодо державної реєстрації права власності на вищевказану земельну ділянку за громадянкою ОСОБА_3 .

В обґрунтування позову представником позивача зазначено, що державний реєстратор, як суб`єкт владних повноважень, з метою недопущення одночасного існування державної реєстрації декількох прав на одну земельну ділянку, у випадку проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку та уникнення подвійної реєстрації повинен запитувати інформацію про наявність або відсутнність зареєстрованого права в уповноважених органах, що здійснювали таку реєстрацію до 1 січня 2013 року. Разом з тим державним реєстратором таких дій вчинено не було. 13 листопада 2017року було зареєстровано право власності на земельну ділянку за кадастровим номером 1821484200:04:000:0114 площею 0,3582 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЖТ№138941 від 20 лютого 2004 року за ОСОБА_3 , післясмерті якоїспадщину прийнялавідповідач. ОСОБА_2 зареєструвала земельнуділянку, якуотримала успадок на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЖТ№138941 від 20 лютого 2004 року за новим кадастровим номером 1821484200:07:000:0114, але разом з тим відомості про реєстрацію за ОСОБА_3 права власності на земельну ділянку за кадастровим номером 1821484200:04:000:0114 в єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно лишились не зміненими, що позбавляє позивача розпоряджатись своєю земельною ділянкою.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 на праві власності належить земельна ділянка з кадастровим номером 1821484200:04:000:0114 площею 0,3582 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, відповідно до державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯА №121479 від 10 лютого 2005 року.

ОСОБА_3 згідно державногоакту направо власностіна земельнуділянку серіїЖТ №138941від 20лютого 2004року на праві власності належить земельна ділянка з кадастровим номером 1821484200:07:000:0114 площею 0,3582 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташована на території Романівської сільської ради Житомирської області.

З інформаціїз Державногореєстру речовихправ нанерухоме майнота Реєструправ власностіна нерухомемайно,Державного реєструІпотек,Єдиного реєструзаборон відчуженняоб`єктів нерухомогомайна щодооб`єктів нерухомогомайна №342110097від 9серпня 2023року вбачається, що право власності на земельну ділянку за кадастровим номером 1821484200:04:000:0114 площею 0,3582 га зареєстровано за ОСОБА_3 .

З інформаціїз Державногореєстру речовихправ нанерухоме майнота Реєструправ власностіна нерухомемайно,Державного реєструІпотек,Єдиного реєструзаборон відчуженняоб`єктів нерухомогомайна щодооб`єктів нерухомогомайна №342336074від 10серпня 2023року вбачається, що право власності на земельну ділянку за кадастровим номером 1821484200:07:000:0114 площею 0,3582 га зареєстровано за ОСОБА_2 .

Статтею 263 Цивільного процесуального кодексу України(даліЦПК України) встановлено, що судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Статтею 124Конституції України закріплено, що правосуддя в Україні здійснюють виключно суди.

Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення.

У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

Згідно статті 125 Конституції України, судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.

Відповідно до частини 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до абзацу другого частини першої статті другої Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно статті 8 цього Закону орган державної реєстрації прав проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмовляє у їх реєстрації, забезпечує ведення Державного реєстру прав, надає інформацію про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом, забезпечує облік безхазяйного нерухомого майна, здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Предметом позову у даній справі є оскарження рішення державного реєстратора Романівської районної державної адміністрації Житомирської області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, а підставою позову є порушення порядку вчинення реєстраційних дій та відсутність підстав для їх проведення.

Таким чином, у даному спорі правовій оцінці підлягають виключно владні управлінські рішення та дії державного реєстратора Романівської районної державної адміністрації Житомирської області, який у межах спірних правовідносин діяв як суб`єкт владних повноважень.

Крім того, судом не встановлено зв`язок позовних вимог із наявністю спору про право цивільне. У позовній заяві не наведено жодного обґрунтування та доказу наявності цивільно-правового спору, а навпаки зазначено, що державний реєстратор, як суб`єкт владних повноважень, з метою недопущення одночасного існування державної реєстрації декількох прав на одну земельну ділянку, у випадку проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку та уникнення подвійної реєстрації, не витребував інформацію про наявність або відсутність зареєстрованого права в уповноважених органах, що здійснювали таку реєстрацію до 1 січня 2013 року.

Згідно з частиною 4 статті 263 ЦПК Українипри виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

З Постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у справі №450/3158/17 від 28 серпня 2023 року вбачається, що спірні правовідносини з підстав реєстрації права власності державним реєстратором не пов`язані з визнанням права власності відносяться до юрисдикції адміністративних судів.

Таким чином, суд приходить до висновку, що зазначений спір не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Згідно з пунктом 1 частини першоїстатті 255 ЦПК Українисуд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

За таких обставин провадження у справі підлягає закриттю.

Керуючись статтею255 ЦПК України, суд,-

В И Р І Ш И В :

Закрити провадженняу справіза ОСОБА_1 до ОСОБА_2 про усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою.

Роз`яснити ОСОБА_1 , що розгляд вказаної справивіднесено до юрисдикції Житомирського окружного адміністративного суду.

Ухвалу може бути оскаржено до Житомирського апеляційного суду протягом 15 днів з дня її постановлення в порядку передбаченому підпунктом 15.5 пункту 1розділу XIII «Перехідні положення» ЦПК України.

Суддя М.М. Кірічук

СудРоманівський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення26.12.2023
Оприлюднено28.12.2023
Номер документу115928681
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: щодо усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою

Судовий реєстр по справі —290/1164/23

Ухвала від 26.12.2023

Цивільне

Романівський районний суд Житомирської області

Кірічук М. М.

Ухвала від 05.10.2023

Цивільне

Романівський районний суд Житомирської області

Кірічук М. М.

Ухвала від 21.08.2023

Цивільне

Романівський районний суд Житомирської області

Кірічук М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні