Справа № 369/10547/23
Провадження № 1-кп/369/2075/23
В И Р О К
іменем України
05.10.23 року м. Київ
Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі:
головуючої судді ОСОБА_1 ,
за участю секретаря ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
захисника ОСОБА_4 ,
обвинуваченої ОСОБА_5 ,
провівши у підготовчому судовому засіданні в режимі відеоконференції в залі суду в м. Києві кримінальне провадження № 62023100110000099 від 29.06.2023 року за обвинуваченням ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Харків, українки, громадянки України, з середньою-спеціальною освітою, яка зареєстрована та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 , яка значиться директором ТОВ "МІРКАС ТРЕЙД" та TOB "БІЛАНА ЛЮКС", раніше не судима, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 205-1 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
Так, у невстановлені час і місці, але не пізніше 13.10.2021, особа знайома ОСОБА_5 як ОСОБА_6 запропонувала ОСОБА_5 як особі, яка не має юридичної або економічної освіти та ділових якостей для зайняття підприємницькою діяльністю за грошову винагороду зареєструвати від імені останньої юридичні особи, виступити засновником та керівником підприємств, а саме: ТОВ «МІРКАС ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44509965) та ТОВ «БІЛАНА ЛЮКС», (код ЄДРПОУ 44654716), на що перебуваючи у скрутному матеріальному становищі ОСОБА_5 погодилась.
В подальшому ОСОБА_5 при невстановлених обставинах та місці підписано пусті аркуші документів та надано ОСОБА_7 , копії власних документів, а саме паспорту та ідентифікаційного персонального коду та копії цифрового підпису персонального ідентифікатору.
За передачу вказаних документів та цифрового підпису ОСОБА_5 отримала грошову винагороду у сумі 4000 грн.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» №755-ІV від 15.05.2003 (у редакції від 01.01.2017, далі - Закон) державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Згідно з п.7 ч.1 ст.1 Закону Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Згідно з ч.1 ст.4 Закону державна реєстрація базується на таких основних принципах:
1) обов`язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі;
2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення;
3) врегулювання відносин, пов`язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом;
4) державної реєстрації за заявницьким принципом;
6) єдності методології державної реєстрації;
7) об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі;
8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону;
9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.
У відповідності до ч.1 ст.9 Закону відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:
1) відповідних заяв про державну реєстрацію;
2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;
3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 9 Закону в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про місцезнаходження юридичної особи, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб.
За приписами ч. 1 ст. 14 Закону документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.
Відповідно до ч.2 ст.14 Закону, якщо документи подаються особисто, заявник пред`являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання.
У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
У відповідності до ч.4 ст.14 Закону документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи.
Відповідно до п.5 ч.1 ст.15 Закону заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 15 Закону рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім рішень, створених на порталі електронних сервісів.
Згідно з п.8 ч.1 ст.15 Закону установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству.
За приписами п.9 ч.1 ст.15 Закону установчий документ викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами, крім випадків заснування юридичної особи). Справжність підписів на установчому документі нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.17 Закону передбачено, що для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подається заява про державну реєстрацію створення юридичної особи. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи, утвореної в результаті поділу, додатково зазначаються відомості про відокремлені підрозділи в частині їх належності до юридичної особи правонаступника.
Відповідно до п.2-1 ч.1 ст.17 Закону передбачено, що для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи;
Відповідно до п.3 ч.1 ст.17 Закону передбачено, що для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подається документ, що підтверджує створення громадського формування, відповідність статуту юридичної особи, на підставі якого діє громадське формування, - у разі державної реєстрації громадського формування, що є самостійним структурним підрозділом у складі іншої юридичної особи.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 Закону передбачено, що для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подається відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій (ім`я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку);
Відповідно до п.5 ч.1 ст.17 Закону передбачено, що для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подається установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа. Відповідно до п.9 ч.1 ст.17 Закону передбачено, що для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подається документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 25 Закону державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: зокрема документів, що подаються заявником для державної реєстрації.
Відповідно до п. 2 ч.1 ст.25 Закону порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:
1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);
2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;
3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;
4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;
5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;
7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;
8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;
10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
Відповідно до ч.4 ст.35 Закону особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.
Поняття місцезнаходження юридичної особи визначено статтею 93 Цивільного кодексу України та встановлено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Невстановленими особами за попередньою змовою з ОСОБА_5 в подальшому на веб порталі ОН-ЛАЙН БУДИНОК ЮСТИЦІЇ, (https://online.minjust.gov.ua/) створено МОДЕЛЬНИЙ СТАТУТ товариства з обмеженою відповідальністю №01000000000000000000000999000000011111990000000000009901119999999990000.
На підставі вказаного статуту з використанням документів отриманих у ОСОБА_8 на веб-порталі електронних сервісів зареєстровано (дата запису: 18.10.2021 номер запису: 1010211020000000024) документи підписані цифровим підписом ОСОБА_5 :
1. Реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість;
2. Заява про державну реєстрацію створення юридичної особи;
3. Рішення засновників про створення юридичної особи;
4. Модельний статут;
5. Опис структури власності.
Таким чином, в порушення вимог законодавства України здійснено державну реєстрацію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МІРКАС ТРЕЙД» (ТОВ «МІРКАС ТРЕЙД») (код ЄДРПОУ 44632928), яке зареєстровано за адресою: Україна, 08503, Київська обл., Фастівський район, місто Фастів, вул. Гусєва, будинок 27, де фактично не знаходиться та господарську діяльність не здійснює.
Дане підприємство з 19.10.2021 перебуває на обліку у Фастівській ДПІ (м. Фастів) ГУ ДПС в Київській області та з 19.10.2021 у Державній службі статистики України.
Крім того, невстановленими особами за попередньою змовою з ОСОБА_5 в подальшому на веб порталі ОН-ЛАЙН БУДИНОК ЮСТИЦІЇ, (https://online.minjust.gov.ua/) створено МОДЕЛЬНИЙ СТАТУТ товариства з обмеженою відповідальністю №01000000000000000000000999000000011111990000000000009901119999999990000.
На підставі вказаного статуту з використанням документів отриманих у ОСОБА_5 на веб-порталі електронних сервісів зареєстровано (дата запису: 18.10.2021 номер запису: 1010391020000000380) документи підписані цифровим підписом ОСОБА_5 :
1. Реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість;
2. Заяву про державну реєстрацію створення юридичної особи;
3. Рішення засновників про створення юридичної особи;
4. Модельний статут;
5. Опис структури власності.
Таким чином, в порушення вимог законодавства України здійснено державну реєстрацію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БІЛАНА ЛЮКС" (ТОВ "БІЛАНА ЛЮКС") (код ЄДРПОУ 44654716), яке зареєстровано за адресою: Україна, 08133, Київська обл., Бучанський р-н, місто Вишневе, вул.Чорновола, будинок 48, де фактично не знаходиться та господарську діяльність не здійснює.
Дане підприємство з 19.10.2021 перебуває на обліку у Києво-Святошинській ДПІ ГУ ДПС в Київській області та з 19.10.2021 у Державній службі статистики України.
У підготовчому судовому засіданні прокурор, обвинувачена та захисник просили затвердити угоду про визнання винуватості, укладену 30.06.2023 року між обвинуваченою ОСОБА_5 та прокурором.
Обвинувачена ОСОБА_5 в судовому засіданні пояснила, що вину у вчиненні кримінального правопорушення визнає та уточнила, що копії своїх особистих документів передавала в с. Софіївська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області (територіально за приміщенням магазину «Ашан»).
Суд, вислухавши сторони кримінального провадження, переконався, що укладення угоди сторонами є добровільним, тобто не є наслідком застосування насильства, примусу, погроз або наслідком обіцянок чи дій будь-яких інших обставин, ніж ті, що передбачені в угоді. При цьому судом встановлено, що ОСОБА_5 повністю усвідомлює зміст угоди про визнання винуватості, характер обвинувачення, щодо якого визнає себе винуватою, цілком розуміє свої права, визначені п. 1 ч. 4 ст. 474 КПК України, а також наслідки укладення, затвердження даної угоди, передбачені ч. 2 ст. 473 КПК України, та наслідки її не виконання, передбачені ст. 476 КПК України.
Таким чином, суд вважає, що вина ОСОБА_5 у вчиненні злочину повністю доведена, її дії судом кваліфікуються за ч. 2 ст. 205-1 КК України, як внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей, а також умисне подання для проведення такої реєстрації документів, які містять завідомо неправдиві відомості, вчиненого за попередньою змовою групою осіб вчинене повторно.
Обставинами, які пом`якшують покарання обвинуваченій ОСОБА_5 суд визнає щире каяття та активне сприяння розкриттю кримінального правопорушення.
Обставин, які обтяжують покарання обвинуваченій ОСОБА_5 судом не встановлено.
Вислухавши думку сторін, вивчивши угоду про визнання винуватості, яка відповідає вимогам ст. 474 КПК України, матеріали кримінального провадження, врахувавши, що ОСОБА_5 раніше не судима, за місцем проживання характеризується посередньо, на обліку у лікаря-психіатра та лікаря-нарколога не перебуває, дійшов висновку, що обвинувачена може виконати взяті на себе за угодою зобов`язання, фактичні підстави для визнання винуватості наявні, узгоджена міра покарання відповідає загальним засадам призначення покарання, визначених статтями 50,65 КК України, суд дійшов висновку про затвердження угоди про визнання винуватості і призначення обвинуваченій узгодженого сторонами покарання.
Речові докази в кримінальному провадженні відсутні.
Цивільний позов в кримінальному провадженні не заявлено.
Судові витрати відсутні.
Запобіжний захід не застосовувався.
Враховуючи вищенаведене та керуючись ст.ст. 368; 369; 374; 475; 314 КПК України, суд,-
УХВАЛИВ:
Затвердити угоду про визнання винуватості від 30 червня 2023 року, укладену між підозрюваною ОСОБА_5 та прокурором.
ОСОБА_5 визнати винуватою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 205-1 КК України і призначити їй покарання у виді позбавлення волі на строк 3 (три) роки.
На підставі ст. 75 КК України звільнити ОСОБА_5 від відбування покарання з випробуванням, встановивши їй іспитовий строк 1 (один) рік.
На підставі ст. 76 КК України покласти на ОСОБА_5 обов`язки періодично з`являтись для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації; повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання, роботи.
Вирок може бути оскаржений до Київського апеляційного суду через Києво-Святошинський районний суд Київської області протягом 30 (тридцяти) днів з дня його проголошення.
Копія вироку негайно після його проголошення вручається обвинуваченому та прокурору; інші учасники судового провадження мають право отримати копію вироку в суді; копія вироку не пізніше наступного дня після ухвалення надсилається учаснику судового провадження, який не був присутнім в судовому засіданні.
Суддя ОСОБА_9 Перекупка
Суд | Києво-Святошинський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2023 |
Оприлюднено | 28.12.2023 |
Номер документу | 115929283 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері господарської діяльності Підроблення документів, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи та фізичних осіб - підприємців |
Кримінальне
Києво-Святошинський районний суд Київської області
Перекупка Г. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні