Справа № 420/18063/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 грудня 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марина П.П., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративний позов Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради до Обслуговуючого кооперативу «Екодом-2» про зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради до Обслуговуючого кооперативу «Екодом-2», в якому позивач просить припинити право на початок виконання підготовчих робіт, набуте на підставі повідомлення про початок виконання підготовчих робіт № ОД 020210719548 від 19.07.2021 року «Реконструкція нежитлових будівель з розширенням (зміна зовнішніх геометричних розмірів фундаментів) під будівлю громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катерининська, 49, яке подано відповідачем.
В обґрунтування позову позивач зазначає, що замовником будівництва ОК «ЕКОДОМ-2» через електронний кабінет користувача Єдиного державного веб-порталу електронних послуг «Портал Дія» подано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт «Реконструкції нежитлових будівель з розширенням (зміна зовнішніх геометричних розмірів фундаментів) під будівлю громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катерининська, 49» яке зареєстроване в Реєстрі будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» за №ОД 020210719548 від 19.07.2021 року. Разом з тим, у ході проведення позапланової перевірки з виїздом на місце за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катерининська, 49 зафіксовано, що на даному об`єкті вже виконані підготовчі роботи з часткового демонтажу існуючих будівель та споруд.
Також представник відповідача вказує, що проведення робіт з реконструкції нежитлових будівель з розширенням (зміна зовнішніх геометричних розмірів фундаментів) під будівлю громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катерининська, 49 неможливе, оскільки фактично передбачено повний демонтаж існуючих будівель та споруд на відведеній земельній ділянці та нове будівництво будівлі громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами за вищевказаною адресою. Таким чином, замовником будівництва ОК «ЕКОДОМ-2» наведено недостовірні дані у зареєстрованому повідомленні про початок виконання підготовчих робіт за № ОД0202Ю719548 від 19.07.2021 року в частині намірів забудови, чим порушено ч. 10 ст. 35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п. 11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року. В свою чергу, відповідно до частини 10 ст. 35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту і достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, та виконання підготовчих робіт з порушенням вимог, визначених у цій статті.
На підстави викладеного позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом про припинення права на виконання підготовчих робіт.
Відповідачем поданий відзив на адміністративний позов, в якому представник відповідача зазначив, що адміністративний позов не визнає в повному обсязі.
В обґрунтування правової позиції, представник відповідача зазначив, що на підставі припису Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про зупинення підготовчих та будівельних робіт за № 106/20 від 03.03.2020 року виконання підготовчих робіт було зупинено. За період з моменту реєстрації скасованого повідомлення відповідачем було виконано певний обсяг робіт щодо розчищення території від залишків надземної частини об`єкта нерухомості, який знаходився лівосторонньо, та зазнав руйнації внаслідок його фізичного зносу. В подальшому, 18 листопада 2020 року відповідачем було отримано Містобудівні умови та обмеження за № 01-06/346 щодо Реконструкції нежитлових будівель з розширенням (зміна геометричних розмірів фундаментів) під будівлю громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катерининська, 49. 19 липня 2021 року відповідачем було зареєстровано в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва за № ОД 020210719548 Повідомлення про початок виконання підготовчих робіт на об`єкті будівництва. Після реєстрації зазначеного Повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, відповідачем було розпочате виконання таких робіт. Саме тому, станом на дату проведення позапланової перевірки, яка відбулася 27.07.2021 на об`єкті вже було частково виконані підготовчі роботи.
Представник відповідача зазначає, що не вірним є висновок позивача про те, що факт надавання висновку Управління з питань охорони об`єктів культурної спадщини ОМР 26 липня 2019 року щодо нового будівництва доводить наявність саме нового будівництва на об`єкті, а не його реконструкції. Так, крім іншого, метою даного висновку було саме встановлення факту внесення або не внесення будівель та споруд за адресою: м. Одеса, вулиця Катерининська, 49 до переліку пам`яток м. Одеси або до Державного реєстру нерухомих пам`яток України. Тому заміна намірів забудови з нового будівництва на реконструкцію жодним чином не вимагало повторного звернення Відповідача до Управління з питань охорони об`єктів культурної спадщини ОМР, та жодним чином не доводить факт наявності нового будівництва на земельній ділянці, а не виконання робіт з реконструкції об`єктів нерухомості.
Також за твердженням представника відповідача співробітник позивача - заступник начальника інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради Лисий Сергій Олександрович не володіє спеціальними знаннями у сфері оцінки стану конструкцій та елементів будівель й споруд та на його ім`я не видавались жодні кваліфікаційні сертифікати (роздруківка з Реєстру атестованих осіб Атестаційної архітектурно-будівельної комісії додається). В зв`язку з цим висновок щодо неможливості здійснення реконструкції нежитлових будівель є безпідставним та необґрунтованим.
Крім того, представник відповідача вказує, що реконструкцією можуть вважатися будівельні роботи, у результаті яких здійснюється зміна основних техніко-економічних показників, забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. При цьому, зазначені зміни та удосконалення мають бути наслідком зміни геометричних розмірів та/або функціонального призначення об`єкта будівництва.
Між тим, проект виконання підготовчих робіт не має містити відомості про конструкції, які підлягають відновленню та зміцненню, оскільки етап виконання підготовчих робіт, не має на меті виконання зазначеного обсягу робіт. При цьому зазначений проект містить відомості про те, які конструктивні елементи нежитлових будівель мають бути збережені, опираючись при цьому на висновки Технічного звіту № 07/19-ТЗ Обстеження стану існуючої забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , виконаного ФОП ОСОБА_1 , копія якого надавалась Позивачеві під час проведення позапланової перевірки. В свою чергу Технічний звіт № 07/19-ТЗ Обстеження стану існуючої забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , виконаного ФОП ОСОБА_1 відображає існуючий стан будівель з фотофіксацією та містить висновки, станом на лютий 2019р, щодо конструктивних частин, які можуть бути збережені, відновлені та зміцнені в результаті реконструкції.
На підставі вищевикладеного відповідач просить суд відмовити в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.
Представником позивача подано письмові пояснення.
Ухвалою суду від 25.10.2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою суду від 25.11.2021 року здійснено перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 04.02.2022 року продовжено строк підготовчого провадження.
Ухвалою суду від 07.11.2022 року закрито підготовче провадження та справу призначено до розгляду по суті.
В судовому, яке було призначено на 26.04.23 було вирішено розгляд справи продовжувати в порядку письмового провадження.
Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 18.09.2023 року, справу №420/18063/21 передано на розгляд судді Марину П.П.
Ухвалою суду від 25.09.2023 року прийнято до провадження справу №420/18063/21 за адміністративним позовом Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради до Обслуговуючого кооперативу «Екодом-2» про зобов`язання вчинити дії. Розгляд справи ухвалено проводити в порядку загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 13.11.2023 року занесеною до протоколу судового засідання закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті.
Представник відповідача в судовому засіданні, призначеному на 12.12.2023 року участі не приймав. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений відповідно до вимог КАС України.
В судовому засіданні призначеному на 12.12.2023 року, у зв`язку з відсутністю потреби заслухання свідка чи експерта, судом, та х урахуванням відсутності заперечень у представника позивача, керуючись положеннями ч.9 ст.205 КАС України, прийнято рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.
Судом встановлено, що наказом департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради від 18.11.2020 року №01-06/346 затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва №225 - Реконструкція нежитлових будівель з розширенням (зміна зовнішніх геометричних розмірів фундаментів) під будівлю громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: АДРЕСА_1 . (а.с. 70-85, том 1).
19.07.2021 року Обслуговуючим кооперативом «ЕКОДОМ-2» подано до Управління ДАБК Одеської міської ради повідомлення про початок підготовчих робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) зареєстроване за № ОД 020210719548 на «Реконструкція нежитлових будівель з розширенням (зміна зовнішніх геометричних розмірів фундаментів) під будівлю громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: АДРЕСА_1 », в якому зазначені наступні відомості:
Замовник будівництва Обслуговуючий кооператив «ЕКОДОМ-2»;
Вид будівництва реконструкція;
Технічний нагляд ОСОБА_2 , сертифікат серії AT №007464, АТ 005281 ;
Авторський нагляд ОСОБА_3 (АЕ 000507, АР 003186);
Генеральний підрядник ТОВ «ПРОМИСЛОВО БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ЕТАЛОН»;
Інформація про земельну ділянку 5110137500:27:013:0007, площа - 0,0634 га.
Відповідно до ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», п. 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553, відповідно до Положення про Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеського міської ради № 3043-VII від 21.03.2018 року, на підставі необхідності проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконаний підготовчих робіт № ОД020210719548 від 19.07.2021 року (службова записка № 01-18/270-и/в від 21.07.2021 року) Управлінням ДАБК Одеської міської ради видано наказ від 23.07.2021 року №01-13-249ДАБК про проведення позапланової перевірки на об`єкті: «Реконструкцій нежитлових будівель з розширенням (зміна зовнішніх геометричних розмірів фундаментів) під будівлю громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катерининська, 49», замовний будівництва - Обслуговуючий кооператив «ЕКОДОМ-2», код ЄДРПОУ 40123355, зареєстрований за адресою: вул. Віри Інбер, 5, офіс № 1, м. Одеса, 65014.
Предмет перевірки: перевірка достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт № ОД020210719548 від 19.07.2021 року.
За результатом проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності посадовими особами позивача складено акт від 30.07.2021 року №000429. (а.с. 162-181 т.1)
Так, перевірка проводилась з 27.07.2021 по 30.07.2021 року.
За висновком посадових осіб позивача, викладеним у акті перевірки від 30.07.2021 року №000429, замовником будівництва ОК «ЕКОДОМ-2» наведено недостовірні дані в зареєстрованому повідомленні про початок виконання підготовчих робіт за № ОД020210719548 від 19.07.2021 року в частині намірів забудови, чим порушено ч. 10 ст. 35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п. 11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року.
Також Управлінням ДАБК Одеської міської ради складено протокол про порушення с сфері містобудівної діяльності від 30.07.2021 року, припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 30.07.2021 року, постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 27.08.2021 року №033/21/269-вих у розмірі 23790,00 грн.
У зв`язку з виявленням факту подання відповідачем недостовірних даних у вищевказаному повідомлення, керуючись ст. 39№ Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлюються Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», що спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Відповідно до ч. 5 ст. 26 Закону проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у наступному порядку:
отримання замовником або проектувальником вихідних даних;
розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених ст. 31 Закону, її експертизи;
затвердження проектної документації;
виконання підготовчих та будівельних робіт;
прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів;
реєстрація права власності на об`єкт містобудування.
Згідно з ч. 1 ст. 29 Закону - основними складовими вказаних вихідних даних є містобудівні умови та обмеження. Містобудівні умови та обмеження - документ, в якому зазначено комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування та будівництва, що стосуються поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будівель та споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Згідно з ч. 4 ст. 29 Закону - містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні.
Згідно з ч. 7 ст. 1 розділу І Загальних положень Закону містобудівна документація - це затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.
Згідно з ч. 2 ст. 5 Закону вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону, планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Відповідно до частини 1 ст. 17 Закону генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану. У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.
Згідно з ч.1 та ч. 2 ст. 18 Закону, план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.
Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва.
Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.
Таким чином, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не є документом дозвільного характеру, вони не дають право на забудову земельної ділянки, на виконання будівельних робіт. Основною метою надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки є, передусім, визначення відповідності намірів забудови діючий містобудівній документації та визначення основних, передбачених державними будівельними нормами вимог, на підставі яких в подальшому має розроблятись проектна документація на будівництво об`єкту.
Обґрунтовуючи даний адміністративний позов, позивач зазначає, що ОК «ЕКОДОМ-2» зазначено недостовірні відомості в повідомлені про початок підготовчих робіт, а фактичне будівництво здійснюється не у відповідності до отриманих містобудівних умов та обмежень виданих на об`єкт будівництва за адресою: вул. Катерининська, 49, м. Одеса, а саме відповідачем замість реконструкції нежитлових будівель з розширенням під будівлю здійснюються будівельні роботи з нового будівництва за адресою: вул. Екатериненська, 39, м. Одеса
Так, повноваження Департаменту ДАБІ у спірних правовідносинах регулюються, зокрема, законами України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність» (тут і далі - у редакціях, чинних на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до частини першої статті 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Відповідно приписів ст. 35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» після набуття права на земельну ділянку та відповідно до її цільового призначення замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами і правилами, з повідомленням органу державного архітектурно-будівельного контролю. Форма повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, порядок його подання, форма повідомлення про зміну даних у поданому повідомленні визначаються Кабінетом Міністрів України.
Виконання підготовчих робіт може здійснюватися на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт.
Виконання підготовчих робіт без подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт забороняється.
Повідомлення про початок виконання підготовчих робіт не дає права на виконання будівельних робіт.
У разі самостійного виявлення помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки) у поданому повідомленні про початок виконання підготовчих робіт замовник має право протягом трьох робочих днів із дня подання такого повідомлення подати виправлені (достовірні) дані щодо інформації, яка потребує змін.
У разі якщо право на будівництво об`єкта передано іншому замовнику або змінено осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, або змінено інші відомості про початок виконання підготовчих робіт, які містяться в Реєстрі будівельної діяльності, замовник протягом трьох робочих днів повідомляє про такі зміни відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю.
Продовження виконання підготовчих робіт без такого повідомлення забороняється.
Право на початок виконання підготовчих робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, може бути припинено відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у разі:
1) подання замовником заяви про припинення права, набутого на підставі повідомлення про початок виконання підготовчих робіт;
2) отримання відомостей про ліквідацію юридичної особи, що є замовником;
3) на підставі судового рішення, що набрало законної сили.
Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту і достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, та виконання підготовчих робіт з порушенням вимог, визначених у цій статті.
Повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, зміну даних у поданому повідомленні, зміну даних у відомостях про початок виконання підготовчих робіт, які містяться у Реєстрі будівельної діяльності, припинення права на початок виконання підготовчих робіт не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відповідного повідомлення у паперовій формі або настання обставин, визначених частиною дев`ятою цієї статті, вносяться органами державного архітектурно-будівельного контролю до Реєстру будівельної діяльності з присвоєнням реєстраційного номера в цьому реєстрі та оприлюднюються на порталі електронної системи.
Повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, зміну даних у поданому повідомленні, зміну даних у відомостях про початок виконання підготовчих робіт, які містяться в Реєстрі будівельної діяльності, припинення права на початок виконання підготовчих робіт, які подані в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронною системою, включаються до Реєстру будівельної діяльності автоматично в режимі реального часу з присвоєнням реєстраційного номера в цьому реєстрі та оприлюднюються на порталі електронної системи.
У повідомленні про початок виконання підготовчих робіт та у Реєстрі будівельної діяльності зазначається, зокрема, така інформація:
кадастровий номер земельної ділянки (для земельних ділянок, право власності чи користування на які виникло до 2004 року, - за наявності) або відмітка про випадок, визначений частиною четвертою статті 34 цього Закону та/або частиною першою статті 12-1 Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи";
ідентифікатор об`єкта будівництва (закінченого будівництвом об`єкта) (для об`єктів, яким присвоєно ідентифікатор об`єкта будівництва (закінченого будівництвом об`єкта) до подання повідомлення).
Право на виконання підготовчих робіт вважається припиненим з дати внесення/включення відомостей про припинення такого права до Реєстру будівельної діяльності.
З аналізу наведених законодавчих норм вбачається, що реєстрація повідомлення про початок підготовчих робіт є підставою для виконання виключно підготовчих робіт. Відповідальність за повноту та достовірність інформації, наведеної в повідомленні, несе замовник будівництва (особа, яка подає повідомлення).
Як вже встановлено судом, замовником будівництва ОК «ЕКОДОМ-2» подано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт № ОД 020210719548 від 21.07.2021 року на «Реконструкція нежитлових будівель з розширенням (зміна зовнішніх геометричних розмірів фундаментів) під будівлю громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катерининська, 49».
Механізм набуття права на виконання підготовчих та будівельних робіт визначається Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466 «Про деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» (далі - Порядок № 466).
Пунком 2 Порядку №466 визначено, що:
будівельні роботи - роботи з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту;
підготовчі роботи - роботи з підготовки земельної ділянки, влаштування огородження будівельного майданчика та знесення будівель і споруд, порушення елементів благоустрою в межах відведеної земельної ділянки, вишукувальні роботи, роботи із спорудження тимчасових виробничих та побутових споруд, необхідних для організації і обслуговування будівництва, улаштування під`їзних шляхів, складування будівельних матеріалів, підведення тимчасових інженерних мереж, а також з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень.
Згідно з п. 4 Порядку №466 Підготовчі роботи, визначені будівельними нормами, стандартами і правилами, можуть виконуватися замовником після набуття права на земельну ділянку відповідного цільового призначення та подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Виконання підготовчих робіт може здійснюватися на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт або дозволу на виконання будівельних робіт (далі - дозвіл).
Відповідно до п.п 6-7 Порядку №466 документи, що надають право на виконання підготовчих робіт, діють до моменту отримання права на виконання будівельних робіт. Документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.
Реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об`єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані, реконструкція або капітальний ремонт автомобільних доріг, залізничних колій, ліній електропередачі, зв`язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення, а також комплексна реконструкція кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду і нове будівництво об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури відповідно до містобудівної документації на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності можуть здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.
Повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, та повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (далі - повідомлення), повідомлення про зміну даних у зазначених повідомленнях за формою згідно з додатками 1, 2 і 2-1 до цього Порядку подається замовником (його уповноваженою особою) особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронний кабінет до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об`єкта не пізніше ніж за один календарний день до початку виконання підготовчих або будівельних робіт. (п. 13 Порядку №466).
Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п`яти робочих днів з дня надходження повідомлення:
вносить інформацію, зазначену у повідомленні, до Реєстру будівельної діяльності згідно з цим Порядком;
під час внесення інформації, зазначеної у повідомленні, до Реєстру будівельної діяльності проставляє відмітку про місцезнаходження об`єкта будівництва на картографічній основі (у разі коли така відмітка не проставлена на картографічній основі до внесення інформації, зазначеної у повідомленні).
У випадках, встановлених у Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 681, у разі подання повідомлення через електронний кабінет внесення до Реєстру будівельної діяльності інформації, зазначеної у повідомленні, та проставлення відмітки про місцезнаходження об`єкта будівництва на картографічній основі здійснюються в режимі реального часу автоматично програмними засобами Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі - електронна система).. (п. 15 Порядку 466)
Згідно з п. 15 Порядку №466 у разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні, які не є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом відповідно до статті 39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово в паперовій або електронній формі через електронний кабінет повідомляє замовникові протягом одного робочого дня з дня такого виявлення.
У разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання наведених у надісланому повідомленні недостовірних даних, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягає скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю також скасовує право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, за рішенням суду, що набрало законної сили.
Так, під час здійснення позапланової перевірки посадовими особами позивача встановлено, що замовником будівництва ОК «ЕКОДОМ-2» через електронний кабінет користувача Єдиного державного веб-порталу електронних послуг «Портал Дія» подано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт з реконструкції нежитлових будівель з розширенням (зміна зовнішніх геометричних розмірів фундаментів) під будівлю громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катерининська, 49, яке зареєстроване в Реєстрі будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва за № ОД 020210719548 від 19.07.2021 року.
Відповідно до вказаного повідомлення:
-замовник будівництва ОК «ЕКОДОМ-2» (код ЄДРПОУ 40123355);
-планується реконструкція нежитлових будівель з розширенням (зміна зовнішніх геометричних розмірів фундаментів) під будівлю громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катерининська, 49;
-земельна ділянка загальною площею 0,0634 га з кадастровим номером 5110137500:27:013:0007 знаходиться у користуванні ОК «ЕКОДОМ-2» на підставі договору оренди землі № 550 від 21.03.2019 року;
-авторський нагляд здійснює ОСОБА_3 ;
-технічний нагляд здійснює Данильчук А.В.
-генеральний підрядник ТОВ «ПРОМИСЛОВО- БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ЕТАЛОН БУД» (код ЄДРПОУ 41110279).
На момент виїзду на місце представником замовника будівництва за довіреністю від 23.04.2021 року ОСОБА_4 надано наступні документи:
-правоустановчі документи на земельну ділянку площею 0,0634 газ кадастровим номером 5110137500:27:013:0007;
-правоустановчі документи на існуючі будівлі загальною площею 155,8 кв.м та 164,8 кв.м;
-технічні паспорти інвентаризації нерухомого майна на існуючі будівлі;
-схему встановлення забору М 1:500;
-договір генерального підряду К® ЕК49 від 19.07.2021 року;
-договір про надання послуг з технічного нагляду від 19.07.2021 року;
-договір про здійснення авторського нагляду від 19.07.2021 року;
-наказ про затвердження авторського нагляду № 1907 від 19.07.2021 року;
-наказ про призначення особи, відповідальної за здійснення технічного нагляду від 19.07.2021 року;
-проект виконання робіт на підготовчий період, шифр 01-21-ПВР1, розроблений ТОВ «ПРОМИСЛОВО-БУДІВЕЛЬНА ГРУПА «ЕТАЛОН БУД»;
-технічний звіт № 07/19-ТЗ «Обстеження стану існуючої забудови земельної ділянки за адресою: м. Одеса, вул. Катерининська, 49», виконаний ФОП ОСОБА_1 .
В ході проведення позапланової перевірки з виїздом на місце за адресою: АДРЕСА_1 зафіксовано, що на даному об`єкті вже виконані підготовчі роботи з часткового демонтажу існуючих будівель та споруд. На момент виїзду роботи не проводились.
Розглянувши надані, пред`явлені та наявні документи встановлено, що на момент отримання замовником будівництва в Департаменті архітектури та містобудування Одеської міської ради (далі - Департамент) містобудівних умов та обмежень за № 01-6/346 від 18.11.2020 року для проектування реконструкції нежитлових будівель з розширенням (зміна зовнішніх геометричних розмірів фундаментів) під будівлю громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: АДРЕСА_1 , до Департаменту було надано містобудівний розрахунок (ескізний проект) шифр 04/2019-ЕП-ЗП, розроблений ТОВ «ТОП АРТ ПРОЕКТ» під керівництвом головного інженера проекту - інженера-проектувальника ОСОБА_5 (сертифікат АР №015603).
В даному ескізному проекті є посилання на технічний звіт про обстеження наявних на земельній ділянці об`єктів нерухомого майна (арк. № 5).
Відповідно до вказаного звіту:
-розміщення будівлі громадського призначення з офісними приміщенням та апартаментами, можливо за рахунок знесення нерухомості, яка розміщена лівоворотньому у внутрішньодворовому флігелі;
-будівля зведена з черепашнику на вапняному та глиняному розчині та має недостатню міцність та стійкість для виконання вимог діючих технічних норм;
-конструкції будівлі не забезпечують вимог ДБН В.1.1-12-2014 «Будівництво в сейсмічних районах України», а саме стіни та фундаменти не мають необхідної міцності та стійкості, перекриття не має необхідної жорсткості, перекриття не має зв`язку зі стінами та фундаментом
-загалом, стан будівель, в т.ч. конструкцій та фундаментів, за для реалізації намірів замовника щодо розміщення будівлі громадського призначення - незадовільний, рекомендовано провести реконструкцію з розширенням за рахунок знесення існуючих об`єктів нерухомості на відведеній земельній ділянці:
-клас наслідків об`єкта будівництва - CCI.
-проектну документацію на розміщення об`єкта за даною адресою погоджено з Управлінням з питань охорони об`єктів культурної спадщини Одеської міської ради згідно з висновком № 01-27/49-еВих від 26.07.2019 року;
-фундаменти об`єкта будівництва - палі буронабивні, ростверк;
-перекриття - монолітні залізобетонні;
-зовнішні стіни з газобетону;
-стіни між апартаментами з керамоблоків.
Відповідно до наданого висновку, розробленого ФОП ОСОБА_6 , обстежувані будівлі знаходяться в «аварійному стані», конструкції будівель не забезпечують вимог ДБН В.1.1- 12-2014 «Будівництво в сейсмічних районах України», а саме стіни та фундаменти не мають необхідної міцності та стійкості, перекриття не має необхідної жорсткості, перекриття не має жорсткого зв`язку із стінами та фундаментом.
Відповідно до наданого проекту виконання робіт на підготовчий період:
-за для реалізації намірів замовника необхідно проводити реконструкцію з розширенням за рахунок знесення нежитлової будівлі площею 155,8 кв.м, яка розміщена у лівоворотньому внутрішньодворовому флігелі;
-конструктивна схема будівлі - монолітний залізобетонний каркас із стінами з монолітного залізобетону (діафрагми жорсткості);
-будівля громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами за розрахунком класу наслідків об`єкта відповідно до ДСТУ 8855:2019 мас клас наслідків - СС2.
Відповідно до п. 3.2 ДБН А.2.2-3-2014 «Склад зміст проектної документації на будівництво», реконструкція - це перебудова введених в експлуатацію в установленому порядку об`єктів будівництва, яка передбачає удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та проживання якості послуг, зміну основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність, функціональне призначення, геометричні розміри тощо). Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальннх конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об`єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності)
Однак, відповідно до наданого проекту виконання робіт на підготовчий період не можливо встановити, які саме елементи несучих та огороджувальних конструкцій нежитлової будівлі площею 164,8 кв.м будуть збережені, підлягатимуть відновленню та зміцненню.
Відповідно до наданого проекту виконання робіт на підготовчий період, при огляді будівлі площею 164,8 кв.м було зафіксовано частковий обвал зовнішніх огороджувальних конструкцій (стін), міцність та стійкість яких не відповідала висновкам звіту технічного обстеження. За фактом складено акт про встановлення факту обрушення будівель, яким зафіксовано неможливість включення в роботу конструктивної схеми даної будівлі.
Таким чином, відповідно до проектної документації на підготовчий період передбачено повний демонтаж лівоворотньої будівлі площею 155,8 кв.м, а також встановлено неможливість включення в роботу конструктивної схеми стін нової будівлі несучих конструктивних елементів існуючої споруди площею 164,8 кв.м.
Даний факт також підтверджується інформацією, наведеною головним інженером проекту ОСОБА_5 при розробці ескізного проекту з посиланням на технічний звіт про обстеження наявних на земельній ділянці об`єктів нерухомого майна.
Також встановлено в акті перевірки встановлено, що Управлінням з питань охорони об`єктів культурної спадщини Одеської міської ради видано висновок за № 01-27/49-еВих від 26.07.2019 року, яким погоджено нове будівництво будівлі громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: АДРЕСА_1 . Даний висновок отримано до моменту отримання містобудівних умов та обмежень за № 01-6/346 від 18.11.2020 року.
В акті перевірки від 30.07.2021 року зазначено, що уважно дослідивши наявні документи встановлено, що конструктивна схема будівлі громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами передбачається з монолітного залізобетонного каркасу із стінами з монолітного залізобетону (діафрагми жорсткості), фундаменти передбачені пальові.
Враховуючи викладене, посадові особи позивача дійшли висновку, що проведення робіт з реконструкції нежитлових будівель з розширенням (зміна зовнішніх геометричних розмірів фундаментів) під будівлю громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: АДРЕСА_1 не можливе, оскільки фактично передбачено повний демонтаж існуючих будівель та споруд на відведеній земельній ділянці та нове будівництво будівлі громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами.
Таким чином, на переконання посадових осіб позивача, замовником будівництва ОК «ЕКОДОМ-2» наведено недостовірні дані в зареєстрованому повідомленні про початок виконання підготовчих робіт за № ОД020210719548 від 19.07.2021 року в частині намірів забудови, чим порушено ч. 10 ст. 35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п. 11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року.
В свою чергу судом встановлено, що в провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа №420/3693/20 за адміністративним позовом Обслуговуючого кооперативу «ЕКОДОМ-2» до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 про визнання протиправним та скасування припису та постанови про накладення штрафу.
Рішенням суду від 16.08.2021 року у задоволенні позову відмовлено. Рішення набрало законної сили 10.11.2021 року.
Так судом під час розгляду справи №420/3693/20 встановлено, що на підставі Наказу «Про проведення позапланової перевірки» №01-13/80ДАБК від 20.02.2020 року та направлення для проведення позапланового заходу №000262 від 20.02.2020 року, Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради проведено позапланову перевірку на об`єкті «Будівництво будівлі громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, вул. Катерининська 49», замовником якого є Обслуговуючий кооператив «ЕКОДОМ-2». За результатами проведеної перевірки, Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради складено Акт №0002662 від 03.03.2020 року щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності
З опису виявлених порушень вимог законодавства Акту №0002662 від 03.03.2020 року вбачається, що відповідно до наданого Обслуговуючим кооперативом «ЕКОДОМ-2» повідомлення про початок виконання будівельних робіт, останнім планується будівництво будівлі громадського призначення, з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: АДРЕСА_1 .
Замовником вищевказаного будівництва виступає Обслуговуючий кооператив «ЕКОДОМ-2», генеральним підрядником Товариство з обмеженою відповідальністю «Еталон Буд», генеральним проектувальником Товариство з обмеженою відповідальністю «Топ Арт Проект», головний інженер проекту та авторський нагляд за будівництвом здійснює ОСОБА_5 , технічний нагляд за будівництвом здійснює ОСОБА_17 .
В мотивувальній частині рішення у справі «420/3693/20 зазначено, що у тексті позовної заяви Обслуговуючим кооперативом «ЕКОДОМ-2» зазначалося, що за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катериненська, 49 здійснюється реконструкція будівлі відповідно до проектної документації, а не нове будівництво. Суд критично ставиться до вищевказаних тверджень позивача, оскільки відповідно до всіх наданих позивачем документів, зокрема, Містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, затверджених наказом Департаменту архітектури та містобудування ОМР №01-06/213 від 20 серпня 2019 року, Технічного звіту №07/19-ТЗ, складеного Південним бюро інжинірингу та технічної інвентаризації, експертного звіту №7-155-19-ЕП/КО від 03 вересня 2019 року, вбачається, що вид будівництва за адресою: АДРЕСА_1 саме нове будівництво.
Крім того, судом у справі №420/3693/20 встановлено, що за адресою: м. Одеса, вул. Єврейська, 25, розташована будівля синагоги, а за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 30, розташований Будинок прибутковий Єврейського товариства, які згідно рішення Одеського облвиконкому №580 від 27 грудня 1991 року та наказу МКТ №728/0/16-08 від 20 червня 2008 року є пам`ятками архітектури та містобудування місцевого значення, з охоронними номерами 251-Од та 747-Од відповідно. Враховуючи викладене, земельна ділянка (кадастровий номер 5110137500:27:013:0007), яка відведена для будівництва будівлі громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: АДРЕСА_1 , входить в охоронну зону будівель, які є пам`яткою архітектури та містобудування місцевого значення. Таким чином, нове будівництво за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катериненська, 49, здійснюється в охоронній зоні пам`яток культурної спадщини місцевого значення, а тому не може бути віднесено до класу незначних наслідків (СС1).
Отже, в рішенні суду від 16.08.2021 року встановлено, що за даною адресою відповідачем здійснюється саме нове будівництво, а не реконструкція. Також встановлено невідповідність визначеного класу наслідків.
Крім того, в провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа №420/5152/20 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП АРТ ПРОЕКТ» до Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання протиправними та скасування припису, постанови про накладення штрафу. Рішенням суду від 14.04.2021 року в задоволенні позову відмовлено. Рішення набрало законної сили 06.08.2021 року.
В ході розгляду зазначеної справи судом встановлено, що Посадовою особою відповідача під час здійснення перевірки встановлено, що замовником будівництва ОК «ЕКОДОМ-2» через особистий електронний кабінет на сторінці онлайн-сервісу https://e-dabi.gov.ua/ подано повідомлення про початок виконання будівельних робіт з будівництва будівлі громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катерининська, 49, яке автоматично зареєстроване в єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів за № ОД 061200501564 від 19.02.2020 року.
Відповідно до вказаного повідомлення:
Планується будівництво будівлі громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катерининська, 49.
Замовник будівництва - ОК «ЕКОДОМ-2», код ЄДРПОУ 40123355;
Генеральний підрядник - ТОВ «Еталон Буд», код ЄДРПОУ 41110279;
Генеральний проектувальник - ТОВ «Топ Арт Проект», код ЄДРПОУ 41691303;
Головний інженер проекту - Топалова О.К., сертифікат АР 015603;
Авторський нагляд за будівництвом здійснює ОСОБА_5 ;
Технічний нагляд за будівництвом здійснює ОСОБА_17 , сертифікат AT № 005772;
Земельна ділянка загальною площею 0,0634 га (кадастровий номер 5110137500:27:013:0007) належить замовнику будівництва на підставі договору оренди за № 550 від 21.03.2019 року.
Клас наслідків (відповідальності) - СС1.
За результатом здійснення перевірки відповідач дійшов висновку, що генеральним проектувальником ТОВ «Топ Арт Проект» за участі ГІП- ОСОБА_5 порушено:
- вимоги ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування та забудова територій» при розроблені проектної документації на будівництво будівлі громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: АДРЕСА_1 ;
- абз. 1 п. 9 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 року за № 45, ст. 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та ДСТУ-Н.Б.В.1.2- 16:2013 визначення класу наслідків (відповідальності), оскільки занижено клас наслідків (відповідальності) об`єкту будівництва, а також передано замовнику проектну документацію для подальшого виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва.
На підставі виявлених перевіркою порушень заступником начальника інспекційного відділу №1 Управління ДАБК Одеської міської ради Лисим С.О. 03.03.2020 року складено:
- протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.03.2020 року.
- припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.03.2020 року, в якому вимагається усунути виявлені порушення вимог містобудівного законодавства в термін до 03.04.2020 року.
Так, за результатом розгляду справи суд дійшов висновку, щодо правомірності припису Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил за № 105/20 від 03.03.2020 року та протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.03.2020 року.
Між тим, не зважаючи на висновки суду у справах №420/3693/20 та №420/5152/20, в поданому відповідачем 21.07.2021 року повідомленні про початок підготовчих робіт зазначено вид будівництва реконструкція, клас наслідків СС1.
З огляду на зазначене, оскільки встановлені під час перевірки позивачем порушення знайшли своє підтвердження під час розгляду даної справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
В свою чергу, зазначені позивачем доводи та надані до суду докази не спростовують встановлених під час перевірки позивачем порушень.
Таким чином, відповідачем не наведено суду достатньо обставин та не надано доказів, які б довели відсутність вчинених ним порушень у сфері містобудівної діяльності, а тому суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч.ч.1-3 ст. 242 КАСУ, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Судові витрати розподілити відповідно до ст.139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 9, 72-73, 77, 90, 242, 245, 255, 295 КАС України суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради до Обслуговуючого кооперативу «Екодом-2» про зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Припинити право на початок виконання підготовчих робіт, набуте на підставі повідомлення про початок виконання підготовчих робіт № ОД 020210719548 від 19.07.2021 року «Реконструкція нежитлових будівель з розширенням (зміна зовнішніх геометричних розмірів фундаментів) під будівлю громадського призначення з офісними приміщеннями та апартаментами, та благоустроєм прилеглої території за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Катерининська, 49, яке подано відповідачем.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.255 КАС України.
Відповідно до ст.295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи проводився в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 22.12.2023 року.
Позивач: Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 40199728, адреса: вул. Черняховського, 6, м. Одеса, 65009);
Відповідач: Обслуговуючий кооператив «ЕКОДОМ-2» (код ЄДРПОУ 40123355, адреса: Вул. Віри Інбер, буд. 5 оф. 1, м. Одеса, 65014)
Суддя П.П. Марин
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2023 |
Оприлюднено | 28.12.2023 |
Номер документу | 115940604 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Марин П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні