Постанова
від 16.11.2023 по справі 203/5928/23
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 203/5928/23

Провадження № 3/0203/3099/2023

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2023 року м. Дніпро

Суддя Кіровського районного суду м. Дніпропетровська Вусик Є.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні за участю представника ОСОБА_1 адвоката Притули В.І., справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , громадянки України, проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1ст. 163-4 КУпАП, -

ВСТАНОВИЛА:

Відповідно до протоколу № 665/32-00-04-02-01-08 від 05.11.2023 року під час проведення камеральної перевірки ТОВ «КЛУБ ЧІПСІВ» виявлено факт порушення його головним бухгалтером ОСОБА_1 , а саме: не в повному обсязі відображено в податковій звітності суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платників податків за 4 квартал 2022 року, чим здійснено правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення та є порушенням пп. 49.18.2 п.49.18 ст.49, п.51.1 ст.51 та пп. "б" п.176.2 ст. 176 ПКУ та п.1 розділу II Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску від "13 січня 2015 року №4 (із змінами і доповненнями).

У судове засідання ОСОБА_1 не з`явилася, про слухання справи повідомлена належним чином, шляхом відправки судової повістки, причин неявки суду не надала, заяви про відкладення слухання справи до суду не надходили.

В судовому засіданні захисник ОСОБА_1 адвокат Притула В.І. надав клопотання про закриття провадження у справі в якому вказав, що 08.02.2023року ТОВ було подано звіт за формою 4 ДФ «Відомості про суми доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» за IV квартал2022року. 20.09.2023року подано уточнюючий звіт за 2 та 3 місяці IV кварталу, де скориговано рядки 523 Додатку № 2 та 530 Додатку № 3 звіту через помилкове зазначення у звіті іншої фізичної особи - замість ФОП ОСОБА_2 (ІН НОМЕР_1 ) у звіті було вказано ФОП ОСОБА_3 (ІН НОМЕР_2 ).

11.10.2023року ТОВ було отримано Акт Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків №1012/32-00-04-02-01-06/39368433від 05.10.2023року про результати камеральної перевірки з питань достовірності та повноти відображення ТОВ «КЛУБ ЧІПСІВ» (код за ЕДРПОУ 39368433) даних податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 1 квартал2022року.

Також, захисник вказав, що право платника податків самостійно подати такі уточнення прямо передбачені п.50.1. ст. 50 Податкового Кодексу України, а тому терміни подачі податкової звітності, визначені чинним законодавством - порушені не були.

Суд, вислухавши захисника, розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення за ч. 1ст.163-4КУпАП відносно ОСОБА_1 , приходить до наступного висновку.

Відповідно до вимог ст. 245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

При розгляді справи про адміністративне правопорушення, суд відповідно до вимог ст.ст.245, 280КУпАП повинен, зокрема, з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ч. 2ст. 251 КУпАП, обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Згідност. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані, зокрема, встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису.

Протокол у справі про адміністративне правопорушення є основним джерелом доказів, на підставі якого суд встановлює наявність чи відсутність у діянні особи правопорушення. Лише належно оформлений протокол дозволяє всебічно розглянути справу по суті.

Особа, яка складає протокол про адміністративне правопорушення повинна ретельно з`ясувати характер правопорушення та правильно кваліфікувати дії винної особи. У протоколі мають бути зазначені обставини, які свідчать про наявність адміністративного проступку та його характер, а також, обставини, що характеризують особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, оскільки протокол є підставою для провадження у справі про адміністративне правопорушення. Від того, чи правильно він складений, залежить своєчасність, правильність розгляду за суттю справи про адміністративне правопорушення та обґрунтованість застосування стягнення.

Протокол про адміністративне правопорушення складається з дотриманням вимог щодо форми і змісту, встановленихстаттею 256КУпАП.

Відповідно до ч. 1ст. 256 КУпАПу протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Обставини правопорушення повинні бути викладені в протоколі конкретно, з належним формулюванням складу адміністративного правопорушення у відповідності до змісту диспозиціїстатті (частини статті) КУпАП, що передбачає відповідальність за його вчинення.

Відповідальність за ч. 1 ст. 163-4 КУпАП полягає за неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян.

Однак, в порушення вимог ст. 256 КУпАП, в протоколі про адміністративне правопорушення від № 665/32-00-04-02-01-08 від 05.11.2023 року відносно ОСОБА_1 суть адміністративного правопорушення викладена не у відповідності до ч. 1 ст. 163-4 КУпАП, оскільки зазначено що не в повному обсязі відображено в податковій звітності суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платників податків за 4 квартал 2022 року.

Тобто, дії ОСОБА_1 кваліфіковані не у відповідності до норм чинного законодавства. Органом, на який покладено обов`язок щодо складання протоколу та збирання доказів для оформлення матеріалів, не встановлено тотожність між ознаками адміністративного правопорушення, закріпленого в адміністративно-правовій нормі, і ознаками вчиненого протиправного діяння, яке інкримінують ОСОБА_1 .

Отже, лише повна відповідність ознак вчиненого діяння ознакам складу адміністративного правопорушення, передбаченого конкретною правовою нормою, може слугувати підставою для визнання діяння конкретним адміністративним правопорушенням.

При цьому,суд зазначає, що з урахуванням положень ч. 1 ст. 6 Європейської конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, а також з огляду на практику Європейського суду з прав людини, у випадку, коли викладена в протоколі фабула адміністративного правопорушення не відображає всіх істотних ознак складу правопорушення, суд не має права самостійно редагувати її, а так само, не може відшукувати докази на користь обвинувачення, оскільки це становитиме порушення права на захист (особа не може належним чином підготуватися до захисту) та принципу рівності сторін процесу (оскільки особа має захищатися від обвинувачення, яке підтримується не стороною обвинувачення, а фактично судом).

Практика Європейського суду з прав людини свідчить про те, що деталі обвинувачення мають суттєве значення, а його некоректність та неконкретність розглядається ЄСПЛ, як порушення особи права на захист.

За таких обставин, протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 не можна визнати допустимим доказом, що унеможливлює притягнення останньої до адміністративної відповідальності на підставі цього протоколу.

Тому, на основі даних такого документу, в розумінні ст. 251 КУпАП,суд не може встановлювати наявність чи відсутність складу адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інших обставин, що мають значення для правильного вирішення справи, оскільки суд розглядає справу в межах складу адміністративного правопорушення, який зазначений в протоколі.

Отже, аналізуючи вищенаведене, суд вважає, що порушення, допущені при складанні протоколу, є істотними та доходить висновку, що за їх наявності дійти до беззаперечного твердження про наявність вини ОСОБА_1 не вбачається за можливе.

Враховуючи вищенаведене, суд не надає оцінки доводам захисника, які зазначені в клопотанні про закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення.

За правилами ст.252КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Враховуючи, щоКУпАПне покладено на суд обов`язку збирання доказів у справі, суд, у відповідності до принців дизпозитивності та безсторонності, приймає рішення у справі на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановленому законом.

Отже, враховуючи те, що належних та допустимих доказів, які б підтверджували винність особи у скоєнні адміністративного правопорушення, матеріали справи не містять, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-4 КУпАП, а тому, провадження в адміністративній справі відносноостанньої слід закрити на підставі п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАП.

Керуючись ст.ст. 7, 247, 283, 284 КУпАП, суддя,

ПОСТАНОВИЛА:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , закрити на підставі п. 1 ч. 1ст.247КУпАП за відсутності в її діях події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Кіровський районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Є.О. Вусик

Дата ухвалення рішення16.11.2023
Оприлюднено28.12.2023
Номер документу115963229
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —203/5928/23

Постанова від 16.11.2023

Адмінправопорушення

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Вусик Є. О.

Постанова від 16.11.2023

Адмінправопорушення

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Вусик Є. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні