Постанова
від 02.11.2023 по справі 308/16878/23
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/16878/23

3/308/8023/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 листопада 2023 року м. Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Лемак О.В., з участю представника Закарпатської митниці Держмитслужби Зубенка І., розглянувши матеріали справи про порушення митних правил, які надійшли з Закарпатської митниці Держмитслужби, відносно громадянина Узбекистану ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця Навоійського району, Республіка Узбекистан, працюючого керівником ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025», (Україна 02099, м. Київ, вул. Бориспільска,буд. 9, код ЄДРПОУ 34976833), паспорт громадянина Узбекистану НОМЕР_1 виданий 05.04.2013 року Карманинський район РУВС Навоійської області, Узбекистан, та паспорт громадянина Узбекистану НОМЕР_2 виданий 06.06.2023 року органом МІА 12404, який зареєстрований за адресою АДРЕСА_1 . Ідентифікаційний код НОМЕР_3 , за ст.485 Митного кодексу України,-

В С Т А Н О В И В:

21.08.2023 року директором ТОВ "ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025" (02099, м. Київ, вул. Бориспільска,буд. 9, Україна, код ЄДРПОУ 34976833) ОСОБА_1 , через уповноважену особу - декларанта митного брокера ТОВ «ЮГ АГРОДНЕПР» (УКРАЇНА, 73000, ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСТЬ, М.ХЕРСОН, ВУЛ. ПЕРЕКОПСЬКА, БУД. 168, КВ.27, код ЄДРПОУ 40994745) до Закарпатської митниці в митному режимі експорт подано митну декларацію (далі - МД) типу ЕК10АА № 23UA305130023308U7 на товар «насіння льону, врожай 2023, не подрібнене, не для сівби, в мішках типу "Біг-Бег" » вагою (нетто) 22000 кг, вартістю 4180.00 Дол. США, що згідно курсу НБУ на день здійснення митного оформлення складає 152856.75 грн. Країна походження товару Україна, виробником товару зазначено ФГ "ПАНАСЕНКО" (10003, м. Житомир, пров. Львівський, буд. 2, Україна, код ЄДРПОУ 38589278), код товару згідно УКТЗЕД 1204009000 (ставка вивізного мита відповідно до Закону України від 07.07.2005р. про внесення змін до Закону України "Про ставки вивізного (експортного) мита на насіння деяких видів олійних культур" N 2773-IV складає 10% у відсотках митної вартості товару).

До митної декларації, як підставу для здійснення митного контролю та митного оформлення директором ТОВ "ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025" ОСОБА_1 також надано контракт від 09.05.2023 №WT-9/05, укладений між ТОВ "ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025" та іноземною компанією «EXPOTRADE GLOBAL LIMITED», додаток до договору №WT-9/05 від 09.05.2023№ WС-14 від 18.08.2023, інвойс № WС-14 від 18.08.2023 року,СMR№ w/n від 18.08.2023 року та сертифікат зперевезення (походження)товару EUR.1 № A305.051825 від 21.08.2023 року.

Відправником та продавцем вказаного товару являється підприємство ТОВ "ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025" (Україна, м. Київ, вул. Бориспільска, буд. 9), виробником зазначено ФГ "ПАНАСЕНКО". Отримувачем є іноземне підприємство «Waltor group s.r.o.» (Rehorova 1003/34, Praha 13000 , Czech republic), а покупцем іноземна компанія «EXPOTRADE GLOBAL LIMITED» (31/F., CHINACHEM CT, 178 GLOUCESTER ROAD, WANCHAI, HONG KONG).

Відповідно до графи 36 МД заявлено код митної преференції «410» (товари, що вивозяться з України відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони [Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, стаття 31 Угоди, додаток I-C до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею»), тобто застосовано тарифну пільгу по сплаті вивізного мита, що складає 2,7%. Згідно з графою 47 МД №23UA305130023308U7 заявлено до сплати митні платежі (вивізне мито) на загальну суму 4127.13 грн.

Директором ТОВ "ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025" ОСОБА_1 як підставу для застосування тарифної пільги надано сертифікат походження(переміщення)товарів EUR.1№ A305.051825 від 21.08.2023 року.

Відповідно до п. ІІІ Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1, який затвердженого наказом Мінфіну від 20.11.2017 № 950 та зареєстрованого в Мінюсті України 26 грудня 2017 р., за № 1563/31431, сертифікат видається у разі, якщо його потрібно пред`явити як доказ, що товар(и) відповідає(ють) вимогам правил визначення преференційного походження, встановлених Угодами, при застосуванні преференційних ставок ввізного мита.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей наведених у цій декларації.

21.08.23 доЗакарпатської митниці,гр.. ОСОБА_2 ,згідно дорученнявід 01.08.2023б/н,наданим директоромТОВ "ВІНТЕР ПОСТАЧТРЕВЕЛ 2025" ОСОБА_1 для виготовленнята отриманнясертифікату зперевезення (походження)товару EUR.1№ A305.051825від 21.08.2023року,подані наступнідокументи,а саме:заява длявидачі сертифікатаз перевезеннятоварів зУкраїни заформою «EUR.1»,декларація експортера, декларація постачальника (виробника) товарів, що мають преференційний статус походження б/н від 24.08.2023, довідка експортера№ WС-14-2від 21.08.2023р,інвойс №WС-14від 18.08.2023р., контракт №WT-9/05від 09.05.2023р.,договір поставки№17-30від 17.03.2023р., видаткова накладна №177 від 11.08.2023р., довідка 4-сг «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур, довідка про урожайність у 2023 році».

Згідно відомостей які містяться у документах наданих підприємством ТОВ "ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025" для отримання сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1, а саме звіту 4-сг. «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур» за 2023 рік, договору поставки №17-30 від 17.03.2023 р., та видаткової накладної №177 від 11.08.2023р встановлено, що придбання товару «насіння льону» ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025» здійснювало у підприємства ФГ "ПАНАСЕНКО" (код ЄДРПОУ 38589278).

В ході проведення перевірки 04.09.2023 року на запит від 23.08.23 № 7.7-3/7.7-20/7/6260 Закарпатською митницею отриманий лист Житомирської митниці від 04.09.2023 року №7.19-2/20/7.7/6159 відповідно до якого, у 2023 році ФГ " ПАНАСЕНКО " не здійснювало на своїх сільськогосподарських угіддях вирощування посівів льону, та не укладало у 2023 році договори на постачання товару «насіння льону урожаю 2023» з ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025».

Тобто, в результаті співставленням відомостей, що містяться у відповіді, отриманої від ФГ "ПАНАСЕНКО"(код ЄДРПОУ 38589278), листом від 31.08.2023 за вхідним Житомирської митниці від 01.09.2023 № 7536/14-20 можна зробити висновок про те, що документи які подані для отримання сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1 підприємством ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025», відповідно до яких виробником товару зазначається ФГ " ПАНАСЕНКО ", містять неправдиві відомості.

Відповідно до отриманих, на підставі документів, що містять неправдиві відомості, сертифікатів з перевезення (походження) товарів EUR.1 застосовано тарифну пільгу по сплаті вивізного мита «410» і складає 2,7 %. Ставка вивізного мита, за якою підприємство ТОВ "ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025" мало б сплатити митні платежі, в ході проведення операцій з вивезення товару «насіння льону» без застосування преференцій в рамках вільної торгівлі між Україною та ЄС, складає 10 %.

Згідно з графою 47 МД №23UA305130023308U7 загальний розмір митних платежів (вивізне мито), які необхідно було б сплатити при вивезенні товару «насіння льону» без застосування 410 преференції складає 15285.68 грн., тобто, з урахуванням часткової сплати в розмірі 4127.13 грн., загальна сума недоборів по сплаті митних платежів становить 11158.55грн.

Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).

Таким чином, директор підприємства ТОВ "ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025" ОСОБА_1 , вчинив дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів (вивізного мита) на загальну суму 11158.55 грн.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) статтею 485 Митного кодексу України.

В судовезасідання ОСОБА_1 не з`явився, хоча про час та місце розгляду справи повідомлялася належним чином, причини неявки суду не відомі.

Представник Закарпатської митниці Держмитслужби Зубенко І., у судовому засіданні підтримав обставини, викладені в протоколі, зазначив, що вина ОСОБА_1 підтверджується зібраними у справі доказами та просив притягнути його до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України згідно з санкцією статті.

Заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.

Статтею 68КонституціїУкраїни регламентовано, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Частиною 1 ст. 7 КУпАП визначено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП України, при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Кваліфікація того чи іншого правопорушення здійснюється шляхом встановлення його складу. Склад правопорушення це сукупність передбачених законом ознак, які характеризують дане діяння як адміністративне правопорушення і відрізняють його від інших правопорушень.

Склад адміністративного правопорушення включає: об`єкт, об`єктивну сторону, суб`єкт, суб`єктивну сторону.

Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Наведене указує на те, що до відповідальності за порушення митних правил може бути притягнута винна особа, яка вчинила відповідне правопорушення умисно або з необережності.

Статтею 485 МК України передбачено відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Посадові особи підприємств керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).

Згідно з ч. 8 ст. 4 МК України декларант особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Згідно з ч. 8 ст. 257 МК України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться крім іншого такі відомості: 5) відомості про товари: ж) митна вартість товарів та метод її визначення.

Митна декларація подається митному органу декларантом.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей. наведених у цій декларації.

Частиною 2 ст. 459 МК України передбачено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 485 МК України, підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами, а саме: протоколом про порушення митних правил за протоколом №1033/30500/23 від 20.09.2023; копією митної декларації типу ЕК10АА № 23UA305130023308U0; копією інвойсу № WС-14 від 18.08.2023 із додатком; копією CMR № w/n від 18.08.2023; копією сертифікату з перевезення походження товару EUR.1 № А305.051825 від 21.08.2023; копією декларації експортера; копією довідки експортера; копією декларації постачальника (виробника) товарів, що мають преференційний статус походження; копією звіту про посівні площі сільськогосподарських культур; копією видаткової накладної № 177 від 11.08.2023; копією листа фермерського господарства «Панасенко»; копією довіреності від 28.07.2023; копією доручення від 01.08.2023; копією листа Житомирської митниці Держмитслужби № 7.19-2/20/7.7/6159 від 04.09.2023; доповідною запискою головного державного інспектора оперативного відділу №2 УБК та ПМП Коштура М.В. від 20.09.2023.

Таким чином, ОСОБА_1 , будучи директором підприємства ТОВ «ВІНТЕР ПОСТАЧ ТРЕВЕЛ 2025», вчинив дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів (вивізного мита) на загальну суму 11158,55 грн.

Дослідивши матеріали справи, приходжу до переконання, що ОСОБА_1 вчинив порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суддя бере до уваги, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Беручи до уваги характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, майновий стан та обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти стягнення в межах, встановлених санкцією ст. 485 МК України, а саме штрафу в розмірі 150 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 16737,82 грн.

Відповідно до ст.40-1КУпАП та Закону України«Про судовийзбір» з ОСОБА_1 слід стягнути на користь держави судовий збір у розмірі 536,80 грн.

Керуючись ст. ст. 4, 257, 458, 485, 486 МК України, ст. ст. 40-1,283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 150 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 16737,82 (шістнадцять тисяч сімсот тридцять сім гривень 82 коп.) грн.

Стягнути із ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір в розмірі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 коп.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі, до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців.

Суддя Ужгородського

міськрайонного суду О.В. Лемак

Дата ухвалення рішення02.11.2023
Оприлюднено28.12.2023
Номер документу115964738
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —308/16878/23

Постанова від 02.11.2023

Адмінправопорушення

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Лемак О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні