Справа №521/8038/23
Номер провадження 3/521/7258/23
ПОСТАНОВА
03 серпня 2023 року м. Одеса
Малиновський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді Передерка Д.П.,
при секретарі Ковач Е.В.,
представника Одеської митниці Держмитслужби Євдокимова Д.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Одесі справу №1363/50000/22 від 02.11.2022, що надійшла з Одеської митниці Держмитслужби відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ «ЛІМЕЙ ІНК Україна» (07405, Україна, Київська область, м. Бровари, вул. В`ячеслава Чорновола, буд. 15, кв. 54, ЄДРПОУ 40071040),
про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України,
ВСТАНОВИВ:
03.08.2022 до відділу митного оформлення №4 митного поста «Одеса порт» Одеської митниці декларантом ТОВ «КОНСОЛЬЛАЙН» ОСОБА_2 (ЄДРПОУ 42289205) на підставі Договору №МБП 40071040 про надання митно брокерських послуг від 01.09.2019, від імені ТОВ «ЛІМЕЙ ІНК УКРАЇНА» (директор ОСОБА_1 , подано електронну митну декларацію типу «ІМ 40 ДЕ» №UA500050/2022/003803, на товар:
«Друкарське чорнило, не містить наркотичних речовин та прекурсорів не в аерозольній упаковці: 1 артикул CLS 102 чорнила для принтера 200 л.»; 2 артикул IP 510 чорнила для принтера (колір Cyan, Magenta, Yellow, Black) 1000 л.; 3 артикул SHU 14 чорнила для принтера (колір Cyan, Magenta, Yellow, Black) 198 л., торгівельна марка: нема даних, виробник: «SHANDONG DETURE FINE CHEMICAL TEHNOLOGY CO., LTD.», країна виробництва: Китай, CN, код УКТЗЕД 32159000, загальною вартістю 8644, 00 дол. США».
Відповідно до митної декларації та наданих до митного оформлення документів, експортером товару виступає «SHANDONG DETURE FINE CHEMICAL TEHNOLOGY CO., LTD.» (NО.00187 SHUANGCHUANG ROUD, BINHAI DISTRICT, WEIFANG, CHINA), отримувач ТОВ «ЛІМЕЙ ІНК УКРАЇНА» (07405, Україна, Київська область, м. Бровари, вул. В`ячеслава Чорновола, буд. 15, кв. 54)
Для здійснення митного контролю та митного оформлення товару митному органу надано: інвойс №LM20211221 від 21.12.2021, пакувальний лист, коносамент (СД-003272)1КТ392656В від 04.02.2022, CMR №813084 від 22.07.2022, наряд №5751/3 від 24.07.2022 та інші товаросупровідні документи.
З метою перевірки відповідності даним, зазначеним у митній декларації, необхідних для митного оформлення, 04.08.2022 було проведено повний митний огляд товарів із зважуванням та взяттям проб/зразків до Управління експертиз та досліджень хімічної та промислової продукції Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Державної митної служби України.
Так, товар по артикулам SH-510 та SHU-14 візуально відповідає відомостям заявленим у ВМД, але товар із артикулем CLS-102 у кількості: 8 картонних коробок, у кожній коробці 5 бутилок по 5 л., візуально прозорого виду, що є не характерним для чорнила. За результатом проведеного митного огляду складено відповідний акт №UA500050/2022/003803, долучений до митної декларації.
За результатами проведення досліджень та висновку від 16.09.2022 №142000-3104-0115, у складі проби №1 арт. CLS-102 та зразка №3 арт. SHU-14 виявлено гама-бутиралактон, який згідно з Переліком наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 №770 (із змінами і доповненнями), віднесений до психотропних речовин, обіг яких обмежено і стосовно яких допускаються виключення деяких заходів контролю «Таблиця III Список 2». Хімічні сполуки, що включені до вищезазначеного Переліку, у складі проби №2 не виявлені.
Після проведення митного огляду та аналізу висновку Управління експертиз та досліджень хімічної та промислової продукції Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Державної митної служби України від 16.09.2022 №142000-3104-0115, Одеською митницею винесено Рішення про визначення коду товару від 06.10.2022 №КТ-UA50000-0007-2022 щодо товару із встановленням нового опису та коду.
Відповідно до Рішення про визначення коду товару від 06.10.2022 №КТ-UA500000-0007-2022 товар №1 артикул CLS-102 чорнила для принтера 200 л. заявлений у митній декларації №UA500050/2022/003803 є розчинником для чищення у вигляді прозорої безбарвної рідини зі специфічним запахом, яка являє собою суміш органічних летких сполук та гама бутиролактон, код УКТЗЕД 3814009090.
Таким чином встановлено, що заявлений у митній декларації UА500050/2022/003803 товар, а саме: артикул CLS-102 розчинник для чищення у вигляді прозорої безбарвної рідини зі специфічним запахом, яка являє собою суміш органічних летких сполук та гама-бутиролактон 200 л.; артикул SHU-14 чорнила для принтера (колір Cyan, Magenta, Yellow, Black) 198 л. містить у складі речовину гама-бутиролактон, що відноситься до психотропних речовин, обіг яких обмежено і стосовно яких допускаються виключення деяких заходів контролю «Таблиця III Список 2» Переліку, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для їх переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо опису, найменування товарів та неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТЗЕД.
Згідно з статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є надання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо опису, найменування товарів та неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТЗЕД.
Згідно з ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств.
Посадова особа підприємства керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Згідно Договору №МБП 40071040 про надання митно брокерських послуг від 01.09.2019 Одеської митниці декларант ТОВ «КОНСОЛЬЛАЙН» ОСОБА_2 (ЄДРПОУ 42289205) отримав документи від ТОВ «ЛІМЕЙ ІНК УКРАЇНА» (директор ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), які містять неправдиві відомості щодо опису, найменування товарів та неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТЗЕД.
Таким чином, директором ТОВ «ЛІМЕЙ ІНК УКРАЇНА» ОСОБА_1 , вчинено дії спрямовані на переміщення товарів через митний Кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом надання документів (митну декларацію типу «ІМ 40 ДЕ» №UA500050/2022/003803), що містить неправдиві відомості щодо найменування, опису, що необхідно для визначення коду товару згідно з УКТЗЕД, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
На підставі вищевказаних обставин, у відношенні ОСОБА_1 було складено протокол про порушення митних правил №1363/50000/22 від 02.11.2022 за ч. 1 ст. 483 МК України.
Згідно ст. 268 КУпАП України справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, за відсутністю цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи, і, якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
ОСОБА_1 , в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був сповіщений шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Малиновського районного суду м. Одеси інформації про дату, час та місце судового засідання.
Відповідно до практики Європейського суду, сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
За вказаних обставин, враховуючи строки розгляду справи та відповідно до ч. 4 ст. 526 Митного кодексу України, суд вважав за можливе розглянути справу про порушення митних правил у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Представник Одеської митниці Держмитслужби у суді подання підтримав та вважав, що вина ОСОБА_1 доведена повністю матеріалами справи, і тому необхідно притягнути його до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України.
Вислухавши думку представника митниці та дослідивши матеріали справи, суд вважає, що особа, стосовно якої складено протокол, підлягає притягненню до адміністративної відповідальності та її дії кваліфікує за ч. 1 ст. 483 МК України за кваліфікуючими ознаками: переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Відповідно до ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Вина ОСОБА_1 підтверджується наданими до суду доказами, а саме: протоколом про порушення митних правил №1363/50000/22 від 02.11.2023, копією електронної митної декларації №UA500050/2022/003803 від 03.08.2022, копією інвойсу інвойс №LM20211221 від 21.12.2021, пакувальним листом, коносаментом (СД-003272)1КТ392656В від 04.02.2022, CMR №813084 від 22.07.2022, нарядом №5751/3 від 24.07.2022, договором №МБП_40071040 надання митно - брокерських послуг від 01.09.2021, актом проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 04.08.2022, рішення про визначення коду товару від 06.10.2022 №КТ-UA500000-0007-2022, висновок Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслуби №142000-3104-0115 від 16.09.2022 та іншими матеріалами справи.
Так, згідно з п. 5 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року №8 (зі змінами): «Незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані».
Згідно з п. 6 цієї Постанови Пленуму, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
При цьому, підробленими требавважати якфальшиві документи,так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.
Абзацом 4 цього пункту Постанови встановлено: «Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності».
Так, матеріалами справи встановлено, що заявлений у митній декларації товар, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, які підстави для його переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо опису, найменування товару та неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, а саме митної декларації типу «ІМ 40 ДЕ» №UA500050/2022/003803.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Декларант згідно ст. 266 МК України, зобов`язаний: здійснитидекларування товарів,транспортних засобівкомерційного призначеннявідповідно допорядку,встановленого цимКодексом; навимогу митногооргану пред`явититовари,транспортні засобикомерційного призначеннядля митногоконтролю імитного оформлення; надатимитному органупередбачені законодавствомдокументи івідомості,необхідні длявиконання митнихформальностей; у випадках, визначених цим Кодексом таПодатковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно дорозділу Xцього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до митного Кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи вищевикладене, суд накладає на правопорушника стягнення, відповідно до санкції ч. 1 ст. 483 МК України, у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів предметів правопорушення, з конфіскацією цих товарів.
Керуючись ст. ст. 4, 458, 459, 461, 483, 487, 511 МК України, ст. ст. 23, 33, 252, 280, 283, 284 КУпАП, суд
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил, з конфіскацією цих товарів.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 536 гривень 80 копійок.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справ протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя: Д.П. Передерко
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2023 |
Оприлюднено | 29.12.2023 |
Номер документу | 115968075 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Передерко Д. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні