12/375ад
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД
Луганської області
91016, м.Луганськ
пл.Героїв ВВВ 3а
тел.55-17-32
ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ
СУД
Луганской области
91016, г.Луганск
пл.Героев ВОВ 3а
тел.55-17-32
П О С Т А Н О В А
Іменем України
22.10.07 Справа № 12/375ад.
Суддя Палей О.С., розглянувши матеріали справи за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова група "Донбас", м.Луганськ
до 1-го відповідача Державної податкової інспекції у Жовтневому районі, м.Луганськ
до 2-го відповідача Головного управління державного казначейства України у Луганській області
про стягнення суми 347890 грн. 50 коп.
Представники сторін:
від позивача - Сереева Т.Г. - пасп. ЕН№456818 вид. Жовтневим РВ УМ
ВСУ від 15.11.05.;
від 1-го відповідача - Кіянко Д.В. - ст. держ. податк. інсп. юр. від.; дов. №
11800/10 від 16.07.07;
від 2-го відповідача - Ямщікова Н.В. гол спец.- юрисконсульт; дов№11-22/1-
76 від 26.07.07.
Суть спору: заявлено вимогу про стягнення з Державного бюджету України суми процентів, нарахованих на суму бюджетної заборгованості з податку на додану вартість по декларації за червень 2004р. у розмірі 347890 грн. 50 коп.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансова група «Донбас»є суб'єктом підприємницької діяльності та зареєстроване як платник податку на додану вартість в ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська, про що видане свідоцтво платника податку на додану вартість №17154279 від 26 листопада 2002 року.
За наслідками фінансово - господарської діяльності, Позивачем до ДПІ за місцем реєстрації була надана податкова декларація з ПДВ за червень 2004 року, в строки встановлені законодавством.
10 лютого 2005 року, до ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська було подано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок в податковій декларації з ПДВ за червень 2004 року та розрахунок експортного відшкодування за червень 2004 року.
За наслідками фінансово - господарської діяльності позивача за червень 2004 року, різниця між сумою податкових зобов'язань та податковим кредитом має від'ємне значення.
Сума ПДВ була заявлена до відшкодування у розмірі 1 346 768,00 грн., шляхом перерахування на рахунок в установі банку.
Суму експортного відшкодування у розмірі 1 346 768,00 грн. своєчасно позивачу відшкодовано не було, на рахунок Позивача в установі банку не перераховано, отже сума експортного відшкодування є бюджетною заборгованістю.
Обґрунтованість заявленої до відшкодування суми податку на додану вартість у розмірі 1346 768,00 грн. підтверджена Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 27 березня 2007 року, якою задоволено касаційну скаргу ТОВ «Фінансова група «Донбас», скасована постанова Луганського апеляційного господарського суду від 26.06.2006 року та залишено в силі Рішення Господарського суду Луганської області від 27.01.2006 року по справі 8/700, яким було задоволено позовні вимоги ТОВ «Фінансова група «Донбас» про стягнення з державного бюджету України бюджетної заборгованості з ПДВ у розмірі 1 346 768, 00 гривень.
На виконання рішення Господарського суду Луганської області від 27.01.2006 року та Ухвали Вищого адміністративного суду України від 27 березня 2007 року по справі 8/700, було видано виконавчий лист про стягнення з Державного бюджету України на користь позивача бюджетної заборгованості з податку на додану вартість.
Наказ суду виконано в повному обсязі - бюджетне відшкодування здійснено на розрахункових рахунок Позивача в повному обсязі 02 серпня 2007 року.
За доводами позивача органом державної податкової служби порушено вимоги пп.7.7.3. п. 7.7. ст. 7 Закону про ПДВ відповідно до якого, у разі коли за результатами звітного періоду сума, визначена згідно з підпунктом 7.7.1 цієї статті, має від'ємне значення, така сума підлягає відшкодуванню платнику податку з Державного бюджету України протягом місяця, наступного після подачі декларації.
Суми, що не відшкодовані платнику податку протягом визначеного у цьому пункті строку, вважаються бюджетною заборгованістю. На суму бюджетної заборгованості нараховуються проценти на рівні 120 відсотків від облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент її виникнення, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
За період з 13.03.2005 року по 02.08.2007 року на бюджетну заборгованість по декларації за червень 2004 року ТОВ «Фінансова група «Донбас»нараховано 347 890,50 грн. процентів. Кількість днів затримки - 873 днів.
У зв"язку з викладеним позивач звернувся з цим позовом до суду та просить суд стягнути з бюджету 347890,50 грн. відсотків.
Відповідач –ДПІ у Жовтневому районі –відзивом б/н від 19.09.07 проти позовних вимог заперечує, посилаючись на те, що:
- згідно з новою редакцією Закону про ПДВ платника податків позбавлено право на стягнення процентів за несвоєчасно відшкодовані суми бюджетного відшкодування;
- на дату винесення Вищим адміністративним судом України ухвали, якою було підтверджено право позивача на отримання бюдждетного відшкодування по декларації червня 2004р. (27.03.2007р.) відсутні правові підстави для стягнення процентів за несвоєчасне відшкодування;
- ст.8 Закону про ПДВ ( в редакції на 12.03.05) не передбачала нарахування на суму експортного відшкодування процентів та не містила відсилочної норми до ст.7 Закону .
ІІ відповідач –ГУ ДКУ у Луганській області вважає, що позов заявлено до нього необгрунтовано, оскільки ніяких порушень з його боку відносно позивача допущено не було.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши у сукупності доводи сторін, на які вони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в частині стягнення процентів в сумі 31880 грн., нарахованих за період з 13.03.2005 року по 31.05.2005 року включно.
При вирішенні цього спору суд виходить з наступного.
На обґрунтування заявленого позову позивач посилається на приписи пп. 7.7.3 п.7.7. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" (далі –Закон про ПДВ) в редакції, що діяла до 01 червня 2005 р., яким було визначе но, що суми, не відшкодовані платнику податку протягом визначеного строку, вважаються бюджетною заборгованістю. На суму бюджетної заборгованості нараховуються проценти на рівні 120 відсотків від облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент її виникнення, протягом строку її дії, включаючи день погашення. Платник подат ку має право у будь-який момент після виникнення бюджетної заборгованості звернутися до суду з позовом про стягнення коштів бюджету та притягнення до відповідальності по садових осіб, винних у несвоєчасному відшкодуванні надмірно сплачених податків.
Законом України від 25.03.2005 р.№ 2505 - IV "Про внесення змін до Закону Украї ни "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" (далі - Закон №2505) внесені зміни до Закону про ПДВ, зокрема пункт 7.7 ст. 7 викладений у новій редакції, якою суттєво змінено порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшко дуванню з бюджету та строки проведення розрахунків.
Відповідно до п.13 п.2 "Перехідні положення" Закону № 2505 пункт 7.7 статті 7 на бирає чинності з 1 червня 2005 року, крім підпункту 7.7.8 цього пункту, який набирає чин ності з 1 січня 2006 року. До цієї дати застосовується процедура узгодження суми та на дання бюджетного (експортного) відшкодування, діюча до набрання чинності цим Зако ном, з урахуванням того, що таке бюджетне (експертне) відшкодування надається протягом тридцяти календарних днів, наступних за днем надання податкової декларації пода ткового періоду, за наслідками якого виникає право на таке отримання згідно з редакці єю підпункту 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 цього Закону
В новій редакції п.п.7.7 ст.7 Закону про ПДВ відсутнє таке поняття як нара хування процентів на суму бюджетної заборгованості, а до 28.07.2005 р. на суму бю джетної заборгованості було передбачено нарахування пені на рівні ставки, розмір якої визначається відповідно до підпункту 16.4.1 п.16.4. ст. 16 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», при цьому обов'язок самостійно розрахувати та сплатити зазначену пеню був покладений-на орган державного казначейства.
Суд не може прийняти до уваги доводи позивача стосовно того, що оскільки про центи нараховуються за несвоєчасну сплату бюджетної заборгованості за період, коли діяла попередня редакція Закону, то й нарахування процентів має здійснюватися на під ставі діючої на той час норми п.п.7.7 ст. 7 Закону про ПДВ за весь час затримки з огляду на наступне.
Терміни "виникнення бюджетної заборгованості" та "період затримки її спла ти" є суто різними поняттями.
До набрання чинності новою редакцією п. 7.7 ст.7 Закону про ПДВ до правовідно син, пов'язаних із відшкодуванням бюджетної заборгованості, слід застосувати норми за кону, що діяв у відповідний час, про що прямо зазначено в Законі № 2505.
Період затримки виплати бюджетної заборгованості є тривалим у часі а, від так, при вирішенні питання щодо обґрунтованості нарахування та стягнення проце нтів слід керуватися правовим принципом дії законів у часі.
Згідно з цим принципом юридична обов'язковість Закону поширюється на факти та правовідносини, що діють протягом певного періоду.
Оскільки з 01.06.2005 р. та на час вирішення спору не передбачено нараху вання процентів на суму несвоєчасно відшкодованої бюджетної заборгованості, правові підстави для стягнення відсотків починаючи з 01.06.2005 р. у суду відсутні.
Доводи 1-го відповідача щодо необгрунтованості нарахування процентів на суму експортного відшкодування суд визнає помилковими з огляду на наступне.
Аналіз змісту норм ст.ст. 7 та 8 Закону "Про ПДВ"у попередній редакції дозволяє дійти висновку, що вони співвідносяться між собою як загальні та спеціальні.
Стаття 8 визначає особливості оподаткування операцій з вивезення (пересилання) товарів (робіт, послуг) за межі митної території України, зокрема коротший термін відшкодування - протягом ЗО календарних днів з дня подання розрахунку експортного відшкодування, який подається разом із декларацією за відповідний звітний період (п.п. 8.1., 8.6).
Наказом ДПА України від 30.05.97р. № 166, був затверджений Порядок заповнення та подання податкової декларації з ПДВ та її форма, додатком № 1 до якої є розрахунок експортного відшкодування. Сума частки бюджетного відшкодування, визначеної в додатку № 1, переноситься у відповідні рядки самої декларації.
Таким чином, експортне відшкодування є невід'ємною частиною бюджетного відшкодування, про яке йшлося в п.п. 7.7.3 ст. 7 Закону "Про ПДВ", а відтак, викладені в ньому норми, в т.ч. щодо нарахування процентів, розповсюджувалися в повному обсязі й на експортне відшкодування.
На підставі вищевикладеного суд позовні вимоги задовольняє частково в сумі 31880 грн., у задоволенні решти вимог –відмовляє.
Відповідно до ст. 94 КАС України понесені позивачем судові витрати в сумі 155 грн.78 коп. (пропорційно сумі задоволених вимог виходячи з 1700 грн.) присуджуються йому з держбюджету, решта судових витрат –відноситься на позивача .
Зайве сплачене мито в сумі 1778 грн. 91 коп. може бути повернуто на рахунок позивача в порядку, передбаченому ст. 89 КАС України за його заявою.
В судовому засіданні, відповідно до ст. 160 КАС України, проголошено вступну та резолютивну частину рішення, з повідомленням сторін, що повний текст постанови буде виготовлений 26.10.2007 року.
Керуючись ст.ст. 94,160, 163,167,186,254 КАС України, суд
постановив:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обме-
женою відповідальністю "Фінансова група "Донбас", 91055, м.Луганськ, вул. К.Маркса, б.63, ЄДРПОУ 23485508:
- 31880 грн. процентів, нарахованих на суму бюджетної заборгованості з
податку на додану вартість по декларації з ПДВ за червень 2004р.;
- судові витрати в сумі 155 грн. 78 коп.;
3. У задоволенні решти вимог –відмовити.
4. Судові витрати в сумі 1544 грн. 22 коп. покласти на позивача.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви
про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк встановлений КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова набирає законної сили, якщо її не скасовано, після закінчення апеляційного розгляду скарги.
Про апеляційне оскарження постанови спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржувану постанову. Копії апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанову складено в повному обсязі та підписано –26.10.2007р.
Суддя О.С. Палей
Пом.судді Є.С.Серджан
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2007 |
Оприлюднено | 30.11.2007 |
Номер документу | 1159720 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Палєй О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні